mai 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Aftenposten (100 % Fotball)

Spurte om mesterliga-fri

Bjørn Helge Riise spurte om fri til å reise til Athen.
    ( Foto: Digitalsport )

LILLESTRØM: Bjørn Helge Riise skulle gjerne sittet på tribunen når John Arne spiller mesterligafinale. Men Tom Nordlie sier trolig nei.

Av: Eirik Fardal
    Publisert: 02.05.2007 kl. 14:19
    Endret: 02.05.2007 kl. 14:21

- Det er bedre at han er her og øver seg. Så får han kanskje spille mesterligafinale selv en dag, sier Tom Nordlie til Aftenposten.no.
    Bjørn Helge Riise spurte – litt på fleip – sin sjef om han kunne få dra til Athen for å se John Arne spille mesterligafinale for Liverpool 23. mai. 07

I studio
    Men mye tyder på at lillebror Riise må nøye seg med å sitte i TV3-studio som gjest hos Jan Åge Fjørtoft denne finalekvelden.
    - Men får jeg sjansen til å dra, drar jeg utvilsomt. Det hadde vært utrolig morsomt å få se en finale live, sier Riise.
    Han hadde 200 i puls da John Arne sto som sistemann i rekken til å ta Liverpools straffespark mot Chelsea under tirsdagens semifinale. John Arne fikk aldri sjansen – for de røde avgjorde før det.
    Lille-Riise måtte være hjemme og se på TV sist gang John Arne spilte mesterligafinale. Denne gangen går kampen midt i uken. Men likevel må han nok være hjemme.
    - Jeg snakket med John Arne ikke lenge etter, men han var helt i hundre, så det var ikke så mye fornuftig å få utav ham, sier Riise.

Strålende
    Han har det egentlig bare strålende om dagen. Han er i storform for laget som leder eliteserien, han blir snart far og broren er klar for mesterligafinale.
    Når han drar tilbake til hjembyen for å møte Aalesund over helgen, får han dessuten med seg en så å si komplett tropp i tillegg.

Brenne kan bli klar
    Trener Tom Nordlie får tilbake Frode Kippe fra karantene og Simen Brenne er i trening igjen.
    - Det kan hende Simen blir kampklar. Han var med på coaching i dag, og blir med på pasningsøvelsene i morgen. Vi får vurdere i helgen om han er klar, sier Nordlie.
    LSK-sjefen drillet Anders Rambekk på høyreback, Pål Steffen Andresen og Frode Kippe i midtforsvaret, samt Shane Stefanutto på venstreback på onsdagens trening.
    Det eneste som er sikkert i angrepet, er nok at Olivier Occean spiller fra start mot AaFK. Nordlie varierte med flere løsninger på både midtbanen og i angrep under onsdagens trening.
    - Vi vil nok trolig se et litt annerledes Lillestrøm mot Aalesund – rent spillemessig, sier Nordlie.

Kommentar

• rulfi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2007
      • 982

http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle80290.ece

ÅLESUND: Mandag møtes AaFK og Lillestrøm. Samme dag har Bjørn Helge Riise og samboer Lena Jensen har termin med sitt andre barn.

Av: Sindre Halkjelsvik
      Publisert: 02.05.2007 kl. 14:50
      Endret: 02.05.2007 kl. 14:51
      - Det stemmer at vi har termin 7. mai. Dette er en vanskelig situasjon, sier Bjørn Helge Riise til Sunnmørsposten.
      Han er helt klar på at fødsel går foran fotballkamp.
      - Fotball er ikke så viktig at jeg vil gå glipp av en fødsel, sier han.
      Derfor venter han bare på at noe skal skje, og det - for å si det slik - faderlig fort.
      - Jeg håper det skjer noe før mandag. Det har vært nær de siste dagene, sier han.
      Trenger Riise

Lillestrøm sliter dessuten med skader og karantene. Dermed blir ikke Bjørn Helge Riise lett å erstatte, om han velger å bli hjemme hos samboeren istedenfor å fly med laget til Ålesund.
      - Simen (Brenne) er ute. Det samme er Khaled (Mouelhi). Da har vi ingen til å ta plassen. Jeg har dessuten veldig lyst til å spille kampen. Vi leder jo tabellen, sier han.
      Torsdag skal de til legen, og Bjørn Helge lurer på om det kan være mulig å gjøre noe aktivt.
      - Det går jo an å sette i gang fødselen.
      Bjørn Helge husker godt da Ole Martin Årst valgte å bli hjemme fra kamp til fordel for fødsel for noen år siden.
      - Da fikk jeg spørsmål om hva jeg ville gjort. Jeg svarte at det kunne jeg ikke vite før jeg var i samme situasjon.
      AaFK et godt lag

Kampen mot gamleklubben gleder han seg til.
      - Jeg har kompiser i byen, og AaFK er et veldig godt fotballag. Ingen tvil om det. Offensivt har de typer som Joakim Austnes og Dag Roar Ørsal. Men de slipper inn altfor mye mål.
      - Men kommer vi dit opp, og tror at vi bare kan ta med oss tre poeng, da taper vi, akkurat som vi gjorde i 2005.
      Da vant AaFK 1-0 i 23. serierunde etter scoring av Lasse Olsen.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Fotballskole med Tom og co.

(Åråsen stadion). Torsdag åpner LSK påmeldingen til årets fotballskole hvor blant annet Tom Nordlie, Svein Cato Bakkemo og Frode Grodås vil være trenere for de mellom 8 og 14.

Av: Ole Kristian Bakkene

De profilerte LSK-trenerne vil sammen med Erland Johnsen, Jan Åge Fjørtoft og Frank Grønlund være trenere.
        - I tillegg vil samtlige spillere i LSK-stallen, elever ved Norges Idrettshøyskole og Rælingen Vgs også være med på fotballskolen, sier markedssjef i LSK, Robert Lauritsen.
        - Vi tilbyr det beste vi har i LSK på denne fotballskolen. Noe vi er veldig stolte av å få til. Det betyr at man som elev kan bli trent av den ypperste ekspertisen vi har i klubben.

