Tar vel et år før han klarer å omstille seg til norsk spillemåte, slik som alle utenlandske spiller pleier å gjøre.. Men er Markus bedre en Kasey? Tviler..
Markus Kiesenebner (28) ble Lillestrøm-spiller 1. juni 2007
Collapse
X
-
Kommentar
-
Sant nok det, men jeg har vondt for å tro at vi beholder både Kiko og Kasey hvis vi signerer Kiesenebner. Og hvis èn av de to førstnevnte må gå, tror jeg Kasey ligger dårligst ann."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Synd spør du meg, jeg har mer sans for han enn Kiko. Som har noen nydelige crossere, men irriterer meg vanvittig ved at han spiller for lite i lengderetningen.Kommentar
-
Blir uansett spennende å se om dette blir noe av.
Noe av det som slår meg når jeg har sett det meste av det TV2 har vist av tippeligaen til nå i år er at vi definitivt ikke har en av de beste midtbanegeneralene i tippeligaen.
Hverken Kasey eller Kiko er noen dårlige fotballspillere, men de er for trege i ballfordeligen etter min mening. Vi trenger et taklingssterkt anker som kan regjere midten og fordele baller kjapt og presist.
Om Kiesenebner er denne mannen gjenstår derimot å se...Kommentar
-
Kommentar
-
BølerkanarisKommentar
-
Beskrivelse fra fyren fra Østerrike på det internasjonale forumet. Virker lovende må jeg få si...
Opprinnelig skrevet av vb19hundertYeah, I read that today on goal.com and if he plays up to his potential this transfer could turn out to be a very good one.
Markus Kiesenebner is a fellow countryman from "my" province of Upper Austria, 10 time Austria international and he played his first years with FC Linz and LASK before going to Austria Wien. He then was on loan to Pasching but returned to Austria Wien where he played the last three seasons. Since this is a team I deeply loathe, I would have nothing good to say about him, but when he's gone he's no violetter anymore and I can elaborate on his good sides.
He's a defensive midfielder with feet kissed by the gods. He scored a lot of long range goals where the ball went straight and in a hurry in the upper corner of the goal. And he's definitely a work horse who never quits on the pitch, and technically one of the better players here in Austria. So I really think he could be a precious asset to LSK once he plays to his full strength.Kommentar
-
Hvorfor er det nødvendigvis Kasey som er på vei ut? Han spiller jo stort sett fra start i hver kamp nå, og gjør det bra. Kan jo hende at det faktisk er Kiko som ofres...
Det som kanskje taler imot Kasey, er vel kanskje at han og Kiesenebner, etter det jeg har lest, er ganske like i spillestilen. Men jeg håper fortsatt at Kasey blir på Åråsen. Vi trenger en kriger som han på laget.
KimFLKommentar
-
Sånn ser jeg Kasey;
A) Kan gjøre de mest underlige ting når han presses,
B) men smarte og presise avleveringer nå han får tid.
C) Kan ikke avslutte/Skyte fra 25m
D) En god kriger med godt overblikk
E) men noe for treig (statisk) både offensivt/defensivt
Anker rollen i 4-3-3 vil få masse skuddsjanser, en mann med sterk skuddfot vil "gi en ny dimensjon" til den offensive delen av spillet.
Dersom denne Kies....... er noe nær Kasey i avleveringene og i tillegg kan skyte så er det et skritt frem.
Personlig er jeg mest bekymra for denne "Kiesi's" alder og spilleforståelse / overblikk, hjelper jo ikke med god passningsfot om en aldri ser medspillere.
Meeeen - nå er det jo fortsatt bare en mediaskapt antagelse at han kommer til klubben.Fugla mot nye høyderKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Vi har ingen utpregede langskyttere i dagens lag. Vi scorer faktisk svært sjelden fra distanser lengre enn 16 meter. De målene jeg har sett Kiesenebner score derimot, har vært svært kraftfulle og velplasserte, og distansen har vært opptil 35 meter.
Mitt inntrykk er at vi får en løpssterk kriger som samtidig har meget god teknikk, gode pasningsferdigeter og et forrykende skudd. På en måte en spiller som har de beste egenskapene fra både Kasey Wehrman og Espen Søgård, pluss litt til. Jeg stiller meg utelukkende positiv til denne handelen.Kommentar
-
Du verden! (...og denne mannen er ikke i Barcelona fordi ?)Fugla mot nye høyderKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mila er vel skadd i øyeblikket. Uansett virker Krieszchenebbherk... som en spennende fyr. Litt skeptisk til alle de kortene hans. Trenger'n ikke hvis han får tolv gule i sesongen. Men igjen; husk Paul Scharner. Mye bra i Østerrike.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
Kommentar