[Etter] LSK - vif søndag 17. juni kl. 20.00 på Åråsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1453

    #81
    Opprinnelig skrevet av norskpoker
    Straffetrening og klippekort på laget for de som kommer fra området er ikke veien å gå for å rydde opp i situasjoner som dette.
    Men du mener veien å gå er klippekort til tunisiere og dyre "klassespillere" som ikke har vist noen verdens ting i LSK? Hva har Brenne prestert i LSK?

    Ingenting.

    Søgård burde startet mot Vålerenga. At Brenne og Mouelhi taper krigen er ingen overraskelse. Forresten lignet vi mer en gullkandidat tidligere i sesongen når Søgård spilte. Argumentet med å spille Brenne i form holder ikke. Han får prestere som alle andre.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

    Kommentar

    • norskpoker
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2007
      • 399

      #82
      Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
      Tull. Det var skikkelig kvalitet over Påsans dødballer i går. Men vi manglet nok de rette spillerne til å sette dem. Med Kippe og Occean ville vi vært livsfarlige på Påsans dødballer. På en av Påsans cornere får vi også vår største sjanse da Simen Brenner ballen like over mål. Den corneren er muligens den ene han bommet litt på.
      Alvorlig talt Roy: Var det klasse over Strands dødballer i går? Det er mulig jeg må se kampen igjen, selv så vondt det kan gjøre, men forruten den ene sjansen vi fikk ved Brenne minnes jeg flere poolere uten kraft mot bakerste stolpe, som vi er altfor vant til fra Shane. Selvsagt hadde vi vært farligere med OO og Kippe på banen, men dødballene var uansett ikke godt nok slått.

      Kommentar

      • erlando
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 858

        #83
        Akkurat nå kan ikke Kieseneber komme fort nok. Verken Wehrman eller Mouehli fattet poenget med at vi var helt avhengige av å få ballen til å gå hurtig - ikke ta seg tid til masse kosetouch og rote seg inn i trengte situasjoner. Normalt sett ville jeg ikke anbefalt Søgård for den midtre rollen, men i akkurat denne typen kamper mener jeg han ville passet ypperlig - løpe opp og vinne ballen, gi den raskt til nærmeste ledige gule.

        Det ble altfor mye transportering av ball over midtstreken. Vif fikk all tid i verden til å lede spillet rett i "sekken". Det hjelper selvsagt ikke at Brenne gjør alt for å ikke være spillbar og at ingen på topp forsøker å true bakrom (selv om det ble bare mindre og mindre etterhvert som tida gikk) for å rive opp forsvaret litt.

        Rambekk gjør en direkte pinlig Hoftun-imitasjon med sine forsøk på å spille og raide seg ut av forsvaret. Jeg synes det var noe positivt å se i den Ajax-inspirerte tankegangen med å benytte en spillende keeper, men det er skremmende når keeper står frem som den beste ballfordeleren i laget...

        Det var på den sentrale midtbanen det sviktet (verst) idag. Vif klarte å låse kantspillet fullstendig i forhold til Toms 'brede indreløpere'. Da etterlyser jeg at man faktisk tør å bryte med filosofien og la de starte smalere, slik at stakkarene på kant faktisk får et minimum av rom til å komme seg rundt på kant. Idag ble det 90 minutter med trilling av ball til man gikk seg fast og fire minutter med panikkpumping. Det blir for fantasiløst og for lite fleksibelt mot en bunnlag som ligger kompakt med flest mulig bak ballen.
        Ja til pause i pausen!

        Kommentar

        • e.d
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 688

          #84
          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
          Tull. Det var skikkelig kvalitet over Påsans dødballer i går. Men vi manglet nok de rette spillerne til å sette dem. Med Kippe og Occean ville vi vært livsfarlige på Påsans dødballer. På en av Påsans cornere får vi også vår største sjanse da Simen Brenner ballen like over mål. Den corneren er muligens den ene han bommet litt på.

