juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1480

Forberedt til gullkampen

(Da artikkelen også refererer Jan Åge F tar jeg sjangsen på å poste denne.. Moderator rydder vel kanskje)
    NY DUELL: Branns Kristjan Sigurdsson (t. v.) og LSKs Olivier Occean vil nok havne i slike dueller igjen. Her er de i aksjon i toppkampen på Åråsen i 2006.
    Foto: scanpix

- Forberedt til gullkampen

Selv med seks spillere på landslagsoppdrag og tre skadet mener Brann-treneren at de er klar til storkampen søndag.

Av Farid Ighoubah

(iBergen. no): Martin Andresen, Thorstein Helstad, Håkon Opdal og Jan Gunnar Solli har de siste dagene vært på landslagsoppdrag for Norge.
    LSK i samme båt
    I tillegg har Olafur Bjarnason og Kristjan Sigurdsson spilt for Island. I samme periode har Eirik Bakke og Cato Guntveit slitt med skader, mens Trond Fredrik Ludvigsen har vært ute med hjernerystelse.
    Mjelde mener Brann er klare til gullkampen.
    Foto: Roy Hilmar Svendsen

En skulle tro oppladningen til gullkampen mot Lillestrøm ikke har vært optimal, men Mons Ivar Mjelde mener laget hans er i rute.
    - Vi visste denne perioden ville komme og har vært forberedt på dette. De som har vært igjen har fått trent godt og spilt kamper med annetlaget. Lillestrøm har også har flere vekke, dette er ikke noe vi tenker mye på, sier Mjelde til iBergen.no, som også får med at det har vært høy intensitet på flere av spilløktene.
    For Lillestørm har Bjørn Helge Riise, Frode Kippe og Simen Bredde vært på landslagsopphold for Norge, mens Shane Stefanutto har vært med Australias beste menn. Keeper Heinz Möller og Magnus Myklebust har vært ute med skader. Førstnevnte blir klar til gullkampen, mens Myklebust ennå er usikker.
    - Den siste uken har vi brukt godt. De som har vært her har fått mange intensive økter og vi gleder oss til å spille på et fullt Brann Stadion, sier LSk-manager Jan Åge Fjørtoft til iBergen.no.
    Usikkert lag
    Med flere spillere vekke har ikke Mjelde begynt å forme laget til storkampen. Foreløpig er det størst spenning knyttet til hvem som vil spille på høyre- og venstreback, sentralt på midten sammen med Andresen og på topp med Helstad.
    - Laget er ikke tatt ut ennå, men det vil nok forme seg på formasjonsøkten fredag, sier Mjelde og smiler.
    Fjørtoft ønsker heller ikke røpe noe lag.
    Det begynner å bli en stund siden Brann tok tre poeng på hjemmebane. Ikke siden 4-1-seieren mot Vålerenga 22. april er det blitt triumfer. Etter det har både Start og Fredrikstad gjestet Stadion og fått med seg ett poeng hver.
    - Vil vinne
    - Det er klart vi ønsker å vinne på hjemmebane foran vårt eget publikum som alltid støtter oss. Det er en stund siden det ble seier sist og vi ønsker å vise at vi kan på hjemmebane også. Spesielt ville det vært gøy å vinne i en slik kamp, sier Mjelde.
    Lillestørm på sin side er ikke så sikker på at poengene bli i Bergen, men glipper det på Stadion blir det tøft å hente det inn det tapte i de påfølgende kampene. Da venter Vålerenga (hjemme) og Rosenborg (borte).
    - Slikt tenker vi ikke på. Vi kommer til Bergen for å vinne, så tar vi de andre kampene etter det, slår Fjørtoft fast.
    For Brann er Eirik Bakke er eneste uaktuelle til søndagens kamp, mens Kasey Wehrman er eneste LSK-mann som garantert ikke spiller. Han er ute med karantene.

Kommentar

• Fugla-83
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 282

PÅ SYKKELTUR: Oliver Occean måtte ta i bruk sykkel på dagens LSK-trening. FOTO: LISBETH ANDRESEN

ÅRÅSEN:En leggskade gjør Olivier Occean usikker til kampen mot Brann.

Torsdag syklet LSK-spissen rundt banen istedenfor å spille fotball. Han trener trolig ikke med laget fredag heller, men canadieren kan likevel bli klar til søndagens toppkamp mot Brann.

– Det er ingen alvorlig skade. Jeg håper å bli klar, sier Occean.
      Testes søndag

Det var på onsdagens LSK-trening at LSK-spissen pådro seg den lille avrivningen i leggen. Etter at en pasning og et påfølgende løp, hogg det til i leggen hans.

Derfor ble det sykkel istedenfor ball på ham torsdag. LSK-trener Tom Nordlie forteller at Occean heller ikke kommer til å være med for fullt på den siste treningen før Brann-kampen fredag. Men han håper uansett at spissen blir spilleklar til søndagens kamp i Bergen.

– Vi tar sikkert med Ollie i troppen og kommer til å teste ham før kampen, sier Nordlie.
      Myklebust klar

For LSK-treneren var det mest gledelig på skadefronten torsdag at Magnus Myklebust ser ut til å bli klar etter sin skulderskade.

Sunnmøringen gjennomførte hele treningen uten store problemer med skulderen han slo ut av ledd mot Stabæk.

– Det har gått fort framover de siste dagene, og jeg er optimist med tanke på kampen. Viktigst er det ikke å tenke på det, sier Myklebust.

Også Heinz Müller har gjennomført to hele treningsøkter etter at en stiv rygg hadde holdt ham borte fra trening siden Stabæk-kampen.
      Wehrman ute

Hvis alt går slik Nordlie håper, vil bare Kasey Wehrman (karantene) være uaktuell til Brann-kampen. Det gir treneren mange alternativer.

Slik ser en sannsynlig lagoppstilling ut (med alternativer i parantes) 4-3-3: Heinz Müller – Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise (Espen Søgård), Khaled Mouelhi, Simen Brenne – Magnus Myklebust (Bjørn Helge Riise), Arild Sundgot (Olivier Occean), Olivier Occean (Magnus Myklebust, Pål Strand).

Lokale nyheter, sport, kultur, næringsliv, hilsener, dødsannonser og mye mer
      ! Mitt hjerte banker LSK !

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

LSK-TV: - Vi skal banke Brann

Bjørn Helge Riise var torsdag tilbake på LSK-treningen, og nå ser han fram til søndagens kamp mot Brann i Bergen. Riise ønsker ønsker å gjøre alt for å få seier mot tabelltoeren.

