juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

RB

Foto Kallestad, Gorm

Ett poeng – enorm lettelse

TRONDHEIM:
    (Rosenborg – Lillestrøm 1-1). Det er lenge siden én scoring – og ett poeng har betydd mer for LSK. Lettelsen sto å lese i ansiktet på alle i gult og svart da Olivier Occean utliknet.

Av Espen Solbakken og Morten Svesengen
    Publisert 22.06.2007 - 06:30 Oppdatert 22.06.2007 - 07:25

– Vi har bare spilt én dårlig kamp, men det hjelper ikke å snakke om gode prestasjoner hvis man ikke får poeng ut av det. Slik sett betydde dette ene poenget mye mer enn ett poeng vanligvis gjør. Ikke minst fikk ikke Rosenborg tre, sier LSK-trener Tom Nordlie.
    LSK-treneren var imponert og ikke minst stolt over måten laget hans kom tilbake på etter at Rosenborg hadde tatt ledelsen på en gavepakke.
    – Spillerne viste en enorm moral. De gikk ut og kjørte kampen etter pause, og vi kunne også vunnet kampen mot slutten. Jeg er fornøyd med at vi klarte å bryte trenden. Det var det viktigste med denne kampen. At vi bare tar to poeng på fem kamper, kommer ikke til å skje igjen denne sesongen. Folk kan regne med LSK fram mot 4. november, lover Nordlie.

4-4-2
    LSK, som overraskende åpnet kampen i 4-4-2, kunne scoret allerede etter to minutter, men Olivier Occean kom fem centimeter bak innlegget til Shane Stefanutto. Etter det ble det mest Rosenborg den neste halvtimen.
    – Jeg prøvde dette systemet med hell med Viking i fjor, og vi har øvd på dette de siste dagene. Men så lenge de på topp ikke klarte å presse slik vi ønsket, klarte Rosenborg å vende spillet. Da ble det vanskelig for oss. Vurderte å legge om til 4-3-3 tidlig, men ventet da vi skapte to sjanser, sier LSK-treneren.
    Formasjonsendringen kom et snaut kvarter før pause, og det forandret kampen.
    – Jeg synes vi var best etter at vi la om. Derfor var det tungt å få målet imot rett før pause, sier Nordlie.
    Selv om vertene fortjente å lede til pause, var det ulogisk at målet kom i LSKs beste periode de første 45 minuttene.
    Anders Rambekk dempet ballen ned til innbytter Øyvind Storflor rett foran kassa.
    – Utrolig bittert å gi bort et slik mål rett før pause, sier banens beste – LSK-keeper Heinz Müller.

Spillerne tok tak i pausen
    Det sene ledermålet før pause kunne ødelagt kvelden for Åråsen-klubben, men LSK-spillerne ville det annerledes.
    – Vi hadde en god pauseprat. Flere spillere tok initiativ i pausen, og det var skikkelig "guts" hos alle da vi gikk ut igjen etter pause. Den holdningen og innstillingen vi viste står det respekt av, mener Heinz Müller.
    2. omgang ble oppreisningen LSK trengte for å få sesongen på rett kjøl igjen. På mange måter styrte man hele omgangen. Enkeltspillere fant igjen melodien fra mai måned. Forsvaret holdt stand, og Heinz Müller bakerst var trygg og god. På midten tok Kasey Wehrman tak etter en svak førsteomgang, og indreløperne Riise og Søgård løp mer enn kollegaene fra Trøndelag.
    Og viktigst av alt: Olivier Occean fant igjen målet. Riise la inn, Occean headet den inn. Så enkelt, men samtidig så vanskelig.
    – Jeg hadde hele tiden troen på at vi skulle komme tilbake. At vi klarte det på bortebane mot et så godt lag, var sterkt og viktig. Nå har vi kontakt med tetlagene, og har et godt utgangspunkt, sier Occean.

Kommentar

• sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

Leserinnlegget mitt som er på trykk i dagens RB

Harrykultur?

I dagens RB raljerer SV-politiker Odd Haslestad med lokal tilhørighet, patriotisme og dugnadskultur. Og han klarer i tilegg å kalle det ”harry”. Det og ikke respektere andres smak og meninger uten å være nedsettende kan vitne om en noe primitiv sosial intelligens.
      Hvilken rett har han forresten til å definere hva som er harry? Fordi han er faglært? Hvorfor har politikere alltid en tendens til å rakke ned på de de er uenige med?

Kanari-Fansen har i lang hatt et ønske om å sette sitt preg på denne veggen, og vi fikk hjelp av LSK ved Anders Riiber som nådde frem i kommunen, slik at de offisielle godkjennelsene kom på plass, og da kunne de frivillige kreftene i Kanari-Fansen starte og male.
      Resultatet som nå er der hyller altså en kulturell institusjon som har vært med på å prege byen siden klubben ble stiftet i 1917. Jeg er overbevist om at eieren som har latt oss gjøre dette, ikke tjener kroner på dette via sitt eierskap i LSK, da han allerede ligger en del millioner kroner i minus.
      Artikkelforfatteren har også problemer med å skille LSK som kulturinstitusjon fra et privat selskap kan det virke som. LSK AS er i dag eid Øie AS og LSK, og et slikt eierskap var tvingende nødvendig for at toppklubben LSK skulle overleve.
      Selv om AS’et altså er i privat eie, så er det faktisk klubben vi støtter, og klubben er fortsatt eid av medlemmene, noe som artikkelforfatteren hevder han er. Her må artikkelforfatter lære seg forskjellene.

LSK har gitt Lillestrøm og omegn som by og område større PR enn flommer og flyplass noen gang har gitt, og det har sysselsatt mennesker og gitt unger og voksne i alle aldre en hobby og holde på med. Klubben har også satt sitt preg på mennesker over hele landet, og er en av de mest populære fotballklubbene i Norge.

