[Etter] LSK-Stabæk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rathsmeister
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 561

    #21
    Opprinnelig skrevet av xeR
    Øvrebø var en av norges beste dommere for noen år siden. Han har tapt seg veldig de siste årene og nå er han bare en middels dommer mener nå jeg.
    Ja han har tapt seg, men at han har tapt seg til å bli en middels dommer er å ta i etter min mening.
    Mvh
    Martin Raths

    Kommentar

    • gamle-perta
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2004
      • 2418

      #22
      Opprinnelig skrevet av holmiz
      Kasey virka jo totalt ukonsentrert ved flere anledninger hvor han mister ballen alt for lett!
      Veldig enig!
      Som du påpeker virker han ukonsentrert i mange situasjoner.
      F eks da vi får frispark langt inne på Stabæks banehalvdel tre minutter på overtid. Da klarer han å lempe ballen langt ut over dødlinja!
      Kanskje en større "prestasjon" enn å få den til å lande inne i klynga med spillere foran mål?

      At han som sentral midtbanespiller nesten aldri truer mål, og dessuten serverer livsfarlige tversoverpasninger i hver kamp, gjør at behovet for en ny dirigent på den sentrale midtbanen bare blir større og større for hver kamp...

      Mvh
      Gammer`n
      Mvh
      Gammer´n (Per T)

      Kommentar

      • Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

        #23
        Frisparket på overtid var ubeskrivelig ræva. ALLE mennesker over 10 år hadde slått en bedre ball, det er bare å lempe ballen inn i feltet. Uendelig ræva utført. Vitner om manglende ro og konsentrasjon i stressede situasjon, noe som essensielt for å spille fotball på toppnivå.

        Altfor mange presterte langt under pari i dag, vi hadde faktisk fjortjent å tape. I tillegg blir Myklebust skada, kanskje lagets viktigste spiller. Han er den eneste som står for noe "annerledes" og kreativt offensivt. Han kan skape noe på egenhånd.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #24
          Dommer skal og burde vist ut Alzin etter en stygg etterslenger og et soleklart gulkort i 1 omg. Men hadde det hjulpet?

          Svak kamp og hvor vi får opp øya først etter 75 spilte minutter, men da var det desverre for sent. Nå venter 3 tøffe kamper og det hadde derfor smakt bedre med 3 poeng i dag!

          Kommentar

          • Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

            #25
            For å oppsummere kampen synes jeg vi var heldige som fikk 1 poeng i det hele tatt. Stabæk burde pungtert lenge før vi scora, heldigvis var de like ineffektive mot oss som de var mot Start på bortebane. Heldige som får en scoring ved Brenne som ser ut til å komme på en tilfeldighet. Etter det er vi nærmest å få alle 3 poengene hvor en feberredning av Knudsen hindrer Sundgot i å igjen score mot Stabæk. Ville forøvrig vært et ran om vi fikk 3 poeng idag, da det ene poenget vi fikk idag var relativt heldig.

            Skremmende dårlig match, spør du meg er det årsværste. I første omgang har vi ikke en eneste målsjanse, mens Stabæk har mange. Midtbaneleddet ble overkjørt, vi lot Alanzinho og Pall komme rettvendt slik vi ikke skulle. Eneste vi klarte defensivt idag var å hindre Nannskog bakrom. Offensivt var vi ekstremt slurvete med pasningene og klarte særdeles lite. Eneste som fungerte framover idag var Occean. Savner av og til at han slipper noen lure stikkere til medspillere i stedet for pløsete skuddforsøk, men det er ikke Ollie man skal klage på idag. Spillere som Riise, Brenne og Kiko skuffer meg ekstremt idag. Virket totalt ukonsentrerte i mange situasjoner.

            Ja, dommern var ræva. Jeg synes likevel det ser ut til at Stabæk blir snytt for et straffespark ved en nedsparkning av Pall, uten at jeg har sett situasjonen om igjen på tv. Wehrmans gule kort var på grensen til skandaløst dårlig av dommern, da Alanzinho tupper ballen forbi og løper rett inn i en stillestående Kasey. Her blir han straffet for å ha hindret Alanzinho ved en annledning 2 minutter tidligere, men dommern burde vise vett nok til å holde kortet nede da stadion sprenger _før_ han trekker opp det gule kortet.

            Mer hår enn hjerne!
            Lauken er vår venn!

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Frisparket på overtid var ubeskrivelig ræva. ALLE mennesker over 10 år hadde slått en bedre ball, det er bare å lempe ballen inn i feltet. Uendelig ræva utført. Vitner om manglende ro og konsentrasjon i stressede situasjon, noe som essensielt for å spille fotball på toppnivå.

