juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarizz2
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 355

Den store byggeboomen

LSK

Den klubben Aftenposten snakket med som foreløpig bygger mest, er Lillestrøm. Som et av få lag med gressbane, trener de på hovedbanen. Nå blir det utbygging på Lillestrøm Stadion, like bak hovedarenaen Åråsen. - Vi lager to nye gressbaner og har en kunstgressbane. Vi må ha en treningsbane med undervarme. Vi bygger også en ny hall, sier daglig leder Frank Grønlund.

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
    ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Dagbladet - Spillere der vi absolutt ikke liker

- Spillere der vi absolutt ikke liker

VIL TA BRANN: Anders Rambekk (til høyre) sier det er flere Brann-spillere som ikke står så høyt i kurs på Romerike.
      Foto: CORNELIUS POPPE / SCANPIX

VIL HA SINE TRE FØRSTE POENG: Tom Nordlie har ikke tatt poeng i Bergen før.
      Foto: ARNT E. FOLVIK
      LINKER

Rambekk om Brann.
      LES OGSÅ:
      STIAN HARALDSEN
      Søndag 10.06.2007, 16:48
      oppdatert 16:54

Direkte klokka 20: Brann - Lillestrøm

(Dagbladet.no) Nå er det ikke lenge igjen til helgas store toppkamp, mellom Brann og Lillestrøm i Bergen.
      Spillerne legger heller ikke skjul på at det er spesielt å spille disse kampene.
      - Det er disse kampene vi virkelig liker å spille. Vi gleder oss, sier Anders Rambekk til klubbens hjemmeside.
      Ikke bare fordi det er en kamp mellom nummer én og to i Tippeligaen, men også fordi det er rødkledde bergensere på motsatt banehalvdel.

- Elsker å slå Brann
      - Vi elsker å slå Brann. De ligger høyt på tabellen, og det er viktig for oss å slå dem nå. Det er også noen spillere der som vi absolutt ikke liker, sier Rambekk.
      Han tror det også Brann-spillerne tenker på den samme måten.
      - Jeg regner med at det er noen de ikke liker hos også. Han ene står vel bak meg, sier Rambekk med et glis, og tenker på Bjørn Helge Riise.
      Det er med andre ord ingenting å si på humøret på Åråsen. Selv om det begynner å dra seg til.
      I løpet av de neste kampene skal romerikinene møte Vålerenga (H), Rosenborg (B), Start (H) og Sandefjord (B).

- Bør ta tre poeng
      Tom Nordlie forsikrer om at hans LSK kommer til å gå for alle poengene på Brann Stadion i kveld. Det vil i så fall være første gang i hans trenerkarriere han tar poeng i Bergen.
      - Jeg har aldri trent et lag som på papiret skal ta poeng i Bergen. Dette er første gangen jeg reiser dit med et lag som bør ta tre poeng, og det skal vi klare, sier han selvsikkert.
      Og Lillestrøm har også noe å revansjere. I fjor ble de sendt hjem fra Vestlandet som slakt, etter å ha tapt 6-2 16. mai.
      - Det blir jevnt og tøft, og bortsett fra den kampen og 5-1 til Lillestrøm har det stort sett vært jevnt der, sier Nordlie.

Les også: Høy moral redder Brann

Kommentar

• reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13278

VG - - INGENTING bedre enn å vinne i Bergen

- INGENTING bedre enn å vinne i Bergen
        ÅRÅSEN (VG Nett) Brann stadion. Seier. Sure bergensere. Lillestrøm-kaptein Frode Kippe ønsker seg ikke mer.

ÅRÅSEN (VG Nett) Brann stadion. Seier. Sure bergensere. Lillestrøm-kaptein Frode Kippe ønsker seg ikke mer.

KLARE FOR BRANN STADION: Frode Kippe (t.h.) og Anders Rambekk. Foto: Maria Gossé

Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!

VG Nett LIVE:
        Brann - Lillestrøm kl. 20!

- Jeg gleder meg veldig. Det er moro med kamper som er litt ekstra. Vi har ikke så mange av dem i året. Det blir en fullstappet Brann stadion. Ingenting er bedre enn å vinne der da, sier Kippe til VG Nett.

- Synes du det er større å vinne for en fullsatt Brann stadion enn Åråsen?

- Bergensere som taper fotballkamper er alltid gøy å se på. Vi får prøve å bite skikkelig fra oss i denne kampen.

LSK-kapteinen får støtte av sin forsvarskollega Anders Rambekk. Toppkamp på Brann stadion er ikke hverdagen for romerikingene.

- I likhet med Frode liker jeg kamper med mye trøkk rundt. Det er klart at det er moro å spille disse kampene og vi føler oss bra forberedt, sier han.

