mai 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sem
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2005
    • 1626

- Det beste laget vi har møtt til nå

GIKK BRA HER: Men Jon Knudsens bærtur ti minutter før slutt lot Simen Brenne utlikne for Lillestrøm.
    Foto: Eirik Helland Urke/Dagbladet

REDNINGEN: LSK-spillerne feirer Simen Brennes utlikning ti minutter før slutt.
    Foto: Eirik Helland Urke/Dagbladet
    FAKTA

Lillestrøm – Stabæk 1-1 (0-0)

8214 tilskuere
    Mål: 0-1 Somen Tchoyi (64), 1-1 Simen Brenne (80).

Dommer: Tom Henning Øvrebø, Nordstrand.
    Gult kort: Kasey Wehrman, Khaled Mouelhi, Lillestrøm, Christian Keller, Alanzinho, Bjørnar Holmvik, Tom Stenvoll, Stabæk.

Lillestrøm (4-3-3): Heinz Müller – Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Kasey Wehrman, Khaled Mouelhi (Arild Sundgodt fra 56.) – Magnus Myklebust (Espen Søgård fra 89.), Olivier Occean, Simen Brenne.

Stabæk (4-4-2): Jon Knudsen – Tom Stenvoll, Morten M. Skjønsberg, Pontus Segerström, Bjørnar Holmvik – Christian Keller, Henning Hauger, Somen Tchoyi, Alanzinho (Espen Myrstuen fra 88.) – Daniel Nannskog, Veigar Pall Gunnarsson.

(NTB)
    annonse

LSK-trener Tom Nordlie om Stabæk.

Mandag 28.05.2007, 21:59
    oppdatert 23:14
    ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Lillestrøm - Stabæk 1-1.

I tilsvarende oppgjør i fjor ble det fire mål, to hver vei, og et seint utlikningsmål for Stabæk - av den typen Lillestrøm hadde en tendens til å slippe inn forrige sesong.

I dag fikk kampen en helt annen utvikling, men endte i bunn og grunn på samme måte - med poengdeling.

- Det er litt bittert med bare ett poeng, men det er ikke mange lag som tar poeng her i det hele tatt, sier Stabæk-spiss Daniel Nannskog til TV 2.

- Jeg føler meg litt snytt, konstaterer trener Jan Jönsson for Dagbladet.no.

Stabæk var gode, men det burde ikke overraske noen, mener svenskene.

Undervurderte
    - Vi er et bra lag. Vi er nok litt undervurderte, men vi har mange gode spillere, så dette resultatet er ingen overraskelse, understreker Nannskog.

- I dag møtte vi det beste laget vi har møtt så langt denne sesongen, svarte Lillestrøm-trener Tom Nordlie.

Mannen bak LSKs utlikningsmål var ikke på sin side ikke fornøyd med hjemmelaget.

- I likhet med de fleste andre av oss, var jeg tung og seig. Jeg klarte liksom ikke å løfte beina, sier Simen Brenne til Dagbladet.no.

- Men jeg er ikke bekymret foran landskampene, legger han til.

Tam førsteomgang
    Den første omgangen forløp uten helt store sjanser - særlig fordi Stabæk-keeper Jon Knudsen fanget de mange Lillestrøm-innleggene fra høyre.

- Jeg fikk uvanlig mye å jobbe med i dag, ja, fastslår en stort sett solid keeper etter kampen.

Men etter et kvarter holdt det på å gå galt. Khaled Mouelhi fikk heade mot et åpent mål, som ikke lenger var så åpent da Knudsen foretok en rask retrett.

Like i forkant hadde Daniel Nannskog testet Heinz Müller med et hardt skudd på motsatt side.

Like i etterkant gjorde Alanzinho det samme - to ganger - og dette kan egentlig oppsummere Stabæks sjanseskaping før pause.

For svake innlegg
    Nannskog og Alanzinho tillot aldri LSK-fansen å senke skuldrene, men samtidig var det hjemmelaget som dominerte kampbildet.

Dessverre for Tom Nordlie ga det seg sjelden utslag i sjanser, fordi innleggene gjerne ble for dårlige.

- Vi slo noen av dem for langt inn og for lavt, forklarer Nordlie for Dagbladet.no.

Ett unntak kom da Oliver Occean vendte opp og løsnet et hardt skudd på keeper i det 28. minutt.

Skulle hatt straffe
    Om første omgang var litt tam og sjansefattig, ble den andre det stikk motsatte.

De store sjansene florerte ikke, men det var mange skudd på og rundt mål.

Den første store sjansen kom i det 55. minutt da Veigar Pall Gunnarsson tråklet seg fri og ble felt. Antakelig skulle han hatt straffespark.

Minuttet etterpå fikk Lillestrøm frispark 50 meter skrått til venstre på mål. Etter litt om og men fikk Frode Kippe styrt ballen mot mål, men ikke i mål.

Det forhindret Jon Knudsen med en flott redning.

Endelig mål
    Etter alle disse sjansene var det bare rett og rimelig om det kom et mål, og målet det kom, det.

Igjen var det Gunnarsson som skapte farligheten, til tross for at han han ikke fikk avsluttet sjøl.

I stedet endte ballen hos Somen A. Tchoyi, som dro seg til venstre og skjøt til høyre - utagbart for Heinz Müller.

Etter målet fulgte en periode da Stabæk så ut til å skulle nekte hjemmelaget å overta ordentlig, men den perioden tok effektivt slutt i det 79. minutt.

Da lyktes Lillestrøm og Bjørn Helge Riise endelig med et innlegg - etter at Jon Knudsen hadde fanget de fleste så langt i kampen.

Brenne matchvinner
    Denne gangen vant i stedet Simen Brenne duellen, og dermed kunne landslagsspilleren stange ballen i åpent mål - til 1-1.

Knudsen var på bærtur, men fikk ingen skyld av medspillerne.

- Knudsen gjør en fantastisk redning like etterpå, så det er ingens skyld at det målet kommer, sa Daniel Nannskog.

- Jeg glipper nok litt i det tilfellet der, sier målvakta sjøl.

For etter dette presset hjemmelaget voldsomt på, for å sikre seg alle tre poengene.

Aller nærmest kom de i det 86. minutt da nettopp den fantastiske Jon Knudsen-redningen, helt opp i venstre hjørne, hindret scoring.

