Bør Kanari-Fansen droppe bindestreken?
Collapse
X
-
Dette er vel noe som bør taes opp på årsmøtet, da det virker som det er et relativt stort flertall for navneendring på denne undersøkelsen.
Selv mener jeg vi bør hete Kanarifansen. Er litt flaut å ha skrivefeil i navnet vårt, selv om det alltid har vært sånn vi har skrevet det."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Hvis vi endrer navn til Kanarifansen, må vi vel samtidig endre forkortelse til KL ?
www.kl.no er opptatt.Kommentar
-
-
Er i mot å endre navnet. - skal være der. - hører hjemme. selv om det er feil, så er jeg glad i -.
Endring av logo og andre ting. Kommer til å koste penger, og penger er det ikke allverden av.
PetterKommentar
-
Sier du som var arkitekten bak årsmøtevedtaket om at LSK skulle endre tilbake til sin gamle logo?
Personlig synes jeg "Kanarifansen" ser mye bedre ut enn "Kanari-Fansen", og førstnevnte er med tiden blitt mer innarbeidet blant menigmann enn den "riktige" skrivemåten.
Aller helst vil jeg ha en navneendring tilbake til Bøffelberget, men der tror jeg ikke mange er enige med meg - derfor er jeg for en glidende overgang til "Kanarifansen" med utskifting av brevark etc. etterhvert.Kommentar
-
Etter å ha trålet gjennom avisene på nettet og i papirutgavene er det en ting som går igjen. Det er den manglende evnen hos norske journalister til å skrive Kanari-Fansen riktig.
Etter min mening ser det bedre ut med "Kanarifansen" og det er det som allerede blir brukt av de fleste journalister rundt om.
En fillesak egentlig, men jeg mener nå det bør diskuteres.
ja for jeg viste faktisk ikke at det var med bindestrek jeg trodde det var kanarifansenKnutHSolbergKommentar
-
Sent i forrige årtusen irriterte jeg meg såpass over bindestreken og den store F'en at jeg skrev navnet konsekvent som Kanarifansen. Med tiden har jeg imidlertid blitt glad i måten navnet skrives på med bindestrek og det hele. Jeg har også sjekket flere bøker angående dette med navnet og tror ikke det er galt skrevet heller - får komme tilbake til referansene når jeg kommer hjem. Kan noen forresten fortelle meg hvorfor Human-Etisk Forbund er riktig norsk mens Kanari-Fansen Lillestrøm ikke er det?Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!Kommentar
-
synes Kanarifansen ser best ut, sånn rent skriftlig.
som sagt så ville det også være det rettskrevne riktige valg å bruke Kanarifansen uten bindestrek. men streken har vært der i all tid, som andre sier.. så ville det vel koste litt å fjerne streken fra alt mulig.
ser ut som de fleste synes det ville ha vært best uten streken thoughShut up and focus on the good things
Kommentar
-
Vi var veldig nære ved å bruke "Kanarifansen" som generell skrivemåte på den nye CD plata, men fant ut at vi måtte respektere hva som er vedtatt.
Jeg er uansett for en endring, selv om mr. Jordbakke må transplantere halve ryggplata siKFL - medlem nr 23Kommentar
-
haha stakkars :P
nei men.. egentlig vilel det vel bare være litt stilig
å ha en tattis med bindestrek vel? er vel noe litt "oldschool"
over det hele
bryr meg egentlig lite om streken blir eller fjernes.
den har vært der så lenge at det ikke betyr så veldig mye for min del om den blir eller går, men om den skulle bli fjerna så hadde jeg ikke
protestertShut up and focus on the good things
Kommentar
-
Roy: Fordi jeg ikke tenkte over det, egentlig. Men så lenge jeg hadde rett har det vel ikke så mye å si...
Men en annen ting er jo hvordan engelsken tar over språket vårt mer og mer, skumle greier. Jeg veit at jeg er en av de verste på det selv, bruker VELDIG mye engelske uttrykk og den slags sjøl, men uansett. Er ikke en spesielt god utvikling. Vi har mye å lære av fetterene våre på Island.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Bruken av bindestrek i det norske språk skal begrenses til et minimum, i følge språkforskere og andre.
Ved egennavn er det vel ikke så klart.
Jeg mener uansett at vi skal beholde navnet "Kanari-Fansen".
Dette av flere grunner.
Synes det er lettere å lese og forstå med "-".
Stor "F" i Fansen har også samme effekt.
Dette er et egennavn og da gjør KFL som vi vil.
Finnes mange folk som til etternavn heter f.eks.: Bergan-Foss, hvem skal fortelle dem at navnet deres er skrevet feil????
Det ble vedtatt at vi skulle skrive navnet slik, og da bør vi ALDRI endre det.
Synes også at det gir oss egenart.
Avslutter med å sitere en kjent Kanari-Fan (Bøffel):
"Det er min mening, og det er den rette!!!!"Kommentar
Kommentar