juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #81
    Kippe, Stefanutto, Riise og Myklebust ble tatt ut på "hittil årets lag" på fokus på TV2 sport.

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      #82
      Oppvask møte

      LSK-trener Tom Nordlie vil fjerne sutre-imaget fra klubben.


      Nordlie krevde oppvaskmøte

      LSK-treneren er ikke fornøyd med at klubben har fått et sutreimage.

      Av Armand Viik Nettavisen
      Relaterte saker:





      Etter at LSK-manager Jan Åge Fjørtoft la mye av skylden for LSK-tapet mot Brann på dommerens skuldre følte Tom Nordlie at det var på tide å ta et oppgjør med klubbens image utad.
      - En del av episodene har vært unødvendige, og vi har hatt et møte om hva vi selv kan gjøre med saken. Vi ønsker ikke å bli sett på som en grisete og sutrete klubb, sier Nordlie til TV2 Sporten.
      19 gule- og to røde kort er fasiten for LSK så langt denne sesongen. Det er verst i tippeligaen.
      - Vi må ha fokus på det vi kan gjøre noe med og ikke skylde på dommeren hele tiden, sier LSK-treneren.
      Jan Åge Fjørtoft slapp for øvrig unna straff for sine uttalelser om dommer Svein Oddvar Moen.
      - Norges to beste lag spiller, og så har de Norges dårligste dommer – jeg forstår det ikke, sa en sint Jan Åge Fjørtoft på vei inn i Lillestrøm-garderoben etter søndagens tap i Bergen.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #83
        Alt om LSK - vif søndag 17. juni

        Her kommer den store guiden til superkampen kl. 20.00 på søndag på Åråsen

        Skrevet av kfl.no



        Billetter
        KFL har noen få restbilletter til salgs. Kontakt Jan Jensen kun via sms om billetter.
        Tlf: 41 02 06 89
        Ellers er stadion mer eller mindre utsolgt. Kontakt Shopen på tlf. 64 84 56 30 for mer info om salg av evt. restbilletter.

        Kanari-Busser
        Det går en rekke busser til Åråsen søndag 17/6
        - Råholt. Kontakt Per Arne Kristiansen på tlf. 91 59 29 32
        - Hadeland. Kontakt Ole Simen Staxrud på tlf. 41 30 04 70
        - Gjerdrum. Kontakt Kjell Olafsrud på tlf. 92 88 21 00
        - Bjørkelangen. Kontakt Kjell Roar Nygård på tlf. 98 28 48 97
        - Mysen. Kontakt Morten Dahlbak på tlf. 95 04 08 77
        - Aurskog/ Sørum. Kontakt Lasse Kopperud på tlf. 91 70 59 39 eller Lasse Aune på tlf. 92 80 86 95
        Andre busser kan komme til.

        Byfesten
        Les mer info om Byfesten i Lillestrøm på www.byfesten.no. Vi bare minner om følgende lørdag kveld:

        Hovedscenen på Torvet fra kl. 20.00 er det liveshow med TNT og det hele toppes med Ole Ivars fra kl. 22.00
        Hæla i taket er vel forordet! Ellers oppfordrer vi alle til å bruke Fuglautstyr hele helga. La oss vise GUL MAKT i hele Flisbyen.


        Hva skjer søndag 17. juni?



        Martins
        - Dørene åpner klokka 13.00. 18 års aldersgrense.

        - KFL-stand med salg av medlemskap og evt. billetter m.m.

        - Filmvisning fra kl. 13.00 - 17.00. Vi viser gamle storkamper og tribunefilmer på storskjerm med lyd.
        Tidsskjemaet er følgende:
        13.00 - 14.00. Diverse tribunefilmer
        14.00 - 15.30. LSK - Vif på Åråsen i mai 2005. 2-1 og mye moro.
        15.30 - 17.00. LSK - Vif på Åråsen i september 2005, semin i cupen. Kampen over alle kamper. NYT!

        - Sangmøte klokka 17.00, her er det som alltid åpent for alle som vil bidra til stemningen.
        - Live på scenen klokka 17.30, Øivind og Egil. Første konserten på en kampdag etter cd-slippet. Her lukter det allsang og tørking av tårer.

        Viktig! Martins i tre avdelinger!
        Søndag 17/6 blir det åpent både på uteserveringa, puben og inne i konserten hele åpningstida. I tillegg åpner vi opp kjelleren fra kl. 15.00. Her blir det "chill out-sone" med roligere puls enn oppe. Dette gjør også at vi kan få plass til flere, i tillegg til at det blir mindre køer etc.

        LSK-tog fra Martins til Åråsen kl. 18.30
        Vi går i samla tog fra Martins til Åråsen. Ta med alle du kjenner og la folk få føle at Flisbyen gløder for Fugla. Ruta er som alltid fra Martins, opp Alexen og til Åråsen.

        Åråsen
        - Portene åpner klokka 1800. Stander fra KFL og Shopen. I tillegg spiller bandet Decay kl. 19.00.
        - På feltet må vi være flinke til å pakke tribunen, her må alle hjelpe forsangerfeltene.
        - Som alltid på storkamper blir det Tifo, følg anvisningene på løpesedlene.

        Tribuneorganisering
        - Kanari-Feltet har samme organisering som alltid. Feltet er motoren i stemninga på Åråsen.
        - På RB-tribunen er det oppretta et STÅFELT med plass til 900 personer. Her er det forsangerstol med folk fra KFL som forsangere.