          Jeg syns det er utrolig mye dårlige kampvurderinger her. Når vi taper er det ikke sånn at alle 11 nødvendigvis er dritdårlige. Dersom et par spillere underpresterer så går vi gjerne fra et vinnerlag til et taperlag. Mer skal det ikke til.
          Et par av spillerne underpresterte? - Har vi sett samme kamp? Det var to spillere som ikke underpresterte og det var Muller og PSA + Sørgård når han kom inn. resten var dritdårlige.
          synging, mentalitet - Kanari-Fansen

          Kommentar

          • Svart og gul
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 389

            #85
            Argumentet om at Brenne skal spilles i form virker ganske "sinnssykt" hvis det fører til poengtap på rekke og rad. Synes man uansett bør prestere både på trening og kamp for å få starte. Må være utrolig lite motiverende for de andre spillerne når de vet folk har klippekort, og ikke ryker ut av laget uansett om prestasjonene er elendige.

            Når det gjelder Shane er han en middels back, og det bør folk snart innse. Han er villig offensivt, men slår bortimot aldri et godt innlegg. Dessuten er jeg lite glad i såpass svake backer når det gjelder dueller. Gang på gang får vi baklengsmål som en følge av for dårlige fysiske backer, og i en så fysisk liga som Norge holder ikke Shane mål når det kommer til dette.
            Glad for at Johnsen kommer. Da blir jeg langt tryggere når det pumpes inn i vårt eget felt, og samtidig langt mer optimistisk på egne dødballer.

            Kommentar

            • gamle-perta
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2418

              #86
              Må si jeg blir litt matt når jeg leser alt oppgulpet i denne tråden. Greit nok at vi var dårlige og at alle er skuffa.
              Men vi må komme oss videre, vi må støtte opp om laget og vi må hver på vår måte bidre til at den vonde trenden blir snudd.

              Det er alt for enkelt å si at Kasey og Kiko er late, Shane er en dårlig back, Gilbert er elendig som spiss i 4-3-3 osv. Bildet er mye mer sammensatt enn det.

              Jeg tror det ikke er noen som er mer klar over at de var dårlige enn spillerne selv. La oss støtte dem i den tøffe perioden de er inne i nå!

              Og la oss ikke minst gå i oss selv å bidra til at stemning på tribunen stiger til gamle høyder. Det kan vi gjør noe med!. Spillet og spillerne er utenfor vår makt.
              Heldigvis

              Mvh
              Per T - som går i LSK-skjorte på jobben i dag. For første gang i år...
              Mvh
              Gammer´n (Per T)

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #87
                Og skal man først etterlyse innsats, bør man kanskje se på seg sjøl først. Flere av oss har et lidenskapelig forhold til Fugla og tråkker til når gutta på banen trenger det. Urovekkende mange har betalt for sesongkortet sitt og evner ikke å støtte laget når det trengs.
                Og når sentrale personer i Kanarifansen oppfører seg som drittunger og blir arrestert midt i alex pga bråk gjør det vell ikke saken noe bedre,blir litt flau av at enkelte personer driter seg ut hver gang.Husk at dette var et tog fult av småbarnsfamilier.Kanskje på tide at enkelte faktisk går litt i seg sjøl og tenker over om dem tåler å drikke alkohol på kampdager.

                Kommentar

                • chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                  Nå må det snart bli slutt på dette maset om Søgård. La oss innse det alle sammen. Skal LSK bli et topplag så er desverre ikke Espen Søgård med i Tom Nordli`s fremtidsplaner. Akuratt nå er ES nær en plass på laget, men for at vi skal bli et stabilt topplag på sikt så må vi ha forssterkninger. ES har i snart 9 sesonger vært fast innventar på LSK men alle må nok snart innse at tiden hans i LSK nærmer seg slutten. Mange norske lag ville nok ha sett Espen i en startelver, men de har da heller ikke ambisjoner om å bli Norges beste lag.
                  Men er Kiko det? Espen kunne glatt tatt Kikos plass, fordi Kiko rekker ikke Espen til anklene en gang. At Espen blir satt til å spille back taler ikke til hans fordel.

