Karakterbok 7/07: LSK-Stabukk, 28.5.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    Karakterbok 7/07: LSK-Stabukk, 28.5.07

    LSK-Stabæk 1-1 (0-0)
    1-1 Brenne 81 min.
    Sjanser: 4-3

    Nok en kamp sett gjennom en kameralinse for min del. Inntrykket er vel i likhet med mange andre at LSK var råtne i en time, deretter plutselig veldig gode. Vi kunne faktisk ha sniki seieren helt på slutten gjennom Gilberts heading, men hjemmeseier her ville vært noe nær et ran. Vi spilte ikke som noe topplag i dag og bør være glade for det ene poenget. Stabæk var gode og imponerte meg.

    Morragretten karakterbok i dag:
    Heinz Müller 6 - Scoringa er godt plassert og vanskelig å ta for Heinz. Solid hele veien.
    Anders Rambekk 4 - Dårlig distribusjon. Hvor var han på målet? Bedre etterpå, godt med fremover siste tretti.
    Shane Stefanutto 4 - Elendig førsteomgang med flere enkle feil, ingen offensive bidrag og dårlig distribusjon. Bedre etter pause, og drivende god den siste halvtimen. Legger innlegget til Gilberts kjempesjanse fem minutter før slutt.
    Frode Kippe 4 - Ble satt i stry av Nannskog - Gunnarson og så klønete ut. Usikker med ball. Fikk en målsjanse like etter pause.
    Pål Steffen Andresen 6 - Eneste i forsvarsleddet som får godkjent. Vant nesten alle dueller og viste større ro enn makker Kippe.
    Khaled Mouelhi 3 - Nedtur for Kiko som aldri var tilstrekkelig på hugget i duellspillet i går. Unødvendig gult kort og dermed karantene (?) mot Brann. Ble aldri noen skapende kraft for oss i går.
    Kasey Wehrman 5 - Spiller alltid på marginer med ballen i beina, synes han kom godt ut av det i går. Dårlige dødballer. Hard fight med Tchoyi som han tapte hårfint, men best av våre midtbanespillere i går.
    Bjørn Helge Riise 3 - Sesongens mest anonyme kamp av Riise. En av motorene i offensiven mot slutten, men nesten usynlig før den tid. Dreit seg ut på scoringa da han først rygger, så støter, så rygger, mot Gunnarson og deretter får tyngden på feil fot idet Tchoyi kommer fossende tvers over vår sekstenmeter.
    Magnus Myklebust 4 - Fikk for lite ball. Endel gode tilløp før pause, men ble for alene. Hårstrået unna å få hodet på Occeans gode innlegg tjue minutter før slutt. Skulderen ut av ledd - håper han er tilbake til Bergen.
    Olivier Occean 6 - En god kamp av OO. Bandt opp stopperne forbilledlig, kom dypt for å hente ball og skapte muligheter for andre gjennom plasseringsvalgene sine. Et par fine skuddforsøk, men ingen stor trussel foran kassa.
    Simen Brenne 3 - Bonuspoeng for scoringa. Før utlikninga hadde han hatt en forferdelig kamp. Ikke rart - vi så allerede mot Odense at Brenne ikke er noen venstreving og jeg er virkelig forundret over at Nordlie valgte å bruke ham der. Langt mer synlig da han ble trukket ned som indreløper.

    ->BB Arild Sundgot 7 - Knakende godt innhopp av Sundgot. Mer enn regner med å se trekløveret OO-Sundgot-Myklebust på topp mot Brann, jeg synes Arild ser bedre ut i år enn han har gjort siden 2004-sesongen. Glitrende heading som hadde fortjent bedre, fem minutter før slutt, og ustoppelig i luftrommet. BB til tross for en drøy halvtimes spilletid sier vel mye om resten av laget.

    ->Espen Søgård - To-tre minutter for Myklebust. Med tanke på at Stabæk vant brorparten av duellene mellom vårt forsvar og midtbane burde kanskje Espen vært på fra start i går. Hans defensive bidrag var savnet i går.

