[Etter] LSK-Stabæk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TorTor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 335

    #41
    Opprinnelig skrevet av Paddis
    Straffe skulle det aldri vært! Makan til ukultur i Stabæk med filmingen til Alzin og Veigar....
    TV-bildene viser at de fort kunne vært straffe. Frode bruker i overkant mye armer og det kan se ut som han dytter ned Gunnarsson. Uansett en vanskelig situasjon der det er litt 50/50 om det blir straffe eller ei...

    Kommentar

    • TorTor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 335

      #42
      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
      Det er fremdeles lys i mastene.
      De leter vel fortsatt etter kontaktlinsene til Øvrebø.
      Synes ikke vi skal klage for mye på dommeren i dag, mye rart begge veier spør du meg...

      Kommentar

      • Ballkunstneren
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 780

        #43
        Opprinnelig skrevet av BennyLem
        Brenne har aldri vært, er ikke, og kommer aldri til å bli ving.
        Brenne startet karrieren sin som spiss ving på moss.. Men han har vel spillt flere sesonger som midtbane spiller og trives bedre der nå.. men jeg er sikker på at simen kan spille like godt som ving bare han kommer i form.

        I dag tror jeg ikke noen av delene hadde vært noe bedre.. Gutten må spille seg i form. Det positive er at gutten prøver i hvertfall og han er ikke redd for å spille å prøve videre selv om han driter seg ut..

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          #44
          Opprinnelig skrevet av TorTor
          Her er jeg redd du tar feil, jeg så kampen på tv og reprisen viser at Kasey tar et skritt til siden og bevisst går i veien for Alanzinho, klart gult kort! Derimor var det flere obstruksjoner i dagens kamp og de ble alle dømt forskjellig. Lite konsekvent dømming i disse situasjonene....
          Totalt uenig. Så situasjonen to ganger på storskjermen etterpå og fikk med en gang bekreftet min påstand om at i det hele tatt et frispark var skandaløst. Alanzinho tupper ballen forbi, mulig Kasey tar et steg, men han stenger på ingen måte Alanzinho da begge armene hans er rett i været for å tydelig markere at han ikke prøver å hindre med noen midler. Alanzinho løper rett inn i Kasey for å framspille et frispark, noe han lykkes med. At Kasey i tillegg skal straffes med et gult kort er katastrofe. Den meningen hørtes det ut som et par tusen kanari-fans delte med meg på stadion idag.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • TorTor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 335

            #45
            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Totalt uenig. Så situasjonen to ganger på storskjermen etterpå og fikk med en gang bekreftet min påstand om at i det hele tatt et frispark var skandaløst. Alanzinho tupper ballen forbi, mulig Kasey tar et steg, men han stenger på ingen måte Alanzinho da begge armene hans er rett i været for å tydelig markere at han ikke prøver å hindre med noen midler. Alanzinho løper rett inn i Kasey for å framspille et frispark, noe han lykkes med. At Kasey i tillegg skal straffes med et gult kort er katastrofe. Den meningen hørtes det ut som et par tusen kanari-fans delte med meg på stadion idag.
            Ok, mulig vi ikke blir enig her, men å stole på et par tusen hjemmesupporter tror jeg blir litt feil...

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1267

              #46
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Brenne har aldri vært, er ikke, og kommer aldri til å bli ving. Det han leverer i dag på vingen er noe av det dårligste jeg har sett fra en spiller i gult og svart de seneste år. Feilplassering, konstant pasningsskygge, elendige mottak, forsøk på triksinger, feilpasninger osv. Soleklar 1 på børsen.
              Alle kan vi være enig om at trekket med Brenne på vingen ikke var velykket. Det blir heller neppe noe mer Brenne på vingen med det første. Likevel er Brenne et soleklart førstevalg fremfor Påsan og Sørgørd. Brenne reddet "uavgjort" i Tromsø hvis det ikke hadde vært for håpløs dømming og han reddet uavgjort i dag. Sørgård er riktignok en viktig defensiv kraft i LSK laget og Påsan har gode dødballer, men alle vet at Nordli først og fremst leter etter rytmen i det ofensive spillet og gjør valgene sine først og fremst ut i fra det.

