U21-landslagskeeperen Jan Kjell Larsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Soo
    Medlem
    Møteplager
    • Apr 2004
    • 80

    U21-landslagskeeperen Jan Kjell Larsen

    Endelig ser det ut til at det skjer ting

    Ser også av artikkelen at Grønlund mener Baron blir

    Dette ser bra ut.....

  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Re: U21-landslagskeeperen Jan Kjell Larsen

    Opprinnelig skrevet av Soo
    Endelig ser det ut til at det skjer ting

    Ser også av artikkelen at Grønlund mener Baron blir

    Dette ser bra ut.....

    http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/t...icle306825.ece
    Hipp hurra ! hvis dette blir en realitet. Får vi et megatalent som Larsen inn, og Emille blir, får vi til en hver tid en real konkurranse om 1. plassen i mål - begge vil yte maks !

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      #3
      Tviler sterkt på at Jan Kjell Larsen tar sjansen på å komme til oss når han vet at han ikke er sikret førstelagsspill. Det hadde vært optimalt med både emille og Larsen i stallen men tror nok ganske sikkert vi bare får ha en av de..
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2601

        #4
        Du skal ikke se bort fra at Barons skadehistorie og relativt tvilsomme rykte taler for at spilleren kan lokkes til klubben. Han kan jo da spille jevnlig (hver gang Baron har migrene eller vondt i ryggen) i Tippeligaen og spill i 2. divisjon blir det jo uansett hvis han forblir i Haugesund også.
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #5
          godt poeng, men tingen er at hvis det står mellom lsk og f. eks viking, tror jeg nok larsen heller velger viking hvor han står jevnlig og ikke lsk hvor han som du sier må vente til baron er syk/i unåde for å spille..
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • Kimito
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 2601

            #6
            Jeg kjenner ikke så godt til vikinginteressen eller situasjonen der så den tok jeg ikke til etteretning. Viking er slik jeg ser det vår argeste konkurrent til å henge seg på blant en firer av storlag i Norge. Måtte Sportsklubben vinne slike spillerdueller...men er enig i at det kan bli vanskelig hvis han blir forespeilet fast spill i Viking.
            Ferdigskåra

            Kommentar

            • Kimito
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 2601

              #7
              ...kan ikke se at det er noen interesse fra Viking utfra det jeg kunne finne i Stavanger Aftenblad. Stod ikke engang på Hodgsons ønskeliste...

              De har jo signert en allerede: "ANTHONY BASSO var den første nye spilleren som ble hentet av Hodgson. Keeperen har fremdeles ikke spilt sin første obligatoriske elitekamp for Viking." (fra Stavanger Aftenblad)
              Ferdigskåra

              Kommentar

              • hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

                #8
                nå var vel viking kun et eksempel. Poenget var at han mest sannsynlig heller velger en klubb hvor han får spille fast, enn her hvor alt avhenger av om baron kan spille eller ikke..
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

                Kommentar

                • Kimito
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 2601

                  #9
                  Ah, du har skrevet "f.eks."...vel disse tingene er vel gjerne avhengig av at noen faktisk viser interesse mens det står på. Hvis ingen slenger seg inn i kampen er det jo opp til LSK, Haugesund og spiller å bli enige. Dette er nok Haugesund klar over og det er nok grunnen til at de har løpt til media. De håper nok på konkurranse. Det gjør ikke vi og jeg vet ikke om så mange klubber som jakter keepere. Disse skiftes ikke ut så ofte og derfor er jeg forsiktig optimist i denne saken.

                  ...og mitt hundrede innlegg som skulle være sååå spesielt...
                  Ferdigskåra

                  Kommentar

                  • general
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1150

                    #10
                    genialt med et talent...har stor tro på at hyan kommer til oss nå som Grønlunde er ute i media å alt
                    Seriegull 2016!!!

                    Kommentar

                    • Soo
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Apr 2004
                      • 80

                      #11


                      Ser at Fjøra har vært og snakket med han i Oslo nå, spennende

                      Kommentar

                      • ON
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3639

                        #12
                        Konge. Den mannen vil jeg ha til klubben,tror han kan gjøre det stort, uten at jeg vet alt for mye om han. Spørs bare hva som skjer med Baron da? Er Larsen interessert i å konkurrere med Baron i mål? Han vet jo at han sannsynligvis UANSETT får en del kamper, i og med at Baron ofte er "Skada".

                        Fjøra:

                        – Det var absolutt et positivt møte. Jeg kommer til å diskutere med styret i LSK om vi skal hente inn Jan Kjell. Mer enn det ønsker jeg ikke å si. Vi vet hva han står for og kunne helt sikkert fylt skoene i vår klubb, kommenterer Lillestrøm-manager Fjørtoft.

