LSK sutrete

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ketil Cantona
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6813

    LSK sutrete

    Opprinnelig skrevet av Paddis
    LSK-trener Tom Nordlie vil fjerne sutre-imaget fra klubben.


    Nordlie krevde oppvaskmøte

    LSK-treneren er ikke fornøyd med at klubben har fått et sutreimage.

    Av Armand Viik Nettavisen
    Relaterte saker:


    Etter at LSK-manager Jan Åge Fjørtoft la mye av skylden for LSK-tapet mot Brann på dommerens skuldre følte Tom Nordlie at det var på tide å ta et oppgjør med klubbens image utad.
    - En del av episodene har vært unødvendige, og vi har hatt et møte om hva vi selv kan gjøre med saken. Vi ønsker ikke å bli sett på som en grisete og sutrete klubb, sier Nordlie til TV2 Sporten.
    19 gule- og to røde kort er fasiten for LSK så langt denne sesongen. Det er verst i tippeligaen.
    - Vi må ha fokus på det vi kan gjøre noe med og ikke skylde på dommeren hele tiden, sier LSK-treneren.
    Jan Åge Fjørtoft slapp for øvrig unna straff for sine uttalelser om dommer Svein Oddvar Moen.
    - Norges to beste lag spiller, og så har de Norges dårligste dommer – jeg forstår det ikke, sa en sint Jan Åge Fjørtoft på vei inn i Lillestrøm-garderoben etter søndagens tap i Bergen.
    Er LSK værre enn andre lag? Jeg mener dog at Fjøra skal holde seg for god til å kjefte / kritisere en dommeravgjørelse, mens Nordli skal få ta en "rolig" prat med den han er misfornøyd med. Konstruktiv kritikk er ikke å sutre....

    LSK har ikke noe dårligere Image problem enn de andre fleste lag. Media er glade i å kneble Keiko litt
  • e.d
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 688

    #2
    spillerne har da ikke vært særlig sutrete? Synes nesten tvertimot jeg. Når vi har fått dommeravgjørelser imot så har de vært disiplinerte. Det at de har fått så mange kort og særlig de rød mener jeg handler mer om et for høyt spenningsnivå enn om sutring.

    Er det noen som har sutret så er det vel Nordlie og Fjøra, men da kunne vel heller de to tatt en prat sammen på bakrommet.
    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

    Kommentar

    • mr.Jordbakke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3845

      #3
      Opprinnelig skrevet av e.d
      spillerne har da ikke vært særlig sutrete? Synes nesten tvertimot jeg. Når vi har fått dommeravgjørelser imot så har de vært disiplinerte. Det at de har fått så mange kort og særlig de rød mener jeg handler mer om et for høyt spenningsnivå enn om sutring.
      De to røde kortene (+ Brennes på La Manga) har vært særdeles hardt idømt. Skulle dommerne fulgt den lista, burde vi sett mange røde kort til andre lags spillere. Mot Brann fikk Occean gult for overspill etter et strupetak. Kippe ble regelrett lagt i bakken av Sæternes; kun gult. Da synes jeg det er lov å sutre, når dommere, så til de grader, viser forskjellsbehandling. Og da har jeg ikke nevnt de omdiskuterte straffe-/ikke straffeavgjørelsene i Bergen!
      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

      Mvh
      Mr.Jordbakke

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #4
        Ikke glem at de to innslagene som klarest har profilert LSK på en negativ måte i media har kommet etter det som nærmest er avlytting fra TV2 sin side. Jeg tror neppe Mjelde ville blitt fotfulgt av eget kamerateam inn i ulovlig område på banen eller smugfilmet i spillertunnelen rett etter et tap. TV2 går nok ikke aktivt inn for å profilere LSK negativt, men det er tydelig at lista ligger veldig lavt for å slippe gjennom svært tvilsomme saker som skader sportsklubben. ikke mange Brann patrioter som vil si nei til alt sverter LSK.

        Dette har de drevet med lenge, husker spesielt Røsler og sykmeldingssaken i fjor. Oppslagene kom som hovedsaker i beste sendetid i flere programsegmenter, dementiet etter at de ble tatt med buksa nede kom på side 778 på tekst-tv.

        Jeg synes det er på tide at noen reagerer på TV2 - om ikke LSK kan gjøre det bør vi supportere i allefall kunne si ifra. Det er faktisk ingen andre som vil beskytte oss mot uhederlig journalistikk.

