Vi leder - også pga "svak" motstand?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1480

Vi leder - også pga "svak" motstand?

Vi leder - og det er HERLIG!
    I en oppbygningsfase har vi kanskje hentet maks av hva som nøkternt kunne forventes.
    Men hvor god har motstanden vært? Er det nå det for alvor starter?
    Lyver tabellen pr dags dato, eller har vi møtt de som for tiden er dårligst?
    Eller er de der "nede" fordi de har møtt Fulgekvitter?

6 Strømsgodset
    7 Lyn

8 Sandefjord

9 Rosenborg

10 Fredrikstad

11 Viking

12 Vålerenga
    13 Odd Grenland

14 Aalesud
  • Rubinho
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2005
    • 1501

Skal man vinne serien så skal man også vinne kampene mot "antatt svakere motstand". De store styrkeprøvene får vi i juni mot Viiif, Brane tigers og trønderbataljonen...

Men kan ikke se hur dem skal være så mye bedre enn fævla så godt som fævla flyr om dagen..

Kommentar

• gravinho
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Oct 2005
      • 240

Rosenborgs tap mot Godset og Branns ran i Sandefjord er vel ferske bevis på at det ikke er lett å ta poeng mot antatt dårligere lag i tippeligaen om dagen. Jeg synes vi skal være stolte over serieåpningen vår!
      gravinho

Kommentar

• Trondeo
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3062

Syntes vi har startet bra, med tanke på motstanderne vi har møtt. Vi har jo i det siste slitet akkurat, mot de dårlige lagene. Godt å endelig se at dette ikke er det største problemet for tiden.

vif, rbk og brann tar vi lett!

Kommentar

• Emil B
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2006
          • 5921

Opprinnelig skrevet av Tvilling
          Vi leder - og det er HERLIG!
          I en oppbygningsfase har vi kanskje hentet maks av hva som nøkternt kunne forventes.
          Men hvor god har motstanden vært? Er det nå det for alvor starter?
          Lyver tabellen pr dags dato, eller har vi møtt de som for tiden er dårligst?
          Eller er de der "nede" fordi de har møtt Fulgekvitter?

6 Strømsgodset
          7 Lyn

8 Sandefjord

9 Rosenborg

10 Fredrikstad

11 Viking

12 Vålerenga
          13 Odd Grenland

14 Aalesud

Der her er så teit å si! som å lese avisene fra akersgata!

Kommentar

• Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1480

Opprinnelig skrevet av VK
            Der her er så teit å si! som å lese avisene fra akersgata!
            Teit..?? Si heller hva du mener... Hva mener du om hvor god motstanden har vært?

Kommentar

• bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2994

jeg er jævla glad for at vi møter de antatte bunnlagene i starten av sesongen, mens vi møter de store klubbene seint. møter man bunnlagene de siste serierundene er det veldig vanskelige å spille mot, de kriger mot å ikke rykke ned. vi møtte bunnlagene de to siste sesongene og vi ser jo åssen det gikk. vi har derfor et perfekt kampoppsett i år. det lukter gull!
              I år så tar vi alt

Kommentar

• Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

Det deles ut 3 poeng for seier i alle kamper. En seier hjemme mot Aalesund gir like mange poeng som en seier borte mot Rosenborg.

I 1999 vant Rosenborg serien ved å ta 42 av 42 mulige poeng mot lagene på nedre halvdel. Mot lagene på øvre halvdel tok de svært knapt med poeng.

Vi leder serien fordi vi har vært Norges beste lag i 2007, og kun derfor.

Kommentar

• Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

Ja, alle seire gir 3 poeng. Men ingen tvil om at Brannkampen blir en såkalt "6-poengers kamp".

Den første virkelige store styrkeprøven blir mot "topplaget" Tromsø til onsdag.

Kommentar

• Kanarizz2
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 355

Lillestrøm har jo alltid vært best mot de ''beste'' lagene.. Nå slår vi de ''dårlige'' også.. Mener det er et bra tegn jeg..
                    ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

Jeg driter i hvem vi møter og for den del så forventet halve media norge at Lyn og Viking skulle kjempe blant topp 5-6 så bare bunnlag har vi ikke møtt.

Skal ikke strekke dette for langt men United spilte 5 uavgjort og hadde 5 tap mens Chelsea hadde 11 uavgjorte og 3 tap. Ikke vanskelig å se hva som avgjør serien.... Kun 3 poeng er godt nok mot anntatt dårligere lag!

Kommentar

• holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

Hvem som blir årets bunnlag ser vi først av tabellen når vi nærmer oss slutten av sesongen. Predikerte "bunnlag" har overrasket før, til eksempel Start året etter at de rykket opp. Slik jeg ser det er denne debatten meningsløs da den baserer seg på fjorårets tabell, supplert med tidligere års prestasjoner.

Hadde slike prediksjoner, basert på tidligere prestasjoner ligget til grunne, skulle feks. aldri godset slått rbk sist serierunde.

