[Etter] Brann-LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicarious
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 391

Opprinnelig skrevet av jalapenos
    Problemet er bare hvor. Så lenge det ikke er plass til han på midtbanen (Søgård er verken indreløper eller midtbaneanker), hvor ønsker du å plassere han da?
    Søgård kan da fint spille indreløper! Og det bør han gjøre også. Se på poengstatistikken før og etter at Søgård ble benka, jeg tror ikke det er tilfeldig. Han mangler litt på teknikken og det offensive, men veier opp med knallhard jobbing HELE kampen.

Og så vil jeg ha Pål Strand inn på førstelaget igjen, og Occean eller Sundgodt ut. Vi trenger to sider å spille på fremover, og en som kan slå dødballer. Etter gårsdagens innsats blir det Occean ut.

Kiko kan vi bare sende tilbake til Tunisia, håper for guds skyld Wehrmann tar tilbake plassen sin neste kamp.

Dommeravgjørelsene gidder jeg ikke engang kommentere. Brann omsetter sjansene sine, og det er grunnen til at de vinner.

Kommentar

• Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

Etter gårsdagens kamp mot Brann så må vi for all del ikke satse på Kiko til fordel for Kasey....Makan til rævva match skal en lete lenge etter.

Kasey, bli hos oss!

Kommentar

• gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
        Dette har jeg lurt på over lengre tid nå, og jeg blir mer og mer tvilende til at Kiko er/blir den fantastiske spilleren for LSK han ble sagt å være da han kom hit. Jeg synes gårsdagens kamp føyer seg inn i rekken av flere kamper Kiko har fått tillitt denne sesongen. Det er lov å ha en dårlig dag på jobben angående pasningskvalitet osv, men 100% innsats må kunne forventes så lenge man er på banen uansett kamputfall.
        Det som virker merkelig for meg, er at Kiko - selv etter så lang tid i norsk fotball - er så afrikansk i innstillingen. Han tar seg lange "pauser", fighter bare halvhjertet og står ofte og venter på pasningen i stedet for å være i beveglse når ballen kommer.
        Trodde han hadde skjønt litt mer nå.

Mvh
        Gammer`n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

Kommentar

• Tam
          Medlem
          Hoffnarr
          • Nov 2005
          • 61

Det er trist, trodde kiko var bedre

Kommentar

• aguado
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 448

Opprinnelig skrevet av Vicarious
            Søgård kan da fint spille indreløper! Og det bør han gjøre også. Se på poengstatistikken før og etter at Søgård ble benka, jeg tror ikke det er tilfeldig. Han mangler litt på teknikken og det offensive, men veier opp med knallhard jobbing HELE kampen.
            Greit nok. Men hvilke av de norske landslagspillerne ønsker du å benke til fordel for Søgård? Brenne eller Riise?

Jeg vil i alle fall ikke ha Riise opp som ving.

Kommentar

• BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

Og for all del ikke Brenne som ving. Min største frykt er at Påsan benkes nok en gang.

Gi Brenne en omgang mot VIF, med Påsan foran seg. Jeg tror dette kan funke bedre enn Brenne og Occean.

Hvis Brenne ikke leverer etter 45 min, så kjør Søgård fra start i 2. omgang.
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                Og for all del ikke Brenne som ving. Min største frykt er at Påsan benkes nok en gang.

Gi Brenne en omgang mot VIF, med Påsan foran seg. Jeg tror dette kan funke bedre enn Brenne og Occean.

Hvis Brenne ikke leverer etter 45 min, så kjør Søgård fra start i 2. omgang.

Heller da Råneren fra start for å¨løpe søpla mør, og Brenne inn i 2. for å avgjøre matchen...
                LSK Norges beste lag

Kommentar

• Vicarious
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2006
                  • 391

Greit nok. Men hvilke av de norske landslagspillerne ønsker du å benke til fordel for Søgård? Brenne eller Riise?

Enig i at det blir drøyt å benke en av disse til fordel for Søgård, selv om ingen av dem imponerte nevneverdig i går. Da er det faktisk bedre med Riise som høyre ving og Occean eller Sundgodt på benken. Er det så utenkelig å bruke Riise på ving? Jeg syns nå han viser seg fra sin beste side med driblinger og vendinger på høyrekanten.
                  Klart, da må Myklebust kjempe med Påsan om venstre ving... nok en tøff nøtt.

Det er ihvertfall et luksusproblem vi kanskje slipper mot Vålerenga. Hva skjer med Brenne, ble han skadet i går?
                  Last edited by Vicarious; 11.06.2007, 12:24. Begrunnelse: ?

