Markus Kiesenebner (28) ble Lillestrøm-spiller 1. juni 2007

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Markus Kiesenebner (28) ble Lillestrøm-spiller 1. juni 2007

    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    #2
    Litt info fra Wikipedia:

    Markus Kiesenebner (born 28 April 1979, in Linz) is an Austrian footballer who plays as a defensive midfielder for Austria Wien in the Austrian Bundesliga.
    Kiesenebner started his career with hometown FC Linz then played with LASK Linz when the two Linz sides merged under the LASK name. He moved to Austria Wien when LASK Linz were relegated in 2001 but struggled to establish himself. In 2002-03 he returned to Upper Austria with surprise 1st League champions SV Pasching and in his two seasons at the Waldstadion he helped Pasching qualify for the UEFA Cup for the first time. This prompted renewed interest from Austria Wien, who bought him for a second time in 2004.
    Kiesenebner has played 11 times for the Austrian national team since his debut in 2004, scoring one goal.

    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa

    Kommentar

    • iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

      #3
      Synes ikke vi bør ha tråder i hovedforumet om alle "intersante" spillere.
      Som Fjørtoft sier, så tråler man markedet dag ut og inn, og det er hele tiden mange mange navn på blokka. At media har funnet ut av en par av navnene er for meg likegyldig. Det blir først interesant når LSK sier de er i forhandlinger.
      Dette er agurk nyhet.
      Kanarifugla flyr høyt i år!

      Kommentar

      • LSK-supp.
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 1023

        #4
        Østerrisk fotball holder ikke høyt nivå, men får stole på at Fjøra &Co. vet hva de driver med.
        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

        Kommentar

        • Rathsmeister
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 561

          #5
          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
          Østerrisk fotball holder ikke høyt nivå, men får stole på at Fjøra &Co. vet hva de driver med.
          Norsk fotball har vel ikke akkurat veldig mye å vise til de seneste årene dem heller... Verken på klubb eller landslagsnivå.... Hadde RBK for noen år tilbake, men det er vel også det i norsk klubbsammenheng... (Husker også Molde, men det var et engangstilfelle)
          Mvh
          Martin Raths

          Kommentar

          • Sem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2005
            • 1626

            #6
            Opprinnelig skrevet av fxt
            Hele 32 gule kort på de fire siste sesongene sier sitt
            Skikkelig råskinn, ser det ut til!

            Kommentar

            • Larsk
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1053

              #7
              altså enda en midtbane spiller??? når skal arnasson få prøve seg a?? er jo seff bare et rykte men allikavel
              !!Gunners!!

              Kommentar

              • gamle-perta
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2004
                • 2418

                #8
                Opprinnelig skrevet av Larsk
                altså enda en midtbane spiller??? når skal arnasson få prøve seg a?? er jo seff bare et rykte men allikavel

                Jeg skjønner at man kikker litt etter midtbanespillere, dersom disse ryktene stemmer. Men jeg skjønner ikke helt at denne karen er den typen vi først og fremst trenger.
                Men faktum er at vi i dag, etter min mening, har for få spillere på midtbanen som kan score mål.
                Brenne kan bli det, men Gud veit hvor lang tid det tar før han er oppe på det nivået alle forventer...?
                Bortsett fra ham, så er det ingen som kan ta den rollen som f eks Koren, Ståle og Kristinsson har hatt tidligere. Dette faktum gjør oss til et ganske forutsigbart lag som motstanderne etterhvert vil lære seg å kneble.
                Tror jeg.


                Mvh
                Gammer`n
                Mvh
                Gammer´n (Per T)

                Kommentar

                • Kanarifugl
                  Medlem
                  Hoffnarr
                  • Feb 2004
                  • 47

                  #9
                  Ut i fra wikipedias artikkel er dette en defensiv midtbanespiller. Kanskje mer lignende Kasey enn Koren. Om Lsk skulle få kontrakt med denne spilleren vil vel det bli mer sannhet i Kaseys ord om at dette blir hans siste sesong i vår nydelige drakt. Spørsmålet blir jo om Kiesenebner er noe særlig bedre enn Kasey som allerede er godt innkjørt i Lsk.

                  Uansett er det jo ikke kommet til konkrete forhandlinger enda, så det er vel bare og vente og se hva som skjer...

                  Kommentar

                  • Frydenlund
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Feb 2004
                    • 52

                    #10
                    Hmmm.. defensiv midtbane er vel ikke akkurat det vi trenger mest nå, men...

                    Kommentar

                    • Anders_Aa
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Nov 2006
                      • 76

                      #11
                      Er ryktene sanne er dette et kjøp for neste år. Dette betyr at Kasey har rett om at han ikke får fornyet kontrakt. Poenget med den nye spillestilen til Nordlie er nettop å ha et råskinn som anker på midtbanen. Kasey gjør for mange feil i løpet av et år for at han kan være med videre.

                      For meg ser det ut til at denne spilleren vil krige om plassen med K.M neste sesong.

