juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    Fredrikstad Blad

    Sak i Fredrikstad Blad, som igjen viser til Moss Avis. Ifølge sistnevnte vil ikke:

    "FFK være villige til å betale den store summen for Wehrman som bare har seks måneder igjen av kontrakten med LSK. Mest sannsynlig vil overgangssummen være på under to millioner kroner."

    Hele saken:

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      RB


      Foto Solum, Stian Lysberg


      Taper ikke med Søgård

      ÅRÅSEN:
      Espen Søgård startet de fem første seriekampene. LSK tok 13 poeng og var serieleder. Med midtbanesliteren på benken, har LSK hatt en mager poengfangst.

      Av Morten Svesengen
      Publisert 20.06.2007 - 06:30 Oppdatert 20.06.2007 - 07:45

      Fire poeng er alt LSK har fått med seg i de fem kampene Søgård har startet på innbytterbenken.
      – Var fornøyd med det jeg presterte i de kampene jeg spilte i starten, men jeg tror ikke poengtapene i det siste skyldes at jeg ikke har spilt. Selv om vi ikke har tatt mange poeng, har vi vært gode i flere av kampene. For eksempel mot Tromsø og Brann, sier Søgård.
      27-åringen har vært på banen i alle kampene også etter at han ble satt ut mot Viking. Søndag kom Fet-gutten inn allerede ved pause mot erkerivalen Vålerenga. Men sammen med resten av laget klarte han ikke å snu kampen i LSKs favør.
      – Det er en kamp vi må glemme raskest mulig alle sammen. Vi har spilt mange gode kamper, og nå er det viktigere å fokusere på det vi kan enn det som gikk galt mot Vålerenga, sier Søgård.

      Espen sutrer ikke
      Mot Rosenborg kan midtbanespilleren være tilbake i førsteoppstillingen. Selv om gårsdagens formasjonstrening tyder på at han er inne igjen, tar han ingenting for gitt.
      – Jeg har vært klar til hver kamp siden jeg ble satt ut av laget, og jeg blir like skuffet hver gang jeg ikke er med. Men jeg forholder meg profesjonelt til dette. Det gjør meg ikke bedre om jeg går rundt og sutrer. Jeg håper isteden at jeg kan bli bedre av det. Dessuten vet jeg at sjansen vil komme igjen, og da gjelder det å gripe den, sier han.
      Søgård har gode erfaringer med kamper mot Rosenborg – i hvert fall spillemessig.
      – Vi har bare vunnet én gang der i min tid (2005 red. anm.), men vi har spilt flere gode kamper. Også denne gangen reiser vi oppover med god tro på seier, sier Søgård.
      I 2001 scoret Søgård ett av målene da oppgjøret på Lerkendal endte 2-2.

      Fikk se skrytevideo
      Før gårsdagens trening fikk LSK-spillerne servert en 15 minutters skrytevideo med seg selv. Det tror Søgård er positivt i forberedelsene til Rosenborg-kampen.
      – Det var mange gode bilder å se, og det er viktig at vi fokuserer på det vi kan nå. Alle vet at det vi gjorde mot Vålerenga ikke var godt nok, sier han.
      LSK-trener Tom Nordlie har ikke engang sett om igjen kampen mot Vålerenga – slik han alltid pleier å gjøre. Spillerne blir heller ikke vist bilder fra oppgjøret mot Oslo-klubben.
      – Alle snakker om hvor dårlige vi var mot Vålerenga, og jeg ser ingen grunn til å fokusere mer på det. Det er mye viktigere å vise spillerne hvor gode de var for en uke siden, for to uker siden og tre uker siden. Det viser at spillerne kan, og det er de egenskapene vi må få fram mot Rosenborg i morgen, sier Nordlie.

      PS! Marius Johnsen gjennomførte i går sin første trening for LSK. Han vil være med på alle treningene framover, og er spilleklar til møtet med Sandefjord 1. juli.

      Last edited by RSP; 20.06.2007, 14:42.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Aftenposten (100% Fotball)


        En rolig Tom Nordlie står overfor et involveringspedagogisk problem når han skal få spillerne til å skjønne hvor gode de er etter nedturen mot VIF. ( Foto: Trond Tandberg )

        Trøstet med skrytevideo

        ÅRÅSEN: I går så Lillestrømspillerne film av seg selv. Men ikke av Vålerenga-kampen. De så ikke skrekkfilmen.

        Av: Stein Erik Kirkebøen
        Publisert: 20.06.2007 kl. 07:17
        Endret: 20.06.2007 kl. 07:18

        I går var det møte på Lillestrøm. Men det var ikke krisemøte. Spillerne fikk se skrytevideo av hvor gode de kan være.

        Høydepunkter
        - Jeg fortalte dem at dette er dere, og viste høydepunkter fra de siste kampene, sa trener Tom Nordlie, som fort blir så engasjert at han nesten glemmer at ryggen har låst seg.
        Etter "skandalekampen" mot Vålerenga handler det om å bygge opp igjen lag og spillere.
        - Skandalekamp? Vi tapte på ett innkast, sier Nordlie, som synes at medias analyser ofte blir i letteste laget.
        - Men vi spilte dårlig. Den eneste "rævva-kampen" vår i år, mener Nordlie. Han står overfor en interessant utfordring - å få laget på rett kjøl igjen. Han gjør det ikke ved å hyle og skrike og leve opp til den myten han har hjulpet media til å bygge opp.

        Individuell behandling
        - Nå nytter det ikke å skrike og bære seg, det kan jeg gjøre når vi må ned på bakken etter å ha gjort det bra. Nå handler det om å behandle hver enkelt riktig, og det er krevende i en så stor gruppe med så forskjellige typer, sier Nordlie.
        Vålerenga-kampen snakket han knapt om på spillermøtet i går. Der ble det vist video med glimt som viser hvor gode spillerne kan være, og snakket om neste kamp, mot Rosenborg.

        For lite bevegelse
        - Mot Vålerenga ble det for lite bevegelse, sier Nordlie og følger opp med fire konkrete punkter på det, og ferdig med det.
        - Her er det ikke behov for noen analyser.
        Men det er ikke bare Vålerenga-kampen. På de fem første kampen tok LSK 13 av
        15 poeng og var et topplag. På de fem neste har det tatt fire, og bare to lag er dårligere. På de fire siste kampen er det blitt ett poeng.

