juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

RB: Tror han blir toppscorer

ÅRÅSEN:

I fjor høst lignet Olivier Occean en innesluttet og tørrlagt målscorer. Nå er canadieren tøff i trynet og selvsikker nok til å si at han er favoritt til å bli toppscorer i Tippeligaen.
    Av Espen Solbakken
    Publisert 24.06.2007 - 06:30

Selv om det ikke betød tre poeng, var trolig utligningen til 1-1 på Lerkendal sesongens viktigste for Occean. Målet bragte troen og tilliten tilbake i et LSK-lag, som har opplevd en svart juni måned.
    Med fulltrefferen er Occean oppe i seks scoringer på 11 serierunder – fire bak det første delmålet om 10 seriemål, det kan fort bli oppjustert om frekvensen fortsetter .
    – Jeg ligger bra i rute, og selvsagt må jeg si at jeg både tror og håper å bli toppscorer i Norge. Jeg har selvtillit nok til å si at jeg blir det nå, sier han.
    Scoret i seks

– Hvor viktig var målet mot Rosenborg?
    – Alle mål er viktig, og spesielt om de gir tre poeng. Det gjorde ikke denne, men det var likevel utrolig viktig for moralen i laget.
    – Du har nettet i seks forskjellige kamper?
    – Ja, jeg ser på hver eneste kamp som en mulighet til å score for Lillestrøm. I dag er det en ny sjanse mot Start, og alt jeg vil er å score i neste kamp, og så den neste – og så den neste. Det stopper aldri.
    – Hvem er din største utfordrer til toppscorertittelen?
    – Akkurat det tenker jeg ikke så mye på, men det er store navn alle sammen på toppen av lista nå; Helstad i Brann, Ijeh i Viking og Stabæks Nannskog. Jeg vil tro at Nannskog blir vanskelig å slå, fordi han er en veldig god avslutter. I tillegg har Stabæk vært utrolig gode i år, og slik sett har Nannskog vært ekstra heldig. Du skal heller ikke glemme lagkamerat Gunnarson som både kan legge opp til mål og score selv, sier Occean.
    På tide

De personlige målene til tross, det er tre LSK-poeng i hver kamp som er Olivier Occeans hovedmål. Han ble vraket til Canadas landslag til Gold Cup nylig, i stedet tok Canada med IFK Göteborg- og Odd-fiaskoen Ali Gerba.
    – Coachen mente jeg ikke var god nok.
    Akkurat det syntes trener Tom Nordlie var like greit i et hektisk kampprogram.
    – Hadde du blitt tatt ut, ville jeg solgt deg tvert, fleipet Nordlie på gårsdagens trening på Åråsen.
    Etter fem kamper på rad uten seier i Tippeligaen, er det på tide med en triumf igjen mot Stig Inge Bjørnebyes mannskap i kveld. En Start-trener som i år har tatt med seg tidligere LSK-spiller Hans Tvedte som assistent.
    Nordlie kjørte tre forskjellige lag på formasjonstreningen, men ender trolig opp med å vrake både Kasey Wehrman og Espen Søgård fra uavgjort-kampen i Trondheim. Det vil i så fall bety at Khaled Mouelhi spiller sentralt, med Bjørn Helge Riise og Simen Brenne som indreløpere. Arild Sundgot får tilbake spissplassen, med Magnus Myklebust til høyre og Olivier Occean til venstre.

Kommentar

• Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

RB: Viktor må operere

ÅRÅSEN: 2007 er ikke blitt slik islendingen Viktor Bjarki Arnarsson håpet. Nå viser det seg at midtbanespilleren må inn for å operere sin skadde ankel. Trolig skjer det i løpet av kommende uke. Arnarsson har trent med a-laget en stund nå og også spilt 2. divisjonskamper for LSK 2, men har gjort det med smerter. Nå skal de bort en gang for alle. Skaden oppsto allerede i Marbella i slutten av mars måned.

Kommentar

• mr.Jordbakke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3845

- Stolt av å være harry

LSK-manager, Jan Åge Fjørtoft, reagerer på de siste dagers kritikk mot kunstverket som er satt opp i Lillestrøm sentrum. - Jeg har aldri følt meg særlig harry tidligere, men når noen assosierer kunstverket som harry, så er jeg stolt av å være nettopp det.

Fjørtoft påpeker med en gang at dette er hans personlige mening, men samtidig er det godt kjent at LSK er meget godt fornøyde med kunstverket som pryder veggen i Lillestrøm sentrum. Nå ønsker noen at det skal fjernes. Mye på grunn av at Lillestrøm er mer enn LSK.
        - Da jeg var syv-åtte år gammel gutt på Sunnmøre og heiet på Lillestrøm visste jeg ikke engang hvor stedet lå. Vi må bevisstgjøre hva byen nå er kjent for i Norges land, og med et slikt maleri får vi profilert både byen og stedet. Det er ikke slik at Lillestrøm og Lillestrøm Sportsklubb er to forskjellige ting.

LSK et av flere lokomotiv
        - I stedet for å bruke tid på å diskutere om en kanarifugl er riktig, og om fargene er feil, bør man heller finne ut hvordan området skal bruke LSK enda mer. Lillestrøm har en fantastisk mulighet, og LSK er et av lokomotivene sammen med andre institusjoner i området. Vi må samarbeide for alt det det er verdt.
        Ordfører Anita Orlund har nå meddelt at hun mener at kunstverket skal få være der ut til november, men så fjernes.
        - Det må jo bli slik at det må bli stående. Lillestrøm skal være veldig stolte av å ha det der. Vi må ikke bli påvirket av folk som synes det eneste kunstverket er det som folk ikke forstår noe av. Så fine kan vi ikke bli på det. Jeg er veldig glad i kunst og kultur, men den skal også representere bredden innimellom. Derfor vil jeg oppfordre ordføreren til å tenke godt gjennom dette.
        - Dette er et fantastisk monument for Lillestrøm som by.
        - Stolt av klubben sin
        For Fjørtoft synes at innbyggerne i og rundt Lillestrøm har gjort en fantastisk jobb når det gjelder LSK.
        - Jeg tror at folk er veldig stolt over klubben sin. Den fyller i år 90 år, og mange som jobber på Åråsen har vært der i en mannsalder. Her har innbyggerne vært med på å bygge opp kanskje den største fotballklubben i Norge. Det må vi ikke glemme.
        - Folk bryr seg om klubben sin, og det skal politikerne være klar over. Kanari-Fansen har mellom 5000 og 6000 medlemmer, og vi har et snitt på 10 000 tilskuere på kampene våre. Vi er en sterk gruppe i Lillestrøm, og jeg håper alle de som er glad i LSK tar det til etteretning, og følger godt med. Det er tross alt kommunevalg til høsten.
        Manageren ønsker å hedre de som har stått på for å få dette til.
        - Veldig stor honnør til den gjengen som har stått bak dette, og da spesielt Rune Kvalheim som har ledet arbeidet.
        - Jeg ser kunstverket hver eneste morgen når jeg kommer til Lillestrøm og skal på jobb, og det gir meg såpass mye at jeg ønsker å gjøre alt for Lillestrøm Sportsklubb. Alt som kan gjøres for at LSK nok en gang skal stå på toppen.
        NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
        Mr.Jordbakke