Av: Ole Kristian Bakkene

Riise fikk som kjent mye skryt etter sin første landskamp fra start da Norge møtte Malta på lørdag. Riise hadde tre målgivende pasninger, og i dag var han tilbake på LSKs trening.
        - Det har vært utrolig moro å få være med på det jeg har vært med på de siste dagene. Det er alltid artig i etterkant når man har fått vært med på to sånne kamper, men nå er jeg tilbake på Åråsen og laget, og nå skal jeg fokusere alt framover på å banke Brann.
        - Det er utrolig godt å komme tilbake i trygge omgivleser. Nå skal jeg restituere kroppen, og så får vi fokusere på Brann. Vi har tre veldig viktige kamper sommer kommer nå, og jeg gleder meg.
        Flere journalister hadde tatt veien for å følge Bjørn Helge etter hans to landskamper. Den første som nevnt mot Malta, og den andre mot Ungarn onsdag kveld. Bjørn Helge gjorde også der en god innsats. Dermed har han spilt to kamper på fire dager, og på spørsmålet om Brann-kampen kommer for tidlig i forhold til restitueringen er han ikke i tvil på svaret.
        - Nei, det gjør den ikke. Jeg gleder meg alltid til å spille toppkamper, og tar med meg den gode selvtilliten etter å ha spilt bra for Norge, sier Riise som ikke nøler når han skal fortelle hva som kommer til å skje videre.
        - Vi skal banke Brann, Vålerenga og så Rosenborg.
        Først av alt kommer kampen mot tabelltoer Brann på søndag på Brann stadion i Bergen.
        - Vi må være aggresive, holde presset oppe og få til spillet vårt, sier han.
        - Og så får vi sette Martin Andresen under press. Han kjenner jeg godt nå.
        Riise spilte sammen med Martin Andresen i begge kampene på Ullevaal, og bør dermed ha kunnet studere Branns kaptein på nært hold.
        - Han flytter seg ikke så fort. Så hvis vi presser han godt så kan vi få mange konteringer, sier Riise med et stort glis.

Se intervjuet med Bjørn Helge Riise her

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

FotballMagasinet

Olivier Occean ute med skade

Terje Bratland - 07/06 20:50

Det er stor usikkerhet i Lillestrøm-leiren om superspissen blir klar til toppkampen mot Brann i Bergen på søndag.

- Han trente alternativt i dag og vil gjøre det frem til søndag med sykling osv. Det er 50/50 prosent sjanse for at han blir klar mot Brann. Han har fått en strekk, uttalte LSK-trener Tom Nordlie til TV2 sporten i kveld.

Men alt er ikke svart hos Kanarifuglene før toppkampen mot Brann, for førstekeeper Heinz Müller var tilbake på trening igjen i går etter halvannen uke med alternativ trening etter kampen mot Stabæk. Nå er han kvitt ryggplagene og er garantert tilbake for fullt igjen.

- Jeg er klar for spill mot Brann, og gleder meg til å spille på søndag. Plagene er borte, sier Müller til LSKs hjemmeside.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

RB

UTFORDRER SPILLERNE: Tom Nordlie ønsker at LSK-spillerne skal ta ansvar ute på banen, uten at han må gi dem beskjed om hva de skal gjøre. FOTO: LISBETH ANDRESEN

Gutta på lederskole

ÅRÅSEN:
            LSK-trener Tom Nordlie mener det finnes flere lederemner i spillergruppa. Han går nye veier for å lokke dem fram.

Av Morten Svesengen
            Publisert 08.06.2007 - 06:31 Oppdatert 08.06.2007 - 07:03

LSK-spillerne har fått i oppdrag av treneren å forberede et fem minutters innlegg til lagkameratene om et fritt valgt tema. På den måten ønsker Tom Nordlie å skape ledere også ute på banen.
            – Vi har ledertyper i laget, men jeg savner at de står fram og prater når det trengs på banen. Derfor har spillerne fått beskjed om å forberede et innlegg på fem minutter om et fritt valgt tema. De vet ikke når de skal presentere det. På den måten håper jeg også at flere tør å ta kommandoen på banen, sier Nordlie.

Rambekk først ut
            Anders Rambekk var i går førstemann ut som "foredragsholder". Han holdt et glødende innlegg om frispilling bakfra, og fikk ros av sjefen etterpå.
            – Anders hadde stort engasjement og innlevelse i sitt innlegg. Men han så for mye på meg. Han burde hatt blikk-kontakt med flere, oppsummerer Nordlie.
            – Jeg fikk litt kritikk for at jeg så litt mye på Tom, men det var vel ikke så rart. Han stilte jo fem-seks spørsmål underveis, sier Rambekk.
            I tillegg mente høyrebacken at Nordlie hadde "kuppet" innlegget hans på forhånd.
            – Tom, Johan Petter Winsnes og jeg snakket lenge om det samme temaet onsdag, og rett før han ga meg ordet, gikk han gjennom det samme for alle spillerne, sier Rambekk.
            Men 30-åringen ble ikke satt ut av trenerens "kupp".
            – Tom er jo vanligvis ikke så detaljert i sine utredninger, så jeg gikk bare litt mer i dybden om det samme temaet, sier Rambekk med en snev av ironi.

Trente i 3. divisjon
            Rambekk tror det er fornuftig at spillerne får slike utfordringer.
            – Tom er en trener som gjerne vil at spillerne skal tenke selv. Derfor spør han ofte hvorfor vi gjør ting på banen, istedenfor å slå fast at vi gjør feil. Tror det er veldig positivt, fordi du som spiller blir mer bevisst på valgene dine, sier Rambekk.
            Han har selv positiv erfaring med å snakke til andre.
            – I tida som Odd-spiller tok jeg på meg jobben som trener for 3. divisjonsklubben Urædd. Da måtte jeg formidle mine tanker og ideer til andre. Det var utrolig lærerikt, og jeg følte også at det gjorde meg til en bedre spiller, sier han.
            Det er ikke noe krav at spillerne må snakke om fotballrelaterte temaer.
            – Hvis spillerne kan noe som de ønsker å lære lagkameratene, så er det flott, mener Nordlie.
            Han forventer ikke at han plutselig skal få 11 ledere på banen, men håper dette kan bidra til at flere tar ansvar.
            – LSK er blitt nummer fire de to siste årene. Det er ikke sikkert vi ender høyere opp i år heller. Men vi skal i hvert fall gjøre et forsøk på å komme et steg videre. Og på veien dit prøver jeg alt som jeg tror kan gjøre oss litt bedre, sier LSK-treneren.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

TV2 Nettavisen (ibergen.no)

Nordlie taper alltid i Bergen

Kim Jorddal Bøyum
              08.06.07 08:37

- Jeg vet da f... hvorfor, sukker Lillestrøm-treneren. Lørdag står serieledelsen på spill.