Kommentar

• bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 3034

jeg vil ha pål strand inn i første laget! var ikke lenge etter at han kom inn vi putta. det er neppe tilfeldig. skriv ny kontrakt med kasey og send bort kiko. to håpløse kamper på rad nå, mens kasey stort sett har vært stabilt god i hele år!

og om dommeren: er det bare meg eller gjør moen alltid en feil som er med på å endre kampen i hver kamp han dømmer? han gjør alltid en stor feil i hver bidige kamp!! skam deg og slutt som dommer! møkkamann
                    I år så tar vi alt

Kommentar

• heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2131

Forbanna bittert å tape kamper hvor vi fortjener poeng... Begynner å bli noen slike kamper i år, på tide vi har marginene med oss igjen.

Dommeren avgjør kampen, punktum finale! Vi kjører over Brann i hele første omgang, og hadde fortjent en ledelse. Deretter får Brann et uforståelig straffespark, der vårt frispark i situasjonen før var vesentlig klarere. Siden Brann får 2-0 rett etterpå, og kontrer inn et mål når vi forsøker å komme tilbake, er kampen i realiteten over da. Bryr meg derfor lite om at finspillet uteblir på slutten.

Jeg gidder ikke kritisere laguttaket, og heller ikke hause opp hvor flinke vi er til å støtte laget i motgang; men vil heller fokusere på den skandaløse dekningen i mediene av kampen. For hva er det som skjer: En evig tirade av Brann- og Helstad-hylling; og et straffespark som blir avgjørende og som ALLE er enige i at er feil idømt, til og med hoveddommer Martine, nevnes kun i bisetninger. Situasjonen i Branns målgård taler for seg selv, at vi skal straffes like hardt som bergenserne når vi blir overfalt, er ren idioti. Våre gule kort kan forsvares isolert sett, men da skal det røde trekkes fram til Brann-spillerne. Eventuelt kan en kompetent dommer løse saken med gule kort til Sæternes og assistentdommeren. Her straffes vi like hardt som de som startet bråket, forstå det den som kan.

Og selvfølgelig, som alltid når Lillestrøm er involvert i slike situasjoner, skal vi slaktes fra alle hold. At NFF er bitre og sure etter Brenne-saken, forsvarer ikke den heksejakten vi blir utsatt for. Det mest irriterende er at om utfallet hadde gått motsatt vei, hadde alle snakket om hvor snytt Brann hadde blitt, og våre tre poeng hadde havnet helt i skyggen av et enormt fokus på hvor uheldige Brann var. Når det motsatte skjer, er selvfølgelig ikke dette tilfellet.

Nå venter jeg bare på at Kippe og Occean får 4 kampers karantene for å statuere et eksempel, at Fjørtoft blir sendt til Bjørnøya siden han er en skam for norsk fotball, og at Svein Oddvar Moen belønnes av NFF med å dømme CL-finalen neste år. Samtidig regner jeg med at NFF setter opp hockeydommer Edvartsen til LSK-vif, siden han er så faglig kompetent og dyktig i alt han foretar seg.
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• Fugla- patriot83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2005
                        • 1241

Opprinnelig skrevet av heidar
                        Forbanna bittert å tape kamper hvor vi fortjener poeng... Begynner å bli noen slike kamper i år, på tide vi har marginene med oss igjen.

Dommeren avgjør kampen, punktum finale! Vi kjører over Brann i hele første omgang, og hadde fortjent en ledelse. Deretter får Brann et uforståelig straffespark, der vårt frispark i situasjonen før var vesentlig klarere. Siden Brann får 2-0 rett etterpå, og kontrer inn et mål når vi forsøker å komme tilbake, er kampen i realiteten over da. Bryr meg derfor lite om at finspillet uteblir på slutten.

Jeg gidder ikke kritisere laguttaket, og heller ikke hause opp hvor flinke vi er til å støtte laget i motgang; men vil heller fokusere på den skandaløse dekningen i mediene av kampen. For hva er det som skjer: En evig tirade av Brann- og Helstad-hylling; og et straffespark som blir avgjørende og som ALLE er enige i at er feil idømt, til og med hoveddommer Martine, nevnes kun i bisetninger. Situasjonen i Branns målgård taler for seg selv, at vi skal straffes like hardt som bergenserne når vi blir overfalt, er ren idioti. Våre gule kort kan forsvares isolert sett, men da skal det røde trekkes fram til Brann-spillerne. Eventuelt kan en kompetent dommer løse saken med gule kort til Sæternes og assistentdommeren. Her straffes vi like hardt som de som startet bråket, forstå det den som kan.

Og selvfølgelig, som alltid når Lillestrøm er involvert i slike situasjoner, skal vi slaktes fra alle hold. At NFF er bitre og sure etter Brenne-saken, forsvarer ikke den heksejakten vi blir utsatt for. Det mest irriterende er at om utfallet hadde gått motsatt vei, hadde alle snakket om hvor snytt Brann hadde blitt, og våre tre poeng hadde havnet helt i skyggen av et enormt fokus på hvor uheldige Brann var. Når det motsatte skjer, er selvfølgelig ikke dette tilfellet.

