juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Feldon
    Juniormedlem
    Bøffelpromp
    • May 2006
    • 19

- Meningsløst av Bjørnebye

Nå har NFF våknet og slår tilbake mot kritikken fra Stig Inge Bjørnebye.

President Sondre Kåfjord slår kraftig tilbake mot kritikken fra Start-trener Stig Inge Bjørnebye, som onsdag kalte NFF for et supperåd, etter at de besluttet å gi Heinz Müller to kampers karantene.
    - Han må gjerne være uenig. Det jeg ikke liker er at han slår i tvil seriøsiteten til utvalget, og at han karakteriserer utvalget på den måten han gjør. Det blir meningsløst, sier fotballpresident Sondre Kåfjord til fvn.no.
    NFFs generalsekretær Karen Espelund er enig.
    - Jeg synes karakteristikken er unødvendig. Stig Inge Bjørnebye og Start må minnes om at utvalget består av kompetente fagfolk som er satt ned for å forvalte et regelverk som klubbene har vært med på å vedta, sier Espelund.
    Overrasket Kåfjord
    Kåfjord er overrasket over at Bjørnebye ordlegger seg på den måten som han gjør.
    - Slik jeg kjenner Stig Inge så overrasker uttalelsene meg. Ordbruken er ikke likt han, og jeg har ikke sans for den, sier Kåfjord.
    Karen Espelund mener Bjørnebye kanskje ville ordlagt seg annerledes, etter å ha fått tenkt seg om.
    - Det kan hun nok ha rett i. Men de er overrasket fordi de kjenner meg, og siden de kjenner meg vet de også at jeg har følelser i kroppen, og det må alle få lov til å ha, sier Stig Inge Bjørnebye, som skjønner at forbundet reagerer på kritikken hans.
    Saken endelig lagt død
    Han er opptatt over at saken nå er lagt død fra klubbens side, blant annet etter ønske fra Geir Ludvig Fevang, og vil ikke gi ytterlige kommentarer.
    Fotballforbundet legger også saken død.
    - Saken er ferdig fra vår side, og uttalelsene vil ikke få noen konsekvenser for Bjørnebye, sier Karen Espelund
    Fugla til jeg dør!

Kommentar

• RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

http://www.lsk.no/?did=9093570

Kaseys siste hjemmekamp
      Søndag er Kasey Wehrman med når LSK møter Sandefjord, men torsdag kveld spilte han sin siste hjemmekamp på Åråsen. Kasey ordnet det første målet mot Bærum.

Av: Ole Kristian Bakkene

Med blomster og stående applaus tok Kasey Wehrman fatt på sin siste hjemmekamp som LSK-spiller. Australieren har skrevet under for Fredrikstad, og etter Sandefjord-kampen har han igjen noen dager før han reiser til Fredrikstad.
      - Jeg skal trene her hele neste uke, så jeg håper at lagleder Tor Arne Solberg lar meg få bruke garderoben. Jeg har et treningsopplegg som jeg skal følge i sommerpausen. Så jeg er ikke helt ferdig selv om jeg ikke skal spille mer for klubben, sier Kasey Wehrman til LSK.no.

Kasey mottar blomster fra LSK-leder Per Mathisen før torsdagens kamp (foto: LSK.no).

Alle i LSK-stallen har ferie, men Kasey skal ikke starte opp som Fredrikstad-spiller før 13. juli. Derfor benytter han tiden til egentrening før han begynner med flyttelasset uken etter.
      - Men det blir veldig trist å forlate Åråsen. Jeg kommer spesielt til å savne både lagkameratene mine, og ikke minst fansen. De har alle alltid vært der for meg.

Venner for livet
      Kasey kommer til å ha mange positive minner fra tiden på Åråsen, som strekker seg over fire og et halvt år.
      - Jeg har fått meg venner for livet. Pål Strand og Espen Søgård og flere andre vil jeg alltid være venner med.

Selv har han allerede savnet de som ikke lenger spiller for klubben.
      - Jeg tar meg selv ofte i å savne Torgeir Bjarmann, Petter Belsvik og spesielt Christoffer Andersson. Man kommer selvsagt godt overens med mange gjennom en så lang periode som jeg har vært på Åråsen.
      - Det er i garderoben og etter matchene man ofte knytter bånd, og det er de små tingene ved å være på Åråsen jeg kommer til å savne.

Etter siste hjemmekamp
      Vi møtte Kasey Wehrman igjen i garderoben etter seieren over Bærum. Med det første målet mot bæringene etter tre minutter var han sterkt delaktig til at LSK nå kan gå til Ullevaal. Kasey har dermed sjansen til å vinne både serie- og cupgull fortsatt med LSK. Men først ønsket Kasey å prate om kampen mot Bærum.
      - Det godt å få et bra resultat mot Bærum, og vinne med 4-0 til slutt. Ingen mål i mot.
      - Vi var ganske ordinære den første omgangen, men i andre viser vi litt mer klasse. Jeg synes det var en god kamp. Nå håper jeg at vi kan vinne tre poeng på søndag mot Sandefjord. Kampen var en god forberedelse for oss, sier han etter kampen.

- Så du har fortsatt fullt fokus på Lillestrøm?
      - Ja, selvsagt. Det var den siste kampen på Åråsen, men til helgen har jeg fortsatt en jobb jeg skal gjøre. Vi ønsker å avslutte vårsesongen med 24 poeng.

Takker både klubben og fansen
      - Du fikk blomster før kampen. Hvordan var det?
      - Det var veldig hyggelig å få blomster fra både klubben og fra fansen. Jeg vil takke dem begge.
      - Fansen har alltid gjort at jeg har følt meg hjemme i klubben fra dag en, og jeg håper det fortsetter inntil søndag.

Siste kamp på Åråsen for Kasey. En spesiell opplevelse mener australieren
      - Det var selvsagt trist. Vi har hatt en del tøffe kamper der ute, og en del bra kamper. Det hadde vært bra å være med på å hente hjem noen trofeér til klubben, men det har beklageligvis ikke skjedd. Kanskje en dag kommer jeg tilbake som trener, og kanskje vi kan klare å gjøre det da, avslutter Kasey Wehrman.
      RoyVaadal.

Kommentar

• sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

Fra FXT/Nettavisen:

LSK-seierens eneste tema

Alle spurte om Heinz Müller, ingen om cupkampen. Men den tyske keeperen var det ingen som så etter kampen.