(iBergen.no) : Fem ganger, med fire forskjellige lag, har Tom Nordlie, kommet til Brann Stadion. Poeng har han fremdeles til gode å få med seg.
              - Stemmer det. Bergen og Tromsø er de eneste byene hvor jeg ikke har vunnet. Jeg vet da f¿ hvorfor, jeg. Det har jo vært ulike lag, og Brann har hatt ulike trenere, så jeg er ikke sikker på om det ikke er tilfeldig. Kanskje det er Nystemten, spøker Lillestrøm-trener Tom Nordlie til Bergensavisen.
              Nordlie minner om at laget han kommer til Bergen med denne gang, skal være sterkere enn mannskapene han tidligere har tapt med. Både Odd, Sandefjord og Start var nyopprykket når de tapte i Bergen. Med Vålerenga røk Nordlie 1-3 på Stadion i 2000, og da endte sesong med nedrykk for Oslo-laget.
              Søndag er det et Lillestrøm-lag på tabelltopp som gjester Idrettsveien.

Kommentar

• gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3218

Storhallen under tak

Kanskje ikke så store nyheten (skjønt selve hallen er jo både høy, brei, lang og setter Skedsmohallen helt i skyggen), men siden jeg av og til er bortom området Åråsen/Stadion og ikke har sett noen andre rapporter om dette på en stund, verken her eller i media, kan jeg rapportere at LSKs nye storhall nå nærmer seg ferdig hva det utvendige angår.

I går, torsdag 7. juni, ble det siste elementet lagt på plass i taket, og veggene er også oppe, med unntak av kortveggen mot Skedsmohallen. Alt skulle dermed ligge til rette for at hallen kan tas i bruk til høsten (i oktober) som planlagt.

gilbert

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Aftenposten (100% Fotball)

- Samme gamle Lillestrøm

MENER Å MØTE ET VELKJENT LILLESTRØM-LAG: Mons Ivar Mjelde. ( Foto: Dagfinn Limoseth - Digitalsport )

Med landslagsforstyrrelsene ute av veien forbereder Brann seg på møtet med et LSK-lag som aldri endret seg så mye som de skulle.

Av: Roy Ellingsen
                  Publisert: 08.06.2007 kl. 09:02
                  Endret: 08.06.2007 kl. 09:03

Tom Nordlie kom inn gjennom dørene på Åråsen og skulle lære sin barndoms favorittklubb en helt ny måte å spille på.
                  - Det blir som å lære en bryter karate, sa Nordlie i februar.
                  Åtte serierunder inn i 2007-sesongen ligger Lillestrøm på toppen av tabellen, a poeng med Sportsklubben Brann. Slik sett er det vanskelig å beskylde Nordlie for å ha mislykkes så langt. Men har LSK egentlig forandret seg?
                  - Det er Lillestrøm som vi kjenner dem, slår Brann-trener Mons Ivar Mjelde fast, og utdyper:
                  - Det er mye som er konsentrert rundt dødballer, langpasninger og fysikk, mener Mjelde.
                  Men det er ikke bare å se seg blind på spilleopplegget.
                  - De har en del enkeltspillere som holder meget høyt nivå, som vi har kunnet se på de siste landslagsuttakene.

Best bestenivå
                  Brann-treneren mener at de to beste lagene i serien så langt har skaffet poengene sine på forskjellige måter.
                  - Jeg føler at vi har vist et bedre maksnivå enn Lillestrøm, men de har nok hatt det høyeste bunnivået, analyserer han.
                  Dermed er hansken kastet. Brann må jobbe med stabiliteten. Så langt denne sesongen har Brann gjort noe veldig ubrannsk. De har tatt flere poeng borte enn hjemme.
                  - Tidligere har vi tatt litt for få poeng på bortebane, så i utgangspunktet er det positivt også. Men dette er en jevn serie. Vi må prestere hver gang. Det skal nok være mulig å ta godt med poeng på hjemmebane også, mener Brann-treneren.
                  I går fikk han tilbake seks spillere fra landslagsoppdrag. Og all oppmerksomheten rundt landslaget har gjort at det blir mindre oppmerksomhet rundt storkampen på Stadion søndag.
                  - Jeg mener det er bra. Lillestrøm-kampen fortjener ikke så mye opphaussing. Vi må ikke gå av hengslene, selv om det er nummer én og nummer to på tabellen som møtes. Vi skal tore å gå i krigen og jobbe maks, så tar vi det derfra, sier Mjelde.

Behagelig
                  I går var det høy temperatur og masse humør på treningen. Spillerne fikk gjøre det de aller helst vil. De spilte fotball i solskinnet.
                  - Å spille fotball i slikt vær er det beste jeg vet, proklamerte Bengt Sæternes, før han løp ut på gresset.
                  - Det har vært godt humør hele uken. Vi som har vært i Bergen har fått være i fred, siden det har vært så mye fokus på landslaget. Det har vært veldig behagelig, sier Mjelde.
                  Han er ikke bekymret for at han får kort tid på å få landslagsspillerne inn på Brann-tankegang igjen.
                  - De som har vært på landslaget har trent godt og blitt ivaretatt der. Men det er klart. Det gjør jo ingenting at Kristjan Sigurdsson ikke spilte onsdag, sier Mjelde med et glis.
                  De norske landslagsspillerne er han ikke bekymret for.
                  - Når de resultatmessig presterer så godt, blir det viktig motivasjonsmessig frem mot høsten. Det må være bra, sier Mjelde.
                  Og smiler bredt.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

lsk.no

Under tak

LSKs storhall skal stå ferdig 1. oktober, med offisiell åpning fem dager etter. I disse dager legges siste hånd på det utvendige, og dermed er hallen blitt en hall.

