Lillestrøm fikk UEFA Cup-plass 2007 (vant fair play-trekning)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    Lillestrøm fikk UEFA Cup-plass 2007 (vant fair play-trekning)

    Sannsynligheten for å nå årets UEFA Cup er relativt høy. Vi har tre muligheter:

    1. Norge vinner Fair Play-konkurransen. I øyeblikk ligger vi på 2. plass, vi har med andre ord god mulighet for å få plass på denne måten. Dette vil gi oss plass i 1. kval.runde.

    2. Norge vinner en av to plasser i trekninga blant landene med en poengsum over 8. I øyeblikket er dette snakk om 10 land (11 minus vinneren), med andre ord er sannsynligheten for å vinne denne trekningen lik 1/5. Dette vil også gi oss plass i 1. kval.runde.

    3. Vinne 2. og 3. runde i Intertoto-cupen. Dette er den klart vanskeligste veien, da vi i 3. runde møter et topplag (slik som Newcastle i fjor). Vinner man 3. runde i Intertoto kommer man inn i 2. kval.runde, med andre ord krever denne veien en kamp mer totalt sett. Men med vanskeligere motstand enn i alternativ 1 og 2.

    Les mer her om Fair Play-rankinga og trekninga på disse to linkene:
    UEFA.com is the official site of UEFA, the Union of European Football Associations, and the governing body of football in Europe. UEFA works to promote, protect and develop European football across its 55 member associations and organises some of the world’s most famous football competitions, including the UEFA Champions League, UEFA Women’s Champions League, the UEFA Europa League, UEFA EURO and many more. The site features the latest European football news, goals, an extensive archive of video and stats, as well as insights into how the organisation works, including information on financial fair play, how UEFA supports grassroots football and the UEFA HatTrick funding scheme.



    Om vi skulle komme oss inn i UEFA Cup-systemet, er rekkefølgen på rundene slik:

    1. kval.runde: Her møter man drittlag vi skal slå lett.
    2. kval.runde: Alt tyder på at vi blir seedet her, så denne runden bør vi greie.
    1. runde: Her blir vi ikke seedet, så motstanden blir av Newcastle-kvalitet. Minst.
    Gruppespill: 5 lag som møter hverandre 1 gang. Vi får 2 hjemmekamper og 2 bortekamper.
    Last edited by Lars; 12.02.2007, 17:33. Begrunnelse: La til saken fra NFFs sider
  • lsk_fugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 864

    #2
    hadde vært gøy om vi hadde kommi oss til gruppespillet da!

    Men flott med en oppklaring på hvilke muligheter vi har til å nå UEFA cupen

    Kommentar

    • Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

      #3
      Ikke bare hadde det vært moro å nå gruppespillet i UEFA-cupen, men dette vil også medføre ganske betydelig inntekter. Det året da Tromsø var med forrige gang fikk lagene som kvalifiserte seg for gruppespillet 10 millioner kroner for å gjøre nettopp dette. Jeg går ut fra at premiene fortsatt er noe tilsvarende. I tillegg til dette møter man god europeisk motstand i gruppespillet, noe som gir muligheter for publikumsinntekter på et par millioner, over de to hjemmekampene en får.
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #4
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Sannsynligheten for å nå årets UEFA Cup er relativt høy. Vi har tre muligheter:

        1. Norge vinner Fair Play-konkurransen. I øyeblikk ligger vi på 2. plass, vi har med andre ord god mulighet for å få plass på denne måten. Dette vil gi oss plass i 1. kval.runde.
        Da er det viktig at LSKs norske landslagsspillere ikke tar noen sjanser med taklinger i landskampene. Det er bedre å slippe inn et mål ekstra enn å pådra seg et gult kort.

        Kommentar

        • LSK-supp.
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 1023

          #5
          Hadde vært moro med europacup i år, får håpe vi har flaks med fairplay.

          Intertoto vet jeg ikke om det er så lurt å satse på da vi møter lag som er langt sterkere enn oss og er nødt til å bli ydmyket, noe kampen mot Newcastle viste.
          I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

          Kommentar

          • lsk_fugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2004
            • 864

            #6
            Ydmyket? greit nok Newcastle er et bedre lag en hva lillestrøm er, men det betyr ikke at vi ikke kan slå dem fordet! vi spilte da tross alt 1-1 borte i newcastle! så det er mulig og alltid morro med god motstand (så lenge vi vinner da )

            Kommentar

            • Zinke
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2006
              • 240

              #7
              Opprinnelig skrevet av Lars
              1. Norge vinner Fair Play-konkurransen. I øyeblikk ligger vi på 2. plass, vi har med andre ord god mulighet for å få plass på denne måten. Dette vil gi oss plass i 1. kval.runde.

              2. Norge vinner en av to plasser i trekninga blant landene med en poengsum over 8. I øyeblikket er dette snakk om 10 land (11 minus vinneren), med andre ord er sannsynligheten for å vinne denne trekningen lik 1/5. Dette vil også gi oss plass i 1. kval.runde.
              Når kårer de vinneren av fair play konkuransen, og når er trekningen på alternativ nr 2?
              Zinke

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Tror vinneren av Fair Play-konkurransen kåres 30. april. Trekningen på alternativ 2 vil nok skje like etterpå.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Baserer Dagbladet artiklene sine på Forumet?

                  Kommentar

                  • lsk_fugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 864

                    #10
                    klart de gjør det

                    Snakker vi sabotering av svenskenes landskamper?