        Kollaps?
        Det ligner på en kollaps.
        - Det handler mest om små marginer og flaks - en faktor som ikke skal undervurderes i fotball. Spillemessig har vi vært bedre i de fem siste enn i de fem første kampene - med unntak for VIF-kampen. Der kan det grunnleggende problemet ha vært overtenning.
        - Hva med utrygghet, dere har hentet inn en ny spiller og løst opp en kombinasjon som har fungert godt (Riise/Myklebust)?
        - Hvis noen blir utrygge av at vi henter inn en spiller, så får de begynne å spille ludo. Når det gjelder Riise og Myklebust, så har vi tatt ti poeng på seks kamper hvor de har spilt sammen, og syv poeng på fire hvor de har spilt på hver sin side. Derimot har de fungert bra når de har hatt Rambekk bak seg på backen. Det hadde de ikke mot Vålerenga. Kanskje det egentlig er der det ligger? sier Nordlie, som har demonstrert hvordan alt henger sammen med alt.
        Så får tiden vise om skrytevideo gir poeng.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Demokraten

          Forhandlingene har startet

          Kasey Wehrman (29) var i går i Fredrikstad hvor han hadde samtaler med Morgan Andersen om en mulig overgang fra Lillestrøm til FFK.

          Av STEIN H. JOHANSEN I tekst stein.johansen@demokraten.no
          Publisert 20.06.2007 - 06:57

          Forhandlingene er nå konkrete og det er ventet en snarlig avklaring.
          - Når det gjelder nye spillere tar vi sikte på å få forhandlingene i havn så raskt som mulig slik at vi slipper å stresse dette gjennom sommeren. Dessuten er det jo en fordel å få eventuelle nye spillere inn i de nye omgivelsene så fort som mulig, sa Morgan Andersen i en samale med Demokraten mandag.

          Prosessen har startet
          Og FFK-dirktøren kaster åpenbart ikke bort tiden. For allerede i går inntok Kasey Wehrman gjestestolen på FFK-direktørens kontor.
          - Kasey var her og så på forholdene og vi bekreftet vår interesse for å knytte ham til oss. Jeg kan si det slik at vi nå er inne i en prosess rundt en mulig overgang for Kasey Wehrman fra Lillestrøm til FFK, men vi er ikke i mål.
          Det er flere ting som må på plass før vi kan si at Kasey er klar for FFK. Noen endelig avklaring kommer ikke i løpet av inneværende dag, sa Morgan Andersen til Demokraten i går ettermiddag.

          Spillerinvest bidrar
          Kasey Wehrman er en klassespiller og vil garantert koste deretter. 29 åringen har også uttalt at han ønsker en viss lengde på sin nye kontrakt i og med at hans neste klubb sannsynligvis er hans siste i karrieren på toppnivå.
          Hvor langt FFK er villige til å strekke seg økonomisk er ukjent, men det er klart at Fredrikstad Spillerinvest vil bistå økonomisk – slik de gjør ved de fleste spillerkjøp FFK foretar. Det bekrefter Jon Børresen i Fredrikstad Spillerinvest.
          Vi er med i forsøket på å få Wehrmann til FFK. Men det er viktig å ha klart for seg at det er klubben som bestemmer hvilke spillere de vil satse på og når de vil gjøre det. Vi yter bare finansiell bistand, sier Børresen – som forøvrig ble kontaktet av Morgan Andersen under forhandlingsmøtet på stadion i går.
          Også Andersen Grönhagen hilste på Kasey Wehrmann under hans opphold i Fredrikstad. FFK-treneren legger ikke skjul på at han ønsker segt muskelbunten. Og Grönhagen er optimist.
          - Jeg både tror og håper det ordner seg med Wehrmann, sier Grönhagen til Demokraten.

          Tøff spillestil
          Det er ikke bare FFK som ønsker Kasey Wehrmann. Australieren har også uttalt at han gjernevil avslutte sin norgeskarriere i FFK. I en klubb med sterke tradisjoner og der fotballen kanskje betyr mer enn noe annet sted i Norge. Med mindre de økonomiske kravene er langt ute på viddene bør det meste være duket for at Wehrman signerer for FFK.
          Foruten Wehrmann tar FFK sikte på å skaffe seg minst en forsterkning til, sannsynligvis to. Begge de aktuelle kandidatene skal komme fra land i Nord Europa. Den ene er etter det Demokraten har grunn til å tro, svensk.



          Annen lenke om samme sak:

          Last edited by RSP; 20.06.2007, 09:20.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            Alt om runden (Aftenbladet/100% Fotball)

            Rosenborg – Lillestrøm 21. juni 20.30

            Rosenborg har en solid hjemmestatistikk mot Lillestrøm i eliteserien. 31 møter i trønderhovedstaden har endt med 18 RBK-seire, ni uavgjorte kamper, og fattige fire LSK-seire. Total målforskjell er solide 67-29 til Rosenborg.

            Rosenborg pleier å finne nettmaskene mot Lillestrøm. RBK har scoret minst en gang i de siste 21 eliteseriemøtene med LSK. På hjemmebane er rekken enda mer imponerende. Hjemme har Rosenborg scoret minst en gang i de siste 24 eliteseriemøtene med kanarifuglene.

            Rosenborg har scoret minst ett mål i sine siste 25 eliteseriekamper.

            Rosenborg har ikke blitt tildelt ett eneste rødt kort på 41 kamper. Sist trønderne fikk rødt kort var i september 2005, da Mikael Dorsin fikk rødt kort mot Molde.

            I årets serie er Rosenborg snillest i eliteserien, men kun 10 gule kort.

            Lillestrøm stiller i motsatt ende av den tabellen. De har flest gule kort i årets serie med 21 advarsler.

            Rosenborg har rotet bort 1-0-ledelser flere ganger i år. De har ledet 1-0 seks ganger, men tapt to av disse, og spilt en uavgjort.

            Rosenborg har snudd 0-1 imot til seier to ganger denne sesongen.

            Rosenborg er farlige på hodet. De har scoret syv mål med pannebrasken, noe som er flest i årets serie.

            Lillestrøm-forsvaret må være varsomme, for kampens dommer, Espen Berntsen, har delt ut fire straffespark denne sesongen, alle til hjemmelaget. En av disse fire straffene kom mot Rosenborg, i deres bortemøte med Stabæk.