Kommentar

• vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

Fra venstre Bjørn Helge Riise, Frode Kippe, Arild Sundgot, Anders Rambekk, Simen Brenne og Pål Steffen Andresen. ( Foto: Digitalsport )
          Selvtilliten tilbake i LSK

Frode Kippe har fått selvtilliten tilbake. Her i duell med RBKs Steffen Iversen. ( Foto: Digitalsport )
          Relaterte klubber
          Lillestrøm
          Stiftet: 02.04.1917
          Hjemmebane: Åråsen
          Tilskuerrekord: 13595
          Neste kamp: 24.06.2007 Lillestrøm-Start
          Mer om Lillestrøm
          Start
          Stiftet: 19.09.1905
          Hjemmebane: Sør Arena
          Tilskuerrekord: 16516
          Mer om Start

Relaterte ligaer

Kaptein Frode Kippe og de andre LSK-spillerne har fått selvtilliten tilbake etter midtukekampen mot Rosenborg.
          DIREKTE 18.00: Lillestrøm - Start!

Av: André Almløv
          Publisert: 24.06.2007 kl. 12:41
          Etter 1-1 og en god 2.omgang i Trondheim på torsdag mener Lillestrøm-kaptein Frode Kippe at laget er tilbake der de var i starten av sesongen.
          - Vi spilte på oss selvtillit i Trondheim. Nå skal vi prøve å fortsette som vi gjorde i 2.omgang mot Rosenborg. Da hadde vi god bevegelighet og aggressivitet i laget, og var flinke i gjenvinningsfasen, sier Kippe.
          Må bli bedre hjemme

Etter en flott start på sesongen har Lillestrøm nå kun hentet to poeng på de fem siste seriekampene. Særlig siste hjemmekamp mot Vålerenga (tap 0-1) var lavmål så langt i sesongen. Kippe er ikke i tvil om hva som har gått galt.
          - Vi må bli flinkere foran mål. Vi har også vært for passive og latt motstanderne styre mye av spillet. Mot Start skal vi ut og vise oss fra en bedre side enn vi har gjort de siste kampene hjemme på Åråsen.
          Mange kort

Et annet problem Lillestrøm har opplevd denne sesongen er at laget ligger øverst på statistikken over røde og gule kort, og allerede har hatt flere spillere ute i karantene. Kippe har selv et rødt og fire gule og må ut i ny karantene med nytt kort mot Start.
          - Det er klart jeg tenker på det, og det blir viktig å ikke gi bort noen tullekort. Det er vanskelig å si hvorfor jeg og laget får så mange kort. I fjor var det jo motsatt. Men vi ønsker å være aggressive i spillestilen og gå foran i duellspillet, og derfor har vi kanskje blitt litt ivrige, sier Kippe.
          Full tropp

Men til tross for tre kamper på en uke kan Lillestrøm for første gang denne sesongen stille et mannskap uten skader eller karantener.
          - Vi er bra trent og er vant til at kampene kommer tett. Det skal ikke være noen unnskyldning for oss i forhold til hva vi skal prestere. Vi har full tropp og jeg synes det har sett veldig bra ut på trening de siste dagene, avslutter Kippe.
          Etter innsatsen mot Rosenborg skal det bli vanskelig for trener Tom Nordlie å komme utenom Espen Søgård når laget mot Start skal tas ut. Anders Rambekk slet voldsomt på Lerkendal, men får trolig ny tillit. Dermed ser det ut til at LSK stiller dette laget mot Start på søndag (4-3-3):
          Heinz Müller – Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Kasey Wehrman, Simen Brenne – Bjørn Helge Riise, Olivier Occean, Magnus Myklebust.

Kommentar

• KFL41
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2004
            • 3648

Referat av kampen. Synes at folk kan bli flinkere til å legge ut web-TV klipp. Skal prøve å ta et tak på dette selv.

Kommentar

• dIsTurBeD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 668

Wehrman til Fredrikstad

Wehrman til Fredrikstad

Lillestrøm-spilleren Kasey Wehrman (29) er enig med Fredrikstad Fotballklubb om en treårs-avtale.
              SKIFTER KLUBB: Kasey Wehrman er enig med Fredrikstad om sin personlige kontrakt. Foto: Scanpix

Australieren bekrefter overfor VG Nett at han er enig med FFK, men sier at det gjenstår noen detaljer klubbene i mellom.

- Jeg er enig med FFK om en treårskontrakt. Spørsmålet er om jeg kan gå til FFK om to uker eller om jeg må bli i LSK ut sesongen, sier den 29-årige midtbanekrigeren til VG Nett.

Årsaken til at klubbene ikke har offentliggjort overgangen er etter det Fredrikstad Blad erfarer at LSK ikke vil at Wehrman skal miste fokus i de to gjenværende seriekampene før sommerferien.

VG Nett Live: LSK-Start kl. 19!

- Slike detaljer må du ta med klubben og Jan Åge Fjørtoft. Men jeg gir alt for LSK så lenge jeg er her. Det vet alle som kjenner meg, sier Wehrman.

Han starter på benken mot Start i dag.