                  Så lenge vi har stallen vi har, er Espen et soleklart førstevalg foran Kiko.
                  Bølerkanaris

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av e.d
                    Et par av spillerne underpresterte? - Har vi sett samme kamp? Det var to spillere som ikke underpresterte og det var Muller og PSA + Sørgård når han kom inn. resten var dritdårlige.
                    Det er gjerne sånn at når et par spillere underpresterer så vil det gjøre at laget presterer dårligere, og flere andre ser dårlige ut i dragsuget. I dagens RB så får sju mann karakterer mellom 4 og 6. Det er ganske gode RB-karakterer. Jeg har ikke tatt stilling til hvor mange som var svake. Men 9 av 10 innlegg i denne tråden gir inntrykk av at alle var elendig.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • lsk_fugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 864

                      #90
                      syntes det er synd at Gundersen ikke får innhoppet sitt tidligere. greit nok, han satt ikke noe preg på kampen når han kom inn, men til det var det for liten tid. å sette innpå han som har vist at scoringsformen er inne(både for lsk 2 og målet i cupen) litt tidligere i et angrep som ikke fungerte i denne kampen..

                      Kommentar

                      • Fugla- patriot83
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2005
                        • 1241

                        #91
                        Sitter igjen med en del tanker etter denne kampen.

                        For det første må jeg bare si at jeg setter stor pris på UFC. Jeg tråkka vel opp på Åråsen med sju-åtte kompiser og sto ved UFC. Og disse gutta står på og synger - uansett. Imponerende holdning. Både foran og bak oss var det "noe" dødt til tider. Det er i hvert fall mine tanker ang. felt C.

                        Og ang. sikkerhetsrutiner må jeg si at det var rimelig latterlig etter kampen å blande fuglafolk og klansfolk på den måten. Politiet passet på som noen hauker på Torget foran kampen og la ned en Vålerenga kjerkerotte i bakken og saker. Det var jo noe amper stemning etter kampen og de blåkledde visste å provosere. Men nå skal vi i hvert heve oss over "øl & vold"-imaget de har...

                        Litt vel slapt på tribunen og på banen, men helvete heller... Vi reiser oss! Det er da en grunn til at en så liten BY som Lillstrøm brisker seg med Norges største byer i Oslo, Bergen , Trondheim og Stavanger; vi er rakrygga og stolte som faen. Nå har vi gått på trynet og vi skal reise oss nå! Og er du ikke gul og svart skal du passe deg - vi er Lillestrøm!
                        -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                        Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                        En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                        Kommentar

                        • mooph
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2005
                          • 1496

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                          Det er gjerne sånn at når et par spillere underpresterer så vil det gjøre at laget presterer dårligere, og flere andre ser dårlige ut i dragsuget.
                          Dårlige dødballer, dårlige avleveringer, null løp uten ball. Får knapt tak i ballen, selv ikke høye 50/50 baller som kommer dalende (med unntak av forsvaret, som stort sett header disse til enga spillere) .
                          Nei, i går mener jeg det var motsatt, kanskje et par spillere som gjør det greit (Heinz og Søgård), resten er bare rett og slett dårlige.
                          Alle lag har sånne kamper i blant, men LSK har to motstandere dette ikke skal skje mot; en med postnummer 2010 og den andre er enga. Utilgivelig.