            LSKs Bjørn Helge Riise fyller 24 år kampdagen.

            Rosenborg-keeper Lars Hirschfeld har spilt 90 minutter av de siste 47 eliteseriekampene.

            Lite tyder på at han får starte mot LSK, men Rosenborgs Øyvind Storflor mangler kun én kamp på å nå 150 kamper i eliteserien.

            Lagstatus, dommer og fjorårsmøte (tabellplass):

            Rosenborg (5): Fredrik Stoor blir trolig klar igjen etter at han måtte stå over mot Odd. Dermed blir Bjørn Tore Kvarme den eneste uaktuelle til storkampen mot LSK.

            Lillestrøm (4): Khaled Mouelhi eneste uaktuell. Han soner for tre gule kort. Tore Andreas Gundersen har fått seg en liten smell, men ventes spilleklar til torsdag.

            Tilsvarende kamp i fjor: 3-1.
            Dommer: Espen Berntsen, Vang.

            Hele saken: http://fotball.aftenbladet.no/elites...ticle83871.ece

            Kommentar

            • sniper
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 5254

              Kanskje jeg overvurderer meg selv nå, ved å legge denne i nyhetstråden, men so be it:


              Takk for meg

              ...forlater min styreposisjon i KFL


              Skrevet av Petter Wilhelm Olafsson


              Ha det bra!

              Etter å ha tenkt nøye gjennom det over lengre tid, har jeg besluttet å trekke meg fra videre arbeid i KFL.
              Dette på grunn av private årsaker, som jeg helst vil holde for meg selv.
              Jeg har og dessverre har mistet mye av den motivasjonen og driven som var i meg før, men dette er ikke utslagsgivende.
              Jeg ønsker å takke alle som har stilt opp for KFL og LSK, samt de som har hjulpet meg gjennom mine 4 år i styret, hvorav to som leder. Jeg er sikker på at det nåværende styret kommer til å gjøre en strålende jobb resten av 2007.
              Jeg kommer selvsagt til å være behjelpelig så fremt det lar seg gjøre fremover.

              Tusen hjertelig takk for meg, det har vært en ære å tjenestegjøre for dere!

              Petter

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                VG

                - Ingen vonde følelser for Start


                ÅRÅSEN (VG Nett) Marius Johnsen (25) gjennomførte i dag sin andre LSK-trening, og understreker at forholdet til Start fortsatt er varmt.



                NY KLUBB - NYE MULIGHETER: Marius Johnsen er igang med å trene seg opp til kampform i Lillestrøm. Her sammen med trener Tom Nordlie. Foto: Mattis Sandblad

                Venstrebacken signerte forrige uke en femårskontrakt for Lillestrøm etter et halvt års låneopphold i tyske Köln.

                Etter at overgangen var et faktum hevdet Starts sports- og mediedirektør Svein Mathisen at de ønsket å beholde Johnsen, men at han lenger ikke hadde sitt hjerte i klubben.

                - Dette er ikke en gang sannheter med modifikasjoner. Det er usannheter, sa Johnsen til Fædrelandsvennen.

                - Jeg kunne godt sett at det ble en annen ende på det. Men jeg har ingen vonde følelser for Start, sier Johnsen til VG Nett.

                - Proft
                Han vil helst ikke snakke om bruddet med Start, men er veldig fokusert på utfordringen han får i Lillestrøm.

                - Jeg har fått et veldig, veldig bra inntrykk. Her ligger alt til rette og apparatet rundt spillerne er rett og slett proft, sier Johnsen - og legger vekt på at det ikke er et spark i siden til gamleklubben.


                GLADE DAGER: Marius Johnsen (t.v.) jubler sammen med Fredrik Strømstad i kampen mot Vålerenga som Start til slutt vant 3-0. Johnsen har fortsatt sterke følelser for gamleklubben. Foto: Nicolai Prebensen

                Mens de nye lagkameratene drar til Trondheim for å spille mot Rosenborg i morgen, skal Johnsen på husjakt. Etter mange år i Kristiansand blir Oslo-området hans nye base, og det hjelper at storebror og Strømsgodset-keeper Espen holder til i Drammen.

                - Klart det har hatt noe å si for valg av klubb og område, sier Johnsen.

                Debuterer mot Sandefjord?
                Han er også godt kjent med ett fjes i Lillestrøm. Trener Tom Nordlie var mannen som tok Start opp i eliteserien - der Marius Johnsen var en av de aller største profilene.

                - Jeg kjenner ham jo godt og det gjør at jeg kommer fort inn i systemet.

                Selv har han hatt ferie siden slutten av mai og er litt smårusten rent teknisk. Han kan få sin debut borte mot Sandefjord 1. juli.

                - Det er et par uker til, så jeg skal være klar til da. Jeg gleder meg stort til å komme i gang, sier 25-åringen.

                ÅRÅSEN (VG Nett) Marius Johnsen (25) gjennomførte i dag sin andre LSK-trening, og understreker at forholdet til Start fortsatt er varmt.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  RB



                  - Dyrker harry-kulturen

                  Odd Haslestad mener den nye LSK-veggen stempler Lillestrøm som Norges største harry-by.

                  21.06.2007 kl. 06:43

                  - Man kunne jo like gjerne ha tagget ned hele veggen, sier arkitekt og SV-politiker Haslestad til Romerikes Blad
                  I et debattinnlegg i dagens avis går arkitekten og politikeren kraftig til angrep på den nymalte veggen i krysset Voldgata/Solheimsgata i Lillestrøm.
                  Motivet er malt i svart og gult, og viser en kanarifugl som sprer sine vinger, plassert på LSK-logoen. Resten av veggen er malt svart.

                  Harry-stempel
                  I innlegget skriver Haslestad blant annet:

                  "Skal dette være det første inntrykket vi møter når vi kommer inn i sentrum av byen? Det gir et signal om at nå kommer du inn i Norges største "Harry-by". Du tror nesten at bygningen inneholder en av de største motorsykkelklubbene med et svært dårlig omdømme".