- Det er greit nok. Klubben satser på spillerne som blir her. Men jeg vil alltid spille. Derfor er jeg litt skuffet. Det gikk bra i siste omgangen mot Rosenborg på torsdag.

Wehrman har tidligere spilt for de australske lagene Brisbane Strikers, Perth Glory før han kom til Moss og senere Lillestrøm. På Åråsen har han vært en meget populær spiller, ikke minst for sin oppofrende spillestil.

- Jeg har trivdes i Lillestrøm. Ville gjerne vært her også. Men jeg har slitt med skader og kanskje ikke prestert godt nok hele tiden. Men jeg tror jeg har prestert på et godt nivå når jeg har vært skadefri og i form.

Wehrman sier at selv om han gjerne skulle ha vunnet noe med LSK, håper han at han kan bidra til at FFK kan komme tilbake i toppen av norsk fotball.

- Det er både en gammel og ny klubb. Den har tradisjoner. Men mannskapet er nytt, stadion er ny og det er en ny organisasjon. Med riktige spillerkjøp og fornuftig pengeinvesteringer, kan FFK gå fra å være en midt-på-tabellen klubb til en toppklubb. Det ser jeg frem til å få være med på, sier Wehrman.

Han bekrefter at han hadde samtaler med Morgan Andersen på fredag og at de siste brikkene nå er på plass for å aksle den røde og hvite drakten. Etterpå fikk han billetter av Andersen til Elton John-konserten i Fredrikstad.

Wehrman koste seg.

- Ja, det var bra. Veldig bra, faktisk. Er vel ikke noen kjempefan, men det var en konsert jeg gjerne ville få med meg.

Wehrman håper han kommer inn mot Start på Åråsen i dag. Han forventer en tøff kamp. Start har hatt motvind i seilene, men har et sterkt lag, med raske, løpsvillige kanter.

- Jobber vi hardt, får bevegelse og ballen til å gå, bør vi slå dem. Siste delen av RBK kampen var bra. Jeg håper og tror at LSK er på vei tilbake, slutter Kasey Wehrman.

Han kan for øvrig få sin ilddåp i den første seriekampen etter sommerferien. Da møtes nemlig LSK og FFK på Nye Fredrikstad stadion.

Lillestrøm-spilleren Kasey Wehrman (29) er enig med Fredrikstad Fotballklubb om en treårs-avtale.

Kommentar

• morten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2156

Fevang hardt skadet

ÅRÅSEN (Dagbladet.no): Duellen skjedde på overtid da Start-spilleren kolliderte med LSK-målvakt Heinz Müller. Müllers kne traff Fevangs hodet, og Fevang ble liggende på gresset.
                - Han er stygt skadet med bruddskader og en kraftig hjernerystelse, men det ser heldigvis ut til å gå bra, sier en opprørt Start-trener Stig Inge Bjørnebye til Dagbladet.no etter kampen.
                - Jeg løp på refleks ut på gresset og heldigvis var det liv i ham.
                Fevang skal nå være kjørt til sykehus for nærmere undersøkelser.

Badekar
                http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

Müller fikk sjokk

IKKE MED VILJE: Det hevder Heinz Müller. ( Foto: KURT PEDERSEN / DIGITALSPORT )
                  Relaterte klubber
                  Lillestrøm
                  Stiftet: 02.04.1917
                  Hjemmebane: Åråsen
                  Tilskuerrekord: 13595
                  Mer om Lillestrøm
                  Start
                  Stiftet: 19.09.1905
                  Hjemmebane: Sør Arena
                  Tilskuerrekord: 16516
                  Mer om Start

Relaterte artikler

Relaterte ligaer

LILLESTRØM, LSK - Start 1-0: LSK-keeper Heinz Müller fikk sjokk da han etter kampen så hvor stygt det så ut da Geir Ludvig Fevang fikk kneet hans i hodet.

Av: André Almløv
                  Publisert: 24.06.2007 kl. 21:14
                  Endret: 24.06.2007 kl. 21:30
                  Start-spilleren ble kjørt til sykehus med brudd i ansiktet.
                  LES OGSÅ: Hoftun sendt til sykehus!
                  I kampens første overtidsminutt braket Starts Geir Ludvig Fevang inn i LSK-keeper Heinz Müller. Fevang gikk rett ned for telling og måtte kjøres til sykehus. Etterpå mente mange at Müller gikk inn for å skade Start-spilleren.
                  - Det er hans rett å gå etter ballen og han kommer i stor fart. Jeg hadde fokus på ballen og er veldig lei meg for at han ble skadet. Jeg følte ikke at jeg traff ham hardt, men fikk sjokk da jeg så hvor stygt det så ut på TV, forklarer Müller etter kampen.
                  Bedyrer uskyld

LSK-keeperen bedyrer sin uskyld, men er samtidig veldig lei seg for at Fevang ble så stygt skadet i situasjonen.
                  - Jeg bruker høyre kne som en slags pendel for å få fart når jeg går opp og det var det jeg traff ham med. Jeg skal prøve å ringe ham i kveld og se om jeg får besøkt ham på sykehuset, sier Müller, som får støtte i LSK-leiren.
                  - Jeg var nær situasjonen og så godt hva som hendte. Begge kom i stor fart mot hverandre og Heinz gikk opp og tok ballen. Heinz er større enn ham og kan ikke lastes for det som hendte. Dette gjorde han ikke med vilje. Sånt skjer i fotballen. Men vi håper det går bra med ham, sier LSK-midtstopper Anders Rambekk.
                  Støttes av Grodås

Keepertrener Frode Grodås går litt hardere ut for å forsvare sin elev.
                  - Keeperne er veldig sårbare når de går opp og det er naturlig å beskyte seg med kneet. Gjør man ikke det blir man skadet selv. Spillerne bør vite at når keeper går opp og tar ballen er det bedre å snu enn å gå inn i duellen. Det ble stygt, men var ikke tilsiktet. Han beskytter seg selv, sier den tidligere landslagskeeperen.

Pedersen tviler

Start-kaptein Steinar Pedersen er i langt større tvil om Müllers hensikter i duellen.
                  - Geir Ludvig går etter ballen og kolliderer med keeper. For meg så det ut til at keeper kunne unnveket ham, men jeg vil helst ikke spekulere i det, sier han.