        - Resten av tribunene er sitteplasser. Her er det viktig at folk går i seg sjøl og er med på stemninga fra første spark. Billettsalget har vært helt koko, Fuglafolket har gått bananas mht billetter. Dette betyr at vi har nok en gang fått til tre tribuner med Kanaris. Om det er noen nisser inn i mellom på noen av sittetribunene driter vi i, de siste to LSK-VIF kampene på Åråsen har disse vært veldig få.

        - Som man ser er det klart for en gigantisk stemning på Åråsen 17.juni. Det blir ca 3000 stående Kanaris, støtta opp av resten av publikummet. Vi skal synge rennesteinsgjengen hjem til Plata, Slemmestad og Dokka med øresus.

        Mental tribuneinnstilling påbudt!
        KFL utfordrer nå alle LSK-fans til å gi alt på tribunen mot vif. Vi trenger en seier nå for å holde tritt med Brann. Derfor er det så sinnsykt viktig at alle blir med og synger, klapper og hopper. Ikke noe sutring, kun 110 prosent mental innstilling hele veien.

        MØT OPP TIDLIG PÅ MARTINS OG ÅRÅSEN SØNDAG 17. JUNI !!!!
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #84
          Aftenposten (100% Fotball)

          Slår tilbake mot NFF-rapport


          Jan Åge Fjørtoft sender motrapport på kampobservatør Rolf Haugen. ( Foto: Digitalsport )

          OSLO: Jan Åge Fjørtoft og Lillestrøm går "til sak" mot kampobservatøren som snakket nedsettende om managerens intelligens.

          Av: Robert Veiåker Johansen
          Publisert: 13.06.2007 kl. 07:29

          - Vi kommer til å levere en rapport direkte stilet til forbundets generalsekretær (Karen Espelund, vår anm.). Det settes hele tiden spørsmålstegn ved hvordan spillere og ledere skal opptre, men hvordan skal kampobservatørene opptre? Er det greit at de kommer med utsagn som er direkte personkarakteristikker? spør Fjørtoft.
          Det var etter Brann-Lillestrøm (3-1) at det kokte over for den profilerte Lillestrøm-manageren.

          Provoserende eierforhold
          TV2s kamera og mikrofon fanget opp en forbannet Fjørtøft i samtale med trener Tom Nordlie. Duoen var på vei inn i garderoben sa ekslandslagsspilleren ga dommer Svein Oddvar Moen følgende attest:
          "Norges to beste lag spiller, og så har de Norges dårligste dommer. Jeg forstår ikke det".
          - Uttalelsen viser bare Fjørtofts intelligensnivå, uttalte Rolf Haugen, mannen som var NFF-delegat og dommerobservatør på Brann stadion. Haugen er også leder av toppdommerkomiteen, og ba Fjørtoft ta seg selv i nakken samtidig som han rapporterte episoden til forbundet sitt.
          - Noen mener sikkert at det jeg sa var lavmål, og det er vanskelig for meg å bevise mitt eget intelligensnivå. Det er ikke sikkert at jeg får så mange til å vitne for meg. Men jeg mener det Haugen sa er lavmål, og at det må gå en grense. I observatørkorpset til Norges Fotballforbund er det lett å finne eldre menn, det er bare menn, som har et eierforhold til fotballen som kan virke provoserende. Det er ikke så hyggelig, sier Jan Åge Fjørtoft til Aftenposten.
          - På klippet TV2 har vist av utbruddet ditt kan det se ut som om du har holdt pusten helt fra banen, og slipper ut alt med en gang du kommer inn i kanalens sone?
          - Jeg så ikke han som filmet, og er glad jeg ikke sa noe enda verre. Da jeg hadde sagt det, ba jeg TV 2 om å være så snill og ikke sende det. Men jeg skal ikke redigere TV 2, de kom nok i den klassiske situasjonen der de måtte spørre seg selv om de skulle sende det, og håpe på at det ikke ble bråk. Vi er ikke pliktige til å være tilgjengelige før syv minutter etter kampslutt. Og det er annen diskusjon: Skal spillerne våre kunne rapporteres og risikere straff for ting de sier når de ikke vet at de blir tatt opp? undrer manageren.

          Fikk kjeft
          Svaret fra fotballforbundet kom i går. Hverken Jan Åge Fjørtoft eller forsvarsspilleren Shane Stefanutto (som brukte meget sterke ord om dommeren) straffes.
          Etter hva Aftenposten erfarer har i tillegg observatør Rolf Haugen fått klar beskjed fra NFF om at det var dumt av ham å si det han sa om Lillestrøm-sjefen.
          Da Aftenposten i går fortalte Haugen om Fjørtofts varslede rapport til NFF, svarte han:
          - Det har jeg ingen kommentar til. Det er realt og greit.

          Autoritet og forståelse
          Jan Åge Fjørtoft mener at Norges Fotballforbund må roe ned iveren etter å dele ut karantener og bøter. Han mener også at de norske dommerne har mye å lære:
          - I Bergen oppsto det en situasjon der mange spillere var involvert. Dommeren kunne ha tatt til seg kapteinene Frode Kippe og Martin Andresen, som begge var innblandet, og bedt dem roe ned spillerne sine. Da ville han ha fått respekt. I stedet delte han ut fire gule kort.
          - Jeg ser mye Champions League, og dommerne der har et helt annet kroppsspråk. Dommerne får ikke autoritet ved å være autoritære, men ved å forstå spillerne. Det er enorm forskjell på hvordan spillerne oppfatter dommerne og hvordan dommerne oppfatter seg selv, mener Fjørtoft.
          - I søndagens Aftenposten uttalte fotballpresident Sondre Kåfjord at spillere, trenere og ledere må forstå at de er forbilder - hva tenker du om det?
          - De som kritiserer topptrenerne mest, er de foreldrene som står på aldersbestemte kamper og skjeller ut yngre dommere. Men jeg er enig, vi har en stor utfordring når det gjelder å opptre som forbilder, mener Fjørtoft.

