Medlemssjekk på Kfl-feltet

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2925

    #41
    Opprinnelig skrevet av Xavi
    Hele opplegget gikk veldig bra, ingen sure miner og ingen "diskusjoner" tviler det var skralt pga sjekken. Verdt å nevne hvis det er eneste kampen du har sett på tv har du lite å sammenligne med. ;-)
    Mye mulig det er så skralt på feltet hver kamp, men håper da virkelig ikke det Når det er sagt så er jeg ikke lenger medlem nå som jeg har sesongkortet. Har ikke sett verdien av å være medlem når jeg får like mange goder gjennom sesongkortet med tanke på cup osv, men har null problemer med å melde meg inn nå som jeg vet det er påkrevd. Savner allikevel buggen som nærmest alene er verdt å være medlem. Vil personlig være med å lønne Myklebust om han skriver den aleine til og med. Makan til gode historier og herlig penn finnes ikke...
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      #42
      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Synes uansett at dette er noe man må gå ut med klart og tydelig før sesongstart, og gjennomføre det med en gang. Hvis man ikke klarer det får man takke seg selv, og ikke plutselig begynne med det her etter 20 serierunder. Det her kom veldig overraskende på mange, noe som tyder på at informasjonen ikke har vært tydelig nok. Ikke spesielt heldig at man skal få mange misfornøyde supportere i en periode hvor vi kjemper om bronsen og det er et par toppkamper på rad som kan trekke mange folk tilbake på Åråsen. Tror som sagt at folk hadde hatt mer forståelse for dette hvis gjennomføringen og informasjonen var på topp allerede før sesongstart.
      Er egentlig likegyldig om vi hadde gjort det fra start eller ikke, selv om jeg kan være enig at det burde vært gjort fra start. Men det å være medlem av LSK eller KFL er sesongkortinnehavers ansvar. Selv om det ikke er sjekk på hver eneste T-bane betyr ikke at det er lov å kjøre gratis.

      Hvis folk blir misfornøyde at de evt må betale 50kr som går til #vierlsk når de har kjøpt sesongkort på rabatt er de rimelig grinete.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • 307
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 358

        #43
        Jeg kjøper sesongkort på Kfl feltet for at det er der jeg vil stå. Og grunnen til at det er så billig i år var vel at det er en rabatt på 40% grunnet 40 år i toppen.

        Kommentar

        • Xavi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 1275

          #44
          Opprinnelig skrevet av 307
          Jeg kjøper sesongkort på Kfl feltet for at det er der jeg vil stå. Og grunnen til at det er så billig i år var vel at det er en rabatt på 40% grunnet 40 år i toppen.
          Det var billigere pga 40 år, men enda billigere fordi det er på KFL feltet. Jeg må si jeg blir forundret når jeg leser at du du kjøper sesongkort på KFL feltet fordi du vil stå. Det er flott, vi ønsker flest mulig på feltet.

          Jeg spør da, hvorfor har du ikke meldt deg inn i LSK eller KFL?
          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
          Anders, Tidligere styremedlem KFL

          Kommentar

          • El Caco
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2009
            • 2286

            #45
            Opprinnelig skrevet av Xavi
            Jeg spør da, hvorfor har du ikke meldt deg inn i LSK eller KFL?
            Jeg fatter ikke. Når man kjøper sesongkort på Åråsen burde man jo automatisk bli meldt inn i LSK?! Og når man kjøper sesongkort på KFL-feltet blitt automatisk meldt inn i KFL?! Legg på et par ekstra hundringser på prisen. Er jo helt på tryne.
            Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

            Kommentar

            • Fridtjof
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2005
              • 2120

              #46
              Kan det være så enkelt at man ikke tidligere har følt at man var i posisjon til å kreve medlemskap av folk på ståtribunen, fordi man prioriterte å få et visst antall folk inn dit, mens man nå, når laget leverer resultater, ønsker å smi ved å sjekke om folk oppfyller et rimelig tydelig kommunisert kriterium?

              Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette blir en sak i det hele tatt.
              Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

              Kommentar

              • LSKOG
                Seniormedlem
                Forumsadist
                • Oct 2005
                • 131

                #47
                Det blir vel en sak fordi man slett ikke er i en posisjon der man bør stenge folk ute fra feltet, noe forrige hjemmekamp viste i klartekst. Det er ganske sannsynlig at dette fører til at enkelte velger å bli hjemme. #vierkfl

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                  Kan det være så enkelt at man ikke tidligere har følt at man var i posisjon til å kreve medlemskap av folk på ståtribunen, fordi man prioriterte å få et visst antall folk inn dit, mens man nå, når laget leverer resultater, ønsker å smi ved å sjekke om folk oppfyller et rimelig tydelig kommunisert kriterium?

                  Jeg kan ikke skjønne hvorfor dette blir en sak i det hele tatt.
                  Sak og sak. Som skrevet i tidligere innlegg står det rimelig klart på LSK.no at det er et krav om medlemskap enten i KFL eller i LSK for å kjøpe sesongkort på feltet. De eneste som lager en sak ut av dette, slik jeg ser det, er de som har valgt å benytte seg av dette tilbudet, men som ikke oppfyller kriteriene som medlemskap. Det er ikke verre enn å melde seg inn, så er "saken" ute av verden.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • LSKOG
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Oct 2005
                    • 131

                    #49
                    I en tid der klubben kjemper for hver eneste krone, er det i mine øyne hårreisende å sette opp enda et hinder for å få folk på kamp. Det er mange som veier for og imot hver gang de skal på kamp. Ideelt sett burde seff alle på feltet være medlem, men denne sovende regelen burde ikke vekkes nå. Beggars can't be choosers.

