Marius Johnsen klar for LSK fra 1. juli (5-års-kontrakt)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarifugl84
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2007
    • 2319

Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Dette var veldig bra. Absolutt en forsterkning.

Som en rekke andre her mener jeg imidlertid at Shane har vært god i år, og at vi bør forlenge kontrakten med han. Hva så med Marius? Hvor skal han inn?

Ikke overranskende mener jeg at Strand er soleklart førstavalg som ving, og dermed gjenstår en plass: venstre indreløper (Dette har også en-to andre vært inne på).

Brenne har fungert langt fra optimalt hittill i år, og jeg mener Marius har det som skal til for å bli en god venstre indreløper. Ikke minst styrke, pasningsfot, hodespill og innleggsfot. Dermed "skjules" også temposvakheten hans som kunne blitt avslørt i forsvaret.

Brenne på sin side lider klart av å ikke ha venstreben, og vil kunne gjøre det lang bedre på høyre indreløper. Det medfører at Riise flyttes opp på venstrekant, noe som har to utfordringer:

1. Riise/Myklebust splittes
    2. Myklebust benkes

Mange har argumentert med at kombinasjonen Riise/Myklebust har vært knall. Dette mener jeg er en overdrivelse. Utover en enkelt omgang mot Aalesund, har de gjort noe spesielt...?

Myklebust på sin side har også vist en klart dalende formkurve. Mot kvalifisert motstand (TIL, Stabæk og Brann) har han vært dårlig. Kan benkes, og muligens komme sterkere tilbake.

Det gir følgende drømmelag:

Heinz

Rambekk PSA Kippe Shane

Brenne Kasey (Kisen) Marius

Riise Occean (Sundgot) Strand

Smak litt på den oppstillingen. For en venstreside, hvor samtlige har venstreben. Høyresiden er også knall, og Brenne vil komme mer til sin rett. Lite spørsmål ved sentrallinjen, men vi får se hva "Kisen" har å tilby.
    Jeg har smakt litt på oppstillingen og kan nok ikke si meg helt enig gitt.
    Marius Johnsen spilte primært back i Start og det var i denne posisjonen han viste seg som en god og målfarlig spiller. Jeg ser helst at han kjemper med shane om backplassen og ut ifra hvordan du beskrev kvalitetene hans, må jeg innrømme at han høres ut som en fantastisk back. Fysisk sterk, utholdende, pasningsfot, innleggsfot, hodespill. Dessuten er han en klok spiller så litt treghet tror jeg uansett ikke vil bli noe problem. I tillegg tror jeg han har litt mer trøkk i venstrefoten enn det shane har. Så i drømmelaget mitt må nok shane finne seg i en del 2.divisjonsfotball, MJ blir mitt valg på venstreback. Ellers er jeg helt enig i det bakre ledd.

Da er venstre indreløperen ledig, og her skal Brenne spille! Jeg er enig med deg i at han ikke har fungert optimalt i år, men det tror jeg skyldes langt mer tilfeldigheter enn spillerens kvaliteter med venstrebeinet. Det startet allerede på La Manga før seriestarten med tåpelig utvisning og karantene, og så har det videre ballet på seg med div. småskader. Gi Brenne tid til å spille kamp etter kamp på venstre indreløper, denne spilleren vil blomstre i gult og svart! Og hvorfor vil jeg ikke ha ham på høyre indreløper? Enkelt som bare det, der MÅ BH Riise spille. Han visste det nok ikke selv, men Tom-Tom har sett det. Gutten er født indreløper! Jeg mener han kommer mye bedre til sin rett mer sentralt i banen i et 4-3-3 system enn helt ute på kanten. Mellom Riise og Brenne er jeg utrolig spent på hva denne nye østerrikeren kan tilføre laget. Synes det lukter litt "playmaker" av mannen. Ellers vil jeg ikke se Kasey forsvinne ut av porten på åråsen denne sommeren, mannen er på høyden for tiden!

