[Etter-Kamptråd] Tromsø - LSK, Onsdag 16. Mai kl. 18.00, Alfheim Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gullars
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 355

    Jeg sitter igjen med en følelse om at vi overhode ikke har noen spillere på banen som klarer å legge døballer, dette må vi få gjort noe med, enda en grunn til at Pål burde få plass når han er tilbake!

    Kommentar

    • scages
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2003
      • 1292

      Hvor mange poeng har vi tatt mot TIL de siste åra?

      Synes ikke det er noe grunn til å grave oss ned, selv med tap. Innerst inne var det nesten forventa. Vi sliter som pokker der oppe, bare å innse det.
      Alfheim er i mine øyne på topp 3 over de vanskligste kampene gjennom året.

      Forøvrig sterkt borteoppmøte.
      Må da ha vært minst 150 kanaris.

      Supporter sak før kampen: http://fotball.itromso.no/eliteserien/article81301.ece

      Heija, og gratulerer med dagen!!
      Last edited by scages; 17.05.2007, 01:04.

      Kommentar

      • techern
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2007
        • 327

        sesongens første tap. så så, det måtte komme.
        vi fikk en blanding av så-som-så dømming + uheldig spill = dårlig resultat.
        har sett laget bedre, men i andre omgang, og mot sluttminuttene så kriga vi hardt, skulle ha vært slik fra første spilleminutt.
        uansett, lets just face it.. vi vet vi har ett gull-lag.
        lsk er en sterk klubb, og vi skal slåss om gullet. ett tap er ingenting,
        optimisme er alt
        Shut up and focus on the good things

        Kommentar

        • chrissp
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 2403

          Dette var bittert, men jeg er ikke bekymret.

          Første omgang hadde gode sjanser til begge lag, men vi slipper inn et mål pga. av horribelt svake midtstoppere. Hvordan er det mulig å ikke markere Årst og Rushfeldt bedre? Så skårer Tromsø et flaksemål, og vi får et mål feilaktig annulert.

          Men:
          • vi skårer egentlig to på bortebane
          • vi har tilnærmet power-play i perioder i andre omgang mot TIL og en kombinasjon av uflaks og udyktighet gjør at vi ikke skårer
          Bølerkanaris

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            Forsvaret vårt har omtrent ikke gjort store feil iår, men mot TIL var det markeringsglipp overfor samen. Det andre målet var av det heldige slaget og kan vel neppe gå under kategorien tabbe. Som nevnt over scorer vi 2 bortemål i Tromsø. Dette bør vi være fornøyd med, bortsett fra resultatet...
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • Campless
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 772

              Jævli bittert å være der.. Føler at dommern dømte altfor mye til TIL.
              Spilte helt OK, kommer til for få innlegg.
              Synes Kiko gjorde en del gode defensive jobber så lenge han fikk spilt og Occean var mer med i kampen enn det jeg har sett de siste kampene.

              Sende russen utpå i pausen, smaaart..

              Kommentar

              • KimFL
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 1410

                Opprinnelig skrevet av Gullars
                Jeg sitter igjen med en følelse om at vi overhode ikke har noen spillere på banen som klarer å legge døballer, dette må vi få gjort noe med, enda en grunn til at Pål burde få plass når han er tilbake!
                Blir spennende å se hva han derre østerrikern kan bidra med på den fronten da, under forutsetning at han faktisk blir LSK-spiller. "Alle" er jo helt sikre på at han blir det, foruten Jan Åge, som nekter å si noe...(med "alle", mener jeg media og spillern sjølv...)

                Men Rushfeldt, som har spilt sammen med fyren i Austria Wien, sier ihvertfall at han har en meget god skuddfot.

                Forøvrig et surt tap igjen, mot Tromsø. Men når stopperne står å sover i stort sett hele første omgang, så må vi regne med å få noen mål i mot. Tromsø hadde endel feite sjanser, som fort kunne ha blitt mål...tenker da spesielt på stolpeskuddet til Knutsen, skuddet til Rushfeldt, som Heinz redda mesterlig, og den frispark-situasjonen, der Strand nesten traff ballen der inne foran mål...

