juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Bladet Tromsø (100% Fotball)

ØNSKET: LSK-spiller Kasey Wehrman er ønsket i FFK. (
    Foto: Digitalsport )

- FFK er interessant

Kasey Wehrman er bosmanspiller når overgangsvinduet nå åpner, og selv mener han FFK kan bli hans neste klubb.

Av: André Bruvold
    Publisert: 16.06.2007 kl. 09:56
    Endret: 16.06.2007 kl. 10:05

– Det er interessant. Jeg har snakket med Per-Morten Haugen (FFKs hjelpetrener) på telefon et par ganger. Han kjenner jeg godt fra min tid i Moss og jeg har fått forståelsen for at de virkelig ønsker meg, sier Wehrman til Fredrikstad Blad.
    Tidligere har Fredrikstad-investor Terje Høili uttrykt at han ønsker seg Lillestrøms Kasey Wehrman på laget.

Siste norske klubb
    Fredrikstad kan bli Wehrmans siste norske klubb, før han vender nesen sin mot Australia igjen. Med lang fartstid i fotballen, ønsker Wehrman seg et tilbud i samsvar med erfaringen han innehar.
    – Det jeg har sagt er at jeg ønsker en kontrakt som strekker seg over flere sesonger, ettersom dette trolig blir min siste klubb her til lands. Jeg er ikke ung lenger, men jeg håper at den klubben som satser på meg betaler for erfaringen min, sier han til Fredrikstad Blad.
    – For å si det slik: Jeg trives veldig bra i Lillestrøm, men vil vurdere alle tilbud seriøst. Det er positivt at jeg er ønsket av flere, men først må det skje ting ved forhandlingsbordet. Så får vi se hva det blir til, avslutter han.

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3218

Opprinnelig skrevet av RSP
      Dagbladets sportsredaksjon presenterer i dag vårens Tippeliga-lag, i 4-3-3-formasjon, basert på spillernes prestasjoner hittil i sesongen. Hele fire LSKere er inne:

Anders Rambekk
      Pål Steffen Andresen
      Shane Stefanutto
      Bjørn Helge Riise

Særlig moro synes jeg det er at både Pål Steffen og Shane er med.

Hele saken:

http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article1123013.ece
      Dagbladets kommentarer til våre fire:

Anders Rambekk: Er skjøvet ut på back etter et par sesonger på stopperplass, og løser oppgavene slike Nordlie krever: Sikker bak, villig offensivt.

Pål Steffen Andresen: Nyter Nordlies fulle tillit. I det øyeblikk han forstår hvor god han er, så er han i landslagsdiskusjonen.

Shane Stefanutto: Det er ikke opplagt at Marius Johnsen går rett inn i Tom Nordlies startellever. For Stefanutto har blomstret. Bedre framover enn bakover.

Bjørn Helge Riise: Kanskje sesongens profil så langt. Oppofrende som få, råsterk mentalt og god til å finne innleggsplass. Inne i landslaget.

gilbert

Kommentar

• morten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 2156

Nordlie vil ha dommerne på treningsfeltet

LILLESTRØM (VG Nett) Tom Nordlie inviterer gjerne Tom Henning Øvrebø med på Lillestrøms treningsfelt.
        [FONT=Arial]Av JAMEL RAKE

[/FONT]
        [FONT=Arial,Helvetica]
        VIL UTVIKLE DOMMERSTANDEN: Tom Nordlie. Foto: Scanpix
        [/FONT][FONT=sans-serif]VG Nett følger:

Lillestrøm-treneren tror norske toppdommere kunne ha utviklet seg «fra bra til bedre» om de hadde deltatt på fotballtreninger.

- Kanskje de skal dømme på en trening hos noen lag gjennom en uke. Vi hadde vært dårligere som lag, om vi bare hadde spilt kamper.

Les også:
        Occean-karantene skaper hodebry

- Det å invitere dommere på noen treninger, kanskje i første eller andredivisjon, vil være med på å øke fotballforståelsen, sier Nordlie til VG Nett.

Positiv til Nordlie-forslag

Lillestrøm-treneren er for øvrig av oppfatning om at norske dommere ville vært bedre om de fikk drive på heltid. En idé fotballforbundets dommersjef, Rune Pedersen, så langt ikke har vært veldig begeistret for.

- Det er ikke sikkert vi hadde vært bedre trenere heller, om vi ikke hadde drevet på heltid, sier Nordlie til VG Nett.

Les også:
        Iversen hudfletter dommerstanden

FIFA-dommer Tom Henning Øvrebø, av mange ansett som Norges beste, er positiv til Nordlies forslag.

- Alt som kan være med å bidra til å utvikle dommerne, er positivt, og dette forslaget er én av tingene man kunne gjort.

I fokus flere ganger

- Men en ting er tidspunktet treningene går på. En annen er jo hvilket forhold man får til lagene, dersom man bare skulle trene sammen med for eksempel Vålerenga, Lyn, Stabæk eller Lillestrøm hele tiden, sier Øvrebø - som også tror forslaget kunne la seg gjennomføre med treninger i lavere divisjoner.

Han har selv vært i fokus flere ganger denne sesongen. I Stavanger ble han hudflettet av Viking-trener Uwe Rösler etter kampen mot Sandefjord i april.

På Åråsen 13.mai, viste han ut Peter Ijeh etter at nigerianeren skal ha sagt «fuck off» gjentatte ganger.

Nordlie: - Dommerne er gode nok

Men Tom Nordlie har heller ikke gjemt seg bort etter kontroveriselle dommeravgjørelser. Han ble kalt inn på teppet av egen ledelse, etter å ha skjelt ut dommer Svein Oddvar Moen etter bortekampen mot Odd i midten av april.

- Jeg vil presisere at jeg synes dommerne er gode nok. Jeg aksepterer at de gjør feil, men er opptatt av at det er lik linje på hver kamp, sier Nordlie til VG Nett - og legger til at:

- Vi trenere for sørge for å passe på oss selv, og ikke være dømmende der vi sitter på vår høyeste hest. Plutselig er det vi som faller ned.

(VG NETT 16.06.07 kl. 12:00, sist oppdatert 16.06.07 kl. 10:39)
        LILLESTRØM (VG Nett) Tom Nordlie inviterer gjerne Tom Henning Øvrebø med på Lillestrøms treningsfelt.
        Badekar
        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Kanarizz2
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 355

Søgård klar for krigen

KRIGER: Espen Søgård er klar for krigen mot Vålerenga. ( Foto: Digitalsport )
          Relaterte klubber
          Lillestrøm
          Stiftet: 02.04.1917
          Hjemmebane: Åråsen
          Tilskuerrekord: 13595
          Neste kamp: 17.06.2007 Lillestrøm-Vålerenga
          Mer om Lillestrøm
          Vålerenga
          Stiftet: 29.07.1913
          Hjemmebane: Ullevaal
          Tilskuerrekord: 23591
          Neste kamp: 17.06.2007 Lillestrøm-Vålerenga
          Mer om Vålerenga

Relaterte ligaer

Når det nærmer seg oppgjør mellom Lillestrøm og Vålerenga er det umulig å komme utenom Espen Søgård, midtbanekriger på Lillestrøm og selverklært Vålerenga-hater.

