Medlemssjekk på Kfl-feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Medlemssjekk på Kfl-feltet

    Vil bare ta opp et tema som har vært til stor bry for meg de siste årene. Jeg er selv fra Halden, og er medlem i kfl og alt sånnt, men jeg tror jeg er en av få som er fra halden og som reiser for å se kamp på Åråsen. I fjor hadde jeg sesongkort på feltet og var på alle untatt en hjemmematch, og det var alltid et sjansespill når jeg dro. Dette pga vennene mine ikke hadde medlemskap i kfl. Synes det er høl i huet at jeg ofte må stå alene på Åråsen pga kompisa ikke får adgang til feltet å må sitte på langsida. Det må vel være mye bedre at det er 1000 folk på feltet som lager liv enn at det er 200 folk som er kfl medlemmer.
    Det må vel være mulig å lage en form for dispensasjon for sånne som meg som reiser langt annenhver søndag for å støtte fugla.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #2
    Må bare spørre om en ting, har du blitt spurt om kort i år eller?
    Er bare i storkampa vi har hatt vakter som sjekker medlemskort!

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      #3
      jeg har blitt spurt hver eneste gang faktisk, unntatt de gangene jeg er på feltet en og en halv time før kamp..
      Jeg fikk til og med beskjed fra de som jobba ved den "mobile" lsk shopen ved siden av feltet at de ikke skulle sjekke medlemsskap, men vaktene brydde seg ikke om det..
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Det skal ikek ha vært noe sjekk på feltet. Ikke fra kfl sin side og heller ikke LSK sin side. Det blir sikkekrt det samme neste år som i år at det blir sjekk på storkampa men ikke i de andre!

        Kommentar

        • King_Raymond
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 4987

          #5
          Re: Medlemssjekk på Kfl-feltet

          Opprinnelig skrevet av hoyt
          Vil bare ta opp et tema som har vært til stor bry for meg de siste årene. Jeg er selv fra Halden, og er medlem i kfl og alt sånnt, men jeg tror jeg er en av få som er fra halden og som reiser for å se kamp på Åråsen. I fjor hadde jeg sesongkort på feltet og var på alle untatt en hjemmematch, og det var alltid et sjansespill når jeg dro. Dette pga vennene mine ikke hadde medlemskap i kfl. Synes det er høl i huet at jeg ofte må stå alene på Åråsen pga kompisa ikke får adgang til feltet å må sitte på langsida. Det må vel være mye bedre at det er 1000 folk på feltet som lager liv enn at det er 200 folk som er kfl medlemmer.
          Det må vel være mulig å lage en form for dispensasjon for sånne som meg som reiser langt annenhver søndag for å støtte fugla.

          Er det ikke lettere hvis vennene dine melder seg inn i Kanari-fansen da?
          Ultras Felt C Lillestrøm

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #6
            jeg var helt klar over at det ikke skulle være noen medlemssjekk unntatt på storkampa i fjor, det sa Myklebust sjøl til meg. Men det er veldig frustrerende at man drar 11 mil en vei for å se på kamp med kamerater, for så å stå på feltet alene mens kompisene sitter på langsida. Så håper vaktene holder dette løftet til året..
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • hoyt
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 2850

              #7
              Re: Medlemssjekk på Kfl-feltet

              det er ikke så lett å overbevise vennene mine til å bli medlem i kfl når lsk ikke er laget deres.. Ville du meldt deg inn i Briskebybanden for å få stå sammen med supportera?

              Er det ikke lettere hvis vennene dine melder seg inn i Kanari-fansen da?
              ?
              "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
              - Nosa

              Kommentar

              • King_Raymond
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4987

                #8
                Neste gang noen ber deg om å få se medlemskapet deres så burde du be om å få se dems legitimasjon, kanskje det er noen andre enn vaktene som sjekker deg, bare for å kødde med deg
                Ultras Felt C Lillestrøm

                Kommentar

                • hoyt
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 2850

                  #9
                  hehe
                  "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                  - Nosa

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #10
                    Re: Medlemssjekk på Kfl-feltet

                    [quote="hoyt"]det er ikke så lett å overbevise vennene mine til å bli medlem i kfl når lsk ikke er laget deres.. Ville du meldt deg inn i Briskebybanden for å få stå sammen med supportera?[quote]

                    Men hva i all verden! Da har jo heller ikke vennene dine noe å gjøre på
                    Kanarifletet! Sorry at jeg sier det. Der skal det bare være LSK fans.
                    Så får du heller sitte sammen med de på mer "nøytral" grunn de få
                    gangene de er med?

                    Kommentar

                    • Vestfold Kanaris
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Oct 2004
                      • 4583

                      #11
                      Hadde samme problemet på endel av matchene i fjor vi fra vestfold også. Var sjekk på flere av kampene enn mot enga, rbk osv.

                      På en av matchene var vi ca 30 stk fra vestfold som dro samla, ikke alle var medlemmer. Vi prøver å få med oss så mange som mulig på Lsk matchene(ta med en kompis, så blir vi dobbelt så mange etc etc..)

