[Etter-Kamptråd] Tromsø - LSK, Onsdag 16. Mai kl. 18.00, Alfheim Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • textex
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Apr 2007
    • 6

    #61
    Hvor faen er pål strand?? Vi trenger noen gode inlegg fra venstresia å!! Å bytte ut wehrman med søgård?? Wtf :???:

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #62
      Jeg synes vi gjorde en god kamp, og er ikke flau over å ha tapt denne matchen. Tromsø og Lillestrøm er virkelig verdige topplag for øyeblikket.

      Petter

      Kommentar

      • Frodo Baggins
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • May 2007
        • 5

        #63
        Takk for kampen! Første omgangen er noe av det beste som er prestert i årets Tippeliga, 2 gode lag som virkelig ville angripe.. All honnør til LSK som kommer til Alfheim for å angripe.. Som TIL supporter så er jeg selvsagt glad for at TIL vant, og jeg er sikker på at vi i dag så 2 lag som kommer til å kjempe om medaljer i årets Tippeliga..

        Lykke til videre, og kan man håpe på seriefinale på Årasen til høsten? Jeg kommer ihvertfall til å være der..

        Kommentar

        • Vicarious
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 391

          #64
          Opprinnelig skrevet av holmiz
          Den kanalen der VET jo alle aldri sender helt live, men som oftest med 2-5 min forsinkelse. Så når du velger forum framfor match går det sånn
          Jeg foretrekker at alle på forumet tar hensyn til oss stakkarne som ikke har annet valg enn å se kampen på kontoret med 600 kb/s linje. Og i mangel av kompiser å diskutere kampen med må man jo ha forumet oppe ved siden av.

          Syns denne kampen er årets første smak av nedtur. Dominerer totalt i andre omgang, men det vil seg ikke. Kombinasjonen av TILs 2-1 flaksmål og feilaktig annulering... Men, men. Noen sånne kamper vil det alltid bli i løpet av en sesong.

          Nå blir det å slukke sorgen i bånn på whiskey-flaska. Skål a!

          Kommentar

          • Ghostwriter
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 254

            #65
            Opprinnelig skrevet av Vicarious
            Jeg foretrekker at alle på forumet tar hensyn til oss stakkarne som ikke har annet valg enn å se kampen på kontoret med 600 kb/s linje. Og i mangel av kompiser å diskutere kampen med må man jo ha forumet oppe ved siden av
            Hvis du velger å surfe på forumet under kampen, i stedet for å følge med på kampen LIVE på nettet, så kan du faen meg skylde deg sjøl..

            Kommentar

            • MedlemNR35
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2004
              • 905

              #66
              Hvorfor skal vi alltid ha "møkkadommere" og uflax mot oss i kampene mot Tromsø! Helt håpløst!

              Om ikke møkkadommer så dømte han 70/30 samt et annulering som var helt på trynet. Jeg forstår ikke hvorfor han dømte bort det målet. Disse duellene har han stort sett lat gå under hele kampen.

              Merkelig!

              Men men, vi skulle vel ha klart å puttet utenom også. Vi hadde nok sjanser til å ikke la dommeren avgjøre hvor poengene skulle ende.

              Kommentar

              • Juven
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • May 2006
                • 212

                #67
                Opprinnelig skrevet av Ghostwriter
                Hvis du velger å surfe på forumet under kampen, i stedet for å følge med på kampen LIVE på nettet, så kan du faen meg skylde deg sjøl..
                Går bra med en bærbar Pc
                Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                Kommentar

                • semper fi
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2005
                  • 823

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av Franken
                  Kan du ikke la være å skrive, istedenfor konstant å være negativ
                  OK, innlegget er herved slettet av hensyn til mine meddebbattanter.

                  (Selv om jeg selvfølgelig står for hvert kløyva ord )
                  -After Dark Ultras-

                  Kommentar

                  • Brutus
                    Medlem
                    Møteplager
                    • Jun 2004
                    • 86

                    #69
                    LSK fikk et billig straffespark, men fikk et mål annulert for at Occean trykte ned Hafstad i forkant av headingen. I den første situasjonen dømte Alstad til fordel for LSK (Stamatoupolos traff faktisk ballen, men Sundgot slo ut med armene og laget et dramatisk fall). I den andre situasjonen kunne han godkjent scoringen, jeg er enig i det. Men jeg synes de to situasjonene oppveier hverandre, og Nordlie hadde da heller ingenting å utsette på dommeren med unntak av annuleringen.