- Byggingen av hallen er i rute, og vil være under tak i løpet av denne uken. Alt er i henhold til framdriftsplanene, og i forhold til budsjett og kostnader, sier LSK-leder Per Mathisen som kan fortelle at prisen på storhallen er i forhold til de økonomiske planene.
                    - Totalkostnaden på hallen ligger på ca 60 millioner kroner. Vi har fått til en avtale om sambruk av garderobeanlegget i Skedsmohallen. Uten det hadde hallen blitt mye dyrere.
                    6. oktober vil storhallen bli offisielt åpnet, og LSKs ungdomsavdeling vil i anledningen arrangere en innendørsturnering.
                    - Ungdomsavdelingen arrangerer en åpningsturnering i hallen 6. og 7. oktober. Den gleder vi oss til. Det blir spesielt å se så mange barn løpe rundt i hallen når den først står ferdig, sier LSK-lederen som også kan love at LSK nå ønsker å ha sine treningskamper hjemme i sin egen storstue, og ikke i Vallhall.
                    - Vi vil arrangere mange treningskamper der inne. Hallen er dimensjonert for 2300 sittende tilskuere. Det er mulig å få inn opp mot 3000 tilskuere, men da må gjøre en del ting i forkant.
                    Det blir imidlertid ingen storhall uten et underlag til å spille fotball på.
                    - Gresset er bestilt, og det blir det siste som er av kunstgress. Vi har samme leverandør som på kunstgressbanen, men dette er en nyere generasjon kunstgress. I tillegg blir gummien grønn, og ikke svart som på kunstgressbanen.
                    - Gresset skal legges fra 10. september i følge fremdriftsplanen, og hallen vil stå ferdig 1. oktober.

Bilder fra byggingen av storhallen. Tatt uke 23:

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

Foto Arne Ristesund Tom Nordlie har hatt mye å irritere seg over på Brann Stadion. Søndag prøver han for sjette gang å unngå tap.
                      Nordlies skrekk-arena

Han har kommet til Stadion fem ganger med fire forskjellige mannskaper. Tom Nordlie har tapt hver gang.
                      Av Anders Pamer
                      Publisert 08.06.2007 - 06:00
                      Tips en venn om denne saken
                      Skriv ut denne siden

Tom Nordlie har trent syv av de nåværende eliteserielagene og har ledet dem på Brann Stadion fem ganger. Hans lag har tapt alle.
                      Det betyr at Brann Stadion er den eneste av dagens eliteseriearenaer hvor Nordlie aldri har tatt poeng, Brann er det eneste laget han aldri har tatt poeng mot borte.
                      Nordlie har slått Brann flere ganger, men da på hans lags hjemmebaner.
                      - Stemmer det. Bergen og Tromsø er de eneste byene hvor jeg ikke har vunnet. Jeg vet da f... hvorfor, jeg. Det har jo vært ulike lag og Brann har hatt ulike trenere, så jeg er ikke sikker på om det ikke er tilfeldig. Kanskje det er Nystemten, flirer Nordlie.
                      HUSKER ALLE
                      Han husker alle oppgjørene. Han ramser dem opp for BA og påpeker at han ikke før i år kommer til Bergen med et mannskap som er presumptivt minst like godt som Branns.
                      - Først kom jeg med Odd som akkurat hadde rykket opp, så med Vålerenga som rykket ned, siden med Sandefjord fra 1. divisjon og sist med nyopprykkede Start, sier Nordlie.
                      Her er Nordlies triste Stadion-sorti:
                      1999: Brann tok i mot Odd til seriekamp på Stadion. Roger Helland satte standarden etter tre minutters spill. Kjetil Løvvik banket to mål til inn på slutten. 3-0.
                      1999: Nordlie fikk sjansen til å revansjere seg i cupens kvartfinale. Cato Guntveit scoret to, Raymond Kvisvik ett straffemål. Brann vant knepent 3-2.
                      2000: Nordlie overtok Vålerenga og skulle nok en gang opp mot Stadion-trollet. Det endte med 1-3 i hatten etter mål av Mons Ivar Mjelde og Thorstein Helstad (2).
                      2002: Den magiske kvalifiseringskampen. Nordlie ledet Sandefjord og hadde klart 0-0 i Vestfold. Hele Bergen sto på nåler, men Tommy Knarvik og Petter Furuseth Olsen sørget for tomålsledelse. En redusering på tampen hjalp lite og Sandefjord måtte fortsette i 1. divisjon.
                      2005: Overraskelseslaget Start var nyopprykket, Tom Nordlie geniforklart. Men i Bergen tapte sørlendingene 0-1. Robbie Winters scoret målet som bidro til at Tom Nordlie og hans menn ikke tok seriegull.
                      PS! Når Nordlie har møtt Brann på eget gress, har historien om Brann vært ganske annerledes. Han har da tre seirer og to tap.
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Lars
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6156

Occean også klar
                        Onsdag meldte vi om at Heinz Müller er klar for spill mot Brann. Nå er også Olivier Occean klar etter fredagens trening.

Det har vært spekulert mye rundt skadesituasjonen i LSK den siste tiden. Tidligere meldte vi at Heinz Müller likevel ikke var like skadet som mange medier kunne fortelle om. Heinz var fullt og helt tilbake på treningen fra onsdag av, og er klar for spill mot Brann. Nå er også Oliver Occean klar, etter at han onsdag pådro seg en liten strekk.
                        - Jeg fikk en liten strekk på onsdag, men den kjenner jeg ikke lenger, sier Olivier Occean til LSK.no etter at han har trent alternativt.

Occean benyttet sykling og løping som alternativ trening, og etter at han var ferdig kunne han fortelle at skaden er leget.
                        - Jeg har i samråd med LSKs fysioterapeut tatt det med ro, og bedrevet alternativ trening. Det har hjulpet, og nå er jeg klar for å reise til Bergen. Jeg håper jeg får spille, sier Occean som alltid gleder seg til å reise til Bergen for å møte tabelltoer Brann.
                        - Jeg har scoret der tre år på rad. To på heading, og et ved skudd. Jeg håper selvsagt at jeg kan score i år igjen. Det blir i så fall den fjerde på fire år. Det hadde vært sinnsykt bra, sier Occean med et stort glis.

Magnus Myklebust er en av de andre som har slitt med skade. Myklebust fikk skulderen ut av ledd i kampen mot Stabæk, men forteller nå at han er klar for spill mot Brann.
                        - Ja, jeg har vært med på treningen de siste dagene, og det ser veldig lyst ut. Jeg er klar for å starte hvis Tom ønsker meg, sier unggutten.

LSK spilte 1-1 mot Brann i fjor. Olivier Occean scoret LSKs utligning halvtimen før slutt. Resultatet sto seg, og det ble poengdeling.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

lsk.no

Royal League forandres

LSK har de to siste sesongene spilt i Royal League, og så langt ligger det an til at det blir en tredje sesong i den skandinaviske turneringen. Nå bytter Royal League turneringsform.