Assistent-trener Hans Tvedte er tidligere LSK-spiller og god venn av Grodås.
                  - Det var ikke noen pen smell. Hen ble truffet i hodet og det er i hvert fall god grunn til å anta at det er en hjernerystelse. Han er på sykehus nå. Det er en situasjon der to søker ball og begge har fart. Keeper går opp og treffer ham med kneet i hodet.
                  - Situasjonen er sikkert tung for Müller og jeg tror ikke han mente det. Han er ganske sikkert kjempelei seg for det som skjedde, avslutter Tvedte.

Kommentar

• KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

Se hele NRKs store utvalg av serier, dokumentarer, underholdning, film, sport og nyheter.

Nordlie om

Kampen
                    To tilskuere i pausa
                    Kippes gule kort
                    Müller-situasjonen
                    Andresen sin skade.

++++

Kommentar

• KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

Flere klipp fra VG

Bjørnebye, Grodås og Nordlie i klipp fra VG

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Satt langt inne

Det ble en tålmodighetsprøve, men lykke stod de kjekke bi og bataljen mot Start endte med en fortjent trepoenger til Fugla. kfl.no møtte lettede trenere og spillere etter kampen.

Skrevet av Ronnie Hallén

LSK stanget lenge mot Starts forsvarsmur og sjansene gikk enten i tverrligger, like utenfor eller i sprellende Start-spillere som ofret alt for å unngå baklengsmål. Offensivt hadde de ingenting å by på og kampen ble etter hvert en prøvelse i tålmodighet.

Ganske godt fornøyd.
                        Tom Nordlie var for så vidt fornøyd etter kampen. Han var fornøyd med å skape 8 målsjanser mot et ultradefensivt Start-lag, han var fornøyd med tre poeng og han var fornøyd med at det endelig løsnet for LSK poengmessig.

- Start kommer hit og er ute etter å ta ett poeng, noe de nesten lykkes med. Vi prøvde å lokke dem ut og da må vi spille smart, ikke bare kaste alt av baller fremover på banen. Hadde jo noen gigantiske sjanser i første også og det er et under at Sundgot, en av Norges beste avsluttere, ikke setter en av dem.

- Du gjør noen bytter i forhold til kampen mot Rosenborg. Hvilke tanker ligger bak dem?

- Kasey trodde jeg var sliten etter mange kamper på kort tid den siste tiden, mens vrakingen av Espen var kanskje noe av det tøffeste jeg har gjort. Jeg ville absolutt ha Riise som indreløper og ville ikke skyve han opp på kant for å gjør plass for Espen?

- Brenne har jo en plass som indreløper hvor Espen utmerket kunne spilt.

- Jo, men Simen var centimeter unna å score fire mål på Lerkendal og er i utgangspunktet bedre offensivt enn Espen. Uansett var det et meget vanskelig valg og det var ikke med lett hjerte jeg vraket ham.

Kasey er på vei vekk fra Fugla og for de som har sett LSKs kamper i år fremstår det som merkelig at klubben velger å kvitte seg med en av sine beste spillere. Tom er ikke helt uenig i det, men forstår også klubben.

- Kasey har levert en god sesong, men klubben ønsket ikke å gi ham en treårskontrakt slik han selv ønsket. Det har noe med at de mener at vi skal ha enda bedre midtbanespillere og Kasey er ikke en spiller som er i utvikling. Vi vet hva vi får av Kasey. Men for å si det slik, Fredrikstad har skaffet seg en meget godt spiller i Kasey.

- Kiesenebner har nesten ikke spilt fotball siden han ble skadet i mars og Kiko har vel så langt ikke overbevist særlig mange på Åråsen. Dristig sportslig sett?

- Kiko har spilt bare to kamper sentralt, så jeg tror vi kan forvente mer av ham når han blir enda bedre fortrolig med rollen. Kiesenebner må få litt tid på seg før han er klar.

Steffi blir klar
                        Midtstopperplassen mot Sandefjord kan bli en utfordring for Tom. Selv mente Steffi etter kampen at han blir klar til neste kamp, han hadde fått en vridning i kneet, men mente at han kjente igjen denne typen skade og at det ikke ville være langvarig. Tom hadde også en rekke alternativer.

- Marius kan spille midtstopper og vi mer en nok spillere som kan bekle høyreback, både i Danton, Espen og Winsnes. Bertheussen er ute med skade, så han er uaktuell.

- Skulle satt den.
                        Tom Nordlie mener at Arild er en av Norges beste avsluttere, men gigantsjansen han fikk servert på et sølvfat fra Riise i første omgang gikk på uforståelig vis utenfor. Sundgot var ikke uenig i at den burde medført tellende resultat.

- Perfekt innlegg, den skulle jeg definitivt satt. Da kunne de fort ha blitt flere mål på oss, men eter hvert som tiden gikk og vi ikke fikk scoringen, begynte vi å få dårlig tid og turte ikke å slippe oss løs og spille slik vi kan på vårt beste.

- Tilbake fra start etter å ha blitt benket mot Rosenborg. Fornøyd med egen innsats i dag?

- Synes det gikk bra, bortsett fra en manglende scoring. Kampen mot Vålerenga var jeg ikke bra og det var fortjent at jeg ble satt på benken. Sov vel ikke på to netter etter den kampen, jeg var så skuffa over meg sjøl og resten av laget. I dag skaper vi vel en 7-8 målsjanser og det burde være mer enn nok til å hente en komfortabel seier. Det hele dreier seg om å sette sjansene. Men tre poeng er tre poeng og det gjør at vi henger med i toppen og får litt etterlengtet selvtillit.

Har litt Alzheimer
                        Magnus sørget for at Starts Midtun Lie fikk en tidlig dusj i dagens kamp, men etter kampen var han usikker på om det skulle være utvisning.

- Jeg kommer før ham og får kroppen mellom ham og ball, men så dytter han meg over ende og jeg klarer ikke å holde balansen. En klar felling, jeg er ingen diver, men jeg husker ikke om jeg hadde klar bane til mål. Jeg må se TV-bildene først.

- Du hadde det, da du ble felt så ble du fratatt en klar scoringssjanse.