Av: André Almløv
          Publisert: 16.06.2007 kl. 14:13
          Selv om Søgård har vært ute av LSK-laget er det mange som mener han bør spille søndagens kamp på grunn av hans følelser overfor oppgjøret mot Vålerenga. Hvis han får sjansen er han klar.
          - Jeg har såpass sterke følelser for Lillestrøm at det er helt naturlig for meg å mislike Vålerenga. Disse følelsene fikk jeg allerede da jeg så på LSK som liten gutt, og de har fulgt meg etter at jeg ble LSK-spiller, sier Søgård.

Eget liv
          Kampen på Åråsen er så godt som utsolgt, og både supportere og spillere kan forvente seg en ramme rundt kampen de sjelden opplever her til lands.
          - Kampene mot Vålerenga er alltid tøffe og lever sitt eget liv. Det er mye folk og stor stemning, og det har ikke så mye å si om et lag er i toppen og det andre i bunnen av tabellen. Det laget som kjemper best tar poengene, sier Søgård, som håper på tillit av trener Tom Nordlie.

De to beste
          Et annet artig poeng i dette oppgjøret er at LSK-trener Tom Nordlie faktisk har trent Oslo-laget.
          - Det er klart det var litt spesielt å trene Vålerenga for meg som er lillestrømling, men jeg tror nok supporterne er mer opptatt av dette oppgjøret enn vi er. Det er tross alt landets to beste supporterklubber som braker sammen, mener Nordlie.

Godt forberedt
          Som vanlig har LSK-treneren og hans assistent Cato Bakkemo gjort en grundig jobb med å bli kjent med sin kommende motstander.
          - Vi er godt forberedt til kampen. Vi kjenner VIF fra før, og oppladningen er så optimal som mulig, sier Bakkemo, som kan fortelle at han har gjennomgått VIFs to siste kamper på video og sett på hvordan de angriper, forsvarer seg, og slår dødballer.

Tre mann ute
          Hos Lillestrøm er Olivier Occean og Frode Kippe ute med karantene etter å ha pådratt seg gule kort i slåsskampen i Bergen. Simen Brenne pådro seg en skade mot Brann, og gjennomførte sin første trening på fredag. I følge Nordlie er det 50 prosents sjanse for at han blir spilleklar.

Nye fjes
          Det kan med andre ord bli mange forandringer på Lillestrøm-laget. Dan Anton Johansen, Kasey Wehrman og Espen Søgård kan alle bli nye fjes fra Brann-kampen.
          Trolig stiller Tom Nordlie med dette laget (4-4-3):
          Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Pål Steffen Andresen, Anders Rambekk, Shane Stefanutto – Espen Søgård, Kasey Wehrman, Khaled Mouelhi – Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Magnus Myklebust.

Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.
          ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• RoyVaadal
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 4055

http://www.rb.no/lokal_sport/article2828965.ece

Foto EIRIK HAGESÆTER INDRELØPER: Khaled Mouelhi spilte sentral på midtbanen mot Brann. I kveld er han høyre indreløper når Vålerenga kommer på besøk. [Høyre] FOTO: EIRIK HAGESÆTER
            Nordlie fokuserer på det positive

ÅRÅSEN:

Tom Nordlie har analysert en svak siste halvtime mot Brann. Men overfor spillerne fokuserer han mest på den positive 1. omgangen.
            Av Per Kristian Torvik Publisert 17.06.2007 - 06:30

– Det var mange hengehoder etter at Brann tok ledelsen og øke til 2-0 like etterpå. Men de første 55 minuttene var fantastiske, og det klart beste vi har gjort i min tid på Åråsen, sier LSK-treneren.

Derfor tror han spillerne har ristet av seg skuffelsen, slutter å la seg prege av baklengsmål – og scorer når de store sjansen byr seg.

– Jeg ser ingen fotballfaglig negativ grunn til at vi klappet sammen. Det var en mental greie. Jeg tror vi er i stand til å fortsette i samme spor som før pause mot Brann.
            Brenne spiller

Som vanlig har Nordlie hatt mange lag i tankene før en kamp. Og som vanlig kommer han etter all sannsynlighet til å ende på det han har trodd mest på gjennom uka. Selv om Simen Brenne ble skadet i Bergen, ikke spilte mot Orkla og trente alternativt flere dager, er han med all sannsynlighet klar igjen i kveld.

– Jeg har hatt tre sentrale midtbanealternativer i tankene. Simen er med i dem alle.

De to som spiller sammen med ham er Kasey Wehrman sentralt og Khaled Mouelhi som høyre indreløper. Nok en gang faller Espen Søgård utenfor 11'eren i en hårfin avgjørelse.

– Jeg syntes Wehrman og Mouelhi fungerte bra sammen i en halv time mot Orkla, og fikk en bekreftelse på at Mouelhi kan spille på høyresida.

– Bjørn Helge Riise blir høyreving. Du er ikke redd for at det vil svekke løpskapasiteten i laget?

– Han kommer til å engasjere seg voldsomt likevel, så det er jeg sikker på kommer til å gå bra.
            Mister hodestyrke

Nordlies største bekymring er duellstyrken på dødballer når både Frode Kippe og Olivier Occean soner karantene for tre gule kort.

– Jeg liker å ha mange av de høye spillerne inne i motstanderfeltet på frispark og cornere. Det blir færre av dem denne gangen. Nå må vi satse på at Anders Rambekk, Pål Steffen Andresen og Arild Sundgot ordner opp, kanskje med hjelp av Wehrman.

– Hva taler mest for at LSK-seier mot erkefienden i kveld?

– Vi er i bra form. Vålerenga har et større press på seg. Men disse kampene er spesielle. Vålerenga har skapt mange sjanse, men ikke fått uttelling. Det forteller meg at det er et potensial i laget. De har fått 22 sjanser imot. Det er lite. Men når motstanderne har scoret på ti av dem, har de et problem, sier Tom Nordlie.
            RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

Foto: Scanpix.

Med rett til å hate

Fra kampprogrammet: Espen Søgård er den eneste LSK-spilleren som får lov til å si akkurat hva han vil i forkant av kampene mot VIF. Fetsokningen mener det ikke kunne vært på noen annen måte.

Artikkelen er hentet fra LSKs kampprogram mot VIF på søndag. Kampprogrammet får du kjøpt før hver eneste hjemmekamp utenfor Åråsen stadion og koster 20,-. Skulle du glemme å kjøpe på kampdag kan du stikke innom På Sparket på Åråsen. Der selger de forrige kamps kampprogram.