    Dommer Tom Henning Øvrebø 3 - En prestasjon å bli banens dårligste av Øvrebø, som blåste i stykker kampen utover i andreomgang. Jeg sto tre meter fra da Kasey fikk kort og kan skrive under på at han var uskyldig part i situasjonen, Alanzinho løp rett inn i ham. Brassen skulle kanskje ha hatt direkte rødt selv for en særs brutal stempling av Rambekk, en langt grovere forseelse enn Kaseys. Frisparklinja til Øvrebø hadde blitt latterliggjort i England. Han slo ikke en eneste liten gang ned på den evige trøyeholdinga fra stabækstopperne. Ved noen av våre dødballer så det ut som om Whitbread around the World-seilasen hadde kommet til Romerike.

    Kanarifansen 4 - Ikke en god dag på jobben, i likhet med resten av laget.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • Emil B
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 5921

    #2
    Opprinnelig skrevet av trigz

    Kanarifansen 4 - Ikke en god dag på jobben, i likhet med resten av laget.
    Det var absolutt ikke en så dårlig dag på jobben som du skal ha det til, trykket er der den siste halvtimen av kampen, gir oss en sekser. Men er fortsatt alt for mange turister på feltet som er der for å bli underholdt og ikke bidra til stemning.

    Kommentar

    • Svart og gul
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 327

      #3
      Enig med mye her, Trigz - men må bare påpeke én ting. Trodde selv også at Kasey var uskyldig i situasjonen med Alanzinho, men ser man på reprisen er det et forsøk på en liten hockeytakling mot brassen. Klar obstruksjon i alle fall!
      Håper også at vi heretter kun får se Brenne på indreløperen!

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7056

        #4
        Opprinnelig skrevet av VK
        Det var absolutt ikke en så dårlig dag på jobben som du skal ha det til, trykket er der den siste halvtimen av kampen, gir oss en sekser. Men er fortsatt alt for mange turister på feltet som er der for å bli underholdt og ikke bidra til stemning.
        Mulig det oppfattes slik, men jeg hørte lite den første timen fra min posisjon bak begge mål. Siste halvtimen er som du sier meget bra og på det nivået vi burde være.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

          #5
          Kasey sitt gule var greit nok, han skjulte det godt, men det var ikke tvil om at han gikk inn i spilleren og hindret han. Det som derimot er tragisk er at LSK får gult kort for slike forseelser langt inne på motstanderens banehalvdel, og på midten. Mens Stabukk ikke får kort for samme forselse like utenfor sin egen 16m, noe som fort kunne resultert i alene med keeper situasjon, eller meget god innleggs mulighet.

          Svak jobb av dommeren hele veien, og i tilleg virket det på meg som typisk "hjemmedømming" med fordel til bortelaget.

          forøvrig, Stabækk kunne nok fort fått straffe også, og hadde det vært hvem som helst andre enn Veigar "FALL" gunnarsson som hadde gått i bakken så hadde nok dommern også dømt.

          Kommentar

          • rulfi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 982

            #6
            Ser du har satt et spørsmålstegn ved karantene på Mouehli, kortet hans i går var hans første gule, så ingen karantene på han.
            Wehrman har derimot tre gul og må sone karantene mot Brann.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7056

              #7
              Opprinnelig skrevet av rulfi
              Ser du har satt et spørsmålstegn ved karantene på Mouehli, kortet hans i går var hans første gule, så ingen karantene på han.
              Wehrman har derimot tre gul og må sone karantene mot Brann.
              OK, det var godt å vite.

              Wehrmans gule: Jeg sto rett ved og så tv-reprisa i går kveld og står fremdeles på at han ble løpt inn i. Mulig det var en liten hoftesving der. Uavhengig av det er det veldig strengt å gi kort der. Taklinga er på Stabæks side av midtbanen, det er masse folk på den andre siden av ballen og det er hans andre forseelse i kampen. Skal ta en titt til i kveld...
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #8
                Enda en som tuller om at det kunne vært straffe??? Det var aldri straffe, det er skuespill og skal være gult kort.
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • P0P_Corn
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Apr 2004
                  • 168

                  #9
                  Sundgot

                  Opprinnelig skrevet av trigz

                  ->BB Arild Sundgot 7 - Knakende godt innhopp av Sundgot. Mer enn regner med å se trekløveret OO-Sundgot-Myklebust på topp mot Brann, jeg synes Arild ser bedre ut i år enn han har gjort siden 2004-sesongen. Glitrende heading som hadde fortjent bedre, fem minutter før slutt, og ustoppelig i luftrommet. BB til tross for en drøy halvtimes spilletid sier vel mye om resten av laget.
                  Syns det er i overkant. På den tiden han fikk spilte han bort ballen et par ganger. Syns at OO var vår beste mann i går.