Hvis LSK klarer å komme blant de fire beste også i år blir det spill i Royal League etter sesongen. LSK kom i 2005/2006 til finalen i den skandinaviske turneringen, men måtte i 2006/2007-utgaven nøye seg med kvartfinalespill. Det endte med tap på straffer for danske OB.

Færre kamper - mer kvalitet
                          Nå forandres Royal League. I stedet for tre puljer med fire lag som det har vært tidligere, blir det nå fire puljer med tre lag. Samtidig vil to lag i hver gruppe gå videre til kvartfinaler. Dermed blir det 31 kamper i stedet 43 kamper som det var tidligere. Med fire innledende kamper, og ikke seks som tidligere i hver gruppe.
                          Royal League-ledelsen gjør dette for å ta hensyn til terminlista, klimatiske forhold og at viktigheten av hver enkelt kamp i turneringen vil øke. Det gjøres også en annen forandring. De svenske og norske hjemmekampene blir avviklet i november og desember, mens danskene får hjemmekamper i februar. Selve sluttspillet settes i gang i mars, og det spilles som forrige Royal League kun en kamp i kvartfinale, semifinale og finale.

Nordlie positiv
                          Tom Nordlie tok over som hovedtrener for LSK ved nyttår, og fikk med seg kvartfinalen mot OB tidligere i år. Han er positiv til endringen som nå blir gjort.
                          - Jeg synes det er veldig positivt at vi får fire grupper, og at det blir fire kamper i stedet for seks i gruppespillet. Da kan kvalitetet bli en helt annen, sier Tom Nordlie når han får vite om endringene i Royal League.
                          Nordlie håper imidlertid at Royal League starter opp så raskt som mulig etter serieslutt i Norge.
                          - Jeg håper de avvikler disse kampene i november i og med at vi må ha fri en gang for egentrening, og ikke minst til å få ladet batteriene, sier han.
                          - Min erfaring er at med kamper langt ut i desember gjør det vanskelig for lagene å forberede seg for sesongen. Noen må opereres, og det er i tillegg mange andre hensyn å ta. Blant annet må vi ha baner som er gode nok til spill, og ikke minst må disse banene være bra når vi starter sesongen igjen i april.

Les mer på Norsk Toppfotballs hjemmeside: http://www.toppfotball.no/

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

VG

Nordlie flirer av Mjelde-utspill

ÅRÅSEN (VG Nett) Ifølge Mons Ivar Mjelde har Lillestrøm endret seg lite under Tom Nordlie. LSK-treneren flirer godt - og slår tilbake.

Av Vidar Enerstvedt

Det er i dagens Bergens Tidende at Mons Ivar Mjelde sier at Lillestrøm er som de kjenner dem fra før.

- Det er mye som er konsentrert rundt dødballer, langpasninger og fysikk, sier Brann-treneren til regionavisen.

- Skurrer
                            Tom Nordlie har proklamert ny spillestil i laget, og tidligere i vinter sa han at det var som å lære karate til brytere.

Nå gir han svar på tiltale fra sin kollega i Bergen.

- Dette viser at han antakelig ikke får inn TV 2 Sport ute på Osterøya. Det skurrer nok litt på antenna til min gode venn Mons, sier Tom Nordlie til VG Nett og utdyper:

- For det første ønsker vi å bevare det Lillestrøm er bra på, som fysikk og dødballer. Men det er nok en myte at Lillestrøm har vært gode på dødballer de siste årene, eller i år. Vi har scoret fire av 17 mål etter dødball og ni mot etablert forsvar. Det tyder vel på at vi har et variert angrepsspill. Så det han sier stemmer vel ikke i det hele tatt, oppsummerer Nordlie med et smil.

- Du tror Mjelde kun er ute etter å terge litt før søndagens toppkamp?
                            - Det vet jeg ikke, men Mons og jeg er gode venner, så det er vel litt humor. Men at vi bare slår langt og spiller på fysikk stemmer ikke. Samtidig er det en del av spillet.

- For å sitere Drillo, så er det vanskeligere å slå en god langpasning enn en god kortpasning. Jeg vet også at ni av Branns scoringer har kommet etter innlegg og at sju av disse har kommet fra høyresiden. Så det er vel ikke bare «smoothe» gjennombrudd langs bakken der heller, for å si det sånn.

Toppkamp
                            Nordlie er imidlertid enig i en ting Mjelde sier. Nemlig at Brann har hatt høyre toppnivå og lavere bunnivå enn LSK så langt denne sesongen. Foran søndagens storkamp leder Lillestrøm tabellen på målforskjell foran Brann.

- Vi har kanskje ikke vært fullt så god i en enkeltkamp som Brann var mot Vålerenga, men vi har vært betydelig jevnere, påpeker han.

- Flere strenger å spille på
                            Lillestrøm-backen Anders Rambekk er også av den oppfatning at laget har utviklet spillet sitt under Tom Nordlie.

- Jeg tror vi har flere strenger å spille på nå enn vi hadde i fjor. Da var det mye fokus på langpasning og gjennombruddshissighet, men nå har vi litt mer detaljer. Jeg føler at vi har mer å komme med, så jeg kjenner ikke helt igjen den karakteristikken, sier Rambekk til VG Nett.

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Brann - LSK søndag kl. 20.00

Rekordmange Kanaris tar turen til Bergen for å se toppoppgjøret på Brann Stadion. Les mer info om turen

Skrevet av kfl.no

Busstur
                              - Avreise kl. 05.00 fra Råholt. Kontakt Per Arne Kristiansen på tlf. 91 59 29 32 hvis du skal gå på her.
                              - Avreise kl. 06.00 fra Lillestrøm bussterminal.

Pris
                              Kr. 350 t/r Bergen. Bussbilletter kjøpes på Shopen eller så kan du melde deg på til Tony Johansen på tlf 950 28 453

Kampbilletter
                              Vi skal stå på bortefeltet ytterst på søndre tribune, på samme stedet som i fjor, bare at feltet er større (inngang 6)
                              Disse kjøper du på LSK-shopen eller på stadion fra kl. 18.00. Etter mange år med bedritne forhold for bortefans er det nå blitt en bra bortetribune på Brann stadion. Feltet er bratt, intimt, med god sikt og bra akustikk. Her skal vi kunne lage et meget bra trøkk.

