[Etter] LSK-Stabæk

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hennern
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2006
    • 157

    #61
    trist og se Kasey Wherman i denne kampen, men må si jeg likte noe av brenne´s spill i går, er ikke av noen grunn for at denne mannen er på landslaget. Han er noe eget.
    det er helt for jævelig

    Kommentar

    • Fritz
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2004
      • 1033

      #62
      Opprinnelig skrevet av hennern
      men må si jeg likte noe av brenne´s spill i går, er ikke av noen grunn for at denne mannen er på landslaget. Han er noe eget.
      Landslaget er ræva, og Brenne var ræva i går - sånn sett ser jeg en sammenheng. Hva var det med Brennes spill du likte?

      Dårlig timing og elendig presisjon oppsummerer mitt inntrykk av Simen Brenne i går.

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #63
        Kampvurdering

        Stabæk er et godt lag, og kunne ha vunnet denne kampen. Men selv om de kom til mange angrep/kontringer skapte de ikke mange reelle målsjanser: De fleste media har tre-fire sjanser til hvert lag. Hovedproblemet var, som Kasey sier til Rønnern, at midtbanen og forsvaret ikke fungerte godt sammen og slapp Stabæks gode, men akk så lett fallende, midtbanespillere altfor lett til, og rygga altfor lenge og mye.

        Kasey gjorde etter min vurdering en god kamp, med innsatsvilje, flere gjenvinninger (og løp opp Nannskog), og uten de vanlige stygge balltapene (selv om dødballene var svake), helt til det siste kvarteret (da han ofte blir sliten); da fungerte heldigvis resten av laget slik det burde - godt å se at vi har kondis på slutten av kampene i år.

        Verken Kippe (uvanlig nølende og klønete) eller Kiko fungerte som de skulle. Kiko er en god spiller, men igår var han vaksinert mot en-touch-spill, og dragningene hans førte stadig til balltap eller (oftest) støttepasning, og ødela driven i angrepene. At han har vært god på trening er ikke godt nok argument. Vi har ikke samhandling på venstre slik vi har mellom Sunnmørstrioen på høyre og foran. (Jeg spekulerer litt på om samhandlinga mellom Riise og Myklebust, som ikke var helt god i går, blir bedre med Sundgot enn Occean på topp, men det er, som alltid, mulig jeg er litt inhabil på Gilberts vegne...)

        At Nordlie unnskylder seg når han feilplasserer Brenne som ving ved å si at Simen sjøl ikke synes det gjør noen forskjell er også litt underlig. Det er Nordlies ansvar å få til samhandlinga også på venstre, og med Strand ute med skade (noe jeg dessverre ikke fikk med meg fra lørdagstreninga) burde vi starta med de 11 vi avslutta kampen med (før Søgård kom inn). Sundgot kunne/burde blitt matchvinner, og Occean er nå så god venn med ballen og vanskelig å ta fra ballen at han også må være med, selv om han fortsatt må bli bedre i bevegelsene uten ball og i samspillet med vinger og indreløpere. Det er greit at Brenne SKAL gis kamptrening og derfor velges før Kiko eller Espen, men da må det være på rett, og ikke vekslende, plass.

        Forsvaret hadde overraskende god kontroll på Stabæks mye omtalte spisspar, spesielt Pål Steffen gjorde en meget god jobb i går. Problemet lå som nevnt i at hele laget rygga og slapp Tchoyi og Alanzino gjennom for lett.

        Kampbildet var at Fugla hadde et klart initiativ de første 10-15 minuttene, før Stabæk kom mer med, med en jevn, men sjansefattig kamp resten av første. I andre kom Fugla også relativt greit i gang, men overlot Stabæk initiativet inntil skåringa, før vi igjen overtok med bra spill og trøkk (med Brenne som indreløper og Sundgot på topp) de siste 20-25 minuttene.