                          Uka mi er så jæ.... ødelagt, jobber i oslo og har stadig vekk ekle glisende fjes innom døra mi. Selv en 10-måls seier over RBK på torsda'n kan ikke oppveie følelsen av å bli rompetatt av enga på Åråsen. Det var jo et veldig fortjent tap og det er det verste av alt, ihvertfall så lenge gutta har spillt bra før i år, hadde forventa noe annet.
                          Fugla mot nye høyder

                          Kommentar

                          • vollafugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 978

                            #93
                            Jeg sitter igjen med følgende etter gårdagens kamp:
                            1. Vi har norges desidert beste høyreside (Riise og Mykle). Nå MÅ det bli slutt på eksperimenter som splitter disse gutta fra hverandre. i stedet for en knallgod side, fikk vi to dårlige. "Never change a winning team." La høyresida leve!
                            2. Jeg synes at Nordlie må velge mellom Kiko og Wehrmann på midten. Spiller Casey, bør Kiko sitte på benken. Han er ingen naturlig indreløper og forsinker spillet og ødelegger rytmen i laget. "Kill your idols."
                            3. Vi mangler totalt kvalitet på innlegg og dødballer. Gi plass til P. Strand.
                            4. Shane hadde en svart dag. Makan til innlegg, skudd eller hva det nå var ment som. Lurer på om han er blitt satt ut av at vi har kjøpt M. Johnsen.
                            5. Bruk Søgård i "fighte-kamper".

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3447

                              #94
                              Heinz: Klarte seg bra. Backene våre var svake i går. Rambekk taper duellen ved målet, men ellers ikke så galt. PSA spilte brukbart. Vif fikk ikke så mange sjanser. Et par gode muligheter må vi akseptere at motstanderen får i løpet av en kamp.

                              Midtbanen var problemet i dag. At Tom ikke starter Søgård i denne kampen er skuffende. Tom er fra Lillestrøm og burde vite hva disse kampene betyr. I fjor leste vi om hvordan Søgård var på resten av laget hele uka frem til vif-kampen og mante til innsats. At han år blir han benka og attpåtil sendt inn på backen når han slipper til er en taktisk tragedie. Kiko kan delvis forklares i og med at han ikke spiller på sin rette plass. Det unnskylder ikke en svak kamp, men kan være med å forklare noe. Kasey har en aksjonsradius som Jan Mølby, og i kamper som i går må vi ha spillere som kan løpe noe lenger. At Brenne skal få spille seg i form på A-laget er en gåte. Jeg trodde det var det vi hadde 2-laget for.

                              Foran var det svakt i dag. Noe kan forklares i at Tom splittet Mykle og Riise (en annen taktisk blunder), og at Sundgot tapte det meste av dueller. I det hele tatt ble det lite bevegelse, og det gjorde det lett for vif å tette igjen.

                              På tribunen var det akseptabelt i starten, men i andre omgang ble det rolig. Stod selv på RB tribunen og gjorde mitt beste, men når forsangeren gir seg halvveis ut i andre omgang ble det vanskelig å se kamp og følge forsangerne på KFL-feltet samtidig. Kan være en ide å omringe forsangerne på RB tribunen med 10 mann som synger og kan smitte resten av tribunen og gi forsangeren litt feedback.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • bingolfs
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Apr 2006
                                • 36

                                #95
                                Javisst, synes bare Shane var den som pesende 3 meter bak, men faktum er at som fotballspiller holder han muligens greit 3.divisjonsnivå. Nå var han som sagt ikke den eneste, men jeg for en er sjeleglad for at vi 01.07 har et alternativ på venstrebacken som i mine øyne er en gigantisk fortsterkning sammenlignet med den karen som spiller der nå. Og falle ned på ditt nivå ved å bruke ord som at du kan stappe deg sjøl opp i ræva skal jeg forsøke å unngå, men av de som fikk 90 minutter i går var Shane desidert dårligst og han var en mer eller mindre katastrofe i fjor. Sånn er det jeg ser det og det får du enten repektere eller i det minste argumentere saklig for!