                  Veggen er med på å dyrke harry-kulturen i Lillestrøm. Byen får på nytt får stempelet de lenge har prøvd å komme bort ifra. Det er i tillegg en svært uheldig vegg å male på, også maler de den svart.
                  Han forteller at da veggen kom til syne var det stor enighet blant kommunefolk at veggen måtte pyntes på. Selv mener han også at det må gjøres noe for å få et penere ansikt inn til byen, men at dette ikke er den riktige måten.
                  - Det er forskjell på hva eieren av veggen vil ha og hva byen vil ha, fortsetter han og henviser til at veggen eies av en av LSK-klubbens største eiere.

                  - Blir litt småkvalm
                  - Jeg blir litt småkvalm av forholdet. Dette er en stor reklamevegg for en privat klubb i Lillestrøm, som skal være Romerikes by. Hvis LSK skal få en vegg må andre klubber ha muligheten til å gjøre det samme, sier han.
                  Haslestad skriver videre i innlegget at det ikke er noen "... tvil om at tiltaket er i strid mot gjeldende plan- og bygningslov, Skedsmo kommunes bygningsvedtekter og vedtatte retningslinjer for estetikkbehandling".
                  Siden veggen er såpass eksponert og nærmest framstår som bykjernens fasade, mener han at det burde ha vært politisk debatt rundt saken, før det ble gitt tillatelse fra bygningssjefen til å male.

                  [Egen merknad: I så fall er jeg stolt av å bli kalt harry - rsp]

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    RB

                    En mann å stole på

                    ÅRÅSEN:
                    Kasey Wehrman er bare en klubbenighet unna overgang til Fredrikstad. Men LSK-trener Tom Nordlie er ikke redd for å bruke australieren i dagens toppkamp på Lerkendal.

                    Av Morten Svesengen
                    Publisert 21.06.2007 - 06:30 Oppdatert 21.06.2007 - 06:39

                    – Hvis det er én jeg stoler hundre prosent på i en slik situasjon, så er det Kasey. Han er en ledertype som er meget profesjonell, sier Tom Nordlie.

                    Wehrman beroliger også supportere som frykter at han allerede har hodet sitt på Fredrikstad stadion.
                    – For det første er ingenting signert, verken av meg eller klubbene, og uansett har jeg et hjerte som er stort nok for LSK. Jeg reiser til Lerkendal i dag for å vinne. Det er det eneste jeg tenker på, sier Wehrman.

                    Ønsket å bli ut året
                    Med østerrikeren Markus Kiesenebner på vei inn på Åråsen, skjønner Wehrman at hans tid på Åråsen går mot slutten. Derfor har han valgt å se seg om etter andre muligheter allerede i sommer.
                    – Selv om jeg egentlig kunne tenkt meg å fullføre sesongen i LSK, må jeg også tenke på framtida. Klubbene som har vist interesse ønsker meg nå, og jeg kan ikke ta sjansen på at alle er like interesserte etter sesongen. Hvis jeg skulle bli skadet, sitter jeg igjen uten kontrakt, sier Wehrman.
                    Den leksa lærte han for et par år siden da han forlenget avtalen med LSK.
                    – Jeg valgte å signere, istedenfor å vente. Noen måneder etterpå ble jeg skadet. Et lurt valg som jeg lærte av, sier midtbanespilleren.
                    Han har hatt samtaler med Fredrikstad en stund, og tirsdag var han i plankebyen for å se på forholdene.
                    – Vi har ikke forhandlet ferdig. Det gjør vi først om klubbene blir enige. Jeg kan bare si at det ser lovende ut, sier Wehrman.

                    Møter LSK i debuten
                    Flere andre klubber har også henvendt seg til australierens agent Lars Petter Fosdahl, men Wehrman har bare ønsket å snakke med Fredrikstad.
                    – Jeg ønsket ikke at det skulle bli noen budrunde mellom flere klubber. Når jeg skal forlate LSK, er Fredrikstad det mest interessante så lenge de gir meg en fair kontrakt. Flott stadion, gode treningsfasiliteter og et godt lag. I tillegg bodde jeg flere år i Moss, og kjenner derfor området som et fint sted å bo, sier Wehrman.
                    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft sier at klubben er i dialog med Fredrikstad og Morgan Andersen, men at de foreløpig ikke er enig om noe og at det heller ikke er noen garanti for at de blir det.
                    Trener Tom Nordlie hadde ønsket å beholde Wehrman ut året, men han innser at det trolig ikke vil skje.
                    – Vi har igjen "Kiko" (Khaled Mouelhi red anm.) og vi får inn Markus Kiesenebner. Derfor tar vi ingen stor sjanse ved å slippe Kasey, men foreløpig er han her og det er jeg glad for, sier Nordlie.
                    Hvis overgangen går i orden i løpet av den kommende uka, vil midtbanespilleren være spilleklar for Fredrikstad i vårsesongens siste kamp mot Odd (1. juli). Om han ikke spiller den, vil han trolig få sin FFK-debut 22. juli – mot LSK på Fredrikstad stadion.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      Trønder-avisa

                      Intervju med Steffen Iversen, som bl.a. uttaler seg om LSK:

                      "Iversen mener at trener Tom Nordlie og Lillestrøm fikk vel mye skryt i media etter sin gode sesongåpning.
                      – Jeg synes dere mediefolk bommet litt. Lillestrøm var dyktige til å få med seg resultat og plukke poeng i de første kampene, men spør du meg, så vil jeg svare at laget spillemessig var midt på treet. sier Rosenborg-spissen."

                      Hele saken:

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Bladet Tromsø (100% Fotball)

                        Samhandlingen i Rosenborg er ikke som før


                        Tom Nordlie er optimist før kampen på Lerkendal. ( Foto: Digitalsport )

                        Tom Nordlie er ikke imponert over alt RBK har gjort i år, og tror han vet hvor skoen trykker på Lerkendal foran kveldens toppkamp.

                        Av: Ole Kristian Sagbakken
                        Publisert: 21.06.2007 kl. 07:35
                        Endret: 21.06.2007 kl. 07:40

                        - Jeg var i Skien mandag kveld, men fikk ikke sett kampen. Jeg skulle bøye meg etter handsfree’n til mobilen, og fikk noe vanvittig kink i ryggen. Men jeg har vel brukbar kontroll på Rosenborg uansett, sier Tom Nordlie til Adresseavisen.
                        Det er tirsdag ettermiddag, og etter drøyt to timer på treningsfeltet kommer den karismatiske treneren bort til klubbresepsjonen på Åråsen.
                        Han er blid, men sliten etter først én times spillermøte om kveldens kamp, deretter det dobbelte for å få teorien ut i praksis.
                        - Men jeg føler meg 50 prosent bedre i ryggen nå, smiler han.