Av Marius Vik

ÅRÅSEN (Nettavisen):
        LILLESTRØM – BÆRUM 4-0:
        Til tross for at Bærum slo ut sterke HamKam i forrige runde, ble de hvitkledde aldri noen trussel for Lillestrøm. Serietreeren cruiset inn til 4-0 etter mål av Kasey Wehrman, Arild Sundgot (2) og Martin Husar etter en forferdelig førsteomgang og en allright andreomgang, men etter kampen var det bare én ting pressen var opptatt av.
        Sisteskansen Heinz Müller.

Etter fire dager i medias søkelys var burvokteren endelig tilbake på fotballbanen, men det var også det eneste stedet han viste seg. Etter kampen ville 29-åringen ikke prate med pressen, men i en sms til forteller LSK-keeperen at det var godt å være tilbake i manesjen.
        - Jeg vil egentlig ikke si så altfor mye, bare at det var godt å spille igjen, skriver Müller i en tekstmelding til Nettavisen.

Måtte spare Fredrikson
        Müller ble foretrukket foran andrekeeper Otto Fredrikson, som egentlig skulle stått cupkampene i år, men som ble vraket av to grunner.
        - For det første fordi jeg ikke ville risikere å få en skade på den eneste andre keeperen min, og for det andre fordi jeg ville ha Heinz igjen så fort som mulig, forteller Tom Nordlie.
        Det klarte tyskeren bra, uten at han ble satt på de helt store prøvene. Mest oppmerksomhet fikk han faktisk et drøyt kvarter før slutt, da han skulle gå opp og snappe en høy ball. Et kne? To knær? Neida, ingen knær i det hele tatt. Sjelden har man sett en keeper snappe en ball i lufta vært mer linjalformet enn Müller akkurat da – til kraftig latter fra de 1337 tilskuerne.

Hyllet Wehrman
        Bortsett fra det var det svært lite annet som underholdt hjemmefansen. Kampen ble Kasey Wehrmans siste i en LSK-trøye på Åråsen, noe som ble behørig markert. Nok blomster til å dekorere hele stua, kåret til banens beste av juryen på Åråsen, og hyllet av Kanarifansen etter kampen, som også fikk trøya til den populære australieren som nå forsvinner til Fredrikstad.
        - Jeg har undertegnet en bindende avtale, men de to klubbene har visst ennå ikke gjort unna det siste papirarbeidet, forteller Wehrman.
        - Dermed kan jeg spille mot Sandefjord på søndag, men jeg regner med å starte på benken.

Mange Lillestrøm-supportere stiller seg undrende til at man lar den tøffe midtbanespilleren gå akkurat nå, ettersom erstatteren Markus Kiesenebner knapt har spilt siden mars, og det uansett tar tid for en ny spiller å finne sin plass i laget. Tom Nordlie forsvarer likevel valget.
        - Det er et politisk valg, men jeg støtter det. Kasey har vært blant våre fire-fem beste i år, men jeg synes ikke det er riktig å gi ham en ny treårskontrakt, forteller LSK-treneren.

PS! Etter å ha fått en rekke spørsmål om Müller/Fevang-episoden, skinte Tom Nordlie som ei sol da han endelig fikk et spørsmål om Bærum-kampen. - Jøss, ja, for vi har jo spilt en kamp i dag, spurte Nordlie på sedvanlig, humoristisk vis. Selv var han fornøyd med de siste 45 minuttene, og sier at han ikke er bekymret for de defensive utfordringene foran Sandefjord-kampen. Sannsynligvis kommer Marius Johnsen inn i midtforsvaret, mens Frode Grodås blir reservekeeper i en alder av 42 år. - Han er i topp, fysisk form, og slår de fleste inne på styrkerommet, poengterer LSK-sjefen.

Kommentar

• Rønnern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6690

Gåfotball

Gåfotball

Sjelden har undertegnede sett en mer kjedelig omgang enn 1. omgangen som ble prestert på Åråsen i dag. Heldigvis tok det seg opp noe i 2. og Fugla spaserte komfortabelt til 4. runde.

Skrevet av Ronnie Hallén

Det var en kjedelig, morsom, trist og fornøyelig cupkamp. Kjedelig fordi det aldri var spennende og en førsteomgang som var like engasjerende som å se maling tørke, morsom fordi det ble scoret noen fine mål, trist med Kaseys siste opptreden Fugla-drakt på Åråsen og det hele endte fornøyelig med et enkelt avansement.

En av klubbens fire skadete midtstoppere, Anders, bet i seg smertene og gjennomførte kampen i spann med dansken. Etter kampen var han glad for avansementet og gledet seg til ferie. Etter at tre poeng er i boks mot Sandefjord.

- Det har vært mange kamper nå halvskadet nå, men jeg skal klare å spille mot Sandefjord også, men etter den skal det bli godt med ferie.

- Er det smertefullt å spille kampene? Hvor gjør det vondt?

- Det er kneet, men så lenge jeg klarer å stå på det, så går det bra. Alt for Fugla. Den likte du vel høre tenker jeg, he, he.

Anders var enig med undertegnede om at Fugla ikke presterte noen stor kamp i dag.

- Det ble altfor stillestående i første omgang. De legger seg lavt og vi klarer ikke å bevege beina, det var mye som ikke stemte i dag. Men vi gjør det jo vanskelig for dem også med å score et raskt mål i hver omgang.

- Dansken var din makker i dag, hvordan var det?

- Det gikk kjempebra. Han er en god spiller som er rolig med ball og veldig stødig.

- Og en spillende midtstopper, kommenterer dansken i det han tusler bak ryggen på Anders.

- Sandefjord neste.

- Sandefjord blir en tøff match. De er sikkert revansjelystne etter dårlige resultater i det siste, men er samtidig er de også såret. Det er bare å gå ut i hundre og kline til fra start og ikke gi dem sjansen til å reise seg igjen.

Gøy å få spille
          Kasey var overrasket over å få spille fra start, men regner med at det skyldtes at Tom ønsket å hvile noen av sine andre spillere. Kasey er klar for Fredrikstad, men er proff og gir alt for Fugla, så også i dag. I tillegg mistenker jeg ham sterkt for å være glad i klubben etter fire og et halvt her.

- Gikk greit i dag også, vi får resultatet vi er ute etter og jeg får et mål etter en heading som går feil. Prøvde å nå Arild inne i feltet men ballen skled av panna mi og gikk i mål via keeper.

- Trist å tenke på at dette var siste opptreden på Åråsen som hjemmebane?

- Vanskelig å si. Det har ikke gått opp for meg ennå, jeg føler meg fremdeles som LSK-spiller og vil vel tenke at jeg er det frem til første trening med Fredrikstad om drøye 14 dager.

- Oppsummer kort din karriere i LSK. Noe du gleder eller ergrer deg over?