Innholdet mot VIF er bl.a. profilsak på Frode Kippe, Espen Søgård og VIFs Freddy dos Santos. I tillegg til et intervju med Petter Myhre.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Jeg tror ikke de hadde klart å holde meg igjen. Jeg hadde sagt det hadde ønsket likevel. Derfor ble Jan Åge (Fjørtoft) og jeg enige om at jeg får si hva jeg vil. Det blir så mye enklere av det, sier Espen Søgård med et stort glis.

Elsker å slå VIF
              Når LSK så møter Vålerenga hjemme på Åråsen, er derfor Espen sjelden vanskelig å få tak i. Han stiller opp for media, og forteller om sin historie. En supporter som ble fotballspiller. En som har vært blant massene, og støttet heltene i kamp etter kamp. Med sterke følelser for LSK, og med et noe ambivalent forhold til Vålerenga.
              - Jeg elsker selvsagt mer enn jeg hater. Det blir kanskje for drøyt å si at man hater en annen klubb, men jeg kan i alle fall si at jeg elsker å slå de, sier Søgård med et smil.
              - Jeg har et stort brennende hjerte for LSK, og derfor har jeg også et ganske spesielt forhold til Vålerenga. Jeg kan si det så enkelt som at jeg aldri i verden kunne ha spilt for den klubben, meddeler han så videre.
              For fetsokningen er som alle vet en lokal gutt. Han kom til LSK allerede som junior fra moderklubben Fet, men da hadde han allerede vært på Åråsen i lang tid.
              - Jeg er oppvokst med LSK som favorittlag. Jeg har på sett og vis fått det inn med morsmelken, og det har aldri vært noe annet lag for meg i Norge. Jeg begynte å gå tidlig på Åråsen, og det er ganske spesielt nå å se tilbake på tiden som supporter. Jeg visste ikke hva som ventet meg, men føler meg veldig priviligert nå.
              Likevel har det vært hardt arbeid for Søgård opp gjennom årene.
              - Jeg var ikke den beste på laget mitt når jeg var yngre. Det var flere som hadde et større talent enn meg, men jeg bestemte meg for å satse. Jeg ville se hvor langt jeg kunne komme, og det er fortsatt der motivasjonen min er, sier han og innrømmer så at han tidlig ønsket å bli fotballproff.
              - Når jeg gikk på videregående på Bjørkelangen var jeg egentlig ikke i særlig tvil. Jeg ville bli fotballspiller på heltid. Det var det jeg fokuserte på, og det var det jeg skulle klare, sier han og får så spørsmålet om hva han skal gjøre den dagen fotballkarrieren er over.
              - Jeg vet ennå ikke hva jeg skal bli, men nå er jeg bare 27 år, og føler at jeg har igjen ganske mange år som fotballspiller. Jeg kan i alle fall spille til jeg er 35-36 år.

Sette seg mål
              Utenlandsdrømmen har han også, og for noen år siden ble han invitert på treningen til Aston Villa.
              - Jeg reiste over, og lærte mye i forhold til den korte tiden jeg var der. En kjempemotivasjon å bli invitert. Jeg ønsker meg selvsagt ut igjen en eller annen gang. Det må ligge i bunn uansett. At man må kunne sette seg mål om å bli bedre enn det man er.
              Han har også vært innom landslaget, og det har resultert i to landskamper for Norge.
              - Utrolig gøy. Jeg vil tilbake dit. Det ga mersmak.
              - Men den eneste måten å få det til på er å jobbe knallhardt for LSK.
              Derfor har Espen nå et mål om å spilll seg inn med fast plass blant de elleve som starter kampene. Den seinere tid har han vært både inne i varmen, og ute i kulden.
              - Jeg må bare gjøre det jeg alltid har gjort. Stå på 100%, og gi alt i alle dueller. Jeg vil tilbake, og jeg kommer til å gjøre alt.
              Søgård kommer i alle fall å gi alt i søndagens kamp hvis han får spille.
              - Jeg gir alltid alt når jeg spiller, men mot Vålerenga kommer motivasjonen av seg selv. Det er jo alltid så gøy å vinne mot de, avslutter han med et stort glis.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Foto: Scanpix

- Må tenke annerledes

Tom Nordlie innrømmer før søndagens oppgjør mot VIF at han har litt hodebry med å ta ut laget. - Folk begynner å komme i form, sier han til LSK.no.

- Det er tre mulige lagoppstillinger jeg tenker på. Det er om vi skal bruke Bjørn Helge Riise på midten eller dytte han fram. Om Pål Strand, og Espen Søgård skal spille eller ikke. Om vi skal bruke Kasey Wehrman eller Khaled Mouelhi. Det er like vanskelig hver gang, men nå begynner flere og flere å komme i form. VI har i tillegg Olivier Occean og Frode Kippe ute, så da må vi tenke litt annerledes, sier Nordlie.
                At det er Vålerenga som er motstander på søndag er noe han selvsagt synes er spesielt. Selv om han har vært trener for Oslo-klubben før er det kjærligheten til LSK som får han til å glede seg til kampen.
                - Jeg har trent så mange lag nå, og Lillestrøm er viktigst for meg. Det er her jeg arbeider og her jeg har hjertet mitt fra barns ben av. Det er det som teller.
                Og at Espen Søgård gleder seg litt ekstra forstår han godt.
                - Ja, det skjønner jeg. Alle kampene er viktig for oss, men for fansen og for Espen Søgård er dette viktigere enn resten av kampene.
                Fetsokingen med tidligere tribuneplass på Åråsen innrømmer selv også at dette er en spesiell kamp.
                - Det blir en artig kamp med mye folk, og tøff stemning. Det er sånne kamper vi spiller og trener for resten av året.
                - Det laget det er mest morsomt å vinne mot er VIF. Den følelsen fikk jeg allerede da jeg gikk på LSK-kamper som liten gutt, og har vært med meg hele tiden.

Se hele intervjuet på LSK-TV

Kommentar

• dIsTurBeD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 668

"Vålerenga ligger nede. Vi skal knuse dem"

«Vålerenga ligger nede. Vi skal knuse dem»

...men så reiser Kasey trolig fra Åråsen

LILLESTRØM (VG Nett) Få kamper i Norge har mer prestisje i seg enn hatoppgjøret mellom Lillestrøm og Vålerenga. I kveld møtes imidlertid topp mot bunn.
                  FERDIG I LSK?: Kasey Wehrman kan forsvinne i sommer. Foto: Solum, Stian Lysberg

VG Nett LIVE:
                  Lillestrøm - Vålerenga 20.00

For mens Lillestrøm i øyeblikket kjemper om serieledelse, sliter Vålerenga tungt i bunnen av eliteserien på en ellevteplass - med ni poeng på like mange kamper.