- Godt å høre. Uansett var neppe det en situasjon som avgjorde kampen, vi skapte mye mot dem om de hadde elleve eller ti mann på banen. De lå lavt og det var vanskelig å få hull på byllen. Men når scoringen kom og de tre poengene var i boks, så teller det utrolig mye. Godt å få et tellende resultat

- Vi sliter litt hjemme på Åråsen i de siste kampene. Noen god forklaring?

- De fleste lagene som kommer hit legger seg lavt og gir bort lite rom, mens på bortebane er det straks mer å boltre seg i. Borte på Lerkendal var det masse bakrom og mellomrom, det fikk vi svært lite av i dag. Og jeg er nok definitivt en spiss som er best i bakrom.

- Kasey foret deg med noen geniale pasninger mot slutten av kampen. Dine tanker om at han nå er på vei til Fredrikstad.

- Jeg kommer til å savne Kasey. Han er en klok og sterk fotballspiller med godt humør. Han har en egen evne til å se meg og time pasningene godt til mine løp og en spiller som gjør det uventede. Han blir en solid forsterkning for Fredrikstad.

Med dette sier kfl.no seg fornøyd med dagens innsats. Kåringen av Dagens Bøffel skjer i regi av kfl.no sine brukere. Bruk avstemningsknappen i en egen tråd.
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1148324.ece

Sjelden seier, ingen jubel

Den første seieren på seks kamper vekket ingen stor jubel i LSK-leiren. Til det var Geir Ludvig Fevangs skade for alvorlig.

Av Marius Vik
                          KAMPFAKTA
                          Lillestrøm - Start 1 - 0 (0 - 0)
                          Slutt
                          1-0 Occean ('84)
                          Klikk her for referat og video
                          Odd Grenland - Sandefjord 4 - 0 (1 - 0)
                          Slutt
                          1-0 Sørensen ('29)
                          2-0 Dale ('50)
                          3-0 Dale ('55)
                          4-0 Sørensen ('90)
                          Strømsgodset - Fredrikstad 2 - 1 (1 - 1)
                          Slutt
                          1-0 Sørum ('24)
                          1-1 Piiroja ('26)
                          2-1 Aas ('53)
                          Tromsø - Stabæk 0 - 1 (0 - 0)
                          Slutt
                          0-1 Alanzinho ('60)
                          Viking - Brann 3 - 1 (1 - 0)
                          Slutt
                          1-0 Ijeh ('43)
                          2-0 Gaarde ('57)
                          2-1 Andresen ('79) straffe
                          3-1 Berg ('86)

Relaterte saker:

LILLESTRØM – START 1-0
                          ÅRÅSEN (Nettavisen): De var fornøyde med å få tre poeng i banken, men likevel var det langt mellom smilene på Åråsen. Da Geir Ludvig Fevang fikk Heinz Müllers kne i ansiktet to minutter på overtid og ble liggende livløs på bakken, gikk det et kraftig støkk igjennom alle på Åråsen.
                          - Jeg løp rett ut på banen, uten å tenke på om dommeren hadde blåst, forteller Stig Inge Bjørnebye.
                          Etter kampen var Start-treneren tydelig preget av det som hadde skjedd, og fortsatt visste han ikke hva statusen var på midtbanespilleren sin. Og særlig interessert i å prate om den skuffende innsatsen til mannskapet sitt, var han ikke.
                          - Akkurat nå er fokuset mest på helsen til spillerne sa Bjørnebye, mens han fortvilet forsøkte å få tak i de som hadde fulgt Fevang på sykehuset.
                          Forsiktig med Müller-kritikk
                          Nettavisen sto sammen med Bjørnebye da han så reprisen av Müller/Fevang-episoden på DVD. Bjørnebye var tydelig rystet, men samtidig svært forsiktig med å kritisere LSK-keeperen. Likevel var det ikke vanskelig å tolke hva Start-sjefen mente om episoden i sluttsekundene.
                          - Vær gode journalister, og skriv hva dere så, oppfordret han pressekorpset til.
                          Tom Nordlie kom også bort til Start-bussen, og fikk vist den dramatiske hendelsen av Starts assistenttrener Hans Tvedte.
                          - Se her, se her, mante Bjørnebye.
                          - Tror du han gjør det med vilje, spurte en vantro Nordlie to ganger.
                          Selv ville ikke Bjørnebye svare klart på hva han selv mente om episoden.
                          - Müller gjør ikke annet enn det de fleste keeperne gjør her i landet. Men jeg synes vi bør stille spørsmålstegn ved den regelbeskyttelsen keeperne har. Det er tre ganger så farlig når en keeper går opp med kneet, som når noen går opp med albuen, mener han.
                          - Tror du Müller vil bli straffet?
                          - Nei.
                          - Synes du han bør bli straffet?
                          - Det vil jeg ikke svare på.
                          Müller: - Aldri forsøkt å skade noen
                          Og mens hovedpersonen selv var på vei til sykehus, var LSK-keeper Heinz Müller beklageligheten selv.
                          - Jeg er veldig lei meg for det som skjedde. Det har aldri skjedd før, og jeg har aldri prøvd å skade en spiller, understreker Lillestrøms sisteskanse.
                          - Hva skjedde?
                          - Jeg har fokus på ballen, men følte han kom løpende inn i meg. Jeg kjente jeg kom borti ham, men visste ikke del av kroppen jeg traff ham med, og var ikke klar over hva som hadde skjedd før noen sekunder etterpå.
                          - Nå skal jeg ringe ham i kveld for å høre hvordan de går, eller besøke ham hvis han er på sykehus i morgen.
                          Må opereres
                          Da Nettavisen pratet med Starts osteopat Kurt Støen søndag kveld, som fulgte Fevang til sykehuset, var han relativt optimistisk på Start-spillerens vegne.
                          - Han har pådratt seg et brudd i ansiktsbeinet, men etter hva legene sier, skal dette gå bra.
                          - Han er ved full førlighet og bevissthet, og vil bli overført til Ullevål Sykehus mandag. Der vil det bli tatt en vurdering, men det som er klart, er at han vil bli operert.
                          Ifølge Støen er det søndag kveld ikke klart hvor lenge Fevang vil bli borte fra fotballen.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7131