                    TIL havnet bakpå utover i andre omgang, men LSK framsto aldri som farlige. Jeg skjønte aldri taktikken med å pøse høye baller inn i midten mot våre gode midtstoppere, det var ikke mye vingspill å se fra LSK i andre omgang. Slik kampen utviklet seg - med lite spill gjennom midtbanen - valgte Steinar Nilsen å ta ut vår mest kreative spiller Lars Iver Strand (som hadde flotte assists både til Rushfeldts mål og Martin Knudsens skudd i stanga), og sette innpå pitbullen Jokke Walltin. Vi TIL-supportere var skeptiske til denne taktikken, men den viste seg holde!

                    Det var utrolig bra å se et gjestende lag på Alfheim som virkelig torte å angripe, og ikke la seg bakpå med håp om å kontre inn et mål eller to. Hvis dere hadde gjort det etter scoringen er det ikke godt å si hvordan det hadde gått. Tidligere i denne tråden var det noen som antydet at LSK var et hatlag for oss TIL-supportere. Det stemmer overhodet ikke. Veldig mange av oss har sansen for LSK, og vi ønsker dere lykke til i resten av sesongen. Bortsett fra når vi kommer til Åråsen til høsten, selvsagt!:twisted:
                    DIXI

                    Kommentar

                    • MedlemNR35
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2004
                      • 905

                      #70
                      Brutus : TIL keeperen tar Sundgot før ballen. Det er et klart straffespark!

                      Du kan ikke tackle deg igjennom spillere og til slutt treffe ballen og gå fri ved det. Om det hadde vært lov kunne det blitt spennende å følge med på fotballen i framtiden.

                      Kommentar

                      • Mr.Lee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2006
                        • 736

                        #71
                        Keeperen var vel ikke engang i nærheten av ballen?

                        Kommentar

                        • Henrik
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2006
                          • 2110

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                          Brutus : TIL keeperen tar Sundgot før ballen. Det er et klart straffespark!

                          Du kan ikke tackle deg igjennom spillere og til slutt treffe ballen og gå fri ved det. Om det hadde vært lov kunne det blitt spennende å følge med på fotballen i framtiden.
                          Tja, jeg vet nå ikke helt jeg...

                          Kommentar

                          • superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Brutus
                            LSK fikk et billig straffespark, men fikk et mål annulert for at Occean trykte ned Hafstad i forkant av headingen. I den første situasjonen dømte Alstad til fordel for LSK (Stamatoupolos traff faktisk ballen, men Sundgot slo ut med armene og laget et dramatisk fall). I den andre situasjonen kunne han godkjent scoringen, jeg er enig i det. Men jeg synes de to situasjonene oppveier hverandre, og Nordlie hadde da heller ingenting å utsette på dommeren med unntak av annuleringen.

                            TIL havnet bakpå utover i andre omgang, men LSK framsto aldri som farlige. Jeg skjønte aldri taktikken med å pøse høye baller inn i midten mot våre gode midtstoppere, det var ikke mye vingspill å se fra LSK i andre omgang. Slik kampen utviklet seg - med lite spill gjennom midtbanen - valgte Steinar Nilsen å ta ut vår mest kreative spiller Lars Iver Strand (som hadde flotte assists både til Rushfeldts mål og Martin Knudsens skudd i stanga), og sette innpå pitbullen Jokke Walltin. Vi TIL-supportere var skeptiske til denne taktikken, men den viste seg holde!

                            Det var utrolig bra å se et gjestende lag på Alfheim som virkelig torte å angripe, og ikke la seg bakpå med håp om å kontre inn et mål eller to. Hvis dere hadde gjort det etter scoringen er det ikke godt å si hvordan det hadde gått. Tidligere i denne tråden var det noen som antydet at LSK var et hatlag for oss TIL-supportere. Det stemmer overhodet ikke. Veldig mange av oss har sansen for LSK, og vi ønsker dere lykke til i resten av sesongen. Bortsett fra når vi kommer til Åråsen til høsten, selvsagt!:twisted:
                            For en gangs skyld et relativt godt skrevet og (sålangt på vei mulig) objetiv oppsummering av matchen av en "motstandersupporter"...

                            Straffa billig? - Jeg sier selvsagt nei, men jeg ville hylt, banna og kastet forbannelser over dommeren om han dømte en sånn straffe mot oss.

                            Feil annulering? Jeg mener det, men jeg registrerer at dommerene slår hardere ned på holding og armbruk i feltet i år enn tidligere - noe Ollie vil lide under med sin tilsynelatende "klønete" fremferd. Så lenge du annulerer liknende mål når de kommer mot oss Alseth er du tilgitt.

                            Vi kan ikke skylde på dommeren - vi dominerte tidvis banespill men vi skaper for få skikkelige sjanser. Vi mistet en dimensjon i spillet da MWM ble byttet ut og gikk i fella ved å slå høye baller mot ett av tippeligaens beste midtforsvar.

                            Måtte hevnen komme på Åråsen!

