juni 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    RB



    GAMLESJEFEN VANT: Kristoffer Hæstad og Tom Nordlie ga hverandre en god venneklem. Det var tidligere Start-trener Tom Nordlie som smilte mest til slutt. FOTO: GEIR EGIL SKOG

    – Har aldri vært bekymret

    ÅRÅSEN:
    Tom Nordlie vraket to helter fra Lerkendal torsdag og la sitt trenerhode på blokka, men mener selv valgene var korrekt.

    Av Espen Solbakken
    Publisert 24.06.2007 - 22:00 Oppdatert 25.06.2007 - 09:47

    Etter den første seieren på seks kamper bedyret Nordlie at han aldri vært bekymret.
    Ut med Kasey Wehrman og Espen Søgård, som begge spilte meget godt mot Rosenborg. Det var en ekstremt tøff beslutning av trener-Tom.
    – Det er noe annet å føre en kamp hjemme enn å få masse rom borte mot RBK. Kasey mente jeg ville få trøbbel med to så tette kamper, mens Espen var min tøffeste vraking så langt i denne klubben. Noen valg må en ta, men konklusjonen min etterpå er at ingen andre fra benken kunne gjort noe annerledes utpå her, sa Nordlie.
    Publikum ble utålmodig ettersom målet lot vente på seg, men Nordlie brydde seg ikke.
    Han var fornøyd med spillet.
    – Vi skapte masse sjanser mot et lag som ikke var interessert i å angripe. Dette kunne blitt mye om vi hadde fått hull før. Alt handlet om å få det første målet, og jeg tror alle forstår at vi ikke kunne tømme laget framover etter at Occean endelig scoret, sa treneren.

    Bør bli bedre
    Seieren til tross, inntrykket av LSK i går luktet ikke av gull.
    Ikke i går heller – uansett om Nordlie var aldri så fornøyd.
    For treneren påsto at smilene etterpå ikke kom av lettelse, de kom av at han syntes laget hadde spilt bra.
    – Men noe forbedringspotensial må det være?
    – Vi hadde ballen hele kvelden mot Start, men selvsagt kan vi bli enda bedre mot etablert forsvar. Men jeg har ikke vært bekymret selv om det har gått lang tid etter forrige seier. Jeg hadde lyst til å trekke hodet ned i dass etter Vålerenga-kampen, for da ville vi så mye og fikk til lite. Men bortsett fra den ene synes jeg vi har vært ganske gode, sa Nordlie.
    LSK fikk skikkelig blod på tann rett etter at Jon Midttun Lie ble utvist etter en duell med Magnus Myklebust rundt 16-meterstreken. Laget vasket fram tre sjanser på rappen, men kampen var i ferd med å dø ut da Olivier Occean dukket opp i det 85. minutt.
    Da følte Start seg snytt, men sørlendingene kan vanskelig påklage sluttresultatet når sjansestatistikken viste 7-1 til hjemmelaget.
    – Det var en løpsduell med kroppskontakt. Han falt, men jeg synes avgjørelsen var tvilsom. Utrolig kjipt, mente Midttun Lie.

    To tette
    På mange måter skapte det røde kortet ny fart i et fastkjørt Lillestrøm-lag.
    Laget lette febrilsk etter åpningene før pause, men Start lå både lavt og tett med midtbanen. Det ble veldig lite bakrom å løpe i, og enda færre målsjanser. Olivier Occean ble prikket inn på flere innlegg, men både leggene og headingene ble for løse.
    – Det ble bedre da vi fikk frispilt ledige folk på midten. Start markerte mann-mann der, sa Nordlie om bakgrunnen for startvanskene.
    Sjansemessig ble det ikke ordentlig sving på sakene før pausen nærmet seg. Først stusset Frode Kippe et frispark fra Bjørn Helge Riise i overliggeren, og i det påfølgende angrepet serverte samme Riise ballen til Arild Sundgot, bare for å se at spissen feide den opp på rad 10 for tilnærmet åpent mål.
    2. omgang var mye lik. Start nektet å angripe, og ble ikke akkurat mer offensive etter utvisningen. Til slutt fikk de taktikken i fleisen da Ygor feilberegnet et innlegg fra Shane Stefanutto, som fikk årets første målgivende.
    Occean var nådeløs. LSK ikke målløs.

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      Fotballtips.no

      :: Gransker Müller

      Norges Fotballforbund vil senere i dag avgjøre om den omdiskuterte situasjonen med LSK-keeper Heinz Müller skal følges opp.

      - Vi går gjennom alle kampene fra helgens runde i løpet av dagen, og ser om det er aktuelle saker fra kampene som skal følges opp, sier informasjonssjef i NFF Roger Solheim.

      Han vil ikke uttale seg om episoden med Heinz Müller og Geir Ludvig Fevang.

      - Hvis vi finner noe som skal følges opp, så er det opp til forvaltning og juss i NFF, sier Solheim.
      25.06.2007

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        VG

        Norske keeperprofiler ut mot Müllers knetakling:

        - Usmakelig

        Erik Holtan og keepertrener på landslaget, Jørn Jamtfall, rister på hodet over Heinz Müllers knespark mot Geir Ludvig Fevang i går.