                        Hmmm...håper vi satser på han.


                        Selv tror jeg Lillestrøm sitter på 2 "Kabaler"


                        1. At vi kjøper inn Jan-Kjell OG beholder Baron. Da tror jeg (dessvere) at styret vil kvitte seg med Wherman, og at det er DERFOR Uwe trenger en sentral midtbane til, og at det kan bli en utenfor eu og dermed må vi selge Wherman for å få inn en ny eu spiller.

                        2.At vi kjøper Jan-Kjell og slipper Baron. Da får vi en ledig eu plass, og kan dermed beholde Wherman, og heller kjøpe inn en ny høyre kant, eller spiss utenfor eu.

                        Jeg tror "Baron" saken, vil avgjøre hvilke spiller(e) vi vil kjøpe inn til den sentrale Midtbanene,og spissplassen. Grunnet eu regelen.

                        Kommentar

                        • Mingus
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Mar 2004
                          • 193

                          #13
                          Ikke noen dum teori det der. Faktisk tror jeg det kan stemme. Håper inderlig det, for begge alternativene er egentlig en vinn vinn situasjon for LSK. Å beholde Baron og få Jan Kjell som læregutt og utfordrer vil heve kvaliteten på keeper paret vårt. Det andre alternativet hvor Baron forsvinner vil styrke laget offensivt. En ny god h.kant er akkurrat det vi mangler. Vemodig å evnt miste Emile da, men sånn er det i fotball. Tipper Ishizaki fortsatt er i Fjøra`s søkelys...

                          Kommentar

                          • ON
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3639

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Mingus
                            Ikke noen dum teori det der. Faktisk tror jeg det kan stemme. Håper inderlig det, for begge alternativene er egentlig en vinn vinn situasjon for LSK. Å beholde Baron og få Jan Kjell som læregutt og utfordrer vil heve kvaliteten på keeper paret vårt. Det andre alternativet hvor Baron forsvinner vil styrke laget offensivt. En ny god h.kant er akkurrat det vi mangler. Vemodig å evnt miste Emile da, men sånn er det i fotball. Tipper Ishizaki fortsatt er i Fjøra`s søkelys...
                            Ja det er vel en vinn vinn situvasjon. Selvom jeg skulle ønske vi kunne fått beholde Baron, fått inn jan-kjell, behold whermann, og fått inn den svenske høyrekanten, + en spiss innenfor eu. Men det skjer ikke, så da er en av de to andre forslagene en ok løsning mener jeg.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #15
                              Også jeg tror teoriene kan ha noe for seg. Selv håper jeg vel primært på den første: med Emille + U-21-mannen vil vle LSK få noe nær tippeligaens beste keeperduo.

                              Kommentar

                              • ON
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3639

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av RSP
                                Også jeg tror teoriene kan ha noe for seg. Selv håper jeg vel primært på den første: med Emille + U-21-mannen vil vle LSK få noe nær tippeligaens beste keeperduo.
                                og nå når vi i tilegg har stoffe,rambekk,kippe,++ kan vi få et meget godt og solidt forsvar. Selv er jeg egentlig for å beholde Powell, og heller bruke pengene på en høyrekant i steden for en ny spiss.

                                Altså som dette:


                                Baron/Jan-Kjell


                                Stoffe Psa Kippe Rambekk

                                Pål Søgård Koren Izhaki

                                Powell/Myklebust Arild



                                Keeper: To gode keepere som bidrar til konkurranse, og dermed må begge uta MAKS hele tiden. Vi har samtidig alltid en fullverdig erstatter. Syns også vi bør beholde Jansen, vis han er int i å være tredjekeeper enda lenger, da han er en ok keeper som kan steppe inn vis vi får en slags keeper krise,eller vis vi trenger en keeper på benken.

                                Forsvar: Stoffe en god venste back,som jeg mener har de kvalitetene Pål Steffen mangler. Derfor har jeg plassert Psa på "siden til Stoffe" i den sentrale forsvars rollen,da har han 2 gode og relativt stabile spillere på vær sin side av seg, noe som er viktig for en ungutt som han.
                                Helt på andre kanten har vi Rambekk, som jeg tror vil gjøre det ok der. Han vil ikke gjøre noe helt stort, jeg tror han kommer til å være ganske "usynlig", noe som jo er bra for en forsvarspiller. Jeg tror han kommer til å ta av det som kommer greit.