        Kommentar

        • Serbern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 5496

          #5
          Opprinnelig skrevet av reka
          Ikke glem at de to innslagene som klarest har profilert LSK på en negativ måte i media har kommet etter det som nærmest er avlytting fra TV2 sin side. Jeg tror neppe Mjelde ville blitt fotfulgt av eget kamerateam inn i ulovlig område på banen eller smugfilmet i spillertunnelen rett etter et tap. TV2 går nok ikke aktivt inn for å profilere LSK negativt, men det er tydelig at lista ligger veldig lavt for å slippe gjennom svært tvilsomme saker som skader sportsklubben. ikke mange Brann patrioter som vil si nei til alt sverter LSK.

          Dette har de drevet med lenge, husker spesielt Røsler og sykmeldingssaken i fjor. Oppslagene kom som hovedsaker i beste sendetid i flere programsegmenter, dementiet etter at de ble tatt med buksa nede kom på side 778 på tekst-tv.

          Jeg synes det er på tide at noen reagerer på TV2 - om ikke LSK kan gjøre det bør vi supportere i allefall kunne si ifra. Det er faktisk ingen andre som vil beskytte oss mot uhederlig journalistikk.
          Tv2 gjør meg bare kvalm. Alt handler om Brann, de har en Brann-patriot som komenterer Brann-kamper og han sitter og heier mer på Brann i de kampene han komenterer enn det han trøndern i tv3 gjør når RBK spiller i CL. De har minimum 15 saker daglig på nettavisen som handler om Brann og Martin Andresen, og alle de såkalte ekspertene i studio med Semb i spissen har blitt wannabe-bergensere. Få all fotballen til NRK og Arne Scheie fort som f...

          Sånn, måtte få ut litt frustrasjon, var litt OT her..

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #6
            Vi kan starte folkeaksjon for Arne! Gå med bannere ned Karl Johan og rope taktfast "Vi vil ha blod- ned med tv2", eller "Alle for Arne, Arne for Alle", etc, etc.

            På et mer seriøst nivå; alle vet hva jeg synes om TV2(bare for å oppsummere; en bedriten, overkommersiell, fordummende drittkanal som fungerer primært som kampanjesentral for siv jensen og SK Brann), og det var en jævlig trist dag da møkkisene spadde opp milliarden sin for fotballen her hjemme. Som vanlig, look to England. Sky har ikke gjort mye bra for landslaget eller fotballens sjel, har dem vel? Neida, det har dem ikke. For meg er hovedpoenget at fotball skal være gratis, skal gå på landsdekkende statlig kanal, og pausene skal vies til intervjuer, analyser og høydepunkter, ikke lano, ica og "denne platen MÅ du bare ha"-reklamer(nei, det MÅ jeg ikke), som er tilfelle i dag. Nå vil sikkert de ikkeidealistiske og høyredreide her inne komme med at "jammenvitrengerspennadafordihvisikkefølgerviikker estenavverdenogdererdetpengasområrogblablablablabl ablablablabla". Markedsliberalisme er guds straffedom mot oss alle, uten at jeg vet hvorfor siden jeg ikke tror på gamlingen-in-the-sky. Det jeg derimot vet er at pengene ødelegger fotballen, og at milliarden bare var første skritt i retning av Englandstilstander. Jeg veit ikke med dere, men jeg vil ikke ha det sånn. Gi fotballen tilbake til Arne, for det makkverket av en møkkakanal som spadde opp alle penga dere ønska dere, NFF, var satan som kjøpte sjela deres.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #7
              Vi kan mene hva vi vil om TV2, og vi kan mene hva vi vil om kommentatorene der.
              Men faktum er at kanalen har betalt pluss/minus 1 milliard for TV-rettighetene. Da er det ikke overraskende at de prøver å vri mest mulig nyheter og underholdning ut av produktet. Det må både vi, klubbene og enkeltpersoner i norsk fotball forholde seg til.
              Og tro at vi bare kan skru klokka tilbake å få "gratis TV-fotball til hele folket" er omtrent det samme som å tro at Stalin kommer tilbake som sjef hos vår store nabo i øst.

              Glem heller ikke at det også er positive ting med TV-avtalene. Hvor mange millioner får f eks ikke LSK ut av den hvert år? Hadde det blitt bygget så mange nye, fine anlegg uten TV-avtalen? Osv, osv...

              Jeg er enig med de som hevder at vi må rydde i eget reir før vi begynner å skyte på alle andre. Vi har to "løse kanoner" i Fjøra og Nordlie. Journalistene elsker den sleivkjeftede stilen disse to har, og vet at det nesten alltid kommer et "gullkorn".

              Dette vet også de to nevnte herrer meget godt.
              Jeg synes Tom er blitt mye flinkere, og uttaler seg langt mer presist og elegant enn han gjorde for et par år siden. Og han har i tillegg klart å beholde brodden og det fargerike innholdet i språket sitt.

