mai 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #81
    Bladet Tromsø (100 % Fotball)

    Skal vise at Rösler tok feil
    GOD FORM: Myklebust er i god form og gleder seg til å spille kamp mot Viking.
    (Foto: Eirik Førde )

    Magnus Myklebust (21)er i knallform og gleder seg til å vise Uwe Rösler at det var feil å holde ham på benken forrige sesong.

    Av: André Almløv
    Publisert: 12.05.2007 kl. 12:30
    Endret: 12.05.2007 kl. 12:31

    Uwe Rösler fant sjelden plass til Magnus Myklebust under sin tid som LSK-trener. Nå er Tom Nordlie sjef på Åråsen og han har gitt Myklebust tillit fra første stund. Det har så langt resultert i storspill og to scoringer i de første fem kampene.
    - Det er klart jeg ønsker å vise at Uwe tok feil. De gangene jeg fikk tillit av ham, og følte det gikk bra, ble jeg satt ut av laget igjen, sier Myklebust, som ikke har problemer med å innrømme at Michael Mifsuds storspill også holdt ham ute av laget.

    Positive tanker
    Selv er han helt klar på at det er tilliten fra Nordlie som har ført til suksessen denne sesongen.
    - Jeg tror den største forskjellen er selvtilliten jeg får ved å spille. Det manglet jeg i fjor. Nå gjør jeg det bra og det er deilig å spille fast. Dessuten gjør scoringer noe med meg. Nå tenker jeg positive tanker. Det ble nok mest negative tanker da jeg fikk lite spilletid i fjor, sier 21-åringen.

    Ampert
    Den siste uka ble det rapportert om amper stemning på LSK-treningene. Bilder av spillere i basketak ble vist. Myklebust mener saken ble blåst opp større enn den var.
    - Det skal være litt ampert på treningene. Alle vil gjerne ha en plass på laget. Det som skjedde denne uken var i kampens hete og er glemt av alle nå. Det er ingen stor sak for oss, sier han.

    Fin velkomst
    Søndag kommer altså fjorårets trenerteam Uwe Rösler og Gunnar Halle til Åråsen med sin nye klubb Viking. Det gir økt interesse og billettene til kampen går unna.
    - Jeg tror de kommer til å få en fin velkomst på Åråsen. Uwe kommer nok til å være like gal på sidelinjen, og jeg tror det blir en artig kamp, sier Myklebust.

    Usikkerhet i Viking
    Viking sliter med skader på flere sentrale spillere. Både Børre Steenslid, Thomas Pereira og Razak Pimpong har slitt i forkant av turen til Åråsen. Hos Lillestrøm er situasjonen bedre. Tom Nordlie har ingen alvorlige skader eller karantener i troppen før kampen mot Viking.
    - Nesten alle er friske og raske, og det blir en vanskelig jobb for Tom å velge ut laget, mener Myklebust.

    LSK stiller trolig dette laget mot Viking (4-3-3):
    Heinz Müller – Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Kasey Wehrman, Espen Søgård – Magnus Myklebust, Arild Sundgot, Olivier Occean


    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #82
      Alltid fotball

      Rundens storkamp: Lillestrøm – Viking

      Tekst: Terje Haugland
      Publisert: 12.05.07 11:59
      Sist endret: 12.05.07 11:59


      På Åråsen skal slaget stå Foto: Bjørn Ravnås / Alltid Fotball


      Nordlie møter gamle elever i Viking Foto: Bjørn Ravnås

      Etter en ok sesong fikk Rösler og Halle sparken av ledelsen i Lillestrøm. Der hadde man fått øynene opp for Kanari-supporteren og frelseren Nordlie. Mannen som på en sesong gikk fra geni til taper til geni.
      Rösler - klar for revansj

      Rösler endte opp i Viking da plassen ble ledig. Full av engasjement og lyst til å vise at han duger skulle han lede Viking frem etter deres flotte høstoppvisning under nettopp Nordlie. Laget har imponert i treningskampene, men i serien har det blitt så som så. Uavgjort mot Rosenborg i åpningskampen var greit nok, men laget ble rundspilt av Fredrikstad, slet kraftig hjemme mot Sandefjord og greide med nød og neppe slå Odd Grenland.

      Av et lag som Viking og en vinner som Rösler forventes det mer! Og nå skal han ut mot rivalen Nordlie.

      Nordlie - et geni
      Nordlie var langt nede etter å ha blitt sparket i Start. Han kom til Viking med alt å vinne og greide det. Viking-fansen trykket ham til sitt bryst og kalte ham frelseren (selv om det kom inn en klage på at det bare er en frelser og det er Jesus). Etter sesongen ville Viking for alt beholde ham, men veien gikk til LSK hvor man ville han som kunne gi dem gull og gladfotball.

      Lillestrøm leder tabellen og har gjort det forrykende. Alene på topp med 3 poeng foran Brann og Start. Men ser vi på kampene mangler enda de å møte storlagene i Brann, VIF, RBK og Start. Så suksessen er der, men har enda til gode å bli testet mot de beste.

      En spion i Viking-land
      De siste dagene har det vært mange ord mellom Viking og LSK. Mye er selvsagt mediaskapt, men Rösler gikk til skrittet å stenge noen Viking-treninger. Nordlie på sin side har spion på innsiden i Viking som uoppfordret (i følge Nordlie selv) sender detaljerte meldinger om treningene! Vil dette ingen ende ta! Hvem er spionen og hvorfor trenger Nordlie ham?

      Skader? Hvem bryr seg?
      Alt som heter skadesituasjon er satt i skyggen. Det samme er hvem som starter for klubbene når duellantene viser seg frem gang etter gang. Lillestrøm mangler Arnasson, men ellers ryktes å ha hele laget klart. Viking på sin side mangler enda Gaarde, og Steenslid er usikker foran oppgjøret.

      På Viking har det vært snakk om mange spillere som ikke har slått ut i full blomst. Ødegaard viste faktisk takter sist mot Odd og kan få en overraskende plass i førsteelveren. Berg gjorde og sin saker bra, men Rösler må snart innse at han er spiss og ikke ving. Får han starte må trolig Sigurdsson ut (men hvem vil vel det når vi kan få duellen Kippe – Sigurdsson igjen?).

      På Lillestrøm har Occean kapret plassen på topp, men Sundgot håper allikevel på å starte.

      Med seier befester LSK teten, mens Viking er nede i gjørma igjen. Det er allikevel Nordlie vs Rösler vi alle bryr oss om. 3 poeng kommer i andre rekke ser det ut til.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        #83
        VG (Fxt)

        Nordlie foret av Viking-spion

        Før duellen mellom Tom Nordlie og Uwe Rösler søndag, har det brutt ut ordkrig mellom Lillestrøm og Viking. Nordlie hevder han har en spion i Stavanger.

        LSK-trener Nordlie sa torsdag at han ventet på en full rapport fra sin tidligere klubbs lukkede trening fredag. Det får Vikings sportsdirektør Egil Østenstad til å reagere.

        - Det er lov å prøve seg, men han kunne kanskje pisket opp stemningen på en annen måte. Jeg synes de er ufint å antyde at vi har en muldvarp. Det finnes absolutt ingen grunn til at noen i Viking-systemet skulle sende Nordlie en e-post med informasjon fra en lukket trening. At han kanskje fikk informasjoner om torsdagsøkten, er en annen sak. Den var jo åpen for alle, sier Østenstad til Stavanger Aftenblad

        Ifølge Lillestrøm-treneren har han en ikke navngitt kilde i Viking, som foret han med en fyldig rapport.

