Når kommer Myklebust tilbake fra skulderskaden?
Collapse
X
-
Han så frisk og rask ut da han gikk til bilen. Godt humør, ristet litt på den vonde armen, og den så ut til å virke. (Og nei, jeg legger ikke dette i nyhetstråden.) -
Å komme tilbake etter en skulder ut av ledd kan ta veldig lang tid, og det kan ta veldig kort tid. Kommer alt an på om sener og bånd i skuldra er skada.
Og det er det selvfølgelig altfor tidlig å si noe om nå.Kommentar
-
fra pasienthandboka :
Prognose
Yngre pasienter har stor tendens til nye luksasjoner. Pasienter over 40 år får nesten aldri tilbakefall. Komplikasjoner til skulderen ute av ledd kan være ytterligere nedsatt stabilitet i skulderen, karskade og nerveskade. Nerveskade kan ses hos 10% av pasientene. I de fleste tilfeller blir skaden bra i løpet av 3-6 måneder.
kilde:
Kommentar
-
Håper virkelig han har rett, angrepet mister en veldig viktig funksjon hvis Myklebust blir ute med skade i lengre tid.I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
(Åråsen stadion). Magnus Myklebust måtte mot slutten av den andre omgangen mot Stabæk forlate banen med skade. Ungguttens skulder var ute av ledd.
Av: Ole Kristian Bakkene
To minutter før full tid på Åråsen ble Magnus Myklebust felt av Tom Stenvoll. Myklebust ble liggende nede, og det viste seg raskt at skulderen til unggutten var ute av ledd. Myklebust fikk deretter hjelp av LSKs støtteapparat, og ble byttet ut med Espen Søgård.
- Skulderen ble slått ut av ledd, og det gjorde forferdelig vondt, sier Magnus Myklebust til LSK.no.
- Jeg hadde ikke en sjanse til å fortsette: Det var alt for smertefullt, sier han videre.
Tirsdag formiddag reiser Myklebust for å ta en røntgenundersøkelse, og da får man også vite omfanget av skadet.
- Jeg vet ikke hva dette innebærer. Noen kommer raskt tilbake, og andre sliter mer. Jeg håper det går raskt, sier unggutten.
Myklebust har den siste tiden slitt noe med et lite overtråkk han hadde i Tromsø. Likevel har han scoret fire mål på åtte kamper, og er dermed blant de tre mestscorende i LSK til nå. Både Olivier Occean og Arild Sundgot har scoret like mange mål.
http://www.lsk.no/?did=9090687BølerkanarisKommentar
-
Jeg observerte nettopp Mykle i Lillestrøm med armen i fatle, fikk ikke spurt han om hvor alvorlig det er siden jeg satt i bilen.
Men er vel neppe noe godt tegn.Kommentar
Kommentar