        Dommer Øvrebø hadde en del rare avgjørelser, men vi skal på vår side være glad for ikke å ha fått straffe imot. En del av skylda for det hadde vel Alanzino sjøl, som hadde vist seg så vaklevoren flere ganger tidligere at selv Øvrebø hadde begynt å lure på hvor lett han egentlig greide å falle. Men selvsagt er det bittert nå vi alle så på repetisjonen på storskjerm (før målet) at frisparket som starta angrepet Stabæk skårte på slett ikke var noe frispark. Og at Kasey får gult kort for en opplagt obstruksjon, mens et par anledninger den andre veien ikke ga tilsvarende.

        gilbert

        Kommentar

        • Hamburg & Kanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 3006

          #64
          Ingen stor kamp av Fugla bortsett fra siste 25 minutter, men aller dårligst var likevel Frode Olsen (han kommenterer som om en LSk spiller skal ha stikket av med dama hans eller noe sånt. Har vi gjort han noe. Annet enn å banke laget han måtte ha spilt for gang på gang??), tett fulgt av Øvrebø som tross sitt tøffe utseende tydeligvis tror at fotball er en non-contact sport.

          Filmende kyllinger i blått falt oimkring som fluer der ute, særlig i feltet, Øvrebø lurt gang på gang. Heldigvis ble han ikke lurt av noen av straffe-filmingene til Stabæks spillere (og urutinerte "fans". Makan til hylekor !!)
          LSK Norges beste lag

          Kommentar

          • Hamburg & Kanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 3006

            #65
            Opprinnelig skrevet av Grusom B
            Jeg er også enig i at vi er heldige med ett poeng i dag, og også i at å utelate Påsan er helt hårreisende. Samtidig synes jeg Brenne var elendig frem til målet sitt i dag, og kan ikke se hvordan han har spilt ut Arild og Espen. Jeg kan heller ikke begripe hva mouelhi gjør på bana i denne kampen, en søgård til å følge Tchoi ville redusert Stabæk betydelig. Vi var råtne, og klarte ikke å sende selv de enkleste pasninger i riktig retning. Den eneste spilleren som spilte opp mot godkjent i nitti minutter var Occean, som til gjengjeld var knallgod. Førstetouchen var bedre enn hva den har vært siden han kom.

            Men! Og det er et stort men her. Denne kampen, som ofte før i år, ble fullstendig istykker blåst av en elendig og inkonsekvent Øvrebø. Frisparket på Brenne rett før vi får mål i mot er et ypperlig eksempel på dette. Hvis jeg vil se på damefotball ser jeg Trondheims Ørn. Dette er faen ikke basketball, og fysikk er ikke lik frispark. Jeg har ikke sett frisparkstatistikken ennå, men den må ha vært bortimot 30-10. Stabækspillerene la seg ned bare en fugl så hardt på dem, og slik kan vi rett og slett ikke ha det. Det blir for dumt når all fysisk trening er bortkastet fordi det ikke er lov å være sterk lenger. Denne tendensen er nå blitt så overdreven at det må være lov å rope varsku, det er i ferd med å ødelegge fotballen. Vi så det i VM, som ble fullstendig ødelagt(dårligste VM noensinne) av overivrige pipeblåsere, vi ser det til og med i Premier League, manneligaen fremfor noen. Også vil Sepp Blatter se mer av dette? Fy faen, den mannen er for fotballen hva svartedauen var for humøret til den gjengse nordmann på 1300-tallet. Jeg vil ha tilbake fotballen min, for faen! Og Veikar Pall: din jævla kjerring!