                Men vi får satse på at Fugla tar en grusom hevn mot Stabæk i neste kamp, på Åråsen. Får håpe at skaden til Myklebust ikke er alvorlig, slik at han blir klar til den kampen. Fikk vel bare en overtråkk, så det skulle vel gå greit.


                KimFL

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  Au!! Bittert...

                  For første gang i år var forsvaret lurt ut på viddene ved flere anledninger. Riktignok var 2-1 målet til Tromsø tur (via Shane), men dog fortjent etter flere 100% sjanser som ikke ga resultat. Markeringstrening som straff! Kanskje noe av dette skyldes at PSA og Kippe ikke er samspilte i midten enda i år?

                  Midtbanen klarte seg greit selv med en rusten Simen Brenne. Det er dog posistivt at Brenne får spille seg i form, han vil utvilsomt gjøre laget enda bedre offensivt med noen flere kamper i magan. Kasey gjodre en grei kamp, han blir veldig god når han ikke blir pressa - presise og smarte avleveringer. Riise er som alltid en propell og skaper mye sammen med Waade, vi blei fratatt dette kombinasjonspillet når Waade måtte kaste inn hånkle etter første omgang.

                  Framme var det helt greit. Med Waade ute ble det dog litt vel mye høye baller i annen omgang. Tromsø trekker ned Årst og Rusfeldt og får 4 mann i midten som er sterke på hue: spill langs bakken! Dommer'n konsekvent med hensyn til OO, blåste mot ham i hver duell, enten det var noe eller ikke - så også ved utligninga (hva f....?).

                  Alt i alt en kamp hvor spillet var greit og hadde verden vært rettferdig så hadde vi hatt minst ett poeng, men akk, det gikk ikke sånn denna gangen.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

                    Opprinnelig skrevet av mooph
                    Au!! Bittert...

                    For første gang i år var forsvaret lurt ut på viddene ved flere anledninger. Riktignok var 2-1 målet til Tromsø tur (via Shane), men dog fortjent etter flere 100% sjanser som ikke ga resultat. Markeringstrening som straff! Kanskje noe av dette skyldes at PSA og Kippe ikke er samspilte i midten enda i år?

                    Midtbanen klarte seg greit selv med en rusten Simen Brenne. Det er dog posistivt at Brenne får spille seg i form, han vil utvilsomt gjøre laget enda bedre offensivt med noen flere kamper i magan. Kasey gjodre en grei kamp, han blir veldig god når han ikke blir pressa - presise og smarte avleveringer. Riise er som alltid en propell og skaper mye sammen med Waade, vi blei fratatt dette kombinasjonspillet når Waade måtte kaste inn hånkle etter første omgang.

                    Framme var det helt greit. Med Waade ute ble det dog litt vel mye høye baller i annen omgang. Tromsø trekker ned Årst og Rusfeldt og får 4 mann i midten som er sterke på hue: spill langs bakken! Dommer'n konsekvent med hensyn til OO, blåste mot ham i hver duell, enten det var noe eller ikke - så også ved utligninga (hva f....?).

                    Alt i alt en kamp hvor spillet var greit og hadde verden vært rettferdig så hadde vi hatt minst ett poeng, men akk, det gikk ikke sånn denna gangen.
                    Syns Shane er god på å markere tett, men for dårlig til å komme seg foran og bryte. Syns også han bruker (begge) armene litt mye når han dekker opp sin mann. Han burde tackle mer og dytte mindre. Dessuten øve litt på innlegg sammen med kongen av innlegg, supermann Pål Strand.

                    Enig i at Brenne bør få spille seg i form nå. Han vil bli viktig.

                    Ellers var Kacey god igjen, man han er for daff defensivt. Bare studer innsatsen hans (over hele banen) ved 1-1-målet, mister ballen, diller rundt og står bare å ser på hva TIL gjør. Elendig!!!
                    LSK Norges beste lag

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                      Syns Shane er god på å markere tett, men for dårlig til å komme seg foran og bryte.
                      Ideélt sett ja, men da tror jeg han mister markeringa. Shane er ikke god til å beregne ballbanen samt mangler en smule spilleforståelse (defensivt) og vil dermed lett bli overspilt om han skal ligge så nærme. Han trenger forspranget litt avstand gir. Han har trent mye på å kunne posisjonere seg sånn.
                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                      Syns også han bruker (begge) armene litt mye når han dekker opp sin mann. Han burde tackle mer og dytte mindre. Dessuten øve litt på innlegg sammen med kongen av innlegg, supermann Pål Strand.
                      Shane bruker armer en del for å holde kroppen i rett balanse, derfor vil han naturlig også strekke ut armene med motstandere i nærheten. Tacklinger er i hans posisjon må sitte, hvis ikke er det ofte straka vegen for motstanderen. Tror ikke han tør, ihvertfall ikke uten sikring.
                      Innlegg/Crosser er nok på trenings to-do lista, noe som gjelder flere.
                      Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                      Ellers var Kacey god igjen, man han er for daff defensivt. Bare studer innsatsen hans (over hele banen) ved 1-1-målet, mister ballen, diller rundt og står bare å ser på hva TIL gjør. Elendig!!!
                      He, he - Kasey har aldri vært noen rakett, dessuten har jo denne tendensen til å miste ballen (eller komme med en aldeles håpløs blindpasning) i pressa situasjoner. Så lenge han spiller tror jeg vi vil oppleve sånne - men nå tviler han på om han får noen ny kontrakt så....
                      Dog en god kriger med glimrende avleveringer og god spilleforståelse når han har litt rom/tid.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Håkon Henriksen
                        Administrator
                        • Nov 2003
                        • 6411

                        Alsaker kan ikke hatt noe annet enn hår i sine øyne, for mer ukonsekvent dømming er det lenge siden jeg har sett.

                        I 1.omg så har vi et frispark og Kippe og Årst er i en duell, Årst drar alt han makter i armen til Kippe, og dommeren dømmer.... Ja, nettopp frispark til Årst...
                        Flink kar det der. Straffen var vell det eneste som var korekt nesten...
                        Håper virkelig jeg slipper se denne mannen dømme oss igjen.

                        Og for det andre, hvem idiot syns det var lurt å slippe 200 tromsø russ ut på banen? Når 100 av dem stormer bort til KFL for å disse oss, et hvert ibisil vet jo at dette blir bråk...

                        Ellers så hadde vi vell spillet stort sett hele andre omg. og burde klart å avgjøre dette. Ellers :
                        - Riise egner seg ikke som ving.
                        - Occean egner seg ikke som ving.
                        - Brenne egner seg ikke i start 11'ern.
                        - Rambekk hadde ikke en god dag på jobb.
                        Håkon Henriksen
                        -
                        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                        -
                        ALT FOR FUGLA

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5096

                          Opprinnelig skrevet av Håkon Henriksen
                          Alsaker kan ikke hatt noe annet enn hår i sine øyne, for mer ukonsekvent dømming er det lenge siden jeg har sett.

                          Håper virkelig jeg slipper se denne mannen dømme oss igjen.
                          Jeg håper også at jeg slipper å se Alsaker dømme oss. For han er jo som kjent bergenser, og har røde sympatier.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            Bittert ikke å få med seg poeng i går. Er likevel ikke bekymret for at dette er noe mer enn et midlertidig tilbakeslag. Men jeg savner bedre kvalitet på innlegg, og ikke minst cornere og frispark - når det gjelder dette er Pål Strand dypt savnet.

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              Årets første tap kom ikke uventet på Alfheim, men selv om undertegnede ikke var optimist før kampen er det allikevel bittert. Spesielt kjedelig er det når dommeren avgjør mot oss. Ser enkelte mener vi har hatt marginene på vår side hittil i sesongen. Må si meg uenig i den påstanden. Vi har vært uheldige både mot Strømsgodset og Tromsø i år, selv om begge kampene var under pari fra vår side. I går var det forsvaret som sviktet i 1. omgang. Kippe og Pål Steffen falt ikke av tidsnok når Tromsø vant ballen. Tromsøs spisser fikk alt for mye bakrom og når da markeringen svikter kom de igjennom flere ganger. 2-1 til pause var faktisk et ganske heldig resultat for oss, selv om 2-1-målet var av den heldige sorten.