Pub
                              Gode, gamle Fotballpuben på Hotell Ambassadeur er som alltid stedet for vorspiel og moro. Billig børst og partyatmosfære de luxe.
                              Alle skarrende og gulsvarte er velkommen til Fotballpuben.

Pasta på Voss
                              Cafe Stationen på Park Hotell Voss forbarmer seg nok en gang over Afrikasultne Kanaris litt før midnatt.
                              Vi får pasta (lasagne m.m.) brød, salat og valgfri brus til kr. 125,-. Her kan man spise så mye du vil. Påmelding skjer på bussene til bussvertene. Er du utenom bussene kan du ringe Arild Myklebust på tlf.97 53 19 31 for matbestilling innen kl. 17.00. Alltid moro å se en haug av utslitte Fuglafans ete fortere og mer enn Slanke-Bjørn, Pasta på Voss er som Håby i Royal League, en kultklassiker i KFL.

Rekordoppmøte
                              Det blir rekordoppmøte i Bergen, den saken er sikker. I 1999 og i 2005 var vi rundt 250 stykker, noe vi slår klart i år. Allerede pr fredag er det solgt over 300 billetter, noe som gjør at vi ganske sikkert greier målet om 400 stående og syngende Kanaris i Bergen. Med den nye plasseringa av bortefans vil vi også høres bra. Brann-fansen er veldig opp og ned, noe vi ikke er. Her er det med andre ord viktig å holde i gang en jevn synging i nitti minutter. Dette skal vi få til, det er jo som regel en mental innstilling på de fleste borteturer med KFL. I år har det blitt rekordoppmøte fra KFL på alle turer. Både i Skien, Drammen, Tromsø var vi rekordmange, noe som vi også nå greier i fiskerbyen i vest

Nå er det bare å gjøre seg klar for en kongetur av dimensjoner, Fugla skal fortsatt ruve på topp etter kampen i Bergen.

Alle til Bergen søndag 10. juni
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 1470

Til Wien for å trene Kiesenebner

Fra dages papir-rb:

Til Wien for å trene Kiesenebner

Lillestrøm tar oppgaven med å få nyinnkjøpte Markus Kiesenebner i kampform alvorlig. Nå sender klubben sin fysiske trener, Erlend Slokvik, ned til Wien for andre gang siden handelen gikk i boks.
                                - Jeg var der nede tre dager i forrige uke og reiser tilbake til Wien mandag morgen etter seriekampen mot Brann. Første gangen var for å se på fasilitene der nede og snakke med fysioterapeuten hans. Nå er det rett og slett for å trene sammen med ham, sier Erlend Slokvik til RB-sporten.
                                - I hvilken fysisk tilstand er Kiesenebner ?
                                - For å si det sånn, han skal i bedre form enn det han er nå. Men han ble meniskoperert så sent som i mars og har brukt våren til å komme tilbake fysisk. Han kommer til Norge til Start-kampen og skal trene med oss uka etter. Alt for å være forberedt til 1.juli, sier Slokvik.
                                Etter de kommende dagene i Wien, skal østerriske Kiesenebner få et nytt treningsprogram av Lillestrøm.
                                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Nettavisen (fxt)

Bjørn Helge Riise var en liten luring på fredagens Lillestrøm-trening. Foto: Stian Lysberg Solum/Scanpix

Riise lurte Nordlie

Bjørn Helge Riise er fortsatt sigen etter dobbeltlandskampen, og måtte jukse på fredagens trening.

Av Marius Vik

ÅRÅSEN (Nettavisen): - Det var tungt i dag, sukker Bjørn Helge Riise og tar seg til hodet. Han har nettopp gjennomført en av Tom Nordlies mange, lange økter, selv om denne «bare» varte i to timer.

Med et termometer som viste nærmere tretti grader, var det for så vidt nok.

- Jeg ba om fri fra deler av økta i dag, innrømmer den ferske landslagsspilleren.

Bjørn Helge Riise debuterte på «ordentlig» mot Malta på lørdag, fikk kjempeskryt, og gjentok suksessen mot Ungarn fire dager senere. Men to hele kamper og med Riises mange og lange løp, har satt sine spor - uten at det lar Tom Nordlie boble over av medfølelse.

Nådeløs Nordlie
                                  Svaret var nemlig enkelt: Nei, du slipper ikke unna. Jo, du skal være med på det samme som alle de andre.

- Han spurte om han kunne slippe unna fem mot fem. Det gjorde han. Vi spilte elleve mot elleve i stedet, flier LSK-treneren.

Han er imidlertid ikke bekymret for at løpsmaskinen ikke skal bli et hundrede prosent kampklar til søndagens toppkamp i Bergen.

- Det er to og en halv dag til kamp. Med litt lett egentrening i morgen, samt litt hvile, så blir han fin, garanterer LSK-treneren.

Måtte jukse
                                  Og han får støtte av indreløperen, men bare på grunn av visse luregrep han foretok på fredagens trening.

- Jeg fuska litt, bra at Tom ikke så det, smiler Riise lurt.

- Det var tidvis stort tempo i dag, men jeg valgte å holde litt igjen. Jeg er fortsatt ganske mør, dag to etter en kamp er alltid verst. Under Uwe (Rösler) og i min tid i Belgia brukte vi alltid å ha fri, to dager etter kamp.

Men med noen hvilesteg fredag og litt ekstra massasje mener Riise han skal være klar for søndagens kamp mellom de to lagene på toppen av tabellen.

- Jeg skal love å løpe Brann i senk på søndag.

- Det blir en kamp med høyt tempo, men når vi får tempoet og bevegelsen, er det ingen lag i Norge som kan følge oss, mener Ålesund-gutten.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Adresseavisen (100% Fotball)

Reformator på titteljakt

NY KURS: Tom Nordlie hevder bestemt å ha pekt ut en ny vei for Lillestrøm. Målet er å fylle pokalskapet på Åråsen med nyere varer. ( Foto: Digitalsport )

LILLESTRØM: Tom Nordlie avviser at han er en nesten-trener for et nesten-lag. I tillegg tror han Mons Ivar Mjelde har en skurrete antenne.