              Fjøra derimot skjønner jeg veldig godt kan oppfattes som sutrete.
              Så at han selv påpekte at spillernes kroppsspråk ikke var bra i 2. omgang i Bergen.
              Hva med å ta en titt på sitt eget kroppsspråk når klubben har tapt eller vært utsatt for noe annet han mener ikke er bra?

              Fjøra på sitt beste er helt suveren. Fjøra på sitt verste er bånn PR for klubben vår.
              Utfordringen er at det er vanskelig å vite hvor på skalaen han befinner seg til enhver tid.

              Mvh
              Gammer`n
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                #8
                Jeg er kav uenig i alle som hevder at man skal legge seg på rygg og finne seg i alt fordi vedkommende har "kjøpt" produktet - de har kjøpt retten til å formidle innholdet, ikke retten til å diktere det.

                Jeg er kav uenig i at TV2 forvalter sine rettigheter til sitt eget eller fotballens eget beste.

                Og til syvende og sist - jeg er kav uenig i at sportsklubben, dens representater eller tilhenger noensinne kan kalles sutrete - men jeg er fullstendig enig i at vi bli fremstilt slik nå i media. Det er dekningen som er uheldig, ikke holdningene......

                Kommentar

                • gamle-perta
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2004
                  • 2418

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av reka
                  Jeg er kav uenig i alle som hevder at man skal legge seg på rygg og finne seg i alt fordi vedkommende har "kjøpt" produktet - de har kjøpt retten til å formidle innholdet, ikke retten til å diktere det.
                  Dersom det er mitt innlegg du sikter til, så ber jeg deg lese det en gang til.
                  Jeg har aldri skrevet at man skal "legge seg på rygg".
                  Det eneste jeg sier at man av og til må manøvrere på en litt smartere måte enn bare å tute fram! Det handler om å bruke hue.

                  Når det gjelder at TV2 "ikke har rett til å diktere produktet", så har vel også dette flere nyanser.
                  De har blant annet rett til nærmeste å diktere hvilke kamper i en serierunde som skal spilles på hvilke dager.
                  Deres producere står også på sidelinjen og dikterer når dommeren kan blåse i gang kampen igjen etter pause. Dette av hensyn til at alle reklamespottene som er solgt i TV-pausen skal bli ferdige.

                  Selv om ikke alle liker det, så er det sånn det er.
                  Og da kan man velge å forholde seg til dette på en fornuftig måte, eller flytte til ei hytte uten TV langt til skogs.


                  Mvh
                  Gammer`n
                  Mvh
                  Gammer´n (Per T)

                  Kommentar

                  • Fritz
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2004
                    • 1033

                    #10
                    100% enig med perta. TV2 er her: innse det.

                    Det var lite smart å kalle søndagens dommer for "Norges dårligste dommer" rett foran et TV2-kamera. Dersom Fjørtoft virkelig vil ha en debatt rundt nivået på norske dommere burde han velge en annen form, og et annet forum.

                    Jeg også ønsker TV2 og tabloidiseringen deres av fotballen dit pepper'n gror. Men man må forholde seg til virkeligheten, og gjøre noe med det man kan gjøre noe med. Det dummeste man gjør er å gi "fienden" en busslast med ammunisjon hver gang man åpner kjeften...

                    Kommentar

                    • heidar
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2004
                      • 2127

                      #11
                      Nå mener jeg at å ha frittalende personer som Fjøra/Nordlie i klubben er til det beste for klubben som helhet; Det skaffer Lillestrøm mer oppmerksomhet enn på årevis. At Fjøra konstaterer sannheter gjør ikke meg noen ting, som sagt; hadde vi fått en billig straffe, hadde debatten rast ennå. Dette fordi TV2 velger fokus, lik det eller ei.

                      Det jeg savner er en mer bevisst manipulering av mediene fra vår side. Når vi absolutt skal grilles for våre røde kort, hvorfor ikke bare flytte fokus over på Martine og sønn-av-en-alkis som aldri får gult kort uansett hva de gjør?? Hvorfor går man ikke i dialog med dommerforbundet, og spør hva som er forskjellen på Frode Kippe sitt røde kort, og Bengt Sæternes sitt kvelertak/neddragning?? Hvorfor bruker man ikke de episodene man har vært gjenstand for, til å finne ut hvorfor ikke reglene er like for alle??

                      At vi har fått flest kort, er en bagatell, siden vi er den eneste klubben som får rødt kort for dytting av motspillere, og som får gult kort for ordentlige taklinger som Doffeloff og Vidar Riseth får klapp på skulderen av dommeren for. At vi klager og er frustrerte over dette, er faen ikke rart, og takke meg til ordentlige utblåsninger (på mer eller mindre godt grunnlag), enn puse-trenere som Petter Myhre, Knut Kjartan osv. som går på lykkepiller og alltid er enige med NFF.