            PS! TV2 viser nok engang hvilken ubrukelig møkkakanal den er. De første ti minuttene hørtes kfl godt som fy, så ble plutselig stabækfolka River- og Bocafansen på en gang. Håpløs produksjon nok en gang. Stusselig, det norske fotballpublikummet fortjener bedre. Gi fotballen tilbake dit den hører hjemme; hos Arne. Fotballen er for folket, lik som NRK, og dermed er det der den hører hjemme.
            Du kan få en nobelpris av meg for denne. Jeg er HELT enig.
            Dagens dårligste var faktisk ikke LSK-laget, det var 1) Frode Olsen (hva faen har han egentlig mot vårt lag, og HVORFOR får en som hater halvparten av idrettsutøverne lov å kommentere? Hvordan hadde det sett ut i andre sporter?? Gi oss Arne Scheie istedenfor slike pappneser) 2) Øvrebø og Veikur Balla, ser tøffe ut, men er noen forkvaklete svanesjøenballerinaer i sjelen. Få de vekk fra fotballen før sporten ødelegges totalt. 3) Stabækk drivgodset på tribunen som ikke skjønner at et fall innefor 16 ikke nødvendigvis skal utløse at jævla hylekor mot dommeren hver bidige gang. Her kan man si at laget og publikummet "spiller på lag". At det så stinker lut, er en annen sak. Ynkelig. Og bare tenk dere hvordan det hadde sett ut med I A Olsen der ute... med 90 minutters shitsnak og uavbrudd dommersyting på brekende sørlandsk som ingen skjønner? Grøss.

            Kampen i går var gjennomført med komplett tackleforbud og fallende/stupende/filmende blånisser fra pappaguttveikrysset. Det blir ikke fotballMATCH av slikt.
            Last edited by Hamburg & Kanari; 29.05.2007, 14:35.
            LSK Norges beste lag

            Kommentar

            • Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

              #66
              Opprinnelig skrevet av Paddis
              Straffe skulle det aldri vært! Makan til ukultur i Stabæk med filmingen til Alzin og Veigar....
              Jeg så INGEN straffer i denne kampen. Men veldig mange i blått som forsøkte å kontruere straffer, og et bortpublikum som følger opp med hylekor hver gang en blånisse går på tattata. Våre spillere måtte jo slutte å tackle i denne kampen, særlig innenfor egen 16 kan man jo ikke låre en bønne i retning av en blå utenat han går på tryne med henda i været mot dommeren. Svine-tacklet, det er det de skulle vært! Det er bare så innmari pinlig å se en spiller som Feigur-Fall Snublarson ikke engang prøve det minste forsøk påå holde seg oppreist innenfor 16-meteren, når han er råsterk uttafor. Hva skjedde med å gi gule kort til filmere, Øvrebø ? Når du gir gule kort for alle obsruksjoner, små og store og ikke minst blåser kampen i filler ellers ???
              LSK Norges beste lag

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5099

                #67
                Opprinnelig skrevet av Seb.R
                Vi burde nesten hatt en liste med spillerstatus. Som for eks. skader, og karantener/gule kort.

                Kommentar

                • Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av forzastabæk
                  Takk for en fin kamp. Det er alltid hyggelig å komme til Åråsen! Lykke til videre med sesongen.
                  Hvorfor dere spiller som Argentine mot oss og som et bedriftslag mot endel andre er for meg en gåte. En spiller som I A Olsen (spilte riktignok ikke i dag) og tidligere Martine Andresen spiller jo med hatet sitt langt uttapå skjort når han kommer hit. Pussig. Det skulle være enda hyggeligere for dere her på Åråsen hvis 1) spillerne holdt seg på bena, særlig innenfor 16-meterne og 2) hvis ikke 50 småjenter hyler som en skrekkfilm hver gang Feigur Fall Snublarsom og den lille brasilianeren faller.

                  Takk.
                  LSK Norges beste lag

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #69
                    Jeg er en stor fan av å sette kallenavn på spillere og her synes jeg Hamburg Kanari virkelig treffer spikeren. Genialt!


                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                    Hvorfor dere spiller som Argentine mot oss og som et bedriftslag mot endel andre er for meg en gåte. En spiller som I A Olsen (spilte riktignok ikke i dag) og tidligere Martine Andresen spiller jo med hatet sitt langt uttapå skjort når han kommer hit. Pussig. Det skulle være enda hyggeligere for dere her på Åråsen hvis 1) spillerne holdt seg på bena, særlig innenfor 16-meterne og 2) hvis ikke 50 småjenter hyler som en skrekkfilm hver gang Feigur Fall Snublarsom og den lille brasilianeren faller.

