Markus Kiesenebner (28) ble Lillestrøm-spiller 1. juni 2007
Collapse
X
-
Litt info fra Wikipedia:
Markus Kiesenebner (born 28 April 1979, in Linz) is an Austrian footballer who plays as a defensive midfielder for Austria Wien in the Austrian Bundesliga.
Kiesenebner started his career with hometown FC Linz then played with LASK Linz when the two Linz sides merged under the LASK name. He moved to Austria Wien when LASK Linz were relegated in 2001 but struggled to establish himself. In 2002-03 he returned to Upper Austria with surprise 1st League champions SV Pasching and in his two seasons at the Waldstadion he helped Pasching qualify for the UEFA Cup for the first time. This prompted renewed interest from Austria Wien, who bought him for a second time in 2004.
Kiesenebner has played 11 times for the Austrian national team since his debut in 2004, scoring one goal.
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- Nosa -
Synes ikke vi bør ha tråder i hovedforumet om alle "intersante" spillere.
Som Fjørtoft sier, så tråler man markedet dag ut og inn, og det er hele tiden mange mange navn på blokka. At media har funnet ut av en par av navnene er for meg likegyldig. Det blir først interesant når LSK sier de er i forhandlinger.
Dette er agurk nyhet.Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
-
Norsk fotball har vel ikke akkurat veldig mye å vise til de seneste årene dem heller... Verken på klubb eller landslagsnivå.... Hadde RBK for noen år tilbake, men det er vel også det i norsk klubbsammenheng... (Husker også Molde, men det var et engangstilfelle)Mvh
Martin RathsKommentar
-
Jeg skjønner at man kikker litt etter midtbanespillere, dersom disse ryktene stemmer. Men jeg skjønner ikke helt at denne karen er den typen vi først og fremst trenger.
Men faktum er at vi i dag, etter min mening, har for få spillere på midtbanen som kan score mål.
Brenne kan bli det, men Gud veit hvor lang tid det tar før han er oppe på det nivået alle forventer...?
Bortsett fra ham, så er det ingen som kan ta den rollen som f eks Koren, Ståle og Kristinsson har hatt tidligere. Dette faktum gjør oss til et ganske forutsigbart lag som motstanderne etterhvert vil lære seg å kneble.
Tror jeg.
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Ut i fra wikipedias artikkel er dette en defensiv midtbanespiller. Kanskje mer lignende Kasey enn Koren. Om Lsk skulle få kontrakt med denne spilleren vil vel det bli mer sannhet i Kaseys ord om at dette blir hans siste sesong i vår nydelige drakt. Spørsmålet blir jo om Kiesenebner er noe særlig bedre enn Kasey som allerede er godt innkjørt i Lsk.
Uansett er det jo ikke kommet til konkrete forhandlinger enda, så det er vel bare og vente og se hva som skjer...Kommentar
-
-
Er ryktene sanne er dette et kjøp for neste år. Dette betyr at Kasey har rett om at han ikke får fornyet kontrakt. Poenget med den nye spillestilen til Nordlie er nettop å ha et råskinn som anker på midtbanen. Kasey gjør for mange feil i løpet av et år for at han kan være med videre.
For meg ser det ut til at denne spilleren vil krige om plassen med K.M neste sesong.
Ser at spm. stilles om vi har midtbane spillere som kan score mål. Dette er da indreløperne som skal ta seg av. Vi har Riise og Brenne. De kan og vil score mål. Islendingen vil nok utfordre en av de og ikke som midtbaneanker.
Vi har vel alle sett at Brenne kan score ref. Fredrikstad i fjor.
Riise derimot bør og må bli mer effektiv.
Det jeg stiller meg spørrende til er hvorfor Søgård spiller som indreløper, i mine øyne er han en kriger, ikke en person som kan skyte fra langdistanse.
Så synes det er helt riktig at LSK er på utkikk etter et nytt midtbaneanker.Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!Kommentar
-
Men faktum er at vi i dag, etter min mening, har for få spillere på midtbanen som kan score mål.
Brenne kan bli det, men Gud veit hvor lang tid det tar før han er oppe på det nivået alle forventer...?
Bortsett fra ham, så er det ingen som kan ta den rollen som f eks Koren, Ståle og Kristinsson har hatt tidligere. Dette faktum gjør oss til et ganske forutsigbart lag som motstanderne etterhvert vil lære seg å kneble.
Tror jeg.
Trioen Søgård/Kiko/Kasey har en begredelig statistikk nå man teller mål/målgivende per spilte minutt.
Brenne er fortsatt fersk og har potensiale, men vi trenger minst en spiller til sammen med han som kan bidra fremover.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Kommentar
-
Meg bekjent er Paul Scharner (tidl. Brann) eneste spiller fra Østerrike som har spilt tippeligaen (det er sikkert flere) - en spiller av hans kaliber vil ALLTID være velkommen på Åråsen.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Nå er vel strengt tatt Østerisk fortball ett nivå over norsk klubbfotball - noe som også kan sies om de fleste andre europeiske ligaer.
Meg bekjent er Paul Scharner (tidl. Brann) eneste spiller fra Østerrike som har spilt tippeligaen (det er sikkert flere) - en spiller av hans kaliber vil ALLTID være velkommen på Åråsen.Kommentar
-
Norge er helt nede på 25.plass nå, mens Østerrike ligger på plass 32. Norge ligger nå svært langt bak den magiske 15.plassen som gir to lag kvalifiseringspill for Champions League.RoyVaadal.Kommentar
-
Rangeringen du viser til er kun basert på resultatene fra inneværende (2006/2007) sesong. Norges plassering de siste 5 årene er:
2002/2003: 26
2003/2004: 9
2004/2005: 20
2005/2006: 14
2006/2007: 25Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteilKommentar
-
Dette er rett rangering
Norge ligger på 18 plass og lagene foran oss mister mange poeng før neste års ranking. Men det gjør Norge også om et par år.Kommentar
-
Jeg ser poenget med denne typen rangeringer - problemet er dog at det kun tar hensyn til toppene og ikke bredden i hver liga.
Jeg noterer meg at Danmark er bak Norge på rangeringen - hvordan ville danske lag hevdet seg i tippeligaen? - og norske i superligaen?
Poenget er at jeg tror ikke vi som følger og orguder lag i tippeligaen skal rakke ned på Østerisk fotball som bakgårdsfotball - vi lever selv ett liv i Europas fotballbakgård.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar