Fair play

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ap4
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 271

    Fair play

    Jaja, da er det jo bevist en gang for alle at dommerne faktisk dømmer mot oss...

    Mange i Fotball-Norge har ment det lenge. Nå er det dokumentert: Dommerne liker Rosenborg best.
  • Kimito
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 2601

    #2
    Faktisk så synes jeg dette er en svært negativ ting. Dommerne skulle, slik spillerne får beskjed om til stadighet, ta en kamp om gangen uten å ha forutintatte holdninger om hvilket lag som kom til å lage flest frispark evt. straffespark. At det er RBK som vinner så overlegent betyr også at de har fordommende med seg i utgangspunktet og styrker en mistanke delt av mange.

    Det er faktisk ganske mye av menneskelig adferd som lar seg påvirke av egne fordommer. Synes ikke dommerstanden burde kimse av denne undersøkelsen, men ta selvkritikk.
    Ferdigskåra

    Kommentar

    • Leif A
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 3962

      #3
      Det bekrefter jo bare hva mange har ment i årevis: at dommerne har forutinntatte holdninger.

      Det som er synd, er at det er kav umulig å få til en skikkelig debatt om dette, da NFF står klar med øksa mot enhver som forsøker å ytre noe om dommerne. Se bare hva som skjedde med Hareide da han sa noe som stort sett alle andre enn hardbarka VIF-tilhengere har ment i over ett år...
      Knurr...

      Kommentar

      • Mingus
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Mar 2004
        • 193

        #4
        Vel, da har vi en forklaring på:

        Hvorfor det dømmes viljehands og straffe når ballen oppsøker hånda innenfor 16 metern vår, men ikke når tilsvarende skjer motstandere(ref LSK-rbk).

        Ikke godkjente mål til LSK når ballen klart er innenfor streken eller det er tvil om hjørnesparket var over dørlinja(ref vif-LSK og LSK-til).

        Straffe til motstandere når det er frispark til LSK utenfor 16 metern(ref lynfcfotballskikjelkeosv-LSK).

        Gult kort til samtlige LSK spillere som kommer for sent inn i taklinger, mens andre lags spillere får et smil og en klapp på skulderen.

        ...At Molde fikk et mål feilaktig annulert mot oss på Åråsen kan ikke forklares på en annen måte enn, at de sett fra dommernes sted, ikke er det spor bedre enn oss og følgelig også skal og bør dømmes i mot!?

        Kommentar

        • kjellh
          Juniormedlem
          Ferskenpels
          • Aug 2004
          • 7

          #5
          Opprinnelig skrevet av Mingus
          Ikke godkjente mål til LSK når ballen klart er innenfor streken eller det er tvil om hjørnesparket var over dørlinja(ref vif-LSK og LSK-til).
          Det kan kanskje være fordi dere har DØRlinje, mens alle andre har dødlinje?

          Kommentar

          • Mingus
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2004
            • 193

            #6
            Hehe... kan nok ha noe med det å gjøre ja Men poenget er likevel der! Dommerne har konsekvent blåst mot LSK i år og mange avgjørende poeng har vi gått glipp av som resultat av dette.

            Mulig jeg er en dårlig taper, men dette gnager meg fortsatt. Eneste trøst er at dette sansynligvis snur neste sesong slik at dere bydelsknarkere sliter og alt er ved det gode gamle...

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #7
              Vi kan synes dommernes dom er urettferdig så mye vi vil. Det hjelper svært lite. For nok en gang har LSKs image fått seg et skudd for baugen. Ikke nok med at vi spiller kjedelig og mangler profiler, vi er usportslige også. Dette kan vi le av, ikke bry oss om, eller gjøre noe med det.

              Image-problemer er en stor utfordring for alle firmaer, artister, idrettslag og andre som skal selge et produkt i våre dager. Og ofte kan dårlig image forfølge en "bedrift" i lang tid etter at alle forhold er rettet opp. Et image kan også blir klistret på en aktør bare på bakgrunn av rykter, innbilte holdninger og andre urettferige forhold. Det må vi forholde oss til, og jeg tror hele LSK må legge opp en plan for å jobbe med dette:

              * Trenere, manager og alle andre som uttaler seg på TV og media må være BLIDE og YDMYKE! Erlandsen og Grønlund så av og til ut som de hadde tapt alt de eide i poker. Fjøra er ofte så kjepphøy at selv jeg blir flau.

              * Spillerrekrutteringen: Vi må lete etter, og dyrke, artister. Det er like viktig i dagens fotball og ha en bra "artist" eller et stort "navn" som at vedkommende har et CO2-opptak på linje med en langrennsløper. Sånn sett er det jævlig dumt at Baron ikke har funnet seg til rette hos oss, og at vi kanskje ikke har klart å takle ham. Emille kunne blitt en av flere "artister" vi sårt hadde trengt.

              * Vi må bli flinkere til å finne på stunt rundt kamp-arrangementene våre. Og da tenker jeg ikke bare på kampene. Vi må markere oss mer som en aktør i underholdningsbransjen, ikke bare et idrettslag som arrangerer fotballkamper hver 14 dag.

              * Kanarifansen må markere seg på andre måter enn å pakke fem busser til en bortekamp, dersom vi skal utfordre toppen i norsk fotball. Også her hadde det vært flott med et engasjement utenfor den tradisjonelle fotball-arenen.
              Jeg foreslo for et par år siden at man skulle sette fokus på mobbing generelt, og i skolen spesielt. Omfattende, ja vel. Men hadde man begynt i det små - med et samarbeid med skoler i og i nærheten av Lillestrøm - så kunne dette vært en glimrende "image-bygger".
              Tror jeg.

              mvh
              gamle-perta
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • Bolsen3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 1061

                #8
                Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                * Trenere, manager og alle andre som uttaler seg på TV og media må være BLIDE og YDMYKE! Erlandsen og Grønlund så av og til ut som de hadde tapt alt de eide i poker. Fjøra er ofte så kjepphøy at selv jeg blir flau.
                Du har en del bra poenger, men akkurat denne er jeg uenig i. Synes det blir feil om folk skal skifte personlighet med en gang det er et kamera foran dem. Arne er Arne og Fjøra er Fjøra, og sånn synes jeg også det bør være.
                Greit nok, det går an å tenke litt over hva man sier, men liker ikke tanken på at toppene i LSK skal fremstå som i en dårlig amerikansk reklame hvor alle er blide og allting perfekt...

                Kommentar

                • Bolsen3
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2004
                  • 1061

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Bolsen3
                  Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                  * Trenere, manager og alle andre som uttaler seg på TV og media må være BLIDE og YDMYKE! Erlandsen og Grønlund så av og til ut som de hadde tapt alt de eide i poker. Fjøra er ofte så kjepphøy at selv jeg blir flau.
                  Du har en del bra poenger, men akkurat denne er jeg uenig i. Synes det blir feil om folk skal skifte personlighet med en gang det er et kamera foran dem. Arne er Arne og Fjøra er Fjøra, og sånn synes jeg også det bør være.
                  Greit nok, det går an å tenke litt over hva man sier, men liker ikke tanken på at toppene i LSK skal fremstå som i en dårlig amerikansk reklame hvor alle er blide og allting perfekt til en hver tid

                  Kommentar

                  • Bolsen3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 1061

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gamle-perta
                    * Trenere, manager og alle andre som uttaler seg på TV og media må være BLIDE og YDMYKE! Erlandsen og Grønlund så av og til ut som de hadde tapt alt de eide i poker. Fjøra er ofte så kjepphøy at selv jeg blir flau.
                    Du har en del bra poenger, men akkurat denne er jeg uenig i. Synes det blir feil om folk skal skifte personlighet med en gang det er et kamera foran dem. Arne er Arne og Fjøra er Fjøra, og sånn synes jeg også det bør være.
                    Greit nok, det går an å tenke litt over hva man sier, men liker ikke tanken på at toppene i LSK skal fremstå som i en dårlig amerikansk reklame hvor alle er blide og allting perfekt til en hver tid

                    Kommentar

                    • bøllefrø
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2004
                      • 462

                      #11
                      Nei dette her er selvagt helt rett det gamle-perta skriver. Image betyr så utrolig mye for hvordan opplevelsen av en merkevare (som tross alt LSK er når man snakker om at vi er i underholdningsbransjen), og dette her passer ganske godt med det imaget som har vært tidligere. Mine kompiser som ikke liker LSK, har dette inntrykket:

                      krangling internt, kick-and-run fotball, dårlig behandling av folk, sure fans. Nå sier jeg ikke at dette er riktig, men det er det inntrykket vi etterlater, og det er grunnen til at mange romerikinger (dessverre) heller holder med et lag fra oslo enn fra lokalområdet...

                      Nå må det sies at ingen av mine kompiser digger RBK, men de misliker ikke de på samme måten. Det de hater RBK for er at de vinner hvert år. Det er ikke noe særlig annet å ta de for enn at de vinner og at de er jævlig sikre på at de er best...

                      Jeg jobber med markedsføring og akkurat disse tingene her, og det er helt tydelig at den oppryddingen som LSK har gjort, ikke har gitt alle de fruktene man skulle ønske. det bildet man tegner i media, er ofte negativt, og det er klart det smitter over på alle - også dommere.

                      For å ta et eksempel på SKIKKELIG DÅRLIG PR-arbeid, look no further; nå har man i ukesvis sådd tvil om Emille Baron og hans fremtid. Ikke bare forplanter det seg et inntrykk av at klubben vil bli kvitt han, men dersom klubben IKKE vil det (hvilket er ganske sannsynlig); hva sier det da om hans posisjon i klubben neste sesong? Stemplet som lat, useriøs, ustabil etc. etc. - da kan vi ikke forvente at han blomstrer og utvikler seg videre.

                      Jeg tror ikke det er mest skadelig med breiale uttalelser fra Fjøra, andre klubber har lært seg å leve med personer som utbasunerer det ene og det5 andre i tide og utide (RBK har hatt Eggen og Mini), men da er det viktig med en sterk person i klubben som har beina solid plantet på jorda og kan sette ting i perspektiv.

                      LSK kan definitivt lære noe av andre klubber, og det er en gyllken regel innen organisasjon: spre ris internt, og ros eksternt. ikke skap usikkerhet - vis at du har kontrollen - så kommer det somregel også.

                      Fansen bør slutte å hetse egne spillere, som man dessverre ofte gjør, og heller støtte de 11 som er på banen. Det er en trener (som er mer kompetent enn oss) som tar ut laget basert på de spillerne vi har tilgjengelig. Vi kan gjerne hyle etter nye spillere, men klubben har vært nesten konkursbo i rundt 10 år, så det hjelper ikke så mye.

                      Hmmm langt dette her, men klubben trenger faktisk litt mer enn et par stjerner som Ødegaard etc. før vi kan ta steget helt opp i toppen. Og det synes jeg bør være det store målet for aalle med hjerte for denne klubben.

                      Kommentar

                      Working...