Hvordan du kan kalle deg LSK-supporter er for meg uforståelig når du radbrekker din egen lokale kultur, dine med-supportere og lokale klubb på denne måten. Du viser ikke mye respekt for alle de som legger ned utallige dugnadstimer for LSK og Kanari-Fansen.

Veggen gir folk en stolthet og tilhørighet til Lillestrøm SK og Lillestrøm som by.
      Mennesker som kommer utenfra skjønner straks hvor de har kommet, og hva stoltheten til byen er.

For som mange sier det, mange byer har egne fotball-lag, men Lillestrøm er det eneste laget som har sin egen by.

Mvh
      Petter Olafsson

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

lsk.no

Foto: Scanpix.

1-1 på Lerkendal

(RBK - LSK 1-1) Olivier Occean headet inn utligning til Lillestrøm i den andre omgangen etter at Øyvind Storflor sendte Rosenborg i ledelse rett før pause. - Aldri mer to poeng på fem kamper, sier Tom Nordlie.

Av: Ole Kristian Bakkene

Lillestrøm har hatt dårlig uttelling i det siste. Kun to poeng på de siste fem kampene. Nå er tørken over meddeler Tom Nordlie.
        - Jeg kan love at vi aldri mer denne sesongen skal ta så lite som to poeng på fem kamper, sier Nordlie til LSK.no i etterkant av matchen.

Tar kritikk
        Med over 20.000 på tribunene på Lerkendal ble det Rosenborg som skulle åpne best, og Tom Nordlie mente at en feilslått taktikk hadde skylden.
        - Jeg må ta litt kritikk. VI var enige med å begynne med 4-4-2. Med en diamant i midten for å låse spillerne deres på en side. Presset på topp var såpass dårlig at de fikk vendt spillet, og vi fikk strekk i eget lag. Derfor valgte vi å bytte et kvarter før pause. Resten av kampen kjører vi.
        - Synd at vi taper poeng på et sånt baklengsmål.
        Anders Rambekk forsøkte å dempe Daniel Braathens innlegg rett før pause, men i stedet snappet Øyvind Storflor ballen og satt den bak Heinz Müller i LSK-målet.
        - Anders er lei seg, men det er bare sånn som skjer i fotball.
        LSK gikk dermed inn til pause med en baklengs, men det var et positivt LSK-mannskap som entret matta etter hvilen.
        - Vi spilte fantastisk på bortebane, og akurat som i Bergen den første timen så kjører vi kampen.

Occean headet ballen i mål
        Men uten mål blir det heller ingen poeng, og da er Olivier Occean meget god å ha. Han fikk et innlegg fra Bjørn Helge Riise tolv minutter før slutt. Canadieren var ikke vond og be, og satt ballen i mål etter en fantastisk heading.
        - Jeg er meg godt fornøyd. Jeg fikk et bra innlegg fra Bjørn Helge (Riise), sier Olivier Occean etter kampen.
        - Headingen var veldig god, og det var godt å se den gå i mål. Utrolig gøy å ha scoret på Lerkendal, sier spissen med et stort smil.
        Dermed ble det poengdeling selv om LSK var det beste laget etter pause.
        - Sånn poengmessig har ikke denne uavgjorten mye å si, men at Rosenbog ikke fikk tre er viktig. Vi henger med i toppen, og poengene er viktigere enn som så. Vi har spilt såpass bra den siste tiden, bortsett fra mot VIF, sier Tom Nordlie om den siste tidens poengtørke.
        Olivier Occean er enig.
        - Vi ønsket tre poeng mot Rosenborg, men vi må ta med oss poenget og ikke minst motivasjonen vi får fra dette.
        - Et poeng borte. Vi er tilbake, sier han.
        Tom Nordlie gleder seg over poenget selv han LSK gjerne ønsket tre. Likevel er det glede å spore.
        - Vi må nå bruke denne kampen psykologisk. Vi spiller veldig bra på bortebane, og viser høy moral. Nå skal jeg love at vi aldri tar så lite som to poeng på fem kamper.

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Børsen RBK-LSK (RB)

Børsen: Rosenborg-LSK

Publisert 22.06.2007 - 06:30
          Rosenborg – Lillestrøm 1-1 (1-0)

Kampkarakter: 7
          Stadionstemning: 6
          Lerkendal.
          Mål: 1-0 (45) Øyvind Storflor, 1-1 [78] Olivier Occean (Bjørn Helge Riise).
          Gult kort: Frode Kippe, Bjørn Helge Riise, LSK.
          Tilskuere: 20.039.
          Målsjanser: RBK 6, LSK 6.
          Cornere: RBK 4, LSK 6.

LSK (4-4-2):

Heinz Müller 7 BB
          Har vist ok form helt bakerst. Virket årvåken og fin i innledningen på dødballer og gjennomspill. Feberredning av Braatens heading fra kloss hold, men var sjanseløs på 1-0-målet. Selvtillit i feltet og torde å være sjefen i felt og på strek.

Anders Rambekk 3
          Poteten bak som alltid spiller. Lurt grundig av eksplosive Braaten i 1. omgang og hadde kjempetrøbbel. Svarte første 45 minutter ble avsluttet med at han forærte Rosenborg viktige 1-0 i det 45. minutt. Bedret seg noe, men det var ikke vanskelig.

Pål Steffen Andresen 5
          Blant LSKs beste de tre siste kampene. Ikke veldig synlig i 1. omgang, men det var på sett og vis et bra tegn for stopperen. Gikk tom for oppspillsmuligheter og slo noen håpløse baller i bakrom. Pådro seg litt for mange frispark i lufta.