                  Når det gjelder Brenne, tror jeg Nordli tenker at å bruke Brenne som venstre ving skal gjøre at han kommer seg til skudd-muligheter. (Ala Pål Strand som høyre kant i "gamle dager", da R.Normann spilte venstre.) Ikke lett å få til noe samhandling på venstre siden,når så mange forskjellig har fått prøve seg der. Mot brann må midtbanen omrokkeres igjen, ettersom Kasey er ute. Tror vi må belage oss på varierende spill, alle de andre laga sliter også med dette. Vi blir heldigvis bare bedre og bedre?!

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    #10
                    Jeg mener det er minst like bra for Brenne å være indreløper. Som ving vil han bli markert av en back. Som indreløper kan han snike seg inn uten markering.

                    Kommentar

                    • P0P_Corn
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Apr 2004
                      • 168

                      #11
                      er enig i det selv. Men bare foreslo hva som kunne være Nordlis motiver. Kan være at Simen ikke er 100% enda, så jo at han misset i det defansive arbeidet mot viking. Selv håper jeg på :

                      Riise - Kiko - Brenne
                      OO - Sundgot - Strand

                      mot Brann. Skulle gjerne hatt med Espen, men tror ikke han er bra nok med ball til å ta rollen til Kiko. Offensivt vil vi få bra trykk i boksen på innlegg og dødballer, samt presisjon på disse via Supermann...

                      Kommentar

                      • mr.Jordbakke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3845

                        #12
                        Nok engang uenig i Shanes karakter. Sist syntes jeg du ga han alt for godt betalt, denne gangen motsatt. Shane spilte i mine øyne en av sine beste kamper for LSK! Han var svært flink til å bryte gjennomspill og kom til mange innleggsposisjoner, som dog ikke resulterte i mål. Han hadde ikke flere feil nå enn sist gang.
                        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                        Mvh
                        Mr.Jordbakke

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7056

                          #13
                          Har sett Kasey-situasjonen en gang til og ser at kortet kan være forsvarlig. Men stygt er det ikke. Strengt dømt alt i alt.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7056

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                            Nok engang uenig i Shanes karakter. Sist syntes jeg du ga han alt for godt betalt, denne gangen motsatt. Shane spilte i mine øyne en av sine beste kamper for LSK! Han var svært flink til å bryte gjennomspill og kom til mange innleggsposisjoner, som dog ikke resulterte i mål. Han hadde ikke flere feil nå enn sist gang.
                            En av hans beste kamper er vel å ta i. Så han ikke delta i det offensive før pause og forholdsvis dårlig bruk av ballen (mye poling). Den siste halvtimen var han glitrende, kunne kanskje vært justert opp til 5.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              En av hans beste kamper er vel å ta i. Så han ikke delta i det offensive før pause og forholdsvis dårlig bruk av ballen (mye poling). Den siste halvtimen var han glitrende, kunne kanskje vært justert opp til 5.
                              Shane fikk 6 av både VG og Dagbladet. Jeg synes det er altfor generøst, fordi han slo håpløst mange pasninger over sidelinja.

                              Kommentar

                              • Serbern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 5496

                                #16
                                Syns det er moro med karakterbøkene dine Trigz, men fører du de opp selv? Har du noe snitt på hver enkelt spiller så langt?

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7056

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Serbern
                                  Syns det er moro med karakterbøkene dine Trigz, men fører du de opp selv? Har du noe snitt på hver enkelt spiller så langt?
                                  Har ikke ført dem opp, men det er jo en enkel excel-jobb. Snitt kommer!
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Serbern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 5496

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Har ikke ført dem opp, men det er jo en enkel excel-jobb. Snitt kommer!
                                    Flott... Kanskje noe for kanaripedia?

                                    Kommentar

                                    Working...