Det som kanskje "plager" meg mest med drømmelaget ditt er måten du bare skøv Myklebust ut av laget på. Dalende formkurve sier du, nei sier jeg...hvis man skal legge de siste 3 kampene mot TIL, Stabæk og Brann til grunn for hvem som skal spille synes jeg ikke Mykle stiller særlig mye svakere enn resten av gjengen. Hans dalende formkurve gjenspeiles vel i resten av laget også, det er ikke lett å være dominerende god på et lag som sliter litt i motgang. Dessuten synes jeg vi må huske at gutten snart fyller 22 år og inne i sin første sesong hvor han virkelig får tillitt. Jeg er faktisk litt imponert over hvor bra ting faktisk har gått, jeg forventet meg mye mer svingninger. Jeg gir gutten tillitt på høyre kant. På venstre er jeg helt enig i at påsan MÅ få mer spilletid enn han gjør i dag så jeg håper han klarer å holde seg skadefri en stund fremover. Jeg er litt skeptisk til å bruke både OO og Gilbert foran der samtidig så mye som vi gjør. Det blir veldig forutsigbart hva som er meningen og vi vil få flere valgmuligheter med påsan på kanten. Han kan trekke innover i banen, gå rundt å slå PRESISE og GODE innlegg eller spille gjennom en angrepsvillig marius johnsen som overlapper på kanten, og som tilfeldigvis også slår PRESISE og GODE innlegg . I midten foran gjør jeg som deg, velger Occean med Sundgot ikke langt unna en plass i start-11'eren. Etter mye om og men, ble drømmelaget slik til slutt:
    Heinzy
    RamBACK - PSA - Kippe - M.Johnsen
    Riise - Kiesi/Kasey - Brenne
    Mykle - OO - påsan

Kommentar

• merch
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2007
      • 938

så Marius var igjennom slusa på jobb på Gardermoen på onsdag å lurte på hva i helsike han gjorde her nå. Så ser jeg denne gledelige nyheten Dette viser at LSK virkelig vil satse på å være helt der oppe, hele veien. Ny høyreback neste eller?
      lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
      sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

Kommentar

• Larsk
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 1053

nå må vi absolutt gi alt i Vålerenga kampen og vise Johnsen hvordan ekte fans er...
        !!Gunners!!

Kommentar

• Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

Opprinnelig skrevet av Larsk
          nå må vi absolutt gi alt i Vålerenga kampen og vise Johnsen hvordan ekte fans er...
          Jeg er helt overbevis om at det ikke kommer til å bli noe problem å gi alt på tribunen(e) mot vålerenga, det viktige er at vi alle må gi litt ekstra!

Kommentar

• xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

Jeg føler da ikke at vi har noe å bevise..
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Larsk
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 1053

Opprinnelig skrevet av xeR
              Jeg føler da ikke at vi har noe å bevise..
              etter stabæk kampen? vi har vært ræva på tribunen i det siste untatt i bergen..
              !!Gunners!!

Kommentar

• gj
                Seniormedlem
                • Nov 2003
                • 3360

Faen. Nå blei jeg jævlig skuffa over LSK. VG skriver at Johnsen får en lønn på to millioner (!) kroner i året i klubben. Det er jo helt hårreisende! Hva vil den neste signeringen av en storscorer-spiss forlange da!

Skuffa, skuffa, skuffa over at LSK bidrar til en hinsides lønnsgallopp i norsk fotball.

Kommentar

• xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

Alle kan ha en dårlig dag på jobben uten at man lager krise av det. Jeg vet hva som bor i KFL derfor føler jeg at vi ikke har noe å bevise ovenfor Marius Johnsen, andre lagssupportere eller hvem det nå måtte være.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Larsk
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 1053

Opprinnelig skrevet av xeR
                    Alle kan ha en dårlig dag på jobben uten at man lager krise av det. Jeg vet hva som bor i KFL derfor føler jeg at vi ikke har noe å bevise ovenfor Marius Johnsen, andre lagssupportere eller hvem det nå måtte være.
                    greit ser poenget ditt men allikavell, han sier han kommer hit for og vinne noe OG FOR FANSEN og da må vi vise han hvordan LSK-VÅLERENGA er
                    !!Gunners!!