Lokal fadder
        Espen Søgård vil være fotballskolens store fadder som lokal gutt og Tippeliga-spiller.
        - Espen er selve symbolet på at det går an å lykkes som ung lokal gutt. Han vil være fadder for alle på fotballskolen, og fortelle hvordan hans vei fram til fast spiller på a-laget har vært. Han har mye å bidra med i forhold til at alle som kommer på fotballskolen en dag kan bli våre neste helter i Tippeligaen, sier Lauritsen med et smil.

Nytt av året er også fotballskolens ferdighetsmerker.
        - Gjennom en kunnskapstest kan man få to ferdighetsmerker. Det ene er "Gullikmerket", og det andre er "Espen-merket". Begge merkene blir samlemerker, og har man fått alle i løpet av en femårsperiode får man en samlepremie.

Kun 400 deltagere
        I år er det litt lavere kapasitet på fotballskolen med tanke på at LSK bygger storhall ved treningsfeltet som man skal benytte.
        - Vi har kun 400 plasser, og derfor er det viktig at de som ønsker å være med melder seg på så raskt som mulig. Det er som vanlig "førstemann til mølla-prinsippet". Påmeldingen vil starte torsdag 3. mai klokka 12.
        Utstyrspakken som deltagerne vil få inneholder mye forskjellig. Blant annet vil den første skolen få en egen designet fotballskoledrakt, sekk, LSK-ball, mat og drikke på hver av skolens dager. Man får også gratis inngang til utvalgte LSK-kamper på høstsesongen.
        - Legg til at vi også kommer med overraskelser under fotballskolen. Det skal være en minneverdig opplevelse å få trene med LSK. Det skal vi sørge for gjennom både treningene med Tom og de andre, men også under opplegget som vi har når man ikke trener. LSK-TV vil også besøke fotballskolen, og komme med rapporter hver dag, forteller Lauritsen.

Les mer om fotballskolen her.

Påmelding til fotballskolen starter torsdag klokka 12:00 her på www.lsk.no.

Pris på fotballskolen er 1.200,- per elev.
        Fotballskolen vil bli arrangert 21-24 juni og 11-14 august.

Kommentar

• rulfi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2007
          • 982

ÅLESUND: Lillestrøm topper eliteserietabellen etter fire serierunder. Neste motstander er AaFK kommende mandag. Det blir topp mot bunn.

Av: Gunnar Lorgen
          Publisert: 02.05.2007 kl. 15:35
          Endret: 02.05.2007 kl. 15:43
          - Å møte et bunnlag i poengnød er aldri lett. Dessuten vet vi hvordan det er å tape i Ålesund. Det gjorde vi sist vi var der, i 2005, sier Magnus Myklebust til Sunnmørsposten.
          Gurskingen satte inn sitt første seriemål for året og ble kåret til lagets bestemann etter en flott kamp mot Lyn mandagskvelden. Litt av et mål var det også, da Magnus fyrte av på direkten på overlegget fra Pål Strand, og Lyn-keeper Eddie Gustafsson var sjanseløs. - Jo, det var deilig å få en slik fulltreffer som åpning på kontoen, sier Magnus Myklebust.
          Også Bjørn Helge Riise var i sitt ess mandag. Og for å gjøre kvelden enda tristere for Henning Berg og Lyn kom den tredje sunnmøringen, Arild Sundgot, inn og scoret Lillestrøms tredje mål da de vant 3-1.
          Mer å gå på

Lillestrøm var regnet som en av gullkandidatene i år, og har innfridd så langt, selv om de leverte en dårlig kamp mot ti Strømsgodset-spillere i den forrige serierunden. Men de er ubeseiret med 3-1-0 og 10 poeng foran møtet med AaFK.
          - Kampen i Drammen var dårlig av oss, derfor var det viktig at vi viste oss fra en klart bedre side mot Lyn. Utfordringa blir å holde dette nivået og helst bli bedre i fortsettelsen. Trener Tom Nordlie var fornøyd mandag, men mener at vi stadig har mer å gå på. Det tror vi spillerne også. Vi har ikke levert noe storspill, men topper tabellen, og det lover jo bra, sier Myklebust.
          - Er du overrasket over at AaFK har åpnet så pass svakt?
          - Nei, jeg tenkte at de ville ligge i nedre del av tabellen. De har vel ikke fått så mange forsterkninger siden i fjor, og det er stor forskjell på de to divisjonene. Så jeg tror nok de vil få slite nedi der. Men vi kommer i alle fall ikke til å ta lett på kampen. Serien så langt har vist at alle kan slå alle, stort sett. Det blir helt sikkert jevnt og spennende i toppen.
          Fast siden La Manga

Myklebust har vært fast spissvalg i seriekampene hittil. Det var han ikke forrige sesong, og han vet heller ikke hvor lenge han blir det i år heller. Det er mange som kjemper om plassene på laget.
          - Spillere som Essediri og Arild (Sundgot) trives ikke med å være på benken, så du har alltid noen som puster deg i nakken hvis du ikke gjør en skikkelig jobb. Jeg skal prøve å holde konkurrentene unna, og har klart det siden vi var på La Manga. Der fikk jeg sjansen og gjorde det bra, laget også, og siden har jeg fått beholde en av kantplassene i angrep i 4-3-3-formasjonen vår.
          Mot Lyn spilte Magnus på høyresida, rett foran Bjørn Helge Riise, og de to sunnmøringene herjet kraftig med Lyn-forsvaret. Nå er Magnus, som fyller22 i juli, blitt for gammel for U21-landslaget, som for øvrig spiller treningskamp mot Tyrkia på hans heimebane Åråsen i kveld.
          - Har du tenkt på A-landslagsplass?
          - Nei, det får komme som det vil. Det viktige for meg blir å fortsette som nå, så får Åge Hareide finne ut hvem han vil ha med, sier Magnus Myklebust, som står i registeret etter sine mange U21-kamper.
          Han har kontrakt med kanarifuglene ut 2009-sesongen. Fetter og manager Jan Åge Fjørtoft har nok planer om å forlenge denne perioden, hvis det ikke dukker opp noe spennende utenlands?