Frode Kippe 5
          Tilbake etter karantene mot landslagskollega Iversen. Brukte alle midler for å stoppe Ivers, og fungerte bra som midtlås i hektiske perioder. Er veldig vond å møte, med mye albuer og knær. Holdt i trøya like mye som de holdt i trøya hans.

Shane Stefanutto 5
          Forferdelig mot VIF. Havnet i undertall mot to RBK-ere, men sto imot bra defensivt i en krevende match. Skulle gjerne sett flere av bananinnlegg-sorten han startet kampen med. Fikk oppreisning etter den svake kampen sist.

Bjørn Helge Riise 6
          Flyttes fremdeles opp og ned i laget. Rusten start der han sjelden fikk med seg ballen. Er nok best som indreløper, hadde lenge problemer med å markere seg på vingen i går. Spilte seg stort opp utover i kampen med noen herlige forseringer i 2. omgang.

Kasey Wehrman 5
          På vei vekk til FFK, men alltid profesjonell. Laget noen unødvendige frispark i farlig sone. Gikk for sakte når han skulle spilt på en-touch og tok seg for dårlig tid da han kunne roet det ned. Fant ut av tempoet i kampen og kom bedre etter hvert da han brukte fysikken også.

Simen Brenne 4
          Venter fremdeles på å innfri med en knallkamp. Fant ikke posisjonen som offensiv midtbane umiddelbart, og burde scoret på to klassiske Brenne-løp inn i boksen. Bra å komme dit, men dårlig ikke å putte. Byttet ut etter 67 minutter.

Espen Søgård 6
          Burde være sugen med sin første start siden serierunde 5. Arbeidet seg suksessivt inn i matchen og spilte også fri lagkamerater på løp flere ganger. Gjorde seg absolutt fortjent til sjansen han fikk. Sto på til siste slutt, god med ball også.

Olivier Occean 6
          Sto over med karantene sist. Centimeter unna scoring ved et par anledninger, men det ble mer triksing og "ball-dill" og møting enn gjennomsbruddskraft. Feilvendt så han ikke farlig ut og vendingene satt heller ikke som de skulle. Råsterk i dueller og nydelig scoring.

Magnus Myklebust 5
          Har opplevd en dalende kurve de siste ukene. Ble ofte for lett som en av to spisser i går og greide ikke å utnytte gode gjennomspill på blindsida av Rosenborg-backene. Bedre da han utfordret og slo 45 grader ut til Brenne enn da han hadde sjansen til å avslutte selv.

SUM 11 MANN: 57

INNBYTTERE

Arild Sundgot
          (23 min. for Brenne).
          Inn som midtspiss. Var med på å skape trykk med sin størrelse og luftstyrke.

DOMMER:

Espen Berntsen, Vang FL 6
          Relativt tøff kamp med mange harde taklinger som han håndterte bra. Full kontroll.

ANALYSEN:
          LSK med alt å vinne på en tradisjonelt vanskelig arena, men likevel med press på seg etter kun ett poeng på de fire foregående oppgjørene i Tippeligaen. RBK også med høyst variabel serie- og cupform.
          Nordlies grep var et 4-4-2-system med diamant på midten for å ta ut RBKs indreløpere. Hjemmelaget startet best, men LSK var tydelig tent og gikk til i overkant tøft i flere taklinger. LSK skapte to sjanser på rappen i det 29. minutt, men ellers var trønderne best med tidvis stort trykk rundt LSKs 16-meter før pause. Sjansemessig var 1. omgang ganske jevn, men da LSK hadde kjempet seg inn i kampen – og gjort om til 4-3-3 – kom baklengsmålet rett før hvilen.
          2. omgang var helt jevn i starten. Simen Brenne burde ha utlignet, men RBK var også veldig nær å punktere forestillingen. Men LSK ga seg aldri og det var fortjent da Occean stanget inn utligningen. Etter 1-1 beleiret trønderne feltet en stund. Begge lag kunne avgjort det, men uavgjort var greit.

Vurdert av Espen Solbakken og Morten Svesengen

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

VG

Møter Huseklepp i dag

BERGEN (VG Nett) LSKs trener Tom Nordlie og manager Jan Åge Fjørtoft er i dag i Bergen for å snakke med Branns Eirik Huseklepp.

Tidligere i uken ble det kjent at Lillestrøm har Huseklepp i kikkerten. Vingen har bare startet en seriekamp så langt denne sesongen, og har innrømmet at interessen fra LSK er smigrende.

Brann møter Viking borte på søndag, men har likevel ikke noe i mot at Huseklepp skal møte Lillestrøms representanter etter dagens trening.

- Nei, det er ikke problematisk, sier sportslig leder Roald Bruun Hansen til VG Nett.

(VG NETT 22.06.07 kl. 11:42, sist oppdatert 22.06.07 kl. 11:44)

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

P4

Tekst: Kjetil Flygind
              Dato: 22.06.2007 10:25

P4 (Lillehammer): Tom Nordlie mener Lillestrøm fortsatt har gode gullmuligheter i Tippeligaen.
              Selv om Lillestrøm bare har tatt to poeng på de fem siste kampene, mener Nordlie de har gode sjanser til å vinne serien.
              - Jeg får si som min gode venn Frank Beck: Det er viktigst å lede til slutt, sier Nordlie humrende.

Kommentar

• reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13278

LSK besøkte Brann-helt

LSK besøkte Brann-helt

Erik Huseklepp kan være på vei fra Brann til gullrival Lillestrøm.