- Alle like viktige

Foran kveldens kamp i Bergen er det kun målforskjellen som skiller Lillestrøm og Brann i toppen av tabellen. Lillestrøm-trener Tom Nordlie vedgår at stemningen er spesiell i Bergen, men hevder at det for ham er en kamp som alle andre. Og drar frem følgende eksempel:

- I 1999 ble Rosenborg seriemester. Hadde du hatt en serie kun mellom de sju øverste lagene, så hadde Rosenborg blitt nummer sju og min klubb Odd hadde vunnet. Men Rosenborg tok 42 av 42 poeng mot de sju nederste på tabellen. Så det viser at alle kampene er viktige, sier han.

(VG NETT 10.06.07 kl. 16:00)

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3218

Exit Shkodran Rexhaj

Shkodran Rexhaj har i følge en liten notis (med bilde) i dagens RB gått til en naboklubb med trener fra og etterhvert ganske mange spillere opplært i LSK: Castilla, Kopperud, Ulekleiv, Lamptey, Beqiri, Guei og nå Rexhaj. Klubben har samme navn som poststedet med nummer 2010, har drakter i rødt og grått, og rykka opp fra 3. till 2. divisjon i fjor under Kjetil Rydjes ledelse.

I følge avisa var han lei av å sitte på benken i LSK, selv om han hadde hatt en fin tid der. Shkodran var vel en av de i rekruttstallen som kunne hatt et visst håp om A-lagskontrakt, men nå er den muligheten gått.

gilbert

Kommentar

• 007

Myklebust og Occean fra start
            Både Magnus Myklebust og Olivier Occean har vært ute med skade den siste uken, men søndag kveld starter begge mot Brann i Bergen.
            Av: Ole Kristian Bakkene
            Magnus Myklebust måtte gå av mot Stabæk hjemme på Åråsen med skulderen ute av ledd. Olivier Occean sto også på skadelista etter at han dro på seg en strekk på treningen på onsdag. Begge er likevel tilbake og med fra start mot Brann i det utsolgte oppgjøret på Brann stadion.
            Spillerforholdene er gode i Bergen, og det er meldt 24 grader under oppgjøret. To timer før kampstart var det imidlertid 27 grader i Bergen. Gressmatta var tørr, og har derfor blitt vannet de siste dagene.
            LSKs lag (4-3-3): Heinz Müller - Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto - Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Simen Brenne - Magnus Myklebust, Arild Sundgot, Olivier Occean.
            Benken: Otto Fredrikson, Eirik Bertheussen, Pål Strand, Espen Søgård, Karim Essediri, Martin Husár og Dan Anton Johansen.

Kommentar

• Drillo
              Medlem
              Hoffnarr
              • Sep 2006
              • 54

Stor overskrift på VG.no:

Fotballdrama i Bergen
              Brann vant 3-0 over Lillestrøm

Tenkte dette måtte inn her ettersom mange trodde at det ble 3-1...

Kommentar

• Chessheim-kanaris
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2005
                • 1022

Bergen koker etter fotballfest

Brann forvandlet etter pause

BERGEN (VG Nett) (Brann-LSK 3-1) Brann var heldige som holdt nullen til pause. Så sørget Martin Andresen og to ganger Thorstein Helstad for bergensk kjempefest.
                [FONT=Arial]Av VIDAR ENERSTVEDT

[/FONT]
                [FONT=Arial,Helvetica]BERGENSK FESTKVELD: Thorstein Helstad (fra venstre), Bengt Sæternes og Martin Andresen jubler etter at førstnevnte satte inn 2-0 i storkampen mot Lillestrøm. Foto: Scanpix
                [/FONT]http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=199634

[FONT=sans-serif]Mobilvarsling

[/FONT]

VG Nett LIVE:
                Fyldig referat og bilder fra kampen!

Med seieren i kveld topper Brann tabellen tre poeng foran nettopp Lillestrøm - og spillerne kunne gå av en fullsatt stadion til trampeklapp - og strålende sol og sommer.

- Det er godt å få bevist at vi kan få til noe bedre på hjemmebane. Vi har slitt litt og var ikke gode i 1. omgang heller, sier Thorstein Helstad til TV2.

Store LSK-sjanser

For det kunne gått annerledes.

Kampen åpnet forrykende med en målsjanse for Brann allerede etter ett minutts spill, men Heinz Müller avverget forsøket fra Petter Vaagan Moen.

Etter dette handlet det mye om Lillestrøm. Etter sju minutter fikk Olivier Occean en kjempesjanse etter innlegg fra Khaled Mouelhi, men headingen gikk i tverrligger og over.

Occean fikk en ny stor sjanse fem minutter senere, etter at Arild Sundgot la et innlegg tilbake. Men Brann fikk ryddet opp igjen.