        Av ANDERS K. CHRISTIANSEN



        SAMMENSTØTET: Her får Geir Ludvig Fevang kneet til Heinz Müller plantet i ansiktet. Foto: Digitalsport


        - Det er en veldig stygg situasjon. Det har ingenting med keeperarbeid å gjøre. Og det har ingenting på en fotballbane å gjøre, sier Jamtfall til VG Nett.

        - Usmakelig, sier den tidligere Rosenborg-målvakten, som ikke ønsker å mene noe om hvorvidt fotballforbundet bør reagere.

        Dermed er han enig med tidligere landslagskeeper Frode Olsen, som i går mente at Müller burde fått rødt kort etter behandlingen han ga Geir Ludvig Fevang i går.

        Mindre kritisk er ikke Erik Holtan.

        - Det er helt unormalt å gå opp på denne måten. Du finner ikke noe om den teknikken i en lærebok, for å si det sånn. Jeg ble alt annet enn glad da jeg så dette på tv i går kveld. Det er rødt kort og straffe, sier han til VG Nett.

        - Müller beklager og sier at dette var et uhell?

        - Jeg er helt uenig. Totalt uenig. Måten han hoppet opp på... Jeg tror ikke han ønsket å skade Fevang, men å si at det var et uhell blir helt feil, mener Holtan.

        LSK forsvarer egen spiller

        Lillestrøm-ledelsen forsvarte keeper Heinz Müller etter oppgjøret mot Start på Åråsen i går.

        - Jeg er lei meg for at han ble skadet, det er kjempesynd. Men spillere må også vite at når keeper har ballen, så er det ikke noe poeng å utfordre ham, sier klubbens keepertrener, Frode Grodås.

        - Alle keepere går opp sånn. Det er ingen keepere som hopper opp med to stive knær, sier Tom Nordlie til VG Nett.

        PS! I 12-tiden hadde 7000 VG Nett-lesere avgitt stemme om hvorvidt episoden burde ført til rødt kort for Lillestrøms keeper. 8 av 10 lesere mener Müller burde blitt utvist.

        Erik Holtan og keepertrener på landslaget, Jørn Jamtfall, rister på hodet over Heinz Müllers knespark mot Geir Ludvig Fevang i går.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          lsk.no


          Foto: Scanpix.

          - Vi tenker på Geir Ludvig

          Gårsdagens kamp ble vel dramatisk for Starts Geir Ludvig Fevang. Etter en situasjon sammen med Heinz Müller ble Fevang liggende nede. - Vi tenker på Geir Ludvig, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

          Av: Ole Kristian Bakkene

          Start-spilleren ble kjørt til sykehuset sammen med LSKs lege, og søndag kveld fikk han besøk av en LSK-representant som hadde med Fevangs ting fra garderoben. Manager Fjørtoft forteller at han reagerte som alle andre når han så tv-bildene i etterkant.
          - Vi ble som alle andre veldig bekymret for Geir Ludvig. Vi tenker på han hele tiden, og håper at han skal komme seg så raskt som mulig. Nå avventer vi beskjed fra vår lege som jobber på samme sted som Geir Ludvig er innlagt, og vi skal selvsagt besøke han så snart det er mulig.

          Heinz Müller sier selv at dette ikke var med vilje, og da tror Fjørtoft på LSK-keeperen.
          - Heinz var ikke seg selv i garderoben etter kampen. Han var satt blek, og var helt fra seg. Han sa flere ganger at han håpet det går bra med Geir Ludvig.
          - Vi må nå ha fokus på Geir Ludvig, og hjelpe han så godt det går. Vi tenker på han hele tiden, sier Fjørtoft.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            RB

            NEDE FOR TELLING: Her ligger Geir Ludvig Fevang nede for telling etter duellen med LSK-keeper Heinz Müller. FOTO: SCANPIX

            Müller får sterk kritikk

            ÅRÅSEN:
            NFF vil diskutere saken i dag klokka 13.00.

            Av Espen Bolstad og Morten Svesengen
            Publisert 25.06.2007 - 12:10 Oppdatert 25.06.2007 - 12:15


            Foto Geir Egil Skog DUELL: LSK-keeper Heinz Müller i en annen duell mot Start. FOTO: GEIR EGIL SKOG

            Ingen på Åråsen er særlig villige til å kommentere oppstyret rundt LSK-keeper Heinz Müllers duell med Start-spiller Geir Ludvig Fevang i kampen på Åråsen, søndag.
            – Det vi er mest opptatt av i LSK er at det skal gå bra med Fevang. Og når Heinz Müller sier at han ikke skadet Start-spilleren med vilje, kan ikke vi annet enn å tro på det, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til rb.no.
            LSK vil nå bruke tid på å verne Müller fra alt oppstyret.

            – Vil se på saken
            Konsulent i NFF, Tor Grønnerud vil ikke kommentere den aktuelle saken.
            – Men jeg utelukker ikke på et generelt grunnlag at slike saker kan få etterspill, sier han til rb.no.
            Informasjonssjef i NFF, Roger Solheim forteller at de ennå ikke har fått noe fra Start. Men at NFF klokka 13.00 i dag vil gå igjennom saken, sammen med andre saker fra runden. Dette er et møte de har etter hver eneste tippeligarunde.