                    Takk.
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Chessheim-kanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2005
                      • 1022

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                      Det heter engasjement at Forumet spekulerer i, og videreformidler informasjon om skadesituasjonen til spillerne. Det må også de profesjonelle spillerne våre tåle.

                      Vi respekterer taushetsplikten din, Chesshem-kanaris. Men her på Forumet skal det spekulereres og informereres om skadesituasjonen til spillerne. Og det til gangs.
                      jeg er helt enig i at vi skal være engasjerte og at vi kan spekulere så mye vi orker i skadesituasjoner.
                      det jeg sier er at jeg forstår hvorfor det ikke legges ut en offisiell skadeliste.
                      jeg tror ikke vi trenger å vite mer enn det vi får vite for at vi skal kunne være gode supportere
                      mvh Lsk's nye fysioterapeut

                      Kommentar

                      • forzastabæk
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • May 2007
                        • 5

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Hvorfor dere spiller som Argentine mot oss og som et bedriftslag mot endel andre er for meg en gåte. En spiller som I A Olsen (spilte riktignok ikke i dag) og tidligere Martine Andresen spiller jo med hatet sitt langt uttapå skjort når han kommer hit. Pussig. Det skulle være enda hyggeligere for dere her på Åråsen hvis 1) spillerne holdt seg på bena, særlig innenfor 16-meterne og 2) hvis ikke 50 småjenter hyler som en skrekkfilm hver gang Feigur Fall Snublarsom og den lille brasilianeren faller.

                        Takk.

                        Hehe dere er jo søte oppe i Opel Ascona-land.
                        Det at Stabæksupportere er små pappagutter og jenter med pannebånd og liten fotballforståelse er en så oppbrukt floskel at det sier mer om dere som bruker den, enn om oss som blir harsjelert med. Det er bare å komme på besøk i klacken og se hvor mange forskjellige typer mennesker som står i SS.

                        At vi er få er vi fullstendig klar over, men det er da neppe noe vi kan stå ansvarlige for? Vi er tross alt der?

                        Tilslutt må jeg gratulere deg med et ypperlig ordspill på navnet til Veigar. Det oser kreativitet av det! Gleder meg til å ta imot Kanarifansen på Nadderud. Dere er skikkelig kule, store, tøffe, pene, kjekke, smarte, mange, oppfinnsomme, intellektuelle, rike, vellykkede og greie. Rett om slett en kjempegjeng.

                        Kommentar

                        • e.d
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 688

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av forzastabæk
                          At vi er få er vi fullstendig klar over, men det er da neppe noe vi kan stå ansvarlige for? Vi er tross alt der?
                          Det at dere er så få har sikkert ingenting å gjøre med at 50 jenter hyler som en skrekkfilm hver gang Feigur Fall og han lille brasilianereren faller
                          Eller tror du framtidige supportere Stabekksupportere tenker: - Wow! Dette er kult. Det vil også jeg være med på.
                          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                          Kommentar

                          • holmiz
                            The kjøkken-kanariz
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6064

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av forzastabæk
                            Hehe dere er jo søte oppe i Opel Ascona-land.
                            Det at Stabæksupportere er små pappagutter og jenter med pannebånd og liten fotballforståelse er en så oppbrukt floskel at det sier mer om dere som bruker den, enn om oss som blir harsjelert med. Det er bare å komme på besøk i klacken og se hvor mange forskjellige typer mennesker som står i SS.

                            At vi er få er vi fullstendig klar over, men det er da neppe noe vi kan stå ansvarlige for? Vi er tross alt der?

                            Tilslutt må jeg gratulere deg med et ypperlig ordspill på navnet til Veigar. Det oser kreativitet av det! Gleder meg til å ta imot Kanarifansen på Nadderud. Dere er skikkelig kule, store, tøffe, pene, kjekke, smarte, mange, oppfinnsomme, intellektuelle, rike, vellykkede og greie. Rett om slett en kjempegjeng.
                            Kjekt med en bortelagssupporter som faktisk holder en fin tone på forumet, det skal du ha! (og nei, ingen ironi her, jeg står for denne.)