        Fyldig rapport
        - Torsdag fikk jeg en e-post med en hel A4-sides rapport fra Vikings åpne trening i Stavanger. Jeg regner med å få det samme etter fredagens økt på Viking stadion. Men la meg presisere at jeg ikke har bedt om en slik rapport. Den kommer fra en god kilde, som jeg ikke akter å røpe. Man har tydeligvis fans overalt, sier Nordlie til Aftenbladet.

        Østenstad mener det bare er et taktisk utspill fra Nordlie, som ikke frykter noen overraskelser fra Rösler. Men tyskeren selv er klar for å lure Nordlie igjen.

        - Vi har klart å overraske tidligere, og senest i fjor scoret vi mot Tom Nordlie og Start med et innøvd trekk. Det var i hjemmekampen (for Lillestrøm) mot Start at et frispark ble spilt over mot Koren som overraskende løp ut mot høyresiden. Da ballen ble headet tilbake, kunne Anders Rambekk uforstyrret sette ballen i mål, sier Rösler til fxt.no. 12.05.2007 kl. 11:51

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #84
          Aftenposten (100 % Fotball)

          KLAR: Børre Steenslid trente alternativt også lørdag, men er klar til kamp. Han frykter imidlertid ikke Lillestrøm-spiss Arild Sundgot. ( Foto: Olav Rege Olsen )

          Frykter ikke Sundgot


          TI MÅL: Arild Sundgot har scoret ti mål i Lillestrøm-drakten mot Viking. ( Foto: Digitalsport )

          STAVANGER: Børre Steenslid er kampklar og frykter ikke mannen som har gitt Viking mareritt siden 2001.

          Av: Olav Rege Olsen
          Publisert: 12.05.2007 kl. 13:41
          Endret: 12.05.2007 kl. 14:51

          På ti kamper mot Viking har Lillestrøm-spissen Arild Sundgot scoret ti mål mot de mørkeblå fra Stavanger. Forrige sesong scoret han i både hjemme og bortemøtet med Viking. Nå skal en skadefri Børre Steenslid gjøre sitt for at sunnmøringen ikke får pynte på sin statistikk mot Viking.
          – Sundgot er en smart spiller. Han er veldig flink til å posisjonere seg innenfor 16-meteren og har høyden som skal til, men jeg frykter ham ikke, sier Steenslid, som trente alternativt også store deler av lørdagens formiddagsøkt i Stavanger. Midtstopperen er likevel klar til kamp og vet hva som trengs for å stoppe målscoreren i gult og svart.
          – Det handler om å være på tå-hev og være fullt konsentrert i 90 minutter. Klarer vi det, skal det gå bra, sier Steenslid.

          Kunne solgt Sundgot
          Faktisk kunne trener Uwe Rösler solgt Viking-dødaren i løpet av sin periode som trener på Åråsen.
          Stabæk ønsket seg angriperen, og da LSK ble enig med Bærums-klubben om en overgangssum for Sundgot høsten 2005, ba Rösler om at Sundgot måtte bli i Lillestrøm.
          – Da jeg fikk beskjed om at LSK hadde akseptert et bud fra Stabæk, trodde jeg Uwe hadde akseptert det. Så lenge han som øverste sportslige ansvarlige ikke ville selge meg, var det enkelt å bli i LSK. Ellers hadde jeg nok gått, sier Sundgot til Romerikes Blad.

          Angrer ikke
          Det tenker ikke Uwe Rösler altfor mye på foran søndagens oppgjør.
          – Jeg ville ikke selge ham den gangen, og det nytter ikke å tenke på at han kunne spilt på et annet lag når vi møter dem i morgen. Vi hadde det veldig bra i den perioden vi var i samme klubb, sier Rösler til Aftenbladet.no. Tyskeren spilte også sammen med Sundgot før han ble trener for Lillestrøm i 2004.
          PS! Thomas Pereira trente for fullt lørdag og er klar til LSK-kampen.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #85
            Aftenposten (100 % Fotball)

            Rösler: – Vi skal angripe

            STAVANGER: Uwe Rösler tror åpningsminuttene på Åråsen i morgen kan bli avgjørende.

            Av: Olav Rege Olsen
            Publisert: 12.05.2007 kl. 14:36
            Endret: 12.05.2007 kl. 14:48

            – Lillestrøm er et godt og kompakt lag, og de kommer til å åpne hardt, spår Uwe Rösler før returen til Åråsen og oppgjøret mot Lillestrøm søndag.
            Tyskeren finpusset lørdag de siste detaljene på en lukket treningsøkt på Viking stadion. Han er opptatt av at Viking skal henge med helt fra starten av.
            – De 10-15 første minuttene kommer til å bli veldig viktige. Vi må være på hogget og sende ut signaler om at vi ikke er kommet til Åråsen bare for å delta. Vi kommer til å angripe fra start av, sier Rösler til Aftenbladet.no.
            Han vil ikke si for mye om laget som starter i morgen, men trolig blir det enkelte endringer fra de 11 som startet hjemmekampen mot Odd Grenland forrige søndag.

            Kommentar

            • brisbane-kanaris
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2006
              • 595

              #86

              MED TOM: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft (til venstre) ved trener Tom Nordlies side på hans første arbeidsdag.FOTO: SCANPIX
              Trenernes skygge

              ÅRÅSEN:
              Alle snakker om duellen mellom Tom Nordlie og Uwe Rösler. Ingen har jobbet tettere med begge to enn LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
              Av Morten Svesengen
              Publisert 13.05.2007 - 06:30



              MED UWE: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft støttet alltid opp om Uwe Rösler i hans tid som LSK-trener.FOTO: SCANPIX



              Men i kveld er det ingen tvil om hvem Fjørtoft er på lag med.
              – Jobben min i LSK er å støtte opp om og samarbeide med den treneren som til enhver tid er i klubben. Slik jeg gjorde både med Arne (Erlandsen) og Uwe, og nå gjør med Tom, sier Jan Åge Fjørtoft.
              Da Tom Nordlie ble LSK-trener i fjor høst, ble det fra flere hold hevdet at det ikke var plass til to så medieprofilerte personer som Fjørtoft og Nordlie under samme tak.
              – Dette var basert på en gammel myte. Folk tror det er så viktig for meg å være i mediesøkelyset. Der tar folk helt feil. For meg personlig er ikke det viktig i hele tatt. Da hadde jeg vært med på mye mer enn det jeg er. I jobben min i LSK er det viktig at jeg står opp og syns når det er viktige saker for klubben. Det sportslige tar trenerne seg av, sier Fjørtoft.
              Mener mye – internt

              Det betyr ikke at han ikke har en mening om det sportslige.
              – Fotballdiskusjonene internt kan av og til være heftige, selv om det ikke syns utad. Jeg hadde mine interne fighter med Uwe: Det kommer jeg helt sikkert til å ha med Tom også. Jeg skal jobbe tett med treneren og være en sparring partner for ham. Men de interne diskusjonene tar vi ikke i mediene, sier LSK-manageren.
              Med Nordlie inn som trener, har foreløpig ikke Fjørtoft vært like mye i mediene som han var i Röslers trenerperiode.
              – Tom er norsk og han har sitt nettverk i mediene fra før. Derfor er det naturlig at han tar mer av den biten enn Uwe gjorde, sier Fjørtoft.
              Forventer dramatisk kveld

              LSK-manageren har fortsatt et godt forhold til gamletreneren. Men de snakker ikke mye sammen.
              – Så lenge vi nå er konkurrenter, begrenser det seg hvor ofte vi snakker sammen og hva vi snakker om. Men vi har et godt forhold og holder kontakten, sier han.
              For Fjørtoft er uansett ikke kampen mot Viking mer spesiell enn mange andre.
              – Jeg møter gamle kjente i norsk fotball nesten hver helg, og på den måten blir den en helt vanlig kamp for meg. Men ingenting er så gøy som å slå de du kjenner, forsikrer han.
              Og LSK-manageren innser at søndagens kamp har ingredienser utover det vanlige i Tippeligaen.
              – Uwe mot Tom. Uwe mot LSK. Frode Kippe mot Hannes Sigurdsson. Morsomt med mange poenger. Jeg gleder meg mest til at det blir en ny dramatisk Åråsen-kveld – hvor vi vinner, sier LSK-manageren.
              Publikum har vist stor interesse for søndagens oppgjør på Åråsen. Lørdag var godt over 8.000 billetter solgt.