            Krever kranskning
            Til nettavisen.no sier Svein Mathisen at de krever saken kransket av NFF, men er ikke sikker på om Müller skal straffes.
            – Det vet de best, de som sitter med loven foran seg. Vi sier bare at det er farlig spill av Müller, så farlig at det ikke har noe på en fotballbane å gjøre, sier Svein Mathisen, som understreker at han aldri har ment at det var en bevisst handling av Müller å sette kneet i ansiktet på Fevang.

            – Usmakelig
            Tidligere RBK-keeper, nå keepertrener i klubben, Jørn Jamtfall er ikke nådig.
            – Det er en veldig stygg situasjon. Det har ingenting med keeperarbeid å gjøre. Og det har ingenting på en fotballbane å gjøre, sier Jamtfall til VG Nett.
            – Usmakelig, sier den tidligere Rosenborg-målvakten, som ikke ønsker å mene noe om hvorvidt fotballforbundet bør reagere.
            Tidligere Odd-keeper Erik Holtan er også kritisk.
            – Det er helt unormalt å gå opp på denne måten. Du finner ikke noe om den teknikken i en lærebok, for å si det sånn. Jeg ble alt annet enn glad da jeg så dette på tv i går kveld. Det er rødt kort og straffe, sier han til VG Nett.

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              Nettavisen (fxt)

              - Horribelt av Müller

              Landslagets keepertrener Jørn Jamtfall er rystet av Heinz Müllers opptreden.

              Av Anders Skjerdingstad og Marius Vik


              Mandag opereres Start-spilleren Geir Ludvig Fevang for brudd i ansiktsskjelettet etter å ha fått Lillestrøm-keeper Heinz Müllers kne i ansiktet i en duell søndag.

              Müller har beklaget og understreket at det ikke var en bevisst handling fra hans side å skade Fevang, mens Start krever at Norges fotballforbund gransker episoden.
              Nettavisen har tatt en ringerunde til en rekke profilerte norske keepere og keepertrenere. De har problemer med å forstå det som skjede.

              - Veldig unaturlig bevegelse
              Lengst går Jørn Jamtfall, keepertrener i Rosenborg og for det norske landslaget:
              - Helt horribelt av Müller. Jeg håper jeg aldri får se noe lignende igjen på en fotballbane, sier Jamtfall.
              Han påstår ikke at Müller bevisst skader Fevang, men er klokkeklar på at opphoppsteknikken er alt annet enn naturlig.
              - Han gjør en veldig unaturlig bevegelse med opphoppsbeinet. Det der er i hvert fall en teknikk jeg ikke lærer keeperne mine, sier Jamtfall.

              - Helt nytt
              Han poengterer at det er vanlig at en keeper, i likhet med høydehoppere, går opp med det ene kneet. Delvis for å hoppe høyere – delvis for å beskytte seg selv i dueller.


              KLAR TALE: Landslagets keepertrener Jørn Jamtfall (t.h.) spekulerer ikke i Heinz Müllers intensjoner, men er rystet over søndagens hendelse på Åråsen.

              - Men å bruke det andre kneet aktivt for å dytte bort folk, er noe helt nytt for meg, sier Jamtfall til Nettavisen.
              Tidligere landslagskeeper Frode Olsen uttrykte søndag på TV 2 at han mente Müller burde ha fått rødt kort.

              - Bare trist
              - For en gangs skyld er jeg enig med Frode Olsen. Det burde ha vært dømt straffespark og rødt kort, sier Moss-keeper Erik Holtan, og fortsetter:
              - Jeg sier ikke at han gjør det for å ta livet av folk, men det virker for meg som om han gjør det med vilje.
              Holtan spilte i sin tid sammen med Müller i Odd Grenland. Han husker den nåværende LSK-spilleren som aggressiv i spillestilen, men som en hyggelig kar.
              - Jeg synes synd på Fevang og jeg synes synd på Müller. Dette er egentlig bare trist, sier Holtan til Nettavisen.
              Nåværende Odd Grenland-keeper Rune Almenning Jarstein husker også Heinz Müller fra tiden i Odd.

              - Ikke til hensikt å skade
              - Slik jeg kjenner han, ville han aldri skade noen med vilje. Jeg tror absolutt ikke han hadde til hensikt å skade Fevang, sier Jarstein – som hevder at Müller også i Odd-tida hadde en litt uortodoks hoppeteknikk.
              Jarstein synes derfor ikke Müller bør straffes for det som skjedde. Akkurat det vil ikke Brann-keeper Håkon Opdal uttale seg om.
              På generelt grunnlag sier Opdal:
              - En keeper har lov å beskytte seg, men ikke for å skade andre.

              - Veldig lei meg
              Heinz Müller har hele tiden vært klar på at episoden var et uhell.
              - Jeg er veldig lei meg for det som skjedde. Det har aldri skjedd før, og jeg har aldri prøvd å skade en spiller, sa Müller umiddelbart etter kampen.
              Slik forklarte han det som skjedde:
              - Jeg har fokus på ballen, men følte han kom løpende inn i meg. Jeg kjente jeg kom borti ham, men visste ikke del av kroppen jeg traff ham med, og var ikke klar over hva som hadde skjedd før noen sekunder etterpå.