          HET HELG
          Fotballpresident Sondre Kåfjord ber toppene i den norske serien huske at de er forbilder. Her er episodene fra sist helg, som var brennhet:
          I Drammen (Strømsgodset-Viking 1-2) røk Viking-trener Uwe Rösler og Godsettrener Dag-Eilev Fagermoi tottene på hverandre. Fagermo omtalte tyskeren som idiot og paranoid. Godset hevder at Rösler sa «fuck off, you fucking idiot» til Fagermo. Viking-sjefen sier at det ikke er sant.
          På Nadderud (Stabæk-Lyn 3-2) holdt Mr. Stabæk, Ingebrigt Steen Jensen, et langt foredrag på klubbens egen TV-kanal om «hvordan fotballgudene straffet destruktive Henning Berg og Lyn ved å la dem tro at de skulle få poeng, for deretter å ta fra dem alt». Monologen rystet både motstandere og egen klubb, og i går måtte Steen Jensen be pent om unnskyldning.
          I Bergen (Brann-LSK 3-1) fanget TV 2 opp LSK-manager Jan Åge Fjørtofts beskrivelse av dommer Svein Oddvar Moen: «Norges to beste lag spiller, og så har de Norges dårligste dommer». TV 2 sendte også bilder av LSK-forsvareren Shane Stefanutto som kalte Moen «fucking referee».

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #85
            RB


            Foto Kallestad, Gorm
            KRITISK: Nils Arne Eggen har verken latt seg imponere av LSK eller andre lag i Tippeligaen så langt.


            – LSK er på god vei

            ORKDAL:
            Nils Arne Eggen er ikke imponert over Tippeligaen så langt, men tror romerikingene går videre.

            Av Morten Svesengen
            Publisert 13.06.2007 - 06:31 Oppdatert 13.06.2007 - 06:45

            Fotball-lektoren fra Orkdal følger med på Tippeligaen fra sidelinja, men etter ni serierunder mener han lagene har mye å gå på før han lar seg imponere av noen.
            – Jeg ser at LSK er på god vei mot noe, men det er fortsatt mye igjen. De spilte en jevn kamp mot Brann i Bergen, men de var ikke målfarlig nok, mener Eggen.

            – Må bli bedre
            Den tidligere Rosenborg-treneren legger lista på Europa-nivå når han vurderer LSK og de andre.
            – Det er dit lagene må strekke seg. Der får vi målt nivået på norsk fotball. Skal vi lykkes der, må lagene bli bedre enn de er nå. For det som er prestert i serien så langt har ikke vært all verden, sier han.
            For ett år siden leverte norske lag elendig resultater i Europa, og det synes ikke Eggen er bra nok.
            – Det kreves mer enn det som er vist. Men jeg ser som sagt at LSK er på vei mot noe, og det er bra, sier Eggen.

            Ny klubb
            Og selv om han håper at klubben hans, Orkla, skal detonere cupbomben på Orkanger stadion i kveld, så tror han ikke så mye på det.
            – Det bør bli et ganske greit avansement for LSK. Tror dessverre ikke laget mitt har noen sjanse, sier trenerlegenden.
            Han regner med å ta turen innom stadion i kveld.
            – Jeg ser ikke bort fra at jeg dukker opp. Pleier å være innom og følge med når jeg har tid, sier han.
            Orkla er en ny klubb som ble stiftet i 1998 – sammenslått av Orkdal og Orkanger. Eggen har av og til bidratt med sin kunnskap, men har ikke noe engasjement i klubben. Fra utsiden har han registrert framgang etter sammenslåingen.
            – Laget er blitt bedre, men er ikke godt nok til å slå ut LSK, fastslår han.

            PS! Cupkampen mellom Orkla og LSK kan du følge direkte her på rb.no fra 18.00.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #86
              VG

              Skremt over Fjørtoft

              Sandefjord-trener Tor Thodesen slakter Jan Åge Fjørtofts måte å kritisere dommerne på.

              Av: Sindre Øgar

              - Det er litt skremmende at folk i hans posisjon kan tillate å ytre seg på den måten. Det er trist, sier Thodesen til VG.

              LSK-manager Jan Åge Fjørtoft var nådeløs i kritikken av Svein Oddvar Moen etter helgens storkamp på Brann Stadion.

              - Norges to beste lag spiller, og så har de Norges dårligste dommer - jeg forstår det ikke, sa Fjørtoft etter kampslutt.

              I etterkant har han slaktet hele den norske dommerstanden - bortsett fra Tom Henning Øvrebø.

              - Sutring
              Sandefjords Tor Thodesen synes det er på tide at trenere og ledere tar et oppgjør med seg selv - før de går løs på menneskene i dommertrøye.

              - Jeg mener mye av kritikken er unyansert, og ofte har den svært dårlig timing. Kritikken avslører at de som kritiserer har et veldig navlebeskuende ståsted.

              - Jeg har ingenting til overs for det. Det er sutring, og jeg tror ikke det er veien å gå. Dette vil ikke føre til et konstruktivt samarbeid med dem som er en viktig del av fotballfamilien, nemlig dommerne. Jeg tror det heller vil føre til at det blir «oss mot dem» - litt sånn barnehagepreg, sier Thodesen.

              - Vil kritikk med en sånn form virke nedbrytende for utviklingen av norske dommere?