                                Kommentar

                                • Ballkunstneren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 780

                                  #96
                                  Min analyse

                                  MINE EGNE TANKER:

                                  Angrepsspillet:


                                  Angrepsspillet er for uorganisert og spillerene tenker ikke. Det var en sjanse i første omgang hvor det var god bevegelse ved et innlegg fra høyre. Problemet var imidlertidig at alle løp på samme plassen og alle løp likt. Dermed ble det 3 lillestrøm spillere rundt en vålerengaspiller som alle skjøt ballen i hverandre. Å komme i bølger eller løpe rundt og bak er kjente fenomener og som skaper flere alternativer og større problemer for forsvar enn 3 stykker som står ved siden av hverandre.

                                  I andreomgang spillte vi mot etablert forsvar. Sungodt var den eneste i angrepsrekka som var kvalifisert til å heade en ball i nettet. Mykle og strand er vel ikke akkurat kjent for det. Midtbanespillerene kom heller ikke etter eller ble alt for stillestående i de situasjonene. At det ikke ble gjort noen rotasjonen på formasjonen eller noe bytter med hodesterke folk inn når vi jakter på en skoring skjønner jeg ikke. Savnet faktisk Erlandsens KIPPE ATTACK i går.

                                  Spillerene var veldig stresset i går, de burde ha tatt seg en brøkdels lenger tid til å se ann beste alternativet. Men det beste som mange fotballspillere trenger å bli bedre på er å orientere seg på forhånd.

                                  Det ble også mye en og en. De prøvde å drible seg gjennom i stedet for å få ballen til nærmeste og i stedet for å se ann hva vålerenga spilleren gjorde taklet de i stedet hodestups i går å sendte dermed ballen i alle mulige retningen, det inkluderer vålerengaspillerene. Man burde heller stille seg slik at man skjermer spilleren i den retningen man vil ha ham. Hvis man vil ha ha innover i banen stiller man seg sidelengs med beina innover i banen på siden av spilleren eller omvendt.

                                  Defensivt:

                                  Det va mange rare taklinger. Man burde holde mer igjen å se ann. Og man burde gå mer i kroppen i dueller. Spessielt hodedueller. Selv om man kanskje ikke klarer å ta fra ham ballen, noe som egentlig ikke er hovedpoenget med en duell så klarer man å presse ham til en feilpasning eller et sleivskudd som havner hos en lillestrøm spiller.

                                  Å holde laget kompakt og samlet er veldig viktig. Vålerenga satset mye på kontringer da er det viktig at de som står igjen bak går i kroppen på de som står der oppe å venter, mens de andre kommer etter. Men noen spillere er selvfølgelig tregere med å komme tilbake enn andre og i denne kampen var simen brenne den tregeste av alle! Gutten var aldri på riktig side av mannen eller ballen, var alltid på etterskudd i taklinger og press og markerte ingen når han endelig kom tilbake. Gutten trenger defensive fibre. Håper du klarer å tilføre ham det Nordli.

                                  Dessuten må ved å være kompakte og alle mann bak ballen så blir det vanskeligere å slå gjennom leddene for det blir rett og slett for mange bein i veien. Viktig at ALLE spillerene kommer seg så fort tilbake som mulig. Så kan man heller hvile litt der.

                                  Døballer:

                                  Det var rett og slett dårlig presisjon på døballer. Øv litt på det så blir det bra Men hovedproblemet var at vi ikke hadde folk i boksen til å få dem i mål.

                                  4-3-3:

                                  Problemet med denne formasjonen som jeg ser det er at det er en kontringsformasjon. Tror kansje heller at en 4-5-1 med offensive kant spillere ville fungert bedre. Eller at de to kantspillerene trekker innover i det defensivearbeidet litt bak spissen, mens i kontingsfaser og angrep trekker ut.

                                  At det ikke fungerte mot et defensivt godt organisert lag så vi i dag. Mulig det var manglende duellstyrke som var en medvirkende årsak. Men Riise trekker ut på kanten i stedet for inn i boksen. Brenne kommer inn av og til, men mykle og påsan eller den andre kanspilleren blir hengene for langt ute mot etablert forsvar til å være en reel måltrussel.