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                Nettavisen/TV2 Sporten

                Foreløpig rundens lag fra Nettavisen/TV2 Sporten (før Lyn-RBK).

                Eneste fugl: Shane Stefanutto.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  Dagbladet

                  Arrogant behandling av Müller-saken


                  KRASS: Den tidligere landslagskeeperen Frode Olsen kan ikke forstå hvordan eks-keeper Frode Grodås kan forsvare Heinz Müllers utfall med kneet mot ansiktet til Geir Ludvig Fevang.
                  Foto: Oddmund Lunde/Dagbladet

                  Mandag 25.06.2007, 14:12
                  oppdatert 14:22

                  (Dagbladet.no): Norges tidligere landslagsmålvakt Frode Olsen var raskt ute og mente at Lillestrøms Heinz Müller burde vært utvist for å ha plassert kneet i ansiktet til Starts Geir Ludvig Fevang.

                  Da Lillestrøm-trener Tom Nordlie ble konfrontert med Olsens mening etter kampen, valgte han å fleipe bort hele problemstillingen.
                  - Han kan i hvert fall ikke beskyldes for å ha hår i øynene, sa han til TV 2, med henvisning til Olsens manglende hårvekst på hodet.
                  Denne fleipen tåler Olsen godt, fordi han kunne ha sagt det samme sjøl - men ikke i en slik situasjon. Han mener nemlig at dette ikke var tidspunktet for fleip.
                  - Det blir helt feil å avfeie en slik hendelse på denne måten når en spiller er hardt skadd. Uttalelsene fra Lillestrøm har vært hårete og arrogante, sier Olsen til Dagbladet.no.

                  Grodås og Olsen uenige
                  Han reagerer ikke bare på Tom Nordlies uttalelse, men også på at den tidligere keeperen Frode Grodås kan forsvare Heinz Müllers handling.
                  - Jeg kan ikke forstå hvordan Grodås eller andre kan hevde at dette er normalt for en keeper. Dette er en helt unaturlig måte å gå opp med kneet på, og i tillegg så vinkler han kneet i retning av Fevang, sier en opprørt Olsen.
                  Han mener Start-spilleren tydelig senker farten og viser at han holder seg unna.
                  - Så når de i Lillestrøm-leiren hevder at Müller brukte kneet til å beskytte seg, må jeg spørre: beskytter seg mot hva? spør Olsen, som innrømmer at han kanskje hadde måttet forsvare Müller hvis han sjøl jobbet for klubben.

                  Forsvarer fortsatt Müller
                  Nettopp det er det Frode Grodås gjør, også når han blir spurt om en vurdering av situasjonen dagen derpå.
                  - Alle keepere forsvarer seg med kneet. Kanskje løftet han kneet som en forholdsregel etter å ha fått en karamell tidligere i kampen, antyder Lillestrøms keepertrener for Dagbladet.no.
                  Samtidig er han påpasselig med å understreke at han fortsatt ikke har sett TV-bildene av situasjonen, samt at det sjølsagt ikke er mulig å forsvare en slik handling hvis den er utført med vilje.
                  - Men når Start omtaler dette som en voldshandling, er det viktig å minne om at en voldshandling er noe som skjer bevisst. Heinz Müller sier til meg at dette ikke var bevisst, og da tror jeg ham på det, sier Grodås.

                  (Tom Nordlie og Heinz Müller har ikke besvart Dagbladet.nos henvendelser i dag)

                  Kommentar

                  • Trondeo
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3062

                    Rundens ulykkesfugl?

                    Er Pål Steffen Andresen rundens ulykkesfugl? Se selv.



                    LILLESTRØM – START 1-0: LSK-stopperen skulle sende en enkel pasning til makker Frode Kippe da han fikk en vridning i kneet og ble liggende.

                    Andresen ble hjulpet av banen og det er uvisst hvor alvorlig kneskaden er.
                    Lillestrøm vant 1-0 over Start på Åråsen etter scoring av Olivier Occean. En kamp som ble skjemmet av den stygge episoden like før slutt der Geir Ludvig Fevang fikk kneet til Heinz Müller i ansiktet.



                    Kommentar

                    • Eva =)
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Sep 2005
                      • 60


                      FULL TILLIT: Frode Grodås (t.h.) tror på Heinz Müller når tyskeren hevder sin uskyld. ( FOTO: Gorm Kallestad/Scanpix )




                      - Stoler på Heinz

                      Til tross for ensidig kritikk mot Heinz Müller, får Lillestrøm-keeperen full støtte av sin egen trener.

                      Av Anders Skjerdingstad
                      Relaterte saker:Mens tidligere keeperkjemper som Jørn Jamtfall, Frode Olsen og Erik Holtan fordømmer Müllers inngripen som sendte Geir Ludvig Fevang på sykehus etter søndagens kamp, får den tyske keeperkjempen full oppbakking av sine egne.