Kommentar

• KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

- Eks-Blackburn-back LSK-aktuell

Nils-Eric Johanssons kontrakt med Leicester går ut etter denne sesongen. ( )
            Relaterte klubber
            Lillestrøm
            Stiftet: 02.04.1917
            Hjemmebane: Åråsen
            Tilskuerrekord: 13595
            Neste kamp: 07.05.2007 Aalesund-Lillestrøm
            Mer om Lillestrøm

Lønnskravet kan stoppe overgangen, oppgir svenske medier.

Av: Erli Berg Daneshmand
            Publisert: 02.05.2007 kl. 18:52
            Endret: 02.05.2007 kl. 19:00
            Lillestrøm skal være én av mange skandinaviske toppklubber som har kastet seg inn i jakten på Nils–Eric Johansson (27).
            Det er Expressen.se og Fotbollskanalen.se som melder dette.
            Svensken er høyreback i Leicester City, som hører hjemme i den nest øverste divisjonen i England. Johansson har tidligere spilt for Blackburn, Nürnberg, Bayern München, AIK Stockholm og Brommapojkarne.
            - Jeg kommenterer aldri spillere. Hadde du spurt meg om Ronaldinho, ville jeg ikke sagt ja eller nei til det engang, sier en ordknapp Fjørtoft til Aftenposten.no.
            IFK så Johansson

Forrige lørdag satt to representanter for IFK Göteborg ringside og studerte Johansson.
            - Det stemmer at vi var der. Vi har snakket med ham, og skal fortsette diskusjonen, sier Håkan Mild, sportssjef i IFK.
            Også Djurgården og AIK, FC Midtjylland og OB blir nevnt som aktuelle klubber.
            Bosman-spiller

Ifølge svenske medier skal Johansson kreve over åtte millioner kroner netto i lønn over tre år. Det kan fort skremme bort mange klubber.
            Svenskens kontrakt med Leicester går ut etter sesongen, og han kan dermed flytte på seg som Bosman-spiller.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

RB

Foto Tom Gustavsen
              UTÅLMODIG: Simen Brenne vil gjerne bevise at han er verdt de drøyt sju millionene LSK punget ut.

Brenne i framgang

ÅRÅSEN:
              Simen Brenne er bedre, men det er fortsatt usikkert om han rekker Aalesund-kampen.

Av Morten Svesengen
              Publisert 02.05.2007 - 17:11 Oppdatert 02.05.2007 - 17:17

– Jeg er bedre, men trener fortsatt ikke for fullt, sier Simen Brenne.
              Onsdag var han med på deler av LSKs fellestrening.
              – Har liten lyst til å begynne for tidlig og risikere at skaden blir dratt opp igjen. Derfor ser vi det an fra dag til dag, sier Brenne.

Full trening lørdag?
              LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen mener det ser lovende ut med tanke på spill mot Aalesund mandag.
              – Planen er å øke på belastningen utover i uka. Går alt som vi håper, vil han trene for fullt lørdag, sier Karlsen.
              At LSK plukker godt med poeng og leder serien gir Brenne litt mindre press på veien tilbake.
              – Selvfølgelig skulle jeg gjerne vært på banen, men så lenge laget gjør det bra er det lettere for meg å bruke god tid på å bli frisk, sier Brenne.

Rambekk på back?
              Selv om Brenne blir spilleklar til mandagens kamp i Ålesund, er det ikke sikkert han går rett inn på laget. Kanskje blir han med vestover som en joker på benken.
              Men uansett blir det ikke et uforandret lag som løper ut på Color Line stadion. Kaptein Frode Kippe har sonet ferdig karantenen for det røde kortet han pådro seg i Skien og går inn igjen på laget.
              Slik det ser ut nå kan det koste Dan Anton Johansen plassen på laget. Anders Rambekk flyttes i tilfelle fra midtforsvaret og ut på høyre back.
              – Den siste plassen i forsvaret står mellom Dan Anton og Pål Steffen (Andresen), sier Tom Nordlie.
              Dersom Brenne ikke meldes kampklar og Bjørn Helge Riise reiser med laget til Ålesund , vil midtbanen trolig bli uforandret.
              I angrepet er Magnus Myklebust og Olivier Occean sikre. Pål Strand og Arild Sundgot kjemper om den siste plassen. Begge fikk prøve seg på gårsdagens formasjonstrening.

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

Essediri vurderer å forlate LSK

Karim Essediri ble hentet fra reservebenken i Rosenborg til det som skulle bli en lykkelig tilværelse i Tom Nordlies 4-3-3-formasjon.

Essediri vurderer å forlate LSK

Karim Essediri ble hentet fra reservebenken i Rosenborg til det som skulle bli en lykkelig tilværelse i Tom Nordlies 4-3-3-formasjon.

Etter kun to minutters spilletid i serien vurderer Essediri klubbskifte.

- Vi får se når overgangsvinduet åpner i sommer. Det kan ikke fortsette sånn, sier Essediri til NRK.

Essediri forsvant ut i kulden i Rosenborg da Per-Mathias Høgmo sluttet som trener. I LSK føler tunisieren at situasjonen er enda verre.

- Situasjonen her er verre enn i Rosenborg. Han som hentet meg i Rosenborg forsvant, men han som ville ha meg her, er her fortsatt. Det er litt merkelig, forteller han og henviser til Tom Nordlie.

Kommentar

• sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

LSK-talent ble U21-helt

U21-landslaget slo Tyrkia på Åråsen

Tore Andreas Gundersen ble matchvinner i sin Åråsen-debut, men ikke for Lillestrøm. Spisstalentet avgjorde U21-landskampen mot Tyrkia onsdag.

AVGJODE FOR U21-GUTTA: Tore Andreas Gundersen i aksjon mot Tyrkia. Foto: Scanpix

I sin første kamp på hjemmebanen ble han matchvinner for Norges unggutter i generalprøven før EM-kvalifiseringen mot Estland i juni. Tyrkia ble slått 1-0.

- Det var perfekt. Men det er synd at jeg ikke har fått spilt her for Lillestrøm ennå, sa Gundersen til NTB.

Gundersen kom til LSK før sesongen etter en lang overgangstvist med Kongsvinger. Han debuterte i eliteserien mot Strømsgodset sist uke, men har ennå ikke fått sjansen på Åråsen.