Kommentar

• Sem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2005
      • 1626

LSK slet med Stabæk

LSK-trener Tom Nordlie mener laget presterte for dårlig mot Stabæk. ( Foto: Olav Olsen )

Åråsen, LSK - Stabæk 1-1: Lillestrøm fikk som ventet en tøff kamp mot gjestene fra Stabæk, og måtte slite seg til uavgjort hjemme på Åråsen.

Av: André Almløv
      Publisert: 28.05.2007 kl. 23:14
      Endret: 28.05.2007 kl. 23:19
      Slik var: LSK - Stabæk
      Etter å ha vært totalt dominerende i første halvdel av 1.omgang, ga Lillestrøm fra seg initiativet og lot Stabæk komme inn i kampen. Det resulterte i at laget kom under midtveis i 2.omgang og måtte slite for å redde inn et poeng mot slutten.

- Vi klarte ikke å angripe med fart og tyngde, og dermed er det bare å beklage at det ikke ble særlig underholdende å se på i dag. Vi møtte et godt lag og klarte ikke å gjennomføre det vi hadde tenkt på forhånd. Jeg synes det var to godt organiserte lag der ute, og at 1-1 var et greit resultat på en dag vi ikke presterte som vi kan, sier LSK-trener Tom Nordlie etter kampen mot Stabæk.

Kaptein Frode Kippe hadde en stri tørn med Daniel Nannskog og Veigar Pall Gunnarsson og var heller ikke fornøyd med det laget presterte.

- Dette var ingen toppkamp fra oss. Vi klarte bare å spille 80 prosent av det vi kan i 1.omgang og slet med å komme i gang skikkelig etter pause. Vi må opp flere hakk hvis vi skal vinne kamper som denne, sier LSK-kaptein Frode Kippe.

Kommentar

• Sem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2005
        • 1626

Brenne reddet tabelltopp

Simen Brennes første Lillestrøm-mål reddet tabelltoppen for Kanarifuglene.

Av Stig Nygård

LILLESTRØM - STABÆK 1-1: Lillestrøm fikk det tøft mot et opplagt Stabæk-lag.

Det var nemlig gjestene som fikk kampen inn i sitt spor på Åråsen. De lå lavt og satset på kontringer.

Straffe?
        Etter en tam første omgang, gikk Veigar Pall Gunnarsson i bakken inne i LSKs straffefelt ti minutter etter pause.
        Det luktet straffe lang vei, etter at Frode Kippe gikk i kroppen på islendingen - totalt uinteressert i ballen. Men dommer Tom Henning Øvrebø vinket spillet videre.

Ti minutter senere fikk bærumslaget hull på byllen.
        Somen Tchoyi plukket opp ballen inne i Lillestrøm-feltet og plasserte den til side for Heinz Müller.

Misfornøyd Nordlie
        Først da våknet Lillestrøm, og ti minutter før slutt headet Simen Brenne inn sitt første mål etter overgangen fra Fredrikstad.

- Jeg er ikke fornøyd. Bortsett fra de siste 25 minuttene, synes jeg vi er dårlig, sier LSK-trener Tom Nordlie til TV 2 Sporten etter kampen.
        Lillestrøm virket overrasket over Stabæks taktikk. Men Nordlie mener de hadde gjort hjemmeleksene sine.

- Vi var nok forberedt, men vi makter ikke å utføre det vi er enig om, sier han.

- Litt bittert
        Stabæk var ikke fornøyd etter at det ble poengdeling mot serielederen.
        - Det er litt bittert at det bare ble ett poeng. Men det er ikke mange som tar poeng her på Åråsen, sier Daniel Nannskog.

Brenne fikk endelig åpnet scoringskontoen for LSK, men var enig med trener Nordlie i at det ikke var noen stor kamp av vertene.

- Sånn som kampen utviklet seg, så er det greit at det blir ett poeng, sier Brenne.

I neste serierunde er det duket for storoppgjør mellom Brann og Lillestrøm på Brann Stadion.

Kommentar

• Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

- Vi hadde en plan

Akkurat som Egon Olsen, hadde også Tom Nordlie en plan, men den lyktes ikke helt. LSK spurtet inn til poengdeling, kfl.no subbet inn i mixed sone og skriblet ned noen velvalgte ord fra Simen, Tom og Kasey.

Skrevet av Ronnie Hallén

Dette var en kamp hvor det ikke ville vært ufortjent om bortelaget fikk med seg alle poengene, men Simens hodestøt ti minutter før slutt ga LSK det ene poenget. Og hadde det ikke vært for en fantomredning fra Stabæks keeper fem minutter senere kunne LSK tatt med seg alle poengene.

Tom Nordlie oppsummerer kampen.

- Siste halvtimen er vi bra. Da spiller vi fotball, holder ballen langs bakken, dobler på kant og plutselig sitter nesten hvert eneste innlegg fra Shane og Anders. Vi blir for passive bak, backene går ikke tett nok opp i kantspillerne til Stabæk, indreløperne kommer ikke inn som sikring og vi gir vekk for stor plass foran backrekka. Vi klarer ikke å holde ballen i laget i mer enn ett sekund som en følge av at vi vinner ballen i ugunstige situasjoner.

- Simen Brenne spiller ingen stor kamp i dag heller, men du fortsetter å bruke ham på tross av sultne spillere på benken. Hva er din vurdering der?

- Simen er kjøpt inn for åtte millioner for å være en nøkkelspiller for oss og har litt igjen til toppformen fotballmessig, kondisjonsmessig hadde han nesten 31 runder på testen min i uka som gikk. Dersom Simen aldri får spille, kommer han heller ikke i kampform. Dette får vi betalt for senere i sesongen. I dag fikk han en litt fri rolle på kanten, men det løsna ikke helt for ham før hele laget hevet seg de siste 30 minuttene. At han kom ned som indreløper omtrent samtidig er nok en tilfeldighet.

- Han betaler tilbake for tilliten med hans første mål for Fugla.

- Det var faktisk hans andre mål, det første scoret han borte mot Tromsø, men det ble avblåst på grunn av en merkelig dommeravgjørelse…

- En spiller som Pål Strand er etterspurt fra fansen.

- Pål var på vei inn på laget, men fikk streptokokker i begynnelsen av uka. Men han var i full trening mot slutten av uka, før han pådro seg en liten ryggstrekk på slutten av treninga på lørdag.

På hæla fra start.
          Simen mente at Fugla var på hæla fra start av i dag, men denne skribenten mener nok at han ikke har helt oversikt. LSK startet best og var det førende laget de 10-15 første minuttene. Men Simen og LSK kom tilbake og avsluttet knallsterkt.