                      - Ser på ballen
                      - Heinz sier selv det var utilsiktet. Da stoler jeg hundre prosent på det. Jeg er overbevist om at han ikke har til hensikt å skade Fevang, sier Frode Grodås.
                      Den tidligere landslagskeeperen er nå keepertrener i Lillestrøm. Og dagen etter den ulykksalige hendelser er han ikke i tvil om at kritikken mot Müller er overdrevet.
                      - Jeg har ikke studert episoden på video, men jeg har sett bilder i avisene. De viser at Heinz ser på ballen, ikke på Fevang, poengterer Grodås overfor Nettavisen.

                      - Veldig sårbar
                      Grodås mener det må være aksept for at keeperne løfter knærne for å beskytte seg selv i dueller.
                      - Jeg har selv vært ute en hel sesong etter å ha blitt skadet i en slik duell. Nå er keeper går ut med begge hendene over hodet, er han veldig sårbar, poengterer Grodås, og viser til at Müller tidligere i kampen mot Start hadde fått noen trøkker.

                      Lei seg
                      Ifølge Grodås er Heinz Müller selv svært lei seg for det som skjedde.
                      - Han er kjempe lei seg for at utfallet ble som det ble, fastslår han.
                      I løpet av mandag kommer Frode Grodås til å ta en lengre prat med sin rutinerte elev – for å bygge ham opp.
                      - Dette har gått veldig innpå ham, og det er min jobb å sørge for at han kommer seg ovenpå igjen, fastslår Grodås.



                      Forza Fugla!

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        Bergens Tidende (100% Fotball)

                        SKADET: Geir Ludvig Fevang ble sendt på sykehus etter en duell med Heinz Müller. ( Foto: Digitalsport )

                        Myhre: - Ville vært unaturlig for meg

                        STAVANGER/KRISTIANSAND: Thomas Myhre mener det virker unaturlig å gå opp på måten LSK-keeper Heinz Müller gjorde.

                        Av: Olav Rege Olsen, Håvard Karlsen
                        Publisert: 25.06.2007 kl. 15:24
                        Endret: 25.06.2007 kl. 15:25

                        - For meg ville det vært unaturlig å løfte motsatt ben i den grad, men det blir hypotetisk for meg å svare på om han virkelig gikk inn for å skade Fevang. Jeg velger å tro at han ikke gjorde det bevisst, men den eneste som vet det, er Müller selv, sier Thomas Myhre.
                        Starts midtbanespiller Geir Ludvig Fevang gikk rett i bakken og ble liggende etter et dramatisk sammenstøt med Lillestrøm-målvakt Heinz Müller. Begge to møtte ballen i stor fart, og Fevang fikk Müllers venstre kne i ansiktet, mens keeperen også løftet det høyre.

                        - Ikke helt naturlig
                        Mandag morgen ble Geir Ludvig Fevang flyttet fra Akershus Universitetssykehus til Ullevaal sykehus. Kinnbeinet er brukket og midtbanespilleren har pådratt seg en kraftig hjernerystelse. Fevang har det etter forholdene bra, men er preget av hendelsen.
                        - Enhver keeper har ulik teknikk. Kanskje ville han sette seg litt i respekt i duellen med Fevang, men resultatet ble i tilfellet langt verre enn han hadde tenkt, sier Myhre, som preiserer at han kun har sett episoden få ganger på tv.
                        Likevel sier han følgende:
                        - I et bevegelsesmønster faller det seg ikke helt naturlig å løfte kneet på den måten.

                        Fotballens ABC
                        Den kommende Viking-keeperen forklarer videre at keepere bruker å sette frem det ene kneet av to årsaker.
                        - Beinet brukes som en pendel for å kunne hoppe høyest mulig. Samtidig er beskyttelsen en liten faktor. Dette er en del av fotballens ABC, sier Myhre.

                        - Ikke vanlig
                        Vi tok en liten ringerunde til noen av keeperne i eliteserien. Alle er langt på vei enige med det Thomas Myhres sier.
                        - Det er ikke normalt å komme opp med venstre beinet slik han gjorde. Måten han kom opp på så skikkelig unormalt ut. Jeg bare håper det var et uhell, og at det ikke var tilsiktet. Jeg bare håper det går bra med Geir Ludvig Fevang, sier VIF-keeper Øyvind Bolthof.
                        Aalesund-keeper Adin Brown har bare sett episoden en gang, og er usikker på om Heinz Müller var ute etter å skade Start-spilleren.
                        - Det er vanskelig å si. Jeg håper ikke han gjorde det med vilje, og det er det bare en mann som kan si noe om, og det er Müller, sier sunnmørsklubbens tøffe sisteskanse.
                        - Det så ikke ut som en vanlig måte å gå opp på. Først og fremt så var det en fryktelig episode, sier Brown.