Gundersen-scoring

Avgjørelsen falt like etter hvilen. Fredrikstad-vingen Tarik Elyounoussi fikk kjempet ballen videre til Morten Hæstad. På bakre stolpe sto Gundersen og dunket inn Hæstads innlegg fra høyrekanten.

- Jeg skrek «bakre» til Morten. Du er aldri sikker på å score, men det var bare å bredside den inn i nettaket, sa Gundersen.
                  Landslagstrener Øystein Gåre roste også spillet som ledet til den avgjørende scoringen.

resten av artikkelen her:

Kommentar

• sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

Fra NRK.no:
                    Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Ingen vil bruke Essediri

Han fikk ikke tillit i Rosenborg. Denne sesongen skulle han få nye muligheter i Lillestrøm, men en misfornøyd Karim Essediri har kun spilt to minutter i eliteserien hittil.

Av Carina Olsetog Kari KragsethPublisert i dag 20:59

Tom Nordlie hentet Essediri til Lillestrøm før denne sesongen fordi han passet så bra inn i 4-4-3-formasjonen hans.
                    Det kunne se ut til å bli en god sesong for midtbanespilleren, men etter fire serierunder har han kun fått to minutter på banen i en eliteseriekamp.
                    Nå tenker han på å forlate Tom Nordlie og Åråsen.
                    - Vi får se når overgangsvinduet åpner i sommer, det kan selvfølgelig ikke fortsette sånn, sier Karim Essediri til NRK.
                    «Det kan selvfølgelig ikke fortsette sånn.»
                    Karim EssediriNRK

For Essediri er nå lei av å bli tilsidesatt. Per Mathias Høgmo hentet han fra Tromsø til Rosenborg, men da Høgmo forsvant, ble også tilliten til Essediri borte.
                    Det samme har skjedd i Lillestrøm, men han føler situasjonen er verre nå enn da han var i Trondheim.

Hvis meg hva du kan
                    - Situasjonen her er verre enn i Rosenborg. Han som hentet meg i Rosenborg forsvant, men han som ville ha meg her er her enda. Det er litt merkelig, forteller han og henviser til Tom Nordlie.
                    Men trener Nordlie har lite forståelse for misnøyen til spilleren.
                    - Hva man har gjort før og ord er en ting, og så er handling en annen ting. Hvis meg hva du kan og så skal jeg bruke deg, det sier jeg til alle spillerene, forteller Nordlie.
                    (NRK)

Kommentar

• gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3218

RB: Gundersen avgjorde

Gundersen avgjorde

ÅRÅSEN:
                      Tore Andreas Gundersen ble matchvinner mot Tyrkia.

Publisert 02.05.2007 - 12:35 Oppdatert 02.05.2007 - 22:41

LSK-spilleren Tore Andreas Gundersen spilte sin aller første kamp på Åråsen – for det norske U21-landslaget.
                      Han fikk en god start på sin Åråsen-karriere og satte inn det norske vinnermålet tre minutter ut i andre omgang.
                      Gundersen bredsidet inn Morten Hæstads innlegg. LSK-spissen spilte samtlige 90 minutter på sin nye hjemmebane.
                      Det norske U21-landslaget skal ut i EM-kvalifisering denne sesongen. Norge møter Estland i første EM-kvalifiseringskamp 3. juni. De andre lagene i gruppen er Nederland, Sveits og Makedonia.

Kampfakta
                      Norge - Tyrkia 1-0 (0-0)
                      Åråsen stadion, 528 tilskuere.
                      Mål: 1-0 Tore Andreas Gundersen (48 min). Dommer: Kevin Blom, Nederland. Ingen kort.
                      Norge (4-3-3): Andreas Lie (Joachim Heier fra 46.) - Steffen Hagen, Tore Reginiussen (Johan Lædre Bjørdal fra 46.), Jørgen Horn, Kevin Larsen (Michael Jamtfall fra 80.) - Alexander Tettey, Vadim Demidov (Rune Ertsås fra 83.), Per Ciljan Skjelbred (Steinar Strømnes fra 46.) - Tarik Elyounoussi (Ruben Imingen fra 59.), Tore Andreas Gundersen, Morten Hæstad (Alexander Mathisen fra 59.).

gilbert

PS: Jeg kan bare ikke la være å kommentere at det i flere aviser i dag og i referatet på bl.a. Aftenpostens og VGs nettsider i går kveld (NTB ?) blant annet står at FFKs Tarik spilte en god kamp på høyresida. Hvor god den var er annen sak, men på høyresida var han sjelden. I første omgang spilte Norge med bortesupporterne i ryggen, mot Fetveien, og Tarik spilte da mot oss på gamle sitta (for øvrig full av agenter, trenere, og av tidligere LSK-spillere som Halle, Sognnæs, Soler). Etter alt jeg lærte som gutt (og siden) var han da på VENSTRE side. (Det framgår også av nummereringa på spillerdraktene, fra høyre mot venstre i 4-3-3, der Tarik var nr. 11.) Derimot var Tarik tredjesist på ballen Morten Hæstad sendte ferdigskåra, fra høyre, til Gundersen to og et halvt minutt inn i andre omgang. DS

PPS: Min rapport fra Tore Andreas Gundersens innsats i går finnes her:

Jeg så han kom inn mot godset i går.er det noen her som vet hvordan han gjør det på 2.laget og på treninger?er det en mulighet for at han kan få spillt en del i år?

DS
                      Last edited by gilbert; 03.05.2007, 07:01.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Glåmdalen

Foto Morten Sand
                        BELØNNET: Tore Andreas Gundersen jobbet og slet mot Tyrkia - og ble belønnet med mål. - Men de spilte til tider ufint, og jeg har masse blåmerker, sa Gundersen etter kampen.

Avgjorde for Norge

(U21 Norge - Tyrkia 1-0) Tore Andreas Gundersen jobbet, slet og hadde armene fulle av blåmerker. Men han fikk sin belønning i Åråsen-debuten i går kveld.

Av Morten Sand
                        Publisert 03.05.2007 - 07:01

Han har hatt en turbulent tid med en kronglete overgang fra KIL til LSK, brukket tå og sjukdom. Han debuterte i eliteserien mot Strømsgodset sist uke, men har ennå ikke fått sjansen på Åråsen.