Hjemmelagets midtbane fungerte ikke bra og ble overspilt av Lillestrøm gang på gang.

Like før halvtimen var passert ble Arild Sundgot spilt fri inne i feltet, men Håkon Opdal reddet glimrende med én hånd. Magnus Myklebust satte returen forbi Opdal, men på streken sto Armann Bjørnsson og reddet hjemmelaget.

Slåsskamp

En drøy halvtime ut i kampen ble det tilløp til masseslagsmål etter at Brann-keeper Håkon Opdal ble skjøvet i stolpen av Kippe i en duell. Dommeren svarte med å gi Frode Kippe, Olivier Occean, Martin Andresen og Bengt Sæternes gult kort.

Etter dette roet det seg litt ned - og ingen av lagene skapte særlig farlige sjanser før pause.

Så skiftet kampen karakter.

Få minutter ut i andreomgangen var Bengt Sæternes svært nær å tuppe et frispark-innlegg fra Petter Vaagan Moen i mål, men Brann-spissen kom litt for sent. Hjemmelaget fortsatte å spille god fotball i de neste minuttene - og etter snaut ti minutters spill fikk de uttelling.

Omdiskutert straffe

Thorstein Helstad var på vei gjennom og falt i en duell med Pål Steffen Andresen. Dommer Svein Oddvar Moen pekte på straffemerket og Martin Andresen sendte hjemmelaget sikkert i ledelsen.

- Begge løper etter ballen og så faller Thorstein. Og så dømmer dommeren. Det burde ikke vært straffe, sier LSKs Andresen til TV2.

- Vi kan sikkert stå og diskutere det lenge, men jeg mener det er straffe, kommenterer Helstad.

Noen minutter senere doblet Brann ledelsen etter et mønsterangrep. Bengt Sæternes steg til værs etter et innlegg fra Jan Gunnar Solli på høyrekanten. Sæternes headet ballen til spissmakker Thorstein Helstad som headet den videre i mål.

Brann stadion kokte. Og det var ikke slutt.

Hjemmelaget fortsatte å skape farligheter fremover, mens Lillestrøm hadde problemer med å spille seg forbi Branns midtbane - som de hadde så godt tak på før hvilen.

Drøyt 20 minutter før slutt fant Martin Andresen Thorstein Helstad, som satte ballen under keeper og til 3-0 og kampen virket avgjort.

Sen redusering

Brann klarte ikke å opprettholde like stort trykk etter denne scoringen, men de tillot heller ikke Lillestrøm å skape særlig mye fremover.

Espen Søgård fikk en fin mulighet snaut ti minutter før slutt, men Håkon Opdal reddet igjen fint.

Noen minutter før slutt satte Olivier Occean inn et trøstemål for Lillestrøm, men det gjorde ingenting:

Brann topper tabellen - og det kan være grunn til å tro at enkelte bergensere kommer litt for sent på jobben i morgen.
                [FONT=Arial,Helvetica]STRAFFET LSK: Brann-spillerne gratulerer kaptein Martin Andresen (til høyre) med straffescoringen som ga laget ledelsen. Foto: Scanpix
                [/FONT]

(VG NETT 10.06.07 kl. 21:59)
                mvh Lsk's nye fysioterapeut

Kommentar

• Ketil Cantona
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6813

Engelsk interesse for Kippe

Representanter for Leicester var på Brann Stadion og fulgte Frode Kippe nøye.

Av Stig Nygård
                  Relaterte saker:

BRANN STADION (Nettavisen): BRANN-LILLESTRØM 3-1: (kampfakta og spillerbørs)
                  Frode Kippe hadde en god kamp for Lillestrøm, til tross for tre baklengsmål mot Brann.
                  - Gikk greit
                  Og på tribunen satt representanter for Leicester og fulgte nøye med hva LSK-kapteinen foretok seg.
                  - Jeg synes forsåvidt det gikk greit i dag. Det funket greit i første omgang og starten av andre omgang, men vi blir straffet hardt på to av de tre første sjansene de har, sier Kippe til Nettavisen.
                  De to representantene fra Leicester ville ikke bekrefte at det var Kippe de så på.
                  - Ikke hørt noe
                  Kippe har i hvert fall ikke hørt noe fra Championship-klubben.
                  - Jeg har ikke hørt noe. Det er noe jeg tar helt med ro, smiler han.
                  Leicester-representantene hadde også et spørsmålstegn bak Olivier Occeans navn.
                  Også danske Viborg og tyrkiske Trabzonspor var til stede på Brann Stadion, og det var først og fremst Lillestrøm-spillere de så på.

