Lillestrøm fikk UEFA Cup-plass 2007 (vant fair play-trekning)
Collapse
X
-
Det er en fantastisk nyhet! Satser på at LSK gjør det samme som RævBK og Brann har gjort før, komme seg til kvarten(,gjerne lenger)! Ræv har vært i kvarten i Champions League, mens Brann har vært i kvarten i Cupvinner-cupen(var det ikke det da?) Med den fine stallen vi har i år så går vi for å ta norsk klubbfotball til nye høyder!RoyVaadal.Kommentar
-
Alaves ja, i de herlige rosa draktene. Mener fortsatt at grunnen til at vi røyk var at vi måtte spille hjemmekampen på Marienlyst. I de grå dagene der skrev jo avisene aldri om Lillestrøm, så at vi røyk ut der var det ingen som tok seg notis av i Akersgata. Men når Dan Eggens gamle klubb skulle møte bartepakket i neste runde, var det ikke måte på hvor enkelt det skulle bli for trønderne. Men bartepakket røyk selvfølgelig på huet og ræva ut!
Alaves gikk også helt til finalen i UEFA-cupen det året, noe vi også selvfølgelig hadde gjort om vi hadde kunnet/fått spille på hjemmebane. Der gikk de på et ufortjent tap mot Liverpool. Idag ligger Alaves under nedrykksstreken i spansk 1. divisjon, mens Liverpool snart skal spille en ny finale i en annen turnering... Så det snur fort i fotballens vidunderlige verden!En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.
Endelig er mørketida over.Kommentar
-
Vær så snill å ikke sammenligne den gamle cupvinner-cupen med UEFA-cupen. Det utroooolig mye vanskeligere å komme til kvarten i UEFA-cupen enn det var i cupvinnercupen. Blir som å sammenligne norsk 1.divisjon med Premier League. UEFA-cupens kvartfinale er muligens vanskeligere å nå enn CL-kvartfinale.
Det er også vanskeligere å kvalifisere seg for for kvarten i Champions Leage nå enn det var da RævBK gjorde det, siden det nå er mange flere kamper. Jeg har ikke gjort noen sammenligning, det er det du som gjør!
Og hvorfor vet jeg ikke.. Hvorfor sammenligne? Skal vi sammenligne så synes jeg din sammenligning er merkelig! At det muligens er vanskeligere å nå UEFA-cupens kvartfinale enn CL-kvartfinale? Hehe, den må du utdype!
Det er vanskeligere å vinne serien i år enn det var i 1989 også, men vi bruker alikevell `89 som referanse!
For å sette LSK på kartet i Europeisk sammenheng, så holder det ikke at vi kommer på 4. plass i gruppespillet. Selv om du kanskje mener det er en like stor bragd som det var å komme til kvarten i Cupvinner-cupen. Det gjør vi ved å komme til kvarten eller lenger, og ved å slå ut lag som PSV (som Brann gjorde) eller enda bedre lag som AC Milan( som RBK gjorde).
Det ser jeg fram til!Kommentar
-
Flora Tallinn hadde vært konge. Bil/buss/tog til Stockholm og båten over til Tallinn, hadde blitt en ganske billig tur. Tallinn er visstnok en fet by også..Ultras Felt C LillestrømKommentar
-
Kommentar
-
Det var ingen bragd å komme til kvarten i cupvinner-cupen. Det er ingen bragd å slå ut et middelmådig rumensk lag og et tyrkisk lag med årelange e-cup-fiaskotradisjoner. Man kunne nå kvarten i cupvinner-cupen ved å vinne en eneste kamp mot et lag på nivå med et norsk Eliteserielag, og ellers et eller to oppgjør mot lag som er svakere enn norske topplag. Det er ingen bragd!RoyVaadal.Kommentar
-
Vi får se den 29. juni!
Stor nok stall har vi vel. Biffen, Danton, Kiko, Karim, Gundersen, Strand, Otto, Winsnes... men det gjelder å være samspilt i tillegg skal vi bite fra oss.Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.Kommentar
-
Dette er en bra nyhet, spesielt for de som ikke har fått så mye spilletid enda. Nå kan vi bruke hele stallen vår
Vi kan vel takke David Nielsen for dette... Start fikk ett hundredel dårligere score enn oss og hadde ikke han vært i Start hadde nok plassen gått til dem. Men vi har jo tross alt gjort jobben vår vi også. LSK ligger nok ikke øverst på fari-play toppen iår med to røde kort og Nordlies oppvisning på Skagerak arena. Men i år kvaler vi oss til e-cup via sportslige prestasjoner.Kommentar
-
Flora Tallinn hadde vært helt genialt...spesiellt hvis bortekampen skulle mot alle odds gå første uka i september - da skal jeg til Tallinn på ferie uansettLasseNKommentar
-
Dette var bare fantastisk deilig! Utrolig viktig for Lillestrøm SportsklubbKommentar
-
Angående Alavés. Her har du Kanaripedia på sitt beste.
http://www.kanari-fansen.no/wiki/ind...upen_2000/2001
Alle kampene, målscorere, lagoppstilling. Og best av alt er interwikilinkene hvor du kan lese mer om spillerne, lagene også videre.
Bra jobba av folket som har lagt inn!Kommentar
-
Kommentar
-
Alle kampene, målscorere, lagoppstilling. Og best av alt er interwikilinkene hvor du kan lese mer om spillerne, lagene også videre.
Bra jobba av folket som har lagt inn!Kommentar
-
Og om jeg ikke husker helt feil startet kampen mot Dinamo enda tidligere på ettermiddagen.Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
Bra jobba av folket som har lagt inn!
Jeg liker at LSKs lag er tatt med, men ikke at det ligger under hver kamp.
En idee er å linke "Lillestrøm SK" til en ny side med lagoppstilling for hver kamp?Kanarifugla flyr høyt i år!Kommentar
Kommentar