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #11
                      God idé. Jeg ser for meg 1000 kanaris, selvsagt med masser av bluss og røykbomer, på neste svenske landskamp. Kun for å skaffe LSK plass i UEFA-cupen.

                      Kommentar

                      • haggisb
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Feb 2007
                        • 51

                        #12
                        Når det gjelder intertotocupen lurer jeg på om det er noen her som vet om vi er påmeldt til denne turneringen? eller evt når påmeldingen må skje`?? eller om vi har valgt ikke satse på denne pga stramt kampprogram og ikke alt for store sjangser til å nå uefa cupen (ca 20% regner jeg med)





                        Hallgeir
                        BRGDS

                        Hallgeir

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av haggisb
                          Når det gjelder intertotocupen lurer jeg på om det er noen her som vet om vi er påmeldt til denne turneringen? eller evt når påmeldingen må skje`?? eller om vi har valgt ikke satse på denne pga stramt kampprogram og ikke alt for store sjangser til å nå uefa cupen (ca 20% regner jeg med)
                          Vi er vel i utgangspunktet påmeldt til denne turneringa gjennom vår plassering i fjor (med mindre vi skulle rykke opp til en UEFA-fair-play-pris). Men det går an å trekke seg. Verken LSK eller noen andre norske lag har vel noen gang trukket seg fra Intertoto, så sjansen er ikke så stor.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Vi er vel i utgangspunktet påmeldt til denne turneringa gjennom vår plassering i fjor (med mindre vi skulle rykke opp til en UEFA-fair-play-pris). Men det går an å trekke seg. Verken LSK eller noen andre norske lag har vel noen gang trukket seg fra Intertoto, så sjansen er ikke så stor.
                            I tillegg så hadde vi jo en sak i fjor våres der (om ikke dette er sant, så er det i hvert fall godt lyvet) Rosenborg visstnok hadde forsøkt å kjøpe vår Intertoto-plass. Dette er altså et brukbart alternativ dersom en ikke kvalifiserer seg til CL eller UEFA-cupen.
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7104

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                              Intertoto vet jeg ikke om det er så lurt å satse på da vi møter lag som er langt sterkere enn oss og er nødt til å bli ydmyket, noe kampen mot Newcastle viste.

                              Hadde det vært bedre om vi ikke hadde møtt Newcastle, mener du? Hvis det eneste målet er å ikke risikere å tape fotballkamper kan vi vel like gjerne sikte oss inn mot Adeccoligaen.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Gale Isbre
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2005
                                • 1164

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                Hadde det vært bedre om vi ikke hadde møtt Newcastle, mener du? Hvis det eneste målet er å ikke risikere å tape fotballkamper kan vi vel like gjerne sikte oss inn mot Adeccoligaen.
                                Nå vil vel det å sikte seg inn mot Adeccoligaen gjerne føre med seg ganske mange tap? Men bortsett fra det er jeg helt enig med deg. Å si at vi bør droppe Intertoto fordi vi garantert taper, blir som da en viss kaptein på et lag som rotet bort ledelsen mot slutten av kampene i fjor sa at "vi visste at de kom til å score."

                                Kommentar

                                • KFL41
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2004
                                  • 3648

                                  #17
                                  Synd at LSK ikke vil være med i Intertoto. Selv om jeg kan forstå argumentet med ferieavvikling så er det litt tungt å svelge. Matching i 3. runde i Intertoto cup er slikt som gjør oss til et bedre lag.

                                  At folk mener at vi ikke bør ta en slik sjanse fordi vi er sjanseløse er latterlig. Vi er langt i fra sjanseløse.

                                  Kommentar

                                  • veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

                                    #18
                                    Synes det er greit at vi ikke er med jeg. Så satser vi heller 100% på cup og serie her hjemme.
                                    Sjansen ER minimal for at vi skal klare å gå videre fra Intertoto.

                                    Kommentar

                                    • Bolsen3
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2004
                                      • 1061

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av veiron
                                      Synes det er greit at vi ikke er med jeg. Så satser vi heller 100% på cup og serie her hjemme.
                                      Sjansen ER minimal for at vi skal klare å gå videre fra Intertoto.
                                      Med tanke på årets sesong kan det kanskje være fint å ikke være med, men skal vi etablere oss som en klubb som hvert år spiller ute i Europa, så må spillerne venne seg til, og takle det å spille masse kamper på kort tid. Intertoto gir god trening på nettop det. Verdien av det å være med, og kjenne på nivået synes jeg alene er god nok grunn til at LSK burde være med på dette...

                                      Kommentar

                                      • LSK-supp.
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2003
                                        • 1023

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Hadde det vært bedre om vi ikke hadde møtt Newcastle, mener du? Hvis det eneste målet er å ikke risikere å tape fotballkamper kan vi vel like gjerne sikte oss inn mot Adeccoligaen.
                                        Vel, her var det snakk om LSKs vei til UEFA-cupen, og at vi skal ta oss til den gjennom intertoto er gir ikke særlig høye odds.

                                        Her er det ikke snakk om å tørre å risikere et tap mot et lag fra et langt høyere nivå, men om kampprogrammet blir for tett, og om det sportslige og økonomiske utbyttet av å møte svake lag noen kamper før man i siste runde endelig møter et godt lag, som til gjengjeld sannsynligvis setter en brå stopper for det som var intensjonen med intertoto, å komme til UEFA-cupen....
                                        Last edited by LSK-supp.; 15.03.2007, 12:20. Begrunnelse: skriveleif
                                        I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                                        Kommentar

                                        Working...