LSK 2 - Kristiansund BK tirsdag 8. mai kl 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Franken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1036

LSK 2 - Kristiansund BK tirsdag 8. mai kl 18.00

Som Kristiansunder blir det spennende å se hvordan det nye topplaget i Kristiansund klarer seg mot LSK på tirsdag. KBK har fått en ok start på sesongen, og de går for opprykk. Regner med LSK stiller med et bra lag, siden det er hjemmekamp.

Si gjerne ifra om noen skal på kampen og har lyst å ta noen bilder å sende meg. Driver en side der KBK er et av lagene som dekkes, og bilder er alltid pop.

Over og ut.
    Fra Baillsund
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 969

Rekruttlaget bør bite bra fra seg med spillere som Otto, JPW, Danton, Bertheussen, Mouheli, Brenne, Viktor, Pål Strand, Essedirri og Gundersen på laget.

Mulig Danton og Viktor ikke spiller, men de andre bør vel være rimelige klare.

Kommentar

• iL
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 10771

ikke glem denne folkens, hadde vært moro og sett 200-300 på denne kampen.

Iogmed hvor tett det er for å komme inn på førstelaget, må gutta bevise ting på trening, og ikke minst her på LSK 2 matcher.
      Er Brenne klar for kamp nå? Tar Mouheli tilbake plassen sin? Danton?
      Hva med Pål Strand, var det feil å sette ut han?
      Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

Opprinnelig skrevet av iL
        ikke glem denne folkens, hadde vært moro og sett 200-300 på denne kampen.
        Hvor spilles den? Kunstgresset?
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• iL
          Seniormedlem
          --==FORUMRUNKER==--
          • Jan 2004
          • 10771

Opprinnelig skrevet av BennyLem
          Hvor spilles den? Kunstgresset?
          Ja på KGB (KunstGressBanen)

Kommentar

• Chessheim-kanaris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 1022

for de som lurer, så var hvertfall resultatet når jeg gikk derifra for 10min siden 3-4 til kristiansund.

mange mål i kampen, Biffen har fått rødt kort
            mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

• iL
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 10771

sluttresultat 3-4.

orker ikke å skrive resyme, fingra er blå.

Kommentar

• gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3218

LSK 2 - Kristiansund: 3-4 (0-2)

Fra start stilte andrefugla med:

Otto Fredrikson
                JP Winsnes-Eirik Bertheussen-Dan Anton Johansen-Martin Husar
                Simen Brenne-Shkodran Rexhaj-Pål Strand
                Karim Essediri-Tore Andreas Gundersen-Thomas Ritter Bratshaug

Etter 70 minutter gikk Pål ut og Setar Salimi kom inn, omtrent samtidig med at Eirik fikk rødt kort. Etter 80 minutter gikk Simen ut og Steinar Gjersvoll kom inn. Ingen av de to innbytterne rakk å markere seg noe spesielt.

0-1 etter 10 minutter på dårlig forsvarsarbeid etter innlegg i feltet.
                0-2 etter 20 minutter på (en muligens litt billig) straffe (Eirik).
                1-2 etter 52 minutter på frispark fra Karim
                2-2 etter 53 minutter på langskudd fra Shkodran
                2-3 etter 62 minutter på dårlig forsvarsjobbing av hele laget
                3-3 etter 65 minutter på nytt frispark fra Karim, som etter instruks fra trener (og keeperekspert) Grodås la ballen over muren og rett inn: "Keeperen ser ingen ting !"
                3-4 etter 72 minutter, da laget ikke var organisert i forsvar etter at Eirik ble utvist.

Kristiansund gikk til kampen som om det var cupfinalen, og skreik og ropte, bl.a. på dommeren, tilsvarende mye og høyt. Enkelte avgjørelser fra dommeren kunne tyde på at det hjalp å skrike. I første omgang hadde K ekstrem uttelling, to mål på (mindre enn) to sjanser, mens Fugla hadde tre-fire halvgode målsjanser.

I pausa må Grodås' antatte skjennepreken ha hatt god effekt, for innsatsen og trøkket steg merkbart etter pause, selv om LSK hadde hatt ballen absolutt mest også i første omgang. To raske mål skapte balanse. Spesielt Essediri framsto med langt mer vilje og initiativ (ikke at det skulle så veldig mye til etter en svært tafatt førsteomgang fra hans side), og leverte flere gode innlegg og dødballer i tillegg til de to frisparkmåla. Kanskje er det håp for Karim i LSK likevel, men det skal fortsatt en del til, selv om dette var relativt oppmuntrende.

Backrekka gjorde iogforseg en godkjent jobb, inklusive Danton som midtstopper (rutine i massevis). Eirik blir for fort heit i toppen til at jeg vil se ham fra start på A-laget foreløpig. JP veit vi leverer stødig og grei innsats både på andrelaget og hvis han skulle byttes inn på A-laget. Martin kom stadig på gode løp framover med ballen, hele veien eller i samspill med Pål, og kan med litt tid bli en Christoffer Andersson på venstresida. Han har alle individuelle egenskaper i godt monn (fart, vilje, duellstyrke, hodestyrke, innlegg, dødballer og skudd). Når (hvis?) spilleforståelsen og tryggheten i LSKs spillemåte kommer kan han bli en stor hit.

