Spekulasjon om framtida: Beholder vi stjernene?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2131

Med tanke på hvor ettertraktet norske spillere er ute i Europa om dagen, så ville ikke jeg bekymret meg nevneverdig.
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

var det ikke over 60 utenlandsproffer i en periode på 90-tallet?

Nå er det vel kanskje 15
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 975

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        var det ikke over 60 utenlandsproffer i en periode på 90-tallet?

Nå er det vel kanskje 15
        Hvis du skal regne med "stort og smått" kan du ihvertfall 3 doble tallet ditt 15!!

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3235

Tatt i betraktning at etterspørselen etter (norske) spillere i Europa er relativt beskjeden, og preget av kjøpers marked, bortsett fra de virkelig store stjernene, at andre nylig har prøvd seg og kommet tilbake med halen mellom beina, at verken Gylfi, Mifsud eller Koren har vært knallsuksesser i toppklubber, så er jeg ikke fryktelig bekymra, bare litt, for at Riise eller Myklebust forsvinner før om et par år, men det det må vi nok regne med. Det er også god motivasjon og rekrutteringsplakat for LSK-spill.

Hovedgrunnen til at jeg egentlig ikke frykter å se Riise forsvinne fra Åråsen i år er likevel at han ved flere anledninger har gitt klart uttrykk for at han vil vente til han er såpass etablert at han får et godt nok tilbud og ikke hopper på det første og beste utenlandstilbudet fra en klubb som vil forsterke benken sin. Et sånt tilbud kommer neppe, iallfall ikke med Fjørtofts prisforlangende, verken for ham eller Myklebust, før tidligst neste år. Håper og tror jeg.

gilbert

Kommentar

• kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2452

De blir solgt til en sikker benketilværelse i utlandet. Riise jr har kanskje størst sjanse, spesielt hvis han omskolerer seg til back.

Kommentar

• mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

Opprinnelig skrevet av Eiriqen
              Om det er noen som skal ha "Fokus" på detta, så er det vel nettopp "vi som ønsker å beholde gutta i gult"!?
              Dersom BHR, MWM eller andre talenter går til større meriterte klubber i utlandet for en god slump penger er dette bra for klubben vår!!! Det gjør at nye talenter kommer til klubben fordi de vet at LSK gjør dem gode og skaper en fremtid for dem, samt at klubben tjener penger.
              Dersom klubben alltid tviholder på talentene inntil kontraktslutt vil etterhvert ingen nye talenter signe for klubben. Vi vil da kun bli sittende igjen med halvmotiverte folk som ønsker å avlutte karrieren i klubben.
              Selger vi noen (feks Riise og/eller Mykle) er det ikke sikkert at det blir katastrofe prestasjonsmessig for klubben heller. Det var jo mange her som var tvilende etter Koren og Mifsud's exit i fjor. Det ser jo ikke ut som om vi har blitt så veldig svekka, eller?
              Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Eiriqen
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Aug 2006
                • 105

Opprinnelig skrevet av mooph
                Dersom klubben alltid tviholder på talentene inntil kontraktslutt vil etterhvert ingen nye talenter signe for klubben.
                GODT poeng! Ekke no feil med å selge spillere, og sånn bør det være! Hva som angår Riise, Waade, Koren, og alle de andre som spiller bra eller har spilt bra, så er det alltid trist å miste dem!! Personlig begynte jeg å grine når Lars Bohinen i sin tid gikk. Skal ha for at jeg var ung, dum og uvitende den gang!

MEN, vi har ikke mista noen enda, og det er vi glade for!
                Team Wenche Myhre
                Skjettengutta
                "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

Kommentar

• vollafugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2006
                  • 978

Jeg er av flere grunner mindre redd for at de beste spillerne skal forlate LSK (i alle fall uten klekkelig betaling) enn på lenge;
                  1. Vi har stort sett lange kontrakter med de antatt mest attraktive spillerne.
                  2. LSK har færre (utenlandske) spillere som kun ser på klubben som et springbrett videre (Mifsud, Koren, Gylfi).
                  3. LSK har bedre økonomi enn noen gang, kanskje den beste av alle lag i eliteserien (med et foreløpig unntak for RBK) jf.feks økonomioversikten i DN24 for en tid tilbake.
                  4. LSK er generelt sett klart mer attraktiv enn på lenge. Samtidig er andre klubber i Norge det er naturlig å sammenligne seg med blitt mindre attraktive i samme tidsperiode (RBK VIF).

Kommentar

Working...