Av: Sigurd T. Skjefstad
                                    Publisert: 09.06.2007 kl. 09:14
                                    Endret: 09.06.2007 kl. 09:16

- Enten abonnerer ikke min gode venn Mjelde på TV 2 sport, eller så er det en skurrete tv-antenne der ute på Osterøy, sier Nordlie og smiler godt.
                                    Vi står på Lillestrøm Stadion, en typisk (?) LSK-pasning over jernbanesporet fra Åråsen.
                                    Nordlie har akkurat lest fredagens BT der Mons Ivar Mjelde konstaterer at den varslede Nordlie-revolusjonen foreløpig lar vente på seg . Fortsatt er det langpasninger fysikk og dødballer som regjerer på Åråsen.
                                    - Du vet det, at hvis noe er blitt sagt nok ganger, så blir det en sannhet. Men vi har i år scoret fire av 17 mål på dødball, og er ikke noe dødballag, sier LSK-treneren.

Revolusjonær til reformator
                                    I nesten to timer har han drillet sine tropper ute på gressteppet. Fra sin plass i midtsirkelen har han blåst oftere i fløyten enn en russ i mai-rus.
                                    Innimellom spørsmål til Anders Rambekk om stopp ikke betyr det samme i Grenland, og en klar beskjed til landslagskomet Bjørn Helge Riise om å se på sjefen når han blir snakket til, har Nordlie terpet detaljer.

Om og om igjen.
                                    Hvem som skal løpe hvor når den og den har ballen. Ingenting overlates til tilfeldighetene.
                                    - Det er viktig å beholde det beste av det gamle. Samtidig har jeg gjort mindre endringer det første året i denne klubben enn jeg har gjort i andre klubber tidligere. Rett og slett fordi vi ikke hadde så god tid, sier 45-åringen.
                                    Således har han kanskje gått fra revolusjonær til reformator.
                                    - Jeg har valgt å dyrke færre ting for å bli veldig gode på det vi først velger ut. Vi har ikke den samme bredden i angrepsspillet som i Start, men i forhold til tidsperspektivet synes jeg vi er kommet langt.

Nedturer
                                    I morgen venter Brann på Stadion. Nummer én mot nummer to på tabellen, fullsatte tribuner og Lillestrøms første kamp mot en av fjorårets medaljører.
                                    Samtidig er det et sted Tom Nordlie aldri har vunnet en fotballkamp. Verken med Odd, Vålerenga, Sandefjord eller Start.
                                    - Men Lillestrøm har vunnet der flere ganger, så det spørs hvilken statistikk du bruker. Jeg tror det er litt tilfeldig, sier han.
                                    Tilfeldig eller ikke, viktige kamper på Stadion er ikke de eneste gangene Nordlie har hatt stang ut.
                                    Først rykket han ned med Vålerenga i 2000, etter å ha tapt kvalifiseringskampene mot Sogndal på antall bortemål.
                                    Så mislyktes han to ganger til i kvalifisering, nå for å komme opp med Sandefjord. «Høydepunktet» kom likevel i 2005 da Start mistet gullet i siste runde.
                                    - Det har kun med marginer å gjøre, sier Nordlie og ramser opp alt fra stangskudd til gale dommeravgjørelser.
                                    - Men jeg skal si deg det at flaks og uflaks har mer å si i fotball enn man kanskje tror.

Tomt tittelskap
                                    Uansett er dét slike ting som aldri når historiebøkene. I Toms tittelskap er det fortsatt tomt. Og nå er mannen kommet «hjem» til klubben som lærte han fotball gjennom åpne treninger.
                                    En klubb som også er i ferd med å skaffe seg et nesten-stempel etter 18 år uten en eneste tittel, og tap både i cupfinalen 2005 og Royal League-finalen året etter.
                                    - Hvis man snakker om nesten for meg og andre, da har Brann vært i nærheten av nesten siden 1963, sier Nordlie.
                                    - Men det er klart, jeg har lyst på en eller flere titler mens jeg er her.

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

Kommentar

• Eriksve
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 885

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189747

LSKs radarpar vil ikke skilles

ÅRÅSEN (VG Nett) Bjørn Helge Riise og Magnus Myklebust har storspilt på Lillestrøms høyreside denne sesongen. I toppkampen mot Brann kan de bli skilt.

[FONT=Arial]Av VIDAR ENERSTVEDT

[/FONT]

[FONT=Arial,Helvetica]BAK MANGE MÅL: Bjørn Helge Riise (nr. til h.) har to scoringer og tre målgivende pasninger så langt denne sesongen. Magnus Myklebust (nr. 2 t.v.) har fire av hver. Foto: Scanpix
                                      [/FONT]

På grunn av en småskadet Olivier Occean ble Bjørn Helge Riise og Magnus Myklebust drillet på henholdsvis høyre- og venstrekanten på fredagens trening.

Begge to har imidlertid mest lyst til å fortsette i sine opprinnelige roller, som indreløper og høyre kantspiller.

- Jeg synes vi har spilt bra i de siste kampene og håper jeg fortsetter på høyrekanten, sier Magnus Myklebust til VG Nett.

Samspillet de to sunnmøringene imellom har imponert mange i innledningen av sesongen 2007. Det har også resultert i flere scoringer og målgivende pasninger for serielederen.

- Jeg stortrives med Magnus og vi kjenner hverandre godt. Da blir det lett å spille i lag også. Når vi vet om hverandres styrker så blir det bra, sier Bjørn Helge Riise.

Usikkert med Occean

Ifølge Lillestrøm-trener Tom Nordlie er det 50 prosent sjanse for at Olivier Occean kan spille mot Brann. Hvis han blir frisk er det sannsynlig at Riise og Myklebust fortsetter i sine vante posisjoner.

- De har vært bra og det kan være ting som vekter for å bruke dem der. Samtidig må vi se på helheten i laget. Det er ikke sånn at vi har to lag med en høyre- og en venstreside. Vi har ett lag - og så må vi få helheten til å fungere, påpeker Nordlie overfor VG Nett.

- God på kanten også

Verken Myklebust eller Riise har problemer med å spille i andre posisjoner om Nordlie mener det er det riktige å gjøre.

- Jeg har spilt indreløper hele sesongen og gjort det veldig bra - så om jeg får spille der er det bra. Men nå er Olivier Occean litt småskadet og jeg spiller bra på kanten også. Så det går for det samme bare jeg får spille, sier han.

- Jeg føler jeg har fått det bra til på høyresiden og håper det er der jeg starter. Men jeg kan også spille venstrekant. Det er ikke noe problem, mener Myklebust som har slitt med en skulderskade den siste tiden.