              - Ja, jeg tror kritikken vil virke direkte mot sin hensikt. Og hvor er Fjørtofts engasjement når det gjelder samlinger for dommere og ledere? Han bør virkelig planlegge den kommende vinteren for sånne samlinger, sier Thodesen.

              - Hva synes du om eliteseriedømmingen i år?

              - Det er ingen i Sandefjord som har grunn til å klage. Jeg er godt fornøyd.

              - Betenkelig
              Rolf Haugen, lederen i toppdommerkomiteen, stilte i går spørsmål ved Fjørtofts intelligensnivå.

              - Det er en betenkelig utvikling. Nå er det fritt frem for å hakke på dommerne, uten at man er villig til å se på andre årsaker, sier Haugen til VG.

              Jan Åge Fjørtoft svarte ikke på VGs henvendelser i går kveld.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #87
                Dagbladet


                SKRIVER RAPPORT: Jan Åge Fjørtoft skal skrive en rapport til Norges Fotballforbund. Foto: Arnt E. Folvik, Dagbladet

                Jan-Åge Fjørtoft er en klok mann

                Men han må forvente svar, sier Mini.

                Onsdag 13.06.2007, 11:20
                oppdatert 11:52

                (Dagbladet.no): Det var etter toppkampen mellom Brann og Lillestrøm at det kokte over for Fjørtoft. På vei av banen samtalte han med trener Tom Nordlie, før han slaktet dommer Svein Oddvar Moens innsats.
                - Norges to beste lag spiller, og så har de Norges dårligste dommer. Jeg forstår ikke det, sa han, foran TV2s kamera og mikrofon.
                - Uttalelsen viser bare Fjørtofts intelligensnivå, svarte NFF-delegat og dommerobservatør på Brann Stadion, Rolf Haugen.
                Ifølge Aftenposten har observatør Haugen fått beskjed fra NFF om at uttalelsene om Fjørtoft var uheldige. Det mener Fjørtoft også, som skal skrive rapport til NFF. Der spør han hvordan kampobservatørene skal oppføre seg, med alt fokus på hvordan spillere og ledere bør opptre.
                TV2-ekspert Mini Jakobsen synes rapporten er unødvendig. Han mener det er greit at dommerstanden får muligheten til å svare litt for seg.
                - Jeg synes det er på tide at dommerstanden får lov til å svare tilbake, når de stort sett hver eneste serierunde må leve med å bli skjelt og hudflettet av leder og spillere, uten å kunne svare tilbake, sier Mini til Dagbladet.no
                Den tidligere landslagsvingen tror Fjørtoft helt bevisst kom med utbruddet foran TV2-kameraet.
                - Jeg tror Jan-Åge så at kameraet sto der, og at han helt bevisst sa det. Når det er sagt har ikke Jan-Åge lav intelligens, han er en klok mann, men når han slenger ut med store ord, må han forvente å få det tilbake, sier Jakobsen.
                Også trenerkrangelen mellom Uwe Rösler og Dag-Eilev Fagermo har fått mye plass i media de siste dagene. Minis ekspertkollega i TV2, Frode Olsen, synes det er på tide å ta seg sammen i Tippeligaen.
                - Man må begynne å ta seg litt sammen i norsk fotball. Jeg har stor forståelse for at man kan bli provosert i øyeblikket, men nå synes jeg vi har tatt steget for langt, sier Olsen til Dagbladet.no
                Den tidligere Sevilla-keeperen mener det ikke går en eneste serierunde uten utenomsportslig fokus.
                - Det er en uting at vi hver eneste serierunde skal oppleve at folk skjeller ut hverandre. Det er greit med en utblåsning eller faglig diskusjon, det må ikke gå sånn at det går på æreskjelling. Det må gå an å legge uoverensstemmelser bak seg, sier Olsen.
                Han får støtte hos Mini Jakobsen, som trekker fram Sandefjords Tor Thodesen som en snill gutt i klassen.
                - Hvis alle hadde oppført seg som Thodesen hadde det ikke vært noe problem. Han er eksemplarisk i oppførselen, både når det gjelder eget lag og andres lag, sier Mini.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #88
                  RB


                  STÅR OVER? Bjørn Helge Riise spilte to hele landskamper før kampen mot Brann. Likevel vil han ikke stå over kveldens kamp for å samle krefter til tre nye storkamper i Tippeligaen. FOTO: SCANPIX


                  Riise nekter å hvile

                  LILLESTRØM:
                  LSK-trener Tom Nordlie vurderer å hvile Bjørn Helge Riise i kveldens cupkamp mot Orkla fordi LSK har tre viktige på åtte dager fra søndag.

                  Følg Orkla-LSK direkte her fra 18.00!

                  Av Morten Svesengen
                  Publisert 13.06.2007 - 12:34 Oppdatert 13.06.2007 - 13:23

                  Riise selv føler ikke noe behov for å starte på benken i 2. rundekampen mot 3. divisjonslaget. – Jeg føler meg pigg, og har lyst til å spille, sier Riise.
                  Landslagsspilleren mener ikke at det blir noe problem for ham å spille mot Vålerenga (17. juni), Rosenborg (21. juni) og Start (24. juni).
                  – Vi løper i januar, februar og mars for å bygge oss opp. Da må vi bruke kreftene på å spille kamper, sier Riise med et smil om munnen.
                  Fra start-elleveren mot Brann hviles definitivt Pål Steffen Andresen (sliter litt med den akillesen han ikke har operert), Simen Brenne (skadet), Arild Sundgot, Magnus Myklebust og Heinz Müller mot Orkla.

