Landslagskanaris 2007
Collapse
X
-
Det er godt at kanarifansen har fått utenrikskorrespondenter, flott med nyheter fra australia og fortsett med det.
Jeg tror vi bare må belage oss på at Shane er på vei inn i landslaget. Nå skal vel både Tiatto og Lazaridis (begge venstrebeinte) gi seg på landsen etter asiamesterskapet så om Shane ikke blir tatt ut på laget der så er det sansynlig at han kommer med etter mesterskapet.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
http://www.dagbladet.no/sport/2007/03/27/496242.html
Simen Brenne starter mest sannsynlig som offensiv midtbane i en diamantformasjon mot Tyrkia i morgen.
Opprinnelig skrevet av DagbladetI hvert fall hvis landslagssjefen velger diamantformasjonen han testet ut på dagens trening, den siste før avspark.
Der fikk LSKs Simen Brenne den offensive rollen i en midtbaneformasjon, med Martin Andresen som anker og Kristofer Hæstad og Fredrik Strømstad på indreløperplasser"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Morsomt at Åge våger å bruke en spiller på midtbanen som har større offensive kvaliteter framfor defensive. Da tenker jeg først og fremt på sentral midtbane. Åge har alltid valgt gode defensive midtbanespillere sentralt. Har blitt veldig stasjonært tidligere. Lenge siden vi har sett noen "Leo" løp på det norske landslaget.Kommentar
-
SImen Brenne starter mot Tyrkia i kveld ifølge TV3.Kommentar
-
-
Det var utrolig deilig å se Brenne score for Norge, gleder meg til og se han fortsette å putte innpå med mål for fugla.
Hvor stor er sjansen for at vi får se enda en fugla gutt på banen i dag da? jeg har et håp om å få innpå Kippe.Evig LSKKommentar
-
Vil bare gratullere Simen, hvor mange minutter landslagsfotball spilte han før han scoret, 40min?Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Brennes styrke er å true i bakrommet og boksen. Det er klart for de fleste, til og med TV-kommentatorer.
Greit at Hæstads bytte fremtvinger rokkeringer, men man kunne like gjerne ha satt inn Nevland eller Holm på kant, og beholdt Brenne sentralt. Da hadde vi kanskje klart å skape noe i 2. omgang i dag, fremfor å bli liggende bakpå ala LSK 2006.
Nordlie tabba seg ut med Brenne på kant i RL, Hareide tabba seg ut med å skyve Brenne ut i dag. Håper de har lært noe begge to.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
Håper alle også noterte seg hvor bra Brenne var i en sentral rolle, og hvor mye han sank i kvalitet når han ble satt på kant.
Brennes styrke er å true i bakrommet og boksen. Det er klart for de fleste, til og med TV-kommentatorer.
Greit at Hæstads bytte fremtvinger rokkeringer, men man kunne like gjerne ha satt inn Nevland eller Holm på kant, og beholdt Brenne sentralt. Da hadde vi kanskje klart å skape noe i 2. omgang i dag, fremfor å bli liggende bakpå ala LSK 2006.
Nordlie tabba seg ut med Brenne på kant i RL, Hareide tabba seg ut med å skyve Brenne ut i dag. Håper de har lært noe begge to.Kommentar
-
Det var et av flere faretegn jeg har observert etter Nordlies inntog i LSK, men det, og andre faretegn, får bli en annen tråd.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
http://fotball.adressa.no/landslaget/article77969.ece
Var sikker på offside
Simen Brenne scoret i sine første landskamp fra start. ( Foto: KAI PFAFFENBACH )
Relaterte klubber
Lillestrøm
Stiftet: 02.04.1917
Hjemmebane: Åråsen
Tilskuerrekord: 13595
Neste kamp: 09.04.2007 Lillestrøm-Fredrikstad
Mer om Lillestrøm
FRANKFURT: Simen Brenne debuterte fra start med scoring. Men han turte ikke juble med det samme.
Av: Eirik Fardal
Publisert: 29.03.2007 kl. 00:32
- Jeg var sikker på at det var offside, sier Brenne, som scoret Norges første mål etter at Fredrik Strømstad hadde slått en ball inn i Tyrkias bakrom.
Men idet Strømstad slo pasningen, så det ut som om både Brenne og Thorstein Helstad sto i offside. Men dommeren godkjente målet, og TV-bildene viste at det bare var Helstad som sto i offside – og han forholdt seg rolig.
- Surt
Kvelden ble naturligvis ikke helt som LSK-spiller Brenne hadde tenkt seg da Thomas Myhre gjorde sine tabber.
- Det var veldig deilig å se den gå inn, men vi var jo både høyt og lavt i dag. Og dessverre ikke vår vei. Klart det er surt når det glipper slik på slutten, sa Brenne.
Han spilte ved siden av Martin Andresen på midtbanen for Norge, og var god til å skape røre i det tyrkiske forsvaret med sine dype løp.
Hareide fornøyd
Åge Hareide skrøt av Brenne under pressekonferansen etter kampen. Selv har ikke ettmålsscoreren hørt noe.
- Han har ikke sagt noe spesielt til meg, men ved å la meg starte i en slik kamp, sier han jo at han er fornøyd. Det var knallartig, og en morsom erfaring, sa Brenne.Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
Kommentar