Kommentar

• holmiz
                    The kjøkken-kanariz
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6064

Skyldte på dommeren

LSK-treneren ba om en prat på enerom med dommer Svein Oddvar Moen etter fadesen i Bergen
                    Av Stig Nygård og Tore Rørtveit

BRANN STADION (Nettavisen): BRANN-LILLESTRØM 3-1: (kampfakta og spillerbørs)

En særdeles amper Tom Nordlie møtte pressen etter tapet for tippeligaleder Brann i Bergen. Søndag stod dommer Svein Oddvar Moen i sentrum for 45-åringens sinne.

Stoppet av Fjørtoft
                    LSK-sjefen applauderte hånlig mot flere avgjørelser underveis i hele kampen. Mot slutten fulgte han ikke engang med på hva som hendte på matten.
                    Til det var frustrasjonen mot trioen i sort for stor.
                    Etter sluttsignalet måtte manager Jan Åge Fjørtoft geleide en illsint Nordlie, som ventet på å bøtte sine meninger utover en stakkars dommer på vei inn i garderoben.
                    - Branns første mål er 100 prosent ikke straffe. Dommeren setter sitt preg på kampen, konstaterer en skuffet Tom Nordlie overfor pressekorpset.

20 minutter med dommeren
                    At LSK leverte årsbeste de første 60 minuttene, men ble avspist med null poeng, dempet ikke frustrasjonen nevneverdig.
                    - Vi har to røde og 18 gule kort så langt denne sesongen. Det er helt vilt. Mange kort pleier å være et tegn på lag i bunnen, ikke på de i toppen, glefser Nordlie til Nettavisen.
                    Deretter bar det rett inn på kontoret til dommer Moen. Der ble Nordlie i hele 20 minutter - før han kom ut igjen.

Ordknapp dommer
                    Det var en langt mindre pratsom Nordlie som kom ut enn som gikk inn.
                    - Det blir mellom oss hva som ble sagt der inne, sier en skuffet Nordlie.
                    Svein Oddvar Moen ville ikke snakke med pressen etter 20 minutter på enerom med Brann Stadions sinteste mann.
                    - Dere får respektere at jeg vil se dette på tape før jeg uttaler meg, sa en ordknapp Moen pesende ut stadionportene.

- Mye tilfeldigheter
                    Men det var ikke bare Nordlie som hadde meninger om kampledelsen søndag kveld
                    - Det var mye tilfeldigheter som gikk både den ene og andre veien i dag. Det er for eksempel et soleklart frispark til LSK i straffesparksituasjonen. Bjørn Helge Riise blir felt, sier Brann-kapteinen til Nettavisen.
                    På spørsmål om ikke de beste dommerne bør ha ansvar for de antatte toppkampene, svarer kapteinen bekreftende.
                    - Så får andre bedømme om Moen er blant dem, sier Andresen

Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1103984.ece
                    Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• holmiz
                      The kjøkken-kanariz
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6064

Nordlie: - Vi er ikke bulldosere!

Occean og Kippe ute mot Vålerenga

BERGEN (VG Nett) Tom Nordlie mener Lillestrøm er nødt til å slutte den hyppige kortsankingen.
                      [CENTER][FONT=Arial] Av HÅKON GRØNBECH
                      [LEFT][FONT=Arial,Helvetica][SIZE=-2][B]OPPGITT OVER KORT-STATISTIKKEN: LSK-trener Tom Nordlie. Foto: VG TV

VG TV:
                      Nordlie: - For dårlig vinnermoral

Med gårsdagens tre gule kort, er Lillestrøm oppe i 19 gule og to røde denne sesongen. Det gir Lillestrøm den lite flatterende rollen som siste lag på fair play-statistikken i eliteserien.

Det var Tom Nordlie utmerket klar over etter tapet mot Brann i går. Og det irriterte ham kraftig.

- Helt vilt, sier Nordlie til VG Nett.

- Hvem skal ha skylden for alle kortene?

- Vi skal sikkert ha skylden for noen av dem selv. Men at vi skal ha for alle, kan jeg ikke tenke meg, sier Lillestrøm-treneren.

VG TV:
                      Intervju med matchvinneren

VG TV:
                      Kippe: - Mistet troen...

- Ikke bulldosere

Lillestrøm har lenge har hengende over seg at de er et fysisk hardt lag, som slår mange lange baller. Deler av den påstanden vil Nordlie begrave.

- Jeg vil tro vi er fysisk tøffe. Men at vi spiller bulldoser-fotball, synes jeg ikke. Så du oss slå mye langt i 1. omgang, spør Nordlie VG Netts utsendte.

Svaret er nei. I de første 45 minuttene i går spilte Lillestrøm god fotball, variert langs bakken og i lufta. Men scoret da de burde, gjorde Lillestrøm ei.

- Vi spiller en kjempegod 1. omgang. Men hva hjelper det når vi ikke putter, sukker Frode Kippe.

