Marius Johnsen klar for LSK fra 1. juli (5-års-kontrakt)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Necrite
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Aug 2005
    • 164

Veldig artig å se at LSK forsterker troppen med en ny Norsk kvalitetspiller, som kan bli bra i LSK drakta.
    Fugla er RÅ... Forza fugla

Kommentar

• Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

Opprinnelig skrevet av KFL41
      Nå bytter vi antagelig ut Shane med en som er god på dødballer. Det kan gjøre veien enklere for Strand siden vi da ikke blir svekket i luftdueller når vi bruker OO på v-kant istedet for Strand. En høyreside med Rambekk, Riise og Mykelbust, og en venstreside med Johnsen, Brenne og Strand lukter det svidd av.
      Se der ja. Her fikk vi tilbake et øyeblikks høy kvalitet på forumet.

Veldig godt poeng du kommer med her. Dessuten bringer fraværet av Shane frem et ytterligere behov for en spiller som faktisk kan slå dødballer, og der er Strand nøkkelen.
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• krisruds
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2005
        • 839

Opprinnelig skrevet av veiron
        Neida! Det er tullprat. Det er jo dobbel dekning som ønskes, og jeg kan ikke se en grunn til at LSK skal kvitte seg med Shane!
        Dessuten kan Johnsen brukes som kantspiller også.
        Greit at han kan brukes som kantspiller, men vi har jo egnetlig ikke kanter i 4-3-3. Det blir jo mere spiss han blir brukt som da, for jeg tror venstre inderløper er Brenne sin plass i TN sitt hode hvertfall, hvertfall er det der han spiller i mitt hode.
        krisruds medlem av KFL siden 1996

OI OI OI nå har vi det morro :)

BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

Kommentar

• mooph
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 1496

Jeg fikk en instinktivt en posistiv reaksjon på det her. La oss håpe for vår (og Marius Johnsens) del at dette blir bra.

... og detta fikk ingen snusen i ? Fjøra vs Fansen = 1 - 0
          Fugla mot nye høyder

Kommentar

• kimmern
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2005
            • 1174

knall forsterkning dette, backene er uten tvil akilleshælen i laget vårt, jeg har altid håpet på bertelsen, men dette er enda bedre tror nok vi kommer til å se noen døballmål fra den kanten utover høsten

Kommentar

• Ghostwriter
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 254

For dere som tror Marius Johnsen bare smisker når han skryter uhemmet av Kanarifansen, bare sjekk her:

Fra et "Tett på nett"-intervju med M.Johnsen, 26/09 - 2005:

Hvis du fikk velge en annen klubb i tippeligaen, hvilken klubb ville det vært da? Du MÅ velge en. Du er forresten utrolig kjekk! Digger deg Marius!! Vet du ikke var sånn fotball geek når du var yngre, men du var vel en stor Start fan?"

SVAR:
              Takk for den. Jeg fulgte med på start. bla bla bla bla bla bla. Også meget imponert over LSK og deres kanarifans!
              Link: http://tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=550

Kommentar

• glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

Opprinnelig skrevet av Campless
                Overalt på venstresia og også på midten tror jeg.

Stakk innom på pressekonferansen kl 13 i dag.
                Tom fikk dette spørsmålet om Shane og svarte nettop at Marius er en anvendelig spiller som kan spille på flere plasser. Bla midtbane og venstre ving. Vi skal ha storkonkuranse på alle plasser. Fjøra svarte at vi skal ha 18 ettablerte spillere og 4 utfordrere sultne juniorer om du vil.

Kommentar

• Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

På Tv2-sporten meldte de at LSK hadde betalt 6 millioner kroner for Johnsen. Hvor de har fått beløpet fra vet jeg ikke, og for hva jeg vet kan det være spekulasjoner.
                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• BennyLem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 2902

Topp signing!

Dette var veldig bra. Absolutt en forsterkning.

Som en rekke andre her mener jeg imidlertid at Shane har vært god i år, og at vi bør forlenge kontrakten med han. Hva så med Marius? Hvor skal han inn?

Ikke overranskende mener jeg at Strand er soleklart førstavalg som ving, og dermed gjenstår en plass: venstre indreløper (Dette har også en-to andre vært inne på).

Brenne har fungert langt fra optimalt hittill i år, og jeg mener Marius har det som skal til for å bli en god venstre indreløper. Ikke minst styrke, pasningsfot, hodespill og innleggsfot. Dermed "skjules" også temposvakheten hans som kunne blitt avslørt i forsvaret.

Brenne på sin side lider klart av å ikke ha venstreben, og vil kunne gjøre det lang bedre på høyre indreløper. Det medfører at Riise flyttes opp på venstrekant, noe som har to utfordringer:

1. Riise/Myklebust splittes
                    2. Myklebust benkes

Mange har argumentert med at kombinasjonen Riise/Myklebust har vært knall. Dette mener jeg er en overdrivelse. Utover en enkelt omgang mot Aalesund, har de gjort noe spesielt...?

Myklebust på sin side har også vist en klart dalende formkurve. Mot kvalifisert motstand (TIL, Stabæk og Brann) har han vært dårlig. Kan benkes, og muligens komme sterkere tilbake.