Fra fotballmagasinet.no (fint om man klikker og leser og ikke limer inn, jeg får betalt pr. klikk...):

Sundgot: - Kunne vunnet med fem mål
                            Müller lei seg
                            Wehrman til Fredrikstad
                            Sint Rambekk: -Nielsen er ufin
                            -Start bare interesserte i å ødelegge
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2843729.ece

UTE: Frode Kippe fikk sitt femte gule kort for sesongen og må stå over mot Sandefjord. FOTO: GEIR EGIL SKOG
                              Stoppertrøbbel

ÅRÅSEN:

LSK-stopperne Pål Steffen Andresen og Frode Kippe fikk nok hodebry etter kampen mot Start.
                              Av Martin Holterhuset Publisert 24.06.2007 - 20:38 Oppdatert 25.06.2007 - 00:13
                              SKADET: Pål Steffen Andresen måtte ut med skade og er usikker til kampen mot Sandefjord. FOTO: GEIR EGIL SKOG

Kippe fikk sesongens femte gule kort. I duell med Start-ving Morten Hæstad pådro kapteinen seg karantene til neste kamp mot Sandefjord. Det blir den fjerde kampen han står over så langt denne sesongen.

– Kortet i dag var veldig strengt, sier en oppgitt Kippe.

Stopperkollega Pål Steffen Andresens kom også i fokus. Helt alene på egen halvdel legger Lillestrøm-gutten seg plutselig ned. Andresen sliter fra før av med en akilles, som etter planen skal opereres etter sesongen. Han sliter ikke, i motsetning til Kippe, med karantener.
                              LSK fortsatt på 3. plass!

– Jeg har kun ett kort denne sesongen, og er den snille bak der, gliser Andresen.

Dermed er det duket for rokeringer i det solide midtforsvaret. Sannsynligvis betyr det at Anders Rambekk flyttes inn på stopper plass. Dermed går enten Dan Anton Johansen eller Espen Søgård inn på høyrebacken.
                              RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Aftenposten (Banens 3 beste spillere)

Aftenposten kårer i dagens papirutgave banens 3 beste spillere i kampen
                                LSK - Start. I rekkefølge:

1. Bjørn Helge Riise
                                2. Frode Kippe
                                3. Olivier Occean

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Aftenposten (100% Fotball)

– Dette bør få konsekvenser

TRUFFET: Her blir Fevang truffet av Müller. ( Foto: Digitalsport )

Start-spillerne raste da de fikk se bildene av Heinz Müllers overfall på Geir Ludvig Fevang

Av: Arild Sandvik
                                  Publisert: 25.06.2007 kl. 08:08
                                  Endret: 25.06.2007 kl. 08:27

– Det er rett og slett kvalmende, sier Lars Martin Engedal til Fædrelandsvennen like etter å ha sett tv-bildene av situasjonen som inntraff ett minutt på overtid.
                                  På vei inn i spillerbussen samlet Starts spillere og trenere seg rundt en liten pc. Der fikk de se duellen mellom Lillestrøm-keeper Heinz Müller og Starts Geir Ludvig Fevang opptil flere ganger.
                                  Reaksjonene var voldsomme.
                                  – For en idiot. Han gjør det jo med vilje, var gjennomgangsmelodien.
                                  Overfor Fædrelandsvennen slår Las Martin Engedal fast at dette ikke bør bli forbigått i stillhet.
                                  – Hvis det var med vilje, og det ser det jo ut til at det er, så bør dette få konsekvenser. Müller ser jo Geir Ludvig komme, men har kontroll på ballen. Hvorfor i helsike må han opp med knærne? spør Start-forsvareren hoderystende.
                                  – Jeg har sett mange stygge taklinger opp gjennom, men dette er en av de aller verste. Å gå med kneet opp i ansiktet slik er jo livsfarlig, legger han til.
                                  – Det ser definitivt ut som om han kunne unngått det, mener Steinar Pedersen.

TROLIG LENGE UTE.
                                  Etter sammenstøtet med Müller, ble Fevang liggende på gressmatta i flere minutter før han ble fraktet til sykehus – angivelig med kinnbeinsbrudd og kraftig hjernerystelse. Situasjonen skal, etter det Fædrelandsvennen forstår, ikke være alvorlig, men det vil ta tid før vestfoldingen, som var bevisst da han ble fraktet bort, er tilbake på banen igjen.
                                  Heinz Müller selv ga i går kveld uttrykk for at han var oppriktig lei for det som skjedde.
                                  – Det var et uhell, hevder han.
                                  Stig Inge Bjørnebye fritok da også tyskeren for all skyld – før han hadde sett tv-bildene. Etterpå var tonen en annen.
                                  – Han går opp med høyrebeinet, bytter underveis og setter det venstre i ansiktet til Geir Ludvig. Forferdelig stygt, sier Start-treneren.
                                  – Bør dette få konsekvenser for Müller?
                                  – Det vil jeg ikke kommentere.
                                  TV2-ekspert og tidligere landslagskeeper Frode Olsen er ikke i tvil.
                                  – Müller skulle vært utvist, mener han.

UT MOT TEKNIKKEN.
                                  Stig Inge Bjørnebye stiller på generelt grunnlag spørsmål ved det han mener er en tendens fra keeperes side.
                                  – De får selv frispark så fort noen er borti dem, ti av ti ganger. Men selv kan de ture fram omtrent som de vil. De fleste keepere har de en teknikk hvor de kommer først ut med knærne. Når det skjer i stor fart, kan det være enormt farlig, og jeg mener det er en helt unødvendig ting å gjøre, sier Bjørnebye.
                                  Medisinsk ansvarlig i Start, Kurt Støen, fulgte Geir Ludvig Fevang til sykehus. Støen hadde imidlertid ikke tid til å prate med Fædrelandsvennen sent i går kveld.