Da smakte det godt å score kampens eneste mål da Norge U21 slo Tyrkia i den siste treningskampen før EM-alvoret starter.
                        - Herlig! Det føles utrolig deilig å score med flagget på brystet, og ikke minst at det går veldig bra framover med formen, sa Gundersen i spilletunnelen til Glåmdalen noen minutter etter kampslutt i går kveld. Først måtte Flisa-gutten innom TV-intervjuer.

Sikker på mål
                        Første omgang mellom noen av Europas store fotballtalenter var jevn. Norge åpnet best, og hadde ballen mye også utover omgangen. Men for Tore Andreas og de andre norske offensive spillerne ble det med noen halvsjanser og mange dødballer.
                        Tyrkia på sin side var svært giftige på kontringer, og spilte seg fram til to-tre meget store sjanser.
                        Men kampen forble målløs til tre minutter ut i andre omgang. Gundersen fikk stå helt alene etter et innlegg fra Starts Morten Hæstad på høyresiden. Han smelte ballen oppunder tverrliggeren.
                        Flisa-guttens andre mål for den norske U21-landslaget.
                        - Jeg løp først mot første stolpe, men tok en nytt løp. Innlegget var perfekt, og jeg var ganske sikker på at resultatet skulle bli bra smiler Gundersen.

- Litt rusten
                        U21-trener Øystein Gåre var glad for Gundersens mål - men mener også at Flisa-gutten har mye å gå på.
                        - Det er målene som teller i fotball, og Tore Andreas er en typisk goalgetter. Men jeg merket godt at han var rusten, sier Gåre.
                        - Likevel fikk han spille hele kampen?
                        - Jeg synes det var greit å få testet Tore Andreas skikkelig. Han har vært igjennom en tung tid, og har helt sikkert mistet mye viktig trening. Først ble han satt på sidelinjen før Kongsvinger og Lillestrøm ble enige om overgang. Så brakk han tåa under treningskampen vår på La Manga. Etter det jeg har forstått har han også slitt med sjukdom i Lillestrøm, sier Gåre til Glåmdalen.
                        - Er det godt nok hvis Gundersen i tiden framover må nøye seg med kamper for LSK sitt rekruttlag i 2. divisjon?
                        - Jeg kan ikke gi noe 100-prosent svar, men det er viktigere hvordan han spiller enn hvor han spiller. Så å si alle spillerne på U21-landslaget tilhører et lag i toppserien eller 1. divisjon. Men flere har hatt 2.- og også 3. divisjon som kamparena. God matching er viktig, men det aller viktigste er å være en del av en godt treningsmiljø, mener Gåre.

Har ikke tapt
                        Gundersens er for øvrig i godt selskap på det norske U21-landslaget. Blant dem som startet kampen sammen med ham i går var Fredrikstads Tarik Elyounoussi, som med sine tre mål i eliteserien bare har Bengt Sæternes foran på toppscorerlista. Startet gjorde også Rosenborgs to stjerneskudd, Per Ciljan Skjelbred og Alexander Tettey.
                        - Det er en flott gjeng med utrolig gode fotballspillere. Nå er vi ubeseiret etter fem kamper, sier Gundersen, som på grunn av skade har gått glipp av en av disse (1-0 over Frankrike).
                        Landslagssjef Åge Hareide og hans assistent Ola Bye Riise var blant de 528 tilskuerne som fikk med seg Gundersens avgjørende scoring.

[Synes at denne forsvarer en plass i nyhetstråden da den bringer noen nye poenger ift. tidligere nyhet om samme sak. RSP]

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

RB

TRIVES IKKE: Karim Essediri uttalte til NRK i går at han mistrives med benketilværelsen i LSK. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Essediri slaktes av Fjørtoft

ÅRÅSEN: Karim Essediri møter ingen forståelse av LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

Av Espen Solbakken
                          Publisert 03.05.2007 - 13:52 Oppdatert 03.05.2007 - 13:56

LIKER DET IKKE: Jan Åge Fjørtoft slakter Essediris utspill på NRK. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

Karim Essediri uttalte til NRK onsdag kveld at han er lei tilværelsen som benkesliter i Lillestrøm. Det falt ikke i god jord hos manager Jan Åge Fjørtoft.
                          Torsdag ønsket ikke Essediri å snakke med Romerikes Blad om saken.
                          – En gang er nok, sa en taus tunisier.

Mifsud-saken
                          Men Fjørtoft tok bladet fra munnen. Han mener det er mindre mulighet for å komme seg vekk fra LSK jo mer man klager offentlig.
                          – Om Karim ønsker seg vekk, virker dette mot hensikten, sier Fjørtoft.
                          – Vi hadde en situasjon i fjor med Michael Mifsud som ønsket seg vekk. Det ble ikke forbigått i stillhet, men ble tatt opp internt. Det vil også skje i denne saken. Det kommer et tidspunkt når man som spiller må stille seg spørsmålet hvem som har skylda for at man ikke er på laget, fortsetter manageren.

To minutter
                          Karim Essediri ble hentet fra reservebenken i Rosenborg til det som skulle bli en lykkelig tilværelse i Tom Nordlies 4-3-3-formasjon. Etter kun to minutters spilletid i serien, ser det altså ut som om han allerede vil vekk.
                          – Situasjonen her er verre enn i Rosenborg. Han som hentet meg i Rosenborg forsvant, men han som ville ha meg her, er her fortsatt. Det er litt merkelig, uttalte han til NRK.
                          Jan Åge Fjørtoft velger å bruke Arild Sundgot som eksempel for hvordan man bør håndtere en lignende situasjon.
                          – Arild er en legende i LSK og norsk fotball. Han har scoret flere mål enn Tom Lund og har prestert i ti år for vår klubb. Når han uke etter uke får spørsmål om han er frustrert, svarer han at han forholder seg til LSK som sin arbeidsgiver og jobber videre.
                          – Hva plager deg mest med Essediris uttalelser?
                          – Å uttale seg slik er dårlig gjort overfor de andre spillerne i gruppa, avslutter Fjørtoft.