              Kommentar

              • hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

                #87
                http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article1040436.ece

                Rösler: - Har lurt Nordlie før

                Tom Nordlie frykter ikke Vikings hemmelige treninger. Men senest i fjor lurte Uwe Rösler kollegaen med et innøvd trekk.




                STAVANGER STADION (Nettavisen): Uwe Rösler besluttet tidligere i uka at Vikings to siste to treninger før Lillestrøm-kampen skal være hemmelige. På TV 2 Sporten torsdag sa Nordlie at han ikke frykter noen overraskelsermomenter fra Stavanger, og at han er forberedt på de formasjoner Viking måtte møte Lillestrøm med.


                HAST DU ANGST? Uwe Rösler lover Tom Nordlie flere overraskelser når de to møtes søndag.
                Foto: Montasje


                Men Uwe Rösler kommer med en advarende pekefinger mot trenerkollegaen.
                - Vi har klart å overraske tidligere, og senest i fjor scoret vi mot Tom Nordlie og Start med et innøvd trekk.


                - Det var i hjemmekampen (for Lillestrøm) mot Start at et frispark ble spilt over mot Koren som overraskende løp ut mot høyresiden. Da ballen ble headet tilbake, kunne Anders Rambekk uforstyrret sette ballen i mål, minner Rösler om.
                Og det er akkurat slike trekk Viking-treneren håper å overraske med da han valgte å gjøre fredagens og lørdagens trening utilgjengelig for presse og menigmann.

                - I utlandet er det veldig vanlig med lukkede treninger, og jeg håper det har en ekstra effekt på mine spillere.
                - Men er du ikke redd for at det skal sende feil signal, og at de blir redde for å møte Lillestrøm?
                - Jeg har gjort det samme før, med suksess. Jeg gjorde det før Rosenborg-kampen med Viking, og flere ganger med Lillestrøm. Av og til ønsker jeg å gjøre det litt uventede, bygge opp en stemning som gjør at spillerne skjønner at dette er en spesiell kamp.
                - Det er stort sett snakk om detaljer det vi trener på, men akkurat når det gjelder dødballer, er det mulig å drille inn overraskelsesmomenter, hevder tyskeren.
                Og håper han kan lure Nordlie akkurat på samme måte som han gjorde på Åråsen i fjor vår.
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

                Kommentar

                • vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

                  #88
                  Uwe: frykter ikke hjemmmefansen

                  ( TV 2 (motansje) )


                  var so = new SWFObject("/nettavisen/gif/v4/images/generic/nyvarsel.swf", "tips", "468", "23", "7", ""); so.addParam("wmode", "transparent"); so.write("topstory_tip"); Frykter ikke hjemmefansen

                  Uwe Rösler er spent foran møtet med gamlefansen - men tror han blir godt tatt imot.

                  Relaterte saker:





                  Se innslaget på TV 2 Sumo
                  Tyske Uwe Rösler måtte forlate Åråsen etter fjorårssesongen. De skyhøye forventningene stod ikke i stil med utbyttet på Romerike.
                  Mens Stavanger ventet med åpne armer, benyttet Tom Nordlie sjansen til å stikke motsatt vei.
                  - Spesielt
                  Søndag står de ansikt til ansikt på Röslers gamle storstue, stedet hvor den gamle Manchester City-stjernen startet sin norske fotball- og trenerkarriere.
                  - Det blir definitivt en spennende kamp for Gunnar (Halle) og meg, sier Rösler til TV 2 Sporten.
                  Han ser imidlertid fremover, ikke bakover, karismatiske Rösler.
                  - Oppsigelsen og alt dette skjedde i 2006. Vi er i 2007 nå. Jeg kan ikke leve i fortiden, smiler Rösler, fast bestemt på å gjøre møtet med gamle lagkamerater til en positiv opplevelse.
                  - Det blir viktig å starte bra. Der ligger nøkkelen, tror den nåværende Viking-treneren.
                  - Håper jeg blir godt mottatt
                  Mottakelsen på Åråsen har han ikke fabulert for mye over.
                  - Jeg bestemmer ikke hvordan den blir, men jeg antar den blir bra, sier Rösler, og speider nostalgisk utover gamle trær og trakter.
                  Blir det opp til Kanarifansen, skal det i hvert fall ikke stå på dem.
                  - Det kan finnes andre som mener sitt, men supporterne er udelt postitive til Uwe, sier Peter Olafssen, talsmann for Kanarifansen, til TV 2 Sporten.
                  Søndag klokken 20.00 får vi svaret. Se det meget spesielle oppgjøret direkte på TV 2 Sumo, eller følg det i vårt livesystem

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #89
                    Fotballmagasinet

                    Foran LSK - Viking

                    Espen Særnmo Johansen - 13/05 12:39

                    Fjorårets Lillestrøm-trener Uwe Rösler og hans Viking gjester Åråsen, for å kjempe for sesongens andre seier.

                    Et interessant oppgjør av mange grunner, først og fremst fordi i fjor reddet Nordlie nettopp Viking fra nedrykk, mens Uwe Rösler ikke klarte å ta den forventede medaljen med sitt mannskap på Åråsen. Nå er rollene byttet om, og Lillestrøm under Nordlie skal kjempe for å trygge sin serieledelse, mens Viking, under Rösler kjemper for å avansere ytterligere på tabellen.

                    Med Khaled Mouelhi tilbake fra karantene, er det kun Viktor Arnasson som er ute med skade. For Viking sin del, så måtte Børre Steenslid stå over treningen på fredag, noe som kan gi åpning for Peter Abelsson.

                    Tilsvarende oppgjør ifjor endte med 3-1 til Lillestrøm. En kamp som huskes for et aggressivt Viking-lag som rystet Lillestrøm med en tidlig scoring og Anthony Basso sin utvisning noen minutter før pause.

                    Rösler uttalte tidligere denne uken at man skulle få se et offensivt og angrepsvillig Viking-lag på Åråsen, noe som definitivt kan være en god oppskrift, ettersom Peter Ijeh har åpnet målkontoen.

                    For Lillestrøm sitt vedkommende, er alltid filosofien klar når spillerne entrer hjemmearenaen. På Åråsen skal det alltid vinnes, og med så mange spillere som scorer for klubben (5 denne sesongen) er dette fullt mulig, med tanke på at Viking kun har to målscorere denne sesongen. På de to første hjemmekampene i år, har Lillestrøm scoret seks mål, mens Viking kun har scoret en gang på bortebane denne sesongen.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #90
                      VG

                      - Har aldri snakket ut


                      Men LSK-Grønlund mener behandlingen av Rösler var «redelig»


                      Lillestrøm-leder Frank Grønlund snakker ofte med Uwe Rösler. Men aldri om avskjeden tyskeren fikk i klubben.