BRANN STADION (Nettavisen): Kantspilleren er én av få bergensere på årets Brann-lag, og en populær spiller blant bergenklubbens supportere. Reaksjonene har derfor vært sterke etter at det ble kjent at Huseklepp kan være på vei fra serielederen til gullrival Lillestrøm.
                Fredag morgen ble LSK-duoen Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft observert på på trappen hjemme hos Huseklepp i Bergen. Trioen satte seg inn i en ventende drosje, og satte kursen mot byen. Klokken 10 dukket spilleren opp på trening, før samtalene trolig ble tatt opp etter trening.

Ordknapp hovedperson
                Huseklepp selv vil si minst mulig om et mulig klubbskifte til Lillestrøm.
                - Jeg ønsker egentlig ikke å kommentere så mye rundt dette. Men det kan skje noe etter søndagens kamp mot Viking, sier Huseklepp til Nettavisen.
                Brann-trener Mons Ivar Mjelde ble overrasket da Nettavisen fortalte ham om Nordlie og Fjørtofts Huseklepp-besøk.
                - Men han står fritt til å snakke med andre klubber i den situasjonen han er i nå, sier Mjelde til Nettavisen og sikter til at Huseklepps kontrakt med Brann går ut i oktober 2007.
                - Var du klar over at Lillestrøm skulle møte Huseklepp?
                - Jeg var ikke informert om dette. Men så har heller ikke Huseklepp en informasjonsplikt overfor meg når det gjelder slike saker, poengterer Mjelde.

Mjelde vil ikke selge
                Han slår fast at Brann ønsker å beholde driblefanten som til tider har begeistret publikum på rødtrøyenes hjemmearena.
                - Vi har hele tiden gjort det klart at vi ønsker å beholde Erik. Han er en viktig spiller for Brann. Og han er høyaktuell for en startplass i søndagens kamp mot Viking, konkluderer Mjelde.
                I Lillestrøm må Huseklepp konkurrere om en plass i startoppstillingen mot blant andre landslagets Bjørn Helge Riise og Magnus Myklebust.
                - De ser nok på Huseklepp først og fremst som ving, og der har jo Lillestrøm gode spillere fra før, mener Mjelde.

- Ønsker mer spilletid
                Branns sportdirektør Roald Bruun-Hansen sier at klubben først og fremst vil ta hensyn til spillerens ønske.
                - Erik er i en situasjon der han ønsker mer spilletid. Men vi har hele tiden vært klare på at vi ønsker å beholde ham, sier Bruun-Hansen, som avviser at Brann er i konkrete forhandlinger med Lillestrøm om en overgang for den dribleglade vingen.
                - Huseklepp har imidlertid en kontrakt ut sesongen 2007, og vi har allerede startet en dialog med tanke på en forlengelse. Men vi må ta hensyn til spillerens ønske, konstaterer Branns sportsdirektør.

PS: Lillestrøms manager Jan Åge Fjørtoft ønsket ikke å kommentere samtalene med Huseklepp fredag.

Kommentar

• Kopperud
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2006
                  • 1697

http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2840440.ece

FORNØYD: Espen Søgård er fornøyd med at 1-0 ble til 1-1.
                  Kjempefølelse dagen derpå

TRONDHEIM/OSLO:
                  Etter fem strake seriekamper på benken, hadde Espen Søgård en kjempefølelse etter 90 minutter mot Rosenborg mot Lerkendal – et oppgjør han tradisjonelt storspiller i.
                  Av Espen Solbakken
                  Publisert 22.06.2007 - 22:00 Oppdatert 22.06.2007 - 13:43
                  Tips en venn om denne saken
                  Skriv ut denne siden

– Jeg har alltid elsket de matchene. Jeg har hatt mange gode opplevelser mot RBK både på Åråsen og Lerkendal. Det skal jo selvsagt ikke være slik at man yter ekstra i de kampene i forhold til andre, men denne gangen var jeg ekstra tent ettersom jeg hadde vært ute av laget, sier Søgård.
                  Høy stemning på flyet

RB-sporten fløy hjem fra Trondheim med spillerne fredag formiddag. På flyet satt assistenttrener Cato Bakkemo og viste kampen på dvd, og stemningen i LSK-leiren var generelt høy etter at man greide å innhente trøndernes ledelse kvelden før.
                  – Beholder du plassen på laget etter den gode kampen mot Rosenborg?
                  – Det vet en aldri. Nå kommer jo Khaled Mouelhi tilbake fra karantene også, så da blir det enda en som vil inn på midtbanen. Indreløperne er spesielt viktig i Tom Nordlies 4-3-3-system, så det er bra med konkurranse. Mot Rosenborg var jeg offensiv i hodet og tenkte ikke på at dette var min sjanse til å spille meg inn. Det var bare å gå ut og gi jernet, mente Søgård.
                  Ikke 4-4-2

Etter forsøket med 4-4-2 er han klar på at det ikke er formasjonen for årets LSK-utgave.
                  I 4-3-3 gikk det langt bedre, og Søgård var faktisk litt skuffet over at laget ikke gikk hardere for vinnermålet etter at utligningen kom.
                  – Vi førte kampen i 2. omgang. Før pause sleit jeg med å følge Marek Sapara samtidig som jeg skulle dekke opp for rommet som Roar Strand løp i.
                  Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• chrissp
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2004
                    • 2403

Vil vente på Huseklepp

Lillestrøm er villig til å vente på Erik Huseklepp til etter sesongen.
                    Av Reidun Duesund og Tommy Duesund
                    Publisert 22.06.2007 - 14:00 Oppdatert 22.06.2007 - 15:51

Tidligere i uken ble det kjent at Lillestrøm er interessert i Erik Huseklepp.