Kommentar

• RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

I flg. dagens papir-RB sier Nordlie at når Kippe er tilbake igjen til Aalesundskampen så ryker enten Anton eller Pål Steffen ut av forsvarsfireren.
                            RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

lsk.no

LSK-TV: Ønsker å score mot Aafk

(Åråsen stadion). Magnus Myklebust scoret sitt første mål for sesongen mot Lyn på mandag. Nå håper sunnmøringen på flere mål mot Aalesund.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Jeg håper dette kun var det første målet av mange framover. Jeg skal gjøre mitt beste, sier Magnus Myklebust til LSK.no.

- Flere mål
                              21-åringen har til nå kun fått en nettkjenning til tross for spill fra start i fire kamper. Myklebust er ikke fornøyd, og håper at mandagens mål var forløsende.
                              - Det var veldig viktig for meg å få mitt første mål for sesongen. Nå skal det bare gå en vei, og det betyr at det blir flere mål.

Tom Nordlie hadde gjort noen forandringer mot Lyn i og med at Khaled Mouelhi var utestengt pga rødt kort mot Strømsgodset. Dermed kom Pål Strand inn på venstre, og Myklebust ble flyttet over på høyre side i angrepet. Selv spiller det liten rolle for 21-åringen hvilken siden han spiller på.
                              - Jeg synes det blir mye av det samme. Det er nok enklere å komme inn for å score på venstre i og med at jeg er høyrebeint, men jeg følte jeg fikk det til fint på høyresiden på mandag også.

Vil score mot Aafk
                              Nå drømmer Myklebust om flere nettkjenninger. Mandag møter LSK Aalesunds FK på Color Line stadion klokka 19:00.
                              - Vi får håpe det kommer flere mål når vi reiser til Ålesund som ikke er langt unna hjemstedet mitt. Familie og venner skal komme for å se kampen, sier Myklebust som dermed håper at han kan gled de nærmeste ved å score for LSK mot Aalesund.
                              - Jeg spilte for Hødd før, og Aalesund var hatklubben vår. Jeg gleder meg til å spille der oppe, sier han med et stort smil.

3-1 over Lyn hjemme på Åråsen lover godt, men 21-åringen håper på enda litt bedre spill mot Aalesund.
                              - Vi har jobbet hardt for å få serieledelsen, men vi har fortsatt mye å gå på. Det lover bra.

Kommentar

• gorken
                                Administrator
                                • May 2006
                                • 1483

Notis i papir-RB 02.05.2007

Rykter rundt El Fakiri
                                ÅRÅSEN: LSK-trener Tom Nordlie ønsker seg en ny back i Lillestrøm. Muligens kan det bli tysklandsproffen Hassan El Fakiri. Den allsidige spilleren kan bli tilgjengelig nå som hans klubb, Borussia Münchengladbach, ganske sikkert rykker ned fra Bundesliga.
                                - Dette er ikke noe jeg har jobbet mye med. Av prinsipp kommenterer jeg aldri slike ting, sier manager Jan Åge Fjørtoft til Romerikes Blad.
                                I have this condition.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

Foto Roar Grønstad

Wehrman tror på LSK-exit

ÅRÅSEN:
                                  Til tross for storspill på midtbanen, tror ikke Kasey Wehrman at klubben vil tilby ham en ny kontrakt når den gamle utløper i høst.

Av Espen Solbakken
                                  Publisert 04.05.2007 - 06:30

– Slik situasjonen er nå, tror jeg ikke på ny kontrakt. Jeg vet ikke om det er intuisjon eller noe annet, men noe forteller meg at de har fått nok av meg med skader og middelmådige plasseringer, sier Kasey Wehrman.
                                  Han kom til LSK våren 2003, og det har blitt to 7. plasser og to 4. plasser. Australieren innrømmer at det ikke er godt nok. Samtidig har han selv vært plaget av skader i lengre perioder.
                                  Nå er han imidlertid friskere enn noensinne, og laget troner på tabelltoppen etter 4. serierunder.
                                  – Det som kan redde meg er at vi leder i sommer. Da vil nok forhandlingskortene være bedre, tror han. Foreløpig er man ikke kommet til bordet en gang.

Kasey-flyt
                                  Rett før seriestart var det lite som tydet på at Kasey Wehrman skulle få mer enn den ene kampen fra start (Fredrikstad hjemme). Simen Brenne skulle inn etter suspensjonen, mens Khaled Mouelhi skulle bekle den sentrale posisjonen på midten.
                                  Så begynte tilfeldighetene som sikret Wehrman en plass i solen under Nordlie. Simen Brenne ble skadet tidlig mot Odd Grenland og har vært ute siden. I 3. serierunde ble Mouelhi utvist og fikk to kampers karantene. Wehrman har på mange måter blitt det uventede samlingspunktet hos serielederen.
                                  – Jeg er den første til å innrømme at jeg nok ikke var inne i sjefens førsteellever. Når du ikke er førstevalget, trenger du litt flaks for å spille – det er ikke alltid jeg har hatt den flyten i LSK tidligere, sier Wehrman.

Viktig å vinne
                                  Det har også talt til Kaseys fordel at Nordlie har sett muligheten for å bruke både han og "Kiko" Mouelhi samtidig på banen. Og selvfølgelig at poengene har trillet inn.
                                  – Mange sa vi spilte kjedelig mot Fredrikstad, men det bryr jeg meg ikke om så lenge vi vant kampen. Vi slapp ikke til en eneste målsjanse bakover og scoret tre mål. Da vet jeg at min jobb på banen er gjort – på en bra måte. I begynnelsen handler det om å vinne kamper, mener han.
                                  – Og enda tror du ikke på et LSK-liv etter 2007?
                                  – Man kan i hvert fall aldri slapp av, verken med tanke på plassen på laget eller motstanderne vi møter. Spør du meg i dag, tror jeg likevel ikke på ny kontrakt, sier Kasey Wehrman.