Pål gjør som alltid på andrelaget en solid innsats. Han er kanskje ikke like rask som i sine yngre dager, men rutinen, innsatsen, spilleforståelsen og naturligvis innlegg og dødballer bør gi ham en plass (minst) som tidlig innbytter i første-11'ern snarest. Shkodran er en teknisk brukbar, duellsterk og innsatsvillig spiller på flere plasser på banen. Han kan også bli litt for heit i toppen, men er avgjort en mulig kandidat til A-stallen, hvis han tar de neste små men viktige stegene i utviklinga. Simen virker kamprusten og starter neppe verken i den første eller den neste kampen, men vil kanskje få innhopp, avhengig av innsatsen på treninga. Verken Thomas på venstre eller Tore Andreas som oppspillspunkt gjorde seg spesielt bemerka i denne kampen. Jeg har samme inntrykk av TAG som etter U-21-kampen nylig.

gilbert

PS: Flere av tilskuerne etterlyste "Främling" og de andre klassikerne i pause-repertoaret, og savnet av speaker og DJ Ronnie var stort og merkbart. Den siste takplata i den snaue halvdelen av hallen som er oppe ble ellers lagt på plass tidlig i andre omgang. DS

Kommentar

• gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

Hva skjer emd Biffen

Opprinnelig skrevet av gilbert
                  Fra start stilte andrefugla med:

0-2 etter 20 minutter på (en muligens litt billig) straffe (Eirik).

Eirik blir for fort heit i toppen til at jeg vil se ham fra start på A-laget foreløpig.
                  Hva er det med Biffen?
                  Senest lørdag tok Nordlie ham fatt på trening etter en grisetakling av Occean å sa omtrent noe slikt; ""Jeg bare venta på det. Kjøtthue! Det skjer jo HVER JÆVLA DAG, JO!!. Aksepter at du er passert for faen". Ref treningstråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=7800

I dag lager han altså straffe og blir senere utvist.
                  Er det et problem her?

Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

Kommentar

• danny
                    Juniormedlem
                    Bøffelpromp
                    • Sep 2006
                    • 17

??

bertheussen heit i toppen?? trur du heller skal nevne kippe og kiko, d er å være heit i toppen.. både straffen og det røde korte idag var overhode ikke riktig, dommern va helt ute å kjørte til tider..erland johnsen filmet hele kampen, og han var helt enig!! sto like me han hele kampen...

Kommentar

• Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                      Hva er det med Biffen?
                      Senest lørdag tok Nordlie ham fatt på trening etter en grisetakling av Occean å sa omtrent noe slikt; ""Jeg bare venta på det. Kjøtthue! Det skjer jo HVER JÆVLA DAG, JO!!. Aksepter at du er passert for faen". Ref treningstråden: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=7800

I dag lager han altså straffe og blir senere utvist.
                      Er det et problem her?

Mvh
                      Gammer`n
                      Det er vel ikke mer dramatisk enn at Biffen rett og slett er sånn. Kompromissløs og knallhard i duellene, men en begrenset spiller bortsett fra det.

Kommentar

• WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 969

Synes det var veldig rart at Mouheli ikke spilte?!? Noen som vet hvofor?

Kommentar

• WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 969

Sorry!!! Trodde han hadde stått over to kamper men har vel bare stått over en.

Kommentar

• gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3218

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                            Hva er det med Biffen?
                            ....
                            Er det et problem her?
                            Mvh
                            Gammer`n
                            Jeg tror vi KAN ha et problem. To andre episoder: I treningskampen mot andresøpla tidligere i år måtte Eirik tas av banen før han gikk helt berserk. Sinnet hans var langt på vei forståelig, etter flere merkelige dommeravgjørelser og stadig stygt spill fra motstanderen, men såpass selvkontroll må en toppspiller ha at han ikke tilter helt - i en treningskamp der vi leder 6-0. Eirik var også griseheldig at tacklinga hans tidlig i kampen i dag var klokkereint på ballen, hadde han missa ballen der hadde det vært rett ut. Motspilleren stupte rundt et par ganger og ble liggende, og selv om han kom innpå igjen ble han raskt bytta ut. Vi som sto rett ved så tacklinga skulle komme og venta på den med skrekkblanda fryd - og så kom den enda tøffere enn vi kunne vente. Slike tacklinger er "moro", men bare en gang i blant, og farlig både for motspiller og eget lag (utvisning og karantene).