Gi meg en bedre definisjon på hva et bunnlag er, så skal jeg være med på denne diskusjonen. Inntil det skjer, så forholder jeg meg, som mange andre her, til at 3 poeng er 3 poeng uansett motstander.

Edit: jeg gir beng i hvem vi tar poeng mot, så lenge vi har flest poeng når serien er ferdig.

Alle kamper skal i utgangspunktet vinnes, og den som har flest poeng når vi summerer opp i slutten av oktober, da har vi vinneren. Så enkelt er det.
                        Last edited by holmiz; 14.05.2007, 19:55. Begrunnelse: liten presisering av mitt ståsted
                        Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Ketil Cantona
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2004
                          • 6813

[quote=holmiz;166940]

Gi meg en bedre definisjon på hva et bunnlag er, så skal jeg være med på denne diskusjonen. quote]

Et lag ala Alesund som knapt skaper målsjanser men slipper serimot inn 3-4 mål pr. kamp. Ålsesund eier ikke kreativitet, eier ikke målfarlige spillere(sorry Kilhberg), regelrett et elendig og bunnlag av rang! Jeg kan egentlig si det samme om Odd Grenland.

Kommentar

• LSKOG
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Oct 2005
                            • 131

Jeg må si det er meg en glede at man fra flere hold forsøker å svekke intrykket av LSK's fantastiske start poengmessig. Det er en åpenbar fordel for Lillestrøm å unngå gull-maset så lenge som mulig, for min del kan gjerne RBK, Brann og Søppla (ler meg skakk) ha det så lenge som mulig. Greit, vi har ikke møtt antatte favoritter, men nå har man i flere år fokusert på hvor jevn eliteserien har blitt. " Alle kan slå alle" og alt det der. Vel, ingen har slått OSS enda (måtte det vare! ) Vi har riktignok til gode å imponere slik enkelte andre har gjort, men disse har også vist frem sitt bunnivå uka etter. Vi har prestert jevnt hele veien, med en liten stigning de siste kampene. Til de "jammen, jammen....dere spillte mot 10 man i en time" folka er svaret mitt følgende:
                            Stemmer det, og vi vant 4-1!

Kommentar

• Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1480

Opprinnelig skrevet av LSKOG
                              Jeg må si det er meg en glede at man fra flere hold forsøker å svekke intrykket av LSK's fantastiske start poengmessig. !
                              Jeg starte denne tråden - og jeg har også registrert denne type vinklinger. Jeg sitter 50 mil unna Åråsen og leser alt hva som er om LSK; Når jeg da så tabellen - ville jeg gjerne høre litt mer om hva dere som møter fulga "live" mente. Og ikke bare få servert synsing fra et redaksjonskontor i Akersgata. Det var MIN hensikt..

Jeg synes i alle fall det er en KLAR og fornyet styrke å vinne mot svakere lag. Jeg har fulgt med fra sidelinja i over 30 år og koser meg over mange fine detaljer og nydelige mål..
                              Gleder meg med spenning til fortsettelsen.

Kommentar

• superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

Dette er fantastisk:

Akersgata anno 2006: Tippeligaen har aldri vært jevnere - ALLE slår alle

Akersgata anno 2007: Hvor gode er Fugla egentlig? De har jo bare spilt mot svake lag....

Dette faller på sin egen urimelighet - tippeligaen er like jevn i år: eneste forskjell er at ett lag ikke taper.

Dette er kun ett bevis på akersgatas klubbtilhørighet og mangel på fantasi i forhold til sakene å skrive om...
                                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• kimmern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 1174

Laget har helt klart MASSE igjen å lære for at de skal spille den type fotball som Tom Tom vil(frispilling i bakre ledd feks). Men jeg syntes det går bedre og bedre for hver eneste kamp. Det blir spennende å se hvordan det går når vi skal ut mot brann, rbk og ut i tøffe bortekamper.

Jeg tror det fortsatt er for tidlig med gull i år men jeg har jo selvfølgelig et håp. Men ingen skal komme å fortelle meg at Fugla ikke er et topplag, FOR DET ER VI!

Kommentar

• iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Dette faller på sin egen urimelighet - tippeligaen er like jevn i år: eneste forskjell er at ett lag ikke taper
                                    Må si meg uenig i dette, etter 6 runder i fjor var det 10 poeng mellom topp LSK (14p) og bunn Tromsø (4p), etter 6 i år er det 14 poeng mellom LSK topp (16p) og bunn Ålesund (2p).

Og det er 2 lag som ikke taper, LSK og Start.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

• Fugla- patriot83
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2005
                                      • 1241

Greit nok, vi har ikke møtt bergenserne, troillan og kjerkerottene...

...men så har ikke de møtt OSS, heller

Så da spør jeg; hvor gode er egentlig de?
                                      -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                                      Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7134

Skal vokte oss for altfor mye hybris foreløpig - etter seieren mot Vålerenga 12.5 i fjor så vi minst like suverene ut. Sesongen er lang.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

Working...