                        Enga-kampen glemt
                        Da Per Joar Hansens tid som RBK-trener var over i 2005, var Tom Nordlie en av de heteste kandidatene til å ta over. Men da Per-Mathias Høgmo ble ansatt på Lerkendal videreførte i stedet Nordlie sin karismatiske personlighet og sin klare 4-3-3-spillestil først i Start, så i Viking, og nå i Lillestrøm. På det meste var han også ni poeng foran RBK i vår, og hadde et klart overtak foran den ventede storkampen på Lerkendal. Men tre kampers kladding senere har ført til at lagene nå står likt når oppgjøret sparkes i gang i kveld.
                        - Tre tap på rad er langt fra godt nok, selv om vi spilte veldig bra mot Brann i 50 minutter. Men Vålerenga-kampen...... Man kan si det slik at jeg brukte fem minutter på den under spillemøtet i morges, og 25 minutter på å vise en video over det vi har gjort bra tidligere i år.
                        Enga-kampen var så unntaksvis dårlig at vi ikke trengte analysere den mer, sier han.

                        Kortene tett til brystet
                        Nordlie bedyrer at han kommer til å bruke 90 prosent av tiden fram mot RBK-kampen på sine egne. Det gjelder å terpe spillestil, og få positive tanker inn i hodene på spillerne. Og når det gjelder de ti sisteprosentene:
                        - Vi tar noen hensyn. På det beste har RBK vært bra, men i likhet med oss har de ikke vært så fantastiske i det siste, de heller.
                        - Jeg har et inntrykk av at Rosenborg ikke har like god samhandling som før. At de har slitt mot lag som har lagt seg lavt i banen, som FFK og Godset, bekrefter det. Samtidig har de jo mange gode individualister, svarer han.
                        - Men om vi vil være offensive eller defensive mot dem...... Jeg vil ikke røpe for mye om hvordan vi kommer til å opptre på Lerkendal, sier Nordlie.

                        Trenger seieren
                        Hemmelighetskremmeriet til tross: I kveld kommer treneren uansett, på kjent vis, til å gi lyd fra seg der han står og dirigerer LSK-spillerne fra sidelinja. Nordlie gleder seg:
                        - Jeg er spent, og håper jeg kan forlate Trondheim som en glad mann, sier han.
                        - Hva må til for at det skal skje?
                        - Først og fremst en seier. Aller helst etter godt spill. Men først og fremst en seier. Vi trenger det nå, gjentar Nordlie.

                        iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          lsk.no



                          Riise ikke i tvil

                          Bjørn Helge Riise er ikke i tvil før torsdagens kamp mot Rosenborg. Han ønsker å reise til Trondheim for å ta med seg tre poeng tilbake. - Jeg drar dit opp for å ta tre poeng, sier han.

                          Av: Ole Kristian Bakkene

                          - Jeg tror det blir utrolig gøy, og det blir trøkk fra a til å. Jeg har i alle fall lyst til å komme meg over Vålerenga-kampen, og trøkke til. Dermed ta trepoeng. Jeg drar dit opp for å ta med tre poeng hjem, sier han.
                          Riise frykter ingen hos trøndene.
                          - De er gode på kontringer, og dermed er det viktig for oss og ikke miste ballen i forkant.
                          - Men nå skal vi heve oss, og spille med tempo og trøkk som vi alltid har gjort denne sesongen. Jeg er ikke det minste bekymret, sier Riise.
                          Sesongen så langt for Riise har vært god.
                          - Personlig har jeg hevet meg og jeg føler at jeg har prestert bra. Jeg har endelig kommet meg inn på landslaget, og har fått spille noen kamper. Nå vil jeg bare fortsette å bidra i Lillestrøm til å ta flest mulig poeng. Det er det som teller nå.


                          Se hele intervjuet med Bjørn Helge Riise på LSK-TV

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            Nettavisen (fxt)

                            NØKKELSPILLERE: Steffen Iversen og Bjørn Helge Riise er viktige spiller i hvert sitt gulljaktende lag. Foto: Montasje ( Scanpix )

                            Av Roy Kvatningen

                            Nils Johan Semb har vurdert Rosenborg opp mot Lillestrøm for Nettavisen.

                            Storkampen mellom Rosenborg og Lillestrøm sendes direkte på TV 2 Sport og TV 2 Sumo torsdag kveld. Kampen starter klokken 20.30, og kan også følges direkte her.

                            Lillestrøm har ledet Tippeligaen store deler av sesongen, men ligger plutselig et stykke bak Brann, mens Rosenborg åpnet svakt og har sneket seg oppover tabellen i løpet av de siste serierundene etter å ha tatt ti poeng på de fire siste kampene.
                            Ingen vil bli overrasket om dette er de to beste lagene når sesongen er over. Men skal man bli seriemester, er man avhengig av å ta poeng fra de andre topplagene. Og Lillestrøm er i desperat poengnød ettersom de fire siste kampene bare har gitt kanarifuglene ett fattig poeng.

