Selvsagt moro for Bjørn Helge dette her, scoring og en flott match (i det som ellers var en dørgende kjedelig fotballkamp, etter min mening). Men jeg begynner å frykte at Bjørn Helges tid i LSK nærmer seg en slutt. Er han ikke solgt før EM-sluttspillet sommeren 2008 vil jo sluttspillet bli et kjempemessig utstillingsvindu. Godt han har langtidskontrakt.
Landslagskanaris 2007
Collapse
X
-
Det hjelper selvsagt litt, men bare på prisen, at Bjørn Helge er en av de fem i stallen med kontrakt ut 2011 (sammen med Otto, Pål Steffen, Marius og Simen). Men dessverre tror jeg vi nå kan planlegge og spekulere i lagoppstillinger for 2008 uten ham.
Mine klare og uttalte ønsker før landskampen var, i prioritert rekkefølge:
1. Ingen skader på Bjørn Helge (eller Frode hvis han på mirakuløst vis skulle bli satt inn av Hareide).
2. Helst ingen praktkamp, og slett ingen viktig skåring, av Bjørn Helge.
3. Gjerne, for underholdningens skyld, en OK norsk kamp med seier, men egentlig helt underordna de to første prioriteringene.
Så derfor var min reaksjon på skåringa under kampen mildt sagt blanda:
"F.... også, der skårer naturligvis Bjørn Helge et flott mål. Moro for han, men nå blir han solgt for 10-12 millioner til en middels klubb i England."
Slutter meg helt til de som gir beng i landslagsfotball og synes landslagspauser bare er tåpelige avbrekk i Fuglas marsj mot seriemedalje og cup-gull.
gilbertKommentar
-
Jeg synes alle bud under 15 mill. bør avslås blankt. Klarer vi å oppnå mer enn 20 mill., synes jeg det er greit å selge.Kommentar
-
Ja BHR kommer sikkert ikke til å få noen lang karriere i LSK, håper at han blir hos oss lang tid fremover men frykter det ikke blir noe av, han har vokst mye på lite tid og blitt en meget god spiller synes jeg, han kjemper og står på, springer stort sett hele kampene og er et arbeidsjern som regel, det blir lagt merke til slike arbeidsjern som jobber utrettelig for laget, at han i tillegg normalt sett oppfører seg ordentlig på banen (ingen regel uten unntak) hjelper heller ikke oss, han er rett og slett en god spiller med potensiale for enda mere, som er lett å like og dermed legges godt merke til, han forsvinner nok snart fra Åråsen og LSK, la oss håpe at vi kan selge han jævla dyrt ! men jeg har et håp om at han er hos oss neste sesongstart også....Kommentar
-
Og da lot vel neppe evt oppkjøpere seg imponere heller?
Og var de i det hele tatt noen der, var det noen som gadd ta turen på en kveld hvor det var minst 15 kamper som var mer interessante?
Mvh
Gammer`nMvh
Gammer´n (Per T)Kommentar
-
Jeg sitter med en følelse av at Kippe vil feriere i Østerike til sommeren, og det er grunnen til at han ikke har bedt Hareide dra dit pepper'n gror. Kan forstå han på akkurat det, men håper han ikke kaster bort mer tid på landslagsbenken etter EM.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Brenne tilbake i troppen mot Tyrkia. Riise og Kippe selfølgelig også med.Oh, fishy, fishy, fishy fish!
That went wherever I... did go!Kommentar
-
Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
-
-
Opprinnelig skrevet av sibirsk tiger-Og Øyvind Alsaker selvfølgelig!Kommentar
-
Riktignok hadde ikke BH Riise sin livs dag på fotballbanen han heller i dag, men jeg holdt på å få brusen ut av nesa da Alsaker forsøker å legge skylden for Tyrkias første mål, altså ett skudd fra 30 meter som Opdal på mystisk vis ikke redder, på Bjørn Helge Riise. Pinlig.Kommentar
-
Riise spilte en dårlig match idag. Emre rundtspilte han gang på gang, og det viser hvilken enorm forskjell det er i kvalitet på toppspillere i utlandet og toppspillere i Norge. Synd for Riise at han gjør en så dårlig figur i en så viktig kamp, men var definitiv et bevis på at toppspillere i Norge har en lang vei å gå for å hevde seg i de større ligaer.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Ja da, jeg er klar over det. Og jeg er sikkert i overkant kritisk mot Alsaker også (føler at jeg kan koste på meg det), men han sa da vitterlig i løpet av de første 20 sekundene etter målet at Riise måtte ta dette på sin kappe. Eller har jeg blitt fullstendig paranoid av å se TV2-produserte fotballkamper? Selvsagt mulig det også.Last edited by dIsTurBeD; 18.11.2007, 00:40.Kommentar
-
Ingen fare, jeg tror alsaker virkelig banket inn at opdal skulle tatt den. En keeper som forøvrig virker mer og mer lik Holtan i sine glansdager, er mer som å se noen miste ei sekk med kjøttdeig i bakken enn enn keeper som kaster seg. Blir spennende å se om han beholder formen til neste år.Kommentar
-
Synd ikke Mouelhi er norsk. Hadde gjort en tusen ganger bedre jobb enn Tettey i går.Oh, fishy, fishy, fishy fish!
That went wherever I... did go!Kommentar
Kommentar