- Er litt skuffa over egen innsats i dag. Selvfølgelig gøy å score mål og sørge for et viktig poeng, men jeg kommer ikke helt i gang i denne kampen heller. Litt synd for jeg har hatt en bra treningsuke, det samme med hele laget, men vi fikk det ikke ut i denne kampen.

- De fleste gule og svarte forventer scoringer fra deg i år, godt å få åpna målkontoen med en tellende scoring?

- Selvfølgelig. Folk har høye forventninger til meg og det er godt å få inn den første. Tellende…

Heldige med ett poeng.
          Kasey var nedbrutt etter kampen. Ikke spilte Fugla noen god kamp og han må stå over neste kamp etter et strengt idømt gult kort helt på tampen av første omgang. Noe han mener er typisk norsk.

- Kun i Norge får man gult kort for å stå stille på banen og motstanderen løper inn i deg. Det var kanskje min andre takling for dagen og da er det rett ut med et gult kort. Det føles helt for jævlig at jeg må stå over nå som jeg er i god form, spiller godt kamp etter kamp og har plassen på midten i fast grep.

- Hva er dine tanker om dagens kamp?

- Vi blir løpende mye imellom, vinner ikke nok andreballer og klarer ikke å flytte beina fort nok. Vi får stor strekk i laget og selv om vi innledningsvis har mye ball, får vi ikke slått de gode innleggene. Sistepasningen blir for dårlig. Når sant skal sies var vi nok heldige som fikk med oss et poeng i dag, men vi kunne fort ha tatt med oss alle da vi avsluttet best.

- Du spiller nok en god kamp i dag. Fornøyd?

- Tja, spiller vel ok. Har vel nesten ingen balltap i dag, men i likhet med resten av laget kommer jeg ikke skikkelig i gang før siste halvtime.

Kasey er blitt beskyldt for å være temposvak, i hovedsak fra folk som har grå stær og er kronisk negative, men en av dagens prestasjoner var da han løp opp ”trege” Nannskog som var på vei igjennom.

- Hvordan seg du på de kommende kampene?

- Det blir tøft, men vi frykter ingen. Vi er et godt lag med mye kvalitet og vi skal bite fra oss. Forhåpentligvis klarer jeg å kjempe plassen tilbake til meg igjen etter karantenen og kan være med å bidra. Vi leder fremdeles tabellen og alle de andre antatte topplagene har jo også spilt sine kamper under pari, så sånn sett er det ingen krise med en litt svakere prestasjon i dag.

Dagens Bøffel kan sikkert diskuteres, jeg veit at Gammer’n er uenig, men Kasey blir nok en gang kfl.no sitt valg. Knapt en feil, konstruktiv med ballen og tar skikkelig tak da Fugla jakter utligning og seiersmål.
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• brisbane-kanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2006
            • 597

Her starter nedbetalingen

ÅRÅSEN:
            Åtte millioner kan være en tung bør og bære. Ti minutter før slutt i går startet årets kjøp Simen Brenne nedbetalingen. Poenget LSK fikk med seg kan bli gull verdt.
            Av Morten Svesengen
            Publisert 29.05.2007 - 06:30 Oppdatert 29.05.2007 - 06:37

BARE NESTEN: Arild Sundgot er sikker på at han har headet inn seiersmålet. Noen tiendedeler senere hentet Stabæk-keeper Jon Knudsen fram en klasseredning.

LSK fortsatt på toppen av tabellen!
            Stabæk var best i store deler av kveldskampen på Åråsen, og LSK så ikke ut til å svare på ledermålet som ble satt inn etter en drøy time.
            Da dukket den målfarlige midtbanespilleren opp i feltet – og skallet inn Bjørn Helge Riises innlegg.
            – Jeg så at Bjørn Helge skulle slå inn. Så at det var rom på første stolpe og tok sjansen på å løpe inn der. Keeperen deres nølte kanskje litt, og jeg kom først på ballen. Godt å se den gå inn, sier Brenne.
            Anonym på kant

Fram til da hadde spilleren som kom fra Fredrikstad før sesongen, fått til ganske lite på Åråsen. Han startet som venstre kantspiller, og så ikke ut til å trives særlig. Selv benekter han at posisjonen var feil.
            – I dag spilte posisjonen mindre rolle for min del. Jeg var rett og slett så tung i beina at det ikke gikk slik jeg håpet. Ikke vet jeg hvorfor heller. Jeg har ingen forklaring, sier Brenne.
            Det var stikk i strid med den følelsen han har hatt den siste tida.
            – De siste par ukene har det løsnet ordentlig på trening, og jeg har følt at formen er på gang. I denne kampen føltes det dessverre tungt. Vi fikk det ikke til som lag heller. Håper det var tilfeldig, og det var i hvert fall et lyspunkt at vi reiste oss den siste halvtimen og fikk utlikningen.
            Nå møter Brenne på landslaget som skal møte Malta og Ungarn. Med gårsdagens scoring viste han at han kan bli en viktig mann også for Åge Hareide.
            – Jeg skal i hvert fall gjøre mitt, så får vi se, sier han.
            Selv om Simen Brenne fikk lite til før han utliknet for LSK, mener ikke LSK-trener Tom Nordlie at det er feil å bruke ham på venstrekant istedenfor som indreløper.
            – Vi fikk ikke til spillet vårt slik vi ønsker med to-mot-en-situasjoner på kanten. Det hadde ikke noe med posisjonen til Simen å gjøre. Jeg spurte ham før kampen, og for ham er det ett fett hvor han spiller, sier LSK-treneren.
            Sundgot stoppet av Knudsen

LSK reiste seg den siste halvtimen, og laget var særlig godt etter 1-1. Arild Sundgot drømte nok i natt om redningen til Leirsund-gutten Jon Knudsen.
            Stabæk-keeperens mesterlige opptreden hindret innbytter Sundgot matchvinnerstatus.
            – Jeg var helt sikker på at den skulle gå inn. En fantastisk redning. Han skulle vel rette opp feilen han gjorde på 1-1, sier Sundgot med et smil om munnen.
            Han var ikke like blid da han ble satt på benken før kampstart.
            – Jeg vil selvfølgelig skuffet da jeg ble satt ut, og jeg mener også at det er feil. Men dessverre er det ikke jeg som tar ut laget, sier LSK-spissen.
            PS! Magnus Myklebust slo skulderen ut av ledd i en duell mot slutten av kampen. Skulderen var raskt på plass igjen, og spissen er trolig klar til neste kamp – mot Brann i Bergen 10. juni.