Lillestrøm-trener Tom Nordlie og manager Jan Åge Fjørtoft er i Bergen i dag for å snakke med vingen.
                    FØRSTE SKRITT
                    Daglig leder i Lillestrøm, Frank Grønlund, beskriver samtalen med Brann-spilleren som en koseprat.
                    - Dette er første skrittet, sier Grønlund til BA.
                    - Så dere regner ikke med å få en avklaring på situasjonen rundt Erik Huseklepp i dag?
                    - Slike ting kan bli avgjort i løpet av en dag eller det kan ta et halvt år, men vi har ingen tanker om at en overgang skal skje i sommervinduet. Vi planlegger også for neste sesong, sier Grønlund.
                    AVGJØRELSE I JULI
                    Huseklepp ønsker å fokusere på de tre siste kampene med Brann før ferien.
                    - Det er smigrende at andre klubber er interessert. Det betyr at man gjør det bra. Men nå ønsker jeg å fokusere på kampene vi har igjen før ferien, også tar jeg det andre i juli, sier Huseklepp til BA.no.
                    Han utsetter avgjørelsen om fremtiden til fotballpausen.
                    - Jeg kommer ikke til å bestemme meg for noe før juli, sier Huseklepp.
                    I DIALOG MED BRANN
                    Huseklepps kontrakt med rødtrøyene går ut etter denne sesongen, og Brann har startet dialogen med driblefanten om fremtiden.
                    - Jeg har en positiv dialog med Brann, sier han.
                    - Vi har kommet med vårt utspill til Erik, sier Branns sportslige leder Roald Bruun-Hansen.
                    På ulike debattforum på nettet er det tydelig at Huseklepp er en spiller som bergenserne ønsker å beholde i Brann.
                    - Det at han er lokal er positivt. Men det viktige for oss er den personen han er og den fotballspilleren han er, sier Bruun-Hansen.

Bølerkanaris

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

lsk.no

- Moro å være tilbake

Med karantenen på grunn av gule kort unnagjort var Frode Kippe tilbake i LSKs midtforsvar igjen torsdag kveld. Selv er hovedpersonen godt fornøyd med kampen på Lerkendal, og glad for å få med seg ett poeng hjem til Åråsen.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Jeg tror det er viktig med det ene poenget. Rosenborg er et lag som er med å kjemper i toppen uansett, og skal vi kjempe i toppen er det viktig at vi ikke ga de tre poeng. Nå holder vi dem fremdeles bak oss.
                      Det var Rosenborg som startet best på Lerkendal. Øyvind Storflor la på til 1-0 for trønderne rett før pause. Likevel reiste LSK seg etter hvilen, og Olivier Occean satt inn sitt sjette mål for sesongen.
                      - Det fungerte ikke i første omgang. Det offensive spillet var ikke bra, og presset fungerte ikke. Vi kom på etterskudd hele tiden, og de fikk vende spillet sitt ofte. De hadde offensive backer som vi ikke klarte å følge, men etter vi la om til 4-3-3 så kom vi mer inn i kampen. Vi fikk til spillet vårt mer, og vi skapte mer offensivt. Den andre omgangen bør vi være veldig godt fornøyd med.
                      - Vi hadde bra moral, bra innsats, og bra spill. Derfor godt å få med seg ett poeng.
                      Kippe måtte stå over hjemmekampen mot VIF på grunn av soning etter tre gule kort. Selv likte han å være tilbake.
                      - Det var kjempegøy. Morå å få spille kamp igjen. Vi fikk prøvd oss skikkelig, og kampen hadde høyt tempo på slutten, sier han og gir etter det honnør til resten av laget.
                      - Jeg synes gutta gjør en kjempejobb i dag. Det var gøy å spille.
                      Likevel er han ikke helt fornøyd.
                      - Men jeg skulle ønske vi fikk med oss tre poeng. Vi får ta det til helga, sier Frode Kippe og sikter til søndagens kamp mot Start hjemme på Åråsen.

Se intervjuet med Frode Kippe på LSK-TV

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Nettavisen (fxt)

Mager Nordlie-trøst

Av Tom Hanssen 22.06.07 13:04

LSK-sjefen vil vinne fotballkamper

TRONDHEIM (Nettavisen): - Det hjelper ikke å spille bra når det ikke blir mer enn ett poeng. For å si det enkelt: Uavgjort mot Rosenborg er en mager trøst, sier Tom Nordlie.
                        Lillestrøm-treneren legger ikke skjul på at uavgjort i Trondheim i toppkampen mot Rosenborg er en mager trøst for et mannskap som har tatt to fattige poeng på de fem siste kampene.

Rundingsbøyer
                        - Etter det vi presterte i andre omgang synes jeg vi hadde fortjent å vinne. Vi var best i to tredeler av denne kampen. Vi kjempet best, hadde det beste spillet og skapte de største sjansene, mener Nordli, som velger å snakke minst mulig om den første drøye halvtimen av kampen. En periode hjemmelaget dominerte fullstendig og til tider brukte Lillestrøm-spillerne som rundingsbøyer.

Taktisk fulltreffer
                        - Vi fikk kjørt oss skikkelig til å begynne med. Vi ble for passive i presset og ga Rosenborg alt for store rom. Da vi la om til 4-3-3 ti minutter før pause tok vi kommandoen og holdt den kampen ut. Vi hadde mer enn nok muligheter til å vinne. Men typisk nok for et lag som sliter litt ble det bare nesten, oppsummerer han.
                        LSK-bossen hevder hardnakket at han ikke er spesielt bekymret over den magre poengfangsten de siste ukene.