                      Poenget er at det er ingen beskjed om det når billettene blir kjøpt, at kanari-feltet kun er for medlemmer! Noe som neppe er lovlig, all den tid de ikke fikk bytta billettene for å sitte et annet sted på stadion.

                      Ikke alle Lsk fans ønsker å være medlem i kanari-fansen, men synger like høyt som en som er medlem. Det burde være plass til alle. Hadde kanari-feltet vært stappfullt av syngende fans på alle kampene hadde jeg skjønt det, men det er vel ikke akkurat tilfelle bestandig.

                      Djurgårdens fans jærnkaminerna har knapt 2500 medlemmer, aik mindre, men de er likevel stort sett flere syngende på matchene.

                      klappp Lillestrøm sk - Østlandets stolthet. klappp

                      du fra halden: ta ferga fra moss til horten så kan du dra med bussen fra larvik neste sesong. Blir satt opp buss til hjemmekampene.
                      LOUD
                      PROUD
                      ULTRA

                      Kommentar

                      • hoyt
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 2850

                        #12
                        Men hva i all verden! Da har jo heller ikke vennene dine noe å gjøre på
                        Kanarifletet! Sorry at jeg sier det. Der skal det bare være LSK fans.
                        Så får du heller sitte sammen med de på mer "nøytral" grunn de få
                        gangene de er med?
                        Poenget er, jeg drar ikke på kamp for å sitte å klappe høflig på sittetribunen, jeg vil stå i fansen, skrike å synge, være med å støtte gutta hele kampen. Og når man drar 11 mil en vei for å se kamp er det ofte greit å ha reiseselskap. Og de fleste jeg har hatt med på kamp kan de fleste sangene og er med å synger. Sånn tror jeg det er med de fleste som står i fansen som ikke er medlemmer. Dette kravet som var tidligere om medlemsskap for å stå på feltet gjorde det vanskelig hver gang å få dratt med folk på kamp. Og det igjen gir tapte billettinntekter.
                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                        - Nosa

                        Kommentar

                        • ketil
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Feb 2004
                          • 246

                          #13
                          Skjønner hva du mener. Før jeg flytta til Oslo hadde jeg også lang vei, kjedelig å dra alene. Men sånn mellom oss så blir feltet større til neste år, så da blir det sikkert plass i de aller fleste kampene. Sånn ellers gjør det ikke noe å skrike andre steder på stadion. Trengs løft der også!

                          Kommentar

                          • hoyt
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 2850

                            #14
                            Tror muligens innlegget mitt her ble litt dårlig formulert. Kritikken jeg retter er på ingen måte mot lsk eller kfl, det er mot vaktene som foretar medlemssjekken på kampa. Kfl og lsk har som alle vet et billettopplegg for både medlemmer og ikkemedlemmer som skal stå på feltet. Dette er jo en optimal løsning. Kritikken jeg retter her er mot vaktene som driter i dette og som ikke gjør som bestemt. Det jeg har opplevd er at de ikke slipper noen ikkemedlemmer inn på feltet selv om de har kjøpt dyrere billett enn de som er medlem/har sesongkort. Kfl har jo et glimrende opplegg for ikke-medlemmer, og innlegget mitt er ikke ment som kritikk mot de.

                            Jeg håper årets vakter er mer oppvakte enn fjorårets, og at man derfor trygt kan ta med kompiser som ikke er medlem på kamp.
                            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                            - Nosa

                            Kommentar

                            • sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av hoyt
                              Tror muligens innlegget mitt her ble litt dårlig formulert. Kritikken jeg retter er på ingen måte mot lsk eller kfl, det er mot vaktene som foretar medlemssjekken på kampa. Kfl og lsk har som alle vet et billettopplegg for både medlemmer og ikkemedlemmer som skal stå på feltet. Dette er jo en optimal løsning. Kritikken jeg retter her er mot vaktene som driter i dette og som ikke gjør som bestemt. Det jeg har opplevd er at de ikke slipper noen ikkemedlemmer inn på feltet selv om de har kjøpt dyrere billett enn de som er medlem/har sesongkort. Kfl har jo et glimrende opplegg for ikke-medlemmer, og innlegget mitt er ikke ment som kritikk mot de.

                              Jeg håper årets vakter er mer oppvakte enn fjorårets, og at man derfor trygt kan ta med kompiser som ikke er medlem på kamp.
                              I slike tilfeller som dette er det ytterst viktig at vi i styret får denne informasjonen MED EN GANG det skjer, slik at vi får fikset opp i det med en gang. Kan bli litt dumt for din egen del, og kameratene dine sin del at dette kommer opp nå, sesongen er som kjent over. Men det er en grei sak å ta med seg til neste sesong, og jeg skal viderebringe budskapet.