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2793884.ece

Kommentar

• chrissp
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 2403

Myklebust ut med skade

(Åråsen stadion). Magnus Myklebust måtte mot slutten av den andre omgangen mot Stabæk forlate banen med skade. Ungguttens skulder var ute av ledd.
              Av: Ole Kristian Bakkene
              To minutter før full tid på Åråsen ble Magnus Myklebust felt av Tom Stenvoll. Myklebust ble liggende nede, og det viste seg raskt at skulderen til unggutten var ute av ledd. Myklebust fikk deretter hjelp av LSKs støtteapparat, og ble byttet ut med Espen Søgård.
              - Skulderen ble slått ut av ledd, og det gjorde forferdelig vondt, sier Magnus Myklebust til LSK.no.
              - Jeg hadde ikke en sjanse til å fortsette: Det var alt for smertefullt, sier han videre.
              Tirsdag formiddag reiser Myklebust for å ta en røntgenundersøkelse, og da får man også vite omfanget av skadet.
              - Jeg vet ikke hva dette innebærer. Noen kommer raskt tilbake, og andre sliter mer. Jeg håper det går raskt, sier unggutten.
              Myklebust har den siste tiden slitt noe med et lite overtråkk han hadde i Tromsø. Likevel har han scoret fire mål på åtte kamper, og er dermed blant de tre mestscorende i LSK til nå. Både Olivier Occean og Arild Sundgot har scoret like mange mål.

Bølerkanaris

Kommentar

• chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

LSK-TV: Kasey ikke fornøyd

(Åråsen stadion - LSK-STB 1-1). De fleste LSK-spillerne var skuffet etter uavgjort hjemme mot Stabæk på søndag. Blant annet Kasey Wehrman var misfornøyd med kun et poeng mot bæringene.
                - Jeg synes det er skuffende at vi ikke var bedre den første timen. Vi sleit veldig mellom midtbanen og forsvaret i den første omgang, og vi fikk ikke tak i andreballene, sier Kasey Wehrman til LSK-TV som var med på å snu kampen når det sto igjen en halvtime.
                - Vi fortjente et mål. Kanskje ikke med tanke på sjansestatistikken, men innsatsen vår var utrolig bra mot slutten. Vi jobbet alle som en enhet.
                Det var Stabæk som skulle gå opp i ledelsen først. Midtveis i den første omgangen satt Somen Tchoyi inn en retur etter et skudd, og dermed ledet Stabæk. Kvarteret seinere utlighet LSK til 1-1 ved Simen Brenne. Østfoldingens første mål i LSK-drakta.
                - Scoringen var helt grei, og det er gøy å få scoret på hjemmebane. Likevel er jeg ikke fornøyd. Jeg har større krav til meg selv, sier Brenne som ikke er så positiv til sitt eget spill mot Stabæk søndag kveld.
                - Det var ikke mye som stemte for meg, men mot slutten hevet vi oss i alle fall litt. Da gjorde jeg også det bedre.
                - Pent mål
                Kasey Wehrman vil imidlertid gi Simen Brenne honnør for målet.
                - Et veldig bra innlegg fra Bjørn Helge Riise, og Simen er på rett sted. Et pent mål, sier Wehrman.
                Det var nettopp det å heve seg LSK gjorde etter det var spilt 65 minutter på Åråsen-gresset. Det skulle likevel ikke bli mer enn Tchoyi og Brennes mål.
                - Stabæk var beste i førsteomgangen, og de viste seg som et godt lag med gode spillere. De var veldig vanskelig å spille mot, og det ble en tøff kamp.
                Spissene i Daniel Nannskog og Veigar Pall Gunnarsson er som vi vet fra før av gode. Likevel er de jo avhengig av å ha et godt lag rundt seg.
                - Jeg er fornøyd med de siste 25 minuttene. Det er imidlertid synd vi ikke greide å score et mål til, og avgjøre denne kampen. Vi hadde sjanser nok til det mot slutten. Likevel sånn oppsummeringsmessig synes jeg uavgjort er rettferdig.
                Brann borte neste
                Dermed ble det kun et poeng til LSK mot Stabæk hjemme. Til tross for poengtap leder LSK fortsatt Tippeligaen når det er spilt åtte serierunder. Neste motstander er Brann i Bergen. En kamp som ikke bli enkel.
                - Det blir helt sikkert et tøft og morsomt oppgjør på Brann stadion. Nå må vi bruke tiden fram mot det for å slå bergenserne.
                Den kampen må Kasey Wehrman stå over.
                - Jeg pådro meg mitt tredje gule kort, og må dermed stå over den neste seriekampen mot Brann. Det er aldri gøy å stå på sidelinjen, innrømmer Wehrman.
                LSK startet med disse elleve: Heinz Müller - Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto - Bjørn Helge Riise, Kasey Wehrman, Khaled Mouelhi, Magnus Myklebust, Olivier Occean, Simen Brenne.

Benken: Otto Fredrikson, Eirik Bertheussen, Dan Anton Johansen, Espen Søgård, Arild Sundgot, Martin Husár, Karim Essediri.
                Bølerkanaris

Kommentar

• chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

Espen mot Bærum

(Åråsen stadion). Søndag kveld spilte LSK uavgjort mot Stabæk, og mandag står et nytt bærumslag som motstander for Espen Søgård og co. Rekruttlaget møter Bærum klokka 18:00 på Lillestrøm stadion.

Espen Søgård fikk kun et innhopp mot slutten av kampen mot Stabæk søndag kveld, og spiller derfor for rekruttlaget når de møter Bærum i mandagens kamp.
                  - Jeg gir alltid alt uansett divisjon, og nå skal vi få en seier mot et lag fra Bærum, sier Espen Søgård med et smil til LSK.no.
                  Han blir ikke aleine fra start fra a-stallen. Både Otto Fredrikson, Eirik Bertheussen, Arild Sundgot, Martin Husár, Karim Essediri, Tore Andras Gundersen og nevnte Dan Anton Johansen har anledning til å starte. Pål Strand er også aktuell, men sliter fortsatt med skaden han har øverst bak på låret. Viktor Bjarki Arnarsson er definitivt ikke med. Han starter trening med ball i disse dager etter det kraftige overtråkket i Marbella tidligere i år.
                  LSKs rekruttlag i 2. divisjon avdeling 2 ligger før kampen på 10. plass. Kun et poeng skiller LSK2 og Bærum som ligger på 12. plass. De tre siste kampene har endt med både tap, uavgjort og seier for Bærum. Sist uavgjort mot Levanger på bortebane 2-2. Før det tap for Byåsen 0-2 borte og seier 2-0 over Strindheim hjemme. LSK2 må på sin side revensjere 0-7-tapet for Hødd på bortebane i sist serierunde.
                  Kampstart mot Bærum på Lillestrøm stadion er klokka 18:00 mandag kveld.

http://www.lsk.no/?did=9090700
                  Bølerkanaris

Kommentar

• chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

Dagsavisen.no / Sport /

LSK liknet ikke et gullag

Foto: Scanpix

ÅRÅSEN: Etter 90 minutter på Åråsen, må jeg bare fastslå: Lillestrøm står ikke fram som noe gullag.

