Gangsyn?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Snjutleif
    Medlem
    Bøffel
    • Jul 2004
    • 34

    Gangsyn?

    Dette innlegget skal utelukkende dreie seg om Kanarifansen og dets eget forhold til klubben, tidvis mangel på gangsyn samt tro og håp. Som en advarsel vil jeg gjerne si at dette kan bli vel langt, så sleng inn prisen og finn fram kaffen, ellers så kan det bli litt vel stressende.

    Innledningsvis; Hvorfor i all verden skulle vi i utgangspunktet få Alexander Ødegaard eller Martin Andresen til klubben. Utlagt, hva er det som sier enkeltindividene her at vi befinner oss i en posisjon som tilsier at vi kan konkurrere på like vilkår som eksempelvis Vålerenga, Brann og Rosenborg? Seriøst, vi har 3 syvendeplasser på rad, hvem er imponert over det? Ødegaard signaliserte allerede fra starten at han ville til en klubb hvor han hele tiden kunne konkurrere mot, og med, de beste (les europacup), ergo er det få, om noen, alternativer med unntak av Rosenborg. Hva gjelder Andresen så har han tidligere uttalt at han hadde Vålerenga som favorittlag som liten, og også at han hater Lillestrøm. Hvorfor skal vi da grine over at vi ikke fikk ham? Er det ikke vi som etterlyser spillere som gir alt? ikke prøv å fortell meg at han hadde gjort det, jeg tror i alle fall ikke på det.

    Vi, som ledelsen, er nødt til å innse at vi per nå er svært lite attraktive for norske spillere, grunnet vår slette tabellsituasjon de senere år, og dermed ikke kan plukke disse på bakgrunn av at vi er så jævla gode. Hva har vi da igjen å konkurrere med de ovennevnte klubbene på? Lokalisering? Neppe. Lillestrøm er deilig for oss som elsker stedet, men for en utenforstående er det eneste positive med Lillestrøm det faktum at det er knappe 12 minutter til Oslo med tog... Økonomi? Neppe. Per Berg, Tom Lund og Pål Granlund har sikkert bra med penger, men Brann, med denna forbanna Vollevik i spissen, Rosenborg, med sine forbaskede UEFA-millioner som ruller inn hele jævla tia og Vålerenga, med sin ørtende emisjon samt inntoget av medgangs-Fredriksen er GARANTERT ikke dårligere enn LSK der heller. Si meg, hva gjør LSK til en attraktiv klubb?

    Ser at noen her er kritiske til Fjørtoft, noen til Rösler og andre til alt og alle, men hva veit vi egentlig om hva som foregår bak kulissene? Tror vi virkelig at vi har total oversikt, fordi vi ser hjemmematcha og en og annen b-kamp, dersom det tilfeldigvis var sånn at dem spilte når vi var ute og lufta bikkja? Sitter vi på møtene, og veit hva som diskuteres? Er det sånn at vi veit at LSK nå har så mye penger at vi kan kjøpe alt og alle? Nei, vi veit ikke det. Og som noen nevnte her, faen, det er november.

    Jeg, som samtlige andre her inne på forumet, ønsker at LSK skal være best mulig, signere et par spennende spillere, og spille fin fotball. En ny optimisme har bredd seg ifm ansettelsen av Uwe, og det er vel og bra, for det vil neppe slå negativt ut. Fornyelse og ny optimisme fører som regel bra ting med seg. Derfor ønsker også jeg meg noen nye spillere. Spørsmålet er bare hvor vi skal legge lista. Er det slik at vi kun er attraktive for spillere som er ferdige i andre klubber, jamfør situasjonen Christer George er kommet inn i, og dermed bør satse på slike spillere? Bør vi utelukkende satse på talenter, gi Rösler to-tre år på å bygge litt, for så å satse på at resultatene kommer og at vi dermed øker attraktiviteten, eller skal vi satse utenlands, og ende opp med å få noe som vi strengt tatt ikke aner hva står for. Jeg veit ikke, men for å være ærlig, jeg tipper jeg veit like mye som de fleste her inne. Og når jeg forteller dere at jeg innbiller meg at gutta som er ansatt i LSK veit langt bedre, så er det kanskje greit om vi gir dem tillita? Ikke det at jeg ønsker å frata folk muligheten til å drømme seg vekk i landslagsspillere, verdensmestere og gud veit hva, det skal for all del være lov, men er det ikke bedre for nattesøvnen om vi inntar et glass med realisme før vi brer dyna over oss?