Oppgitt Occean

Til slutt var det Olivier Occean som fant veien til nettmaskene. Men det tok 88 minutter.

- Jeg var uheldig, synes jeg, sier angriperen.

Selv hadde han tre store sjanser å score på innen de første 17 minuttene. Men ballen ville ikke inn. Og neste kamp, mot Vålerenga, blir det i alle fall ingen Occean til å score mål for Lillestrøm.

Da soner nemlig angriperen karantene. Sammen med Frode Kippe.

- Fortsetter vi slik, har vi ikke spillere igjen til slutt, sier Nordlie syrlig.

- Et kort så dumt at jeg ikke kan tro det en gang, sier angriperen selv.

Occean mener Bengt Sæternes grep om halsen hans, med det resultat at han falt.

- Men hva skal man gjøre når noen griper en om halsen, spør LSK-angriperen.

Samtidig innrømmer han overspill. Occean stupte i bakken da de to gikk i kontakt.

- Det var sikkert litt dumt av meg, erkjenner han.

VG TV:
                      Opdal forbannet

(VG NETT 11.06.07 kl. 09:30, sist oppdatert 11.06.07 kl. 09:29)
                      Kilde:http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=199667
                      Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• dIsTurBeD
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 668

Husár leies ut

Husár leies ut
                        Mandag ble det klart at Martin Husár leies ut til 1. divisjonsklubben HamKam. Låneoppholdet starter når overgangsvinduet åpner 1. juli.
                        Av: Ole Kristian Bakkene
                        Martin Husár blir dermed HamKam-spiller ut sesongen.
                        - Vi leier ut Martin til HamKam for høstsesongen, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til LSK.no
                        - Martin er en spiller som vi har stor tro på kan få sitt gjennombrudd i Tippeliagen, men akkurat nå trenger han å spille fotballkamper. Han er en mann for fremtiden.

Husár begynner sitt opphold i Hamar-klubben fra 1. juli, men vil også være på Åråsen en gang i uka.
                        - Martin skal tilbringe en dag i uka hos oss hvor vi kommer til å fortsette språkundervisningen. Han skal fortsatt være en del av LSK, og vi gleder oss selvsagt over at han nå får muligheten til å prøve seg i 1. divisjon.
                        Martin er selv godt fornøyd med låneovergangen til HamKam.
                        - Dette er veldig bra for meg. Jeg trenger å spille, og ikke sitte på benken, sier han.
                        - Nå får jeg muligheten i 1. divisjon, og det er en god start i forhold til å gjøre meg mer aktuell for spill i LSK.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Fxt (Nettavisen)

- Viser Fjørtofts intelligensnivå

Av Marius Vik
                          11.06.07 14:49

Jan Åge Fjørtoft innrapporteres til NFF etter sine uttalelser om dommer Svein Oddvar Moen, og får samtidig sitt eget pass påskrevet.

LSK-manager Jan Åge Fjørtoft var ingen blid mann etter søndagens toppoppgjør i Bergen. Kraftigst fikk dommer Svein Oddvar Moen gjennomgå.

- Norges to beste lag spiller, og så har de Norges dårligste dommer – jeg forstår det ikke, sier en sint Jan Åge Fjørtoft på vei inn i Lillestrøm-garderoben etter søndagens tap i Bergen.

En slik uttalelse faller ikke i god jord blant de svartkledde.

- Uttalelsen viser bare Fjørtofts intelligensnivå, sier lederen i toppdommerkomiteen, Rolf Haugen - lite imponert over den profilerte Lillestrøm-managerens uttalelser.

Støtter Moen
                          Haugen var til stede som dommerobservatør på Brann Stadion, og ga tommelen opp for innsatsen til dommer Svein Oddvar Moen. Den avgjørende straffesituasjonen i begynnelsen av andreomgangen har han ingen problemer med.

- Fullt akseptabelt. Det er en situasjon mellom to spillere, han treffer sin avgjørelse der og da, og slike episoder vil alltid medføre et visst skjønn.

Akseptabelt er dog ikke Fjørtofts oppførsel, mener Rolf Haugen.

- Han har gått for langt med munnhuggeriet, og bør ta seg selv i nakken, er oppfordringen fra lederen i toppdommerkomiteen, som innrømmer han synes signaleffekten er dårlig.
                          Det betyr også at Fjørtofts uttalelse, som han gjentok overfor Rolf Haugen i dommergarderoben etter kampen, innrapporteres til NFF.

Dermed er han på linje med Sondre Kåfjord, som i mandagens Aftenposten uttaler at han reagerer på de mange sakene som kommer opp, og kroppsspråket som brukes. - De må ta på alvor at de er forbilder, siteres fotballpresidenten på.