Nå venter jeg bare på at Kippe og Occean får 4 kampers karantene for å statuere et eksempel, at Fjørtoft blir sendt til Bjørnøya siden han er en skam for norsk fotball, og at Svein Oddvar Moen belønnes av NFF med å dømme CL-finalen neste år. Samtidig regner jeg med at NFF setter opp hockeydommer Edvartsen til LSK-vif, siden han er så faglig kompetent og dyktig i alt han foretar seg.
                        AKKURAT de samme som tankene som jeg sitter igjen med, Heidar.

Prøver å holde meg med litt objektiv ift oppsummering av kamper og se på en match med litt konstruktivt blikk... Men i går rant det fullstendig over. I perioden FØR scoringa synes jeg TV2 var forkastelig og perverst pro Brann. Etter scoringene synes jeg faktisk det roa seg litt ned.

Men Brann. Jeg har egentlig likt Brann, etter at de har hatt hyggelige supportere på Martin's før kamper og div Brann-supportere jeg har hilst på osv. Men i går.. fy f***. Ropte og grein etter straffe hver gang de dundra ballen i hånda på en LSK-spiller i feltet. Dommer lar seg rive med og dømmer etter hvert straffe i duellen, DUELLEN, mellom Pål Steffen og Torstein Helstad. De så jo ut som et jævla brudepar der de løp arm i arm. Forskjellen er at Pål Steffen er sterk, Helstad er pinglete og klønete og endte opp med å gni trynet i gresset. Straffe my ass... Det var jo også den udelte og klare meningen han eksperten i TV2 konkluderte med. Faktisk skulle LSK hatt straffe når Sæternes(?) handser i eget felt. Dette konkluderte også TV2's ekspert med. Og jeg gidder ikke en gang å ta opp Riise-hendelsen i forkant av straffa...

Skjønner godt at LSK-gutta blir oppgitte når de tidvis kjemper mot tolv mann (og da tenker jeg så aaaabsolutt ikke på "hederlige" bataljonen...).

Og det skulle vært Kippe eller KIKO som dro ned en Brann-spiller... Da hadde Esten O. og TV2 gaula i en uke etterpå om at han bare fikk gult kort.

Oppgitt stemning. Visst f...

Men Kanari-fansen lagde enormt bra liv!! Cred til de tilreisende!
                        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

Kommentar

• woody
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2005
                          • 374

Ser at leder i toppdommerkomiteen, Rolf Haugen, sier at Fjørtofts utsagn etter Brann-kampen sier "noe om Fjørtofts intelligensnivå".

Dette var vel ikke spesielt saklig utsagn ? Men siden det er offisiell representant fra NFF som sier det, gjør det vel ingen ting ?

Fjørtoft derimot får sikkert bot, LSK får tre minuspoeng og må spille de fire neste hjemmekampene uten tilskuere.

NFF ruler . . .
                          woody

Kommentar

• KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

Vi vinner nok ikke fair play plass i e-cup neste år...

Kommentar

• Trondeo
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 3062

Til de som skylder det meste på Occean under denne kampen, burde vel glede seg til kampen mot vif da Occean har fått tre GULE kort. Nå burde det vel blåse inn masse mål?

Occean var god og dårlig, men hadde ikke marginene på sin side.
                              Last edited by Trondeo; 11.06.2007, 21:28. Begrunnelse: rød til gul

Kommentar

• Siggen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2004
                                • 656

Opprinnelig skrevet av Trondeo
                                Til de som skylder det meste på Occean under denne kampen, burde vel glede seg til kampen mot vif da Occean har fått tre røde kort. Nå burde det vel blåse inn masse mål?

Occean var god og dårlig, men hadde ikke marginene på sin side.
                                Tre røde? Grisespiller! :twisted:
                                ----------------------------------------------------------------------------
                                Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
                                ----------------------------------------------------------------------------

Kommentar

• Trondeo
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3062

Opprinnelig skrevet av Siggen
                                  Tre røde? Grisespiller! :twisted:
                                  Liten glipp der vist

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 3006

Opprinnelig skrevet av woody
                                    Ser at leder i toppdommerkomiteen, Rolf Haugen, sier at Fjørtofts utsagn etter Brann-kampen sier "noe om Fjørtofts intelligensnivå".

Dette var vel ikke spesielt saklig utsagn ? Men siden det er offisiell representant fra NFF som sier det, gjør det vel ingen ting ?

Fjørtoft derimot får sikkert bot, LSK får tre minuspoeng og må spille de fire neste hjemmekampene uten tilskuere.

NFF ruler . . .
                                    Man forventer vel at en som skal lede dommerstanden, forholder seg 100 % nøytral til enkeltlag og deres managere. Det burde ligge under hans verdighet og også mandat å kritisere enkelte personer eller lag.

