Waade på landslaget?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rulfi
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2007
    • 982

    Waade på landslaget?

    LSK-helt nekter landslagsprat

    En overskrift hentet fra nettet. Hva tror vi om muligheten for Waade på landslaget? Han leder jo tross alt poengligaen, assistligaen og toppscorer'n.
    By Rise sier også at de følger med Myklebust og har lagt merke til han.

    Selv ser jeg at muligheten er der, da Myklebust har vært helt strålende i starten av sesongen og de siste kampene.
  • techern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 327

    #2
    satt å tenkte på dette selv her om dagen, skal ikke se
    bort ifra at han er å finne på landslaget i fremtiden en gang.
    Shut up and focus on the good things

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4387

      #3
      I fremtiden helt klart. Men han må nok prestere jevnt bra over lengre tid for at han skal være aktuell.
      ..................

      Kommentar

      • Guling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 484

        #4
        Det ville ikke forundre meg om han kom inn i en B-tropp neste gang det blir en turné i Nord-Amerika eller Asia eller hvor Hareide spiller jalla-landskamper neste gang. Han imponerer meg ved stadig å være så kald i avslutningsøyeblikkene. Fin skuddteknikk.

        Skulle ikke forundre meg om vi må gi ham opp etter '08- eller '09-sesongen på grunn av tilbud fra utlandet dersom han fortsetter å vise kvalitetene sine så bra som han gjør nå om dagen.

        Men, som nevnt tidligere i tråden, la ham prestere på et jevnt, høyt nivå. Ligaen er bare seks runder gammel.

        Kommentar

        • A.Bilet
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2005
          • 808

          #5
          Send han inn på landslaget tidlig. Det kan bli bra erfaring. På tide at landslaget tør å bruke litt ungt blod i angrepet.
          A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

          Twitter-bruker

          Kommentar

          • e.d
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2005
            • 688

            #6
            hvis ikke Rise og Myklebust blir tatt ut til neste landskamp så skjønner jeg ingenting.
            synging, mentalitet - Kanari-Fansen

            Kommentar

            • superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

              #7
              Kan vel like gjerne putte Waade og BHR på landsen, ta med Steffi også - problemet med disse gutta er akkurat det samme som med de fleste andre tippeligaspillere - de holder nivået, men hever det ikke.

              Ikke en vondt ord om gutta våre, men landslaget er mildt sagt ræva. Sikkert en god erfaring for gutta, men jeg er usikker på hvor mye det gir...
              Enøyd i de blindes dal.

              Kommentar

              • ulfpulf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2004
                • 2506

                #8
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                problemet med disse gutta er akkurat det samme som med de fleste andre tippeligaspillere - de holder nivået, men hever det ikke.

                Ikke en vondt ord om gutta våre, men landslaget er mildt sagt ræva.
                Hvis du mener landslaget er ræva og våre gutter ikke hever nivået, synes jeg ikke du skal starte setningen med "Ikke et vondt ord om gutta våre".

                Kommentar

                • kimmern
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 1174

                  #9
                  skjønner myklebust godt jeg, hvorfor skal man stikke til landslaget og få innhopp på midtbanen eller en av backene?

                  for de som ikke skjønte denne så var det ironisk ment da hareide ikke lar MANGE av spillerene spille der de er best.

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    #10
                    Myklebust har noe de aller aller fleste norske spisser mangler: medfødt målteft.
                    Han har en utrolig avslutningsteknikk, og er sabla kald foran goalen.

                    Seriegull først. Landslaget neste
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • techern
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2007
                      • 327

                      #11
                      jeg håper bare vi ikke mister waade etter kontrakta går ut.
                      får han lokkende tilbud fra utlandet ville jeg jo forstå,
                      men håper ihvertfall ikke at han hopper over til en annen norsk klubb,
                      om han først vil forlate lillestrøm
                      Shut up and focus on the good things

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #12
                        Vi ser nå høyst foruroligende tendenser til at fugler er aktuelle for landslag. Selv om det er moro, motiverende og høyst fortjent for eksempel for Shane, som tar med seg selvtillit tilbake til sitt spill for LSK, at han faktisk også fikk spille for det australske landslaget, er min følelsemessige hovedreaksjon bekymring:

                        Fugler som blir med landslaget sitt er borte fra treningene, får større eller mindre skader, og blir solgt til utlandet. Moro for dem, men jeg vil ha dem for meg sjøl på LSK, og ikke dele dem (de norske) med resten av Norge, og slett ikke miste dem akkurat når de begynner å bli virkelig gode.

                        Det ideelle, fra min synsvinkel, er at de er akkurat så mye med at de får motivasjon, anerkjennelse, selvtillit og litt kamperfaring på høyt nivå, men at landslagstrenere fortsetter å sette opp så underlige lag at de ofte nok foretrekker sentrale midtbanespillere som Grindheim (!) eller, litt bedre, Strømstad, som kantspillere/indreløpere, heller enn at Riise (det er bare én Riise for oss fuglafans, samme hva storebroren sier om mulig framtid på Åråsen i Aftenposten i dag) skal bli eksponert, skada eller raskt solgt etter god innsats på riktig plass.