Les også:
                  Occean-karantene skaper hodebry

Kasey Wehrman, som ser ut til å starte sentralt på midten for LSK, mener det bør bli lett match.

- Vålerenga ligger nede. Vi skal knuse dem, gliser han - før han raskt legger til:

- De har mange gode spillere. Men de har hatt mye uflaks, blant annet mot Fredrikstad, der de hadde sjanse etter sjanse, sier Wehrman til VG Nett.

Til FFK?

Han kan selv fort havne i plankebyen. Trolig er hans Lillestrøm-karriere slutt når vårsesongen er over, og australieren skal være ønsket av FFK.

Les også:
                  Nordlie vil ha dommerne på treningsfeltet

- Fredrikstad er en fin klubb, og laget ser ut til å ha blitt mer stabilt. Selv om de ser litt uorganiserte ut i perioder, har de mange gode spillere. FFK er absolutt et alternativ, sier Wehrman, som samtidig må vedgå at han helst vil bli på Åråsen.

- Men alt kan ikke vare evig, sier han.

- Vålerenga nødt til å vinne

Lagkamerat Bjørn Helge Riise ser frem til å forsøke å revansjere 1-3-tapet mot Brann forrige helg.

- Det kommer til å bli mye kriging, og høyt tempo. Vålerenga er nødt til å vinne i og med at de ligger langt nede akkurat nå.

- Er det de som har presset på seg?

- Nei, vi ligger tre poeng bak Brann, og har lyst å fortsette å ligge i toppen. Jeg vil vinne - og dette skal vi vinne.

Trener Tom Nordlie trente Vålerenga i 2000-sesongen. Han vet hva oppgjørene mellom Lillestrøm og VIF betyr.

- Det er et derby med masse følelser blant supporterne. Men for meg er det viktig å vinne igjen etter tre kamper uten seier, sier Nordlie.

(VG NETT 17.06.07 kl. 12:00, sist oppdatert 17.06.07 kl. 12:50)

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7131

Fotballmagasinet.no om LSK-VIF (fint om folk klikker og leser og ikke limer inn, jeg får betalt pr. klikk...)

Riise: - Kan ikke være bekjente av dette

Grindheim lover poenghøst

- Vet ikke hvorfor vi er så ujevne

Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

Fikk som fortjent.

vif var best i dagens match på Åråsen, ferdig snakkast. Det ble med en lynvisitt inn i mixed sone for å få noen kommentarer fra Espen, Steffi og Tom. Tynne saker denne gangen.

Skrevet av Ronnie Hallén

Det er helt på det rene at det er lenge siden LSK har vært så langt unna poeng, som de var på Åråsen i dag. Ja vi har tapt mot jallalag som Tromsø og Odd, men det er sjelden at LSK går av matta på Åråsen uten å ha vært en reell trussel mot motstanderen. I dag var poengtapet fortjent. Ikke kan vi skylde på dommeren heller…

Tom stod foran pressen etter kampen og virket oppriktig flau, noe han også ga uttrykk for flere ganger.

- Faen, kan ikke stå å spille fotball, det var ingen bevegelse før pause, vi var skamfulle da vi kom inn til pause. Det ble litt bedre i 2. omgang, men totalt sett var dette altfor dårlig. Kan bare beklage til de som kom hit i dag at vi ikke klarer å prestere bedre.

Oppladningen inn til kampen hadde vært meget bra. God treningsuke og på tross av tap til slutt, hadde gutta med seg en times tid med festfotball borte mot Brann. Tom mener at verken system eller formasjon ville spilt noen rolle i dag, prestasjonene på banen var for dårlige.

- Vi taper og vinner sammen, men jeg tror ikke jeg kunne gjort veldig mye annerledes inn mot denne kampen. Og jeg vil ikke høre på noen som snakker om dårlig innsats fra gutta. Innsatsen var upåklagelig, men vi evnet ikke å vinne de avgjørende duellene eller få med oss at det må bevegelse til. Nå har gutta fått hjemmelekse og skal tenke over hva som gikk galt og hva vi kunne gjort annerledes.

- Du gjør noen grep i pausen. Hvorfor?

- Jeg måtte gjøre noe for å få mer fart og bevegelse, spesielt på midten. Og så ville jeg ha Bjørn Helge ned, nesten uansett hvilke alternativer jeg hadde på topp. Og strengt tatt ble både vi og fansen litt bedre i 2. omgang.

For dårlig av oss.
                      Espen var skuffa som faen. Først og fremst på grunn av tapet, men også på grunn av at han nok en gang var satt ut av laget.

- Det er Tom som tar ut laget, men jeg hadde fryktelig lyst til å spille i dag.

- Så fikk du sjansen som høyreback. Vi som husker deg som fersk på LSK2 for mange år siden, minnes en tøffing på backen.

- Fikk signaler om at jeg var aktuell på to plasser før kampen og back er en posisjon jeg kan trives godt i.

Med en omgang på benken og en på banen, gjør han seg opp sin mening om hvorfor det gikk som det gikk og analysen er enkel.

- Vi skaper for få sjanser og slipper til et enkelt mål som vi burde ha avverget. Spilte vår dårligste kamp på lenge, gjør en masse feil valg, flytter ikke beina, taper for mange dueller og får ikke til så mye spill.

- Er vi preget av at Kippe og Occean er ute?

- Nei, det har ikke noe å si. Stallen er så brei og god at det ikke får sånne utslag som i dag. Nå skal vi holde humøret oppe og bite godt fra oss i de kommende kampene før ferien.

Må heve oss.
                      En av de minst dårlige i dag var Steffi. Tapte knapt en duell, var ballsikker og spilte som en meget erfaren midtstopper. Men, han roper et varsko.

- Vi kan ikke levere sånne forestillinger som vi gjorde i dag. Dette var langt under vårt normale nivå og hever vi oss ikke, får vi kjempestryk mot trøndera.

- Det virket ikke som vi var klar for kamp?

- Vi var tente som bare det før kampen og tidligere i uka holdt Espen et flammende innlegg om hvor viktig det er at vi vinner disse kampene. Vi fikk det bare ikke til i dag.

Steffi har levert varene sine siden han kom inn for Kippe i kampen borte mot Godset. Borte er juniorfeilene, nesten helt borte er de håpløse langpasningene og han er blitt en mer spillende midtstopper. Og han takker Tom for fremgangen.

- Har fått mye tillit fra Tom og han har gitt beskjed om at vi skal prøve å være konstruktive og at det ikke er verdens undergang om vi ikke lykkes med alt. Ettersom jeg kun hadde to uke mer trening før kampen mot Godset, hadde jeg en del grunntrening å ta igjen i forhold til de andre, men nå begynner det å se mye bedre ut. Formen er fin og jeg holder akillesen i sjakk foreløpig, selv om jeg tror jeg nok må under kniven etter denne sesongen.