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

RB: Trylledrikken

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2816099.ece

Trylledrikken

LSKs hemmelige våpen produseres hos gullrivalen fra Bergen
                                        ÅRÅSEN:
                                        Her kommer Erlend Slokvik bærende på Lillestrøms hemmelige våpen i sommervarmen; en helt ny restitusjonsdrikk klubben er alene om i Norge – og den produseres hos gullrivalen fra Bergen.
                                        Av Espen Solbakken

Publisert 10.06.2007 - 06:30

Så ferskt er produktet at det ikke har kommet på markedet ennå. LSKs fysiske trener og multikunstner innen idretten, Erlend Slokvik, forteller om bakgrunnen for nyvinningen i LSK-leiren.
                                        – Dette er framstilt av to professorer i Bergen, i samarbeid med Haukeland Universitetssykehus. Bortsett fra oss, er det ingen fotballklubber i Norge som bruker det ennå. Du kan kalle oss en testklubb, sier Slokvik om prøvekaninprosjektet.
                                        Ved siden av LSK bruker også bergenssvømmeren Alexander Dale Oen middelet jevnlig, med positiv erfaring.
                                        Vann ikke nok

Slokvik kom over oppskriften gjennom venner og kontakter i forsknings- og idrettsmiljøet. Spesielt viktig er restitusjonsdrikken med den hetebølgen som preger Norge nå.
                                        – Vi opplever at verken vann eller klassiske sportsdrikker er nok. Og det blir enda viktigere i varmen, når man svetter mer og mister salter, sier Slokvik.
                                        – Hva inneholder vidunderkuren?
                                        – Jeg vet ikke eksakt, men det inneholder flere forskjellige fiskeprodukter, blant annet fra krill. Dessuten er fett, proteiner og karbohydrater viktige ingredienser. Alt for å restituere kroppen raskere. Vi blander ernæringspulveret fra Bergen med sportsdrikk og vann.
                                        – Når bruker dere drikken?
                                        – Vi har hatt den med oss helt siden den første treningsleiren på La Manga i vinter. Den var også med til Marbella rett før seriestart, og vi bruker den fremdeles. I forbindelse med kamper får spillerne å drikke i pausen og etter matchene. Den er litt for sterk til å drikkes før kampen. Et par av spillerne har klaget på at den er litt tøff mot magen. Ellers er tilbakemeldingene fra spillerne veldig gode, fastslår Slokvik, som kan bedyre at drikken går klar av dopinglista.
                                        Dyrt pulver

LSK-spillerne og klubben nyter godt av tilværelsen som prøvekluter. Pulveret er nemlig ekstremt dyrt, men så lenge Lillestrøm er inne i prosjektet før middelet kommer på markedet får klubben så mye den vil – gratis.
                                        I starten var det flere av spillerne som rynket litt på nesa av fiskelukta fra drikkeflaskene, men kritikken har stilnet.
                                        – Jeg har troen på det Slokvik driver med. Han har mye for seg, sier landslagsspiller Simen Brenne.
                                        – Drikken har en litt sær smak, og det kan selvsagt være vanskelig å måle eksakt effekt, men detaljer er viktig når kroppen skal hente seg inn etter tunge økter og foran 2. omganger som krever mye, sier Brenne.
                                        Bjørn Helge Riise er en av et fåtall spillere som også har fått med seg ei lita bøtte med pulver hjem. Den forsyner han seg med ofte.
                                        – Jeg er jo alltid like pigg når 2. omgangene starter, så det må jo ha noe for seg. Jeg var litt skeptisk første gangen Slokvik kom med dette, men nå synes jeg det til og med smaker godt. Jeg passer alltid på å få i meg de rette tingene, sier Riise.
                                        Sett resultatene

Espen Søgård er ved siden av Riise den LSK-spilleren som tilbakelegger flest kilometer i løpet av en match.
                                        Han stoler fullt og helt på Slokviks teser.
                                        – Vi har jo sett de konkrete resultatene på vår fysiske form. Jeg tror generelt vi aldri er blitt bedre observert i trenings- og kampsituasjon enn med dagens store støtteapparat. Dette er bare ytterligere en detalj som hjelper oss. Snart er det jo bare å møte opp og knyte lissene, sier han.

EGEN KOMMENTAR: Kan det tenkes at Riise har havnet oppi ei tønne med trylledrikk?

Kommentar

• Kanarizz2
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 355

Arild Sundgots beste og verste

Både noen av Arild Sundgots beste og verste fotballminner stammer fra Brann Stadion.

Av: Sigurd T. Skjefstad
                                          Publisert: 10.06.2007 kl. 09:33
                                          Best eller verst kommer vel helt an på hvilke øyne som ser.
                                          Men denne ganger et det Sundgot, og for å ta det beste først:
                                          27. juni 2004: Etter at Raymond Kvisvik hadde gitt rødtrøyene en tidlig ledelse, slo Lillestrøm grusomt tilbake. Anført av Sundgot, som scoret hat trick før pause, vant bortelaget til slutt 5-1.
                                          Og det verste: 16. mai året etter.
                                          Dagen før dagen vartet Brann opp med festspill, vant 6-2 etter tre mål av Bengt Sæternes og gjorde seg fortjent til vennligsinnede tilrop i 17. mai-toget.
                                          LSK-straff

Verre var det for Lillestrøm. En rasende trener Uwe Rösler sørget for en noe annerledes oppladning til nasjonaldagen.
                                          – Vi landet vel på Gardermoen rundt klokken 23.30 den kvelden. Deretter kjørte vi direkte til Åråsen der vi satt i møte til rundt 01.30. Så var det ut å jogge, sier Sundgot og smiler bredt.
                                          – Rösler var ikke særlig blid.

Håper å starte

Lillestrøms spissveteran har imidlertid beholdt humøret. Til tross for at han har startet de fleste av årets kamper på benken, har han scoret fire mål og vist gode takter.
                                          I sin 11. sesong på Åråsen er han klubbens mestscorende gjennom tidene.
                                          – Jeg håper å pynte på det antallet på Stadion. Vi reiser ned for tre poeng, sier 29-åringen, som gleder seg til kampen.
                                          – Med unntak av 6-2-kampen har vi hatt et godt tak på dem. Det er bare slik at du trives bedre enkelte steder enn andre, og jeg trives bra i Bergen.
                                          På de siste treningene før kampen er han drillet som midtspiss i Olivier Occeans skadefravær. Sunnmøringen håper på tillit også når kampen sparkes i gang.
                                          – 4-3-3-systemet vårt begynner å sitte og Tom (Nordlie) har gjort en veldig bra jobb. Jeg gleder meg, sier han.

Les nyheter, artikler og se videoer om Fotball i Adresseavisen
                                          ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

Working...