                            Slik vurderer TV 2s fotballekspert Nils Johan Semb de to lagene:
                            (Snittkarakteren på spillerbørsen i parentes)
                            • Keeper: Rosenborg
                              Lars Hirschfeld (5,10)
                            • Keeper: Lillestrøm
                              Heinz Müller (5,00)
                            • Nils Johan Sembs dom: - Her er det uavgjort. De er jevngode, dette er to av Tippeligaens beste keepere.
                            • Forsvar: Rosenborg (5,49 i snitt):
                              Roar Strand (5,56)
                              Mika Koppinen (5,40)
                              Vidar Riseth (6,00)
                              Mikael Dorsin (5,00)
                            • Forsvar: Lillestrøm (5,08]
                              Anders Rambekk (4,70)
                              Frode Kippe (5,71)
                              Pål Steffen Andresen (5,12)
                              Shane Stefanutto (4,80)
                            • Nils Johan Sembs dom: - Det er veldig jevnt mellom lagene i denne lagdelen. Det er to bra backfirere. LSK var svekket uten Kippe i forrige kamp, men nå er han tilbake.
                            • Midtbane: Rosenborg (5,16)
                              Marek Sapara (5,40)
                              Alexander Tettey (4,57)
                              Per Ciljan Skjelbred (5,00),
                            • Midtbane: Lillestrøm (4,72)
                              Bjørn Helge Riise (5,40)
                              Khaled Mouelhi (4,86)
                              Simen Brenne (4,20)
                            • Nils Johan Sembs dom: - Det er uavgjort her også. Kanskje en svak fordel Rosenborg.
                            • Angrep: Rosenborg (4,93)
                              Didier Konan (5,00)
                              Steffen Iversen (4,57)
                              Daniel Braaten (5,50)
                            • Angrep: Lillestrøm (5,34)
                              Olivier Occean (5,00)
                              Arild Sundgot (4,67)
                              Magnus Myklebust (5,12)
                            • Nils Johan Sembs dom: - Svak fordel Rosenborg. I det hele tatt vil jeg si at de to lagene er kvalitetsmessig veldig jevne, lagdel for lagdel. De har 17 poeng begge to, så det er jevnt der også.
                            Konklusjon: - Hvis noe skal avgjøre, tror jeg det blir hjemmebanefordelen. Lillestrøm har kniven på strupen. De har tatt ett poeng av 12 mulige på de siste kampene, og taper de her også, har de bare tatt ett poeng av 15 mulige. Lillestrøm må reise seg. De var veldig gode i første omgang mot Brann, men svake mot Stabæk. På den annen side ble jegt ikke imponert av Rosenborg mot Odd Grenland heller, sier Nils Johan Semb til Nettavisen.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              VG

                              Har fortsatt tro på Essediri

                              ÅRÅSEN (VG Nett) Tom Nordlie hadde store planer for Karim Essediri (27) som ble hentet til LSK i januar. Tilsammen har han spilt tre minutter eliteseriefotball.

                              Av Per Opsahl

                              Den høyre kantspilleren har så langt i sesongen kommet inn i to kamper og fått spille tilsammen tre minutter. Han har vært alt annet enn en suksess etter overgangen fra Rosenborg i januar.

                              - Det var du selv som ønsket å få ham hit?

                              - Ja, det stemmer. Det var et «Alex Valencia-prosjekt». En spiller med lav selvtillit, men det er ingenting å si på potensialet, sier Tom Nordlie til VG Nett.

                              Alex Valencia ble hentet til Start fra Brann der han ikke hadde fått tilliten på lang tid. Da Start rykket opp fra 1. divisjon var han dominerende, og utviklingen fortsatte i eliteserien. Til slutt kom han med i landslagstroppen ved flere anledninger.

                              - Sånn sett hadde det kanskje vært lettere for Karim om det var en 1. divisjonsklubb han kom til. Her er det et større krav til å levere varene med en gang, men jeg har ikke mistet troen på Karim. Nå har han fått konkrete mål å jobbe med, så får vi se hvordan det går, sier Nordlie.

                              Møter gamle venner
                              I dag er Essediri med i troppen som skal møte gamleklubben Rosenborg i Trondheim, men han er langt unna en plass i førsteelleveren.

                              - Jeg gleder meg til å treffe Yssouf Koné og (Abdoulrazak) Traoré som jeg ble svært god venn med i Rosenborg, sier Essediri til VG Nett før gjensynet med klubben som kjøpte ham fra Tromsø i mars 2006.

                              I fjor var han jevnlig på RBK-laget under Per-Mathias Høgmos ledelse, men da Knut Tørum tok over styringen ble det minimalt med spilletid. Derfor valgte han å bytte klubb igjen i januar.

                              - God atmosfære
                              At det er blitt fullstendig tørke i LSK har frustrert Essediri som tidligere i år stilte spørsmålstegn med vitsen ved å bli på Åråsen. Det reagerte ledelsen, men Jan Åge Fjørtoft i spissen, kraftig på. Nå er det en langt mildere Essediri som snakker om situasjonen.

                              - Hva kan jeg gjøre? Det viktigste er å jobbe hardt på trening. Jeg føler jeg er i bra form, sier han.

                              - Hvordan motiverer du deg når det blir så lite spilletid?

                              - Det er heldigvis en god atmosfære i klubben og jeg liker meg veldig godt sosialt. Jeg håper jeg får sjansen på laget snart, sier tunisieren.

                              (VG NETT - 21.06.2007 13:45)

                              Kommentar

                              • RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

                                RB


                                JUBELJUNI: LSK har vært gode på Lerkendal i juni. Her blir Frode Kippe tiljublet av Bjørn Helge Riise og Olivier Occean etter å ha scoret 1-0-målet under fjorårets eliteseriestart mot Rosenborg. FOTO: SCANPIX


                                Gode på Lerkendal i juni

                                LILLESTRØM:
                                Juni er en god LSK-måned på Lerkendal. Kun en gang har har hjemmelaget vunnet i et junioppgjør.

                                Det har vært langt mellom LSK-høydepunktene på Lerkendal, men juni er altså måneden da Rosenborg har fått trøbbel.
                                Fem ganger har LSK møtt RBK på Lerkendal i denne måneden, og Åråsen-klubben har 2 seirer og 2 uagjort;
                                1976 (0-1), 1982 (0-2), 1989 (3-1), 1993 (1-1), 2001 (2-2).
                                Sist lagene møttes i Trondheim, var 30. juli. Da vant Rosenborg 3-1 etter en målløs 1. omgang.

                                Slitt
                                Rosenborg har for øvrig et godt tak på Lillestrøm på hjemmebane. Fra 1982 til og med 2004 var seks uavgjorte LSKs beholdning i trønderhovedstaden.
                                I 2005 lyktes endelig LSK igjen mot RBK på bortebane og vant 2-1. Arild Sundgot ble da matchvinner.
                                På 31 Lerkedal-oppgjør har RBK 18 seire, ni har endt uavgjort, mens LSK har vunnet fire ganger.

                                RBK stiller følgende lag mot Lillestrøm:
                                Lars Hirschfeld - Roar Strand, Vidar Riseth, Mika Koppinen, Micke Dorsin - Marek Sapara, Alexander Tettey, Per Ciljan Skjelbred - Didier Ya Konan, Steffen Iversen, Daniel Braaten.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  RB: 2 mill. til storhallen

                                  Fra gårsdagens papiravis:

                                  Av Helle Karterud

                                  LILLESTRØM: LSK og Åråsen Eiendom har fått avslag på søknaden sin om fritak for tilknytningsgebyret for nyanlegget Skedsmo Storhall.