- Jeg ergrer meg over at vi ikke vant noe mens jeg var her. Vi var i posisjon flere ganger, men klarte aldri å ta det lille ekstra skrittet.
          Når jeg kom hit var jeg hentet som en ”stjerne”, men jeg klarte aldri å innpasse meg i Arne sin spillestil og i etterkant ser jeg at jeg nok skulle spilt mer som han ville og mindre som jeg ville. Men jeg hadde andre ambisjoner enn å bare slå langt, noe Arne var veldig opptatt av, men man lærer så lenge man lever. Treneren bestemmer.

Opptur under Uwe
          - Så hadde jeg en stor opptur under Uwe som ga meg sjansen, men nok en gang klarte jeg å bli skadet over en lengre periode. Og når jeg endelig hadde spilt meg inn på laget til Uwe igjen, så forsvant han. Denne sesongoppkjøringen er vel faktisk den eneste jeg har hatt hvor jeg har vært helt skadefri og jeg føler at jeg har stabilisert meg på et høyere nivå og rett og slett vært stabilt god hele første delen av sesongen.

- Vurderte du å reise hjem fremfor å fortsette i Norge?

- Det gjorde jeg, men det var et ugunstig tidspunkt å komme tilbake på, da klubbene der har brukt sine midler for sesongen og det lå ikke nok penger i det for meg. Men, det var flere interesserte. Uansett, jeg trives i Norge. Har kompiser som spiller i land de verken kan språk eller liker maten. Jeg har jo lært meg å snakke litt norsk, i hvert fall nok til at jeg klarer å bestille øl og mat. I tillegg kan jeg si ”Kan jeg få telefonnummeret ditt”. Kommer langt med det.

Kasey har levert en god halv sesong og vet det selv. Han undres nok litt på hva klubben driver med.

- Greit at de vil bli kvitt meg og at de får noen kroner for meg for å hente en ny fyr, men det er gambling. Han har ikke spilt kamper på flere måneder og det kan fort hende han trenger tid for å bli klar. På en annen side kan det hende at Kiko nå tar utfordringen og blir så god som vi vet han kan være på trening. Kanskje det løsner for ham når han vet at jeg ikke er der og jakter på plassen hans sentralt. Uansett, synes jeg det virker merkelig av klubben.

- Men hvem vet, kanskje jeg kommer tilbake en gang for å trene klubben i fremtiden. Her ansetter de jo gamle spillere hele tiden, he, he.

Denne skribenten skal ikke legge skjul på at Kasey med sitt gode humør og sine friske språklige utbroderinger er en drøm å intervjue. Derfor litt trist å tenke på at han nå forlater klubben, ikke bare sportslig sett altså. Makan til jovial fyr skal man lete lenge etter.

Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid
          Mvh Ronnie "The Runner"
          LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• morten
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2156

Grodås kan gjøre comeback

11 år etter at han sist spilte eliteserie-fotball kan veteranen komme til å ta på seg keeper-hanskene igjen.

Av Morten Stokstadog Kristian ElsterPublisert i dag 22:46 Oppdatert i dag 23:23
            Det er suspensjonen av førstekeeper Heinz Müller som gjør at Grodås nå melder seg klar til kamp.
            Med Müller ute er reservekeeper Otto Fredrikson eneste valg i mål for LSK til søndagens bortekamp mot Sandefjord.
            Dermed må Grodås sette seg på benken som reservekeeper.
            Trener Tom Nordlie mener 42-åringen er god nok.
            - Grodås slår jo fortsatt de alle spillerne i styrkerommet, så i form er han i hvert fall, sier treneren til NRK.
            Tre år siden sist

42-åringen har ikke stått i mål på høyt nivå siden han spilte for Hønefoss i 2004-sesongen.
            Til vanlig er Frode Grodås (bak) trener for Heinz Müller.
            Foto: Stian Lysberg Solum/Scanpix
            Etter at han fikk sparken som hovedtrener i HamKam i fjor har han vært keepertrener for Lillestrøm denne sesongen.
            Dermed har han vært mannen bak at Heinz Müller har vært eliteseriens beste keeper denne sesongen.
            - Jeg er klar. I mitt livs form, sier Grodås selv til NRK med et glimt i øyet

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.
            Badekar
            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• morten
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 2156

-Jeg er klar

Dan Anton Johansen spilte torsdag midtstopper da LSK møtte Bærum hjemme på Åråsen. Nå er han klar for mer spill som sentral forsvarer.

- Jeg er klar for å spille mer som midtstopper. Jeg synes det gikk bra i dag, sier Dan Anton Johansen til LSK.no etter seieren over Bærum.
              Dansken steppet inn på midtstopperplass etter at både Frode Kippe, Eirik Bertheussen og Pål Steffen Andresen ble uaktuelle fra start mot Bærum i cupens tredje runde. Andresen satt riktignok på benken, men valget falt til slutt på Johansen, og Johan Petter Winsnes inn på høyreback.
              - I løpet av min karriere har jeg spilt mye midtstopper. Jeg kjenner til oppgavene, og jeg vil alltid gjøre mitt beste uansett hvor jeg blir plassert på banen.
              LSK vant 4-0 over Bærum, og selv klarte Johansen seg bra til tross for at han aldri før har spilt midtstopper i en ordinær kamp for LSK. Han fikk muligheten i en treningskamp på kunstgressbanen på Lillestrøm stadion før sesongen mot Vålerenga, og klarte seg også der veldig bra. Nå meddeler han at han gjerne spiller fra start mot Sandefjord på søndag på samme plass.
              - Jeg er klar. Det er det ingen tvil om. Jeg har ønsket å spille høyreback, men hvis det er midtstopper jeg blir plassert på så gir jeg alt der også.

Badekar
              http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

TV2/Nettavisen

Nordlie lei av Müller-maset

29.06.2007 kl. 07:04

Tom Nordlie og Lillestrøm er kraftig lei alt fokuset på Heinz Müller.

ÅRÅSEN (Nettavisen): - Folk må la det bero snart, sier Tom Nordlie, tydelig mett av alle spørsmålene om hvordan Müller/Fevang-episoden har påvirket både laget og keeperen.
                Han vil ikke gå så langt at han sier at folk ikke bør uttale seg og ha meninger om søndagens hendelse i kampen mellom Lillestrøm og Start på Åråsen. Men han synes det er i overkant mange som har fått komme til orde i saken.
                - Jeg er overrasket over hvor mange som er meningsberettiget i saken, forteller Nordlie.

Selv reagerte han nærmest med vantro da han i torsdagens aviser så at Müller nærmet hadde sluppet straff etter måten han la Geir Morten Fevang i bakken på.
                - Med så mye pepper Heinz (Müller) har fått i media, i tillegg til de to kampene han fikk, så er det vel straff nok, spør Nordlie pressekorpset på Åråsen.