- Mer konkurranse i de bakre rekker med storkjøpet av Marius Johnsen. Du tar det på strak arm?

- En veldig bra signering. Marius er en klassespiller som vil heve troppen. Viktig med en god og brei stall skal vi kjempe om gull samt spille i Europa.

- Trøndera er neste match, kanskje ingen som forventer noe etter de siste kampenes magre poengfangst?

- Vi reiser for å hente tre poeng og det skal vi kjempe hardt for å få. Nå er vi skikkelig revansjesugne og det skal RBK få smake.

kfl.no takker for følget og avstår med å kåre Dagens Bøffel i dag. Noen var bedre enn andre, men skuffelsen er så altfor stor…
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

– Skuffa, flaue og skamfulle

ÅRÅSEN:
                        Tom Nordlie og spillerne var ikke fornøyde med prestasjonene mot Vålerenga.

Av Bjørn Erik Loeng
                        Publisert 17.06.2007 - 22:54 Oppdatert 18.06.2007 - 01:20

Kampfakta
                        LSK – VIF 0-1 (0-1)
                        • Åråsen. Mål: 0-1 [18] Morten Berre. Gult kort: Dan Anton Johansen, Khaled Mouelhi, LSK. Allan Jepsen, Morten Berre, VIF.
                        • Tilskuere: 11.437. Målsjanser: LSK 2, VIF 5. Cornere: LSK 6, VIF 7.
                        Lillestrøm tapte 0-1 for Vålerenga søndag kveld, og imponerte ingen når det gjaldt å skape farlige målsjanser.
                        Trener Tom Nordlie hadde ingen forklaring på hvorfor det gikk som det gikk.
                        – Det finnes ingen unnskyldning. Man kan ikke skylde på for dårlig tenning. Kanskje spillerne vil for mye, sier han.
                        Morten Berre scoret kampens eneste mål etter 18 minutter. I den første omgangen skapte ikke hjemmelaget noe som kunne minne om scoringsmuligheter.
                        – Vi er skuffa, flaue og skamfulle, ikke for tapet, men for måten vi opptrer på, sier Nordlie.
                        Han synes heller ikke at Vålerenga imponerte stort i kampen.
                        – Det var en jevnt dårlig fotballkamp.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Nettavisen (fxt)

Nordlie nekter å kjefte

LSK står med ett poeng på fire kamper. Nå skal Tom Nordlie bygge opp spillerne med «positiv feedback»

Av Marius Vik

ÅRÅSEN (Nettavisen): LILLESTRØM-VÅLERENGA 0-1:
                          Tom Nordlie har fått mye medieoppmerksomhet for det mange oppfatter som et nokså hissig gemytt. Men de som venter at stasjonære LSK-spillere skal få en kraftig skyllebøtte etter den tafatte innsatsen mot Vålerenga, vil bli skuffet.

- Ingen krise
                          Nordlie vil nemlig bygge opp spillerne sine - med positiv respons.
                          - Vi skal ikke overanalysere denne kampen, da vil ikke Nettavisen få annet å skrive om frem til onsdag, flirer 45-åringen, før han skynder seg å si at tapet var et «helvete».
                          Men:
                          - Det er ingen grunn til å rope krise. Det er kun tre poeng opp til toppen, og det er ikke mer enn en uke siden vi gjorde årsbeste.
                          - Nå er tida inne for å fokusere på det positive. Vi er fortsatt med der oppe, vi har gjort mye riktig denne sesongen, og nå er tida inne for å se på hva som har vært bra, mener LSK-treneren.

Best i syv av ti
                          Og selv om Lillestrøm aldri helt har fått tatt ut hele sitt potensial, har mye gått riktig så bra denne sesongen. I ni av ti runder har laget vært på topp to på tabellen – i syv av disse faktisk helt på toppen. Laget har skapt sjanser i hopetall, og står med den beste målforskjellen i Tippeligaen. Samhandlingen – unntatt i denne kampen mot Vålerenga – har fungert stadig bedre, og fjorårets akilleshæl, de defensive blemmene, er i ferd med å forsvinne:
                          Bare Stabæk har sluppet inn færre mål i årets Tippeliga.
                          - Men uttellingen vår er for dårlig, og i dag skaper vi i tillegg altfor lite; to halvsjanser er forferdelig.
                          - Nå får vi bare løfte hendene og innrømme vi var dårlige, så skal vi jobbe med det vi ikke har vært bra, samtidig som vi skal beholde humøret i spillergruppa og fokusere på det som har vært bra, og forsterke dette, lover en slagen, men ikke nedslått Tom Nordlie.

- Vi var tafatte
                          Fullt så positive klarte ikke Lillestrøm-spillerne å være etter tapet for naborivalen.
                          - Dette var en dårlig dag på jobben. Vi står stille og spiller fotball, og det vinner man ikke kamper på, mener Espen Søgård.
                          - Vi tapte alle dueller, og var tafatte i dag, sier en oppgitt Bjørn Helge Riise.
                          Nå lover den løpssterke duoen hevn – mot Rosenborg førstkommende torsdag.
                          - Vi kommer tilbake på torsdag, jeg er ikke bekymret over dette, hevder Søgård.
                          - Trenden skal snus mot Rosenborg, lover en offensiv Bjørn Helge Riise.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

LSK-VIF 17.06.2007 (Banens 3 beste; fra Aftenposten)

Som vanlig kårer Aftenposten i sin papirutgave banens 3 beste etter hver kamp. Ingen fugler blant de 3 etter denne kampen.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

Børsen LSK-VIF (fra RB)

Publisert 18.06.2007 - 06:30

Lillestrøm – Vålerenga 0-1 (0-1)

Kampkarakter: 5
                              Stadionstemning: 8

Åråsen.
                              Mål: 0-1 [18] Morten Berre.
                              Gult kort: Dan Anton Johansen, Khaled Mouelhi, LSK. Allan Jepsen, Morten Berre, VIF.
                              Tilskuere: 11.437.
                              Målsjanser: LSK 2, VIF 5.
                              Cornere: LSK 6, VIF 7.
                              Dagens kanarifugl: Pål Steffen Andresen.

LSK (4-3-3):

Heinz Müller 6
                              Kan ikke lastes for VIFs ledermål. Gjorde i tillegg en meget god redning på Fredheim Holms sjanse, og var ved siden av Andresen den eneste som kunne være bekjent av førsteomgangen. Gjorde flere gode redninger etter pause. Våken da han slo Fredheim Holms bananskudd over.

Dan Anton Johansen 2
                              Tilbake fra start for første gang siden april. Fikk VIF-debutanten Brix som motstander. Klarte seg greit defensivt. Offensivt var det langt unna det nivået som kreves. Slurvet enormt med pasningene. Pådro seg sesongens andre gule kort og ble byttet ut ved pause.

