Heinz Müller rangert foran Opdal og Jarstein

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Heinz Müller rangert foran Opdal og Jarstein

    Heinz Müller har åpnet sesongen meget bra, og for meg virker han mye sikrere enn før. Utrolig viktig for laget. Uwe Rösler sa jo før sesongen at han vurderer Müller som tippeligaens beste keeper, og i dagens Aftenposten er det en sak om at Norge har et keeperproblem. Karl Petter Løken rangerer Heinz Müller - sammen med Shaaban, Arason og Hirschfeld - foran Opdal og Jarstein.

    Lenke til reportasjen:

  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    #2
    Opprinnelig skrevet av RSP
    Heinz Müller har åpnet sesongen meget bra, og for meg virker han mye sikrere enn før. Utrolig viktig for laget. Uwe Rösler sa jo før sesongen at han vurderer Müller som tippeligaens beste keeper, og i dagens Aftenposten er det en sak om at Norge har et keeperproblem. Karl Petter Løken rangerer Heinz Müller - sammen med Shaaban, Arason og Hirschfeld - foran Opdal og Jarstein.

    Lenke til reportasjen:

    http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle80861.ece
    Helt enig i det. Heinz var jeg usikker på før sesongen, men så langt har han vært meget god. Nå har han vel ikke blitt satt på veldig stort press ennå, men han virker på alle måter bedre. Grodås vet nok hva han gjør
    Bølerkanaris

    Kommentar

    • Rathsmeister
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 561

      #3
      Opprinnelig skrevet av chrissp
      Helt enig i det. Heinz var jeg usikker på før sesongen, men så langt har han vært meget god. Nå har han vel ikke blitt satt på veldig stort press ennå, men han virker på alle måter bedre. Grodås vet nok hva han gjør
      Müller gikk jo også ut før sesongen med ros til Grodås, som hadde tilført Heinz mye gjennom spikking på detaljer om oss vanlige dødlige ikke kunne se...
      Er vel ikke mye tvil at Grodås har mye å komme med som keepertrener da han har en lang internasjonal karriere bak seg, og dermed mye erfaring...
      Mvh
      Martin Raths

      Kommentar

      • KFL41
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 3648

        #4
        Vi hadde jo en runde med spørsmål før seriestart hvor det ble spurt om vårt svake punkt. Da ble Müller nevnt som vårt svake punkt veldig ofte. Det kan forsåvidt si mye om stallen da Müller slett ikke er noen dårlig keeper, men han hadde en tendens til å gjøre feil i så og si hver kamp, men det var ikke alltid det ble mål av det. Fortsatt så har han litt tendenser, men de er blitt mindre enn det det var i fjor. Et par utrusninger som ikke burde hatt og en gang mot Aafk hvor han til de grader satser på innlegg fra kant hvor han lykkes. Men det hadde sett utrolig dumt ut om kantspilleren til Aafk hadde satt den rett i mål.

        Det virker som at forsøket på å hente Myhre var et lite spark bak for ham. Samt Grodås selfølgelig.

        Kommentar

        • Chessheim-kanaris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 1022

          #5
          jeg har vært på treningene hver dag i tre uker nå, og jeg må si at jeg er imponert over Müller!
          han er stødig og presterer jevnt. 2.keeper Otto har også imponert meg faktisk, han har noen dager hvor han er innmari god, men har også dårlige dager, så jeg er enig i Müller som førstevalg i og med at han presterer mye jevnere.

          Artig å se på Grodås og de to keeperne trene sammen også! Høyt tempo, mange forskjellige øvelser, stort konkurranse instinkt blandt alle tre og mye godt humør. Grodås er absolutt en ressurs klubben nyter godt av
          mvh Lsk's nye fysioterapeut

          Kommentar

          • Sem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2005
            • 1626

            #6
            Opprinnelig skrevet av KFL41
            (...)hvor han til de grader satser på innlegg fra kant hvor han lykkes. Men det hadde sett utrolig dumt ut om kantspilleren til Aafk hadde satt den rett i mål. (...)
            Jeg synes det er godt at vi har en keeper som tør å gå ut i feltet en gang for mye enn en gang for lite. Det tror jeg vi tjener på, selv om det ser skrekkelig dumt ut de gangene det mislykkes.

            Jeg er dog litt mer skeptisk til hans egenskaper på tilbakespill, men det er vel en solid porsjon bedring der også.

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #7
              Jeg har sagt det før...og jeg sier det igjen...vi har en av tippeligaens beste keepere. Ok, han har gjort noen tabber, men det gjør alle. Se bare på Myhre i de to siste landskampene. 3 grove tabber på 2 kamper som ga poengtap. Samme med Opdal i kampen mot RBK. Han viste jo noen slike på slutten av sesongen i fjor også.

              Forøvrig, så har vi vel kanskje tippeligaens beste keepertrener også.


              KimFL

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1267

                #8
                Keeperproblemer? Norges største keeperproblem de siste årene heter Thomas Myhre. Jeg vil oppfordre alle journalister og ellers alle forståsegpåere til å sjekke statistikken til Thomas Myhre på både klubblag og landslag. Kanske finner dere ikke de store tabbene utenom Island kampen og de to siste kampene han spillte på landslaget. Likevel er statistikken til Myhre trøstesløs. Hvis noen vet om noen keepere på Myhres nivå som har vunnet færre kamper i karrieren enn han vil jeg gjerne ha beskjed sporenstreks.
                Hvordan kan fotballeksperter og journalister vite at vi har et keeperproblem. Vi har jo ikke prøvd andre enn Myhre på år og dag.
                Jeg mener iallefall at mange norske keepere kunne fint kunne spillt på Myhres nivå og høyere på landslaget.
                Rune Jarstein synes jeg er Norges desidert største keepertalent. Opdal har forbedret seg enormt i de to siste årene, men jeg har ikke helt trua på han i forhold til Jarstein. Jeg vil også tro at Jon Knutsen helt sikkert hadde spillt på Myhres nivå på landslaget. Skjeldestad i Sogndal er også mere enn brukbar.

                Når det gjelder Heinz så ser det ut som han har hatt godt av å komme under Grodås sine vinger. Veldig fin start på sesongen.

                Kommentar

                • Kanarijenta
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 504

                  #9
                  Jeg mener Opdal er en nokså oppskrytt keeper. Har mange ganger sett han slippe inn "lette" mål uten å få kritikk for det. Skulle gjerne sett noen andre ta over rollen etter Myhre. Men Opdal er kanskje det beste vi har per dags dato..
                  Super Kanaris

                  Kommentar

                  Working...