                              I 2. omgang tar vi mer og mer over og styrer spillet. Vi har et veldig bra trykk på Tromsø, men kommer til for få sjanser. Mangelen på kantspill og gode innlegg ble ganske åpenbar. Dette gjelder også frispark og cornere. Med Kippe, Occean, Sundgot, Andresen og Rambekk på bør vi være bedre på dødball enn det vi er. Ser at Rosenborg bøtter inn mål på dødballer på grunn av Saparas gode fot. Vi skriker etter en spiller som legger gode dødballer. Pål Strand er selvfølgelig en som innehar de kvalitetene, men i tillegg til at han nå er skadet, virker det ikke som om Nordlie vil satse på Påsan. Fjørtoft må lete med lys og lykte etter en spiller med disse kvalitetene, for dette er et område der vi er klart svakere enn våre konkurrenter.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • jhans
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • May 2007
                                • 1

                                LSK var i offside ved scoring, ferdig med det.
                                TIL putta to mål helt uten feildømming.
                                LSK putta et straffespark.
                                TIL vant. Hva er det å snakke om, dommeravgjørelser eller ei ?

                                Nordlie har hatt denne selvgodheten to ganger før, en gang når han trente Sandefjord og TIL gruste Ålesund selv om han mente det aldri i livet ville gå. Den andre gangen var når TIL slo start med han som trener. Nordlie går alltid på en smell når han undervurderer samelaget i nord. Det er en svært farlig selvgodhet.

                                jhans- TIL-supporter.
                                Last edited by RoyVaadal; 17.05.2007, 20:51. Begrunnelse: Man skal alltid være tydelige på at man ikke holder med LSK eller holder med andre lag.

                                Kommentar

                                • techern
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2007
                                  • 327

                                  synd vi ikke har en "uenighets-tommel"..
                                  skulle ha vært 2-2 etter min mening, ville ikke minst
                                  ha vært fortjent.
                                  Shut up and focus on the good things

                                  Kommentar

                                  • ulfpulf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 2506

                                    Opprinnelig skrevet av jhans
                                    LSK var i offside ved scoring, ferdig med det.
                                    Interessant opplysning.
                                    Du er den første jeg har hørt som nevner offside.
                                    Jeg tok opp kampen, og har akkurat sett på det alle unntatt Alseth trodde var mål, og det var i hvert fall ikke offside.
                                    Kommentatorene tror han dømmer for at Occean dytter Hafstad da han hopper opp, og mener det er strengt dømt.
                                    Det står en TIL-spiller sammen med keeper på streken da Brenne setter ballen i mål. Det var ikke noen offside, ferdig med det.
                                    Det burde vært en helt grei utligning, ferdig med det.

                                    ulfpulf- LSK-supporter, men objektiv

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Offside var det ikke, som ulfpulf nevner stod det en kar på dødlinja. Dommern påstår etter kampen at han dømmer for en dytt fra Occean FØR innlegget kommer, men da synes jeg ærlig talt en avblåsning som kommer et innlegg, en hodeduell og en scoring etter er lovlig sein. For meg høres dette ut som en råtten unnskyldning fra selveste Alseth som har innsett at han tok alvorlig feil, men som ikke har den rette ydmykheten til å innrømme selv at han tok feil.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • mooph
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 1496

                                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                        men som ikke har den rette ydmykheten til å innrømme selv at han tok feil.
                                        Det er vel et krav fra NFF for i det hele tatt få lov å dømme?
                                        Fugla mot nye høyder

                                        Kommentar

                                        • Rathsmeister
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 561

                                          Opprinnelig skrevet av mooph
                                          Det er vel et krav fra NFF for i det hele tatt få lov å dømme?
                                          Hva da med Øvrebø...
                                          Er han alibiet for at denne regelen ikke finner sted....
                                          Mvh
                                          Martin Raths

                                          Kommentar

                                          Working...