    Og en ting til, bare for å demonstrere at jeg ikke nødvendigvis er enig i alt som blir sagt og gjort på Åråsen om dagen, hva i all verden er grunnlaget for dette enorme fokuset på å hente enda en sentral midtbanespiller til klubben? Vi har vanvittig dekning på denne plassen, med Koren, Wehrman, Vidarsson, Søgård og til dels Rambekk. Dersom vi henter inn en til, hvor skal vi gjøre av enkelte av disse hen? LSK 3?

    For å bruke en floskel, vi er nødt for å se skauen for mer enn bare trær. Gangsynet har blitt litt vel vidt for noen her, vegga er borte, taket er rivi ned, og gulvet synker stadig. Realismen lenge leve....
    Snjutleif - verdens kanskje mest berømte hamster.
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

    #2
    Bra og laaangt innlegg... Er mye riktig i det du skriver her, og det er nok mange av oss som blir litt vel ivrig når vi hører rykter at Lsk er ute etter spillere som virker for godt til å være sant skal kunne havne i Lilelstrøm. Og altfor mange ganger uttaler vi oss om ting vi ikke vet nok om til å egentlig uttale oss noe om. MEN, jeg synes det er fint med super optimistiske og naive kanaris som håper å drømmer om ting man innerst inne vet ikke vil skje. Og når det kommer utalelser som er helt bak mål, det er en del av sjarmen med forumet her synes jeg...
    Ultras Felt C Lillestrøm

    Kommentar

    • KFL41
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 3648

      #3
      Enig i mye av det du skriver. Sellv om vi er det eneste laget ved siden av RBK som har vært på øvre halvdel de 6 siste sesongene blir vi ikke sett på som noe topplag. Ingenting er så kjedelig som tre 7.plasser på rad og spillestilimaget vårt er negativt. Enkelte vil jo til og med spille i 1. divisjon fremfor oss (ref Alex Valencia ville ikke komme til oss fordi vi spiller "gampefotball"...). SÅ vi må nok stikke fingern i jorda og ikke vepsebolet for å se hvor vi står.

      Folk sutrer allerede nå i november. Skal vi få noen gode spillere hit, må vi igjen hente spillere utenlands. Røssler og Fjøra har jo et navn i Tyskland og selv om fjøra ikke er godt likt her til lands(dersom dette stemmer) kan det hende vi får resultater når det internasjonale vinduet åpner. Derfor er det litt tidlig å begynne å sutre allerede nå da dette vinduet ikke er åpnet enda.... Etter det jeg har fått med meg så skal LSK spille en innendørsturnering som sendes på tysk fjernsyn. Her har vi en mulighet til å vise oss fram for spillere i Tyskland og kanskje kan vi gi et bra inntrykk og dermed øker sjansen for at vi kan signere en bra spiller etter denne turneringen. Planen til Røssler er vel å hente en spiller i vinterpausa i Tyskland. Det er sikkert noen gode spilllere som ikke får spilletid og er villig til å flytte på seg.

      Kommentar

      • kanari76
        Medlem
        Møteplager
        • Jan 2004
        • 90

        #4
        jeg er enig i det som er skrevet her, og ja det er større sjangse for at vi får spillere fra Tyskland eller England enn fra Norsk toppserie/1.div, Mykklebust signerte pga slektsforholdet til Fjøra (det er iallefall det jeg har størst tro på) ellers hadde han havnet i Brann eller rbk.

        jeg ser ikke kjempe positivt på neste sesong, men jeg har tro på at ting er iferd med å snu seg og at Lillestrøm kan begynne å spille litt mer uforutsigbart, istede for bare dunk-dunk-dunk opp. i sommer spilte vi mye gjenom midtbanen og vi så når vi hentet mest poeng....til å med media norge begynte å få øynene opp for oss, det er slik LSK kan skape ett nytt image som er attraktivt for spillere.
        I don\'t mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that\'s how it comes out.
        -Bill Hicks

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #5
          Meget bra innlegg.... Jeg er og blir en idiotisk optimist. Den som lever får se....

          Kommentar

          • CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

            #6
            Jeg pleier å være kranglete da folk ber andre gjøre noe, men dette var akkurat ett slikt innlegg jeg gjerne skulle ha skrevet selv.