Sport
                    Mandag 28. mai 2007

Tor Kise Karlsen

Jeg kom fra en sjanserik, målrik og underholdende kamp mellom Lyn og Tromsø på Ullevaal til den rake motsetningen: en sjanse- og målfattig kamp på Åråsen. Spesielt tabelltoppen Lillestrøm var direkte skuffende. For det som var av fotballspill var det Stabæk som sto for. Lillestrøm kom riktignok med litt sting på slutten, men i størstedelen av kampen tenkte de mest destruktivt. Da handlet det om ødelegge for Stabæk.
                    Særlig gikk det ut over vesle, fotrappe Alanzinho. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger Lillestrøm-spillerne måtte ty til ulovlige midler for å stanse ham på vei framover. Jeg syns det er trist å se sånt på en hjemmebane der Lillestrøm burde være den soleklare sjefen, men der de ikke engang prøvde på å være det. Derfor skjønner jeg at Stabæk-trener Jan Jønsson føler resultatet som en smule urettferdig.
                    – Jo, jeg føler meg lite grann snytt, innrømmer han.
                    – Spillemessig hadde vi fortjent å vinne. Vi skaper mye. Men jeg er glad vi viste at vi kan prestere.
                    Null sjanser

Særlig i første omgang var Lillestrøm helt tannløse. Ikke en eneste sjanse greide de å skape i de første 45 minuttene. Stabæk kom til to.
                    – Ja, første omgang var dårlig. Men i siste halvdel av andre omgang turte vi plutselig å presse på. Og da skapte vi en del to mot en-situasjoner på kantene, sier Lillestrøm-trenerTom Nordlie.
                    Før kampen sa LSK-kaptein Frode Kippe at de hadde studert og analysert Stabæk. Litt for mye, kanskje. For frykten for måltjuvene Daniel Nannskog og Veigar Pall Gunnarsson og for farta og dribleferdighetene til Alanzinho og Somen Tchoyi var tydelig så stor at det virket hemmende på egen skaperkraft.
                    Turte

I stedet var det Stabæk som våget. Her var det ikke snakk om å legge seg bakpå i respekt for serielederne. Og etter hvert som kampen skred fram, var det enda mindre grunn til å vise noen respekt. Derfor kan da også Stabæk-direktør Lars Bohinen si:
                    – Det blir lenge til Lillestrøm møter en slik motstand som de gjorde i dag.
                    Det som er litt herlig med dette Stabæk-laget, er at de har en fin miks av artister og hardt arbeidende, men mer grå spillere. Begge deler trengs. Da kan vi glede oss over både utsøkte finter, driblerier og smarte løsninger, samtidig som vi ser at det i tillegg må masse hardt arbeid til. En av de mest hardtarbeidende i går var unge Henning Hauger.
                    – Han var fantastisk bra. Ja, strålende er trener Jønssons attest.
                    Etter Lillestrøms åpning denne sesongen, har det igjen blitt gullsnakk på Romerike. Det snakket bør dempes etter gårsdagens opptreden på eget gras. I stedet er det Stabæk som bør begynne å se oppover og som kan ha noe mer enn å bli blant de sju beste som målsetting.
                    PS! Stabæk ble sannsynligvis snytt for et straffespark da Frode Kippe felte Veigar Pall Gunnarsson.

Bølerkanaris

Kommentar

• chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

- Ball-typen bidro til at det ble mål

MÅL: Simen Brenne stanger inn Lillestrøms utlikningsmål takket være en feilvurdering av Stabæk-keeper Jon Knudsen.
                      Foto: Arnt E. Folvik/Dagbladet

BEDRE HER: Jon Knudsen fanget et utall Lillestrøm-innlegg, og misset bare to ganger. - Jeg føler jeg må komme meg ut i feltet, men det så kanskje litt klønete ut et par ganger, sier han, og forklarer det delvis med ukjent ball.
                      Foto: Eirik Helland Urke/Dagbladet.no

Foto: Arnt E. Folvik/Dagbladet
                      FAKTA

[JON KNUDSEN
                      Født: 20.11-1974
                      Posisjon: Målvakt
                      Draktnummer: 1
                      Klubb: Stabæk
                      Tidligere klubber: FC Midtjylland, Strømsgodset, Lillestrøm
                      Dagblad-børsen: 92. plass, med 4,63 poeng i snitt (1-6)

Jon Knudsen vil ha en fast balltype i Tippeligaen - og får støtte av motstanderens keepertrener, Frode Grodås.

[ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Stabæk-keeper Jon Knudsen var i går usedvanlig ofte ute og ryddet opp i feltet under kampen mot Lillestrøm på Åråsen.
                      Men ti minutter før slutt bommet 32-åringen stygt i en luftduell med Simen Brenne - litt på grunn av at det ble brukt en Diadora-ball, mener sisteskansen sjøl.
                      - Jeg vil ikke bruke det som en unnskyldning, men ballen ville ikke ha landet der den landet hvis den var av merket Puma, som vi vanligvis bruker, sier Knudsen til Dagbladet.no.

Foreslår felles ball
                      I Tippeligaen, i motsetning til for eksempel Premier League, er det hjemmelagets sponsor som avgjør hvilke baller som skal brukes i hver enkelt kamp.
                      Det betyr i praksis at spillerne må forholde seg til stadig nye balltyper, noe som særlig går utover keeperne.
                      - Vi beregner jo hvor ballen vil lande - og om vi skal gå ut i feltet - basert på ballbanen de første meterne. Når ballen er tyngre eller lettere enn det vi er vant til, blir det lett å feilberegne, sier Knudsen.
                      - Vi forsøker å forberede oss ved å trene med balltypen vi skal bruke i neste kamp, men det hjelper bare litt. Kanskje bør vi finne en tippeligaball som er felles for alle lagene, slik at vi møter mest mulig like forhold fra gang til gang, foreslår han.