                                  Å variere spillet mer fra side til side vil gjøre at kanspillerene kan komme bakfra inn i boksen. Men at riise må mer inn i boksen er helt klart. Eller så bør han spille kantspiller. De tre på midten må inn i boksen og hjelpe sungodt eller occean slik at vi blir i overtall når innleggene kommer eller at vi noenlunde har like mange i feltet. Hvert innlegg fra kanten bør ha like mange spillere i boksen fra vår side som døballene våre.

                                  Kommentarer til andres tanker:


                                  Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Som fryktet har oppstillingen vår liten duellkraft. Håper på Nordlievekkesle i 2.omgang.
                                  Duellkraften var latterlig spessielt i andre omgang når vi spillte mot veggen wähler & Johnsen som gang på gang klarte å vinne duellen mot sungodt.. Her burde da nordli helt klart å skjønt tegninga tidligere å gjort noe.. At sungodt ikke fikk en hodesterk partner i løpet av kampen skjønner ikke jeg.

                                  Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                  Synes ikke Shane har vært så god som alle skal ha det til. Når klarer den mannen å slå to gode innlegg på rad? Sliter med å slå ett godt innlegg også. Skjerpings!
                                  Shane er solid defensivt. Veldig god i markering og tidlig press på ballfører & mottaker også i går. Offensivt må han derimot bli bedre. Venstebeinet må bli mer presist.

                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  I dag Nordli burde du beholdt Kasey sentralt etter pause.
                                  Hvis vi skulle ha mer duellstyrke i laget. Noe vi helt klart hadde alt for lite av, var det vel ikke et sjakktrekk å ta ut kasey som helt klart hadde de kvalitetene vi trengte og som er en mann som beholder roen uansett hvor mye det blåser rundt ham. Selv om det kan føre til noen tvilsomme situasjoner. Men jeg tror Kiko kommer sterkere tilbake.

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                  Espen er en kriger og vet hva som skal til i kamper mot enga, det vet IKKE kiko.
                                  Det er vel kanskje ikke en god nok begrunnelse i seg selv. At midtbanen ikke er samspillt kan man derimot se. De holder seg ikke samlet, snakker ikke sammen, mye frem og tilbake og arbeider ikke som et TEAM der. Kiko var god i begynnelsen av første omgang hvor han vendte spillet mye og fikk fart på ballen, men dabbet av etterhvert. Dette kunne derimot også Kasey ha prestert.

                                  Opprinnelig skrevet av bingolfs
                                  Også i går var det Shane som misset markeringen på goalen.
                                  Den goalen var et resultat av elendig kommunikasjon i det bakre leddet, det var ingen som egentlig hadde ham, han sto jo nesten for seg selv. Men til å med forsvarsrekka burde skjønne at shane ikke kan dekke opp den beste hodespilleren til enga. Han rekker jo berre til skulderen!

                                  Opprinnelig skrevet av detvarvondtdet
                                  -Vi kan godt si at det var den dårligste kampen i til fugla i år, men jeg syntes VIF var gode i går. De kom til åråsen med en klar plan om hvordan de ville spille, og gjennomførte 100%. De ligger kompakt uten og etterlate seg særlig rom mellom 4ern bak om midtbanen. De starter med Berre (som etter min mening er sterkt undervurdert) på topp som kanskje er Norges beste til å holde på ballen mens resten av spillerne kommer etter.

                                  Vif vant de fleste duellene over hele banen og plukke opp de aller fleste andreballene...De ville rett og slett mer en fugla!!
                                  En veldig god oppsummering av enga sitt spill.