                                Midtbanen: Alle som har sett Pål Strand i toppform vet hva han kan bidra med så det er egentlig ikke nødvendig å skrive noe om han.
                                Søgård er en figther på midtbanen, og løper kampen igjennom. Har også bevvist plassert han der,grunnet PSA bak han igjen. Søgård er god på å hindre gjennombrudd på midtbanen,han går på mann ofte før det rekker og oppstå farlige brudd i midten,hvor vis Kippe en gang i blandt er på bærtur (sjeldent men..) psa blir stående "Alene". Jeg vet at Søgård ikke er en "Deffansiv midtbanespiller" men vis han passer på litt ekstra bak på midtbanen så har vi Koren foran igjen som er en bedre offansiv spiller.

                                Koren er en ok ballfordeler som også kan drible seg forbi en mann eller to, og sende ballen ut til Izhaki (sorry skrivefeil),som jeg ikke vet så mye om uten at han er en god høyrekant,og et talent, som jeg tror kan bidra til å skape farlige situvasjoner også på høyrekanten (ikke bare på venstrekanten) som jeg syns har vært en mangelvare i lsk de siste åra.

                                Spiss: Powell er ok når han er i form, Arild er glimrende i form. Det funka for Powell i 2001, Funker det for både Powell og Arild i sesongen som kommer blir de en farlig spissduo,samtidig som at Powell ofte er skada,da vil Myklebust få sjansen til å vise seg frem,samtidig som han får sjansen til å merke nivået i TL.

                                Jeg legger ikke skjul på at jeg gjerne skulle hatt inn en spiss til, men jeg prioriterer først og fremmst en keeper, og høyrekant.

                                Vi har også Whermann som en god inbytter på midten, som også bør få prøve seg i blandt selvom ingen på midten er skada.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  Bra innlegg, Nordby. Med laget som skisseres der ville jeg begynne å se lyst på 2005-sesongen.

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av RSP
                                    Bra innlegg, Nordby. Med laget som skisseres der ville jeg begynne å se lyst på 2005-sesongen.
                                    Takk .

                                    Dette er fra et annet forum, en Haugesund fan som svarte på litt ang Jan-Kjell. Overraskende svar egentlig.

                                    Jan Kjell er ein keeper med stort potensiale, han har blitt samalikna med Torstvedt, og var på prøvespel hos Chelsea for nokre veker sidan. Han er stor og sterk, og svært god i dødballsituasjonar. Hadde ein god vår, men var skuffande i høst. Men han bør abselutt vera god nok for Tippeligaen. Vil tru at det størsta forbetringspotensiale hans er psyken. Han kan verke litt nervøs når han har ein dårleg periode. Han gjorde mange stygge tabbar i høst, noko som er rart, fordi før framstod han som veldig sikker.
                                    Problemet til LSK kan vel bli prisen, men eg vil tru at FKH slepp han for ca 2 mill.


                                    ....................
                                    Psyken hans er et interessant tema. Baron er vel heller ikke helt på toppen der, og også det om tabber er negativt,ettersom det er litt det vi prøver å bli kvitt.

                                    Ellers visste jeg det meste om han,som står her, og jeg tror fortsatt jan-kjell kan bli en meget god tilvekst, og en god konkurrent til Baron.

                                    2 millioner virker egentlig ok,men det er egentlig litt mye for en keeper fra 1 div, som ikke har bevisst at han fungerer bra og er stabil over lengere perioder i Norgest beste divisjon, men det som gjør at jeg er villig til å satse på han er at han står for u21 landslaget, og at han dermed har visse kvaliteter.

                                    -Nordby

                                    Kommentar

                                    • Guling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2004
                                      • 484

                                      #19
                                      (...) men eg vil tru at FKH slepp han for ca 2 mill.
                                      Vi får nå se på det. De er visstnok i ferd med å prise ut Grindheim overfor Viking, etter hva man hører.

                                      Kommentar

                                      • SuperErik
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2004
                                        • 535

                                        #20
                                        2 millioner for en 2.divisjonskeeper er drøyt,selv om han er på U-21 laget.

                                        Forstår jo egentlig at FKH gjerne vil ha litt igjen for talentene de har fostret opp,men de bør samtidig tenke på spillerens beste også.

                                        Skal de tvinge han og Grindheim til å spille 2.div fotball,kun fordi de har priset ut spillerene?
                                        - Tycker det är otrolig elektricitet i LSK-klacken. Får en liten känsla av en strålande sommardag, ute på öppet hav med den nytjärade ekan och herr Taube i bakgrunden -

                                        <Djurgården-supporter etter LSK-DIF 1-0>

                                        Kommentar

                                        Working...