Landslagskanaris 2007

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Selvsagt moro for Bjørn Helge dette her, scoring og en flott match (i det som ellers var en dørgende kjedelig fotballkamp, etter min mening). Men jeg begynner å frykte at Bjørn Helges tid i LSK nærmer seg en slutt. Er han ikke solgt før EM-sluttspillet sommeren 2008 vil jo sluttspillet bli et kjempemessig utstillingsvindu. Godt han har langtidskontrakt.

Kommentar

• gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3218

Det hjelper selvsagt litt, men bare på prisen, at Bjørn Helge er en av de fem i stallen med kontrakt ut 2011 (sammen med Otto, Pål Steffen, Marius og Simen). Men dessverre tror jeg vi nå kan planlegge og spekulere i lagoppstillinger for 2008 uten ham.

Mine klare og uttalte ønsker før landskampen var, i prioritert rekkefølge:

1. Ingen skader på Bjørn Helge (eller Frode hvis han på mirakuløst vis skulle bli satt inn av Hareide).

2. Helst ingen praktkamp, og slett ingen viktig skåring, av Bjørn Helge.

3. Gjerne, for underholdningens skyld, en OK norsk kamp med seier, men egentlig helt underordna de to første prioriteringene.

Så derfor var min reaksjon på skåringa under kampen mildt sagt blanda:

"F.... også, der skårer naturligvis Bjørn Helge et flott mål. Moro for han, men nå blir han solgt for 10-12 millioner til en middels klubb i England."

Slutter meg helt til de som gir beng i landslagsfotball og synes landslagspauser bare er tåpelige avbrekk i Fuglas marsj mot seriemedalje og cup-gull.

gilbert

Kommentar

• Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

Opprinnelig skrevet av gilbert

"F.... også, der skårer naturligvis Bjørn Helge et flott mål. Moro for han, men nå blir han solgt for 10-12 millioner til en middels klubb i England."
        Jeg synes alle bud under 15 mill. bør avslås blankt. Klarer vi å oppnå mer enn 20 mill., synes jeg det er greit å selge.

Kommentar

• Rovfugl
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 3672

Ja BHR kommer sikkert ikke til å få noen lang karriere i LSK, håper at han blir hos oss lang tid fremover men frykter det ikke blir noe av, han har vokst mye på lite tid og blitt en meget god spiller synes jeg, han kjemper og står på, springer stort sett hele kampene og er et arbeidsjern som regel, det blir lagt merke til slike arbeidsjern som jobber utrettelig for laget, at han i tillegg normalt sett oppfører seg ordentlig på banen (ingen regel uten unntak) hjelper heller ikke oss, han er rett og slett en god spiller med potensiale for enda mere, som er lett å like og dermed legges godt merke til, han forsvinner nok snart fra Åråsen og LSK, la oss håpe at vi kan selge han jævla dyrt ! men jeg har et håp om at han er hos oss neste sesongstart også....
          DØ FOR FUGLA!!!
          http://www.fluefiskebloggen.no
          LSK er min religion
          Ujah er min gud

Kommentar

• gamle-perta
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2004
            • 2418

Opprinnelig skrevet av gilbert
            Mine klare og uttalte ønsker før landskampen var, i prioritert rekkefølge:

1. Ingen skader på Bjørn Helge (eller Frode hvis han på mirakuløst vis skulle bli satt inn av Hareide).

2. Helst ingen praktkamp, og slett ingen viktig skåring, av Bjørn Helge.
            Tror ikke vi skal frykte så mye etter akkurat denne kampen. Selv om jeg ikke så på TV, så mener alle, til og med flere av spillerne, at Norge var ræva.
            Og da lot vel neppe evt oppkjøpere seg imponere heller?
            Og var de i det hele tatt noen der, var det noen som gadd ta turen på en kveld hvor det var minst 15 kamper som var mer interessante?

Mvh
            Gammer`n
            Mvh
            Gammer´n (Per T)

Kommentar

• bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2987

lenge siden jeg har vært så glad for en scoring. selvfølgelig ikke fordi Norge scorte, men at det var bjørn helge som gjorde det! stor mann!
              I år så tar vi alt

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3490

Jeg sitter med en følelse av at Kippe vil feriere i Østerike til sommeren, og det er grunnen til at han ikke har bedt Hareide dra dit pepper'n gror. Kan forstå han på akkurat det, men håper han ikke kaster bort mer tid på landslagsbenken etter EM.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• BlodigHøne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2007
                  • 729

Brenne tilbake i troppen mot Tyrkia. Riise og Kippe selfølgelig også med.
                  Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                  That went wherever I... did go!

