Markus Kiesenebner (28) ble Lillestrøm-spiller 1. juni 2007

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarizz2
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 355

    #21
    Tar vel et år før han klarer å omstille seg til norsk spillemåte, slik som alle utenlandske spiller pleier å gjøre.. Men er Markus bedre en Kasey? Tviler..
    ------Sørum kanaris------

    100% Støtte

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #22
      Opprinnelig skrevet av Henrik
      mye tyder på at Wehrman er på vei ut...
      Denne påstanden framsettes i noen av medieartiklene. Jeg anser dette som svært usikre spekulasjoner som det ikke nødvendigvis er hold i.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • hoyt
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 2850

        #23
        Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
        Denne påstanden framsettes i noen av medieartiklene. Jeg anser dette som svært usikre spekulasjoner som det ikke nødvendigvis er hold i.
        Sant nok det, men jeg har vondt for å tro at vi beholder både Kiko og Kasey hvis vi signerer Kiesenebner. Og hvis èn av de to førstnevnte må gå, tror jeg Kasey ligger dårligst ann.
        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
        - Nosa

        Kommentar

        • Henrik
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2006
          • 2110

          #24
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Denne påstanden framsettes i noen av medieartiklene. Jeg anser dette som svært usikre spekulasjoner som det ikke nødvendigvis er hold i.
          Usikkert er det uten tvil, men jeg ser hva de mener. Han er 30 år og aldri slått helt til, selv om han har gjort en hederlig innsats over noen år nå. Han har hatt litt tempoproblemer, latterlige balltap og noen småting. Styrkene har vel vært noen utsøkte målgivende og evnen til å gi og ta litt juling på midten. Denne østerrikeren virker ut fra det jeg kan finne om han (jeg har aldri sett han spille) som en lik spilletype som Wehrman, og dersom han kommer tror jeg Wehrman blir overflødig.

          Synd spør du meg, jeg har mer sans for han enn Kiko. Som har noen nydelige crossere, men irriterer meg vanvittig ved at han spiller for lite i lengderetningen.

          Kommentar

          • TorTor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 335

            #25
            Blir uansett spennende å se om dette blir noe av.

            Noe av det som slår meg når jeg har sett det meste av det TV2 har vist av tippeligaen til nå i år er at vi definitivt ikke har en av de beste midtbanegeneralene i tippeligaen.

            Hverken Kasey eller Kiko er noen dårlige fotballspillere, men de er for trege i ballfordeligen etter min mening. Vi trenger et taklingssterkt anker som kan regjere midten og fordele baller kjapt og presist.

            Om Kiesenebner er denne mannen gjenstår derimot å se...

            Kommentar

            • occean-fan!
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 683

              #26
              nei

              håper eegentlig ikke på kiesenebner. liker kiko og kasey, og de er mer enn bra nok i tilegg

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #27
                Opprinnelig skrevet av occean-fan!
                håper eegentlig ikke på kiesenebner. liker kiko og kasey, og de er mer enn bra nok i tilegg
                1) Tror du det ikke finnes midtbaneankere som er bedre enn Kiko eller Kasey?

                2) Kjenner du Kiesenebner så godt at du vet at han ikke er bedre en Kiko eller Kasey?
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • Henrik
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2006
                  • 2110

                  #28
                  Beskrivelse fra fyren fra Østerrike på det internasjonale forumet. Virker lovende må jeg få si...

                  Opprinnelig skrevet av vb19hundert
                  Yeah, I read that today on goal.com and if he plays up to his potential this transfer could turn out to be a very good one.

                  Markus Kiesenebner is a fellow countryman from "my" province of Upper Austria, 10 time Austria international and he played his first years with FC Linz and LASK before going to Austria Wien. He then was on loan to Pasching but returned to Austria Wien where he played the last three seasons. Since this is a team I deeply loathe, I would have nothing good to say about him, but when he's gone he's no violetter anymore and I can elaborate on his good sides.

                  He's a defensive midfielder with feet kissed by the gods. He scored a lot of long range goals where the ball went straight and in a hurry in the upper corner of the goal. And he's definitely a work horse who never quits on the pitch, and technically one of the better players here in Austria. So I really think he could be a precious asset to LSK once he plays to his full strength.

                  Kommentar

                  • KimFL
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2003
                    • 1410

                    #29
                    Hvorfor er det nødvendigvis Kasey som er på vei ut? Han spiller jo stort sett fra start i hver kamp nå, og gjør det bra. Kan jo hende at det faktisk er Kiko som ofres...