                        At Myklebust fort kan bli landslagsaktuell kan ikke være overraskende. Med 18 mål i 1. divisjon for Hødd og fast plass på U-21 da han var ung nok er han en naturlig kandidat, akkurat som Riise (også fra U-21), Søgård, Sundgot og Andresen tidligere, og som Tore Andreas Gundersen (U-21) kan bli om noen år.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                          Hvis du mener landslaget er ræva og våre gutter ikke hever nivået, synes jeg ikke du skal starte setningen med "Ikke et vondt ord om gutta våre".
                          På tide å få ett oversiktsbilde ulfpulf:

                          - Landslaget sammenliknes naturligvis med sine konkurrenter: Europeiske landslag - alt fra Malta til Italia
                          - Waade og andre kanaries sammenliknes med tippeliganivå.

                          Derfor: landslaget er ræva, gutta våre er gode og de vil dessverre kun bli stallfyll på landsen.

                          Relativt styrkeforhold unge mann!
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2506

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av superbøffel
                            På tide å få ett oversiktsbilde ulfpulf:

                            - Landslaget sammenliknes naturligvis med sine konkurrenter: Europeiske landslag - alt fra Malta til Italia
                            - Waade og andre kanaries sammenliknes med tippeliganivå.

                            Derfor: landslaget er ræva, gutta våre er gode og de vil dessverre kun bli stallfyll på landsen.

                            Relativt styrkeforhold unge mann!
                            Det var bedre forklart, gammel'n, og nærmere det jeg mener, at våre spillere vil forsterke landslaget, men neppe slipper til ordentlig.
                            Som gilbert forklarer over er det sikkert like greit.

                            Kommentar

                            • Canário
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1471

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av gilbert
                              Fugler som blir med landslaget sitt er borte fra treningene, får større eller mindre skader, og blir solgt til utlandet.
                              Skader og slitasje er jeg ikke redd for. Det er ikke noe større sjanse for å skade seg på landslagssamling enn for LSK – heller omvendt. Etter det jeg har iaktta trener landslaget på bedre baner og øktene er ofte er slappere. Men jeg vil også helst se våre spillere forbli utenfor landslaget og trekke til seg minst mulig interesse. I tillegg til å heve nivået på treningsøktene er det viktig for spillerne å skape gode relasjoner og utvikle enda mer samhandling. Objektiv sett er vel Myklebust god nok for troppen, men ikke for laget. Carew, Solskjær, Nevland, Iversen og Johnsen står vel foran i køen.

                              Kommentar

                              • e.d
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 688

                                #16
                                desto flere landslagsspillere Fugla får desto bedre. Skulle gjerne sett alle LSK spillere på landslaget. Tenk hvordan dette vil være positivt for rekruteringen av unge og lovende talenter. Går de til Lillestrøm så har de gode muligheter til å utvikle seg til landslagsspillere.

                                I tillegg så mener jeg det er god matctrening å få trene å spille kamper for landslaget.
                                synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                Kommentar

                                • mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

                                  #17
                                  Landslagsplass er posivtivt for spiller og dennes klubb. Benkesliter på landslaget er ikke positivt. Vi får håpe at Waade (og andre av våre spillere) spiller på landslaget når de først blir tatt ut.
                                  Fugla mot nye høyder

                                  Kommentar

                                  • svare1
                                    Medlem
                                    Bøffel
                                    • Dec 2006
                                    • 32

                                    #18
                                    Enig det er positivt med fugler på landslaget, med hensyn til unge talenter, men for LSK som klubb og lag, passer det ofte dårlig med mange spillere på div. landslag som er ute i flere dager og uker i forbindelse med kamper og trening. Ofte er disse treningene "slappere" og intensiteten lav, noe som over sikt passer våre spillere dårlig. Ref. bla. Kippe på div. langturer med landslaget, og kommer tilbake dårligere trent og kamp rusten, må bruke et par uker og trene seg opp til LSK nivå. Med for mange på landslagsoppdrag, blir samhandligen mellom spillerene dårligere, og med hensyn til inneværende sesong med ny trener og ny spillestil, mener jeg det er en fordel at flest mulig av det antatt beste og som er aktuelle for en start 11, er på trening og driller inn Nordlie's formasjon, samt at det er egen klubb som best kjenner og ser om en spiller er fit eller ikke, og justere det etter dette. Så for 2007 sesongen håper jeg LSK treningene inneholder flest mulig av disse og at de driller på formasjoner, for som Nordlie selv har sagt, har han måtte prioritere det fysiske frem til nå, og først nå kan bruke mest energi på formasjonstrening og samhandling mellom spillerene.

                                    Kommentar

                                    • Sem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2005
                                      • 1626

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Canário
                                      Objektiv sett er vel Myklebust god nok for troppen, men ikke for laget. Carew, Solskjær, Nevland, Iversen og Johnsen står vel foran i køen.
                                      Hvis landslaget, mot formodning, skulle finne på å bruke en type som Myklebust, er det etter min mening ikke mange som er bedre. Kvikke, driblesterke angrepsspillere med god balanse og avslutningsegenskaper vokser ikke på trær.

                                      Forøvrig synes jeg det er positivt med fugler som spiller på landslag. Man hever seg med matching med de beste.

                                      Kommentar

                                      Working...