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                #47
                Opprinnelig skrevet av TorTor
                Ok, mulig vi ikke blir enig her, men å stole på et par tusen hjemmesupporter tror jeg blir litt feil...
                Skulle aldri vært frispark...! T.o.m Alzin lo av episoden rett etterpå. Totalt unødvendig kort av dommer

                Kommentar

                • TorTor
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 335

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                  Skulle aldri vært frispark...! T.o.m Alzin lo av episoden rett etterpå. Totalt unødvendig kort av dommer
                  Ok. Jeg mener likevel at det var et riktig gult kort. Kjipt at Kasey må stå over neste kamp, (med unntak av siste dødballen gjør han en brukbar kamp i dag), men kortet var riktig.. Spennede å se om det er noen som har sett det på TV er enig meg meg...
                  Last edited by TorTor; 28.05.2007, 23:16. Begrunnelse: Setning uten mening.

                  Kommentar

                  • BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Alle kan vi være enig om at trekket med Brenne på ikke var velykket. Det blir heller neppe noe mer Brenne på vingen med det første. Likevel er Brenne et soleklart førstevalg fremfor Påsan og Sørgørd. Brenne reddet "uavgjort" i Tromsø hvis det ikke hadde vært for håpløs dømming og han reddet uavgjort i dag. Sørgård er riktignok en viktig defensiv kraft i LSK laget og Påsan har gode dødballer, men alle vet at Nordli først og fremst leter etter rytmen i det ofensive spillet og gjør valgene sine først og fremst ut i fra det.
                    Selvsagt er Brenne en god spiller, men på kant er han tilnærmet verdiløs. Dette med manglende rytme er min hovedinnvending mot å ha Brenne på kant. Når vi vinner ballen, så ligger han som regel alt for langt inne, og er i pasningsskygge. De gangene han faktisk mottar ballen, så har han ikke teknikk til å utfordre og ikke venstreben til å slå inn. Regelrett smertefullt å se på.

                    Hvis Nordlie på død og live skal starte med de spillerene som startet i dag, så ser jeg to alternativer som er langt bedre:

                    Alt 1:
                    Myklebust - Occean - Brenne
                    Kiko - Kasey -Riise

                    Myklebust er sannsynligvis den eneste i dagens stall som kan bekle venstreving godt bortsett fra Påsan. Han plasserer seg godt, og har gode finter. Minuset er selvsagt innleggsfot. Med denne formasjonen kommer Brenne sannsynligvis litt mer til sin rett, ettersom han kan benytte høyrebenet til å slå inn.

                    En antatt hovedinnvending mot denne formasjonen er at man "splitter" Myklebust og Riise. Dette tror jeg ikke har noe å si, da de stort sett har spilt godt en omgang sammen (første borte mot Aalesund).

                    Alt 2:
                    Myklebust - Occean - Riise
                    Kiko - Kasey -Brenne

                    Mye av den samme argumentasjonen som nevnt over. Forskjellen er kun Brenne og Riise.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #50
                      Benny: godt å se vi er enige, men har ikke vi krangla ganske mye om Espen tidligere?
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2506

                        #51
                        Jeg hadde tenkt å holde meg våken så jeg kunne fortelle forumet når flomlyset ble slått av på Åråsen, men det er fortsatt på, og siden vi er langt inne i et nytt døgn og jeg har tenkt meg på jobb om noen timer, biter jeg i gresset, innser at banemannskapene er mer utholdende enn meg og går og legger meg.

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av BennyLem
                          Påsan burde om ikke annet sitte på benken. Men hva velger Nordlie: Bertheussen, Husar og Essediri istedenfor. Det er dagens skandale nummer to, sammen med å starte med Brenne.
                          Påsan er nok en gang skadet, ref, nyhetstråden. Denne gangen en liten strekk i en muskel i ryggen...
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • forzastabæk
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • May 2007
                            • 5

                            #53
                            Takk for en fin kamp. Det er alltid hyggelig å komme til Åråsen! Lykke til videre med sesongen.

                            Kommentar

                            • BennyLem
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 2902

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av Rønnern
                              Påsan er nok en gang skadet, ref, nyhetstråden. Denne gangen en liten strekk i en muskel i ryggen...
                              Takker. Meget viktig opplysning. Merkelig at dette ikke er snappet opp av nettaviser etc. før matchen. Her har kanskje LSK en jobb å gjøre med informasjonsflyten? Hva med å legge ut info om skadede spillere på www.lsk.no? Det er en jobb som burde ta to minutter per match. Vil garantert gi bekymrede supportere litt mer oversikt.

