Lillestrøm fikk UEFA Cup-plass 2007 (vant fair play-trekning)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kloachim
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Oct 2005
    • 207

    #21
    Opprinnelig skrevet av Bolsen3
    Med tanke på årets sesong kan det kanskje være fint å ikke være med, men skal vi etablere oss som en klubb som hvert år spiller ute i Europa, så må spillerne venne seg til, og takle det å spille masse kamper på kort tid. Intertoto gir god trening på nettop det. Verdien av det å være med, og kjenne på nivået synes jeg alene er god nok grunn til at LSK burde være med på dette...

    Er enig i det du sier her, i tillegg så er det en del penger i bildet vis LSK skulle gå videre fra 3 runde, som ikke er umulig. Det viste LSK når de spilte 1-1 i Newcastle, bare synd de ikke klarte det på Åråsen.
    Det er også moro for KFL å møte gode lag som man vanligvis ikke møter.
    I wouldn`t kill you if you bit my head of!

    Kommentar

    • Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

      #22
      Synes det er like greit at LSK avstår i år. Intertoto oppsto jo for å være en slags "oppkjøringsturnering" for lag utenfor sesong (og på grunn av tippeselskapene...) og i kampen om en eventuell gullmedalje hadde det vært fare for at vi hadde stilt med et handicap. Det ble snakket fint om at vi skulle bruke bredden i stallen i fjor, men det var minimalt med utskiftninger og selv om vi nå også har en bra bredde kunne skadesituasjonen osv. i juli ha sett annerledes ut. Nordlies fotballfilosofi er jo nettopp bygd på en offensiv spillerstil der løpskraft og ork/overskudd er viktig, og siden turneringa har en så lang og kronglete vei spørs det nok om det ikke ville ha kostet mer enn det hadde smakt. Internasjonal matching er kjærkomment, men personlig vil jeg heller satse så remmer og tøy kan holde på å hente hjem en serie- eller kongepokal først og deretter kunne vi hevet oss over Europa.

      Ingenting hadde vært bedre enn å komme til Europa allerde i år, men åpningen inn til gruppespillet gjennom Intertoto anser jeg som såpass liten at vi heller bør satse på å kvalifisere oss til UEFA-cupen gjennom Fair Play. Det siste tiåret har vi blitt tildelt Fair Play-plassen i 1997, 98, 01, 04, 05 og 06 så det virker nesten mer sannsynlig at vi skal komme til UEFA-cupen på den måten, enn at vi skal komme oss gjennom "nåløyet" i Intertoto som kan medføre slitasje/skader på spillerne og kan gå utover serieprestasjonene. Hvis vi ikke kvalifiserer oss gjennom Fair Play, synes jeg det er like greit å satse på, som det også ser ut til klubben har tenkt til i år: Først pokal, deretter Europa.
      Last edited by Canário; 15.03.2007, 23:38.

      Kommentar

      • iL
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 10771

        #23
        Opprinnelig skrevet av KFL41
        Synd at LSK ikke vil være med i Intertoto. Selv om jeg kan forstå argumentet med ferieavvikling så er det litt tungt å svelge. Matching i 3. runde i Intertoto cup er slikt som gjør oss til et bedre lag.

        At folk mener at vi ikke bør ta en slik sjanse fordi vi er sjanseløse er latterlig. Vi er langt i fra sjanseløse.
        Hvor er det det står at LSK ikke skal være med?
        Kanarifugla flyr høyt i år!

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #24
          Det sto i nyhetstråden for en tid tilbake. Jeg mener å huske at det var hentet fra papirutgaven av RB.

          At vi skal droppe turneringen fordi vi taper 3 runde synes jeg er bak mål. For å bli bedre er slik motstand gull verdt.

          Kommentar

          • Bekkis
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 441

            #25
            det er fordi det er umulig å kombinere intertoto og spillernes ferieavvikling dette blir droppet... ifølge frank grønlund

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #26
              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Det sto i nyhetstråden for en tid tilbake. Jeg mener å huske at det var hentet fra papirutgaven av RB.
              Det stemmer. Jeg refererte fra papirutgaven til nyhetstråden for noen uker siden. Det skuffer meg at iL ikke leser nyhetstråden.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #27
                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                Det skuffer meg at iL ikke leser nyhetstråden.
                Unødvendig kommentar. Hvem som helst kan vel gå glipp av en liten notis i ny og ne...
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

                  #28
                  Kan dagens bråk hjemme mot Bosnia giøre slik at Norge ikke får mulighet til å være med i trekningen om Fair play plass? Ja det var de bosniske supporterne, men det skjedde på norks jord. Tror nok fair play koeffisienten til denne kampen uansett blir lav selv om det ikke er de norske supporterne sin skyld. Eller har ikke dette sammenheng i det hele tatt?