Pål Steffen Andresen 6
                              Sterk i duellene. Ryddet unna det som kom og var den eneste LSK-spilleren som var god før pause. Fulgte opp med godt spill også etter pause. Tar oftere initiativ framover og er på vei til å bli en meget god midtstopper.

Anders Rambekk 5
                              Varierte fra det meget gode til det svake de første 45. min. Gjorde mange kloke valg defensivt. Men hadde flere dårlige pasninger. Spilte seg opp etter pause da han hadde flere gode initiativ offensivt. Totalt sett en brukbar kamp av Rambekk.

Shane Stefanutto 2
                              Startet kampen med to "snøball-innlegg", og etterpå ble det mest middels eller dårlig fra venstrebacken. Virket stresset hver gang han var involvert og var ikke å kjenne igjen fra formen de siste ukene. Slo forferdelige dødballer etter å ha satt de bra mot Brann sist. Skulle det ikke mer til enn kjøp av en konkurrent for å få ham ut av fatning?

Khaled Mouelhi 3
                              Løp mye, men virket litt for stresset de gangene han hadde ballen. Hadde LSKs eneste sjanse før pause, men både burde og kunne gått lenger før han avsluttet. Inn som sentral etter pause. Kom mer med i kampen, men gjorde for mange feil med ball. Pådro seg sesongens tredje gule og må stå over mot Rosenborg.

Kasey Wehrman 3
                              Fikk aldri noe grep om midten før pause, og ble etter hvert veldig anonym. Rotet vekk ballen for ofte og fikk aldri brukt sin gode pasningsfot. Byttet ut ved pause da trener Nordlie måtte gjøre noe etter årets svakeste omgang.

Simen Brenne 4
                              Lite involvert før pause. Lyktes heller ikke de få gangene han hadde ballkontakt før pause. Mer involvert da LSK tok over styringen i 2. omg. God avslutning på halvvolley etter corner, men avslutningen gikk like over mål. Var ofte inn i boksen og så ut som en av få LSK-spillere som kunne scoret.

Bjørn Helge Riise 5
                              Fikk kapteinsbindet i Kippes fravær. Fant seg ikke like godt til rette på høyrekanten i åpningsomgangen som ønsket. Mye bedre etter pause da han var tilbake som indreløper. Da kom han inn i kampen og var arkitekten bak flere gode angrep. Men også Riise ble stresset av å ligge under og valgte ofte tidlige løsninger.

Arild Sundgot 3
                              Tapte nesten alle dueller mot VIF-stopperne innledningsvis. En blek førsteomg. av tidenes LSK-toppscorer. Bedre med etter hvilen da LSK fikk ballen oftere langs bakken og gjennom midtbanen.

Magnus Myklebust 3
                              Fikk veldig lite til og var ganske anonym i åpningsomgangen. Våknet litt mer til liv etter pause da LSK var mer med i kampen. Men har ikke den samme flyten og formen som før skulderskaden. Mangler for tiden den touchen som skal til for å lykkes. Byttet ut i sluttminuttene.

SUM 11 MANN: 42

INNBYTTERE

Espen Søgård 5
                              (45 min. for Johansen)
                              Inn på høyrebacken. Gikk foran og viste vilje da LSK jaget utlikning. Gjorde en grei omgang som back og bidro i hvert fall til at LSK hevet seg noe etter pause.

Pål Strand 4
                              (45. min. for Wehrman)
                              LSK savnet sårt en pasningsfot og en "VIF-dødar" i 2. omg.. Da var Strand svaret. Slo betydelig bedre dødballer enn Stefanutto, men kom ikke nok med i spillet til å prege kampen.

Tore Andreas Gundersen
                              (2. min. for Myklebust)

SUM 13 MANN: 51

DOMMER:

Terje Hauge, Olsvik IL 6
                              Full kontroll på en kamp som aldri ble vanskelig å dømme. Ikke minst takket være hans innsats. Ingen kontroversielle avgjørelser.

ANALYSEN:
                              LSK uten tap for erkerivalen siden 2004 før denne. Laget virket noe overtent fra start og valgte for ofte tidlige løsninger på førstebevegelse.
                              Jevn kamp fram til Vålerenga tok ledelsen på dødball, men det var Oslo-laget som med sitt aggressive og høye press hadde satt standarden.
                              Etter ledermålet klarte ikke LSK å heve seg i det som ble årets svakeste omgang. Vålerenga v ar ført på alt. De vant den første ballen og de vant nesten alle andreballene. To gode LSK-angrep i sluttminuttene av omgangen var LSKs eneste beholdning.
                              To bytter i pausen satte litt mer fart på hjemmelaget. De overtok styringen, men klarte aldri å sette Vålerenga under hardt press i jakten på utlikning. Det ble etter hvert mest pumping av ball opp mot et VIF-forsvar som hadde full kontroll og gjestene vant fullt fortjent.

Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

RB

I BAKKEN: Freddy dos Santos lurer Shane Stefanutto. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Laterliggjort av erkefienden

ÅRÅSEN:
                                (LSK – Vålerenga 0-1). En skamfull Tom Nordlie ba om unnskyldning på egne, spillernes og LSKs vegne for den elendige forestillingen laget leverte mot erkefienden Vålerenga.

Av Per Kristian Torvik
                                Publisert 18.06.2007 - 12:21 Oppdatert 18.06.2007 - 12:22

– Det er bare å legge seg flat. Dette kan vi ikke være bekjent av, sa LSK-treneren etter tapet.

– Vi sto fotball før pause og hadde ingen bevegelse i laget.
                                – Kan du gi en god grunn til hvorfor Vålerenga dominerte 1. omgang, og dere knapt vant en eneste duell?
                                – Jeg har ingen her og nå. Jeg har sjelden eller aldri tenkt så mye som jeg gjorde i denne kampen. Byttene vi foretok i pausen gjorde det litt bedre. Men godt nok var det på langt nær. Vi må bare innrømme at Vålerenga vant en fullt fortjent seier.

Kollektiv svikt
                                De første 45 minuttene vant LSK aldri andreballene. Vålerengas midtstoppere Kjetil Wæhler og Ronny Johnsen vant duellene, og spissene var knapt nok borti ballen. Der ballene falt ned var alltid en VIF-gutt nærmest.
                                Som om ikke det var nok – etter 18 minutter kunne Daniel Fredheim Holm upresset stusse en corner bakover fra første stolpe, mens Morten Berre styrte ballen i nettet uten at noen LSK-spillere ga nok i duellen for å stoppe ham.
                                – Utilgivelig, mente Anders Rambekk.
                                – Dette var lengt fra godt nok. Og jeg skal ikke stå her og unnskylde noe som helst.
                                For Vålerenga-trener Petter Myhre ble det en søt triumf. Han lyktes med sine taktiske grep.
                                – Jeg hørte Ivar Hoff si på høyttaleren før kampen at det var en gavepakke til LSK at vi spilte uten Rune Lange og Jan Derek Sørensen. Da begynte jeg å føle at dette var vår kveld. Jeg ville ha raske spillere oppe i banen. Det hadde vi med våre to spisser og to kantspillere.
                                – Hvorfor var dere så overlegne i 1. omgang?
                                – Vi har ført mange kamper uten at vi har fått betalt tidligere i sesongen. Denne gangen måtte vi være kyniske og hindre LSK i å få i gang sitt spill. Vi var kompakte og samlet bakover på banen og ga dem ikke rom. Det var nok ganske avgjørende, sa Myhre.