                              At Påsan igjen er skadet styrker bare argumentasjonen for å skaffe inn dekning på denne plassen, og ikke minst å få inn en spiller til i stallen som kan ta dødballer.

                              Forøvrig stor takk til Rønnern som lufter fansens bekymringer for Nordlie.
                              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                #55
                                Vi burde nesten hatt en liste med spillerstatus. Som for eks. skader, og karantener/gule kort.
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • iL
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 10771

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Dette med de gule kortene for obstruksjon kommer an på om man blir fratatt en positiv angrepsmulighet. Jeg synes at kortene alt i alt var helt greie.
                                  jaha, hvorfor fikk ikke Nannskog det da når han holder igjen (wehrmann?) på en kontring?
                                  Kanarifugla flyr høyt i år!

                                  Kommentar

                                  • iL
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 10771

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Seb.R
                                    Vi burde nesten hatt en liste med spillerstatus. Som for eks. skader, og karantener/gule kort.
                                    sistnevnte har vi da: http://www.kanari-fansen.no/wiki/index.php/Sonekamper

                                    Vi er nå oppe i 16 gule og 2 røde. Kasey soner mot Brann.
                                    Kanarifugla flyr høyt i år!

                                    Kommentar

                                    • Chessheim-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1022

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av BennyLem
                                      Takker. Meget viktig opplysning. Merkelig at dette ikke er snappet opp av nettaviser etc. før matchen. Her har kanskje LSK en jobb å gjøre med informasjonsflyten? Hva med å legge ut info om skadede spillere på www.lsk.no? Det er en jobb som burde ta to minutter per match. Vil garantert gi bekymrede supportere litt mer oversikt.
                                      det at en spiller får en liten strekk, et lite overtråkk, en lårhøne etc behøver ikke nødvendigvis å bety at spilleren er skadet og er ute av troppen.
                                      det kan være mere skadelig, både for spilleren og supportere, å få alle disse "småskadene" lagt ut på felles forum.
                                      spilleren kan tape på det i forhold til eventuelle overganger senere i karrieren, og vi supportere blir gale av alle skadene som er i troppen til enhver tid.

                                      jeg tipper grunnen til at påsen nå ble tatt ut av troppen er at vi har "alt for mange" friske spillere, og derfor stilte lengre bak i køen denne kampen.

                                      (og bare til opplysning, jeg er ikke i lsk lengre, så jeg har ingen aning om hvordan situasjonen til pål egentlig er nå. dette er bare synsing fra min side.)
                                      mvh Lsk's nye fysioterapeut

                                      Kommentar

                                      • BennyLem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2902

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                                        det at en spiller får en liten strekk, et lite overtråkk, en lårhøne etc behøver ikke nødvendigvis å bety at spilleren er skadet og er ute av troppen.
                                        det kan være mere skadelig, både for spilleren og supportere, å få alle disse "småskadene" lagt ut på felles forum.
                                        spilleren kan tape på det i forhold til eventuelle overganger senere i karrieren, og vi supportere blir gale av alle skadene som er i troppen til enhver tid.
                                        Jeg skjønner poenget ditt, men det er vel vanlig praksis at klubbene opplyser til diverse aviser, tippesteder og andre nettsteder om hvilke spillere som er tilgjengelige.

                                        Slik det er nå, så er det total forvirring om status på Påsan.

                                        Fra dagens nyhetstråd av Rønnern (http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ostcount=204): "- Pål var på vei inn på laget, men fikk streptokokker i begynnelsen av uka. Men han var i full trening mot slutten av uka, før han pådro seg en liten ryggstrekk på slutten av treninga på lørdag."

                                        Fra LSK.no (http://www.lsk.no/?did=9090700): "Pål Strand er også aktuell, men sliter fortsatt med skaden han har øverst bak på låret."
                                        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Chessheim-kanaris
                                          det kan være mere skadelig, både for spilleren og supportere, å få alle disse "småskadene" lagt ut på felles forum.
                                          spilleren kan tape på det i forhold til eventuelle overganger senere i karrieren, og vi supportere blir gale av alle skadene som er i troppen til enhver tid.
                                          Det heter engasjement at Forumet spekulerer i, og videreformidler informasjon om skadesituasjonen til spillerne. Det må også de profesjonelle spillerne våre tåle.

                                          Vi respekterer taushetsplikten din, Chesshem-kanaris. Men her på Forumet skal det spekulereres og informereres om skadesituasjonen til spillerne. Og det til gangs.
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...