                            PS: Må si jeg har sansen for TIL som klubb - stort hjerte og en sunn ærlighet; godt å høre TIL's hjelpetrener kommentere straffen i pausen. "Det ser ut som straffe, godt dømt"
                            Enøyd i de blindes dal.

                            Kommentar

                            • gamle-perta
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2004
                              • 2418

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av textex
                              Hvor faen er pål strand?? Vi trenger noen gode inlegg fra venstresia å!! Å bytte ut wehrman med søgård?? Wtf :???:
                              Påsan er skadet, igjen, og var ikke med oppover.


                              Mvh
                              Gammer`n
                              Mvh
                              Gammer´n (Per T)

                              Kommentar

                              • egil
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2005
                                • 1119

                                #75
                                Jeg mener straffa var udiskutabel!!! Sundgot er først på ballen, touchen hans spiller ballen litt ut på siden i forhold til opprinnelig posisjon. Keeper hadde nok til hensikt å treffe ballen der den var opprinnelig, men må strekke beinet "igjennom" Sundgot før han til slutt treffer ballen. Sundgot er felt lenge før keeper treffer ballen. Soleklar straffe!!

                                Jeg synes også annuleringen til dommeren var feilaktig, selv om den muligens kan diskuteres, da Occean har hånden foran seg. Hånden er allikevel ikke aktiv, og forsvarer rygger inn i Occean.
                                2-2 hadde vært rettferdig og riktig, og Tromsø imponerte meg absolutt ikke.
                                KFL - medlem nr 23

                                Kommentar

                                • MedlemNR35
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2004
                                  • 905

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Henrik
                                  Tja, jeg vet nå ikke helt jeg...
                                  Det må du vite!

                                  Altså, keeperen feller jo Sundgot FØR han tar ballen.

                                  Man snakker om at det er en grei tackling om man tar ballen før mannen. Slik han Tore Reginiussen gjorde på Occean. Tacklingen var satans hard men fair fordi han tar ballen før Occean.

                                  Keeperen til TIL gjorde det motsatte av Reginiussen. Han tok ballen før han tok Sundgot.

                                  IDet står svart på hvitt i regelboken at dette er straffespark.

                                  Kommentar

                                  • maxpayne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2006
                                    • 1223

                                    #77
                                    Kjedelig med tap men ble ikke så veldig bekymret for fortsettelsen.
                                    Kasey må skjerpe balltapene på midten. Dårlig avklaring igjen som førte til 1-1.
                                    2-1 målet var et skikkelig flaksemål men heller ikke helt patent av Heinz, resten av kampen synes jeg vi styrte greit.
                                    Annuleringen var håpløs og vi hadde absolutt fortjent poeng i denne kampen. Det er bare å brette opp ermene å ta 3 poeng i Bergen eller Trondheim i juni så er skaden rettet opp.

                                    Kommentar

                                    • fotball_marthe
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 1069

                                      #78
                                      Var no ordentlig dritt å tape i dag ass!

                                      Men vi har ikke akkurat så veldig god statistikk mot Tromsø i Tromsø. Ikke på Åråsen heller for den saks skyld. Hørte noe om at vi ikke har vunni mot dem siden 2003 eller no. That's a long time ago!
                                      Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

                                      Kommentar

                                      • Henrik
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2006
                                        • 2110

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av MedlemNR35
                                        Det må du vite!

                                        Altså, keeperen feller jo Sundgot FØR han tar ballen.

                                        Man snakker om at det er en grei tackling om man tar ballen før mannen. Slik han Tore Reginiussen gjorde på Occean. Tacklingen var satans hard men fair fordi han tar ballen før Occean.

                                        Keeperen til TIL gjorde det motsatte av Reginiussen. Han tok ballen før han tok Sundgot.

                                        IDet står svart på hvitt i regelboken at dette er straffespark.
                                        Nå skal jeg innrømme at jeg ikke har studert den, men ut fra hva jeg så på skjermen der og da syns jeg han tok ballen samtidig med mannen. Men som sagt har jeg ikke studert den.

                                        Kommentar

                                        • TorTor
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 335

                                          #80
                                          Sitter med en snikende følelse at ikke alle dommere hadde dømt straffe på situasjonen med Arild. Arild treffer treffer ballen først, og etter det jeg kan se treffer keeperen ballen "rimelig" reint i neste øyeblikk. Jeg er strengt tatt ikke helt sikker selv.

                                          Annuleringen i andre omgang derimot er jeg sikker på at er feil. Ollie hopper riktignok opp med armen foran seg, men TIL-spilleren rygger inn i Ollie hadde sannsynligvis ikke vunnet den duellen uansett.

                                          Kampen sett under ett hadde vel 2-2 vært et ok resultat. Vi får satse på at trenden mot TIL snur hjemme i høst. (Selv om de strengt tatt fikk litt dommerhjelp på Åråsen i fjor)

                                          Kommentar

                                          Working...