Ranheim - LSK2, 1.mai kl.18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 967

    Ranheim - LSK2, 1.mai kl.18.00

    Noen som vet hvem som drar oppover til barteland for å spille for adrelaget i dag?

    Kippe bør jo spille for og få litt matchtrening igjen.

    Otto
    JPW-Kippe-Bertheussen-Husar
    Rexhaj-ViktorArnarsson-Gjersvoll
    Essidirri-Sundgot-Gundersen

    Ikke noe dårlig lag det.
  • gamle-perta
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2418

    #2
    Mine trøderske speidere sier at Ranheim trolig er det beste 2 divisjonslaget i Trondheimsområdet nå. Og de skal visstnok ha en målfarlig herremann som heter Geir Holte (26), som Fugla visstnok har luktet på for noen år siden. Da spilten han for Flå.
    I Ranheims 7-2-seier over svake Levanger i første runde, så scoret nevnte Holte fire mål.
    Så hvis noen ser kampen, så kan de jo følge litt ekstra med denne karen.

    Mvh
    Gammer`n
    Mvh
    Gammer´n (Per T)

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5099

      #3
      RB melder om følgende lag på sin livedekning:

      Ottolainen
      Winsnes - Kippe - Bertheussen - Husar
      Rexhaj - Sundgot - Brandshaug
      Kordahl - Salimi - Slorafoss

      Og Holthe har gitt Ranheim 1-0 etter 8 minutter..
      Last edited by McGuffy; 01.05.2007, 17:29. Begrunnelse: Tyrkleif

      Kommentar

      • maurakanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2005
        • 638

        #4
        Å jaggu har ikke nevnte Holte lagd 1-0 til trøndera etter 8 minutters spill..
        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

        Kommentar

        • Rathsmeister
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 561

          #5
          Der ble det 2-0 og gitt...
          Mål på dødball... Heading av Stig Kammen.
          Mvh
          Martin Raths

          Kommentar

          • gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

            #6
            Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
            Der ble det 2-0 og gitt...
            Mål på dødball... Heading av Stig Kammen.
            Rapportene fra en kjenning som er der (riktignok trønder, da...:-) hevder at herrene i midtforsvaret til LSK2 neppe spiller opp mot sitt aller beste....

            Mvh
            Gammer`n
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

            Kommentar

            • Rathsmeister
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 561

              #7
              Med 2 baklengsmål etter en drøy halvtime er det mye som tyder på at Kippe og Biffen ikke har karrierens beste dag på banen....
              Mvh
              Martin Raths

              Kommentar

              • Håkon Henriksen
                Administrator
                • Nov 2003
                • 6411

                #8
                Kampen endte forøvrig 2-0 til Ranheim
                Håkon Henriksen
                -
                Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                -
                ALT FOR FUGLA

                Kommentar

                • Franken
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2004
                  • 1036

                  #9
                  Dere kan lese mer om kampen på min fotballhjemmeside. En av mine skribenter dekket kampen i Trondheim...

                  Fra Baillsund

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Franken
                    En av mine skribenter dekket kampen i Trondheim...
                    Dekket? Alt er relativt. Var ikke mye vettug informasjon å hente der.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Franken
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1036

                      #11
                      Neida, for all del. Men så handler siden tross alt om KBK og deres prestasjoner. Han skrev bare en sak, siden han var på kampen. Beklager
                      Fra Baillsund

                      Kommentar

                      • 14
                        Medlem
                        Møteplager
                        • May 2005
                        • 91

                        #12
                        Var ute på Ranheim og så mesteparten av kampen, gikk imidlertid glipp av det første målet da bussen fra sentrum bestemte seg for å dra uten meg.

                        Det jeg derimot så av kampen var vel heller ikke så mye å skrive hjem om (selv om det vel er det jeg gjør). Andrefugla tapte fortjent, mot et lag som iallefall i dag var noen hakke bedre enn LSK2 i de fleste faser av spillet. Ranheim ville vinne, kriget hardt, var aggressive og vant de fleste duellene, og dermed også kampen.

                        Laget LSK2 stilte med i dag ble rett og slett for små, selvom mye sikkert også kan skrives på kvota for lite erfaring (?). Vi klarte aldri å holde lenge nok på ballen framover på banen, og fikk dermed aldri etablert noe trykk, noe som vel også resulterte i få avslutninger på mål (uten at jeg her har noen tall på akkurat det). Ranheim kjørte 1. omgang, mens de i 2. omgang la seg lenger bakpå for å satse på kontringer/trygge seieren. Fugla tok da over mye av spillet, uten at det resulterte i så mye mer enn et par ålreite sjanser, som vi kunne/burde ha scoret på.