                  Derfor stiller trolig med LSK dette laget (4-3-3):
                  Otto Fredrikson – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Khaled Mouelhi (Bjørn Helge Riise), Kasey Wehrman (Khaled Mouelhi), Espen Søgård – Karim Essediri, Olivier Occean, Pål Strand.

                  Last edited by RSP; 13.06.2007, 19:14.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #89
                    RB

                    LSK enkelt videre

                    LILLESTRØM:
                    Selv om LSK ledet kun 1-0 til pause var cupavansementet aldri i fare. Orkla ble til slutt slått 5-0.
                    LSK tok ledelsen ved Anders Rambekk. Kort tid etter pause la midtstopperkollega Frode Kippe på til 2-0. Pål Strand var nest sist på begge de to scoringene. Nettkjenninger av Bjørn Helge Riise, Karim Essediri og innbytter Tore Andreas Gundersen sørget for 5-0-seier i Trondheim.

                    LSK starter med dette laget (4-3-3):
                    Otto Fredrikson – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Khaled Mouelhi, Espen Søgård – Karim Essediri, Olivier Occean, Pål Strand.

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #90
                      Ønsker LSK-ess og Gashi

                      Kasey Wehrman til Fredrikstad? I alle fall hvis Terje Høili kunne bestemme. Foto: SCANPIX

                      Siste fra Nettavisen


                      adf_JS=2;adf_JS=3;adf_JS=4;adf_JS=5;adf_JS=6;adf_J S=7;adf_JS=8; On Error Resume Next Dim adf_obF4,adf_obF5,adf_obF6,adf_obF7,adf_obF8,adf_o bF9,adf_obF10 Set adf_obF10 = CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.10") If IsObject(adf_obF10) Then adf_FV = 10 else Set adf_obF9 = CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.9") If IsObject(adf_obF9) Then adf_FV = 9 else Set adf_obF8 = CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.8") If IsObject(adf_obF8) Then adf_FV = 8 else Set adf_obF7 = CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.7") If IsObject(adf_obF7) Then adf_FV = 7 else Set adf_obF6 = CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.6") If IsObject(adf_obF6) Then adf_FV = 6 else Set adf_obF5 = CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.5") If IsObject(adf_obF5) Then adf_FV = 5 else Set adf_obF4 = CreateObject("ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.4") End If End If End If End If End If End If


                      Element.hide('news_list_container2');Element.hide( 'news_list_container3');
                      Fredrikstad ønsker å forsterke med Kasey Wehrman - og gjerne også Ardian Gashi.

                      Wehrman har vært god for romerikingene denne våren, men posisjonen i Lillestrøm er usikker etter at klubben nylig hentet østerrikske Markus Kiesenebner.
                      Strømsgodset ytret tidlig sin interesse. Nå gjør Fredrikstad det samme - gjennom investor Terje Høili.
                      - En spennende spiller vi vet vil gå rett inn på laget. Det er slike spillere vi bør hente. Spillere som leverer varene umiddelbart, sier Høili til Fredriksstad Blad.
                      Han skulle gjerne sett Thomas Sobotzik, som nylig var på prøvespill i plankebyen, som spiller i klubben på permanent basis. Branns Ardian Gashi ønskes også velkommen.
                      - Men han frykter jeg blir for dyr.
                      Ifølge Expressen ønsker FFK-trener Anders Ggrönhagen å forsterke med den tidligere Djurgården-spilleren Abgar Barsom. Barsom spiller nå i Hellas.
                      PS: Wehrman er Bosman-spiller, og står fritt til å diskutere med andre klubber fra 1. juli.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #91
                        lsk.no



                        - Må gripe sjansen

                        Tore Andreas Gundersen fikk også i andre runde av cupen et innhopp, og Flisa-gutten sviktet ikke. Ti minutter før slutt la han på til 5-0 for LSK mot Orkla.

                        Av: Ole Kristian Bakkene

                        - Jeg må gripe sjansen når jeg får den, og det var selvføglgelig deilig med en scoring også i andre runde. Da har jeg to scoringer på to cupkamper. Det er en bra statistikk å ta med seg videre, sier Tore Andreas Gundersen til LSK.no.

                        - Dårlig tempo
                        Det ble ingen overkjøring målmessig i den første omgangen. Anders Rambekk la på til 1-0 etter 18 minutter. Pål Strand la inn fra venstre, og Anders Rambekk headet inn ballen. LSK presset på, men det sto seg 1-0 til pause.
                        - Jeg synes vi hadde dårlig tempo med ball i den første omgangen. Vi ble stillestående, og det er kun en og en som løper, og da blir det dårlig bevegelse i laget.
                        - Men i den andre omgangen blir det litt bedre. Orkla blir slitne og så finner vi rytmen.
                        For når dommeren blåste i gang andre omgang fikk LSK større uttelling. Fire minutter etter sidebyttet la Frode Kippe på til 2-0 etter målgivende fra Pål Strand nok en gang. Tre minutter seinere la Bjørn Helge Riise på til 3-0. Riise fikk muligheten til å hvile mot Orkla, men valgte i stedet å reise nordover til Sør-Trøndelag for å hjelpe LSK videre til den tredje runden.