                      VILLE GÅ MED RÖSLER: LSK-formann Per Mathisen (i midten) ville trekke seg som følge av at Uwe Rösler bl e sparket. Her er han sammen med Frank Grønlund (t.v.) og Jan Åge Fjørtoft på pressekonferansen der Uwe Röslers avgang offisielt ble annonsert. Foto: Erlend Aas / Scanpix


                      Og det selv etter at Frank Grønlund uken i forveien uttalte at trenerskifte ikke var et tema på Åråsen.

                      - Når jeg ser på det i ettertid, mener jeg vi opptrådte forbilledlig. Vi var uenige først, men i henhold til avtaler med Uwe Rösler og Gunnar Halle gjorde vi ting helt etter boka, sier Grønlund til VG Nett.

                      - Det er blitt hevdet at Tom Nordlie ble kontaktet før Rösler fikk sparken?

                      - Det var ingen, verken Per Mathisen (styreleder), meg eller Jan Åge Fjørtoft som var i kontatk med Nordlie, mener LSK-legenden.

                      - Tror han har lagt det bak seg

                      Han treffer ofte på Rösler i Lillestrøm sentrum. Tyskeren er, i alle fall inntil videre, bosatt på Fjellhamar.

                      Men LSK-lederen hevder den dramatiske treneravgangen aldri har vært noe tema mellom dem i ettertid.

                      - Vi har aldri snakket ut. Men når vi brukte avtalen, som vi hadde mulighet til, kan man ikke henge noen for det.



                      PÅ GAMLE TRAKTER: Uwe Rösler - her som Viking-trener - er tilbake på Åråsen i kveld. Foto: Scanpix


                      - Jeg tror han har lagt det hele bak seg. Han fikk en ok fallskjerm og en bra jobb, sier Grønlund.

                      «Har vært med på noen slike runder før»

                      Han vil imidlertid ikke være med på at Röslers treneravgang er det tøffeste han har vært med på som LSK-leder. Til det har det vært for mange kontroversielle treneravganger i klubben.

                      - Nei, jeg har vært med på noen slike runder før, med blant annet Even Pellerud og Ivar Hoff. Det var ikke full enighet da heller. Men vi hadde en intern fight den gangen også, og det er bare sunt, mener han.

                      Lillestrøm fikk Brann opp i ryggen igjen lørdag, men mot Viking i kveld mener Grønlund at romerikingene bør dra i fra igjen.

                      - Vi bør vinne klart. Viking har slitt, mens vi er i dytten og har tatt mange poeng uten å ha spilt spesielt bra.

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        #91


                        - Vi er udisiplinerte

                        Viking avsluttet med ni mann mot Lillestrøm. -Vi er udisiplinerte, sier Uwe Rösler.


                        Peter Ijeh følte at det ble for mye fokus rundt ham etter rasismesaken mot Start, og at han ble tappet for krefter på grunn av oppmerksomheten han fikk.
                        Rødt kort
                        Oppmerksomhet blir det nok ikke mindre etter nigerianerens opptreden mot Lillestrøm på Åråsen.
                        Først sjokkerte han hjemmepublikum med å gi Viking ledelsen, før han igjen kom i fokus da Magnus Myklebust utlignet for vertene.
                        Ijeh skulle hatt et frispark i situasjonen før scoringen og kjeftet seg først til gult kort, men ga seg ikke før dommer Tom Henning Øvrebø sendte ham i dusjen.
                        - Hva sa jeg? Jeg sa kan du ikke se hva som skjer? Da hadde jeg allerede fått gult kort. Da ble jeg sint og sa at han måtte følge med på hva som skjer, forklarer Ijeh til TV 2 Sporten.
                        - Ikke fair play
                        Viking-spissen mente Øvrebø ikke var rettferdig i sin kampledelse.
                        - Det jeg sier er at det burde være fair play. Fotball burde være 50-50. Skjer det mot oss så vinker han spillet videre. Når vi gjør det samme, så er det frispark, sier nigerianeren.
                        Øvrebø mener at det røde kortet var helt på sin plass.
                        - Dette var grov språkbruk som kvalifiserer til direkte rødt kort, sier den erfarne dommeren.
                        Hva som ble sagt vil han ikke fortelle til noen, men vil skrive det i sin rapport til Norges Fotballforbund.
                        Udisiplinerte Viking
                        Bjørn Helge Riise var tilskuer til opptrinnet og hørte hva Viking-spilleren lirte av seg.
                        - Jeg hørte hva han sa. Han fikk en advarsel, men fortsatte. Jeg synes han fortjente rødt kort når han ikke stoppet, sier Riise.
                        Viking-trener Uwe Rösler er enig med sin elev i at han skulle hatt et frispark, men synes at Viking-spillerne må gå i seg selv.
                        - På en måte kan jeg forstå at Peter reagerte, men du kan ikke få gult kort og bli utvist. Vi må skjerpe oss. Jeg har sagt at vi er for udisiplinerte og det er noe vi må gjøre noe med, innser han.
                        Etter hvert fikk Lillestrøm lett spill mot Vikings ti mann, og scoringer av Bjørn Helge Riise, Magnus Myklebust igjen og Olivier Occean sørget for at LSK til slutt vant 4-1.
                        Dyrt for Samuelsen
                        Viking måtte avslutte kampen med ni mann etter at Jone Samuelsen fikk sitt andre gule kort da han på overtid slo bort ballen etter å ha fått et frispark mot seg.
                        - Jeg synes det var en liten reaksjon. Han og Nikolai Stokholm hadde en stor kamp. I stedet for å få positive overskrifter, så får han negative. Og jeg tror det kommer til å koste ham noen tusen kroner, sier Rösler.
                        Lillestrøm-trener Tom Nordlie var adskillig gladere enn sin kollega etter kampen.
                        - Vi var jo en mann mer, men vi spilte på et helt annet register enn vi gjorde mot Strømsgodset, oppsummerte han til TV 2 Sporten.
                        Det har vært mye oppmerksomhet rundt trenerduellen mellom Nordlie og Uwe Rösler, men Ijehs utvisning gjorde at det aldri ble noen jevn duell. Etter kampen gikk Rösler i garderoben uten å ta sin kollega i hånden.
                        - Det får være hans bord, sier Nordlie.


                        Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/article1043682.ece
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #92
                          Fra VG:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=139488

                          Myklebust viste gamlesjefen

                          - Dette var deilig!

                          ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm - Viking 4-1) I fjor fikk han nesten ikke tillit under Uwe Rösler. I dag senket Magnus Myklebust Uwe Röslers Viking med to scoringer og en målgivende pasning.
                          Av VIDAR ENERSTVEDT



                          REVANSJE: Magnus Myklebust revansjerte at han ikke fikk tillit forrige sesong, med å senke Uwe Röslers Viking. Foto: Scanpix


                          Sunnmøringen imponerte igjen og seiler opp som et av vårens friskeste pust i eliteserien. I fjor var situasjonen en helt annen og kantspilleren fikk lite spilletid under Rösler. Magnus Myklebust var ekstra tent på å bevise i denne kampen. Og det klarte han.

                          I dag storspilte han når Lillestrøm trygget tabelltoppen.

                          - Å score er alltid greit. Målgivende er også greit for min del. Dette var deilig. I hvert fall det tredje målet vi fikk, som jeg scoret. Da følte jeg vi hadde god kontroll, sier Magnus Myklebust til VG Nett.

                          Angriperen presiserer at han ikke er bitter for at det ble lite spilletid i fjor - og at han synes Michael Mifsud er en meget god fotballspiller.

                          - Jeg har prøvd å kjempe meg inn på laget og det har jeg vel gjort nå. I motsetning til i fjor. Jeg føler også at jeg har litt mer selvtillig og er blitt litt mer stabil. Det er alltid viktig for en fotballspiller, sier mannen som har fire scoringer og fire målgivende pasninger så langt i sesongen.