              Altfor mange presterte langt under pari i dag, vi hadde faktisk fjortjent å tape. I tillegg blir Myklebust skada, kanskje lagets viktigste spiller. Han er den eneste som står for noe "annerledes" og kreativt offensivt. Han kan skape noe på egenhånd.
              Angående denne type frispark synes jeg dette er en uting vi i Norge burde slutte med. Jeg er enig i at ballen burde pumpes inn i feltet når det er 2-3 minutter igjen og man jager mål, men jeg irriterer meg grønn over at vi hver kamp lemper frispark 50 meter unna mål inn i boksen, uavhengig av vinkel på dødballen, bare for å komme inn i motstanderens boks. Det finnes ingen lag med internasjonalt snitt som pumper inn frispark på denne måten, skjønner ikke at vi heller satser på å bygge opp angrep ved å komme rundt på kantene. Innleggene bakfra blir i 99% av tilfellene klarert ut i en sone hvor back eller stopper klinker ballen tilbake inn i boksen hvor alle er på vei ut og hvor keeper plukker ballen. Håper for guds skyld vi kutter ut den håpløse pumpinga.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                #27
                Skammelig dårlig på hjemmebane. Fy faen så pinling og flaut dette var... Fysj!!

                At Nordlie ikke ser tidligere at Brenne ikke fungerer som ving!! Det er jo bare å bytte plass med Riise.(og Myklebust over) Dette vet vi at fungerer, why change a winning team?

                Nå må Nordlie snart begynne å drille inn spillerne i faste roller for å skape trygghet og la kollektivet begynne å vokse. Kan ikke være nødvendig at alle spillerne skal kunne spille på alle plasser?

                Mest skuffet er jeg over at jeg i dag fikk svar på det jeg egentlig visste, at vi ikke er gode nok for å ta gull i år heller.

                Kommentar

                • LSK-supp.
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2003
                  • 1023

                  #28
                  Skuffende match, men er veldig fornøyd med ett poeng kampen tatt i betraktning.

                  Midtbanen med Kasey og Mouelhi holder ikke akkurat gullnivå gjennom en lang sesong og mot god motstand, som f.eks i dag mot Stabæk.

                  Brenne fungerer dårlig på kanten, men har lite matchtrening så det kan jo gå seg til.
                  I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                  Kommentar

                  • mr.sandass
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2005
                    • 972

                    #29
                    Greit nok at man skal gjennomføre et par dårlige matcher i løpet av en sesong. Men hvorfor kommer dem i år som ifjor, mot tromsø og $tabæk?
                    www.ultrasfeltc.net

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      #30
                      Merksnodig at Strand ikke fikk sjansen i dag. Og iallfall på bekostning av Brenne. Hvorfor eksperimentere med Brenne som ving i en slik viktig kamp når vi har bedre alternativer? Etter OB-kampen burde det være åpenbart at Brenne får utnyttet ferdighetene bedre som indreløper. Grepet ved å flytte Brenne ned på bekostning av Kiko burde skjedd før da det i første omgang var åpenbart at rytmen i angrepspillet var dårlig. I lange perioder ble angrepsspillet for stakato og lett å stoppe. Pasningskvaliten var òg slett, og det ble følgelig mange brudd i midtbanen og vi kom stadig i undertall i egen defensiv sone. Stabæk kunne drept kampen på dét hadde dem vært hvassere. Vi spilte 65 minutter i en taktisk blindgate offensivt.

                      Occean gjør en bra match, binder opp mange folk og skaper derav gjennombrudd for andre. Ankepunktet må være at han til tider lå veldig langt ned i banen og da er det langt fram til mål. Midtbanen må der være bedre til å transportere ballen frem til angrepet. Han må fortsette å ligge foran goalen, målene kommer når rytmen i angrepspillet blir bedre og laget hever seg.

                      Og: Den polinga til Werhman fører ingen steder hen. Selvom Stefanutto kom til en bråte innlegg, har han også en tendens til å slå innlegg med en altfor høy bue på ballen. Mangel på farlige innlegg fra kant dreper den offensive rytmen.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                        Ja, dommern var ræva. Jeg synes likevel det ser ut til at Stabæk blir snytt for et straffespark ved en nedsparkning av Pall, uten at jeg har sett situasjonen om igjen på tv. Wehrmans gule kort var på grensen til skandaløst dårlig av dommern, da Alanzinho tupper ballen forbi og løper rett inn i en stillestående Kasey. Her blir han straffet for å ha hindret Alanzinho ved en annledning 2 minutter tidligere, men dommern burde vise vett nok til å holde kortet nede da stadion sprenger _før_ han trekker opp det gule kortet.

                        Mer hår enn hjerne!
                        Straffe skulle det aldri vært! Makan til ukultur i Stabæk med filmingen til Alzin og Veigar....