Etter innsatsen i Royal League anså jeg nesten Eirik klar for innsats i midten hvis andre var skada eller ute av form, men etter flere av disse episodene er jeg litt mer i tvil. Selv om både straffa og kortet i dag kan ha vært feil eller i overkant må en spiller ha et visst minimum av selvkontroll.

gilbert

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3218

Opprinnelig skrevet av WAK
                              Synes det var veldig rart at Mouheli ikke spilte?!? Noen som vet hvofor?
                              Kiko fikk seg en skade i samme kamp han ble utvist. Han har trent mest løpetrening de siste par ukene, og lite ballspill. Han er derfor ikke kampklar ennå.

gilbert

Kommentar

• WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 969

Thank you. Ja for han sto over mot Lyn og Aalesund og kunne spilt i dag hvis han ikke hadde vært skadet.

Kommentar

• Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

Så på andrefugla idag for første gang og jeg ble litt skremt over hvor svakt de spillerne som kjemper om en plass i første ellvern spillte. Jeg har kanskje for høye forventninger, men jeg forventer at landslagspillere skal dominere i 2.div. Det gjorde IKKE Brenne, Essediri, Bertheusen eller Gundersen på KGB idag. Essediri syter fordi Tom ikke bruker han? Jeg syns ikke han er god nok for LSK2 en gang. Danton var ok, det samme var JP og Husar. Den som imponerte meg mest var Shkodran. Skuffende at ett så godt lag som vi stillte med idag ikke kjører over KBK.

Kommentar

• danny
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Sep 2006
                                    • 17

..

Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Jeg tror vi KAN ha et problem. To andre episoder: I treningskampen mot andresøpla tidligere i år måtte Eirik tas av banen før han gikk helt berserk. Sinnet hans var langt på vei forståelig, etter flere merkelige dommeravgjørelser og stadig stygt spill fra motstanderen, men såpass selvkontroll må en toppspiller ha at han ikke tilter helt - i en treningskamp der vi leder 6-0. Eirik var også griseheldig at tacklinga hans tidlig i kampen i dag var klokkereint på ballen, hadde han missa ballen der hadde det vært rett ut. Motspilleren stupte rundt et par ganger og ble liggende, og selv om han kom innpå igjen ble han raskt bytta ut. Vi som sto rett ved så tacklinga skulle komme og venta på den med skrekkblanda fryd - og så kom den enda tøffere enn vi kunne vente. Slike tacklinger er "moro", men bare en gang i blant, og farlig både for motspiller og eget lag (utvisning og karantene).

Etter innsatsen i Royal League anså jeg nesten Eirik klar for innsats i midten hvis andre var skada eller ute av form, men etter flere av disse episodene er jeg litt mer i tvil. Selv om både straffa og kortet i dag kan ha vært feil eller i overkant må en spiller ha et visst minimum av selvkontroll.
                                    2 episoder?? han ble forbannet mot vålrenga, d kan vell alle bli en gang...
                                    hadde en takling på trening, var litt sent ute..verre var d ik..
                                    husk at d var mye folk der, da like nordli å lage litt show å vise seg frem..
                                    taklingen idag var hard, mn er d ik derfor han splle på lillestrøm??
                                    typisk lsk stopper!!!!
                                    Last edited by Torolf; 08.05.2007, 20:44.

Kommentar

• gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3218

Jeg har sett en del andrelagskamper gjennom et par år eller mer nå, men jeg slutter aldri å forundre meg over det samme som deg. En del av forklaringa kan være at tempo og kvalitet på motstanderen er et godt stykke unna tippeligaen, og at en derfor lett faller ned på samme nivå. Men det kan ikke være hele forklaringa, siden flere spillere skiller seg ut med god innsats i de fleste kampene for andrelaget: Det gjelder for eksempel Pål og JP, både i dag og ellers. Det kan ikke være annet enn holdninger og innsatsvilje det går på. Det forklarer også at rekruttspillere ofte utmerker seg (som Shkodran i dag og forøvrig nesten alltid, iallfall hva innsatsen angår): De har ingen annen arena å vise seg fram på for (framtidig) A-lagsspill, og kan ikke sutre og være misfornøyde for at de ikke får starte for A-laget, som enkelte andre kan se ut til å ha som grunnholdning når de stiller på andrelagskamper.

Laget vi stilte i dag burde, med et visst spørsmålstegn for angrepsrekka, ha kunnet matche eller iallfall hatt sjanse mot enkelte tippeligalag på en litt svak dag.

gilbert

Kommentar

• Gale Isbre
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2005
                                        • 1164

Opprinnelig skrevet av danny
                                        2 episoder?? han ble forbannet mot vålrenga, d kan vell alle bli en gang...
                                        hadde en takling på trening, var litt sent ute..verre var d ik..
                                        husk at d var mye folk der, da like nordli å lage litt show å vise seg frem..
                                        taklingen idag var hard, mn er d ik derfor han splle på lillestrøm??
                                        typisk lsk stopper!!!!
                                        Nr mn s1dr txtmldng kan mn gdt brke tlf1 sin.

Kommentar

Working...