                              Petter
                              KFL

                              Kommentar

                              • iL
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 10771

                                #16
                                Er dette så vanskelig da? Koster jo nesten ingenting å melde seg inn i KLF!
                                Skjønner ikke helt sammenhengen mellom at dere vil stå her og synge med oss = støtte laget, men vil ikke være medlem?
                                Kanarifugla flyr høyt i år!

                                Kommentar

                                • ketil
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Feb 2004
                                  • 246

                                  #17
                                  Skjønner ikke helt sammenhengen mellom at dere vil stå her og synge med oss = støtte laget, men vil ikke være medlem?

                                  For meg var det iallfall at to timers reisevei hver vei, er kjedelig å gjennomføre alene. Da er det greit å ha med en kamerat. Dette gikk på rundgang, mellom folk jeg klarte å lure med meg. At alle de ikke heier på LSK er vel ikke så rart?

                                  Kommentar

                                  • elsker78
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Jan 2004
                                    • 217

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av ketil
                                    Skjønner ikke helt sammenhengen mellom at dere vil stå her og synge med oss = støtte laget, men vil ikke være medlem?

                                    For meg var det iallfall at to timers reisevei hver vei, er kjedelig å gjennomføre alene. Da er det greit å ha med en kamerat. Dette gikk på rundgang, mellom folk jeg klarte å lure med meg. At alle de ikke heier på LSK er vel ikke så rart?
                                    Jeg ser problemstillinga deres Kjetil og Hoyt,men KFL feltet skal liksom være kun for medlemmer.Det er liksom nøtten i grøten for å være medlem. Hvis vi ikke tar dette seriøst,så får vi sånn som skjedde på OKS og Rainbow. Der kom det,på Enga og Rbk kampa,MANGE ikke Fugla folk som fucka opp TIFO showet vårt og sang og klappa når laget dems scorte og selvfølgelig buet når Fugla scorte. Dette lager dårlig stemmning og kan starte mye bråk. Vet ikke om du husker Enga kampen i fjord på Åråsen. Da stillte det seg x-enga folk på felt c,ved siden av junior kanaris og ropte og buet til oss på feltet og skjelte ut junior kanaris. Det var ikke langt unna at det ble skikkelig bråk der da. Takket være folk i kfl så ble det ikke det. Derimot vaktene og politiet på Åråsen oppførte seg IKKE slik de skulle. De hadde vel kontroll i starten,når de oppdaget hva som hadde skjed,men etterhvert så løp de bare rundt og lurte på hva de skulle gjøre. For de folka ville ikke fløtte seg. Til slutt ordnet det seg. kampen ble også utsatt. Dette VIL vi IKKE oppleve en gang til.Derfor er det viktig og passe på medlemskapet. jeg sier ikke at kameratene deres ville gjordt noe slik,men det vet ikke vaktene.

                                    Men en liten ting,hvorfor er de med dere til Åråsen for å se fugla,når de holder med et annet lag og ikke minst,hvorfor vil de på KFL feltet og hvorfor har de lært seg sangene våre?????(fordi de er så sabla bra)
                                    Jeg mener at hvis de er SÅ engaskjert, så kan de vel like greit melde seg inn i KFL og bare holde med oss.
                                    nr 7


                                    Kommentar

                                    • ketil
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Feb 2004
                                      • 246

                                      #19
                                      For det første er problemstillingen litt over for min del. Kortere reisevei. Jeg har blitt eldre og kan godt slå ihjel reisetiden med å lese. Mange av mine venner har ikke noe norsk favorittlag. Enkelt nok. Lillestrøm er vel like greit som noe annet regner jeg med. Problemet er ikke så kjempestort, tross alt er det bare å sette seg et annet sted, og som jeg sa litt lenger opp. Engasjete folk burde det egentlig være over hele stadion.


                                      Jeg mener at hvis de er SÅ engaskjert,

                                      Jeg har aldri tatt med meg noen venner som er ENGAsjert...

                                      Kommentar

                                      • Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

                                        #20
                                        De engafolka som lagde kvalm var casuals-gjengen deres, og skal i utgangspunktet ikke ha adgang til kampene uansett.

                                        Jeg reagerer også på den luringen som sa at hoyt ikke skal ha med seg kompisser på kamper fordi dem ikke er medlemmer. At folk uten medlemskap ikke skal få stå blant kanarifansen tror jeg er et av de dummeste vedtakene som noensinne er blitt gjort av KFL. Selv om det ikke nødvendigvis sjekkes(det sjekkes!) har folk et inntrykk av at de ikke er velkomne hvis de ikke er medlemmer.

                                        Da jeg var yngre sto jeg sammen med kanarifansen på enkeltkamper, og det var stemningen og livet der som førte til at jeg ble medlem selv. Jeg tror det vil være fatalt for rekruteringen med en opprettholdelse av disse holdningene. Er det virkelig ingen som har tenkt tanken på at de kompisa Hoyt har med seg fra Halden faktisk kan komme til å bli supportere etterhvert fordi de liker det de opplever på kanarifeltet og åråsen?
                                        Ni principe ni rey...

                                        D10S!

                                        Kommentar

                                        Working...