                    Det som kanskje taler imot Kasey, er vel kanskje at han og Kiesenebner, etter det jeg har lest, er ganske like i spillestilen. Men jeg håper fortsatt at Kasey blir på Åråsen. Vi trenger en kriger som han på laget.


                    KimFL

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av KimFL
                      Men jeg håper fortsatt at Kasey blir på Åråsen. Vi trenger en kriger som han på laget.
                      Og du vet at denne østerrikeren ikke er det?

                      Sånn ser jeg Kasey;
                      A) Kan gjøre de mest underlige ting når han presses,
                      B) men smarte og presise avleveringer nå han får tid.
                      C) Kan ikke avslutte/Skyte fra 25m
                      D) En god kriger med godt overblikk
                      E) men noe for treig (statisk) både offensivt/defensivt

                      Anker rollen i 4-3-3 vil få masse skuddsjanser, en mann med sterk skuddfot vil "gi en ny dimensjon" til den offensive delen av spillet.
                      Dersom denne Kies....... er noe nær Kasey i avleveringene og i tillegg kan skyte så er det et skritt frem.

                      Personlig er jeg mest bekymra for denne "Kiesi's" alder og spilleforståelse / overblikk, hjelper jo ikke med god passningsfot om en aldri ser medspillere.

                      Meeeen - nå er det jo fortsatt bare en mediaskapt antagelse at han kommer til klubben.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13272

                        #31
                        En forsterkning er en forsterkning. LSK kommer først. Så får vi bare håpe at han ikke trenger 12 måneders karantene før han prestererer, men at han kan gå rett innpå og storspille allerede fra juli.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av reka
                          Så får vi bare håpe at han ikke trenger 12 måneders karantene før han prestererer, men at han kan gå rett innpå og storspille allerede fra juli.
                          Nah... Veldig få spillere klarer å finne seg til rette så fort, men en kan jo alltids håpe..
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • Lillestrøm Kirke
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2004
                            • 1470

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av mooph
                            Sånn ser jeg Kasey;
                            C) Kan ikke avslutte/Skyte fra 25m
                            Du var ikke på Storstadion i Sandefjord i fjor.
                            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                            Kommentar

                            • mooph
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2005
                              • 1496

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                              Du var ikke på Storstadion i Sandefjord i fjor.
                              Åh, så det var forrige gang... (og neste blir... August?)
                              Fugla mot nye høyder

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #35
                                Vi har ingen utpregede langskyttere i dagens lag. Vi scorer faktisk svært sjelden fra distanser lengre enn 16 meter. De målene jeg har sett Kiesenebner score derimot, har vært svært kraftfulle og velplasserte, og distansen har vært opptil 35 meter.

                                Mitt inntrykk er at vi får en løpssterk kriger som samtidig har meget god teknikk, gode pasningsferdigeter og et forrykende skudd. På en måte en spiller som har de beste egenskapene fra både Kasey Wehrman og Espen Søgård, pluss litt til. Jeg stiller meg utelukkende positiv til denne handelen.

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Lars
                                  Mitt inntrykk er at vi får en løpssterk kriger som samtidig har meget god teknikk, gode pasningsferdigeter og et forrykende skudd. På en måte en spiller som har de beste egenskapene fra både Kasey Wehrman og Espen Søgård, pluss litt til.
                                  Du verden! (...og denne mannen er ikke i Barcelona fordi ?)
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av mooph
                                    Du verden! (...og denne mannen er ikke i Barcelona fordi ?)
                                    Mannen er ikke i Barcelona fordi verken løps- og duellstyrken til Søgård eller teknikken og pasningsfoten til Wehrman er i verdensklasse.

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #38
                                      Legger med utalelser fra Samen Rushfeldt http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1051082.ece

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13272

                                        #39
                                        Minner om at Rushfeldt også lovpriste VIFs polakk - en spiller som ikke kan karakteriseres som noe annet enn et bomkjøp

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7056

                                          #40
                                          Mila er vel skadd i øyeblikket. Uansett virker Krieszchenebbherk... som en spennende fyr. Litt skeptisk til alle de kortene hans. Trenger'n ikke hvis han får tolv gule i sesongen. Men igjen; husk Paul Scharner. Mye bra i Østerrike.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...