                        Kommentar

                        • KanariEngel
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Jun 2006
                          • 154

                          #32
                          Hvorfor har de ikke skrudd av flomlysa og heist de ned? Det er snart 2 timer siden kampen sluttet. Vanligvis er jo flomlysa på halv stang før jeg har kommet vekk fra feltet.
                          Driter vi penger for tiden eller bare virker det sånn??

                          Jäg trodda ängarla fanns bara bara i himmalan, jag trodda änglarna fanns bara bara u himmalan, men det var innan jeg møtte mej, nu har jag en ängal her hos mej.

                          Kommentar

                          • KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Canário
                            Selvom Stefanutto kom til en bråte innlegg, har han også en tendens til å slå innlegg med en altfor høy bue på ballen. Mangel på farlige innlegg fra kant dreper den offensive rytmen.
                            Enig at Shane slår for løse/høye innlegg. Det var brukbar tendens i innlegget som Sundgot headet og Knudsen gjør en meget bra redning fem minutter før slutt. Men overall slår han innleggene alt for løst. Knudsen plukket lett ned disse høye ballene et par ganger. Slår han hardere innlegg, vil det gjøre det vanskeligere for keeper og redde headingene som f eks da Knudsen fikk slått headinga fra Sundgot til corner.

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #34
                              Joda, vi er gode nok. Vi trenger fortsatt mer tid for at systemet skal sette seg skikkelig, så vi må nok bare regne med at det blir noen svake kamper her og der. Vil tro vi kommer sterkt på høsten, da forhåpentligvis med et par forsterkninger(Stoffe, FOR GUDS SKYLD). Vi må også huske på at jeg ikke er i Norge på dette tidspunktet, og at dette tilsier at vi blir knallgode. Jeg var ikke her i juli i 2001 heller, og dere så hvordan det gikk. Verdens iboende faenskap, ikke sant.

                              Et par ting til jeg vil kommentere; hvordan kan det ha seg at profesjonelle fotballspillere ikke skjønner at våte baller stusser på vått gress? Helt utrolig. Hvorfor insisterer Tom på å putte runde klosser i firkanta hull? Brenne var elendig som venstreving da vi prøvde det i vinter, så hvorfor gjøre det igjen? Blir som å stille dritings på jobbintervju, unødvendig og tåpelig.
                              Og hvorfor blir spillere som ikke har spilt seg ut(arild, espen og påsan) satt ut? Jeg har ikke noe å utsette på Tom så langt rent resultatmessig, men det kan fort endre seg om trendene fortsetter. En enorm motivator, kanskje en ikke fullt så god taktikker. Vi får se.

                              Dødballene. Kasey skal ikke slå dødballer, han kan det ikke. Den siste, som mange har nevnt, var noe av det råtneste jeg har sett av en toppspiller. Sliter også ofte med konsentrasjonen, og ble faktisk nedkjempet av Tchoyi i mange situasjoner(sier mye om odd som kvittet ham med seg for ågerpris, mannen er seriens beste sentrale midt så langt i år), så spørsmålet blir vel om ikke Kasey har godt av en kamp på sidelinja. Spennende å se om Kalle(SÅ dårlig i dag) kan imponere i favorittposisjonen sin mot Brann. Personlig tror jeg ikke han har roen(eller, kontroll i roen) som trengs mot et slikt lag, selv om overblikket, motoren og pasningsfoten utvilsomt er bra nok. Mot Brann forventer jeg å se både Påsan og Espen. Er det tilfeldig at vi taper poeng når han er ute? I think not. Eller hva sier du, benny?

                              Perta: Veikar la seg ned som ei deprimert førtiårig husmor på danskebåten. Ikke straffe, heller gult kort.

                              Registrerer at Stabækfolk på VGD klager på Øvrebø. Rett og slett utrolig, som om surfere skulle klage på at det er urettferdig at hai kan gjemme seg under vann. Han var r-æ-v-v-a.

                              I det hele tatt var det mye som var utrolig i dag, og da ikke i positiv forstand. Jeg vil ha bedre fotball neste gang. Og Alanzinho, koste hva det koste vil. Fy faen så god den lille jævelen er.
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • TorTor
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 335

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Wehrmans gule kort var på grensen til skandaløst dårlig av dommern, da Alanzinho tupper ballen forbi og løper rett inn i en stillestående Kasey. Her blir han straffet for å ha hindret Alanzinho ved en annledning 2 minutter tidligere, men dommern burde vise vett nok til å holde kortet nede da stadion sprenger _før_ han trekker opp det gule kortet.

                                Mer hår enn hjerne!
                                Her er jeg redd du tar feil, jeg så kampen på tv og reprisen viser at Kasey tar et skritt til siden og bevisst går i veien for Alanzinho, klart gult kort! Derimor var det flere obstruksjoner i dagens kamp og de ble alle dømt forskjellig. Lite konsekvent dømming i disse situasjonene....