Etter 0-1-tapet for Lillestrøm var det den stygge situasjonen på overtid alle snakket om. Stig Inge Bjørnebye måtte likevel tåle spørsmål om hvorvidt han frykter resten av sesongen skal bli en kamp i bunnstriden, etter at LSK hadde kjørt over laget hans i så godt som 90 minutter.
                                  – Nei, jeg har større tro på laget mitt enn som så, svarte han – etter først å ha tenkt seg litt om.
                                  – Før seriestart sa du at du, ut fra din lange erfaring, så det som helt utenkelig at dere skulle havne i bunn. Nå er dere der likevel. Er du overrasket?
                                  – Nja, det finnes jo forklaringer til situasjonen, men de har jeg ikke tid til å ramse opp nå, sier Bjørnebye.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

VG

- Kvalm av Nordlie

Opprørt «Matta» etter taklingen på Fevang

LILLESTRØM (VG) (Lillestrøm - Start 1-0) Starts sportsdirektør Svein Mathisen sier at Start vil vurdere å forfølge Heinz Müllers knetakling på Geir Ludvig Fevang.

HARD SMELL: David Nielsen ligger bøyd over lagkamerat Geir Ludvig Fevang etter det harde sammenstøtet med Heinz Müller. Også Frode Kippe er bekymret for Fevang.

Episoden skjedde like før slutt, da LSKs keeper Müller (29) gikk opp i en duell mot Starts Fevang. Müllers venstre kne traff Fevang (26) i ansiktet. Start-spilleren ble liggende utslått på gresset.

Svein Mathisen hudfletter Lillestrøm-trener Tom Nordlies opptreden på TV i går kveld.

- Jeg blir kvalm av Tom Nordlie etter å ha sett hans reaksjoner på TV i etterkant av den stygge hendelsen, sier en opprørt Mathisen til VG.

- Hardt kvestet
                                    Nordlie svarte fleipende at «han kan iallfall ikke beskyldes for å få hår i øynene» da han ble konfrontert med at TV2-ekspert Frode Olsen mente det skulle vært dømt rødt kort og straffe til Start.

- Når Nordlie ler og prøver å fleipe vekk situasjonen der en spiller han selv har trent ligger hardt kvestet etter å ha mistet bevisstheten, så gjør det fysisk vondt.

- Mannen må i det minste vise respekt for et menneske som nettopp er blitt alvorlig skadd. Jeg er utrolig skuffet over Tom Nordlie.

Etter det voldsomme sammenstøtet ble Geir Ludvig Fevang fraktet til sykehuset A-hus på Lørenskog, senere ble han overflyttet til Ullevål Sykehus - der han skal opereres i dag.

- Det er konstatert knokkelbrudd i ansiktet, sier osteopat Kurt Støen - som igår var medisinsk ansvarlig i Start-troppen.

REAGERER: Les kommentaren til VG-kommentator Truls Dæhli i dagens papir-VG. Foto: Faksimile av dagens VG

LSK-keeper Heinz Müller bedyret sin uskyld i går kveld.

Les hele saken og Truls Dæhlis kommentar om Müller i dagens utgave av papir-VG.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

RB

Børsen: LSK-Start

Lillestrøm – Start 1-0 (0-0)

Kampkarakter: 4
                                      Stadionstemning: 6

Åråsen.
                                      Mål: 1-0 (85) Olivier Occean (Shane Stefanutto).
                                      Gult kort: Frode Kippe, LSK, Lars Martin Engedal, Morten Hæstad, Start.
                                      Rødt kort: Jon Midttun Lie, Start.
                                      Tilskuere: 8.045.
                                      Målsjanser: LSK 7, Start 1.
                                      Cornere: LSK 8, Start 3.
                                      Dagens kanarifugl: Olivier Occean.

LSK (4-4-2):

Heinz Müller 4
                                      Funnet storformen de siste kampene. Relativt utruet i boksen før pause i går og tok det lille som kom. Slapp en farlig corner tvers gjennom feltet, men ellers våken ute. Småslurv med beina, men slapp fra det.

Anders Rambekk 4
                                      Rundingsbøye for Braaten i Trondheim. Lettere motstand i går i Børufsen, men hadde noen suspekte klareringer. Mangler litt selvtillit til å slå skikkelig gjennom kula på innleggene. Inn som stopper mot slutten. Spiller der neste helg også.

Pål Steffen Andresen 6
                                      Har vært et trygt alternativ i år, og du ser på hele kroppsspråket at fyren er i form. Bra timing i dueller og taklinger og tok luven av Bärlin (byttet ut) i alle faser. Hadde vært god før han plutselig gikk ned for telling i 2. omgang. Begge stopperne ute neste kamp.

Frode Kippe 6
                                      Kneblet Ivers torsdag, skulle ta Nielsen i går. Fortsetter å velge den lange pasningen, og da er marginene mindre om ballen når fram. Flink til å bryte foran og fortærende nær scoring på nikk i "ribban". Skikkelig på tur med gule kort nå, hans femte i går og ny karantene.

Shane Stefanutto 5
                                      Løftet seg igjen på Lerkendal og hadde god kontroll på Morten Hæstad også. Ivrig til å bli med på kontringer og fylte på bra offensivt på venstresida. Involvert i en del småpent trekantspill, men det ble lite ut av det. Flott assist til målet.

Bjørn Helge Riise 4
                                      Tatt igjen Myklebust på assist-toppen, men dødballene med ett unntak i går var ikke egnet til å score på. Veldig varierende i det han gjorde, alt fra fine forseringer til lette balltap. Løp som vanlig mest da de andre ble slitne. Burde scoret.

Khaled Mouelhi 3
                                      Fikk litt overraskende plassen tilbake etter "soning". Overdreven bruk av støttepasningsmuligheten, og tråkket også mye på ballen uten å skape framdrift i spillet. Heldig som fikk være på banen såpass lenge som han ble.

Simen Brenne 3
                                      I behov av en god LSK-opplevelse. Begynner å få tynnslitt tillit blant publikum, og lyktes sjelden i 1. omgang søndag. Ballen spretter liksom ikke Brennes vei, bokstavelig talt på tverrliggerskuddet fra 30 meter. Mangler timing og trøkk i spillet.

Magnus Myklebust 4
                                      En stund siden forrige mål eller assist. Anonym store deler av 1. omgang uten særlig mye ballkontakt, og touchen satt heller ikke perfekt da han fikk den. Skaffet LSK 11 mot 10 da han løp inn foran Midttun Lie.