                        Fornøyd med målet
                        Halvtimen før slutt la Karim Essediri på til 4-0, og ti minutter før slutt fastlo Tore Andreas Gundersen sluttresultatet til 5-0.
                        - Jeg kom inn fra venstrekanten, og ropte på Anders som hadde ballen i forsvarsfireren. Jeg fikk en perfekt pasning i bakrommet, og fikk til en fin touch. Deretter driblet jeg keeper og banket ballen i mål. Fornøyd med det målet, sier Gundersen.
                        20-åringen som er fast på U21-landslaget gir ros til Rambekk. Både for pasning og for kampen.
                        - Jeg synes Anders er banens beste. Han hadde god kontroll, og scoret et bra mål. Han hadde i tillegg en assist og viser at han er proff ved måten han jobber på.
                        Så kommer selvsagt spørsmålet om forskjellen på Orkla og forrige rundes motstander Flisa. Gundersen har før spilt for Hedmark-klubben, og begge lagene ligger i 3. divisjon.
                        - De var et hardtkjempende lag. Midstopperne kjempet hardt i duellene. Et helt greit tredjedivisjonslag. På samme nivå som Flisa vil jeg si.

                        Stigning for unggutten
                        For Gundersen går det bare bedre og bedre i den gule og svarte drakta.
                        - Jeg føler selv at det bare går bedre nå. Jeg scoret tre mål i andrelagskampen i går mot Steinkjer, og i dag var det kjempedeilig å få innhopp mot Orkla. Ikke minst utrolig godt å få en scoring også.
                        Rambekk fikk ros, men det mener også Gundersen at Kanari-Fansen og de andre LSK-supporterne som tok turen oppover skal ha.
                        - Det var faktisk 30 tilreisende supportere, og det er helt vanvittig med tanke på at vi spilte så langt unna en onsdag kveld. Jeg er imponert, sier han.
                        - De lagde liv, og vi hørte de veldig godt. Jeg synes det er stort av de, avslutter unggutten.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #92
                          lsk.no




                          Fokus på søndagens kamp

                          Etter 5-0 over Orkla i cupen er fokuset til Cato Bakkemo og de andre i LSK flyttet over på søndagens oppgjør mot Vålerenga. Det er imidlertid usikkert hvem som starter mot Oslo-laget.

                          Av: Ole Kristian Bakkene

                          - Vi kommer til å fokusere 100% på kampen mot VIF fra i morgen tidlig. Vi ser fram til å spille på søndag, sier Cato Bakkemo.

                          - Godt forberedt
                          Det er tilnærmet utsolgt på Åråsen mot VIF på søndag, og dermed får Cato Bakkemo og LSK en svært god ramme for oppgjøret. Det er imidlertid litt usikkert hvem som stiller fra start for LSK.

                          Frode Kippe og Olivier Occean må stå over på grunn av karantene etter gule kort mot Brann på søndag. Det er også litt usikkerhet rundt Simen Brennes situasjon. Han ble sparket i leggen under kampen i Bergen. Ellers kan Tom Nordlie og Bakkemo velge i en frisk stall. Viktor Bjarki Arnarsson er også tilbake etter en langvarig skade.
                          - Vi ønsker å spille med folk som er i form, og derfor må vi diskutere litt før vi bestemmer oss.
                          - Men vi stiller godt forberedt foran kampen. Vi kjenner VIF fra før av, og oppladningen blir så optimal som mulig.
                          Onsdag kveld sendte LSK sitt beste mannskap til Sør-Trøndelag og kamp mot Orkla, og assistenttrener Cato Bakkemo var relativt fornøyd.
                          - Vi ledet 1-0 til pause i en kamp hvor Orkla lå ganske lavt i tre ledd. De var bra organisert, og vi lot ballen gå for sakte.
                          - Etter pause klarte vi å flytte ballen raskere, og bruke spillestilen vår. Dermed fikk vi flere sjanser og mer rom. Vi vant 5-0 i en kamp hvor vi burde ha vunnet mer.

                          Stigende prestasjoner
                          Likevel var Bakkemo fornøyd med at laget hevet seg gjennom kampen.
                          - Prestasjonen var stigende. Vi begynte som et godt gammeldags lokaltog. Deretter som et InterCity-tog, og til slutt var vi tilnærmet som et Flytog. Vi fikk en grei gjennomkjøring, sier Bakkemo.

                          Dermed er planen klar for de neste dagene.
                          - Vi skal først restituere oss godt i morgen, og så skal vi forberede oss så godt som mulig opp mot søndagens kamp. Både vi trenere og alle spillerne gleder seg til å spille for fulle tribuner på søndag.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #93
                            Bergens Tidende (100% Fotball)

                            LSK erter TV 2 med You Tube-variant


                            TV2 vil reagere hvis Lillestrøm legger ut bilder av jublende LSK-spillere som ikke er filmet av TV2. ( Foto: Cornelius Poppe, SCANPIX )

                            Lillestrøm ber supporterne sende inn video og bilder fra kamper til en klubbvariant av You Tube. Det misliker rettighetshaver TV 2.

                            Publisert: 14.06.2007 kl. 08:16
                            Endret: 14.06.2007 kl. 08:17

                            – Det vil komme veldig mange gode innslag om alt som har med fotball å gjøre, sier Knut Marius Røvde i VI2 – selskapet bak LSK prosjektet.
                            TV 2 ser rødt.
                            – Dette er å uthule og misbruke det vi betaler 1 milliard for, sier kanalens sportssjef Bjørn Taalesen til Dagbladet.
                            Det er kun TV 2 som har lov til å filme eliteseriekamper i norsk fotball.
                            – Hvis et nettsted publiserer bilder fra kamper, så vil vi reagere, sier medieansvarlig i Norges Fotballforbund Knut Kristvang.
                            Lillestrøm-ledelsen sier de vil følge opplegget tett.
                            – Så fort vi ser at det er på kollisjonskurs med rettigheten til TV 2, så legger vi det ned, sier markedssjef Robert Lauritsen.