Står ved straffen
                          Haugar-dommer Svein Oddvar Moen ønsker ikke å gå inn i noen offentlig skittentøyvask med Fjørtoft, men heller ikke han synes noe om LSK-managerens utspill.

- Jeg tar veldig avstand fra det han har sagt, men ønsker å forholde meg profesjonelt til dette.

- Likevel bør han kjenne sin rolle, og han må ta ansvar selv for det han sier, sier Moen til Nettavisen.

Overfor Nettavisen understreker Svein Oddvar Moen forøvrig at han mener det var riktig å gi Brann straffespark i begynnelsen av andreomgangen.
                          - Det er en skjønnsvurdering, men slik jeg ser det live utpå banen er Helstad først og blir hindret, og dermed er det straffespark. Jeg har faktisk fått mange sms som har støttet meg og sagt at det var en korrekt avgjørelse, og ingen som har sagt det motsatte, hevder 28-åringen.

Jan Åge Fjørtoft besvarte ikke Nettavisens henvendelse mandag ettermiddag.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

RB

Børsen: Brann-LSK

Publisert 10.06.2007 - 22:00 Oppdatert 11.06.2007 - 13:28

Brann – Lillestrøm 3-1 (0-0)

Kampkarakter: 7
                            Stadionstemning: 9
                            Brann stadion.

Mål: 1-0 (str. 54) Martin Andresen, 2-0 (58) Thorstein Helstad, 3-0 Thorstein Helstad (68), 3-1 (88) Olivier Occean (Pål Strand).
                            Gult kort: Bengt Sæternes, Martin Andresen, Tijan Jaiteh, Brann, Olivier Occean, Frode Kippe, Khaled Mouelhi, LSK.
                            Tilskuere: 17.455.
                            Målsjanser: Brann 6, LSK 5.
                            Cornere: Brann 12, LSK 8.

LSK (4-3-3):

Heinz Müller 5
                            Forventet mange Brann-avslutninger på deres hjemmebane. Var på alerten og hadde flere gode, tidlige igangsettinger etter han plukket ned Brann-dødballer. Kunne ikke forhindre baklengsmålene i går. Vi venter på den første strafferedningen...

Anders Rambekk 5
                            Hovedoppgave var å stanse innleggene, det greide han. Bra kontroll på Vaagen Moen, men slurvet litt med oppspillene til Riise i mellomrommet. Prøvde å spille seg ut av forsvaret, men burde valgt å klarere i de mest pressede situasjonene.

Pål Steffen Andresen 5
                            Spilte sin beste LSK-kamp for året sist. Fortsatte med å kneble Sæternes i Bergen søndag og spilte med stor autoritet. Kom oftere i vanskeligheter og 50/50-dueller i 2. omgang. Uheldig på straffesituasjonen, ellers greit.

Frode Kippe 5
                            Kom aldri på banen for Norge. Uredd i duellene og gikk inn med dødsforakt på offensive dødballer, det terget både Brann og publikum. Greide ikke å samle LSK-leiren defensivt da Brann boblet over i minuttene etter straffen.

Shane Stefanutto 4
                            Dro tur-retur Australia uten å få ett landslagsminutt. Gjorde ikke skam på sitt ferske dødballansvar med innsvingerne sine fra høyre. Fikk stadig mer trøbbel med Solli, som fant ut at veien rundt australieren gikk på yttersida. Svak 2. omgang.

Bjørn Helge Riise 5
                            Skulle følge opp flott landslagsuke, men ble ikke brukt like mye av LSK-spillerne i går som landslaget gjorde forrige uke. Løp ustanselig, men fikk ikke betalt for innsatsen. Ga aldri opp kampen og sluttet aldri å prøve.

Khaled Mouelhi 4
                            Fikk sjansen sentralt i Wehrmans karantene. Langt mer bevegelig enn Andresen i samme rolle i Brann, men sluknet betenkelig etter pause. Da var det Andresen som var mest synlig. Flere umotiverte pasninger over sidelinja trakk ned.

Simen Brenne 4
                            Inne i det som er hans beste rolle på banen. Kommer stadig i bedre form, sprudlet til tider og lurte også Andresen på en tunnel. Etter en god start på kampen, forsvant Brenne litt ut av kampen. Fikk en kraftig smell av Jaiteh og måtte ut etter 63 minutter.

Magnus Myklebust 3
                            Restituert etter skulderskaden mot Stabæk. Hadde en stor sjanse som ble reddet på streken, men var også litt anonym i perioder. Lå mye ledig, men fikk ballen for sjelden. Sleit også med å kontrollere ballen, mange dårlige førstetoucher.

Arild Sundgot 4
                            Hadde et hat trick fra før på Brann stadion, men sleit foran kassa i går. Fine detaljer ute på banen, men hadde ikke alltid det vanlige blikket for medspillere. Ble også frustrert over alle avgjørelsene som gikk i Branns favør og mistet humøret.