            Bra noen får sagt ifra Snjutleif.

            Kommentar

            • Gull-i-2004
              Medlem
              Møteplager
              • Jan 2004
              • 87

              #7
              Veldig bra skrevet!!!!!
              La oss alle stå bak klubben.
              Rösler-Lindahl følger Fugla også i 2005 mot seriegull

              Kommentar

              • hertz
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jan 2004
                • 57

                #8
                Bra innlegg.
                Men vil bare minne om at det var Fjørtoft som fikk de fleste til å drømme om Martin og Alexander....
                HAT

                Kommentar

                • Playboy1
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 2129

                  #9
                  Bare kaster meg på,knallbra innlegg som jeg støtter 100%.

                  Kommentar

                  • Mingus
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Mar 2004
                    • 193

                    #10
                    Bra innlegg!

                    Men angående poenget med at vif er en mer attraktiv klubb enn LSK. - Kan ikke helt se at de har så mye mer å skryte av enn oss. Bortsett fra denne sesongen har de stort sett et negativt rykte som jojo lag mellom 1. og eliten og et lag med store indre organisatoriske og økonomiske problemer. En sesong hvor alt er ved det gode gamle i bydelen så er problemene på plass med en gang. Noe av det samme kan også sies om Brann. Litt mer stabilt der riktig nok, men det er ikke mye som skal til for å velte lasset. En voldsom optimisme råder i disse klubbene for tiden, men allerede neste sesong kan alt være snudd på hodet.

                    LSK har nå hatt noen dårlige sesonger sett med gule øyne. Men tenk da på at vi har opprettholdt medlemsmassen i KFL og tilskuer snittet har vært tålelig bra på tross av manglende sportslig suksess. Vi var bare ett tabbemål i semin mot lyn ifra cupfinale og hype alla det Brann og vif har hatt i år. Vi har mange gode spillere i klubben som fort kan bli store profiler i tippeligaen. - Noen har markert seg godt allerede. Å spille for Fugla byr på sportslige utfordringer som de fleste vil vokse på. Man får også publisitet og er man gode nok så blir man lagt merke til av landslagssjefen(e). Jeg tror ikke andre potensielle spillere ser så svart på sportsklubben som vi selv gjør. Noen ganger i vi utrolig pessimistiske uten grunn. (Vil dog presisere at jeg aldri har hatt særlig tru på at Ødegård eller Andresen skulle komme til Åråsen).

                    Det hender jeg blir litt forbanna på oss selv på grunn av negativiteten vi selv produserer. Husk at vi er tross alt er et lag å regne med i norsk fotball. Vi er en av norges desidert beste fans og har forøvrig et bra publikumstekke generelt, spesielt i medgang. Ja, det forekommer noen ambisjoner som er vel høye, men ting blir ikke noe bedre av å se svart på ting!

                    Kommentar

                    • Leif A
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 3962

                      #11
                      Særdeles bra, Snjutleif!
                      Bortsett fra at evige optimister som meg får passet sitt påskrevet. Men det er jeg gammel nok til å leve med. :cry: :lol:
                      Vi kan nok gjerne drømme oss litt bort iblandt, men realitetene er nok dessverre at laget har et lurvete rykte når det gjelder fotballfilosofi, resultatene har uteblitt, og tidligere bragder hjelper ikke nok.

                      Jeg tror nok at vi må smøre oss med tålmodighet, og innse at det må resultater til før de største norske profilene velger LSK fremfor andre lag. Dog er jeg ikke mere realist enn at jeg tror LSK allerede i dag har spillere som har kapasitet til å bli en stor profil.

                      Når det gjelder hva som er å foretrekke av avdankede spillere fra andre klubber, eller mulige talenter, så tror jeg mest på en Ole Brumm-løsning: Ja takk, begge deler. Ihvertfall så lenge spillere som Christer George regnes som avdankede. Om vi derimot snakker om spillere a la Petter Belsvik anno 2003, så blir jeg mer betenkt. Det bør ikke anskaffes spillere som ikke har noe å tilføre laget.

                      igjen: meget bra skrevet. Jeg tror nok vi trenger noen slike en gang imellom. (men ikke for ofte, det må da være lov å fantasere fritt iblant :wink: )
                      Knurr...

                      Kommentar

                      Working...