Karim Essediri nærmer seg startelleveren

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • reka
    Seniormedlem
    --==FORUMRUNKER==--
    • Aug 2005
    • 13278

Sundgot er vel mer Drogba, mens Carew er mer.... Carew?

Kommentar

• holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

Opprinnelig skrevet av jalapenos
      Ikke for å være ufin, men som midtspiss i 4-3-3 går nok en Carew i form langt utenpå Sungot.

Poenget mitt var ikke at Sungot er en bedre spiss enn de på landslaget, men at mr åge ALDRI kommer til å vurdere en fotballspiller fra LSK, før han har vært omtalt i riksmedia, inkludert Sungodt.

Carew er god, men han er også lovlig mye oppskrytt i riksmedia. Verste eksempelet er dog Riseth, hva i h***ete gjør han på landslaget, foruten å være oppskrytt?
      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

Et par seriemesterskap så har nok pipa fått en annen lyd.

Kommentar

• Guling
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2004
          • 484

Et fint sitat av Nordlie i nyhetstråden, som sier ganske mye om framgangen til Essediri i det siste:

Det blir også et spørsmål om hvor jeg skal bruke Bjørn Helge Riise. Han kan trekkes ned som indreløper for å gi plass for Karim Essediri, som har vært meget god på trening den siste tida, sier Tom Nordlie.

Man får mene hva man vil om at Riise eventuelt trekkes ned - jeg liker det ikke - men å høre at Essediri utfordrer elleveren på grunn av god innsats på trening, ville vært helt i tåka å tro for ikke altfor lenge siden. Blir Essediri tunga på vektskålen som sikrer en jubelsesong?

Det blir spennende å følge mannen videre.

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3226

Før fotballferien hadde jeg bortimot totalt gitt opp å håpe på Karim Essediri. Jeg regna med at han var på vei bort, siden han også hadde fått beskjed om at han kunne begynne å leite etter en annen klubb.

Etter fotballferien har Essediri vært i god, men gradvis framgang på flere måter. Han har alltid, også før ferien, levert meget gode dødballer og innlegg, og han kan også til tider vise fart og initiativ til å utfordre bakrommet, både for innlegg og egne avslutninger. Nordlie har vært klar og tydelig på at han ikke leverte på tre områder: Defensiv jobbing, utfordring/duellvilje og bevegelse uten ball. På alle disse tre områdene har det etter min vurdering vært merkbar framgang de siste par månedene. (I denne forbindelse var det positivt å se på treninger også før sommeren hvordan både trenere/ledelse og medspillere aktivt prøvde å inkludere, oppmuntre og motivere Essediri i en fase der han fort kunne gått i vranglås og blitt upopulær.)

Fortsatt er Essediri litt for mye av og på ute på banen, men med Riise, Søgård og landsmann Mouelhi rundt seg, og stadig oppmuntring fra Nordlie, burde han få god inspirasjon til innsats og løping (selv om jeg veit lite om løpsstyrken). Men fortsetter framgangen kan han bli et meget nyttig våpen som alternativ på høyrevingen. Etter at vi en periode i sommer var litt tynt besatt (skader, Wehrman, Müller, Husar, Winsnes midlertidig eller permanent borte) kan det komme godt med at vi starter innspurten i høst med flere skadefrie og kampaktuelle spillere:

Essediri, Johnsen, Kiesenebner, Arnarsson, Gundersen, Strand - bare Bertheussen sliter vel fortsatt med langvarig skade.

gilbert
            Last edited by gilbert; 14.09.2007, 13:05.

Kommentar

• bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3030

Opprinnelig skrevet av Guling

Man får mene hva man vil om at Riise eventuelt trekkes ned - jeg liker det ikke - men å høre at Essediri utfordrer elleveren på grunn av god innsats på trening, ville vært helt i tåka å tro for ikke altfor lenge siden. Blir Essediri tunga på vektskålen som sikrer en jubelsesong?

.
              hvorfor liker du ikke at bjørn helge blir trukket ned som indreløper? det er vel den plassen han trives best på og han har jo spilt glimrende der i år...
              I år så tar vi alt

Kommentar

• morrari
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 58

Sundgot på landsen? Noen som må ta seg en kald dusj ser det ut til.

Kommentar

• BennyLem
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 2902

Endre tittel?

Positivt at Essidiri viser fremgang. Jeg er blant de mange som har vært kritiske her.

Derfor er det kanskje på tide å endre tittel i tråden?

F.eks. til "Essidiri har sluttet å sutre"

Eller det mer positive

"Essidiri viser fremgang og vil kjempe for plass på laget"
                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Guling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 484

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                    hvorfor liker du ikke at bjørn helge blir trukket ned som indreløper? det er vel den plassen han trives best på og han har jo spilt glimrende der i år...

For det første er treeren på midtbanen glimrende sammen som den er nå.

For det andre vil det føre til Sundgot og Occean sammen i angrepet, noe jeg prinsipielt misliker. Jeg vil at vinger skal spille på vingene. Hvis det derimot fører til at Essediri går inn på høyrevingen og Myklebust spiller på venstre, i stedet for Occean - Sundgot - Myklebust, så blir pipa mi en litt annen.

Kommentar

• Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

Jeg liker de signalene Essidiri gir for tiden. Mange har hatt feil forventninger til Essediri som ved overgangen ble omtalt som klassespiller. Formodningene ble ikke akkurat mindre når man så hvor mye LSK bladde opp. Jeg misliker merkelappen "klassespiller" nettopp fordi det ofte skaper feil forventninger. De som fulgte med litt før overgangen er klar over at han sleit med mye av det samme både i RBK og i Bodø. Å tro at han skulle bli en nøkkelspiller umiddelbart er i beste fall naivt. "Usynlig i kamp" og "slapp på trening" har vært en gjenganger, foruten perioden i Tromsø der han i mange kamper leverte karrierebeste. Men trekkene med blant annet brumming i media i stedet for å la beina snakke har vært de samme.

Holdningene ser ut til å har forbedret seg og det er gledelig at han har begynt å ta seg sammen. På sikt kan han bli en kvalitetsspiller med mer pågangsmot og vågemot. Egentlig all slags mot. På tide at han begynner å vise seg fram på det nivået som i utgangspunktet gjorde han til tunisisk landslagsspiller.

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3564

Intet gleder meg mer enn at Essediri viser gryende form og vilje til å spille for fugla. Tiden fremover blir tøff for oss med tett kampprogram. Karim i form er en spiller vi vil nyte godt av.

Jeg har selv vært kritisk til Karim og trodde han skulle forsvinne uten å vise sitt beste, men ser frem til hva han kan gjøre fremover.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Hvis han slår til iår har han jo brukt kortere tid i inkubatoren enn de fleste. Normalt kommer jo folk først i form sesongen før de blir bosmann, for deretter å spille hinsides mennesklig fatteevne de siste månedene. Oftest topper det seg med et hattrick mot RBK eller lignende slik at akersgata-journalistene må slå opp telefonnummerert til LSk i katalogen igjen, før det er hasta la vista og benken neste i et annet land. De er flinkere i lyn, der har de lært av vestkantfiffen: Ta passet fra utlendingene og hiv det i safen, så har du hushjelp så lenge du måtte ønske.

Kommentar

Working...