- Ingenting å le av
                      Tidligere landslagskeeper Frode Grodås (42), nå keepertrener for motstanderlaget Lillestrøm, kjøper uten videre observasjonene til Kndusen.
                      - Det er ingen grunn til å le av det han sier her, dette er ikke bare noe han mener i frustrasjon. Problemet er høyst reellt, understreker Grodås for Dagbladet.no.
                      Han husker sjøl hvor store forskjeller han opplevde da han ble introdusert for nye baller.
                      - Da det kom en ny type ball på treningsfeltet, fikk jeg sjokk. Av og til da jeg gikk ut i feltet, bommet jeg med flere meter, husker den tidligere utenlandsproffen.

- Små marginer
                      Veteranen støtter forslaget om en felles tippeligaball.

- Tippeligaen er en av ligaene hvor det skjer mest inne i feltet etter innlegg, så du opererer på veldig små marginer når du går ut i feltet. Ideelt ser jeg for meg at keeperne slipper å forholde seg til mange typer baller, sier han.

Men han vet at det er en endring som blir vanskelig å få gjennom.
                      - Dette er nok lite trolig, for det er så viktig for produsentene å få vist fram sine baller, innser han.

Jon Knudsen vil ha en fast balltype i Tippeligaen - og får støtte av motstanderens keepertrener, Frode Grodås.
                      Bølerkanaris

Kommentar

• dIsTurBeD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 668

Fatle for LSK-stjerne

Foto: Cornelius Poppe, SCANPIX

Fatle for LSK-stjerne

Magnus Myklebust må tilbringe den nærmeste uka med armen i fatle.

Av Marius Vik
                        Relaterte saker:

ÅRÅSEN/OSLO (Nettavisen): Magnus Myklebust (21) har vært LSKs beste spiller i år, og topper det som er å toppe av statistikker på Åråsen. Men i mandagens hjemmekamp mot Stabæk gikk det et stønn igjennom hjemmepublikummet da lynvingen gikk i bakken, tre minutter før full tid.
                        Tom Stenvoll fikk gult, Magnus Myklebust fikk store smerter og skulderen ut av ledd.
                        - Det ble en hard natt, innrømmer sunnmøringen dagen derpå.
                        - Men med skulderen ute av ledd, trodde jeg faktisk det skulle bli verre. Jeg fikk faktisk sove litt, forteller Lillestrøms toppscorer i 2007.
                        Likevel må han gå med høyrearmen i fatle den nærmeste uka, og dermed er storkampene mot Brann og Vålerenga i fare. Selv velger han likevel å se lyst på det.
                        - Jeg er en optimist. Det positive er at det er frihelg nå, så det er faktisk mulig at jeg rekker Brann-kampen.
                        Han får støtte fra Lillestrøms fysioterapeut, Jørn Karlsen.
                        - Han har det som forventet vondt i dag, men det positive var at skulderen gled på plass av seg selv.
                        - Røntgenbildet i går viste at det ikke var brudd, men han må gå med armen i fatle den nærmeste uka. Først mot slutten av uka kan vi si noe om når vi kan regne med å ha Magnus på plass igjen.

Kommentar

• gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3218

LSK 2 - Bærum: 1-4 (0-2)

Start-11'er:

Otto Fredrikson
                          Christoffer Jørgensen-Eirik Bertheussen-Dan Anton Johansen-Martin Husar
                          Espen Søgård-Johan Petter Winsnes-Shkodran Rexhaj
                          Karim Essediri-Arild Sundgot-Tore Andreas Gundersen

Etter pause kom Jonas Kordahl inn for Shkodran. Etter 75 minutter kom Setar Salimi inn for Sundgot, mens Trym Bogen kom inn for Jørgensen og tok midtstopperplassen fra Danton, som gikk ut på høyre back.

I første omgang hadde Sundgot to, om ikke tre, store sjanser der han klarte å skyte rett utafor målet, mens Gundersen kom aleine med keeper uten å skåre. Det gjorde derimot Bærum, som var et godt samspilt lag med fart og presisjon i kontringer og overganger. 0-1 etter 38 minutter og 0-2 etter 40 minutter (på noe som nærmest var et selvmål etter kluss inne i femmeteren). To minutter inn i annenomgang ga dagens debutant (?) Jørgensen (f. 1989) et altfor svakt og unødvendig tilbakespill til keeper; det ble plukka opp og satt inn av en av Bærums våkne og raske spisser. JP reduserte til 1-3 etter 63 minutter etter godt samspill mellom TAG på vingen og Sundgot i midten, før ballen gikk ut til JP, som fyrte løs omtrent fra seksten. Men det hjelper så lite når surr i forsvaret og en delvis utspilt, delvis fomlete keeper gjør at vi slipper inn et mål direkte på corner - i knehøyde - etter 68 minutter.

Ingen utmerka seg spesielt i denne kampen med tanke på spill på A-laget, selv om JP, Espen, Danton på generelt grunnlag naturligvis er aktuelle, også etter innsats i denne kampen. Karim kan jeg ikke anbefale for noen første-11'er etter denne kampen, og hvordan en spiller med så gode individuelle ferdigheter som Martin klarer å virke så usikker og ubesluttsom er meg en gåte. Verken Eirik eller Otto er nærmere noen 11'er etter denne kampen.

gilbert

PS: Jeg poster denne direkte i nyhetstråden - noe annet tør jeg ikke etter å ha fått meg tildelt og være den stolte innehaver av to gule kort for å bryte MODs regler. Så hvis jeg plutselig er borte fra disse sidene og dere må klare dere uten mine bidrag og rapporter, så veit dere hvorfor - da er jeg utestengt. DS

Kommentar

• hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

Bjørn Hlege Riise (t.h.) er klar for å spille fra start sammen med broder John Arne. ( Foto: Scanpix )

Lille-Riise vil starte

OSLO: Bjørn Helge Riise (23) mener han er i sitt livs form, og at han fortjener en sjanse fra start på landslaget.

Med det vanlige førstevalget Fredrik Strømstad uaktuell på grunn av skade seiler Riise opp som den kanskje mest trolige kandidaten til å starte.

- Jeg håper jeg ligger bra an, sier Riise, som på direkte spørsmål om han mener han fortjener sjansen svarer slik:

- Ja, det gjør jeg. Nå er det en åpning på min vante plass, og jeg er i bra form, sier LSK-vingen.

Trolig står valget på høyrekanten mellom Riise og Jan Gunnar Solli. Landslagssjef Åge Hareide bekrefter at de to ligger godt an.