Kan fortsatt anke
                Daglig leder i LSK, Frank Grønlund, gikk torsdag ut og sa at klubben ikke kom til å anke NFFs avgjørelse. Akkurat det er ikke Tom Nordlie like sikker på.
                - Vi har vel tre dager å bestemme oss på. Jeg skal gi innstillingen min til styret fredag, så tar de den endelige avgjørelsen da.
                - Hva vil ditt råd være?
                - Det sier jeg ikke.
                Skulle Müller-dommen bli anket, vil LSK-keeperen kunne stå søndagens bortekamp mot Sandefjord. Hvis det ikke skjer, vil tyskeren stå over de to neste seriekampene, mot nevnte Sandefjord, samt bortekampen mot Fredrikstad den 22. juli. Først om en måned, hjemme mot Odd den 29. juli, kan Müller være tilbake som LSKs sisteskanse.

Kan bli styrket av episoden
                Selv er Nordlie mer fokusert på å holde humøret oppe og ha rett fokus på treningene enn å dvele mer med «ukens snakkis». Som Stabæks Jan Jönsson mener han også at sin klubb kan komme styrket ut av mediestormen.
                - Målet er å komme styrket ut av dette. Det er ikke mange som unner oss suksess, slik er det å være toppklubb. Min oppgave er at vi presterer best mulig hele tida, og jeg synes spillerne har taklet dette veldig profesjonelt. Heinz er god til å hjelpe seg selv, samtidig som han har fått god hjelp fra apparatet rundt, blant annet Jan Åge (Fjørtoft).
                Etter kampen var LSK-treneren for øvrig forsiktig med å mene så mye om dommen NFF avsa onsdag. Men én ting er han sikker på.
                - De skal få mye å gjøre på mandagene fremover. Det er rart at disiplinærforbundet kan overprøve en dommer som står sju meter unna situasjonen, mener Nordlie.

Av Marius Vik

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

Foto Roar Grønstad BLE HYLLET: Både medspillere og publikum hyllet Kasey, som kysset Åråsen-gresset foran Kanari-Fansen. Fra venstre Johan Petter Winsnes, Espen Søgård, Bjørn Helge Riise og Arild Sundgot.

En kriger tok farvel

Bare trofeet mangler for LSK-supporteren Kasey

ÅRÅSEN:
                  (Lillestrøm – Bærum 4-0). LSK fikk et par millioner, men mister en soldat skapt for de tøffeste av kriger.

Av Espen Solbakken
                  Publisert 29.06.2007 - 06:30 Oppdatert 29.06.2007 - 07:07

Snaut to millioner kroner, det er summen RB-sporten nå vet LSK har mottatt som kompensasjon for at australieren går til Fredrikstad et halvt år før kontrakten utløper.
                  Men gårsdagen handlet ikke om penger, selv i fotballens tøffe hverdag er det heldigvis også plass for følelser fra tøffe mannfolk.
                  – Jeg tror både jeg og Kasey gråt en skvett. Det var en fin avskjed med Åråsen for en herlig spiller og flott type, sa Tom Nordlie.
                  – Det var følelsesladet. Publikum gjorde dette til en fin kveld for meg personlig – og det var fint å få score et mål også, sa Kasey Wehrman.

Tidlig ferdig
                  Etter at Wehrman headet inn 1-0 fra død vinkel etter tre minutter, var det aldri spennende i 3. runde-kampen (neste runde trekkes over helga). Arild Sundgot (2) og Martin Husàr i 2. omgang sørget for relativt store sifre mot svake Bærum torsdag kveld.
                  – Er du nå overbevist over at overgangen er riktig for deg?
                  – Ja, dette er bra for meg. Hadde pengene vært der i australsk fotball, hadde jeg reist tilbake til Brisbane allerede nå. Men tre år i Fredrikstad blir bra, det er en riktig klubb for meg. Nå håper jeg bare at LSK kan vinne noe i år, så jeg får en medalje med meg. Men vi har vært i samme situasjon før og feilet.
                  – Du kommer ikke til å angre?
                  – Det eneste som gnager meg er at vi ikke har vunnet noe i løpet av mine fire år her. LSK vil alltid ha en spesiell plass i mitt hjerte, det vil være klubben jeg har tilbrakt lengst tid i. Og det siste året har jeg virkelig elsket å bo i denne byen. Det er nesten som hjemme i Australia, mener Wehrman.
                  – Har du vært bedre noensinne enn akkurat nå?
                  – Neppe. Det har tatt lang tid for meg å overbevise supporterne. Under Arne Erlandsen ble det spilt for mye langt for min stil, men under Uwe Rösler og Tom har jeg kommet mer til rette. Skulle LSK vinne noe i høst, har jeg bidratt med mitt, føler Wehrman.

– Rørt Nordlie
                  Om Wehrman var overbevist over at FFK-overgangen er riktig for ham personlig, dro Nordlie litt på det da han fikk spørsmålet om det også er rett for LSK. Wehrman har, ifølge Nordlie selv, vært en av lagets fire beste i år og vært utrolig proff den siste tida.
                  Nesten to millioner kroner veide nok også tungt på klubbkontoret.
                  – Det er en politisk avgjørelse. Jeg har hatt et fantastisk forhold til Kasey, men ut fra at han ønsket en treårskontrakt er det riktig. Det er et uttrykk som sier "kill your darlings" for å komme videre. Dette er en slik situasjon.
                  – Kasey sier selv at han aldri har vært bedre....?
                  – Det er sikkert riktig. Men nå får vi en helt annen spisskompetanse i Markus Kiesenebner. Han kan skyte mål med begge bein fra utenfor 16-meteren. Man kan aldri være sikker på noe i fotball, men kanskje vi må gå et skritt tilbake på kort sikt for å ta mange skritt fram i framtida. Men det er en tøff avgjørelse i si farvel til Kasey, mener Tom Nordlie.
                  Wehrman er Fredrikstad-spiller fra og med søndag kveld – etter Sandefjord-kampen er ferdigspilt. Debuten får han mot nettopp Lillestrøm...

PS! Marius Johnsen er klar for LSK-troppen søndag. Han går trolig rett inn på laget som venstre midtstopper i Frode Kippes karantenefravær. Markus Kiesenebner åpner på benken.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

NRK Sport

Spillerne støttet Müller

Lillestrøm vil komme styrket ut av Heinz Müller-saken. Det mener Bjørn Helge Riise.