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1267

                                  #36
                                  Mye surving her i dag ser jeg. Faktisk er jeg ganske fornøyd med et poeng i dag. Vi kunne tapt, men vi kunne vunnet også. Jeg er fortsatt rolig og avbalansert foran de tre storkampene som kommer

                                  Kommentar

                                  • BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

                                    #37
                                    Nok en skandale av Nordlie

                                    Opprinnelig skrevet av Canário
                                    Merksnodig at Strand ikke fikk sjansen i dag. Og iallfall på bekostning av Brenne. Hvorfor eksperimentere med Brenne som ving i en slik viktig kamp når vi har bedre alternativer? Etter OB-kampen burde det være åpenbart at Brenne får utnyttet ferdighetene bedre som indreløper.
                                    Som jeg skulle ha skrevet det selv. Før kampen var det spekulert i flere mulige oppstillinger (Ref. Gilberts glimrende treningsrapport). Nordlie presterer så å velge den klart dårligste av disse.

                                    Brenne har aldri vært, er ikke, og kommer aldri til å bli ving. Det han leverer i dag på vingen er noe av det dårligste jeg har sett fra en spiller i gult og svart de seneste år. Feilplassering, konstant pasningsskygge, elendige mottak, forsøk på triksinger, feilpasninger osv. Soleklar 1 på børsen.

                                    Dette er imidlertid Nordlie sin feil. Jeg har rippet opp i OB-kampen en rekke ganger, og de fleste her på forumet virker å ha god nok fotball-forståelse til å skjønne at Brenne ikke er noen ving. Det fatter tydeligvis ikke Nordlie. Helt utrolig.

                                    Opprinnelig skrevet av Canário
                                    Grepet ved å flytte Brenne ned på bekostning av Kiko burde skjedd før da det i første omgang var åpenbart at rytmen i angrepspillet var dårlig.
                                    Helt klart. Brenne kommer mer til sin rett på midtbanen, og Kiko er direkte svak. Markerer seg stort sett med å få kort.

                                    Opprinnelig skrevet av Canário
                                    Og: Den polinga til Werhman fører ingen steder hen. Selvom Stefanutto kom til en bråte innlegg, har han også en tendens til å slå innlegg med en altfor høy bue på ballen. Mangel på farlige innlegg fra kant dreper den offensive rytmen.
                                    Helt klart. Et annet argument for å ha med Påsan er dødballer, som flere nå er enige at vi er helt ufarlige på.

                                    Påsan burde om ikke annet sitte på benken. Men hva velger Nordlie: Bertheussen, Husar og Essediri istedenfor. Det er dagens skandale nummer to, sammen med å starte med Brenne.

                                    Er det noen som kan stille Nordlie til veggs å få en forklaring på dette? Nordlie sutrer på dårlige dødballer og innlegg, og manglende fantasi, men det er han som setter opp laget.
                                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                    Kommentar

                                    • TorTor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 335

                                      #38
                                      Påsan må snart få spille... Vi blir altfor ensidige når vi på død og liv skal spille oss gjennom på høyre siden hver gang. Hvis Nordlie ikke harf tillitt til Pål bør første prioritet bli å kjøpe inn en ny venstre ving. En ting er sikkert, Brenne er ingen ving.....

                                      Endring: Bennylem kom meg i forkjøpet med disse poengene...

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Mot Brann forventer jeg å se både Påsan og Espen. Er det tilfeldig at vi taper poeng når han er ute? I think not. Eller hva sier du, benny?
                                        Brenne ned for Kasey, Søgård inn for Kiko, og Påsan inn for Brenne hadde vært topp. Jeg tror imidlertid Sundgot og Søgård blir foretrukket neste match.

                                        Det er selvsagt usikkerhet rundt Magnus, og jeg frykter Kiko/Essidiri kanskje får nok en ufortjent mulighet på bekostning av Påsan.

                                        PS. Det er noe som slår meg, og det er at det er tilsynelatende mye større enighet her på forumet nå enn hva det har vært de siste årene. Tidligere var det mye mer varierte synspunkter for/mot Søgård, Påsan, Mifsud, Koren, drøying, bytter osv.

                                        Nå er det nesten en rørende enighet her angående det vi trenger å rette på.
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • ulfpulf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2004
                                          • 2506

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av KanariEngel
                                          Hvorfor har de ikke skrudd av flomlysa og heist de ned? Det er snart 2 timer siden kampen sluttet.
                                          Det er fremdeles lys i mastene.
                                          De leter vel fortsatt etter kontaktlinsene til Øvrebø.

                                          Kommentar

                                          Working...