Bør Kanari-Fansen droppe bindestreken?
Collapse
X
-
Kommentar
-
Kan vi ikke skifte navn til KFLUB "Kanari-Fansen Lillestrøm Uten Bindestrek"?NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Kanskje Buggen kunne fått et eget bilag med apehets: Bindestreken.Kommentar
-
NB! Ikke skift ut logoen, da får dere med Bjørn Lindahl og undertegnede å gjøre!!! :twisted:NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Skal vi la tattoveringsfanatikerne stoppe verden fra å gå framover?
I forhold til rettskriving av ordet kanarifan, så skal det vel helst være uten bindestrek siden både ordene kanari og fan finnes i ordboka. Men det aner meg at fan kanskje er tatt inn i ordboka etter stiftelsen av Kanari-Fansen i 1992. Da var det muligens det beste den gang, å skrive Kanari-Fansen med bindestrek?RoyVaadal.Kommentar
-
Etter søk på Google:
Kanari-Fansen 16400
Kanarifansen 751
I mine øyne overdriver dere ved å hevde at svært mange skriver Kanari-Fansen feil!NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
-
Kommentar
-
Men hvis du derimot leser gjennom treffene på "Kanari-Fansen", vil du se at mange av disse peker til "Kanarifansen" skrevet uten bindesetrek.Kommentar
-
Min mening:
"Kanarifansen" ser bedre ut, men nå "Kanari-Fansen" er etablert bytter man det ikke ut...Last edited by superbøffel; 15.05.2007, 09:57.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Kommentar
-
Det er to ting her. Stor F i fansen må bort uansett. Så blir spørsmålet om ordet fans kan regnes som en del av norsk språk, ettersom utenlandske ord skal ha bindestrek(jeg vil ikke være for bastant, men jeg mener bestemt at dette er tilfelle). Jeg tror ordet fans har vært i bruk så lenge at vi med letthet kan kalle det en del av norsk språk, og dermed blir det enkelt: Kanarifansen. Det er ingen grunn til å se ut som analfabeter selv om vi har hett dette siden starten.
Hr. Jordbakke: Tror nok du kan finne på mye gøy med bindestreken, uten at jeg har sett tattisen din. Hva med å sette på et kors og så et tall på hver side under og over? 1917 f.eks, eller fansens danningsår. Bare en tanke, men vi kan jo ikke la være å bytte navn pågrunn av kroppspynten din heller...Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Skal vi være så fordømt korrekte og omskrive Kanari-Fansen til Kanarifansen bør vi også kutte ut Forza, Alez og andre ord som normalt ikke passer inn i norsk språk.
Logoen er blant de fineste supporterlogoer som finnes. Ikke kødd med den!NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.
Mvh
Mr.JordbakkeKommentar
-
Hmmm... Idet jeg leser denne tråden går det opp for meg at jeg med høy sannsynlighet har skrevet brukernavnet mitt feil..-- Lenge Leve Lillestrøm!! --
Galskap er bare begynnelsen når du blir med...
En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.Kommentar
-
RoyVaadal.Kommentar
-
Hvorfor gjøre det så vanskelig ved å spekulere i noe som har enkle, tilgjengelige fasitsvar?
http://www.dokpro.uio.no/perl/ordbok...bet=n&renset=jKommentar
Kommentar