                            Kommentar

                            • Kopperud
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2006
                              • 1697

                              #94
                              http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=8240&title=Wehrman_til_Fredr ikstad?& PHPSESSI

                              Wehrman til Fredrikstad?


                              Terje Bratland - 14/06 08:29



                              Fredrikstad-investor Terje Høili tar bladet fra munnen og røper hvilke spillere som kan ende i Plankebyen i sommer.

                              Fra Marbella
                              Terje Høili varsler fra sitt ferieparadis på Marbella at Fredrikstads midtbane vil bli vesentlig styrket i sommer når overgangsvinduet åpner. Samtidig forteller han til FB at han har jevnlig kontakt med klubbledelsen og at det blir shopping når overgangsvinduet åpner.
                              - Vi bør hente inn forsterkninger på midtbanen. Det er helt klart. Vi trenger mer løpskapasitet der, innrømmer han til FB.

                              Bosmanspillere
                              Investoren er klar i talen på at han tar sikte på først og fremst bosmanspillere eller som har kontrakter som går ut denne sesongen.
                              - Vi må i verste fall ut med en "sign on fee". I øyeblikket finnes det ikke økonomi for å kjøpe spillere ut av kontrakter selv om vi ser på ulike løsninger.

                              LSK-spiller aktuell
                              Den tidligere FFK-spilleren og milliardæren har full oversikt over over alle spillere som er ledige på markedet for tiden. Og er krystallklar på at den løpsterke og store midtbanesliteren til Lillestrøm Kasey Wehrman er en brennaktuell spiller som han mer enn gjerne vil hente til klubben når overgangsvinduet åpner.
                              - En spennende spiller vi vet vil gå rett inn på laget, og som vi vet leverer varene umiddelbart. Han er klar over at Kasey Wehrman er Bosman-spiller når overgangsvinduet åpner 1. juli.

                              Prøvespiller
                              På spørsmål om andre spillere han kunne tenke seg i FFK-drakten uttaler han følgende til lokalavisen: - Vi bør hente inn minst to spillere på midtbanen, og det hadde ikke vært meg imot om vi sikret oss tysk-polakken Thomas Sobotzik som var på prøvespill sist. Han er riktignok 33 år, men har rikelig med erfaring fra Bundesligaen. At han var kaptein på det siste laget han spilte for tyder også på at han er en spiller som tar ansvar. Slike spillere trenger FFK, og nevner samtidig Ardian Gashi som aktuell.
                              - Men han frykter jeg blir for dyr.

                              FotballMagasinet.no kommer tilbake med mer om denne saken i løpet av dagen.
                              Ultras Felt C 2005x2015

                              Lillestrøm & Bajen

                              Kommentar

                              • Eirik
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Oct 2004
                                • 154

                                #95
                                Marius Johnsen til LSK

                                hadde vært stas. http://www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.2699828

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #96
                                  Marius Johnsen blir Lillestrøm-spiller. Foto: Håkon Mosvold Larsen ( Scanpix )

                                  Siste fra Nettavisen:




                                  Marius Johnsen blir klokken 13.00 onsdag offentliggjort som ny LSK-spiller.

                                  Nettavisen har fått bekreftet fra LSK-hold at den Start-eide venstrebacken Marius Johnsen er klar for Lillestrøm.

                                  Johnsen spilte 12 kamper for 2. Bundesliga-klubben Køln fra nyttår fem til sesongslutt, og var ventet tilbake til Start 1. juli. Dit kommer han ikke – i stedet vil Lillestrøm bli hans neste arbeidsgiver.

                                  Johnsen (25) har 123 kamper for Start, og scoret ifølge soccerassociation 23 mål på sine fem sesonger på Sørlandet.

                                  Nettavisen kommer tilbake med mer fra pressekonferansen klokken 13.00.

                                  Kommentar

                                  • dIsTurBeD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 668

                                    #97
                                    Marius Johnsen klar for LSK



                                    Marius Johnsen klar for LSK
                                    LSK har i dag signert den tidligere Start- og Köln-spilleren Marius Johnsen. Sørlendingen har kommet til enighet med LSK om en kontrakt med fem års varighet.
                                    Av: Ole Kristian Bakkene
                                    - Målet mitt med oppholdet i Lillestrøm er å spille meg inn på landslaget, og å ta gull med klubben, sier Marius Johnsen til LSK.no
                                    Sørlendingen gikk for en tid tilbake til Köln og tysk fotball, og fikk godt med spilletid der, men de ønsket ikke å forlenge kontrakten, og da var LSK på banen kjapt.
                                    - Jeg ønsket meg til Åråsen fordi Lillestrøm er en klubb i utvikling, og er en storklubb i Norge og fortsatt i utvikling. Jeg har ambisjoner å vinne noe, og det tror jeg er fullt mulig her i Lillestrøm, sier han.
                                    - I tillegg har de et veldig bra lag, trenings fasiliteter, og en fin stadion. Jeg tror at spillergruppen passer meg bra. De har også et apparat rundt som er veldig sterkt. En veldig profesjonell klubb sånn jeg ser det. I tillegg føler jeg det som Lillestrøm står for og er kjent for når det gjelder spillestil er et kanskje som passer best i norsk fotball.
                                    - Hva har du å bidra med i LSK?
                                    - Jeg skal være med å bidra til at skal ta selvfølgelig, kjempe i toppen, og helst gull på den tiden jeg er her. Så skal jeg være med på å score mål, og bidra til at det blir spilt bra fotball på Åråsen.
                                    - Hvor viktig er det at Tom Nordlie er trener her på Åråsen?
                                    - Jeg kjenner Tom veldig godt fra før. Jeg hadde han to og et halvt år i Start. Jeg vet hva Tom er dykig på, og det er noe som kan ha fordel av. Ellers hadde jeg ikke gjort dette her. Jeg har sterk tiltro til at Tom skal utvikle meg videre som fotballspiller, og han har allerede utviklet meg veldig mye på sin tid i Start. Jeg har som sagt tidligere mye å takke han for. Veldig trygg på at det skal bli bra.