Av Olav Traaen og Bjørnar Hjellen
                    Publisert i dag 06:38 Oppdatert i dag 06:40

I går vant laget 4 - 0 over Bærum i cupen, og de siste dagene har Lillestrøm-spillerne brukt tiden på å støtte keeperen sin.
                    - Uansett hvilken spiller det handler om, så er spillergruppen der og backer hverandre opp. Sånn skal det være i alle klubber, sier han til NRKSport.

Vil ikke snakke
                    Bjørn Helge Riise er glad for at det gikk bra med Geir Ludvig Fevang. Lillestrøms målvakt Heinz Müller havnet i medienes søkelys da han skadet Start-spilleren Geir Ludvig Fevang på søndag.
                    Den tyske keeperen må stå over de to neste kampene, og ville ikke snakke med journalister i går. Bjørn Helge Riise mener laget vil komme styrket ut av det som skjedde.
                    - Nå blir vi mer sammensveiset, og så får vi bygge videre på oss selv som gruppe, sier han.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Aftenposten (100% Fotball)

Foto: Knut S. Vindfallet

"Lillestrøm må gjerne ha rollen som den store, stygge ulven"

Lillestrøm tar gjerne oppgaven som norsk fotballs slemme gutt. Så lenge det handler om prinsipper.

Av: Robert Veiåker Johansen
                      Publisert: 29.06.2007 kl. 09:13

Om 90 år gamle Lillestrøm Sportsklubb hadde vært en vanlig pjokk i gata, ville han garantert ha vært den med flest blåmerker, skrubbsår og plasterlapper.

Åråsen-klubbens evne til å havne i bråk er nærmest oppsiktsvekkende, og blant et kobbel av sterke ledere som befinner seg midt i stormens mest voldsomme områder: Jan Åge Fjørtoft. Gang etter gang etter gang.

- For utenforstående kan det se ut som om LSK har som mål å være blandet inn i så mange kontroverser som mulig denne sesongen?
                      - Nei, det er ikke noe mål, men Lillestrøm har en tradisjon for å være en klubb som sier fra. Det går tilbake til 1970-tallet, da lederne hadde hvite dresser og det sto Rolls Roycer i bakgatene. Lillestrøm har alltid vært en foregangsklubb. Bare i det siste har vi bidratt til å forandre EU-reglene (fra to til tre ikke EU-spillere på banen), og vi stoppet fotballforbundet da det ville foreslå at investorene ikke skal ha verv i klubbene. Men det sier seg selv at når man har en klubb som er så offensiv og der lederne er så tilgjengelige, så er det lett å få en i trynet.

- Det startet allerede i fjor, med et ikke direkte smidig løst trenerbytte, siden har det gått slag i slag: Dere skulle trekke spillere fra landslaget fordi Simen Brenne fikk to kampers karantene, Tom Nordlie skjelte ut alt og alle for åpent kamera etter 2. serierunde, du kalte dommer Svein Oddvar Moen for landets dårligste dommer, din IQ ble kommentert av NFFs kampdelegat, du beskyldte fotballforbundet for å sørge for cupens død, men at Heinz Müllers nedsparking av Geir Ludvig Fevang er et internt anliggende, kan du da umulig ha ment?

- Alle de sakene finnes det en forklaring på. Men når det gjelder det med Fevang, så har jeg aldri ment at saken er et internt anliggende. Det slurves mye i mediene, presset er større enn før. Da jeg på generelt grunnlag sa at for mange mener mye om det som skjer i andre klubber, endte det opp med to sider i landets største avis (VG) om at det som skjedde mellom Heinz Müller og Fevang er en intern sak. Jeg skal ikke legge meg oppi noe som har med redaktøransvar å gjøre, men jeg kan dra egne konsekvenser ut av det. Og det gjør jeg.

- Betyr det at du kommer til å stille opp på mindre?
                      - Det er en naturlig konsekvens. Jeg har forholdt meg til The Sun, News Of The World, Bild-Zeitung, jeg har ikke noe problem med å forholde meg til tøffe medier, men jeg må ikke stille opp på noe.

- Mange vil sikkert si at det er en god ting dersom du stiller opp på mindre?

- He-he. Det er helt riktig.

- Jeg snakket med VGs journalist på veien hit, han sier at han oppfattet deg som helt klar på at Müller-saken er et internt anliggende?
                      - Nei, nei, nei. Sånne ting kan jeg ikke bruke tid på. Jeg står selvsagt til ansvar for alt jeg sier, men ikke for ting som tas ut av sin sammenheng. Norge er i ferd med å få engelske tilstander.

- Samtidig, når det passer deg og LSK og budskapene dere vil få frem, så er mediene gode å bruke?

- Jeg har brukt media, og blitt misbrukt. Dette er ikke et oppgjør med media, ikke fremstill det som det. Men før var det slik at man kunne si en ting, og håpe at man ble oppfattet riktig. Det kan man ikke nå. Likevel, jeg forstår at vi må se på oss selv med et kritisk blikk etter hvordan vi er blitt fremstilt den siste uka. Strategien vår i Müller-saken var klar: Vi måtte selvsagt stå bak vår egen spiller, som sa han ikke hadde gjort det med vilje. I tillegg måtte vi holde så tett kontakt som mulig med Fevang og Start. Fevang er en utrolig fin gutt. Hans opptreden har vært med på å roe ned situasjonen.

- Hvor langt må en arbeidsleder som deg gå for å beskytte spillerne og trenerne dine - hele veien?

- Nei. Hadde vi hatt noen som helst mistanke om at Heinz Müller bevisst skadet Fevang, så hadde han fått sparken søndag kveld. Start og Fevang har også valgt å tro at han ikke gjorde det med vilje.

- Har du noen som beskytter deg ?
                      - Ja, et godt sportslig utvalg og andre svært kompetente folk. Av og til blir reaksjonene mine for voldsomme. Da er vi nødt til å ta en diskusjon.

- Har Lillestrøm vanskelig for å bli ferdige med saker?

- Nei, hva tenker du på?

- Ta for eksempel saken der Simen Brenne fikk to kampers karantene før sesongstart. Dere ble jo aldri ferdige med den.

- For oss handler det aller meste om prinsipper. Hvem eier den norske fotballen? Noen ganger brukes det idrettslover mot oss, andre ganger er det EU-regler som gjelder, den debatten går hele tiden, og når det gjelder prinsippsaker, så må Lillestrøm gjerne være den store, stygge ulven.

- Det kan virke som om forholdet mellom Lillestrøm og Norges Fotballforbund er dårlig?

- I hvert fall ikke forholdet til og mellom enkeltpersoner. Igjen handler det om prinsipper i fotballdebatten. Alle forbund, alle som har monopol på noe, oppfører seg gjerne litt sidrumpa. Fotballforbundet er ikke noen skjærgårdsjeep, det er et stort tankskip som skal snus. Husk at mange av lovene de lever etter er de samme som da det sto en klokke 70 meter bak det ene målet på Ullevaal.