Det gir følgende drømmelag:

Heinz

Rambekk PSA Kippe Shane

Brenne Kasey (Kisen) Marius

Riise Occean (Sundgot) Strand

Smak litt på den oppstillingen. For en venstreside, hvor samtlige har venstreben. Høyresiden er også knall, og Brenne vil komme mer til sin rett. Lite spørsmål ved sentrallinjen, men vi får se hva "Kisen" har å tilby.
                    Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      På Tv2-sporten meldte de at LSK hadde betalt 6 millioner kroner for Johnsen. Hvor de har fått beløpet fra vet jeg ikke, og for hva jeg vet kan det være spekulasjoner.
                      På NRK-sporten meldte de om 7-8 millioner.
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

Kommentar

• xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

Mye spennende du kommer med der Benny, men en ting stussa jeg på.. er det noen direkte ulempe for en venstre indreløper å være høyrebeint. Det er da lettere å skjære inn og avslutte med høyra da. Innlegga er det vel i utgangspkt Back og ving som skal stå for.
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• hoyt
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 2850

Sjekk ut denne videoen av Norges beste Johnsen: http://www.youtube.com/watch?v=hTgxe_CGzF8

Synes forøvrig litt synd på den jenta som laga denne filmen i mai i år, hehe.
                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                          - Nosa

Kommentar

• RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

Opprinnelig skrevet av BennyLem
                            Myklebust på sin side har også vist en klart dalende formkurve. Mot kvalifisert motstand (TIL, Stabæk og Brann) har han vært dårlig. Kan benkes, og muligens komme sterkere tilbake.
                            I disse tre kampene har ikke Magnus vært all verden. I TIL-kampen blei han skadd etter et par minutt og måtte gi seg etter første omgang. Skaden har skylda. Stabæk-kampen spilte han rett etter ankelskaden, og Brann-kampen spilte han rett etter skulderskaden. Dette har nok svekket hans treningsgrunnlag, og gjort han noe reservert.

Til tross for dette så synes jeg fortsatt at Magnus har en liten ledelse i kampen om å bli årets LSK-spiller. Derfor ønsker jeg at Magnus får tillit.
                            RoyVaadal.

Kommentar

• sniper
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 5254

Opprinnelig skrevet av xeR
                              Mye spennende du kommer med der Benny, men en ting stussa jeg på.. er det noen direkte ulempe for en venstre indreløper å være høyrebeint. Det er da lettere å skjære inn og avslutte med høyra da. Innlegga er det vel i utgangspkt Back og ving som skal stå for.
                              Nå spiller vel LSK med brede indreløpere, noe vi til dels ser ofte med Riise, så det er vel ingen ulempe å ha innleggsfoten i orden på den siden man spiller.

Petter

Kommentar

• xeR
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Jan 2004
                                • 11206

Opprinnelig skrevet av petter
                                Nå spiller vel LSK med brede indreløpere, noe vi til dels ser ofte med Riise, så det er vel ingen ulempe å ha innleggsfoten i orden på den siden man spiller.

Petter
                                Mener at man har snakket om Brenne som en fyr som har vært flink på å komme inn i boksen for å avslutte, da er det en fordel å være høyrebeint mener nå jeg. Og ja, jeg vet at Riise spiller veldig bredt som høyre indreløper, men må man til en hver tid være symetriske? Dønn like på begge sider? Er en klar fordel om man klarer å variere spillet synes nå jeg.
                                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Jannis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 266

For en gledelig signering dette er, får håpe Shane ikke går nå p.g.a dette. Vi trenger han også.
                                  BRA JOBBA Fjøra.

Jannis

Kommentar

• BennyLem
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 2902

Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Det kommer an på to ting:

1) Hvor bredt man ligger
                                    2) Hvordan er det "dårlige" benet

Når man ligger bredt som LSK (som andre har påpekt) er det fordel med riktig fot. Spesielt når det dårlige benet er elendig.

Med Koren var det ikke noe problem, men Brenne virker som om han lider. Han virker god når han kommer på løp i boksen, men når han selv skal føre ball og slå pasning fra sin posisjon, så stokker det seg litt.

Kommentar

• BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      I disse tre kampene har ikke Magnus vært all verden. I TIL-kampen blei han skadd etter et par minutt og måtte gi seg etter første omgang. Skaden har skylda. Stabæk-kampen spilte han rett etter ankelskaden, og Brann-kampen spilte han rett etter skulderskaden. Dette har nok svekket hans treningsgrunnlag, og gjort han noe reservert.
                                      TIL-kampen kan jeg tilgi. Mot Brann var han direkte dårlig (som jeg kommenterte i pausen). Desto mer riktig hadde det vært å bytte han ut til fordel for Strand. Nordlie "vurderte det", men handlingen kom alt for sent. Dette er en stor svakhet ved Nordlie, han virker å mangle taktiske egenskaper.

Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                      Til tross for dette så synes jeg fortsatt at Magnus har en liten ledelse i kampen om å bli årets LSK-spiller. Derfor ønsker jeg at Magnus får tillit.
                                      Her er jeg uenig. Riise har vært best (minst dårlig? Ingen har virkelig imponert meg) etter min mening. Myklebust trenger å prestere mot et godt lag føler jeg. Her er nok jeg en av de (få) som savner Mifsud. Men, for all del, Myklebust har enormt potensiale.

Kommentar

• Kølla Riisa
                                        Seniormedlem
                                        • Jun 2004
                                        • 1021

En bra spiller, en veldig hardtarbeidende spiller og virker som en oppegående fyr også.

Retter en stor takk til Fjøra, som i mine øyne er den nest største ressursen vi har i LSK etter Per Berg.

Kommentar

• glasgow
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2007
                                          • 1252

Sjekk ut www.menigheden.no De er litt misfornøyd. La ut Linken til Hoyt så de kan mimre litt
                                          Føyer meg også inn i rekken og gratulerer fjøra med godt spill i kulissene.
                                          En slu rev. Akkurat som når han var spiss for fugla...

Kommentar

Working...