                        - Forferdelig.
                        - Det er uheldig det som skjer. Müller går opp på en litt rar måte. Det er umulig å si for meg hva han tenkte, men jeg tror i utgangspunktet godt om folk, så jeg tror ikke han gjorde det med vilje, sier Strømsgodet-keeper Espen Johnsen, som bekrefter at det ikke er regler som tar for seg det aktuelle temaet.
                        - Det er ikke lov til å vise knottene, det er stort sett det hele. Reglene sier ikke noe om bruk av knær, forklarer Johnsen.
                        Tromsø-keeper Knut Borch tror ikke Mülller skadet Fevang med vilje.
                        - Herregud, det var et forferdelig syn. Det er vanskelig å si i den situasjonen. Jeg tror ikke Müller gjorde det med vilje, han skulle vel beskytte seg. Jeg har opplevd en lignende situasjon selv, og det er ikke noe gøy. Håper det går bra med Fevang. Han så nok ikke for seg konsekvensen av den duellen.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          Nettavisen (fxt)

                          Nordlie beklager TV-uttalelsen

                          Av Marius Vik
                          25.06.07 15:48, ny 25.06.07 16:05


                          Tom Nordlie beklager sin flåsete uttalelse på Åråsen søndag kveld. Nå er LSK-treneren kun opptatt av Geir Ludvig Fevangs helse.
                          Tom Nordlie fikk hard kritikk for sin uttalelse til TV 2 rett etter LSK-Start-kampen. Der fleipet han bort Frode Olsens kraftige kritikk av LSK-keeper Heinz Müller, etter sistnevntes kne traff Fevang midt i planeten. Nordlies umiddelbare kommentar var at Olsen i alle fall «ikke kan anklages for å ha håret i øynene».

                          Beklager flåsete kommentar
                          I ettertid innrømmer at han at han gjerne hadde vært uttalelsen foruten.

                          - Jeg beklager den flåsete uttalelsen der. Samtidig må folk være klar over at vi satt 70 meter unna episoden da den skjedde. Jeg uttalte meg uten å ha sett episoden på TV.

                          - Hele LSK-benken opplever det som en ren duell fra der vi sitter. Det samme gjør dommeren som er ti til tyve meter unna. Er det da så rart at vi ikke reagerer, spør Nordlie.

                          - Men Fevang ble fraktet ut på båre. Burde du ikke da ha skjønt alvoret?

                          - Problemet er at jeg ikke er opptatt av det som skjer der borte. Jeg står og prater taktikk med Anders Rambekk, jeg. Først når jeg etter kampen går bort til Start-bussen for å høre hvordan det er med Geir, innser jeg hvor alvorlig dette er.

                          Nå understreker Nordlie sterkt at fokuset på Åråsen er Geir Ludvig Fevang, og hans ve og vel.

                          - LSK som klubb, Heinz Müller og jeg er alle lei oss for det som skjedde. Våre tanker går til Geir, og når vi ser konsekvensen av hendelsen, er vi bare opptatt av hans helse, poengterer LSK-treneren.

                          - Husk at dette er en spiller som jeg har hatt i to klubber, og som jeg har både en sportslig og personlig relasjon til, minner Nordlie om.

                          Stoler på Müller
                          Etter at Nordlie har sett Müller/Fevang-episoden på TV, innrømmer han at Lillestrøm-keeperens inngrep kan se pussig ut. Samtidig understreker han at han stoler helt og fullt på sin sisteskanse.

                          - Det kan virke som en irrasjonell bevegelse (når han går ut med det andre kneet), men jeg tror ikke det er noe han gjør med vilje – jeg tror det er en ren refleks.

                          - Jeg kjenner Heinz, og tror på ham når han sier det ikke var med vilje.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            Müller-saken til NFFs disiplinærutvalg (fra 100% Fotball)

                            Müller-saken tas videre

                            LSK-keeper Heinz Müller risikerer straff etter episoden med Starts Geir Ludvig Fevang.

                            Publisert: 25.06.2007 kl. 16:31
                            Endret: 25.06.2007 kl. 16:32

                            NFFs administrasjon besluttet mandag å oversende episoden til NFFs disiplinærutvalg. Utvalget har møte tirsdag.
                            Mot slutten av kampen forfulgte Fevang en ball, og fikk Müllers venstre kne i ansiktet. Start-spilleren fikk kinnbeinsbrudd og hjernerystelse, og måtte overnatte på sykehus.
                            - NFFs disiplinærutvalg må først og fremst vurdere om saken er sanksjonerbar i henhold til NFFs reglement, før de eventuelt tar stilling til sanksjon. NFFs administrasjon vil frem til møtet i disiplinærutvalget innhente all nødvendig dokumentasjon, som skal danne grunnlag for disiplinærutvalgets behandling, heter det i en pressemelding fra Norges Fotballforbund.

                            Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.

                            Kommentar

                            • tHuLu
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2003
                              • 730





                              Müller beklaget på SMS

                              ÅRÅSEN:
                              Heinz Müller hadde kontakt med Geir Ludvig Fevang i dag.
                              Av Espen Bolstad
                              Publisert 25.06.2007 - 16:30 Oppdatert 25.06.2007 - 16:33
                              Tips en venn om denne saken
                              Skriv ut denne siden


                              Les også

                              LSK-keeper Heinz Müller er meget nedtrykt etter at han i gårsdagens kamp skadet Starts Geir Ludvig Fevang.
                              – Jeg er veldig lei meg, sier Heinz Müller tilLSK.no
                              LSK-keeperen har i dag hatt kontakt med Geir Ludvig Fevang.
                              – Jeg sendte han en tekstmelding i dag tidlig, og beklaget det som har skjedd. At jeg var veldig lei meg, og at jeg håpet alt ville gå bra. Jeg skrev også at jeg ønsket at han kom raskt tilbake på banen, og at jeg gjerne vil besøke han så raskt det er mulig.
                              – Han fikk også beskjed om at hvis det er noe jeg kan gjøre for han så må han ikke nøle. Jeg stiller opp for han når som helst. Det skulle bare mangle, sier Heinz Müller til klubbens hjemmeside.
                              Fikk svar