Olivier Occean 6
                            Trente ikke fotball på tre dager før Bergen (strekk). Rørte seg fint og var spillbar, men minus for at han ikke scoret på sjansene før pause. Ble pepet ut etter slåss-episoden, men lot seg ikke affisere. Som resten av LSK'erne var han dårligere etter pause. Scoret til slutt.

SUM 11 MANN: 50

INNBYTTERE

Espen Søgård
                            (27 min. for Brenne).
                            Ulykkelig start, taklet ballen feil vei da Helstad gjorde 3-0 til Brann. Mange fine løp inn i boksen.

Pål Strand
                            (15 min. for Myklebust).
                            Tok dødballen som førte til redusering.

DOMMER:

Svein Oddvar Moen, Haugar 2
                            Valgte å løse bråket før pause med fire gule kort, men kunne også brukt diplomatiets kunst og holdt kortene i lomma. Ga Brann straffe på mistanke og kompenserte feigt og ga etter for presset. Junior i årets største match til nå, NFF?

ANALYSEN:
                            Tidlig seriefinale i Bergen mellom lag 1 og 2 på Tippeligatabellen. LSK koblet bra grep tidlig, og Occean hadde tre store muligheter til å score. Taktikken med å slå tidlig i bakrom bak Brann-stopperne var nær ved å lykkes flere ganger. Bortelaget skapte mest før pause og burde ledet ved halvtid. Spørsmålet var om ineffektiviteten ville straffe seg i 2. omgang, 45 minutter senere var svaret ja. Ellers merket vi oss at ingen av lagene har fått sving på dødballene i år. Det var hele 13 cornere før pause søndag kveld, men ingen store målsjanser kom ut av det for Norges to beste fotballag.
                            Brann fikk god drahjelp av dommeren på 1-0. LSK hadde vært klart best i 53 minutter da Moen ga Brann sjansen fra 11-metersmerket. Brann utnyttet ledelsen til å parkere LSK de neste minuttene. Da rullet alt til de grader bergensernes vei. Occeans redusering kom da kampen var avgjort.

Vurdert av Espen Solbakken og Morten Svesengen

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3218

Kampfakta LSK 2 - Steinkjer: 5-1 (3-0)

Kampen gikk fra 18.30 (mandag 11. juni) på KGB. Steinkjer, som lå ett poeng foran LSK 2 før kampen (merk at andrefugla bare hadde seks spilte kamper), stilte i for dem noe uheldige røde drakter, gitt gårsdagens begivenheter.

Startoppstilling:

Otto
                              Danton-Eirik-JP-Martin
                              Espen-Kasey-Viktor
                              Karim-Tore Andreas-Pål

Ved pause kom Christoffer Jørgensen inn for Eirik, som dro litt på den ene foten. Danton gikk inn som midtstopper, og Chris tok høyre back. Midtveis i andre omgang kom Jørgen Slorafoss inn for Pål (begge unggutta greide seg bra). Fem-seks minutter før full tid (for lite tid til å markere seg) kom Henrik Viktor Hansen (sønn av Nils Ottar Hansen, med spilletid for A-laget for en del år siden) inn for Viktor Bjarki Arnarsson.

1-0 etter 1 minutt, straffe av Pål etter at TAG blir felt bakfra på vei inn i seksten.
                              2-0 etter 7 minutter, Pål etter kombinasjon med TAG på venstresida.
                              3-0 etter 19 minutter, TAG etter innlegg fra Påls HØYREfot (fra høyre).
                              3-1 etter 54 minutter etter glipp av Otto på corner.
                              4-1 etter 65 minutter ved TAG på corner fra Karim, fra venstre.
                              5-1 etter 71 minutter ved TAG, servert på sølvfat etter at Martin hadde gjort alt fra midtstreken og inn til femmeter.

Se for øvrig andre(s) meldinger og kommentarer i egen kamptråd - "under streken".

gilbert

Kommentar

• KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

LSK-talent scoret tre

Lillestrøms U21-landslagsspiller, Tore Andreas Gundersen, scoret tre mål for Lillestrøm 2 mandag.