                          Lillestrøm-trener Tom Nordlie har latt seg imponere av sunnmøringen.

                          - Han har fått tillit gjennom vinteren og vokst som spiller. Ikke minst har han blitt mye bedre defensivt. I dag var han en kontant trussel, så han er vi fornøyd med, skryter treneren.

                          Lillestrøm-press

                          Etter å ha blitt presset tilbake på banen de første minuttene slo Viking tilbake og vel så det. Søren Berg skjøt fra langt hold. Lillestrøm-keeper Heinz Müller ga retur og Peter Ijeh sendte Stavanger-laget i ledelsen.

                          Kampen jevnet seg etter hvert ut. Lillestrøm hadde ballen mest, mens Viking var farlige på overganger.

                          Like før halvtimen var spilt fikk nevnte Myklebust en fin sjanse da han skar inn fra høyre, men keeper Iven Austbø reddet fint. Like etterpå fikk Myklebust en ny mulighet etter innlegg og denne gangen satte han ballen i mål og Lillestrøm hadde fortjent utlignet.

                          Røde-Ijeh

                          Og så skjedde det noe meget spesielt: Viking-spiss Peter Ijeh mente han skulle hatt frispark i forkant av scoringen og protesterte på seg gult kort. Dette tente ham enda mer og dommer Tom Henning Øvrebø dro resolutt opp det røde kortet.

                          Lillestrøm festet på dette tidspunktet et solid grep om kampen og Arild Sundgot var nær ved å gi hjemmelaget ledelsen. Men det harde skuddet smalt i stolpen.

                          Viking fortsatte å bli presset bakover og Lillestrøm skapte flere store sjanser uten at ballen tok turen i nettet før pause.

                          På vei til garderoben ble tidligere Lillestrøm-trener Uwe Rösler æret med trampeklapp fra Kanarifansen.

                          Lillestrøms 11 spillere fortsatte å presse Vikings ti bakover på banen og skapte jevnt med sjanser. Begge lagene var harde i duellene og det ble etter hvert del ut en god del gule kort.

                          Viking kjempet bra og utover i omgangen skapte Lillestrøm mindre. Helt til det gjensto cirka 20 minutter. Da ble Bjørn Helge Riise spilt frem av Magnus Myklebust til høyre i 16-meteren. Avslutningen var glimrende og LSK var endelig i føringen. Kort tid etterpå puttet Magnus Myklebust for annen gang. Kampen var nærmest avgjort.

                          Snaut fem minutter før full tid var Olivier Occean på farten og satte inn 4-1 for hjemmelaget.

                          På overtid ble Jone Samuelsen utvist og Viking avsluttet dermed kampen med ni mann.

                          Lillestrøm surfer videre på tabelltoppen, mens Viking kjemper i bunnen.


                          (VG NETT 13.05.07 kl. 21:54)

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #93
                            Fra Aftenposten:




                            Magnus Myklebust jubler sammen med Arild Sundgot og Anders Rambekk. ( Foto: Cornelius Poppe, SCANPIX )
                            Viste at Rösler tok feil

                            Før kampen ble det skrevet mye om at Uwe Rösler valgte å holde Magnus Myklebust på benken da han var LSK-trener. Med to scoringer og en målgivende mot Viking ga Myklebust gamlesjefen klar beskjed om at det var feil.

                            Av: André Almløv
                            Publisert: 13.05.2007 kl. 23:20

                            Magnus Myklebust banket inn sin tredje og fjerde scoring for sesongen da Viking og gamletrener Uwe Rösler kom på besøk til Åråsen. Dermed ga han Rösler klar beskjed om at det var dumt å ha ham på benken under store deler av fjorårssesongen.

                            - Men jeg tenkte ikke så mye på at det var Uwe som var her. Jeg er like glad for alle scoringer og var ikke mer glad fordi jeg scoret mot laget hans, sier Myklebust.

                            Med storspillet så langt denne sesongen er han uten tvil årets komet i Tippeligaen, og da begynner snakket om landslagsspill raskt å svirre.
                            - Nei, landslaget tenker jeg ikke på. Jeg har bena godt plantet på jorda. Jeg er jo bare en liten kar fra Gursken, sier han.

                            Viking-trener Uwe Rösler mener Myklebusts fremgang ville ha kommet med ham som trener også.
                            - Magnus hadde nok fått mer spilletid av meg hvis jeg hadde vært her i år. Vi hadde en treårsplan for ham, og det var i år han skulle slå til. Det var planen hele tiden. I fjor hadde han i tillegg konkurranse av Michael Mifsud. Men han har blitt en veldig god spiller, sier Rösler.

                            Tom Nordlie har gitt Myklebust tillitt fra første stund, og fått veldig mye igjen for det.
                            - Det er moro for Magnus at det går så bra. Han har litt Mifsud i seg, men har mye bedre teknikk. Han har fått tillitt i vinter og har vokst mye. Nå spiller han på et meget stort register og det er vi selvfølgelig fornøyd med, sier Nordlie.

                            Lillestrøm trygget serieledelsen ytterligere etter seieren over Viking og leder nå tre poeng foran Brann. Bjørn Helge Riise, Magnus Myklebust (2) og Olivier Occean scoret Lillestrøms mål, etter at Peter Ijeh sendte Viking i ledelsen tidlig i kampen.

                            Kommentar

                            • rulfi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 982

                              #94
                              LSK-helt nekter landslagsprat

                              Han topper poengligaen, assistligaen OG toppscorerlista

                              ÅRÅSEN (Nettavisen): LILLESTRØM - VIKING 4-1:
                              Er det en spiller som virkelig har slått ut i full blomst på Åråsen denne sesongen, så er det Lillestrøms lille, blonde ballvidunder Magnus Myklebust. 21-åringen fikk kun 397 minutter med spilletid i fjor, det vil si om lag fire og en halv kamp alt i alt.
                              - Nei!
                              I år har han startet alle LSKs seks seriekamper, og fått mer spilletid enn hele fjorårssesongen til sammen. Han får i tillegg svært mye av æren for at Lillestrøm befinner seg på toppen av tabellen, men noe landslagssnakk vil han virkelig ikke høre snakk om.
                              - NEI! Landslaget tenker jeg ikke på et sekund, sier storscoreren på høyreflanken, med så mye innlevelse at det er vanskelig ikke å tro ham.
                              - Begynner jeg å tenke på det, vil det bare ta bort oppmerksomheten fra det jeg gjør her, og så begynner jeg å spille dårlig.
                              Nordlie vil ikke ha flere
                              Nuvel. La oss da prate om noe annet. Eller kanskje heller høre hva hans nærmeste omgivelser har å si om ham?
                              - Magnus (Myklebust) minner litt om Mifsud, men han har bedre teknikk, mener LSK-trener Tom Nordlie.
                              - Han er i tillegg blitt veldig mye bedre i sitt defensive arbeid, det er det jeg er mest fornøyd med, faktisk.
                              - Er han landslagskaliber?
                              - Jeg håper ikke det – jeg vil ikke at vi skal miste enda en spiller dit, flirer twistmester Nordlie – som utførte nok en seiersdans på Åråsen denne sesongen, for tredje gang på tre forsøk.
                              - Har merket oss Myklebust
                              Fare for at han mister Myklebust er imidlertid til stede. Landslagets Ola By Rise bekrefter overfor Nettavisen at landslagsledelsen følger nøye med laget som topper tabellen.
                              - Vi følger spesielt med de som utmerker seg, og vi har lagt merke til flere på Lillestrøm, blant annet Myklebust og Bjørn Helge Riise, sier assistenttreneren.
                              Og nettopp Bjørn Helge Riise er kjapp med å skryte av sin kollega på topp, når Nettavisen diskuterer kampen med ham.
                              - Hvorfor skulle ikke han være landslagsspiller, spør han retorisk.
                              - Fortsetter han å prestere slik, kommer det, mener Riise, som selv debuterte for Norge like før jul i fjor.
                              To mål, en assist
                              Mot Viking presterte han nok en gang av ypperste kvalitet, noe som holdt til en åtter på Nettavisens spillerbørs. Med det inntar han også toppen av også den børsen (sammen med Lyns Stefan Gislason), og mye av grunnen ligger i hans iskaldhet foran motstandermålene.
                              Viking-målene var intet unntak, først da han iskaldt lobbet inn utligningsmålet på Kasey Wehrmans gode pasning, deretter da han la ballen på sølvfat til Bjørn Helge Riise for 2-1, og til slutt da han utnyttet Thomas Pereiras svake klarering og fra en svært vanskelig vinklet lurte inn 3-1 og en sikker H på bongen.
                              - Myklebust har vært svært god i år, og fortsetter han å prestere slik, så er landslaget innen rekkevidde, sa Vikings assistenttrener om gamleeleven.
                              PS. Før kampen ble det gjort et poeng av at Myklebust var på hevnjakt, og skulle vise Uwe Rösler at han hadde fortjent bedre enn benkeslitingen i fjor. Det tilbakeviser hovedpersonen.
                              - Det ble nok litt hauset opp, det jeg mente var at jeg var skikkelig gira på å score i dag, påpeker LSKs måltyv og store formspiller..