Kommentar

• Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1453

Nettavisen

Landslagsspiller LSK-aktuell

Markus Kiesenebner kan bli Tom Nordlies nye midtbanekriger i Lillestrøm (t.h.). ( FOTO: EPA/SCANPIX )

Markus Kiesenebner (28 år) kan bli Lillestrøm-spiller i sommer.
                                    Av Anders Skjerdingstad
                                    Austria Wien-spilleren med 12 landskamper for Østerrike, er Bosman-spiller etter årets sesong. Nå kan Åråsen bli Kiesenebners nye hjemmebane.
                                    - Jeg har hatt en samtale med Kiesenebner og hans agent, bekrefter Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft overfor Nettavisen.
                                    Ikke forhandlinger
                                    Han avviser imidlertid at østerrikeren har mottatt noe tilbud fra lederlaget i Tippeligaen.
                                    - Det har kun vært en kort samtale, ikke forhandlinger. Lillestrøm følger mange spillere til enhver tid, i flere land. Når det gjelder Østerrike har jeg rimelig god oversikt, og har fulgt mange spillere gjennom flere år. Da er det naturlig å snakke med spillere når muligheten byr seg, understreker Fjørtoft, som har en bred kontaktflate i Østerrike der han selv gjorde suksess som spiller i Rapid Wien tidlig på 90-tallet.
                                    «Ingen kommentar»
                                    Nettavisen har ikke lyktes i å komme i kontakt med Kiesenebners agent, Jürgen Werner i agentbyrået Stars & Friends. Byråets norske representant Lars Petter Fosdahl svarer med «ingen kommentar» når vi konfronterer ham med linken mellom Lillestrøm og Kiesenebner.
                                    Det samme gjør Lillestrøm-trener Tom Nordlie, etter først å ha hevdet at han aldri har hørt navnet Markus Kiesenebner – til tross for Jan Åge Fjørtofts samtale med spilleren.
                                    Selv om Fjørtoft avkrefter at det har vært forhandlinger, avviser han ikke at Kiesenebner kan bli Lillestrøm-spiller i sommer. Stort mer vil han ikke si om saken – før østerrikeren eventuelt er klar for Åråsen-klubben.
                                    32 gule på fire år
                                    Markus Kiesenebner er ifølge agentbyråets hjemmeside en høyrebeint midtbanespiller med sin styrke i det defensive arbeidet.
                                    Han er for øyeblikket inne i sin andre periode som Austria Wien, der han har spilt de tre siste sesongene. Han har også vært i SV Pasching og LASK, men har aldri spilt for klubber utenfor Østerrike.
                                    Statistikken på soccerworld.com antyder at han er kompromissløs i spillestilen. Hele 32 gule kort på de fire siste sesongene sier sitt om det.
                                    Kiesenebner har altså spilt 12 landskamper for Østerrike, den hittil siste mot Malta 7. februar i år.

http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article1012444.ece
                                    Last edited by Raskolnikov; 04.05.2007, 09:29.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

Kommentar

• ChriZza
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 4265

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2752259.ece

Foto Per Kristian Torvik HAR LÆRT: Frode Kippe sier han aldri vil dytte en fotballspiller igjen. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                                      Frode har lært

ÅRÅSEN:
                                      Du får aldri se Frode Kippe dytte en motspiller igjen.
                                      Av Morten Svesengen
                                      Publisert 04.05.2007 - 15:12 Oppdatert 04.05.2007 - 15:22
                                      Tips en venn om denne saken
                                      Skriv ut denne siden

Se større bilde
                                      SÅ RØDT: Og fikk rødt, Frode Kippe. FOTO: TOM GUSTAVSEN
                                      Les også

Lillestrøm-kapteinen har lært av episoden som førset til ar han ble utvist mot Odd i Skien.
                                      – Jeg kommer aldri til å dytte en spiller igjen. Det har jeg lært, og neste gang jeg blir forbannet holder jeg hendene nede, sier Kippe.
                                      Konsekvensen av å dytte Espen Ruud i kampen mot Odd ble to kampers karantene og tre uker på sidelinja.
                                      – Det føltes veldig strengt der og da siden Ruud kastet seg ned så fort jeg kom nær ham. Jeg har sett andre gjøre det samme etterpå – uten å bli straffet – fordi motspillerne har stått på beina. Men den sikreste måten å unngå utvisning på er å holde hendene nede. Det har jeg lært nå, sier Kippe.
                                      Flest røde i LSK

Med det røde kortet i Skien for tre uker siden, ble Frode Kippe den første LSK-spilleren som har pådratt seg tre røde kort i den norske toppdivisjonen.
                                      Tidligere har han fått marsjordre i bortekamper mot Kongsvinger (1998) og Bryne (2002). Begge gangene på grunn av to gule kort. Kortet han fikk av dommer Svein Oddvar Moen i Skien var hans førset direkte røde.
                                      Bård Bjerkeland, Mamadou Diallo og Kasey Wehrman følger nærmest Kippe i LSK-historien med to røde hver.
                                      Kippe kan ikke garantere at han blir stående med bare de tre røde kortene i resten av LSK-karrieren. Men han lover aldri å bli utvist for det samme som mot Odd.
                                      Rett inn på laget

Nå er 29-åringen mest opptatt av å spille toppfotball igjen.
                                      – Tida jeg har vært ute har føltes veldig lang. Det blir godt å komme i gang igjen, sier Kippe.
                                      Selv om LSK-trener Tom Nordlie ikke har tatt ut noe lag, er det liten tvil om at kapteinen får tilbake plassen i midtforsvaret i kampen mot Aalesund.
                                      Om det blir Pål Steffen Andresen eller Anders Rambekk som spiller ved siden av ham, er ikke klart.
                                      Fra sidelinja har Kippe sett laget ta fire poeng på to kamper og ligge på toppen av tabellen . Selv har han kun spilt en kamp i 2. divisjon.
                                      – Det er ikke noe problem. Jeg har fått trent godt hele perioden jeg har vært ute. Det er annerledes å være borte med skade. Nå er det uproblematisk, mener Kippe.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Nettavisen (fxt)

Tore Andreas Gundersen håper på flere sjanser i LSK-drakta. Foto: GORM KALLESTAD ( SCANPIX )

Matchvinner venter benken

I forrige kamp på Åråsen, ble han matchvinner. Mot Aalesund tror han benken venter.