                            Ingen kan vel nekte på at feltet deres, ihvertfall det vi eksilkanaris så på tv2, hadde stort innslag av pannebånd (helst hvite, men så også andre farger). Og at du kaller deg forzastabæk viser jo hvem som er storebror.

                            Går sammen med en stabæk-supporter her oppe ved NTNU, og jeg hadde håp om at fugla skulle vinne i går, slik at jeg kunne psyke han totalt ut på eksamen i dag, ved å møte opp med LSK genser, bøttehatt og skjerf. Men den gleden tok dere fra meg, og det er litt bittert. Anyhow lykke til videre med sesongen, og måtte dere ta poeng fra et par andre topplag i år.

                            Sees på Nadderud, og planen min er å gå med LSK klær hele neste høstsemester, så dere bør åpne slusene neste gang vi møtes! Er hjemme den helgen matchen går, og håper på bortetur med KFL. Og håper dere har kurert et par spillere for fallesyken innen den tid, se hele tråden for å finne ut hvem.

                            Hilsen Anders
                            Hilsen Anders

                            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                            Kommentar

                            • McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5099

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av forzastabæk
                              Det at Stabæksupportere er små pappagutter og jenter med pannebånd og liten fotballforståelse er en så oppbrukt floskel at det sier mer om dere som bruker den.
                              Jada, en frykelig oppbrukt floskel uten rot virkeligheten.



                              Klarte ikke å dy meg!

                              Kommentar

                              • BennyLem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 2902

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                Jada, en frykelig oppbrukt floskel uten rot virkeligheten.

                                Klarte ikke å dy meg!
                                He-he. Det er minst to til. En midt på helt til venstre (blått bånd), og en helt nederst til høyre (hvitt/lyseblått bånd).
                                Last edited by BennyLem; 29.05.2007, 20:19. Begrunnelse: Presisering av farge på pannebånd
                                Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                Kommentar

                                • BennyLem
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 2902

                                  #76
                                  Jeg synes forøvrig at det er veldig positivt at folk fra Stabæk (og andre lag) er innom forumet og skriver.

                                  La oss forsøke å holde en god tone begge veier (bilder ala McGuffy her går under kategorien godhjertet mobbing synes jeg...)

                                  I gamle "liste-dager" var det på høyden flere fra Brann, VIF, Stabæk etc. som bidro aktivt og positivt.
                                  Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                  Kommentar

                                  • forzastabæk
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • May 2007
                                    • 5

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Jada, en frykelig oppbrukt floskel uten rot virkeligheten.



                                    Klarte ikke å dy meg!

                                    Haha! Ok der tok du meg:-) Men poenget mitt var ikke at ingen går med pannebånd, men heller at mange IKKE gjør det og at mange absolutt ikke er av typen "soss"...

                                    Men ufattelig bra svar!!!

                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2129

                                      #78
                                      Benny, Benny, Benny... Påsan er min desiderte favorittspiller på LSK, men han har ikke tempoet til å være et ordentlig førstevalg. Det hadde jo sikkert vært moro å se Påsan i løpsduell mot Filmezinho sist... Men! At han ikke er på benken fatter jeg ikke! Tenk bare: Presse på slutten; Strand med innlegg, og Sundgot,Occean(TAG??) i boksen til å score!! Istedet presterer Nordlie å sette inn Søgård (som burde ha starta kampen), når vi jager utligning. SKANDALE!
                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #79
                                        Ja, SKANDALE! er ordet.

                                        Eventuelt kan du begynne følge med litt (nyhetstråden anbefales), slik at du kanskje hadde fått med deg at Påsan er skada og at det er grunnen til at han ikke engang var på benken...

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          #80
                                          Moderatormelding:

                                          Flere innlegg er sletta pga. chatting.
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...