                              – Han svarte at jeg ikke måtte ha dårlig samvittighet. Han forsto at det var et uhell, og at alt ville ordne seg.
                              Likevel er gårsdagens seier over Start en opplevelse Heinz absolutt ikke vil se på som positiv.
                              – Seieren kom med den største bismaken man kan tenke seg. Alt jeg tenker på nå er Geir Ludvig, og at han skal bli bra så raskt som mulig.
                              For det er bedre å værra døv enn vålenga!

                              Kommentar

                              • KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

                                Nordlie om Wehrman:


                                Kippe om karantener og gule kort.


                                Fjørtoft i dag om Müller-episoden.

                                Kommentar

                                • vollafugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2006
                                  • 978

                                  VG om Marius Johnsen

                                  Ny LSK-spiller kan bli reddende engel

                                  Løser Marius Johnsen Tom Nordlies midtstopper-krise?

                                  Lillestrøm (VG Nett): Marius Johnsen (25) kan bli kastet rett ut i en uvant rolle som midtstopper samme dag som han blir spilleklar for Lillestrøm.

                                  [FONT=Arial]Av ERIK SØNSTELIE, EIRIK BORUD

                                  [/FONT]
                                  [FONT=Arial,Helvetica]NY KLUBB - NYE MULIGHETER: Marius Johnsen er igang med å trene seg opp til kampform i Lillestrøm. Her sammen med trener Tom Nordlie. Foto: Mattis Sandblad
                                  [/FONT]


                                  [FONT=sans-serif]VG Nett følger:

                                  Lillestrøm / RSS

                                  [/FONT]

                                  --- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
                                  -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
                                  [FONT=sans-serif]Mobilvarsling

                                  Scoringsvarsel på din mobil!

                                  Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
                                  [/FONT]

                                  VG TV:
                                  Takker Wehrman

                                  Det hersker en aldri så liten midtstopperkrise i trener Tom Nordlies stall etter 1-0 seieren over Start på Åråsen.

                                  Pål Steffen Andresen hinket rundt på krykker med en lei vridning i kneet etter matchen. Anders Rambekk haltet rundt med vond legg. Frode Kippe var igjen ute av laget - med suspensjon. Nok et gult kort mot Start sørget for det.

                                  Den siste midtstopperen, Erik Bertheussen, er også skadet.

                                  Vedvarer skadesituasjonen frem mot neste helg, kan derfor den tidligere Start-spilleren og landslagsbacken bli løsningen i den viktige midtforsvarerrollen foran Heinz Müller i LSK-målet.

                                  - Vi får ta problemene som de kommer. Vi får Marius Johnsen klar. Han kan steppe inn som midtstopper hvis det kniper, bekreftet Nordlie etter matchen i går.

                                  Uviss skadesituasjon

                                  Men han utelukker heller ikke at høyreback Dan Anton Johnsen og allrounderen Johan Petter Winsnes kunne bli satt inn i midtstopperrollene.

                                  Anders Rambekk, som i det siste har spilt høyreback, trodde etter kampen i går at smertene i leggen fort ville gå over. Mest sannsynlig er han klar mot Sandefjord. I så fall kan han ta den ene stopperplassen.

                                  Men mer uvisst er det med Pål Steffen Andresen. Han har tidligere brukt lenger tid på å komme seg etter samme type skade - en muskebrist i eller rundt kneet.

                                  Situasjonen irriterer kaptein Frode Kippe. Midtstopper-giganten beklaget at han for fjerde gang i sesongen ute med suspensjon.

                                  - Det er bittert. Jeg gikk etter ballen. Det var et frispark, men dommeren mente det var gult kort også. Det kan jeg gjøre lite med, sa Kippe.

                                  Spilleklar 1.juli

                                  Marius Johnsen (25) ble presentert for hjemmepublikummet på Åråsen i pausen mot gamleklubben i går.

                                  Sørlendingen sa han så frem til å spille for Romerike-klubben.

                                  - Jeg er kommet til en klubb som er med å kjempe i toppen hvert år og kan slåss om gullet, sa Johnsen, og la til at han hadde fått et bra inntrykk av både klubben, stadion og fansen.

                                  I Start og nå sist i Køln har Johnsen for det meste spilt venstreback eller venstre kant.

                                  Johnsen blir spilleklar søndag 1. juli - samme dag som Lillestrøm møter Sandefjord.

                                  På Åråsen i går het det seg at den australske midtbanekrigeren på LSKs midtbane, Kasey Wehrman, kan bli spilleklar for FFK samme dag.

                                  - Uklart når Wehrman forsvinner

                                  Manager Jan Åge Fjørtoft og FFKs sportsdirektør Morgan Andersen skal møtes i dag, i følge Fotballmagasinet.no. Da skal temaet være når FFK får australieren. Wehrman er enig med FFK om en treårig kontrakt.

