Veldig artig å se at LSK forsterker troppen med en ny Norsk kvalitetspiller, som kan bli bra i LSK drakta.
Marius Johnsen klar for LSK fra 1. juli (5-års-kontrakt)
Collapse
X
-
Nå bytter vi antagelig ut Shane med en som er god på dødballer. Det kan gjøre veien enklere for Strand siden vi da ikke blir svekket i luftdueller når vi bruker OO på v-kant istedet for Strand. En høyreside med Rambekk, Riise og Mykelbust, og en venstreside med Johnsen, Brenne og Strand lukter det svidd av.
Veldig godt poeng du kommer med her. Dessuten bringer fraværet av Shane frem et ytterligere behov for en spiller som faktisk kan slå dødballer, og der er Strand nøkkelen.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Greit at han kan brukes som kantspiller, men vi har jo egnetlig ikke kanter i 4-3-3. Det blir jo mere spiss han blir brukt som da, for jeg tror venstre inderløper er Brenne sin plass i TN sitt hode hvertfall, hvertfall er det der han spiller i mitt hode.krisruds medlem av KFL siden 1996
OI OI OI nå har vi det morro :)
BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.Kommentar
-
For dere som tror Marius Johnsen bare smisker når han skryter uhemmet av Kanarifansen, bare sjekk her:
Fra et "Tett på nett"-intervju med M.Johnsen, 26/09 - 2005:
Hvis du fikk velge en annen klubb i tippeligaen, hvilken klubb ville det vært da? Du MÅ velge en. Du er forresten utrolig kjekk! Digger deg Marius!! Vet du ikke var sånn fotball geek når du var yngre, men du var vel en stor Start fan?"
SVAR:
Takk for den. Jeg fulgte med på start. bla bla bla bla bla bla. Også meget imponert over LSK og deres kanarifans!Kommentar
-
Stakk innom på pressekonferansen kl 13 i dag.
Tom fikk dette spørsmålet om Shane og svarte nettop at Marius er en anvendelig spiller som kan spille på flere plasser. Bla midtbane og venstre ving. Vi skal ha storkonkuranse på alle plasser. Fjøra svarte at vi skal ha 18 ettablerte spillere og 4 utfordrere sultne juniorer om du vil.Kommentar
-
Topp signing!
Dette var veldig bra. Absolutt en forsterkning.
Som en rekke andre her mener jeg imidlertid at Shane har vært god i år, og at vi bør forlenge kontrakten med han. Hva så med Marius? Hvor skal han inn?
Ikke overranskende mener jeg at Strand er soleklart førstavalg som ving, og dermed gjenstår en plass: venstre indreløper (Dette har også en-to andre vært inne på).
Brenne har fungert langt fra optimalt hittill i år, og jeg mener Marius har det som skal til for å bli en god venstre indreløper. Ikke minst styrke, pasningsfot, hodespill og innleggsfot. Dermed "skjules" også temposvakheten hans som kunne blitt avslørt i forsvaret.
Brenne på sin side lider klart av å ikke ha venstreben, og vil kunne gjøre det lang bedre på høyre indreløper. Det medfører at Riise flyttes opp på venstrekant, noe som har to utfordringer:
1. Riise/Myklebust splittes
2. Myklebust benkes
Mange har argumentert med at kombinasjonen Riise/Myklebust har vært knall. Dette mener jeg er en overdrivelse. Utover en enkelt omgang mot Aalesund, har de gjort noe spesielt...?
Myklebust på sin side har også vist en klart dalende formkurve. Mot kvalifisert motstand (TIL, Stabæk og Brann) har han vært dårlig. Kan benkes, og muligens komme sterkere tilbake.
Det gir følgende drømmelag:
Heinz
Rambekk PSA Kippe Shane
Brenne Kasey (Kisen) Marius
Riise Occean (Sundgot) Strand
Smak litt på den oppstillingen. For en venstreside, hvor samtlige har venstreben. Høyresiden er også knall, og Brenne vil komme mer til sin rett. Lite spørsmål ved sentrallinjen, men vi får se hva "Kisen" har å tilby.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
"A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Mye spennende du kommer med der Benny, men en ting stussa jeg på.. er det noen direkte ulempe for en venstre indreløper å være høyrebeint. Det er da lettere å skjære inn og avslutte med høyra da. Innlegga er det vel i utgangspkt Back og ving som skal stå for.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Sjekk ut denne videoen av Norges beste Johnsen: http://www.youtube.com/watch?v=hTgxe_CGzF8
Synes forøvrig litt synd på den jenta som laga denne filmen i mai i år, hehe."A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
- NosaKommentar
-
Til tross for dette så synes jeg fortsatt at Magnus har en liten ledelse i kampen om å bli årets LSK-spiller. Derfor ønsker jeg at Magnus får tillit.RoyVaadal.Kommentar
-
PetterKommentar
-
Mener at man har snakket om Brenne som en fyr som har vært flink på å komme inn i boksen for å avslutte, da er det en fordel å være høyrebeint mener nå jeg. Og ja, jeg vet at Riise spiller veldig bredt som høyre indreløper, men må man til en hver tid være symetriske? Dønn like på begge sider? Er en klar fordel om man klarer å variere spillet synes nå jeg.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
1) Hvor bredt man ligger
2) Hvordan er det "dårlige" benet
Når man ligger bredt som LSK (som andre har påpekt) er det fordel med riktig fot. Spesielt når det dårlige benet er elendig.
Med Koren var det ikke noe problem, men Brenne virker som om han lider. Han virker god når han kommer på løp i boksen, men når han selv skal føre ball og slå pasning fra sin posisjon, så stokker det seg litt.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
I disse tre kampene har ikke Magnus vært all verden. I TIL-kampen blei han skadd etter et par minutt og måtte gi seg etter første omgang. Skaden har skylda. Stabæk-kampen spilte han rett etter ankelskaden, og Brann-kampen spilte han rett etter skulderskaden. Dette har nok svekket hans treningsgrunnlag, og gjort han noe reservert.
Her er jeg uenig. Riise har vært best (minst dårlig? Ingen har virkelig imponert meg) etter min mening. Myklebust trenger å prestere mot et godt lag føler jeg. Her er nok jeg en av de (få) som savner Mifsud. Men, for all del, Myklebust har enormt potensiale.Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadalKommentar
-
En bra spiller, en veldig hardtarbeidende spiller og virker som en oppegående fyr også.
Retter en stor takk til Fjøra, som i mine øyne er den nest største ressursen vi har i LSK etter Per Berg.Kommentar
-
Sjekk ut www.menigheden.no De er litt misfornøyd. La ut Linken til Hoyt så de kan mimre litt
Føyer meg også inn i rekken og gratulerer fjøra med godt spill i kulissene.
En slu rev. Akkurat som når han var spiss for fugla...Kommentar
Kommentar