Av Dag Langerød
                                Gundersen kom til Lillestrøm fra Kongsvinger før sesongen, men har foreløpig ikke fått tillit i Tippeligaen. Kun ett lite minutt har det blitt så langt.
                                Mandag kunne han imidlertid juble i 2. divisjon.
                                Pål Strand scoret først to kjappe for Lillestrøm mot Steinkjer. Så ble det Gundersen-show. Han satte inn 3-0, 4-1 og 5-1 for romerikingene.
                                Ellers i 2. divisjon:
                                Avdeling 1:

Sarpsborg - Fredrikstad 2 2-2
                                Pors - Odd Grenland 2 2-0
                                Tabellen
                                Avdeling 2:
                                Levanger - Stabæk 2 1-0
                                Kristiansund - Vålerenga 2 3-0
                                Lillestrøm 2 - Steinkjer 5-1
                                Tabellen
                                Avdeling 3:
                                Viking 2 - Fyllingen 0-1
                                Tabellen
                                Avdeling 4:
                                Tromsø 2 - Lørenskog 1-1
                                Rosenborg 2 - Follo 2-0
                                Tabellen

Kommentar

• Mr.Lee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 736

Foxes fishing for Kippe

By Kent Hedlundh - Created on 11 Jun 2007

Related links

Leicester are believed to be trailing former Liverpool man Frode Kippe.
                                  Reports emanating from Norway suggest Leicester are weighing up a move for the central defender.

Kippe is currently playing for Lillestrom after failing to establish himself at Anfield during his three years at the club.

The 29-year-old has recaptured his best form at Lillestrom and he has been a consistent figure in the side over the last few seasons.

Leicester are thought to have had Kippe watched during Sunday's defeat to Brann as they target potential signings for next season.

Kippe is in the dark regarding any interest from Leicester.
                                  "I haven't heard anything," Kippe told Nettavisen.

Kommentar

• hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

TV2-sporten meldte nettopp at Fjørtoft ikke blir straffet for uttalelsene om dommeren etter Brann-kampen.
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

RB

SKADET: Simen Brenne ble skadet mot Brann. FOTO: TOM GUSTAVSEN

Brenne på sidelinja

ÅRÅSEN:
                                      Simen Brenne pådro seg en «legghøne» i kampen mot Brann. Han håper å rekke Vålerenga-kampen.

Av Morten Svesengen

Publisert 12.06.2007 - 16:09 Oppdatert 12.06.2007 - 16:40

Det var i duellen med Brann-spilleren Tijan Jaiteh i søndagens toppkamp at Brenne fikk smellen som gir ham noen dager på sidelinja.
                                      – Det var en kraftig smell jeg fikk, og sett i ettertid burde jeg gått av tidligere i Bergen, sier Brenne.

Vil trene torsdag
                                      Men midtbanespilleren som forlot Bergen på krykker mandag morgen, håper han rekker å bli klar til kampen mot Vålerenga søndag.
                                      – Det kjennes bedre ut nå, og jeg satser på å trene igjen torsdag, sier han.
                                      Det har også LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen håp om.
                                      – Alltid vanskelig å spå, men framgangen var bra fra mandag til tirsdag, sier Karlsen.

Ikke alvorlig for Husár
                                      Martin Husár skal lånes ut til Ham-Kam fra 1. juli. Mandag måtte han gå ut med en kneskade i 2. divisjonskampen mot Steinkjer. Slovaken hadde vondt, og man fryktet en alvorlig skade som kunne stoppet utlånsavtalen.
                                      Men tirsdag viste undersøkelser av kneet at det ikke er en alvorlig skade.
                                      – Han fikk en støtskade i kneet. Det dreier seg ikke om en vridning, og derfor regner jeg med at det vil gå over raskt. Langvarig er det uansett ikke, sier LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen.
                                      Eirik Bertheussen ble også skadet i 2. divsijonskampen. Han fikk en trøkk i ei tå, men er også ventet tilbake i løpet av uka.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

lsk.no

[Synes at denne stillingsannonsen fortjener en plass i Nyhetstråden]

LSK søker spillerutvikler

Lillestrøm ønsker å utvikle Tippeligaspillere i eget område og ønsker derfor å tilsette spillerutvikler i fulltidsengasjement.

Spillerutvikler vil ha ansvar for definerte talenter i alder 12-17 år i egen klubb og ellers i nærområdet. I tillegg vil LSK intensivere arbeid mot barn/ungdomsskole og skolefritidsordning. LSK har egen linje på Skedsmo videregående skole og det må forventes noe instruktørarbeid også på det nivået.

Viktige relasjoner:
                                        • Toppspiller utvikler i LSK (Erland Johnsen)
                                        • Trenere i LSK
                                        • Samarbeidsklubber
                                        • KA i Akershus
                                        • Trenere aldersbestemte landslag
                                        Vi søker ambisiøs trener med relevant utdanning og med erfaring fra trening på aldersbestemte nivåer.

Henvendelse
                                        Frank Grønlund
                                        97743426
                                        frank@lsk.no

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

Dommeroppsettet for 10, 11, 12 og 13. serierunde (fra 100 % Fotball)

LSK - Vålerengen: Terje Hauge

RBK - LSK: Espen Berntsen

LSK - Start: Brage Sandemoen

Sandefjord - LSK: Tom Harald Hagen

Kommentar

Working...