- Bjørn Helge har vært hakket bedre enn Jan Gunnar i serien hittil, mens Jan Gunnar har hatt enkelte gode hjemmekamper i Bergen. Vi får se. Det kan godt hende vi får bruk for begge i løp av de to neste kampene, sier Hareide.

- Har offensive kvaliteter

Riise mener han kan bidra med mye offensivt.

- Jeg har offensive kvaliteter, kan sette fart, utnytte bakrom og komme til innlegg, sier Riise, som mener hans form ikke har vært på dagens nivå tidligere.

- Nei, jeg har aldri vært bedre. Fysikken er bedre og tempoet er bedre. Jeg har sluttet å tenke så mye på banen, er blitt mer fandenivoldsk, vil ha ballen mer og kommer meg mer inn i boksen, sier Riise.

Hareide viser trolig hvem han planlegger å bruke på kanten under den ventede formasjonstreningen onsdag.

"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3218

Stygt hjemmetap for LSK 2

LSK 2 hadde ingen stor dag hjemme mot Bærum, og gikk på et 4-1 tap.
                              Av Anders Løvstad
                              Publisert 29.05.2007 - 16:15 Oppdatert 29.05.2007 - 20:01

Bærumsgutta tok ledelsen i det 39. minutt ved Arne Johan Ohr. Minuttet etterpå var Bærum på farten igjen og økte til 2-0. Mål nummer to var det Andreas Hauger som satte inn.
                              LSK 2 hadde tre store sjanser i første omgang, og det var litt ufortjent at gjestene ledet.
                              Rett etter pause var Andreas Hauger frempå igjen og satte inn 3-0. Johan Petter Winsnes reduserte til 3-1 for LSK 2 etter en drøy time. Reduseringen hjalp lite for i det 67. minutt var Nick Rios Haugen frempå etter corner og gjorde 4-1.
                              Etter 4-1 døde kampen ut, og LSK 2 fikk sitt fjerde tap på seks kamper denne sesongen.

gilbert

(Følger vi med Fugla, så følger vi med, uansett hvor pinlig det måtte være.)

Kommentar

• Kanarizz2
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 355

Begge Riise-brødrene starter mot Malta

BRØDRE FRA START: Bjørn Helge og John Arne Riise spiller sammen fra start for første gang på lørdag.
                                Foto: CORNELIUS POPPE / SCANPIX

VURDERER 4-3-3: Åge Hareide vurderer en formasjonsendring, som vil bety at Steffen Iversen spiller på sida.
                                Foto: HEIKO JUNGE / SCANPIX

Slik starter Norge.
                                LES OGSÅ:
                                writemail('shar', 'dagbladet.no')STIAN HARALDSEN
                                Onsdag 30.05.2007, 16:08
                                oppdatert 16:26

Folkelandslaget: Hvem mener du bør starte mot Malta?

BISLETT (Dagbladet.no): Åge Hareide drillet i dag sine fotballelever på Bisletts grønne matte.
                                Og på bakgrunn av formasjonstreningen er det ikke dristig å si at disse 11 kommer til å løpe ut på Ullevaal mot Malta på lørdag:
                                Håkon Opdal - Jarl André Storbæk, Brede Hangeland, Erik Hagen, John Arne Riise - Bjørn Helge Riise, Martin Andresen, Kristofer Hæstad, Morten Gamst Pedersen - Steffen Iversen, John Carew.
                                Men det er ikke sikkert det blir i akkurat denne formasjonen.

[FONT=Arial]Vuderer 4-3-3
                                [/FONT]
                                Åge Hareide funderer nemlig på å sende gutta ut i en 4-3-3-formasjon.
                                - Da kan vi få Steffen inn fra sida, i stedet for at han pakkes inn i midten. Steffen er lurt og flink til å komme på blindsida, sier Hareide.

Da vil Bjørn Helge Riise, Martin Andresen og Doffen spille på midten, mens Carew får selskap av Ivers og Gamsten helt framme.

- Jeg kommer også til å se flere spillere i morgen, blant annet Christian Grindheim. Også han er aktuell for en indreløperrolle, sier landslagssjefen.
                                Selv om laget så klart ut tidligere i dag, venter Hareide med å offentliggjøre det til torsdag. Derfor er også spillerne selv litt forsiktige med å ta det som skjedde på dagens formasjonstrening for gitt.
                                - Jeg vet ikke om jeg starter ennå, men håper jeg får sjansen i en indreløperrolle, og at jeg får en god kamp, sier Bjørn Helge Riise til Dagbladet.no.
                                Han er ferskest av dem som kan få sjansen fra start, med bare ett innhopp å vise til.

[FONT=Arial]Flere skader
                                [/FONT]
                                Landslagssjefen har fått et par forfall til denne samlingen, som har ført til at han har måttet tenke litt nytt. Først meldte Fredrik Strømstad forfall, og så måtte også Ole Gunnar Solskjær også kaste inn håndkleet.
                                Rune A. Jarstein ble også skadet i avslutningsfasen av treningen i går, da han skled og pådro seg en vridning.
                                Men han er klar igjen for trening i morgen, og Åge Hareide sier at han hadde valgt Håkon Opdal i mål uansett.
                                Stabæks Jon Knudsen ble likevel kalt inn i troppen, for sikkerhets skyld.
                                ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• Kanarizz2
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2005
                                  • 355

Kiesenebner nærmer seg

ÅRÅSEN:
                                  Østerrikeren Markus Kiesenebner er nær en LSK-kontrakt.
                                  Av Morten Svesengen
                                  Publisert 30.05.2007 - 17:22
                                  Tips en venn om denne saken
                                  Skriv ut denne siden

Les også

LSK er nær en avklaring om overgang for østerrikeren Markus Kiesenebner. Men LSK-manager Jan Åge Fjørtoft tar ingenting for gitt.
                                  – Vi er nærmere en løsning, men 23 år i denne bransjen har lært meg at man ikke kan ta noe for gitt før papirer er underskrevet, sier Fjørtoft.
                                  I forrige uke var midtbanespilleren som er ute av kontrakt med Austria Wien, på Åråsen. Da gjennomførte han blant annet ulike tester.
                                  – Det er viktig for oss å utføre ulike tester av spillerne før vi signerer dem, sier Fjørtoft.
                                  LSK-manageren håper på en snarlig avklaring, men vil ikke tidfeste den.
                                  – Det ideelle er alltid å få en spiller hit så fort som mulig. Aller helst vil vi selvfølgelig ha nye spillere klar når vinduet åpner 1. juli. Men hva som eventuelt skjer i denne saken, er det for tidlig å si. Vi har laget en framdriftsplan med spilleren og agenten, og den følger vi, sier Fjørtoft.
                                  – Betyr dette at det er Kiesenebner er midtbanespilleren dere jobber for å få på plass eller har dere fortsatt flere alternativer?
                                  – Vi jobber også med en annen spiller, sier han.
                                  ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• morten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2156

Mulig islandsk motstand
                                    (Åråsen stadion). LSK har store muligheter for å møte en islandsk motstander i UEFA-cupen. - Det hadde vært veldig gøy, sier LSKs islandske midtbanespiller, Viktor Bjarki Arnarsson til LSK.no.