                      Ser at spm. stilles om vi har midtbane spillere som kan score mål. Dette er da indreløperne som skal ta seg av. Vi har Riise og Brenne. De kan og vil score mål. Islendingen vil nok utfordre en av de og ikke som midtbaneanker.
                      Vi har vel alle sett at Brenne kan score ref. Fredrikstad i fjor.

                      Riise derimot bør og må bli mer effektiv.

                      Det jeg stiller meg spørrende til er hvorfor Søgård spiller som indreløper, i mine øyne er han en kriger, ikke en person som kan skyte fra langdistanse.

                      Så synes det er helt riktig at LSK er på utkikk etter et nytt midtbaneanker.
                      Kanarifugl i Bergen By. Jaja Det skal vel være sånn!

                      Kommentar

                      • BennyLem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 2902

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                        Men faktum er at vi i dag, etter min mening, har for få spillere på midtbanen som kan score mål.
                        Brenne kan bli det, men Gud veit hvor lang tid det tar før han er oppe på det nivået alle forventer...?
                        Bortsett fra ham, så er det ingen som kan ta den rollen som f eks Koren, Ståle og Kristinsson har hatt tidligere. Dette faktum gjør oss til et ganske forutsigbart lag som motstanderne etterhvert vil lære seg å kneble.
                        Tror jeg.
                        Utrolig enig. Dette har jeg forsøkt å poengtere lenge. Vårt svakeste ledd er uten tvil midtbanen, og da spesielt den offensive biten.

                        Trioen Søgård/Kiko/Kasey har en begredelig statistikk nå man teller mål/målgivende per spilte minutt.

                        Brenne er fortsatt fersk og har potensiale, men vi trenger minst en spiller til sammen med han som kan bidra fremover.
                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                        Kommentar

                        • Ski-fugl
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • May 2007
                          • 2

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Frydenlund
                          Hmmm.. defensiv midtbane er vel ikke akkurat det vi trenger mest nå, men...
                          Enig, skeptisk!! Dessuten håper jeg at Fjøra ikke bruker uforholdsmesig tid på Østerisk fotball, selv om han sikker har gode minner

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Ski-fugl
                            Enig, skeptisk!! Dessuten håper jeg at Fjøra ikke bruker uforholdsmesig tid på Østerisk fotball, selv om han sikker har gode minner
                            Nå er vel strengt tatt Østerisk fortball ett nivå over norsk klubbfotball - noe som også kan sies om de fleste andre europeiske ligaer.

                            Meg bekjent er Paul Scharner (tidl. Brann) eneste spiller fra Østerrike som har spilt tippeligaen (det er sikkert flere) - en spiller av hans kaliber vil ALLTID være velkommen på Åråsen.
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • Serbern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 5496

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av superbøffel
                              Nå er vel strengt tatt Østerisk fortball ett nivå over norsk klubbfotball - noe som også kan sies om de fleste andre europeiske ligaer.

                              Meg bekjent er Paul Scharner (tidl. Brann) eneste spiller fra Østerrike som har spilt tippeligaen (det er sikkert flere) - en spiller av hans kaliber vil ALLTID være velkommen på Åråsen.
                              Roman Kienast i HamKam ifjor. Hvis LSK ikke har planer om å forlenge med Wehrman så kan dette være spennende. Men vi trenger ikke enda en midtbanespiller hvis de vi har nå fortsatt skal være her. Da er det andre steder på banen vi trenger mer forsterkning.

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Nå er vel strengt tatt Østerisk fortball ett nivå over norsk klubbfotball - noe som også kan sies om de fleste andre europeiske ligaer.
                                Ikke i flg. denne rankingen av europeiske fotballnasjoner basert på e-cup-resultater de siste fem åra:



                                Norge er helt nede på 25.plass nå, mens Østerrike ligger på plass 32. Norge ligger nå svært langt bak den magiske 15.plassen som gir to lag kvalifiseringspill for Champions League.
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • Raskolnikov
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1452

                                  #17
                                  Rangeringen du viser til er kun basert på resultatene fra inneværende (2006/2007) sesong. Norges plassering de siste 5 årene er:
                                  2002/2003: 26
                                  2003/2004: 9
                                  2004/2005: 20
                                  2005/2006: 14
                                  2006/2007: 25
                                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    #18
                                    Dette er rett rangering



                                    Norge ligger på 18 plass og lagene foran oss mister mange poeng før neste års ranking. Men det gjør Norge også om et par år.

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      #19
                                      Jeg ser poenget med denne typen rangeringer - problemet er dog at det kun tar hensyn til toppene og ikke bredden i hver liga.

                                      Jeg noterer meg at Danmark er bak Norge på rangeringen - hvordan ville danske lag hevdet seg i tippeligaen? - og norske i superligaen?

                                      Poenget er at jeg tror ikke vi som følger og orguder lag i tippeligaen skal rakke ned på Østerisk fotball som bakgårdsfotball - vi lever selv ett liv i Europas fotballbakgård.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #20
                                        Ref nyhetstråden så ser det ut som om dette blir noe av, og mye tyder på at Wehrman er på vei ut...

                                        Kommentar

                                        Working...