Går for gull
                        - Vi er selvfølgelig ikke fornøyd med poengfangsten i de siste kampene. På den annen side er det bare fem poeng opp til toppen, så serien er fortsatt helt åpen. Slik jeg ser det er det fire-fem lag som vil kjempe om gullet, Lillestrøm er ett av disse lagene, kvitterer han på spørsmålet om kanarifuglene nå er på vei ut av toppkampen.
                        - Status skal gjøres opp i november – ikke ved St. Hans, sier han en smule irritert.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Aftenposten (100% Fotball)

UTSATT FOR HÆRVERK AV LSK-SUPPORTERE: Lerkendal Stadion. ( Foto: Anders Hoven - Digitalsport )

Hærverk på Lerkendal

INGENTING Å SMILE FOR: Her smiler Erik Espeseth, markedsdirektør i Rosenborg. Men etter hærverke LSK-fansen gjorde på Lerkendal er han alt annet enn blid. ( Foto: Kjell A. Olsen )

Lillestrøms supportere gjorde mer enn å skape stemning undre toppkampen mor Rosenborg, torsdag.

Av: Anders Ruud
                          Publisert: 22.06.2007 kl. 16:41
                          Endret: 22.06.2007 kl. 16:43

Etter at Lillestrøm-fansen forlot sitt hjørne på Lerkendal etter 1-1-kampen på torsdag, kom flere ødelagte seter til syne. Markedsdirektør i Rosenborg, Erik Espeseth, syntes episoden var trist.
                          - Vi vet ikke omfanget av skadene enda, men det er noe vi er i ferd med å få oversikt over. Det eneste vi vet er at et antall seter er skadet. Vi synes denne situasjonen er svært beklagelig. At supportere skaper stor stemning er med på å bedre totalopplevelsen for alle på stadion, men hærverk, som dette jo er, er trist, kommenterer Espeseth.
                          - Vil Rosenborg foreta seg noe, som etterspill for det inntruffne?
                          - NFF hadde en sikkerhetsansvarlig på stadion, som skriver en rapport om dette til forbundet. Han har tatt bilder for å dokumentere skadene. Vi forholder oss til NFFs avgjørelse når det gjelder etterspill, sier markedsdirektøren.
                          Tormod Larsen var NFFs utsendte som sikkerhetsansvarlig den aktuelle kampen.
                          - Jeg har sendt min kamprapport, men kan ikke kommentere innholdet i den rapporten. At setene er ødelagt kan alle se, så det skal jeg innrømme, kommenterer Larsen.
                          - Min rapport blir behandlet over helgen, og NFF vil komme til en konklusjon. NFF har myndighet til å iverksette eventuelle sanksjoner som følge av det som har skjedd overfor de involverte klubbene, avslutter Larsen.

Kommentar

• Kanarizz2
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 355

- Er det ikke sånn Hulken holder på?

Lillestrøm-spillerne er oppgitte over Steffen Iversen trøyetriks.

LERKENDAL/ÅRÅSEN (Nettavisen): - Er det ikke sånn Hulken holder på, spør en lettere oppgitt Espen Søgård.
                            Onsdag kveld kunne Lerkendal-publikummet forbløffet konstatere at Steffen Iversen rev i stykker sin egen trøye, for så å løpe over til dommeren for å klage over behandlingen fra det som kunne virke som brutale LSK-forsvarere.
                            Akkurat det setter man liten pris på i garderobene på Åråsen.
                            - Den er en sprø ting å gjøre, mener Shane Stefanutto.
                            - Men så var det jo også en sprø kamp.
                            Ingen av de LSK-spillerne Nettavisen pratet med fredag, hadde selv sett hva Iversen gjorde. Da de fikk referert hendelsen i andreomgangen, ble hendelsen likevel et populært tema i garderoben på Lerkendal. At RBK-spissen skal ha løpt bort for å vise den ødelagte drakta, gjorde heller ikke at Iversens popularitetskruve gikk i taket.
                            - Det er litt spesielt, innrømmer midtstopper Pål Steffen Andresen.
                            Frode Kippe velger likevel tvilen komme tiltalte til gode.
                            - Jeg registrerte at skjorta hans var revet opp, og ble litt forundret. Hvis han gjør det bevisst for å legge skylda på oss, så er det ikke bra.
                            - Men jeg kjenner Steffen såpass godt, at jeg ikke tror at han gjør noe slikt for å oppnå fordeler. Han er en skøyer, men samtidig en tøff, men fair spiller, sier LSK-kapteinen til Nettavisen.
                            Steffen Iversen besvarte ikke Nettavisens henvendelse fredag ettermiddag.

------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

kfl.no: LSK - Start søndag 24. juni

Sakset fra kfl.no:
                              LSK - Start søndag 24. juni

Avspark er kl. 18.00, stedet er Åråsen, les (NB! oppdatert) info om billettsalg, Martins og synging til denne knallviktige kampen.

Skrevet av kfl.no

Billetter
                              Billetter til kampen kjøpes på følgende måter:
                              - LSK-shopen på Sportshuset i Lillestrøm
                              - Narvesen-kioskene
                              - 7-eleven på Lillestrøm Torv
                              - Effect på Stortorvet (har starta å selge igjen).
                              - På Sparket på Åråsen
                              Husk at det i baren på Martins selges billetter til Kanari-Feltet.

KFL har også noen billetter til Feltet og andre seksjoner.
                              Kontakt Silje Hermansen på tlf. 466 93 026.

Martins.
                              Puben åpner klokka 13.00 og det blir vanlig opplegg med billig drikke for KFL-medlemmer, stand fra KFL, biljard og fotball på storskjerm.

Synging. Nå skal det ljome på Åråsen!
                              - Vi har et syngemøte kl. 15.15 i kjelleren på Martins. Her kan ALLE møte opp og være med i en alltid fruktbar diskusjon. Flere ganger har det hendt at personer med bra argumenter får sitt syn i gjennom hvordan man kan forbedre stemninga på den og den kampen. På tide at flere tar turen på sangmøtene, innlegg på internett der man ikke en gang tør å sette sitt eget navn kommer ALDRI til å ha noe å si. Kom dere ut av skapet og hjelp til positivt på tribunen.