Nervebunter
                                Hele LSK så ut som nervebunter fra kampstart. Pasningsspillet var under enhver kritikk. Shane Stefanutto og Khaled Mouelhi slo hvert sitt horrible frispark fra gode posisjoner langt opp på tribunen.
                                Kasey Wehrman hadde ingen god dag, mens Simen Brenne var usynlig og Bjørn Helge Riise bare ble et oppspillspunkt som høyreving.
                                – Kollektivet sviktet. Det nytter ikke skylde på enkeltspillere. Kjeft er heller ingen løsning. Nå må vi sette oss ned og analysere situasjonen. Det er kamp igjen allerede torsdag.
                                Da skal LSK til Lerkendal og må heve seg 100 prosent.
                                – Vi har vært solide i år. En time mot Brann for ei uke siden var suveren. Jeg mener det er realistisk at det vil snu seg raskt igjen, bare vi får tygd på dette et par dager, mener Tom Nordlie.

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

lsk.no

Heinz skuffet

Heinz Müller klarte ikke å glede seg over at Åråsens publikum kåret han til dagens kanarifugl. - Vi vinner og taper som et lag. Jeg vil heller være banens dårligste så lenge vi vinner, sier Müller til LSK.no etter tapet for VIF.

Det ble tap for Lillestrøm søndag kveld, for VIFs Morten Berres scoring i det 18. minutt var den eneste ballen som havnet i nettmaskene. Heinz Müller hadde flere klasseredninger, men klarte ikke å glede seg over verken det eller at publikum kåret han til dagens kanarifugl.
                                  - Jeg vil heller være den dårligste på banen, og at vi taper. Det er at vi vinner som teller, og i dag var vi ikke bra. Vi vinner og taper som et lag, sier Heinz.
                                  - Vi kan ikke skylde på enkeltpersoner. Vi taper sammen. Vi skapte vel bare en målsjanse, og en halvsjanse på et skudd fra 18 meter.
                                  Heinz er i alle fall ikke i tvil om hvordan ståa er nå.
                                  - Å tape hjemme mot Vålerenga er ikke godt no, og vi må jobbe hardt videre nå.
                                  Derfor håper Heinz at alle tenker gjennom hvordan man skal få kommet tilbake etter ett poeng på fire kamper.
                                  - Dette var ikke godt nok, og jeg håper at når alle legger seg i kveld så tenker de litt i gjennom hva de skal forbedre.
                                  - Vi må også jobbe hardt på treningen. Få bedre resultater, avslutter Heinz.

Kommentar

• dIsTurBeD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 668

LSK vil ha Brann-spiller

ETTERTRAKTET: Erik Huseklepp har fanget oppmerksomheten til gullrival Lillestrøm. Han er antatt å passe bedre i Tom Nordlies 4-3-3-system enn Mons Ivar Mjeldes 4-4-2.
                                    Foto: scanpix

LSK vil ha Brann-spiller

Østlendingene har henvendt seg til Brann angående Erik Huseklepp.

(iBergen.no): Forrige uke tok Lillestrøm kontakt med Brann for å informere om at de ønsker å ta en prat med Erik Huseklepp. Lynvingen og teknikeren har kontrakt med Brann ut oktober måned, noe som betyr at han fritt kan snakke med andre klubber.
                                    Fart og teknikk
                                    - Vi ønsker å se nærmere på ham og ta en prat. Vi har ikke studert ham spesielt, men vi vet han har fart og teknikk og ikke passer i Brann. Vi kommer til å se på ham i kampene han spiller fremover, sier daglig leder i Lillestrøm Frank Grønlund til iBergen.no.
                                    22-åringen har tidligere gjort det klart at han ønsker spilletid dersom han skal bli værende på Stadion. Så langt har det ikke blitt mer enn én kamp fra start og åtte innhopp. Huseklepp er ennå tålmodig og forholder seg rolig til interessen fra gullrivalen.
                                    - Det er kjekt at klubber er interessert. Det er alltid godt å føle seg ønsket, det betyr at noe av det jeg gjør er riktig. Jeg tenker uansett ikke mye på disse tingene, jeg har fokus på at jeg er Brann-spiller, sier Huseklepp til iBergen.no.
                                    - Aktuelt å flytte østover?
                                    - Vi får se, sier Huseklepp lakonisk og smiler.
                                    - God offensivt
                                    Han er fast bestemt på at det først er i juli han skal diskutere sin videre fremtid i Brann, men det pågår uansett en kontinuerlig dialog mellom klubben og spilleren. Rødtrøyene ønsker å ha spilleren med videre.
                                    - Vi fikk en henvendelse fra Lillestøm som sa at de ønsket å ta en prat med Erik (Huseklepp). For vår del er vi klar på at vi ønsker å beholde Erik og ha ham med videre. Det er ikke aktuelt å slippe ham til sommeren, sier sportlig leder i Brann Roald Bruun-Hanssen til iBergen.no.
                                    Trener Mons Ivar Mjelde ønsker også at 22-åringen skal bli i Brann.
                                    - Erik er en spiller vi ønsker å ha med videre. Han har meget gode offensive kvaliteter og det er rette tidspunkt å bruke dem på. Han er en spennende spiller, slår Mjelde fast til iBergen.no.
                                    Treneren sier rett ut at Huseklepp er veldig aktuell for en plass i startelleveren til kampen mot Aalesund onsdag.
                                    PS! Den albanske prøvespilleren, angriperen, Sebino Plaku blir ikke tilbudt kontrakt med Brann. Mjelde begrunner det enkelt og greit med at nåløyet er trangt og at Plaku ikke var god nok.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

RB

Foto Ulveseth, Birte

Ryggkink stoppet Nordlie

SKIEN:
                                      (Odd-Rosenborg 1-2). Ikke bare måtte han tåle tap mot Vålerenga. I løpet av kvelden fikk Tom Nordlie kink i ryggen og måtte følge Rosenborg på tv i Skien.