- Har NFF noen gang meldt til dere at dere har slengt for mye dritt om dem?

- Helt sikkert. Men "so what"? Vi har mange på barrikadene, men heldigvis har vi et par diplomater i klubben også.

- Bør dere heller ikke bruke alle kreftene på å vinne noe snart?

- Det er som å spørre Alex Ferguson, uten sammenligning for øvrig, om engasjementet hans mot det engelske forbundet og iveren etter å beskytte egne spillere går ut over det sportslige. Vi har landets desidert beste støtteapparat. Vi får treningsfaciliteter ingen andre har. Vi har gått fra 30 til 60 prosent nordmenn i stallen. Vi øker markedsbudsjettet vårt fra år til år. Og vi er medfavoritt til seriegullet. Ser man på slike fakta, vil jeg si at klubbens utvikling har vært meget bra.

- Dere topper i hvert fall én statistikk, med to røde kort, 24 gule og en Heinz Müller-karantene i tillegg?

- Ja, og det bekymrer oss veldig. Tullet skal lukes bort. Vi skal ta tak i det rett etter ferien. Vi skal spille UEFA-cup 19. juli - en plass vi fikk på grunn av "Fair Play". Det er jo et paradoks. . .

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

lsk.no

Bekrefter overgangen

Fredag bekreftet LSK og Fredrikstad overgangen til Kasey Wehrman. Australieren er med mot Sandefjord, men etter det er han FFK-spiller.

- Vi bekrefter at det er enighet mellom LSK og Fredrikstad. Kasey spiller sin siste kamp mot Sandefjord på søndag, sier LSKs manager, Jan Åge Fjørtoft, til LSK.no.

Vemodig
                        Det har i lengere tider vært mer eller mindre klart at Kasey Wehrman melder overgang fra Lillestrøm til Fredrikstad. Torsdag kveld fikk han blomster fra klubben som takk for alle årene på Åråsen, og stående applaus fra alle de 1337 oppmøtte. Kasey svarte med å kysse gressmatta på Åråsen.
                        - Det er alltid vemodig å takke farvel med noen som så til de grader har vært en LSK-spiller som det Kasey er og har vært.
                        - Jeg ønsker å rose han for den profesjonelle holdningen han har hatt den siste tiden. Det har vært usikkerhet rundt hans framtid, men Kasey har gjort en gjennomprofesjonell jobb.
                        Spekulasjonene har gått om Kasey kan spille for Fredrikstad mot Lillestrøm 22. juli.
                        - Vi ønsker at Kasey kommer seg så raskt i gang i sin nye klubb. Hvis vi skulle lagt hindringer er det en defensiv holdning vi ikke vil være bekjent av. Vi gleder oss til å møte han igjen.

Nytt kapittel
                        Fjørtoft har fått høre kritikken vedrørende Kaseys overgang.
                        - Det sikre er alltid å beholde ting som det er, men vi forsøker å utvikle denne klubben videre, og Kasey har gitt et fantastisk bidrag til akkurat det.
                        - Men det er slik at når man lukker et kapittel i en bok så åpner man et nytt.
                        Media har også spekulert i overgangssum. Til det har Fjørtoft en kommentar:
                        - Klubbene har blitt enige om at man ikke offentliggjør overgangssummen, men avisene tipper bra, avslutter LSK-manageren.

Kommentar

• RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

LSK møter Käerjéng(Luxemburg) i første kval.runde av UEFA-cupen.

Kilde: http://www.uefa.com/live/competition...raw_basic.html
                          RoyVaadal.

Kommentar

• Ketil Cantona
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6813

BEDRE LYKKE I ÅR? Brann røk i fjor ut av Uefacupen mot lille, svenske Åtvidabergs FF.
                            Foto: SCANPIX

NYTT EVENTYR? Lillestrøm møtte i fjor blant andre Newcastle. Kommer de seg forbi de første kvalikrundene, kan det komme nye storlag på besøk til Åråsen.
                            Foto: SCANPIX
                            FAKTA

[FONT=Arial]TREKNINGEN - FRA KL. 13.30[/FONT]

Norske lag i Uefacupen, første kvalikrunde
                            Lillestrøm - UN Kaerjeng 97, Luxemburg
                            Vålerenga - FC Flora, Estland
                            Brann - Carmarthen Town, Wales
                            (Cupmester Fredrikstad kommer først inn i andre runde)

Lagene LSK, VIF og Brann kunne bli trukket sammen med:
                            Saint Patrick's Athletic FC, Irland
                            Keflavik, Island
                            KR Reykjavik, Island
                            Dinamo Brest, Hviterussland
                            Dinamo Minsk, Hviterussland
                            JK Trans Narva, Estland
                            FC Flora, Estland
                            Glentoran, Nord-Irland
                            Dungannon Swifts, Nord-Irland
                            Rhyl FC, Wales
                            B36 Torshavn, Færøyene
                            EB/Streymur, Færøyene
                            FC Etzella Ettelbrück, Luxemburg
                            UN Kaerjeng 97, Luxemburg
                            SP Libertas, San Marino
                            Carmarthen Town, Wales

Første kvalifiseringsrunde spilles 19. juli og 2. august.

annonse

For LSK, VIF og Brann.
                            LES OGSÅ:writemail('toso', 'dagbladet.no')TRYM OUST SONSTAD
                            Fredag 29.06.2007, 12:52
                            oppdatert 14:11
                            (Dagbladet.no): Trekningen startet cirka kl. 13.30. Trykk F5/Oppdater for siste nytt.

I tillegg til de første rundene av Champions League-kvaliken, hvor Rosenborgs motstandere ble kjent, ble også de innledende rundene av Uefacupen trukket i dag.

Trekningen i Nyon, Sveits ga Lillestrøm, Vålenenga og Brann henholdsvis luxemburgsk, estisk og walisisk motstand.

Til tross for at også Fredrikstad skal delta i Uefacupen, var ikke plankelaget omfattet av dagens trekning.

Cupmesteren går nemlig direkte til andre kvalifiseringsrunde, mens Brann, Vålerenga og Lillestrøm (kvalifisert i fair play-kvoten) må gjennom alle tre runder for å kvalifisere seg for gruppespillet.

I alt var 74 europeiske lag med i dagens trekning, så prosessen var ganske langtekkelig.

Først ble de sørlige lagene trukket, deretter de midteuropeiske og til slutt de nordlige, deriblant de norske lagene.