Av Marius Vik

Tore Andreas Gundersen scoret sitt første mål på Åråsen onsdag – for Norges U21-landslag, som slo Tyrkia 1-0. LSK-trener Tom Nordlie satt ringside og var fornøyd med nyervervelsens scoring, men noen garanti for mer spilletid har spisstalentet ikke fått.
                                        Foreløpig kan han leve med det.
                                        - Jeg må jobbe hardt på trening og bli en bedre spiller, innrømmer 21-åringen, og forteller at førsteberøringen ikke er bra nok, og at han også mangler roen når han har en mann i ryggen.

Vraket Viking og KIL
                                        Gundersen kom fra Kongsvinger under dramatiske omstendigheter. Ungdomslandslagsspilleren var ønsket av Viking, men Kongsvinger aksepterte ikke rogalendingenes bud. Senere brøt Gundersen kontrakten med Adeccoliga-laget for manglende lønnsutbetalinger, men i slutten av februar ble han, Lillestrøm og Kongsvinger enige om en overgang.
                                        - Tom Nordlies 4-3-3-system var en vesentlig grunn til overgangen, sa han den gangen, og påpeker fortsatt at han liker måten laget spiller seg frem til sjanser på.
                                        - Min kompetanse er i boksen, og jeg er også god på hodet. Dessuten er jeg flink til å true bakrommet, hevder spisstalentet.
                                        Det fikk Tyrkia merke på onsdag. Gundersen skrek som besatt da Morten Hæstad kom seg fri på flanken, den tyrkiske stopperen var mer opptatt av ballen enn Gundersen, og LSK-spissen lurte seg inn på bakerste stolpe. Et godt volleyskudd med høyrefoten sørget for norsk seier.
                                        - Deilig at Åråsen-målet endelig kom, innrømmer Flisa-gutten.

Tåler lite spilletid – i år
                                        Men selv om Tom Nordlie var ringside og var ditto fornøyd med nettkjenningen, regner ikke Gundersen med at han blir noe naturlig førstevalg på topp over natta. Olivier Occean har scoret i tre av sine fire kamper på topp, mens Arild Sundgot ikke har vært mye dårligere med to mål på sien fire innhopp så langt i serien.
                                        - Ingen liker å sitte på benken, men jeg skal være tålmodig.
                                        - Selv føler jeg at jeg er i sesongoppkjøringen fremdeles, i og med at jeg slet med en tåskade i sesongoppkjøringen med LSK.
                                        Dermed er hver kamp han får denne sesongen en bonus, først neste år håper han å være i nærheten av å etablere seg på a-laget.
                                        - Jeg har en fireårskontrakt, og den akter jeg å overholde. I år håper jeg å få noen innhopp og kanskje noen kamper fra start, neste år håper jeg på langt mer spilletid, innrømmer den talentfulle unggutten.
                                        - Men i fotball kan ting fort snu, sier han med et lurt smil om munnen.

Kommentar

• Anders_Aa
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Nov 2006
                                          • 76

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2752905.ece

Foto Kallestad, Gorm MANGE VALG: Det er nytt for treneren Tom Nordlie å kunne velge blant mange jevne spillere. FOTO: SCANPIX
                                          Toms luksusproblem

ÅRÅSEN:
                                          Tom Nordlie har tidligere brukt mye tid på å drille inn en førsteellever. I LSK er konkurransen så sterk at han må tenke annerledes.
                                          Av Morten Svesengen
                                          Publisert 05.05.2007 - 06:30
                                          Tips en venn om denne saken
                                          Skriv ut denne siden

Les også

– I stallene jeg har trent tidligere har skillet vært større. Som regel har jeg drillet 13-14 spillere mot et førstelag. Her er det flere som kjemper om plassene, og konkurransen er reell. Derfor må jeg jobbe litt annerledes i LSK enn jeg har gjort andre steder, sier LSK-trener Nordlie.
                                          På fredagens trening kom den tøffe konkurransen til syne gjennom mange bytter under formasjonstreningen.
                                          – Bredden i stallen er både en styrke og en svakhet. En styrke fordi vi tåler at opptil flere spillere er ute samtidig og fordi det er konkurranse om plassene. Men det går litt utover samhandlingen fordi det hele tiden blir bytter, sier Nordlie.
                                          Setter ut Dan Anton?

I går gjorde LSK-treneren mange bytter underveis i treningen. Bare keeperplassen og forsvarsfireren var lik hele tiden.
                                          Der spilte Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe og Shane Stefanutto foran Heinz Müller. Det betyr ikke at dette blir laget mot Aalesund.
                                          – Dan Anton (Johansen) er like aktuell som høyreback, men jeg ønsket å se Anders og Pål Steffen mest mulig sammen. Dan Anton vet jeg hva står for, sier Nordlie.
                                          Midtbanen ser ut til å bli den samme som mot Lyn – med Bjørn Helge Riise, Kasey Wehrman og Espen Søgård.
                                          Men i går var Simen Brenne med på nesten alt på treningen, og var også inne i den ene alternative førsteoppstillingen. Mest sannsynlig blir han med til Ålesund som innbytter.
                                          I bakhånd har Nordlie også Khaled Mouelhi som soner ferdig sin karantene mot Aalesund mandag.
                                          Tett på topp

Magnus Myklebust og Olivier Occean ser foreløpig ut til å være med uansett hvordan treneren komponerer sin angrepstrio, men både Arild Sundgot, Pål Strand g Karim Essediri er med i konkurransen om den siste plassen sammen med Bjørn Helge Riise som også kan spille på høyrevingen.
                                          Sundgot har scoret mål som innbytter i to av fire kamper. Pål Strand hadde regien på to av LSK-målene mot Lyn. På gårsdagens trening så det også ut til at Karim Essediri hadde skjønt at det lønner seg å snakke med beina på treningsfeltet.
                                          Spillerne gjør det vanskelig for Nordlie å velge. Sundgot er kanskje den det er aller vanskeligst å komme utenom for øyeblikket.
                                          – Det kan hende at både Arild og andre individuelt sett er god nok til å spille fra start. Min jobb er å velge det som er best for LSK i hver kamp. Jeg har ikke bestemt meg for laget mot Aalesund, sier Nordlie.
                                          Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

Kommentar

Working...