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #29
                    blir ikke oppførsel til egne supportere regna meg og ikke motstandersupportere på besøk sin oppførsel?

                    Hvis norske supportere hadde lagd bøll på bortekamp så hadde det ihvertfall trekki ned de poenga vi får av uefa.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #30
                      Joda men tror du ikke dommerens/inspektørenes karakterer blir satt til ganske dårlige i dragsuget av de bosniske supporterne. Tror ikke dommeren setter noen kosekarakter etter denne kampen.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av KFL41
                        Joda men tror du ikke dommerens/inspektørenes karakterer blir satt til ganske dårlige i dragsuget av de bosniske supporterne. Tror ikke dommeren setter noen kosekarakter etter denne kampen.
                        Nei, men nå heter det tross alt fair play og der har jo ikke norge noe å skamme seg over idag.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • gj
                          Seniormedlem
                          • Nov 2003
                          • 3360

                          #32
                          Norge fikk fire gule kort på sine to kamper, mens Sverige fikk ingen. Ingen flere landskamper spilles før cut-offen 30. april. Sverige har heller ingen lag i UEFA-cupen.

                          Dermed betyr vel det at det er umulig for Norge å ta 1. plassen på rankingen, og at LSK derfor må sette sin lit til alternativ 2 - trekningen. Som kjent vil ikke LSK delta i Intertoto i år.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #33
                            Senest 31.mai er alle fair play-"resultater" klare, og trekning bør kunne holdes rundt 1.juni.

                            Vi kan ikke gå forbi Sverige (som f.eks. Glenn allerede har hevdet). LSK blir med i trekningen uansett fordi Norges poeng er endelige, og er over grensa på 8. LSK blir med i en trekning om to plasser der det blir ca. 10 lag i potten (per dagens ranking som neppe forandrer seg særlig).

                            Oppsummering: Forvent en avgjørelse ca. 1.juni, og LSKs sjanse er ca. 20 prosent.

                            Kilder:

                            Last edited by RoyVaadal; 05.05.2007, 21:33. Begrunnelse: manglet tre komma.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • Fugla
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 1718

                              #34
                              Homer Simpson.



                              www.ultrassarp.no

                              Kommentar

                              • Kanarizz2
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 355

                                #35
                                12.30 i dag blir det klart om LSK får spille UEFA cup 07/08..
                                ------Sørum kanaris------

                                100% Støtte

                                Kommentar

                                • Serbern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 5496

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kanarizz2
                                  12.30 i dag blir det klart om LSK får spille UEFA cup 07/08..
                                  Hørt noe om dette?

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Serbern
                                    Hørt noe om dette?
                                    Trekninga er vel først kl. 12.30 Glasgow-tid, hvilket tilsvarer 13.30 norsk tid.

                                    Kommentar

                                    • Serbern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 5496

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Torolf
                                      Trekninga er vel først kl. 12.30 Glasgow-tid, hvilket tilsvarer 13.30 norsk tid.
                                      Sto bare 12.30 over her.. Ikke noe om i hvilken tidssone..

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        #39
                                        Dagbladet skreiv rett nok 12.30 (uten presisering), men trekninga er omtrent akkurat NÅ, 1330 CET (Central European Time). Norge hører til Sentral-Europa. Når det gjelder tidssoner.

                                        UEFA.com is the official site of UEFA, the Union of European Football Associations, and the governing body of football in Europe. UEFA works to promote, protect and develop European football across its 55 member associations and organises some of the world’s most famous football competitions, including the UEFA Champions League, UEFA Women’s Champions League, the UEFA Europa League, UEFA EURO and many more. The site features the latest European football news, goals, an extensive archive of video and stats, as well as insights into how the organisation works, including information on financial fair play, how UEFA supports grassroots football and the UEFA HatTrick funding scheme.


                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

                                          #40
                                          tja, står det virkelig i dag da?

                                          Fair Play draw
                                          In between the two pre-match press conference on the eve of the final, a draw will be held to determine the two extra UEFA Cup places for season 2007/08, which are awarded on the basis of UEFA's annual Fair Play ranking list.
                                          "eve of the final", er ikke det 16.05 da ?
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

                                          Kommentar

                                          Working...