Hvilke motstandere VIF, LSK og Brann kunne få - og fikk, ser du i faktaboksen til høyre.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB

VINNERLAGET: Marius Johnsen, Espen Søgård, Eirik Bertheussen og Johan Petter Winsnes vant "skiskytingen".

Ladet batteri og gevær

FET:
                              LSK dro til skogs og Hvalstjern skiskytterstadion i forbindelse med fredagstreningen.

Av Espen Solbakken
                              Publisert 29.06.2007 - 13:51 Oppdatert 29.06.2007 - 13:53

LSK-gutta på skytetrening

Se bildene!

Spillerne fikk forsøke seg på standplass, assistert av tidligere landslagstrener i skiskyting, Erlend Slokvik – nå fysisk trener i klubben.
                              – Det har vært en lang vårsesong, så det var ålreit å gjøre noe annet enn fotball. Det har vært mye støy rundt laget denne uka, og alle trenger å koble av litt, sa trener Tom Nordlie til RB-sporten i Fet.
                              – Skulle hatt en tanks

Heinz Müller, norsk fotballs mest omtalte person siste uke, var blant deltakerne som fikk prøve seg med børsa.
                              – Som tysker burde jeg heller hatt en tanks, fleipet Müller, som var i godt humør i går.
                              – Jeg forstår at det har vært mye oppmerksomhet rundt denne saken, innrømmet Müller overfor Romerikes Blad.
                              Han måtte tåle noen fleipete kommentarer om sin liggestilling på standplass:
                              – Du ligger litt høyt med kneet der, ropte Nordlie til sin keeper...
                              Müller svarte med å ta «en Frode Andresen», fem raske skudd, men ingen traff blinken.

– Jeg er finne, og kan skyte
                              Ellers var innskytingen langt bedre enn skytingen med høy puls etter løping. Med Müller nå suspendert var det betryggende å se at reservekeeper Otto Fredrikson hadde siktet godt innstilt. Han var den eneste som skjøt fullt hus i konkurransen.
                              – Jeg er finne og har lært å skyte i militæret, sa Otto.
                              Han skjøt til og med bedre enn tidligere juniorlandslagsløper i skiskyting, Tore Andreas Gundersen.
                              Vinnerlaget før den muntre økten ble avsluttet med grilling i duskregnet besto av Marius Johnsen, Johan Petter Winsnes, Eirik Bertheussen og ankermann Espen Søgård.

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

Sakset fra LSK.no

Käerjéng i UEFA-cupen
                                LSK møter Käerjéng fra Luxembourg i første kvalifiseringesrunde til UEFA-cupen. Det ble klart etter trekning i Sveits i dag.

Motstander i første runde i kvalifiseringen til UEFA-cuepn ble Käerjéng fra Luxembourg. LSK spiller hjemme 19. juli, og deretter spilles bortekampen i Luxembourg den 31. juli.

Alle kamper i 1. kval.runde:
                                UEFA.com is the official site of UEFA, the Union of European Football Associations, and the governing body of football in Europe. UEFA works to promote, protect and develop European football across its 55 member associations and organises some of the world’s most famous football competitions, including the UEFA Champions League, UEFA Women’s Champions League, the UEFA Europa League, UEFA EURO and many more. The site features the latest European football news, goals, an extensive archive of video and stats, as well as insights into how the organisation works, including information on financial fair play, how UEFA supports grassroots football and the UEFA HatTrick funding scheme.
                                Last edited by sparwasser; 29.06.2007, 20:29.

Kommentar

• sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

Fra LSK.no:

Nordlie fornøyd

LSKs hovedtrener Tom Nordlie er fornøyd med Käerjéng fra Luxembourg som motstander i UEFA-cupen. - Vi prioriterer avansement høyt, sier han til LSK.no.

- Jeg kjenner ikke til laget, men sånn reisemessig blir det mindre belastning enn å reise til Minsk.
                                  - Jeg regner også med at Käerjéng sportslig sett er lettere enn å møte et lag fra Hviterussland.
                                  Nordlie forteller så at spill i Europa har prioritet i LSK.

- Vi skal prøve å nå som langt som mulig i Europacupen som for oss er minst like viktig som serien, og kanskje viktigere enn den norske cupen. Vi må derfor ta Käerjéng på alvor. Vi priortierer avansement høyt.
                                  LSK-spillerne får etter søndagens kamp mot Sandefjord fri en uke. Deretter begynner oppkjøringen til høstsesongen i Tippeligaen, spill i den norske cupen, og nå også spill i Europa.

- Vi er tilbake fra ferie en uke og en dag før europacupkampen. Før det skal vi spille treningskamp mot Sandefjord lørdag den 14. juli der vi er med på å åpne deres nye stadion. Mandag og tirsdag blir det trening før vi onsdag reiser sørover.
                                  Dermed blir det hektisk for LSK når ferien er over. Nå blir det syv kamper på 21 dager.

- Vi har et tett program, men det er sånn det er når man skal være med i dette gamet. Vi har en bra og ikke minst bred stall, og selv om det koster krefter å spille i Europa så er det dette vi trener for å tåle. Lagene som ikke spiller i Europa må jo trene de også.
                                  - Vi har fokus på å være i topp form til hver eneste kamp, og vi gleder oss til spill i Europa, avslutter Nordlie.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Alt om runden (100% Fotball)

Sandefjord - LSK:

Dette er bare den tredje eliteseriekampen mellom lagene. Lillestrøm har til gode å vinne. SF har en seier, mens en kamp endte uavgjort.
                                    Sandefjord har spilt åtte kamper på rad uten seier. Det er klubbrekord. Os har eliteserierekorden med 22 kamper uten seier.
                                    LSK har 24 gule kort denne sesongen. Det er delt førsteplass med Tromsø og Aalesund.
                                    Begge lag har to spillere suspendert. SF mangler Tommy Knarvik og Adriano, mens LSKs Frode Kippe og Heinz Müller også står over.
                                    Olivier Occean har scoret Lillestrøms tre siste mål. Det er en måned siden en annen spiller noterte seg for eliteseriescoring. Det var da Simen Brenne scoret mot Stabæk 28. mai

Hele saken:

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Hamar Arbeiderblad

Store stygge ulver

Lillestrøms sportsdirektør Jan Åge Fjørtoft gikk ut i Aftenposten i går og sa at kanarifuglene gjerne kunne være den store stygge ulven i Heinz Müller-saken. Men er det ikke det de er da?