                      Poenget er først og fremst at NFF fortsatt er sure på Lillestrøm etter Brenne-saken i vinter, da vi nektet å føye oss for fotballforbundet sitt idioti. Dernest at Sondre Kåfjord og NFF mener at damelandslaget er norsk fotballs kronjuveler, og at norsk herrefotball også kan vinne VM-gull hvis alle er snille mot hverandre. Derfor vil de ikke tillate noen taklinger, eller temperatur rundt fotballen her til lands. Takke meg til menn som får gule kort, enn kjerringer som retter seg etter de påleggene!
                      En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                      Endelig er mørketida over.

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av heidar
                        Nå mener jeg at å ha frittalende personer som Fjøra/Nordlie i klubben er til det beste for klubben som helhet; Det skaffer Lillestrøm mer oppmerksomhet enn på årevis. At Fjøra konstaterer sannheter gjør ikke meg noen ting, som sagt; hadde vi fått en billig straffe, hadde debatten rast ennå. Dette fordi TV2 velger fokus, lik det eller ei.

                        Det jeg savner er en mer bevisst manipulering av mediene fra vår side. Når vi absolutt skal grilles for våre røde kort, hvorfor ikke bare flytte fokus over på Martine og sønn-av-en-alkis som aldri får gult kort uansett hva de gjør?? Hvorfor går man ikke i dialog med dommerforbundet, og spør hva som er forskjellen på Frode Kippe sitt røde kort, og Bengt Sæternes sitt kvelertak/neddragning?? Hvorfor bruker man ikke de episodene man har vært gjenstand for, til å finne ut hvorfor ikke reglene er like for alle??

                        At vi har fått flest kort, er en bagatell, siden vi er den eneste klubben som får rødt kort for dytting av motspillere, og som får gult kort for ordentlige taklinger som Doffeloff og Vidar Riseth får klapp på skulderen av dommeren for. At vi klager og er frustrerte over dette, er faen ikke rart, og takke meg til ordentlige utblåsninger (på mer eller mindre godt grunnlag), enn puse-trenere som Petter Myhre, Knut Kjartan osv. som går på lykkepiller og alltid er enige med NFF.

                        Poenget er først og fremst at NFF fortsatt er sure på Lillestrøm etter Brenne-saken i vinter, da vi nektet å føye oss for fotballforbundet sitt idioti. Dernest at Sondre Kåfjord og NFF mener at damelandslaget er norsk fotballs kronjuveler, og at norsk herrefotball også kan vinne VM-gull hvis alle er snille mot hverandre. Derfor vil de ikke tillate noen taklinger, eller temperatur rundt fotballen her til lands. Takke meg til menn som får gule kort, enn kjerringer som retter seg etter de påleggene!
                        Amen! Som om man skulle sagt det selv.
                        NFF består av et knippe maktmennesker, som ikke hæler når dem ikke får viljen sin eller må ta (høyst berettiget) kritikk. Så kan man selv velge om man vil føye seg mot slike mennesker, eller fortsette å kjempe imot de.

                        NFF har grunn til å være glad for at LSk er der og driver norsk fotball oppover i de siste 30-40 årene, som eneste konstante bidragsyter. LSK har liten grunn til å være fornøyd med NFF, som driver å forer oss shit.

                        Det er grunn til å spørre seg om kampobservatøren (som utrolig nok er leder av en dommerkomite) sin holdning til vår manager, også reflekterer forbundets og ikke minst dommernes generelle holdning til Klubben. Det er vel mange saker i det siste som nettopp tyder på det: Brennes karantene, Diomandes oppholdsnekt, Kippes røde kort for dytting etter angrep (når han selv blir dyttet etter angrep er det bare gult..) osv osv

                        For noen år siden ble dommernes holdning til lagene målt, og LSK kom ut som det råeste laget. Da er det vel et aldri så lite tankekors; at man deltar i UEFA cup i år grunnet fair play.

                        Av årets kort kan man vel si at halvparten er rimelig feil i dømt.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • claytonz
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Sep 2004
                          • 36

                          #13
                          Når Kåfjord & co selger TV-rettighetene for en milliard, og med det tillater TV 2 og følge spillere og ledere inn i garderoben med lyd og kamera, virker det på meg som komplett idiotisk når samme Kåfjord etterlyser folkeskikk hver gang det kommer en negativ kommentar. Jeg tror det var like mye "sutring" før, eneste forskjellen er at nå tjener NFF penger på å vise "sutringen" på TV.

                          Når vi valser over Brann i en omgang, for så å oppleve at dommeren forærer Brann 3 poeng, er det lov å være frustrert. Jeg tror Fjøra hadde formulert seg annerledes i et intervju, men på vei inn i garderoben synes jeg det er helt greit at han blåser ut.

                          Kommentar

                          Working...