Arild Sundgot 3
                                      Inn og ut av laget – og inne igjen mot Start. Borte i store deler, og sløste bort en enorm sjanse da han satte ballen over fra innenfor 5-meteren. Ble pakket veldig godt inn av Engedal og virket ikke målfarlig. Svak match.

Olivier Occean 6 BB
                                      Har puttet i over 50 prosent av seriekampene til nå. Borti nesten alt av LSK-angrep i innledningen, men de mange avslutningene med hodet ble for løse før pause. Mindre involvert i 2. omgang, men sto fram og scoret da det gjaldt som mest.

SUM 11 MANN: 48

INNBYTTERE

Dan Anton Johansen
                                      (21 min. for Andresen).
                                      Kastet kald innpå da Andresen ble skadet (Rambekk inn som stopper).

Kasey Wehrman
                                      (19 min. for Mouelhi).
                                      Høyst sannsynlig avslutningskampen for LSK på Åråsen i Tippeligaen.

Espen Søgård
                                      (1 min. for Brenne).
                                      Inn for å trygge ledelsen.

DOMMER:

Brage Sandmoen, Kjelsås IL 5
                                      Strengt og kompensasjonsaktig kort til Kippe. Mistet litt av flyten i dømmingen etter pause. Starts røde så ok ut.

ANALYSEN:
                                      To lag med skral serieform møttes på Åråsen søndag. LSK måtte vinne for henge på i toppen, mens bunnlagene pustet sørlendingene i nakken før kampstart.
                                      Ujevn kvalitet i innledningen, LSK førte mens Start hadde tydelig satset på fart i oppstillingen for å straffe hjemmelaget med hurtige overganger.
                                      Start lå veldig lavt med tette ledd, og lyktes med å nekte LSK målsjanser. Først etter 40 minutter kom mulighet nummer en da Kippe headet i tverrliggeren. Like etter burde definitivt Sundgot ha scoret for nesten blank kasse, men en temmelig døll 1. omgang ebbet ut målløs.
                                      Åtte minutter ut i 2. omgang ble Start redusert til ti mann (Midttun Lie utvist), og LSK fikk en drømmesjanse til å vinne. Laget skapte umiddelbart flere gedigne sjanser også, men uttellingen lot vente på seg. Hjemmlaget maktet ikke å holde trykket oppe heller, og det ble stort sett bare frispark og feilpasninger. Man så faren for at kampen skulle død ut med 0-0, men Occean ville det annerledes. Fortjent seier i en trøblete kamp.

Vurdert av Espen Solbakken

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

Foto: Scanpix.

- Vunnet med minst fem

Arild Sundgot var tilbake i startelleveren for LSK, og etter kampen var han klar i talen. - Vi burde ha vunnet med minst fem mål, sa Sundgot til LSK.no etter kampen.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Jeg føler det gikk ganske bra. Vi spilte ut Start stort sett hele kampen, men mål ble det lite av, sier Sundgot.
                                        - Og da gjør vi det litt vanskelig for oss selv. Hadde vi scoret flere mål i første omgang, så hadde vi garantert vunnet med minst fem mål.

- Burde ha scoret
                                        Sundgot startet igjen for LSK etter at han mot Rosenborg måtte sitte på benken til litt ut i andre omgang. Han gir honnør til lagkameraten for søndagens eneste mål, og mener selv at han og lagkameratene bør score mer.
                                        - Mot Start burde jeg ha scoret. Olivier hadde flere sjanser, og det hadde også Frode. Det er vi som har sjansene som må ta ansvaret for at det tok så lang tid før vi fikk hull på byllen.
                                        - Men heldigvis fikk vi mål til slutt, og da blir det tre poeng. Det viktigste, sier han.
                                        For de tre poengene var noe Sundgot satt stor pris på.
                                        - Veldig deilig dette her. Hadde vi ikke fått poeng i dag hadde jeg sett mørkt på det, men nå er vi med igjen.
                                        - Nå er det to kamper igjen før ferien, og de skal vi vinne. Begge to, sier han sikkert.

Ønsket å vise at LSK kunne vinne
                                        En annen som smilte bredt i garderoben etter kampen var Anders Rambekk.
                                        - Det var veldig deilig med tre poeng i dag etter en kamp hvor vi måtte vinne. Vi snakket om det på forhånd at nå skulle vi vise hjemmepublikummet, og ikke minst oss selv at vi kunne vinne igjen. Det gjorvde vi også, bekrefter han med et smil.
                                        Likevel er han ikke helt fornøyd.
                                        - Det glir ikke helt om dagen, men jeg synes absolutt at vi fortjente en seier nå. Det var veldig godt.
                                        På spørsmålet om hvorfor det tok så lang tid før LSK fikk uttelling på sjansene sine, svarer Rambekk slik:
                                        - Vi liker å holde dere på pinebenken, spøker han først.
                                        - Vi skulle absolutt ha fått et mål tidlig i dag. Vi har muligheten til det, men sånn er det. Vi må bare jobbe hardere, og komme sterkere med fra start framover.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

NRK Sport

- Lillestrøm ikke bedre

Tom Nordlie har ikke klart å gjøre Lillestrøm bedre. Det mener NRKs fotballekspert.

Av Ida Nysæter Rasch
                                          Publisert i dag 06:20 Oppdatert i dag 06:24

Nordlie hevder han på langt nær er ferdig med å forme laget slik han vil.

Savner trøkk
                                          NRKs fotballekspert Karl Petter Løken var klar i talen da han under gårsdagens 4-4-2 sending analyserte et Lillestrømlag som hadde problemer med å få ballen i mål mot et tafatt Start. - Jeg synes ikke Tom Nordlie har klart å gjøre Lillestrøm noe bedre i forhold til i fjor. Jeg savner mer trøkk framover og i tillegg synes jeg rytmen offenstivt er dårlig.

- Mye ugjort
                                          Lillestrøm vant til slutt kampen 1-0 og fikk endelig en seier etter fem kamper på rad uten trepoengere. Tom Nordlie som tok over som Lillestrøm før sesongen sier han fortsatt har mye ugjort.
                                          - Når man har tre måneder på seg seriestart så må man begynne et sted. Jeg har ikke lyst til å stemple dem med Nordlie som både fornavn, etternavn og adresse før vi får brukt en vinter til, er Tom Nordlis svar på kritikken.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

Working...