Sitatet kom etter medias heksejakt på Heinz Müllers nedsparking av Geir Ludvig Fevang. Fjortoft vil heller ikke at andre skal blande seg inn i saken. Vi skal altså ikke få ha en mening over det overtrampet keeperskansen gjorde forrige søndag! Mer tramp i klaveret fra herr Fjørtoft skal en lete lenge etter. Og mer frittalende person i fotballmedia enn det den tidligere HamKam-spissen er, er vel ikke å oppdrive.Men når det går litt imot, og det ligger en vanskelig sak på bordet hos ham selv, ber han andre holde kjeft. Det synes jeg ikke noe om.

Ikke ties i hjel
                                      Man kan mene og skal få mene hva man vil om Müllers karatespark på en mann, som sikkert etter Tom Nordlis mening og fotballhjerte var på et godt løp bakfra. Om Müller mente å skade Fevang eller ikke, er av liten betydning. Det var så stygt og over grensen av det forsvarlige, at det umulig kan ties i hjel. Mange mener det er for mye fotball på tv, men her kan vi ikke bruke av-knappen. Vi må få lov til å diskutere nedsparkingen, straff og videre følger av saken.

Min klare oppfatning av situasjon er at Müller gjør det tilsiktet. Han ville ta tilbake sjefsrollen inne i 16-meteren etter å ha blitt pirket på før i kampen. Når jeg mener tilsiktet, mener jeg ikke at den gode sisteskansen prøver å skade Fevang på den måten han gjorde. Men jeg er krystallklar på at han ville markere seg med det venstre kneet slik at Start-spilleren i alle fall fikk vondt. Og det klarte han jo til gagns. Dessverre ble det verre utfall enn det han, Lillestrøm, Start og Fevangsatte pris på.

Mot hva?
                                      «Han skulle beskytte seg», sa blant andre Frode Grodås rett etter kampen. Beskytte seg mot hva?, er mitt motspørsmål.Hvis det ernødvendig å beskytte seg med begge knærne mot en spiller som løper litt imot keeperen, er de noen fordømte pyser spør du meg. Det kan ikke være legalt å gjøre det på den måten, og heldigvis tok NFF til fornuft og utestengte Müller i to kamper. For hvis de høye herrer i Oslo hadde lukket øynene for overfallet, hadde det vært fritt fram for alle spillere i den nærmeste framtid.

Utespillere kunne brukt albuer i øst og vest for å beskytte seg mot litt større og sterkere spillere. Dommerne er ute på banen for å beskytte spillere mot harde taklinger og grisespill. Hvis dette hadde passert, ville ikke dommerne hatt den samme misjonen. Jeg skjønner at dommerne ikke kan få med seg alt, men etter at NFF satte foten ned, vil det virke preventivt ved senere anledninger.

Fotball er følelser
                                      Hvis Tom Nordli hadde trent Start, som han gjorde i fjor før han gikk til Viking, for så å havne i Lillestrøm på et halvt år, ville pipa hatt en annen lyd. Jeg skjønner mer behovet for å beskytte Müller utenfor banen og i media, enn hvordan han beskytter seg selv. Men den godeste Nordli hadde nok ikke sittet stille og sett på at motstandernes keeper hadde overfalt hans egen spiller. Så dette blir argumenter ut ifra hvilken side av bordet en sitter på. Og i fotball-Norge bør det være mange kanter rundt et slikt bord.
                                      Vi må få lov til å si hva vi mener. Fotball er følelser og engasjement. Supportere skal få lov til å skjelle ut dommere og motspillere inntil en viss kutyme. Trenerne må få lov til å hoppe og sprette på sidelinjen uten at fjerdedommeren sitter inne i øret hans. Media skal må få lov til å belyse saker som er betente. Og resten av oss i fotballfamilien må få lov til å si vår mening i Müller- saken.
                                      Hvis ikke kan kanarifuglene gjerne bli ulver for meg!

http://www.h-a.no/artikkel.asp?Artid...EmneID=HAM-KAM-

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Nrk

Motstandere med samme rådgiver

Når Sandefjord Fotball søndag møter Lillestrøm, har begge lags trenere fått råd fra samme psykolog.

Idrettspsykolog Frank Beck har denne uken hatt samtaler med treneren i Sandefjord Fotball, Tor Thodesen. Samtidig jobber Beck tett sammen med Lillestrøm-trener Tom Nordlie.

Menneskelige temaer
                                        Det synes Frank Beck er helt uproblematisk, siden han ikke snakker om fotball.
                                        - Det er de som har greie på fotball. Jeg skal kun snakke om menneskelige ting, jeg. Hvordan vi tenker og hvordan vi har det, sier Beck.
                                        80 åringen Frank Beck har jobbet med de fleste idrettsstjernene i Norge.
                                        Sandefjord-trener Tor Thodesen har bedt idrettspsykologen fra sin egen hjemkommune Nøtterøy om råd etter 0-4 mot Odd, ingen seire i serien siden 29. april og bunnplass i eliteserien.
                                        Men Beck forteller at kampen mot Lillestrøm ikke har vært et tema i samtalene med Thodesen.

Bryr seg ikke om vinnere
                                        Søndag skal han se Sandefjord fra tribuneplass for første gang denne sesongen. Men han bryr seg ikke om hvem som vinner. Beck er mest interessert i å se hvordan de to trenerne jobber.
                                        - Jeg er litt engasjert både med Tor og Tom, og jeg hører så mye snakk om hvordan de oppfører seg på benken. Jeg går ikke dit for å bli underholdt, jeg går dit for å lære litt og se på forskjellene å lede på.

Sist endret 2007-06-30 11:34:27.
                                        Kilde NRK

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

ABC Nyheter

ABC Nyheter har foretatt en uformell kåring av tippeligaens 10 beste spillere etter nesten halvspilt serie. Kasey er nr. 4 på listen, ellers ingen fugler:

4 - Kasey Wehrman, Lillestrøm

Det skulle vært morsomt å vite hovedgrunnen til at Tom Nordlie vil kvitte seg med den australske jernmannen.
                                          Midtbanespilleren er klar for spill i Fredrikstad etter denne serierunden og det tror vi vil bli merkbart på Åråsen. .
                                          Som midtbanespiller bør en kanskje forlange flere mål (har han noen gang løsnet ett skudd på mål?), men så lenge han fyller dirigentrollen med overblikk, sikkerhet i pasningspillet og en defensiv trygghet, vil han være uvurderlig ethvert lag i Tippeligaen.
                                          Fredrikstad kan allerede gratuleres som vinnere på overgangsmarkedet. Og til alle Kanari-fans er det bare å ønske lykke til med nytt anker på midtbanen.
                                          Allerede nå kan Fjørtoft forklare hvorfor gullet glipper. Hovedgrunnen tok kofferten med seg.

Mannen dirigerer spillet akkurat dit han vil HELE tiden. Wehrman må med.

Hele saken:

Kommentar

Working...