                              Kommentar

                              • rulfi
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 982

                                #95
                                Sirkus Myklebust

                                ÅRÅSEN:
                                Med to mål og en målgivende ble Magnus Myklebust dagens mann på Åråsen.






                                Av Martin Holterhuset
                                Publisert 13.05.2007 - 18:23 Oppdatert 13.05.2007 - 23:33




                                I store deler av kampen herjet den kortvokste vingen med Viking-forsvaret. Myklebust spilte på hele repertoaret sitt og ble dagens mann i oppgjøret.
                                Først sørget han for reduseringen etter 27 minutter. En pasning fra Kasey Wehrman endte i beina på Myklebust som kaldt og rolig satte ballen over en liggende Iven Austbø.
                                – En typisk Kasey-ball. Jeg vet at den skal komme, og han vet at jeg skal komme der. Perfekt, forklarer Myklebust.
                                Etter 71 minutter legger ballen videre til Bjørn Helge Riise som banket til. Ballen føk inn i nettet.
                                Myklebust avgjør kampen etter 73 min. En heading fra Arild Sundgot i mål går på tvers av feltet. Sunnmøringen gjør ingen feil alene med Viking-målvakten.
                                – Husker egentlig ikke helt hva som skjer i forkant av den. Men da jeg får ballen gjør jeg det jeg skal, sier spissen.


                                http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2767996.ece

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  #96
                                  Fort Åråsen

                                  Gutta er uten poengtap på Åråsen etter tre hjemmekamper, har puttet ti kasser og sluppet inn to. Overbevisende så langt, Tom, Magnus, Bjørn Helge, Simen og Shane er enige.

                                  Skrevet av Ronnie Hallén



                                  Full kontroll
                                  Gutta åpnet matchen veldig bra, skapte to-tre store sjanser de første minuttene og satte standarden. Men Viking ville være med og kampen jevnet seg ut. Dog var det nok litt heldig at Viking fikk uttelling først, men så vanvittig fortjent da Magnus utlignet. Fugla styre matchen på det tidspunktet og da Ijeh fikk rødt kort for munnbruk, lå det meste lagt til rette for nok en trepoenger. Og den kom med solide 4-1 som sluttsifre.

                                  Det vil ikke overraske meg om Viking-supporterne mener at de ble snytt av dagens dommer, det mener de hvert eneste år. I dag ble de dog så ettertrykkelig knust at en spiller mer på banen neppe ville utgjort noen forskjell.

                                  Vil være offensiv
                                  Shane var farlig nær ved å spille seg inn som Dagens Bøffel i dag. Full kontroll defensivt, meget god offensivt og med flere meget gode innlegg, var det en fryd å se Shane herje på venstrebacken. Selv syntes han at det gikk bra, men at det var årsbeste, nesten karrierebeste i Fugla-drakta, skjønte han først etter kampen da alle ville prate med ham.

                                  - Det er sjelden pressen vil prate med venstrebacken etter kampen. Enten har jeg gjort noe dårlig eller vært i en kontroversiell situasjon, og det tror jeg ikke jeg var i dag, så da har jeg vel gjort en god kamp. Jeg har nesten savnet deg, trodde du hadde lagt opp som skribent.

                                  - Jeg har villet prate med deg mange ganger, men ikke alltid timingen har vært der. Uansett, gratulerer med en god kamp. Fortell litt om hvordan du opplevde den.

                                  - Solid. Vi hadde full kontroll på Viking, selv om de fikk første målet i dag. Det ble for øvrig en ”test of character”. Dette er vel første kampen vi kommer under så langt i sesongen, men vi kom tilbake. Det var ingen panikk etter at Viking tok ledelsen, ei heller at de holdt oss til uavgjort til pause. Vi viste vi ville score i andre omgang, for vi ville få sjansene og spissene setter dem nå om dagen.

                                  - Det var det offensive som imponerte meg mest i dag, defensivt har du hatt god kontroll i de fleste kampene du har spilt.

                                  - Jeg vil være offensiv, jeg vil komme frem og jeg vil være i angrep. Jeg vil ikke bare være en forsvarer. Og som den eneste på banen med en venstrefot er det naturlig at jeg kommer frem og slår innleggene fra venstrekanten.

                                  - Innleggene satt bedre enn på lenge, har du trent litt ekstra etter den, unnskyld at jeg sier det, dårlige kampen borte mot Godset. Innleggsmessig altså?

                                  - Nei. Jeg prøver ikke å tenke på det, bare slå innleggene og i dag satt de bedre, uten at jeg kan forklare hvorfor

                                  Stabilisert seg.
                                  Bjørn Helge har levert meget bra i flere kamper på rappen nå og innrømmer at det sitter godt om dagen og at selvtilliten er bra.

                                  - Første driblingen min gikk bra og etter det var det bare å kjøre på. Har jobbet med det å stabilisere meg. I fjor kunne jeg lever veldig godt i en kamp, for så å dette ned på det jevne i neste kamp. I år føler jeg at jeg ligger på en jevnt over høyere nivå og at jeg ikke varierer så mye i prestasjonene.

                                  - Spesiell oppladning til kampen med fødsel bare noen dager før.

                                  - Jeg var spent på hvordan det ville slå ut, jeg har vært sliten i et par dager. Men har fått god hjelp av søstra mi med hensyn til barnepass og natt til i dag hadde jeg eldstesønnen min, Noah, ved siden av meg i senga. Da sover han alltid bra, så jeg hadde en god natts søvn før kampen.

                                  - Litt om kampen?

                                  - Vi åpent bra, men fikk et mål i mot på en sjanse vi burde avverget på forhånd. Vi så at det ville bli retur, men klarte ikke å reagere før det var for sent. Men etter Vikings mål, synes jeg vi har full kontroll og vi var vel egentlig aldri engstelige for at vi ikke skulle kommer tilbake i kampen og avgjøre den til vår fordel.

                                  - Hva betydde utvisningen av Ijeh?

                                  - Den betydde at vi fikk mer rom og at Viking ikke ble spesielt farlige offensivt. Men vi styrte kampen før han ble utvist og ville vunnet uansett. Det er jeg helt sikker på.