                                  Søkeren ville slippe å betale avgiften på nær 1,9 millioner kroner - og bare betale gebyr for arealet med publikumstoaletter i den nye hallen.

                                  Formannskapet sa i går enstemmig nei til søknaden fordi det ikke er anledning til å fravike forurensningsforskriften eller forskrift om vann- og avløpsgebyrer. Likevel fant de en vri. Anna Smestad (Aps gruppeleder) framla et felles forslag fra Ap og SV om å yte et tilskudd til LSK på 2 millioner kroner.

                                  Det var imidlertid foreslått stilt klare betingelser til utbetalingen. Storhallen må finne sambruksløsninger med Skedsmohallen, som ligger tett opp til den nye storhallen, om toaletter og garderober. Denne løsningen stilte et enstemmig formannskap seg til slutt bak.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    VG

                                    Tror på nytt «Lerkendal-mirakel»


                                    ÅRÅSEN (VG Nett) Da Arild Sundgot for to år siden scoret målet som sikret LSK tre poeng på Lerkendal, sørget han samtidig for å pynte litt på en grusom statistikk.



                                    HÅPER PÅ NYTT MIRAKEL I DAG: LSKs Arild Sundgot. Foto: Frode hansen

                                    Faktum er nemlig at på de siste 24 seriekampene i Trondheim har Lillestrøm kapret én fattig seier. Riktignok har seks av kampene endt uavgjort, men siden 1982 har det blitt 17 tap - mange av dem med svært stygge sifre.

                                    - Jeg ble matchvinner der for to år siden, men det har ikke vært lett å ta poeng mot Rosenborg på Lerkendal, sier Sundgot til VG Nett.

                                    VG Nett LIVE: RBK - LSK kl. 20.30

                                    Han var også mannen som sørget for at LSK fikk med seg ett poeng mot RBK for seks år siden. Sammen med Frode Kippe er Sundgot den nåværende LSK-spilleren med klart flest oppgjør mot Norges dominerende lag de siste 15 årene. Etter det sviende tapet mot Vålerenga i helgen er Sundgot skikkelig på offensiven.

                                    - Vi må gå for tre poeng nå - helt klart. Vi har tatt ett poeng på de fire siste kampene og det holder ikke mål. Bortsett fra i den siste kampen synes jeg det har vært bra spillermessig, sier 29-åringen.

                                    Han er etter alt å dømme med fra start, men må regne med en plass på venstrekanten i angrepet ettersom Olivier Occean er tilbake på laget.

                                    Ingen overraskelser
                                    Trener Tom Nordlie kommer ikke til å gjøre noen store forandringer og går ut i det vante 4-3-3-systemet.

                                    - Vi prøver ikke å hemmeligholde for å skape noen overraskelser denne gangen. Det blir avgjort ute på banen så vi må bare være godt forberedt, sier Tom Nordlie til VG Nett.

                                    Det er første gang han kommer til Lerkendal som Lillestrøm-trener, og han ser på det som en helt spesiell utfordring å møte mesterlaget.

                                    - Jeg gitt skikkelig på trynet der et par ganger med Start, og vi har vært altfor naive ved flere anledninger.

                                    - Hvilket inntrykk har du av Rosenborg denne sesongen?

                                    - De har vært veldig gode på sitt beste - for eksempel mot Brann på Lerkendal (seier 3-0). Men så har de vært veldig dårlige ved flere anledninger også. Det sier litt om eliteserien nå - det er mange lag som kan kjempe i toppen.

                                    Lillestrøm og Rosenborg har like mange poeng etter ti serierunder. Mens formen til LSK har vært svak (ett poeng på fire kamper) har Rosenborg vunnet tre av sine fire siste.

                                    - Det har jo vært skrevet og pratet mye om at RBK er så på vei opp og vi på vei ned, men det snur seg fort. Det er egentlig bare mot Vålerenga vi har vært skikkelig dårlige. Holder vi nivået som vi viste i den første omgangen mot Brann går det greit, mener Nordlie.

                                    Dveler ikke ved VIF-tapet
                                    Han har valgt å ikke dvele for mye ved det bitre 0-1-tapet og den svake forestillingen mot erkefienden Vålerenga i helgen.

                                    - Vi har analysert litt og snakket om hva vi gjorde feil, og så har vi studert en video som analysefolkene våre har satt sammen av alt vi har gjort bra denne sesongen - den viste at vi har lykkes en del, slår LSK-treneren fast.

                                    Kaptein Frode Kippe er tilbake i midtforsvaret etter karantene, og blir en viktig mann i duellene mot Steffen Iversen.

                                    - Vi vet veldig godt hva som møter oss. Vi har prøvd å legge den skuffende Vålerenga-kampen bak oss. Det var tungt å sitte og se på da det ikke fungerte, sier Kippe til VG Nett.

                                    Slik har seriekampene mellom Rosenborg og Lillestrøm på Lerkendal endt de siste 25 årene:

                                    2006: 3-1
                                    2005: 1-2
                                    2004: 4-1
                                    2003: 1-1
                                    2002: 3-1
                                    2001: 2-2
                                    2000: 2-1
                                    1999: 4-0
                                    1998: 6-1
                                    1997: 3-0
                                    1996: 7-2
                                    1995: 2-1
                                    1994: 3-1
                                    1993: 1-1
                                    1992: 3-1
                                    1991: 2-0
                                    1990: 3-0
                                    1989: 3-1
                                    1988: 1-1
                                    1987: 3-2
                                    1986: 1-1
                                    1985: 1-0
                                    1984: 2-2
                                    1983: 3-0
                                    1982: 0-2

                                    (VG NETT 21.06.07 kl. 16:40, sist oppdatert 21.06.07 kl. 17:39)

                                    ÅRÅSEN (VG Nett) Da Arild Sundgot for to år siden scoret målet som sikret LSK tre poeng på Lerkendal, sørget han samtidig for å pynte litt på en grusom statistikk.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      RB


                                      Foto Sture H. Vareide

                                      Fugl på veggen

                                      En velkomstvegg krever kunstneriske kvaliteter utover dugnadsnivå.