                                  LSK-supporterne hyllet for øvrig den skallede midtbanekjempen etter kampen mot Start i går. Det samme gjorde LSK-trener Tom Nordlie og flere av spillerne.

                                  På Åråsen har den 29-årige australske landslagsspilleren vært uhyre populær.

                                  - Vi mister en humørspreder og en uhyre profesjonell spiller. Skulle vi beholdt Kasey, måtte vi gitt ham en treårs kontrakt nå. Klubben har ment at det er mest fornuftig at han får det i en annen klubb. Men jeg er veldig godt fornøyd med det han har prestert her, han har vært god for oss i år, sa Nordlie.

                                  Han mener at LSK på kort sikt kan bli svekket som følge av at Wehrman forsvinner, men fremholder at klubben både har Kiko Mouelhi og snart også får en ny god spiller fra Østerrike, som kan gå inn i rollen Werhman har hatt sentralt.

                                  - Vi brukte Kiko i dag. Han gjør jobben og kan bli ennå bedre i den når han får flere kamper på seg, mente Nordlie.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    VG: Fevang sier kollisjonen var et uhell

                                    Start-spiller Geir Ludvig Fevang føler seg kraftig forslått etter å ha kolliderte med Heinz Müller søndag.


                                    - Du skal ikke ha dårlig samvittighet, sier Fevang til NRK med adresse til Lillestrøm-keeperen.

                                    Fevang har snakket med Heinz Müller mandag etter søndagens episode, der kollisjonen mellom de to endte med at Start-spilleren pådro seg brudd i ansiktet.

                                    - Han er lei seg, og sa at han ikke gjorde det med vilje. Og det tror jeg ham på, sier Fevang til NRK.

                                    Startspilleren husker ikke noe særlig av det som skjedde.

                                    - Jeg føler at ikke alt er helt som det skal være i ansiktet, men ellers har jeg det bra, sier Fevang, som ble operert mandag.

                                    Tirsdag morgen har Lillestrøm kalt inn til pressekonferanse på Åråsen. Da kommer kanskje Müllers versjon. NFF valgte mandag å sende episoden til vurdering hos disiplinærutvalget. De tar sin avgjørelse tirsdag.


                                    (© NTB 25.06.07 kl. 20:55, sist oppdatert 25.06.07 kl. 21:39)

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      NRKs intervju med Fevang

                                      Se hele NRKs store utvalg av serier, dokumentarer, underholdning, film, sport og nyheter.

                                      Kommentar

                                      • holmiz
                                        The kjøkken-kanariz
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6064

                                        Fevang tilgir Müller

                                        Geir Ludvig Fevang tror på Heinz Müller som sier at han ikke skadet ham med vilje.




                                        Heinz Müller har hele tiden hevdet at sparket som traff Geir Ludvig Fevang i ansiktet aldri var tilsiktet.
                                        Flere har stilt seg tvilende til at de uttalelsene er helt sanne, men Fevang selv velger å tro Lillestrøm-keeperen.


                                        - Han er lei seg, og sa at han ikke gjorde det med vilje. Og det tror jeg ham på, sier ulykkesfuglen til NRK.
                                        Fevang ble mandag operert ved Ullevål universitetssykehus.
                                        - Skaden i kinnbeinet var litt mer omfattende enn man først trodde. Kinnbeinet er skøvet på plass og legene så seg nødt til å legge noen metallplater rundt øynet, skriver Start på hjemmesiden sin.
                                        Nå sliter midtbanespilleren med dobbeltsyn, men det er forventet at han skal bli helt bra igjen.


                                        - Jeg føler at ikke alt er helt som det skal være i ansiktet, men ellers har jeg det bra, sier han.
                                        Hilsen Anders

                                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Sandefjord - LSK søndag 1. juli

                                          Sakset fra kfl.no:

                                          Sandefjord - LSK søndag 1. juli

                                          Les mer info om turen til hvalfangerbyen. Avspark på Storstadion er kl. 18.00

                                          Skrevet av kfl.no



                                          Buss
                                          Avreise kl. 13.30 fra Lillestrøm bussterminal. Bussen starter på Råholt klokka 12.30 og har også stopp på Oslo S klokka 13.50. Her man si i fra til kontaktpersonene om at man skal gå på.
                                          Pris kr 200,- og bussbilletter kjøpes på LSK-Shopen, tlf: 64 84 56 30
                                          Kontaktperson er Tony Johansen på tlf. 950 28 453.

                                          Martins åpner klokka 12.00

                                          Pub
                                          Vi kommer tilbake med pubvalget

                                          Stadion
                                          Vi skal stå på bortefeltet i svingen på Storstadion, der vi sto i fjor. Viktig at alle Fuglafans samler seg her.
                                          Kampbilletter kjøpes kun direkte ved inngangen på stadion.

                                          Nå er det bare å sette kursen mot hvalfangerbyen midt i Vestfold. Med en god avslutning på siste uka er vi med i toppkampen så det suser. Vi har satt oppmøterekord i Skien, Drammen, Tromsø og Bergen hittil i år, det samme bør vi gjøre nå på søndag. Kom igjen nå folkens, dette er jo også siste kamp før ferien!

                                          Alle veier fører til Sandefjord søndag 1. juli!
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...