Kommentar

• fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1509

Opprinnelig skrevet av BlodigHøne
                    Brenne tilbake i troppen mot Tyrkia. Riise og Kippe selfølgelig også med.
                    Flott å se Brenne er tilbake. Var helt latterlig av han å utelate Brenne i forrige tropp.

Kanskje vi får se Kippe starte mot Malta hvis vi vinner hjemme mot Tyrkia og er sikra? :-)
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

Kommentar

• lillestroom
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1020

Har dere link til landslaguttaket?

Kommentar

• mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

Opprinnelig skrevet av lillestroom
                        Har dere link til landslaguttaket?

Husk; Alltid sjekk nyhetstråden;
                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• dIsTurBeD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 668

Opprinnelig skrevet av sibirsk tiger
                          -Og Øyvind Alsaker selvfølgelig!
                          Riktignok hadde ikke BH Riise sin livs dag på fotballbanen han heller i dag, men jeg holdt på å få brusen ut av nesa da Alsaker forsøker å legge skylden for Tyrkias første mål, altså ett skudd fra 30 meter som Opdal på mystisk vis ikke redder, på Bjørn Helge Riise. Pinlig.
                          Last edited by dIsTurBeD; 17.11.2007, 21:18. Begrunnelse: en liten presisering

Kommentar

• Dole
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 1632

Opprinnelig skrevet av dIsTurBeD
                            Riktignok hadde ikke BH Riise sin livs dag på fotballbanen han heller i dag, men jeg holdt på å få brusen ut av nesa da Alsaker forsøker å legge skylden for Tyrkias første mål, altså ett skudd fra 30 meter som Opdal på mystisk vis ikke redder, på Bjørn Helge Riise. Pinlig.
                            Han gjentok flere ganger at målet var en tabbe av Opdal. Selvsagt var det heller ikke spesielt imponerende spill av Riise i den situasjonen. Forhåpentligvis er det lenge til sistnevnte opplever å bli rundspilt på samme måte som han ble av Emre i dag.

Kommentar

• Fugl1120
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 3528

Riise spilte en dårlig match idag. Emre rundtspilte han gang på gang, og det viser hvilken enorm forskjell det er i kvalitet på toppspillere i utlandet og toppspillere i Norge. Synd for Riise at han gjør en så dårlig figur i en så viktig kamp, men var definitiv et bevis på at toppspillere i Norge har en lang vei å gå for å hevde seg i de større ligaer.
                              Lauken er vår venn!

Kommentar

• dIsTurBeD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 668

Opprinnelig skrevet av Dole
                                Han gjentok flere ganger at målet var en tabbe av Opdal. Selvsagt var det heller ikke spesielt imponerende spill av Riise i den situasjonen. Forhåpentligvis er det lenge til sistnevnte opplever å bli rundspilt på samme måte som han ble av Emre i dag.
                                Ja da, jeg er klar over det. Og jeg er sikkert i overkant kritisk mot Alsaker også (føler at jeg kan koste på meg det), men han sa da vitterlig i løpet av de første 20 sekundene etter målet at Riise måtte ta dette på sin kappe. Eller har jeg blitt fullstendig paranoid av å se TV2-produserte fotballkamper? Selvsagt mulig det også.
                                Last edited by dIsTurBeD; 18.11.2007, 00:40.

Kommentar

• reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13278

Ingen fare, jeg tror alsaker virkelig banket inn at opdal skulle tatt den. En keeper som forøvrig virker mer og mer lik Holtan i sine glansdager, er mer som å se noen miste ei sekk med kjøttdeig i bakken enn enn keeper som kaster seg. Blir spennende å se om han beholder formen til neste år.

Kommentar

• BlodigHøne
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2007
                                    • 729

Synd ikke Mouelhi er norsk. Hadde gjort en tusen ganger bedre jobb enn Tettey i går.
                                    Oh, fishy, fishy, fishy fish!
                                    That went wherever I... did go!

Kommentar

• Robin-lsk
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2007
                                      • 1341

dumt at ikke brenne fikk prøvd seg i går, dårlig valg av åge ikke lat brenne prøve seg.
                                      UFC JUNIORS

Kommentar

• UFM1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 2008

hareide har slått seg i hue! han kan jo bruke PSA og Brenne men han er vel RBk entustiast
                                        Lillestrøm

Kommentar

• Robin-lsk
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2007
                                          • 1341

Otto skulle ha vert norsk. også psa, kippe, johnsen i forsvar, da hadde det blitt 0 mål i mot
                                          UFC JUNIORS

Kommentar

Working...