                                      Publisert 21.06.2007 - 18:00

                                      Av Markus Moe
                                      redaksjonssjef, Lillestrøm

                                      Arkitekt Odd Haslestad er opprørt over at LSK-fansen har fått tillatelse til å male et av byrommets viktigste fasader i gult og svart. Et enormt klubbemblem og den gule og svarte kanarifuglen pryder velkomstveggen fra riksvei 159.

                                      Haslestad sparer ikke på kruttet:
                                      I dagens avis sier arkitekten og SV-politikeren at maleriet gir et signal om at Lillestrøm er landets fremste «Harry-by». Haslestad mener veggen kunne tilhørt en motorsykkelklubb «med et svært dårlig omdømme».
                                      Han vet åpenbart hva han gjør: I sitt debattinnlegg innleder Haslestad med å si at «Det er helt sikkert mange LSK-supportere som blir sure nå», før han understreker at han selv er mangeåring medlem av Sportsklubben.
                                      En ting er hevet over tvil: Det må - bokstavelig talt - være rom for denne typen utspill uten å bli anklaget for å svikte verken byen Lillestrøm eller fotballklubben LSK.

                                      Det er jo tvert imot et brennende lokalpatriotisk engasjement for byen, estetikk og trivsel som ligger bak arkitekt Haslestads utspill. Og selv om jeg synes han skyter over mål når han påstår at «veggen like gjerne kunne ha vært tagget ned», er neppe maleriet å betrakte som stor kunst.
                                      Det har da heller aldri vært hensikten, kan det innvendes. Ordfører Anita Orlund har viktige poenger når hun sier at veggmaleriet kun er midlertidig og at tillatelsen er gitt i forbindelse med LSKs 90-års jubileum.
                                      Motargumentet mot det blir igjen: Hvis man skal utsmykke en velkomstvegg med et maleri eller bilde, hvorfor kan vi ikke bruke en av våre dyktigste kunstnere?

                                      «Problemet» består i at veggen ikke tilhører kommunen.
                                      Gavlveggen har vært en grå murvegg siden sommeren 2003. Da måtte Knut Westby gi opp kampen for å beholde Lillestrøm Musikkhandel, et over 100 år gammelt hus, hvor den da 87 år gamle mannen hadde sin arbeidsplass og sitt hjem. Istedenfor fikk innbyggerne rundkjøring og bedre trafikkflyt i romeriksbyen.

                                      Romerikes Blad stilte spørsmål om noe burde gjøres med velkomstveggen. Lillestrømlingen og tekstilkunstneren Kirsten Julie Smådahl foreslo en idédugnad for gi veggen et innhold, en mening og et utseende. Hun mente kommunen burde utlyse en konkurranse om forslag til veggdekor. Selv kastet hun ut ideer som historiske scener fra Flisbyen, og innslag som dokumenterte flyenes og Forsvarets betydning. De daværende eierne foreslo et reklameskilt på veggen. Men det sa kommunen nei til - heldigvis.

                                      En velkomstvegg må være noe annet enn en reklameplakat. En slik vegg bør være formet ut ifra en idé, gjerne representere noen holdninger, være identitetsskapende eller skue framover om en slags visjon.
                                      Det er et oppdrag som krever kunstneriske kvaliteter utover dugnadsnivå. Kanskje eierne av veggen føler at tida er inne for å utlyse en konkurranse blant distriktets kunstnere?
                                      Men fram til november lever i alle fall jeg greit med en fugl på veggen.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        Fra Romerikes Blad:


                                        Foto Lisbeth Andresen REAGERER: Kanarifansens tidligere leder Petter Olafsson. FOTO: LISBETH ANDRESEN
                                        - LSK byens stolthet

                                        LILLESTRØM:
                                        – Jeg syns veggen gjenspeiler Lillestrøms stolthet, sier Petter Olafsson.
                                        Av Pernille Dvergedal
                                        Publisert 21.06.2007 - 22:00 Oppdatert 21.06.2007 - 20:30
                                        Tips en venn om denne saken
                                        Skriv ut denne siden

                                        I gårsdagens avis ble den nye LSK-veggen kalt for Lillestrøms nye harry-symbol av arkitekt og politiker Odd Haslestad. Det reagerer kanarifansen på.
                                        - Lillestrøm hadde aldri vært det det er i dag, om det ikke hadde vært for LSK, sier Petter Olafsson, tidligere leder for kanari-fansen.
                                        Han gikk av som leder onsdag, men har allikevel skrevet et innlegg til svar på gårsdagens innlegg fra Odd Haslestad om LSK-veggen. I innlegget skriver han:"I gårsdagens RB raljerer SV-politiker Odd Haslestad med lokal tilhørighet, patriotisme og dugnadskultur. Og han klarer i tillegg å kalle det "harry". Det å ikke respektere andres smak og meninger, uten å være nedsettende, kan vitne om en noe primitiv sosial intelligens".
                                        – Haslestad kjører jo helt ut med en gang. Jeg trodde politikere hadde lært at de ikke burde gjøre det, sier Olafsson.
                                        Han har sammen med andre kanarifans reagert kraftig på Haslestads innlegg, og flere har svart med egne innlegg i fredagens Romerikes Blad.
                                        – Det vil jo alltid være uenighet om hva som er pen kunst, sier Olafsson.
                                        Om saken burde vært tatt opp politisk er han ikke helt sikker på:
                                        – Det er jo demokrati her i landet, men skal man gjøre det med alt vil ting ta veldig lang tid.

                                        Midlertidig maleri

                                        Olafsson forteller at veggen ikke er helt ferdig, og litt småpirk som stiftelsestall står ennå igjen. Han er i tillegg veldig skuffet over at maleriet kun er midlertidig. Det var ikke kanarifansen klar over da de malte veggen.
                                        – Hadde vi visst det, ville vi ikke gjort det så nøye og fjernet murpuss for eksempel. De som har jobbet med veggen er litt snurte.
                                        At den ble malt av kanarifans og ikke en profesjonell angrer han derimot ikke på.
                                        – Jeg syns det er viktig å gjenspeile dugnadsånden i klubben. Vår støtte finnes ikke profesjonell, derfor har vi malt veggen selv.

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          TV2 om Fuglaveggen:

                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...