                                  - Hvem skal score målene lurte vi på etter at Michael og Robbie dro. Du er tydeligvis en av dem. Denne gangen i det lengste hjørnet.

                                  - Jeg har doblet antallet fra i fjor allerede og det vil komme flere. Med Tom sitt system er midtbanen mye mer offensive og vi kommer til flere avslutninger. Selv har jeg fått beskjed om å skyte i det lengste hjørnet og den satt i dag.

                                  Tålmodighetsprøve
                                  Etter utvisningen til Ijeh ble kampen en tålmodighetsprøve i følge Tom, en prøvelse LSK brukte litt tid på å mestre.

                                  - Vi skulle gå ut i andre omgang og stå høyt, men i begynnelsen av omgangen stod midtbanen litt for høyt. Faktisk stod de så høyt at vi en periode spilte med 5 spisser på linje med Vikings backrekke. Men vi fikk justert ned midtbanespillerne slik at vi fikk utnyttet rommet foran backrekka deres og da fikk vi også scoringene. Synes for så vidt at første omgang startet jevnt, men så tok vi kraftig over etter hvert. Det er ikke bare enkelt å spille mot ti mann, det så vi borte mot Godset, men vi klarte å holde fokus og ikke tenke på at de var en mann mindre.

                                  - Du gir Simen tillit på bekostning av Espen, hvilke vurderinger ligger bak?

                                  - Det er litt gambling, all den tid Simen ikke har spilt og Espen for så vidt ikke har spilt seg ut. Men jeg synes han klarer seg bra i denne kampen og spiller seg opp etter hvert.

                                  - Greit nok
                                  Simen synes at debuten her på Åråsen gikk greit nok, men han trenger kamptrening. Uansett var det godt å få sine første minutter i den gule drakta på Åråsen.

                                  - Veldig moro, har ventet på dette. Og ekstra deilig med en seier og en sånn fin start.

                                  - Du ble kjøpt for 8 millioner og skulle være mannen som skulle løfte Fugla til gull, i stedet har det vært karantener, skader og benkeslitning. Frustrerende?

                                  - Har alltid lyst til å spille, men jeg synes at jeg har taklet situasjonen godt. Det er fotballens brutalitet at man risikerer å ikke alltid få spille. Espen synes sikkert det er kjipt å ikke få spille fra start i dag, men sånn er det når vi har så tøff konkurranse. Og det må vi ha i en stall som skal kjempe om gull. Nytter ikke med elleve mann med klippekort. Det blir garantert skader og karantener utover sesongen og da må vi har folk som kan steppe inn og gjøre en jobb.

                                  - Hvordan synes du det var å spille utpå her i dag? Fornøyd med hjemmepublikummet?

                                  - Kanari-Fansen er fantastiske og gir en skikkelig god støtte, men også resten av publikummet var bra med.

                                  - Kan vi klare holde Fort Åråsen i år?

                                  - På hjemmebane skal vi bestemme og så langt har det sett bra ut hjemme, men vi må ikke bli for fokusert på Åråsen, vi må plukke med oss poeng på bortebane også.

                                  - Serieleder, hvordan føles det?

                                  - Det har jeg faktisk ikke tenkt på, før du sa det nå. Det er egentlig ganske deilig følelse. Nå skal vi suge på karamellen, men nye utfordringer kommer og det allerede om noen dager borte mot Tromsø.

                                  - Grattis med en fin debut her på Åråsen.

                                  - Takk skal du ha, vi prekæst

                                  Løsna etter målet mot Lyn
                                  Dagens mann på Åråsen var Magnus Myklebust. To mål og en assist er ikke å kjimse av og Magnus var en ettertraktet herremann etter kampen. Han tok seg som vanlig god tid til kfl.no, selv om vi stod der helt til slutt og så å si alle hadde forlatt Åråsen.

                                  - Fantastisk kamp Magnus. Nok en gang Dagens Bøffel, dette begynner å bli en vane.

                                  - Takk skal du ha, det var artig i dag. Det løsna for meg etter målet mot Lyn og akkurat nå har jeg det veldig bra på banen.

                                  - Herlig revansj i forhold til tilliten du fikk under Uwe?

                                  - Det der har blitt veldig blåst opp. Jeg har ikke noe å revansjere ovenfor Uwe, han var en god trener for meg, selv om jeg ikke fikk spille så mye som jeg ønsket. Jeg er ikke forbanna på ham, det er media som vrir på mine uttalelser.

                                  - Ingen typisk kantspiller, men mål scorer du. Hvor mange har du som mål i år?

                                  - Jeg har ingen mål om antall scoringer. Jeg får først spille meg inn på laget og gjøre jobben min så godt som mulig, så får jeg se hvor det ender. En dårlig kamp så kan jeg være på benken i neste. Jeg vil bli stabil først, så får vi snakke antall scoringer senere.

                                  - Spille deg inn på laget? Du er på laget, så bankers at det må mer enn en dårlig kamp til før du blir satt ut.

                                  - He, he, mulig det, men konkurransen er så tøff at jeg føler jeg må prestere hver kamp. Kanskje spesielt for å nå mine egne krav til meg selv.

                                  - Dagens første var et nydelig stykke artisteri. Fortell.

                                  - Da jeg ser at Arild kommer til å vinne duellen, er det bare å gå i bakrommet. Jeg får ballen og kan bare kjippe den over keeperen.

                                  - Deilig å være en toppscorer?

                                  - Heilt fantastisk, skikkelig artig…

                                  Da gjenstår det bare å takke for i dag. I natt skal jeg drømme søtt om tabelltopp og herlig, morsom fotball. Og det skal jeg flyte gjennom en dobbel vakt i morgen. Urk!
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    #97


                                    TOPPSCORER: Magnus Myklebust scoret to og la opp til ett mål da LSK slo Viking 4-1. FOTO: TOM GUSTAVSEN

                                    Magnus selger seg selv

                                    – Pappa er min agent, sier LSK-helten
                                    ÅRÅSEN:
                                    (LSK – Viking 4-1). Magnus Myklebust vil ikke ha agent. Fortsetter han utviklingen trenger han det neppe for å gjøre seg interessant for større klubber heller.

                                    Av Morten Svesengen og Espen Solbakken


                                    21-åringen har fått mange forespørsler fra agenter som vil skrive kontrakt med ham. Men LSK-spissen ønsker å stå fritt.
                                    – Jeg har pappa. Det holder i massevis for meg. Han er min "agent", sier Myklebust.
                                    Med mange kvelder som den i går, vil trolig unggutten selge seg selv med sine prestasjoner i LSK-trøya. Han hadde et bein med i det meste da LSK ga gamletrener Uwe Rösler og hans Viking en etter hvert tung kveld på Åråsen.
                                    Gjestene sjokkerte ved å ta en tidlig ledelse på en kontring. Heinz Müller ga en unødvendig retur som Peter Ijeh fanget opp og satte enkelt inn til 0-1.
                                    Men etterpå handlet det meste om LSK – og Magnus Myklebust.
                                    LSK på toppen av tabellen!
                                    Avgjorde kampen