- På Åråsen starter vi trøkket klokka 17.15 når spillera kommer ut til oppvarminga. Ellers er det bare å trøkke til, nå skal vi vise makrellklubben og deres fans hva stemning er. Ikke noe hokus pokus dette her, det er bare å være positiv og synge med på sanga, selv om man ikke liker den og den sangen. Lojalitet til den som starter sanga er noe av det viktigste for en bra stemning.

- Vil takke alle som var på Lerkendal for bra stemning, endelig så vi også guts fra gutta på laget. Det lyste av øya deres når de kom bort til oss etter scoringa

Møt opp på Martins og Åråsen søndag 24. juni!
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

RB: Heinz vil flyte på LSK-bølgen

Heinz vil flyte på LSK-bølgen

ÅRÅSEN:
                                Heinz Müller liker det som skjer i LSK. Keeperen mener utviklingen går én vei, og han ønsker å være med på LSK-suksessen.
                                Av Morten Svesengen
                                Publisert 23.06.2007 - 06:30

Se større bilde
                                VIL BLI: Heinz Müller.

Derfor har han satt seg ved forhandlingsbordet for å diskutere ei framtid på Åråsen.
                                – Det skjer mye positivt både i og rundt klubben, og jeg har ikke lyst til å avslutte LSK-karrieren nå. Kan tenke meg å være med videre. LSK er mitt førstevalg, sier Müller.
                                Så langt har han fått et kontraktstilbud fra klubben og LSK-manager Jan Åge Fjørtoft. Det besvarte han med ønske om noen justeringer. Nå ligger utspillet hos klubben.
                                – Vi er i forhandlinger, så får vi se om vi blir enige, sier den tyske keeperen.
                                Roser Grodås

Müller mener LSK har bygd seg opp til å bli en stor klubb, og han ser en utvikling han liker.
                                – LSK har allerede et stort støtteapparat med flinke folk. Nå kommer det både storhall og nye treningsbaner. Ting ser veldig bra ut i LSK nå, mener han.
                                Også Müller ser bedre ut på banen enn i sine to første sesonger. Han gir keepertrener Frode Grodås en del av æren.
                                – Vi hadde en god keepertrener før også i Kjell Lier, men Frode har en erfaring som kan bringe meg enda videre. Jeg føler jeg har utviklet meg denne sesongen, sier 29-åringen.
                                LSK-keeperen har jobbet med konkrete ting.
                                – Målet før sesongen var at jeg skulle bli mer offensiv. I tillegg snakker jeg mer og jager litt på spillerne. Vi har ikke så mange spillere som gjør det i LSK, og derfor er det viktig at noen gjør det. Før dødballer imot er det viktig å "vekke" gutta. Kroppsspråket vi viser i feltet forteller også motstanderne noe. Der har jeg en viktig jobb, sier Müller.
                                Venter på klubbutspill

Fortsetter han å spille som han gjorde mot Vålerenga forrige helg og mot Rosenborg torsdag, sitter han kanskje med enda bedre forhandlingskort i neste runde.
                                – Jeg venter på et nytt utspill fra klubben. Utover det tenker jeg bare på å spille bra for LSK, sier han.
                                LSK-manager Jan Åge Fjørtoft bekrefter LSKs interesse for å beholde Müller.
                                – I utgangspunktet er vi interessert i en forlengelse med Heinz, men det må selvfølgelig være innenfor visse rammer for at det skal bli noe av, sier Fjørtoft.
                                – Betyr det at Müller har stilt for høye krav så langt?
                                – Nei, dette gjelder generelt, uansett hvilke spillere vi forhandler med. Noen spillere vil vi ha for enhver pris. Men det ligger alltid en verdivurdering bak, sier Fjørtoft.
                                LSK og Fjørtoft har ikke satt noen dato for når Müller-situasjonen må være avklart. Han utelukker heller ikke at andre keepere kan være aktuelle.
                                – Om Odd rykker ned, kan det bli en landslagskeeper ledig i Rune A. Jarstein?
                                – Vi kan ikke utelukke noe i denne bransjen, og generelt kan jeg si at LSK har som mål å ha best mulig lag, og det betyr også at vi er interessert og følger med når gode spillere er tilgjengelig, sier LSK-manageren.

Kommentar

• Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

RB: Gullår for LSK-Berg

Jeg tar med denne under tvil. Hyggelig at eieren vår gjør det bra.

LILLESTRØM:
                                  Millionene yngler for Per Berg. Entreprenørselskapet hans, Øie AS, økte omsetningen med over 200 millioner i fjor og mer enn doblet overskuddet.
                                  Av Av Thor Fremmerlid thor.fremmerlidrb.no 63 80 48 75
                                  Publisert 23.06.2007 - 06:30

Ikke rart eier og styreleder Per Berg smiler. Byggebransjen vasser i oppdrag, og Berg forsyner seg godt. Øie AS er Romerikes desidert største entreprenørselskap – og vokser stadig.
                                  I 2005 var inntekstøkningen 120 millioner – i fjor på over 200 millioner. Selskapet passerte en halv milliard i omsetning og mer enn doblet overskuddet fra året før. Berg kan notere et samlet overskudd de to siste årene på 75 millioner kroner. Fjorårets overskudd på 54 millioner er selvsagt rekord.
                                  Mer jobb

Berg har en enkel forklaring på veksten:
                                  – Vi har jobbet mer. Og så har vi fått mer penger ut av entreprisene våre. Det kan jeg takke dyktige medarbeidere for.
                                  – Tjener dere penger på alt dere gjør?
                                  – Ja, vi gjør i grunnen det. For noen år siden hendte det at vi tapte penger på enkelte prosjekter, men det gjør vi ikke nå om dagen.
                                  Øie AS' entreprenørvirksomhet omfatter planlegging og bygging av både boliger og næringsbygg.
                                  – Prosjektene er ganske likt fordelt mellom næring og bolig, men jeg ser for meg at det kanskje kommer en vridning mot mer næring. Det har vært stor etterspørsel i boligmarkedet lenge og en utflating der er sannsynlig, sier Berg.
                                  Fulle ordrebøker