Mer her: http://lsk.no/default.aspx?did=9090817
                                    Badekar
                                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Sem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2005
                                      • 1626

PÅ LANDSLAGET: John Arne (t.v.) og Bjørn Helge Riise. FOTO: PER KR. TORVIK
                                      EM-debut med storebror

BISLETT:
                                      Lørdag får brødrene Riise spille EM-kamp for Norge.
                                      Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 31.05.2007 - 06:31
                                      Tips en venn om denne saken
                                      Skriv ut denne siden

Se større bilde
                                      SELVTILLIT: Med stor selvtillit utfordrer Bjørn Helge Riise sine motstandere. Her er det Brede Hangeland som kommer på etterskudd. FOTO: SCANPIX

– Åge Hareide har ikke sagt noe. Så jeg er ikke sikker, sier en ydmyk Bjørn Helge – han var blitt brukt i sin favorittposisjon under hele formasjonstreningen.
                                      Han har beundret John Arne for hans proffkarriere i Liverpool. I går var det omvendt da storebror skjønte at familien får begge med fra start mot Malta lørdag.
                                      – Bjørn Helge har jobbet hardt, stått på og blitt stadig bedre. Han har ikke fått noe på sølvfat. Jeg synes han er blant de aller beste i Tippeligaen. Det er gøy når Åge lar slike prestasjoner telle mye når han tar ut laget. Dette blir en stor kveld for meg, for Bjørn Helge og for hele familien.
                                      Bjørn Helge tør ikke slippe jubelen helt løs.
                                      – Det er betryggende å få spille så mye i formasjonstreningen. Men det er ny trening i dag, der andre kan få mulighet til å vise seg fram. Jeg vet jeg må stå på hele veien.
                                      Stor tillit

Bjørn Helge har hatt stor tillit i LSK i hele år, der trener Tom Nordlie tidlig bestemte seg for å bruke ham som indreløper. Det får han betalt for nå.
                                      – LSK benytter ofte indreløperen ganske bredt. Når vi spiller 4-3-3 med Steffen Iversen på høyrekanten, kan det gi muligheter for Bjørn Helge i bredden, slik han har vært vant til i hele år, sier Åge Hareide.
                                      Med Steffen ute til høyre og John Arne som venstre back kan det gå mot en renessanse for Flo-pasningen – denne gang signert Riise og ikke Stig Inge Bjørnebye.
                                      – Jeg tar mer enn gjerne mot noen gode crossballer fra John Arne ute på kanten. De vil bli gode å jobbe med, sier Bjørn Helge.
                                      I LSK har posisjonen hans på laget steget i takt med prestasjonene. I fjor satte han seg målsetting om å score mer denne sesongen. Det er han i ferd med å innfri med to så langt i år. I tillegg er det blitt tre målgivende pasninger.
                                      – Jeg skal score enda oftere enn jeg har gjort til nå.
                                      På landslaget har han avansert fra en backplass i Serbia til indreløper mot Malta. Det kan også bare være en begynnelse.
                                      – Jeg vet at lite i fotball kommer lett. Det er hard jobbing hele veien. Til nå har jeg fått godt betalt etter at jeg kom tilbake til LSK. Men målet litt er at jeg skal bli så god at jeg skal ut i Europa igjen.
                                      Ingenting er bedre enn spill på et lag som kjemper for å komme til EM i 2008.
                                      Fleipen blir fleip

En fleipete Bjørn Helge Riise var stor i kjeften etter at han gjennomførte Tom Nordlies berømte kondisjonstest på et nivå bare Kristofer Hæstad har matchet. Han ville utfordre John Arne til duell når han kommer på LSK-trening i sommer. Den utfordringen er Liverpool-stjernen lite villig til å ta.
                                      – Jeg skal spille disse to kampene og så ha en lang og god ferie. Om vi noen gang skal gjøre dette til mer enn en morsom spøk, tror jeg vi skal gjøre det i ro og fred, ler John Arne.
                                      Han har allerede sett hva brorens løpskapasitet kan føre til av problemer for en motstander. Det kan det bli mer av mot Malta.
                                      – Jeg skal løpe til krampa tar meg, sier Bjørn Helge.
                                      Så langt har han ikke engang greid å løpe i LSK foreløpig.

Kommentar

• Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article82319.ece#

Kiesenebner LSK-klar fredag

Fredag offentliggjøres Markus Kiesenebners overgang fra Austria Wien til Lillestrøm.

Av: Ole K. Sagbakken
                                        Publisert: 31.05.2007 kl. 13:39
                                        Endret: 31.05.2007 kl. 13:43

Det melder østerrikske Sportnet torsdag.

- Jeg har et godt tilbud fra utlandet. Det ville bli en ny erfaring og en stor sjanse for meg å prøve noe nytt, har 28-åringen sagt ifølge nettstedet.

Lillestrøm skal nå nemlig være enige med Kiesenebner om en kontrakt som strekker seg ut 2010-sesongen.

Austria Wien-spilleren er Bosman-spiller når overgangsvinduet åpner 1. juli, og 28-årigen er tiltenkt den sentrale midtbanerollen i trener Tom Nordlies 4-3-3-system.

Det østerrikske nettstedet skryter av Kiesenebner, og stiller allerede spørsmålet om hans karriere vil ta samme retning som landsmannen Paul Scharner - som reiste fra Østerrike via Brann og til Premier League og Wigan.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

Opprinnelig skrevet av Canário
                                          Kiesenebner LSK-klar fredag

Fredag offentliggjøres Markus Kiesenebners overgang fra Austria Wien til Lillestrøm.

Av: Ole K. Sagbakken
                                          Publisert: 31.05.2007 kl. 13:39
                                          Endret: 31.05.2007 kl. 13:43

Det melder østerrikske Sportnet torsdag.
                                          Artikkel fra sportnet.at
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

Working...