Av Per Kristian Torvik
                                      Publisert 19.06.2007 - 06:30

– Jeg fikk en alvorlig smell rett før jeg skulle legge meg. Nå håper jeg bare at jeg orker å fullføre dagens trening, sa LSK-treneren på telefonen fra tv-stolen.
                                      Han droppet å se oppgjøret mot Vålerenga på video, noe han alltid har for vane å gjøre med kamper LSK nettopp har spilt.
                                      – Vi setter heller sammen noen positive bilder for å bygge opp selvtilliten igjen før kampen mot Rosenborg torsdag. Det er ingen grunn til at vi skal grave oss dypene ned etter den svake kampen vår mot Vålerenga. Alle spillerne vet at de kan så mye bedre enn det vi viste der.

Kynisk
                                      Denne serierunden passet Rosenborg perfekt. Brann gikk på stortap og LSK måtte tåle 0-1 for VIF. Men det skulle ikke mye til før trønderne hadde tapt poeng de også.
                                      – Dette ble vanskelig. Vi greide heldigvis å reise oss etter en svak 1. omgang, scoret to ganger og vant fortjent, mente trener Knut Tørum.
                                      Men hadde Fredrik Gulsviks kanonskudd gått i mål istedenfor i stanga, kunne det blitt verre. Norsk fotballs nye storskytter banket ballen i stolpen i angrepet før Rosenborg utlignet til 1-1.
                                      Da gjestene gikk opp i ledelsen, spilte Rosenborg mer kynisk enn de har for vane. Steffen Iversen ble trukket ned som tredje midtstopper for å sikre poengene.
                                      – Det var avgjørende viktig for oss å ta med oss tre poeng for å få henge med topplagene. Det greide vi.
                                      – LSK torsdag?
                                      – Jeg har ikke rukket å tenke på den kampen ennå. Oppgjøret mot Odd viste at ingenting er lett i Tippeligaen for tida. Men LSK på Lerkendal er vel ikke verre enn noe annet, mente Knut Tørum.

Mer å tenke på
                                      LSK og trener Nordlie har fått mer enn motstanderen å tenke på før torsdagens klassiker i trønderhovedstaden. Han kjenner godt til Rosenborg og hvordan de har framstått under Knut Tørum.
                                      At han isteden må bruke tida på å bygge selvtillit i egen gruppe hadde han ønsket å slippe. I et mannskap som leverte årsverste mot erkefienden Vålerenga, er det mye å rette opp på to dager.
                                      Å finne det rette laget blir heller ikke lett. Etter innsatsen å dømme er det mange som burde vært byttet ut. Det som er helt klart er at Frode Kippe og Olivier Occean er tilbake etter karantene.
                                      Det betyr at forsvaret blir det samme som de siste kampene, med Kippe inn som midtstopper og Anders Rambekk ut som høyre back.
                                      Hva Tom Nordlie bestemmer seg for lenger framover på banen, vet han knapt nok selv for øyeblikket.

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

RB

[Selv om nyheten om LSKs interesse for Huseklepp allerede er kjent, synes jeg at denne fortjenter en plass i Nyhetstråden. Se bl.a. opplysning nederst om at LSK mandag ikke hadde mottatt noe tilbud på Kasey eller noen andre spillere]

Foto BJÖRN LINDGREN

LSK ønsker seg Huseklepp

ÅRÅSEN:
                                        Lillestrøm har gitt beskjed til Brann om at de kommer til å ta kontakt med Erik Huseklepp (22) fra Brann.

Av Espen Solbakken og Tormod Bergersen
                                        Publisert 18.06.2007 - 22:00 Oppdatert 18.06.2007 - 22:08

Kontrakten til den kjappe og tekniske kantspiller går ut etter denne sesongen, og med lite spilletid på denne sesongen er det uvisst om bergenseren vil forlenge kontrakten med Brann.
                                        Både spilleren og klubben har valgt å vente med kontraktsforhandlinger til fotballpausen i sommer. Men allerede nå kan andre klubber fritt snakke 22-åringen. Lillestrøm er på banen, det blir bekreftet fra begge klubbene.

Bekrefter det
                                        – Vi har fått en henvendelse fra Lillestrøm om at de vil snakke med spilleren, og det kan ikke vi gjøre noe med siden han er Bosman-spiller, sier Branns sportssjef Roald Bruun-Hanssen.
                                        Men han understreker at rødtrøyene også vil snakke med Huseklepp om en ny kontrakt.
                                        Lillestrøm bekrefter også interessen for kantspilleren.
                                        – Det er naturlig at vi holder et øye med gode norske spillere i eliteserien, som er inne i sluttfasen av sin kontrakt. Huseklepp er ett av svært mange navn vi har på blokka. Men vi konstentrerer oss først og fremst om de spillerne vi allerede har her. Vi har en mer enn god nok stall for å henge med i toppen, sier Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft.
                                        Men RB-sporten kjenner til at man jakter en gjennombruddshissig venstrekant som kan true bakrommet i deres 4-3-3-system. Som Magnus Myklebust har gjort det på høyresida denne sesongen.

Taus spiller
                                        – Alle spillerne vi eventuelt snakker med har vi en plan på hvordan vi skal bruke, sier Fjørtoft.
                                        Erik Huseklepp var svært lite lysten på å kommentere saken. 22-åringen ville heller ikke si om han allerede har snakket med Lillestrøm.
                                        – Jeg har ingen kommentar, svarer han på alle spørsmålene.
                                        Men grunnen til at Huseklepp har ventet med å signere skyldes at han ønsker mer spilletid enn sist sesong. Kantspilleren har bare fått én kamp fra start denne sesongen, i serieåpningen mot Stabæk.

PS! Mandag hadde det ikke kommet inn noen bud på Kasey Wehrman eller noen andre LSK-spillere.

Kommentar

• RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

lsk.no

LSK-TV: - Irritert på meg selv

Bjørn Helge Riise var en slagen mann etter at tapet mot Vålerenga hjemme på Åråsen var et faktum. Nå vil sunnmøringen brette opp ermene, og reise til Trondheim for å ta tre poeng.

- Jeg er så irritert på meg selv. Jeg har ikke ord. Jeg er flau, sier Bjørn Helge Riise ikke lenge etter at dommeren blåste av kampen.
                                          - Jeg må bare beklage på måten vi framsto på søndag.
                                          Riise spilte søndagens kamp med kapteinsbindet, men det gikk ikke så bra som han ønsket.
                                          - Jeg er flau ove rdet jeg presterte, og det som laget presterte. Vi kan få fantastisk mye bedre, og den første omgangen er noe av det dårligste jeg har sett av Lillestrøm.
                                          Nå skal laget trene godt, og forsøek å ta tre poeng borte mot Rosenborg på torsdag.
                                          - Vi må trene hardt, og så forandre det som førte til at vi tapte mot Vålerenga.

Trykk her for å se intervjuet med Bjøn Helge Riise.

Kommentar

Working...