Bergs ordrebøker er uansett fulle. For noen år siden var Berg fornøyd hvis han hadde 70-80 prosent av kommende års virksomhet booket inn. Med dagens aktivitet i byggebransjen er situasjonen en ganske annen.
                                  – Ordrebøkene er fulle for de to neste årene, sier Berg.
                                  – Derfor holder vi oss fortsatt til oppdrag i Oslo-området. Så lenge det er mer enn nok å gjøre her er det ingen grunn til å ta oppdrag andre steder i landet.
                                  Øie AS har så godt som ingen langsiktig gjeld. Mens andre må trekke renteutgifter fra driftsresultatet kan Per Berg plusse på solide finansinntekter. I fjor hadde selskapet finansinntekter på nesten 24 millioner kroner.
                                  – Renteinntektene svinger fra år til år. Det har med når byggeprosjektene avsluttes å gjøre, forklarer Berg.
                                  Uten langsiktig gjeld er det heller ingen grunn for Berg til å frykte nye renteøkninger. I alle fall ikke umiddelbart.
                                  – For selskapets økonomi betyr ikke renteøkninger noe, men det reduserer jo etterspørselen, påpeker han.
                                  LSK-opptur

– Blir 2007 nok et rekordår?
                                  – Det ser bra ut. Hvor vi ender er for tidlig å si, men vi har budsjettert med vekst. Men økningen blir nok ikke like stor i år som den var i fjor.
                                  Selv om det er på byggeplassene Berg tjener pengene sine, er fotball fortsatt viktig for ham. Lillestrøm Sportsklubb AS er et av datterselskapene til Øie AS og regnskapet viser at det også i fjor ble puttet penger inn i fotballselskapet som styrer toppsatsinga i klubben. Drøyt ti millioner ble overført. Berg har så langt ikke fått særlig avkastning på LSK-investeringen sin, men er fortsatt tålmodig.
                                  – Jeg skal fortsatt være med. Og nå ble det 1-1 mot Rosenborg. Det var opptur. Jeg håper det snur litt for laget igjen nå...

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

lsk.no

Fotballskolen i full gang

LSKs fotballskole ble startet på torsdag, og fredag tok Espen Søgård seg en tur med LSK-TV. Fortsett også videre for å få se bilder fra fotballskolen.
                                    Til tross for regnvær på Lillestrøm stadion er det stor fotballglede, og mange glade barn som deltar på LSKs fotballskole denne helgen. Fredag tok Espen Søgård seg en tur med LSK-TV for å prate litt med barna. Fortsett videre til LSK-TV.

Torsdag ble det også tatt flere bilder fra fotballskolen. Gå til linken under for se mer av dette. Bilder kan sees ved å gå til valget Fotballskole på venstresiden, og deretter Bilder. Eller trykk her.

Se bilder og intervjuer fra LSKs fotballskole. Fortsett til LSK-TV ved å trykke på logoen.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Aftenposten (100% Fotball)

Som vanlig "Alt om runden." Her foran LSK-Start:

"Lillestrøm har en meget god hjemmestatistikk mot Start i eliteserien. De har vunnet 17 av 25 kamper lagene i mellom på LSKs hjemmebane. Fire kamper har endt uavgjort, mens start har vinnet fire kamper.Total målforskjell lyder 56-19 til Start.

Lillestrøm har vunnet sine siste seks hjemmekamper mot Start, og de har scoret minst ett mål hjemme mot Start i de siste 17 møtene.

Lillestrøm er nede i en bølgedal når det gjelder poengsanking. De har ikke vunnet på fem eliteseriekamper.

LSK har mottatt flest gule kort i årets serie, sammen med Tromsø, med 23 gule kort.

Lillestrøm har scoret det første målet i seks kamper denne sesongen. De seks kampene har resultert i fire seire, en uavgjort, og ett tap.

Start har ikke tapt noen av de fire kampene de har ledet 1-0 i. På fire 1-0-ledelser har Start sikret tre seire og en uavgjort.

Start sliter i eget luftrom, og har sluppet inn seks mål fra motstanders hode. Dette er flest i serien, sammen med Fredrikstad.

LSKs Bjørn Helge Riise får sin eliteseriekamp nummer 50 neste gang han er på banen i serien.

Simen Brenne kan feire et større jubileum enn lagkameraten. Neste gang han spiller eliteseriekamp blir det hans opptreden nummer 150 i serien."

[Merknad: Total målforskjell i kampene LSK-Start på Åråsen lyder 56-19 til Start står det i reportasjen; dette må være feil.]

Hele saken:

Kommentar

• Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

RB: Presenterer nykommerne

ÅRÅSEN: Før kampstart mellom Lillestrøm og Start kl. 18.00 i kveld skal LSK presentere sine to sommerkjøp, Marius Johnsen og Markus Kiesenebner fra Austria Wien. Duoen vil bli vist fram for publikum rett før kampstart. Begge har fått numrene de hadde i sine tidligere klubber. Johnsen har fått drakt nummer 15, mens østerrikske Kiesenebner skal spille med nummer 20.

Kommentar

• Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

Kasey i RB: Jeg blir snart Fredrikstad-spiller

RB skriver i dag at Kasey er enig med FFK om sin personlige kontrakt og at han blir FFK-spiller 2. juli. De skriver også at Kasey blir vraket til fordel for Khaled Mouelhi i kveldens kamp.

Kommentar

Working...