                        Laget:
                        Otto
                        JP - Kippe - Bertheussen - Húsar
                        Rexhaj - Sundgot - Ritter Bratshaug
                        Slorafoss - Salimi - Kordahl

                        I 2. omgang la Fugla om til 4-4-2, Arild gikk opp på topp sammen med Setar Salimi, mens Shkodran tok over taktstokken sentralt på midten. Med Arild på topp fikk vi litt mer tyngde i angrepet, klarte å holde litt mer på ballen og fikk litt lengre angrep, men fortsatt for få avslutninger på mål. Shkodran gjorde det bra sentralt på midten, men om dette er grunnen til at Fugla hevet seg eller om det var fordi Ranheim la seg lenger bakpå er uvisst.

                        Otto klarte seg bra, kunne ikke gjøre stort med det målet jeg så ihvertfall. Hadde mye å gjøre, men mest med beina, da det eneste stedet hvor Fugla klarte å holde på ballen var i backfireren. Mange tilbakespill altså, men bortsett fra et par halvdårlige klareringer gjorde Otto sine saker bra. Fine skuddfinter har han også :-)

                        JP var vel kanskje den i forsvaret som gjorde det best, veit ikke om dette sier mer om JP eller resten av forsvaret. Eirik gjorde det bra i duellspillet, men noen farlig balltap på vei framover (han må jo prøve å være spillende) trekker ned. Alt i alt godkjent. Frode så ikke akkurat overtent ut, har sett ham atskillig bedre før. Martin stakkar, veit ikke helt hva jeg skal si her. Dessverre. Noen fine involveringer framover på banen, men mange feil bakover. Dårlig i posisjoneringen, noe som førte til flere farlige sjanser for Ranheim. Gutten virker, forståelig nok, tappet for selvtillit, og ser dessverre ut som en stor flopp så langt. Men, men - undertegnede har tatt feil før. Sies det.

                        Midtbanen vår ble vel mer eller mindre overspilt i 1. omgang, ingen som riktig klarte å ta tak. Noen fine kombinasjoner, men vi tapte mange dueller og ble løpende i mellom en del, noe som vel også skyldes at Ranheim spilte forholdsvis direkte fotball. Bedre etter pause.

                        Kantspillerne våre, unge Kordahl og Jørgen Slorafoss, viste flere ganger fram fin basisteknikk, med gode mottak og ballkontroll, men ble rett og slett litt for små mot sterke Ranheimforsvarere. Virket også litt beskjedne, synd, for de gangene de ble farlig var det gjerne når vi hadde kommet oss rundt på kantene. I dag var høyrekanten litt bedre enn venstre i så måte.

                        På topp ble det som sagt bedre når Setar Salimi fikk selskap av en rutinert tøffing som Arild; alene ble han, vel, litt for alene. Løp mye i mellom, på jakt etter ballen, uten at det ble noen store sjanser ut av dét. Omtrent midtveis i omgangen gikk Salimi ut, og en for meg ukjent fugl kom inn (Adam?), som gjorde sine saker bra, men fortsatt ingen mål. To andre bytter ble det også for fugla, Henrik Hansen og én til jeg ikke fikk meg med navnet på kom inn, mens kantspillerne Slorafoss og Kordahl gikk ut. Også disse ble litt for juniorspillere i dag; fin teknikk, men dessverre litt for små og puslete.

                        Et par gule kort var vel det vi fikk med oss hjem, husker iallefall tre: Shkodran, Eirik og Jonas Kordahl. Men altså ingen mål og ingen poeng, og det var dessverre bare rett og rimelig.

                        Ellers ble den fantastiske Ranheim-sangen spilt i pausen, det varmet (?) på en ellers iskald trøndersk vårdag. Forza, Ranheims supportere bør vel også nevnes; for gode for 2.divisjon. Synger ofte og høyt, med tromme og det hele. Men de er jo naturligvis sterkt prega av sitt opphav i Barteland; harry som bare f.

                        Fikk dessverre ikke sjekka ut utvalget i kiosken, så de som er opptatt av kvaliteten på pølser, vafler o.l. rundt om på landets stadioner får ta seg en tur ut til Ranheim Idrettspark selv. Men ta på varme klær!

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4384

                          #13
                          På grensa til imponerende referat!
                          ..................

                          Kommentar

                          Working...