                                    Kommentar

                                    • heidar
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2004
                                      • 2127

                                      #98
                                      Poster denne her sidebn den inneholder opplysninger som ike er nevnt fra før:

                                      Johnsen til LSK

                                      LILLESTRØM: Marius Johnsen har skrevet under en femårskontrakt med Lillestrøm.

                                      SAKEN OPPDATERES!
                                      DEBATT: Johnsen til LSK



                                      Av: Erli Berg Daneshmand, Arild Sandvik
                                      Publisert: 14.06.2007 kl. 11:35
                                      Endret: 14.06.2007 kl. 13:14
                                      - Jeg kjenner jo Tom Nordlie fra før, og Lillestrøm har gode tradisjoner som jeg identifiserer meg med, sier Marius Johnsen.
                                      - Jeg ønsker å vinne noe, og jeg ser for meg at LIllestrøm vil være en toppklubb i mange år framover. Det ønsket jeg å være med på, sier Johnsen.
                                      Landslaget

                                      - Håpet mitt er også at jeg spiller såpass bra for Lillestrøm at jeg kommer tilbake på landslaget, sier venstrebacken.
                                      - Kan dere ta gull i år?
                                      - Det er fortsatt tidlig i sesongen, men vi er med der oppe, og sjansen er der selvfølgelig, sier Johnsen.
                                      Overgangssummen vil ikke bli offentliggjort.
                                      - Marius er en spiller jeg kjenner godt fra tiden i Start, som har en fin personlighet, og som kjenner spillestilen jeg ønsker. Han passer optimalt inn her, sa Lillestrøm-trener Tom Nordlie på pressekonferansen.
                                      - Vi har holdt på i to-tre måneder med å få Marius Johnsen til Lillestrøm, sier Jan-Åge Fjørtoft i Lillestrøm.
                                      Forhandler med Stefanutto

                                      - Hva med Shane Stefanutto, den andre venstrebacken i LSK?
                                      - Han har kontrakt ut sesongen, og vi får se hvordan forhandlingene går med ham. Nå er jeg mest opptatt av at vi har sikret oss Marius Johnsen, og fått mer kvalitet inn i troppen, sier Fjørtoft.
                                      Marius Johnsen var leid ut fra Start til FC Köln i vinter, men den tyske klubben ønsket ikke å bruke opsjonen på å kjøpe venstrebacken.
                                      Nå vil Johnsen i stedet bli gjenforent med Tom Nordlie, hans tidligere trener i Start.
                                      Han er først tilgjengelig for spill i bortekampen mot Sandefjord 1. juli - samme dag som overgangsvinduet åpner.
                                      Vi er på plass på pressekonferansen og kommer tilbake med mer.

                                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                      Endelig er mørketida over.

                                      Kommentar

                                      • Kanarizz2
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2005
                                        • 355

                                        #99
                                        IK Start gratulerer Marius Johnsen med overgangen til Lillestrøm Sportsklubb.



                                        Marius Johnsen har i en årrekke vært en av Starts mest toneangivende og viktigte spiller helt siden debuten på A-laget til Start.

                                        Han har i det siste vært utleid til FC Köln og gjort sine saker bra der, og Marius var hjertelig velkommen til å komme tilbake til Start.

                                        Men så kom LSK på banen og Marius valgt å heller prøve lykken der, fremfor å komme hjem og fullføre kontrakten med "gamleklubben".

                                        Vi ønsker Marius alt godt fremover og lykke til hos ny arbeidsgiver. Vi takker ham også for jobben han har gjort i IK Start.

                                        Med hilsen

                                        Sport- og mediedirektør
                                        Svein Mathisen




                                        ------Sørum kanaris------

                                        100% Støtte

                                        Kommentar

                                        • Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

                                          – Fascinert av fansen

                                          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2825262.ece

                                          Marius Johnsen gleder seg til å spille på Åråsen.

                                          Går det som LSK vil er Marius Johnsen LSK spiller i fem år framover. Hvor mye det kostet har Åråsen-klubben og Start blitt enige om å ikke gå ut med.
                                          Selv gleder Marius Johnsen seg til å komme i gang med trening, og etter hvert kamper for kanarifugla.
                                          – Jeg gleder meg veldig, det skal bli skikkelig moro å spille for LSK.
                                          – På hvilken måte tror du at du kan styrke laget?
                                          – Å, jeg hater sånne spørsmål, sier Johnsen og tar seg en tenkepause før han svarer:
                                          – Jeg håper jeg kan bidra offensivt og kanskje også score noen mål. Og da forhåpentlig være med å vinne noe i løpet av de kommende årene.

                                          Fansen et pluss

                                          – Hvis jeg sier LSK, hva tenker du på da?
                                          – Da tenker jeg på Kanarifansen. De er utrolig og alle som har spilt på Åråsen de siste årene vet det, sier han.
                                          Da LSK møtte Molde i cupfinalen var den tidligere Start-spilleren på Ullevaal stadion.
                                          – Jeg så mer på Kanarifansen enn jeg så på kampen. Jeg ble rett og slett imponert, sier Johnsen.
                                          Johnsen forteller til rb.no at det kun var Start eller LSK som han vurderte seriøst.
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                          Kommentar

                                          Working...