                                    27. min., 1-1: Myklebust dukker opp i enden av Kasey Wehrmans pasning. Kaldt og rolig vipper han ballen over Viking-keeperen.
                                    – En typisk Kasey-ball. Jeg vet at den skal komme, og han vet at jeg skal komme der. Perfekt, forklarer Myklebust.
                                    71. min., 2-1: Myklebust blir spilt opp av Shane Stefanutto. Istedenfor å storme mot mål og avslutte selv, legger han ballen til en Bjørn Helge Riise til høyre for seg.
                                    – Jeg hørte han kom og da var det bare å legge ballen til side, sier Magnus.
                                    73. min., 3-1: Kampen avgjøres endelig. Arild Sundgot stusser ballen på tvers av feltet. Myklebust vinner duellen med en Viking-forsvarer og alene med keeper gjør han ingen feil.
                                    – Husker egentlig ikke helt hva som skjedde i forkant av den. Men da jeg fikk ballen gjorde jeg det jeg skulle, sier spissen.
                                    Da handlet resten om å kontrollere inn til en ny trepoenger for LSK. På veien ordnet Olivier Occean (mål) og Pål Steffen Andresen (pasning) i fellesskap mål nummer fire.
                                    Tatt ut av trening

                                    Myklebust var kveldens mann på Åråsen, og med to nye mål og en målgivende klatret han til topps på begge listene. Seks runder ut i sesongen har han fire av hver.
                                    Sesongåpningen har vært fantastisk for sunnmøringen. Litt av æren gir han LSKs fysiske trener Erlend Slokvik som uka før seriestart ba trener Tom Nordlie om å ta ham ut av trening. En lactat-test viste at unggutten var sliten.
                                    – Jeg følte meg veldig sliten, men uten at trenerne hadde bedt meg om å hvile hadde jeg sikkert ikke gjort det, sier Myklebust.
                                    Han sto over to treninger, og plutselig følte han seg mye piggere. Betalingen har LSK fått i vårens formspiller nummer én.
                                    Det er ingen grunn til at det skal stoppe nå. Men spissen selv lover ikke å ta av.
                                    – Det er ingen fare. Jeg har beina godt plantet på jorda, og har ingen planer om at det skal forandre seg på grunn av dette, sier han.
                                    Dobbel trener-ros

                                    Nordlie mener Magnus har vokst på tilliten han har fått.
                                    – Det er litt Mifsud over ham, men med bedre teknikk. Han er en konstant trussel for forsvarsspillerne.
                                    Viking-trener Uwe Rösler ble overrasket over hvor god Myklebust er.
                                    – Under meg trente han sjelden tre økter på rad, men det var også min plan at dette skulle bli Magnus sitt store år. Derfor bygde vi ham opp på den måten vi gjorde. Jeg har alltid likt ham, og det virker som han passer perfekt inn i systemet LSK spiller nå, sier Rösler.
                                    – Hvorfor spilte han så lite under deg?
                                    – På grunn av Michael Mifsud.

                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #98
                                      lsk.no


                                      Stefanutto solid

                                      (Åråsen stadion). Shane Stefanutto var kun et eneste stort glis etter tre poeng mot Viking. Australieren hadde full kontroll defensivt, og spilte kanskje sin beste kamp for sesongen.

                                      Av: Ole Kristian Bakkene
                                      - Jeg er veldig godt fornøyd med kampen, og føler at jeg i forhold til i fjor har blitt litt bedre, er i enda bedre form, og slår flere bra innlegg, sier Shane Stefanutto til LSK.no etter 4-1 over Viking mandag kveld.
                                      - Men jeg må innrømme at jeg ikke tenker så mye over det. Jeg forsøker bare å gjøre så godt jeg kan.

                                      Stefanutto har fått instrukser om å være offensiv i spillestilen som back for Lillestrøm.
                                      - I forhold til systemet er det meningen at backene skal være mer offensive, og det trives jeg godt med. Det var der jeg følte jeg kunne utvikle meg etter 2006-sesongen. Nå må jeg bare fortsette den fine trenden. Jeg har fine muligheter nå som vi spiller såpass bra fotball.

                                      For Stefanutto roser gjerne lagkameratene.
                                      - Jeg synes vi mot Viking var gode i backrekka. Alle fire gjorde en fantastisk jobb, og vi var veldig solide. Vi ga de ikke mange sjansene selv om vi slapp de til på en mulighet. Likevel ryddet vi opp i alle andre dueller. Jeg tror vi fortsatt har kampen mot Strømsgodset friskt i minne. Vi ville ikke gi bort noen poeng.
                                      - Vi scorte fire mål, og spilte bra fotball. Nå har vi alle muligheter framover til å bestemme alt selv framover i sesongen.

                                      Likevel vil ikke australieren ta noe på forskudd.
                                      - Vi må bare fortsette å ta en kamp av gangen. Nå venter en tøff kamp i Tromsø, og vi har ikke vunnet der på lenge, sier Stefanutto som så får opplyst om at LSK kun har tre seiere på 20 kamper på Alfheim.
                                      - Det kommer til å bli vanskelig, men vi reiser dit for å sikre oss tre poeng. Vær sikker på det, avslutter han.

                                      Kommentar

                                      • RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

                                        #99
                                        lsk.no



                                        - Fantastisk følelse

                                        (Åråsens stadion). Magnus Myklebust var Åråsens mest ettertraktede mann etter to scoringer og en målgivende mot Viking hjemme på Åråsen mandag kveld. 21-åringen beskriver gjerne hvordan det føles å sette ballen i nettmaskene.

                                        Av: Ole Kristian Bakkene

                                        - Det er en fantastisk følelse å score mål. Når jeg så gjør det to ganger i løpet av en kamp, og får til en målgivende er jeg veldig fornøyd, sier Magnus Myklebust til LSK.no.
                                        - Jeg har heldigvis tatt med meg den følelsen videre fra målene jeg har scoret tidligere. Den må jeg beholde videre også.

                                        - On fire
                                        Myklebust har scoret fire mål på de siste tre kampene. Først mot Lyn, og deretter borte mot Aalesund.
                                        - Jeg kan ikke hvile på det for da slutter jeg å score. Nå må jeg bare jobbe så hardt jeg kan videre for å holde meg på dette nivået.
                                        Lagkamerat Heinz Mûller er kjempeimponert over Myklebust.
                                        - Han var god i fjor, men fikk ikke spille så mye da. Nå kjemper han hardt, og har selvtilliten. Han har også begynt å score i hver eneste Tippeliga-kamp, sier sisteskansen.
                                        - He is on fire, legger han kjapt til og peker på 21-åringengs uttelling i løpet av de siste tre kampene.

                                        Imponert
                                        Trener Tom Nordlie er også en av de som hyllet Myklebust for innsatsen mot Viking.
                                        - Han har hatt en fantastisk sesong hittil. Vi har brukt han både på venstre og høyre utenfor vår toppspiss. Han har også blitt bedre defensivt, og orker mer. To mål og en målgivende i dag er imponerende, sier treneren.
                                        I det 27. minutt fikk Myklebust ballen fra Bjørn Helge Riise. 21-åringen skøyt elegant fra syv meter og i mål. Deretter fikk Myklebust sjansen som servitør i det 71. minutt da Bjørn Helge Riise scoret. Så to minutter seinere fikk 21-åringen legge på til 3-1. To mål og en målgivende mot Viking.

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          RB



                                          Ingen ønskereprise

                                          Uwe Röslers gjensyn med LSK ble nok ikke det tyskeren helt hadde håpet på.

                                          Det startet godt for hans mannskap, men da Peter Ijeh ble utvist for kraftige protester mot dommer Tom Henning Øvrebø svartnet det for Viking. Da hadde han allerede vært vitne til at samme mann satte inn 0-1.

                                          Med Ijeh i garderoben ble det vanskelig for siddisene. LSK puttet hele fire ganger etter utvisningen. Da mannen som Rösler satt på benken under sin tid på Åråsen, Magnus Myklebust, senket Viking alene ble gjensynet helsvart.

                                          På spørsmål om hvorfor Myklebust fikk så lite spilletid under Röslers regime svarte han.
                                          - På grunn av Michael Mifsud.

                                          Kommentar

                                          Working...