Kommentar

• semper fi
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2005
                      • 823

greit ser poenget ditt men allikavell, han sier han kommer hit for og vinne noe OG FOR FANSEN og da må vi vise han hvordan LSK-VÅLERENGA er
                      Fokuset bør vel heller være å hjelpe fugla til seier over bydelslaget. Hvor "imponert" MJ blir av stemninga bryr meg midt på ryggen. Han har jo allerede signert.
                      -After Dark Ultras-

Kommentar

• Larsk
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 1053

greit gir meg vi må huske og ikke rope stygge ord da:P
                        !!Gunners!!

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3492

Med tanke på hvordan Shane har spilt i år er vel ikke venstrebacken der vi måtte bruke penga, men det er en knall forsterkning. Tror vi skal la MJ få bruke resten av denne sesongen til å bli kjent med medspillerne, og så kommer han strekt til neste år.

Hvis det stemmer at vi betalte 5-7 mill for han og han får 2 mill i året, synes jeg dette høres mye ut, selv for en så god spiller.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Arind
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2006
                            • 459

Han var dyr ja....og det er tydelig at Shane ser konkurransen komme, men jeg tror uansett han bør kunne bli en forsterkning for oss....
                            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

Dersom vi stiller med Rambekk, PSA, Kippe og Marius i forsvarsrekka, vil vi ha gode hodespillere i hele forsvarsrekka. Vi har tapt noen poeng på at backene våre (Danton og Shane) har tapt hodedueller.

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3492

Mye av problemet er at Lillestrøm i stor grad bruker de dyre spillerne sine uansett prestasjoner. Se hvor mye muligheter Occean og Brenne har fått siden de er dyre kjøp og skal 'spilles i form'? Er det noen som tror Shane starter første kamp etter ferien? Og med MJ der tror de venstresiden vår er tett og ufeilbarlig?

Shane har stort sett spilt bra i år, og etter min mening er det MJ som må komme inn og bevise at det er hans plass.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Mye av problemet er at Lillestrøm i stor grad bruker de dyre spillerne sine uansett prestasjoner. Se hvor mye muligheter Occean og Brenne har fått siden de er dyre kjøp og skal 'spilles i form'? Er det noen som tror Shane starter første kamp etter ferien? Og med MJ der tror de venstresiden vår er tett og ufeilbarlig?

Shane har stort sett spilt bra i år, og etter min mening er det MJ som må komme inn og bevise at det er hans plass.
                                  Er delvis enig med deg her. Er ikke bare prislappen men tidligere prestasjoner som spiller inn her. Etter fjorårssesongen til Brenne vil jeg si at jeg gjerne bruke han i stedet for ikke alt for gode alternativer. Kommer han i toppform kommer han til å skaffe oss mange poeng i år.
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Hmmm... Hvorfor er alle så opptatt av Shane vs MJ ?

Jeg tror at en Shane i form fortsatt vil spille VB.
                                    MJ kan da istedet benyttes som venstre ving, en plass jeg tror han vil beherske bedre enn OO (eller sundgot) som ofte benyttes i dag. En Påsan i form vil gi MJ konkuranse, men Påsan har vel ikke akkurat tia foran seg.
                                    Som ving vil også hodestyrken til MJ vil komme godt med pga. Mykle/Riise på høyre.
                                    Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

Når blir MJ presentert som ny LSK-spiller på Åråsen??! I kommende helgs hjemmekamp mot Start kan vel være en fin anledning?!

Kommentar

• Gjertsen_KANARIS
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Jun 2006
                                        • 196

Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                        Når blir MJ presentert som ny LSK-spiller på Åråsen??! I kommende helgs hjemmekamp mot Start kan vel være en fin anledning?!
                                        Syns vi kan mekke en tifo i sammeslengen "Marius Johnsen for god for start" eller noe slikt
                                        VI ER KANARIFANSEN OG HOLDER ALDRI KJEFT<3

Kommentar

• Kanarifugl84
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2007
                                          • 2319

Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
                                          Syns vi kan mekke en tifo i sammeslengen "Marius Johnsen for god for start" eller noe slikt
                                          Slettes ingen dum idè!! Satser på at tifo-gruppa får med seg dette, og eventuelt gjør noe med det hvis kapasiteten strekker til!

Kommentar

Working...