                    #vierlsk > #vierkfl

                    ps. Jeg er medlem

                    Kommentar

                    • AG-3
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 1081

                      #50
                      Skal dette ha noe slagkraft bør sesongkort og medlemskap selges som en felles pakke.
                      Blir bare teit å jage vekk folk som har kjøpt et sesongkort som ligger åpent for alle å kjøpe.

                      Nå treger vi en hver sjel på tribuna.

                      Ps: er også medlem

                      Kommentar

                      • Xavi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 1275

                        #51
                        Ingen ble jaget vekk sist, ingen vil bli jaget vekk nå heller.

                        Trist at enkelte kanskje blir hjemme istedet for å kanskje måtte betale 50kr for å stå på KFL feltet, 50 kr som går rett til klubben vell å merke.

                        Nå gjelder medlemsjekken kun de med sesongkort, så om de blir hjemme så har LSK fortsatt fått pengene sine. Blir bare 1 stemme mindre på feltet, men hvis de 50kr er nok til at den personen ikke drar tviler jeg at han/hun så veldig ivrig heller.
                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          #52
                          Syntes at timingen er elendig. Jeg er helt enig i at man skal være medlem for å komme inn, men det bør iverksettes enten ved sesongstart, eller etter sommerpause. Ikke i en helt tilfeldig kamp utpå høsten. Jeg er selvfølgelig medlem selv, og har sesongkort, men vurderer å heller sitte hvis denne medlemsjekken tres i kraft i morgen. Syntes det er rævva timing.
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • 307
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2007
                            • 358

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Xavi
                            Det var billigere pga 40 år, men enda billigere fordi det er på KFL feltet. Jeg må si jeg blir forundret når jeg leser at du du kjøper sesongkort på KFL feltet fordi du vil stå. Det er flott, vi ønsker flest mulig på feltet.

                            Jeg spør da, hvorfor har du ikke meldt deg inn i LSK eller KFL?
                            Er ikke noen spesiell grunn for det. Men siden det ikke er medlemssjekk på kjøp av enkelt billetter så er ikke feltet et medlemsfelt. Og siden det selges sesongkort uten å måtte være medlem sjøl om det muligens står at man må det så har jeg ikke meldt meg inn så kjøper jeg det med god samvittighet. Grunn er at det pushes folk å kjøpe sesongkort.

                            Kommentar

                            • Xavi
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 1275

                              #54
                              Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette er så mye å klage over for enkelte. Har forklart så godt jeg kan, lite vits å diskutere mer rundt emnet nå. Det vil bli medlemsjekk på alle resterende kamper hvor det lar seg å gjennomføre.

                              Hvis dette er noe som virkelig plager noen er de velkomne å ta det opp på årsmøtet.
                              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                              Anders, Tidligere styremedlem KFL

                              Kommentar

                              • zkinny
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2012
                                • 322

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Xavi
                                Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor dette er så mye å klage over for enkelte. Har forklart så godt jeg kan, lite vits å diskutere mer rundt emnet nå. Det vil bli medlemsjekk på alle resterende kamper hvor det lar seg å gjennomføre.

                                Hvis dette er noe som virkelig plager noen er de velkomne å ta det opp på årsmøtet.

                                Fordi noen trenger noe og klage på uansett .....

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  #56
                                  Jeg har ikke sesongkort og er heller ikke medlem lenger. Men jeg har fått med meg at man må være medlem for å kjøpe sesongkort på feltet, jeg trodde også det var sjekk på vanlige billetter. Det er egentlig å forvente også, da det er rabatterte priser på feltet og det er et felt der man i størst mulig grad ønsker dedikerte syngende supportere.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9453

                                    #57
                                    Hvem gjennomfører forresten sjekken?

                                    Kommentar

                                    • Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                      Det er egentlig å forvente også, da det er rabatterte priser på feltet
                                      Dette er jeg ikke enig i. Tidligere var det billig med enkeltbillett på feltet, mens det nå koster det samme som øvrige sitteplasser ytterst på langsidene (200/100). Man kan argumentere for at vi som står på C-delen av ståfeltet slipper litt billig unna, men generelt sett er ikke enkeltbilletter på ståplass noe jeg vil karakterisere som rabatterte.

                                      Jeg synes for øvrig det er problematisk at det kreves medlemskap for å stå på Åråsen, sånn med tanke på å utforme et rettferdig/logisk system for neste sesong. Det burde være muligheter for å velge stå- eller sitteplass uavhengig av medlemskap. Imidlertid synes jeg det er helt riktig å ha rabatt for medlemmer. Gjerne 10% både på sesongkort (f.eks. 1350 i stedet for 1500) og enkeltbillett (180 i stedet for 200). Tidligere var det medlemsrabatt i hvert fall på enkeltbilletter, sist praktisert med 170 for medlemmer og 190 for andre.

                                      Litt off topic: Når jeg tenker meg om, kunne det vært en generell medlemsrabatt (10%) på alle sesongkort på Åråsen, spesielt for LSK-medlemmer (KFLs naturlige medlemsrabatt er på ståplass). På lang sikt kunne det økt medlemstallet i klubben, noe som igjen ville vært en styrke for klubbdemokratiet.

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        #59
                                        Ok, my bad. Trodde det var rabattert enda for medlemer.

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5916

                                          #60
                                          Jeg er litt treg av meg, så arrester meg om jeg tar feil, men problemet her er altså at :

                                          - KFL er ufin nok til å kreve dokumentasjon på medlemskap på et medlemsfelt.
                                          - man likevel slipper inn, men må donere en femtilapp til klubben i ens hjerte som er på konkursens rand, en klubb man allerede har valgt å la være å støtte gjennom medlemskap.

                                          Er konklusjonen da at man vil ha alle goder uten å bidra, eller at man oppfatter det å stå på feltet å synge som bidrag nok?
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...