Dette har han ikke skjønt. At en leder for dommerstanden uttaler seg slik, setter han selv i et meget dårlig lys. Han gjør kort og godt en møkkafigur.
                                    Det overrasker meg ikke fra NFF, forbundet som motarbeider utvikling i norsk fotball ved å sende ut en gjeng sidrumpa nutjobs til å dømme kamper i det ganske land. Ser de virkelig ikke problemet? Ser de ikke Serie A- og Premiere League kamper? Der har man faktisk dyktige dommere med en viss grad av fotballforståelse.
                                    LSK Norges beste lag

Kommentar

• Bergensgutt
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Jun 2007
                                      • 1

Ingen skal beskylde Lillestrøm for å være en klubb med en supporterkultur som er beundret og hyllet i fotball-Norge, men etter søndagens nedsabling av Lillestrøm på stadion, sitter man igjen med et, om mulig, enda verre inntrykk av supporterne enn hva jeg hadde før kampen. For maken til en patetisk supportergruppering skal man lete lenge etter. Og da sikter jeg ikke til de patetiske trommene dere har (Tror dere seriøst at dette skaper stemning? Det eneste dere skaper er irritasjon!) eller de evigvarende og monotone sangene dere. Dere synger jo høyere på 0-3 enn dere gjør resten av kampen? Og dette skal være et syltynt forsøk på å bevise at man lever opp den gamle klisjèen om å støtte laget sitt i tykt og tynt? Det er det mest patetiske jeg har sett på stadion på mange år. Og jævlig mange av den tilreisende kanari"fansen" stod med ryggen til banen nesten hele kampen, fullstendig uinteressert i hva som skjedde på banen? Hva faen er dere for noe? Et jævla robot-kor som skal synge med samme styrke uansett? Tror dere virkelig at det er DERE som er underholdningen? At folk kommer for å oppleve dere? Lidenskap og engasjement på tribunen finner du i Bergen. Vi støtter opp uansett, men er ikke likegyldig til det som skjer på banen, og synger ikke høyere og danser jenka (hva faen er det for en ting å gjøre egentllig??) når laget blir rundspilt. Et trist sted, triste supportere, trist stadion og trist spillestil. Det er den nakne sannheten om den patetiske klubben deres.

Flott banner forresten, den så vi at dere hadde jobbet lenge med.

Kommentar

• xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

Offtopic, men finnes det ett Spamfilter her som siler ut alle innlegg fra vestlandet? Eller er det dette som heter Brannmur?
                                        Er drittlei av at de kommer med det samme pjattet om og om igjen.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• iL
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Jan 2004
                                          • 10771

Opprinnelig skrevet av Bergensgutt
                                          Ingen skal beskylde Lillestrøm for å være en klubb med en supporterkultur som er beundret og hyllet i fotball-Norge, men etter søndagens nedsabling av Lillestrøm på stadion, sitter man igjen med et, om mulig, enda verre inntrykk av supporterne enn hva jeg hadde før kampen. For maken til en patetisk supportergruppering skal man lete lenge etter. Og da sikter jeg ikke til de patetiske trommene dere har (Tror dere seriøst at dette skaper stemning? Det eneste dere skaper er irritasjon!) eller de evigvarende og monotone sangene dere. Dere synger jo høyere på 0-3 enn dere gjør resten av kampen? Og dette skal være et syltynt forsøk på å bevise at man lever opp den gamle klisjèen om å støtte laget sitt i tykt og tynt? Det er det mest patetiske jeg har sett på stadion på mange år. Og jævlig mange av den tilreisende kanari"fansen" stod med ryggen til banen nesten hele kampen, fullstendig uinteressert i hva som skjedde på banen? Hva faen er dere for noe? Et jævla robot-kor som skal synge med samme styrke uansett? Tror dere virkelig at det er DERE som er underholdningen? At folk kommer for å oppleve dere? Lidenskap og engasjement på tribunen finner du i Bergen. Vi støtter opp uansett, men er ikke likegyldig til det som skjer på banen, og synger ikke høyere og danser jenka (hva faen er det for en ting å gjøre egentllig??) når laget blir rundspilt. Et trist sted, triste supportere, trist stadion og trist spillestil. Det er den nakne sannheten om den patetiske klubben deres.

Flott banner forresten, den så vi at dere hadde jobbet lenge med.
                                          Hva som er patetiskt er du og andre Bergens folk som kommer inn hit bare for å spre løgner og provokasjon bare fordi dere vant. Lurer på hva slags galle det hadde kommet hvis vi hadde vunnet!

Men uansett så betyr deres løgner ingenting.

Vi vet hva som fungerer for oss, hvordan dere ser på oss, driter vi en lang mars i.

Takk for besøket.
                                          Kanarifugla flyr høyt i år!

Kommentar

Working...