                                  Spørsmålet er hva gjorde Nordli for å bryte ned taktikken til Petter Myhre? 4-3-3 funker utrolig bra mot lag som spiller en noenlunde offensiv fotball, men mot lag som spiller med mange mann bak ballen så stiller jeg meg tvilenede til effektiviteten av denne formasjonen. Da må vi i så fall han hodesterke spisser/kanter.

                                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                  Det var skikkelig kvalitet over Påsans dødballer i går. Men vi manglet nok de rette spillerne til å sette dem.
                                  Helt klart en riktig observasjon. Men han fikk ikke mange sjansene på døball. Og desverre kom han ikke til mange inlegg heller. Kan faktisk ikke huske et eneste sånn i farten. (Så akkurat kampen på TV2 sport)

                                  Opprinnelig skrevet av erlando
                                  Akkurat nå kan ikke Kieseneber komme fort nok. Verken Wehrman eller Mouehli fattet poenget med at vi var helt avhengige av å få ballen til å gå hurtig.
                                  Å få ballen til å gå er en av de beste tingene et angripene lag kan gjøre. Da må motstander laget alltid forflytte seg og se rundt seg på nytt etter motspillere og dette skaper rom. Å flytte ballen fra ene siden til den andre for så å få et innlegg på bakerste er alltid effektivt i en 4-3-3 formasjon fordi man alltid har en spiller på bakerste.

                                  Å vende spillet var noe jeg savnet i går. Når man spiller mot etablert forsvar så er dette et must for å få beveglse i eget og motstanderens lag.

                                  -------------------------------------------------------------

                                  Dette ble et utrolig langt innlegg, men jeg så igjennom matchen på TV2sport og fikk ned noen punkter mens jeg så på kampen.

                                  Det må nevnes at andre omgang var mye bedre enn første, men at vi mangler noe på de siste 30 meterene av banen er helt klart.

                                  Fireren er ganske solid bakover, men bidrar ikke så mye fremover.

                                  At vålerenga fikk et tidlig mål hjalp heller ikke på kampen når de er så solide bakover som de er.

                                  Kommentar

                                  • superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av bingolfs
                                    Javisst, synes bare Shane var den som pesende 3 meter bak, men faktum er at som fotballspiller holder han muligens greit 3.divisjonsnivå. Nå var han som sagt ikke den eneste, men jeg for en er sjeleglad for at vi 01.07 har et alternativ på venstrebacken som i mine øyne er en gigantisk fortsterkning sammenlignet med den karen som spiller der nå. Og falle ned på ditt nivå ved å bruke ord som at du kan stappe deg sjøl opp i ræva skal jeg forsøke å unngå, men av de som fikk 90 minutter i går var Shane desidert dårligst og han var en mer eller mindre katastrofe i fjor. Sånn er det jeg ser det og det får du enten repektere eller i det minste argumentere saklig for!
                                    Dette blir jo bare tull.... Shane har hatt en meget bra sesong så langt i år med ett stort unntak i gårsdagens match mot enga. Han er blitt hyllet i medier og på forum, tatt ut i den australske landslagstroppen (og de slår Norge på 9 av 10 forsøk) og preget kamper i positiv forstand hittil i år.

                                    Å henge ut Shane som den eneste dårlige mot enga er rett og slett veldig pussig - greit at han spilte en ræva match, men han var faktisk ikke verre enn spillere som Kiko, Kasey, Rambekk og Gilbert.

                                    Jeg har vært i overkant forbanna og skuffe selv etter matchen i går, men å gå til direkte personangrep på enkeltspillere etter en kollektiv kollaps bør man holde seg for god for.
                                    Enøyd i de blindes dal.

                                    Kommentar

                                    • KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

                                      #98
                                      Det blir dumt å henge ut spillere når det er hele laget som ikke fungerer. F eks Kiko har fått hard medfart, men han kan jo ikke noe for at ingen tar initiativ foran ham. Da må han prøve på noe vanskelig og da ser det dumt ut. Han spilte et par over sidelinja, men det var han sannelig ikke alene om!

                                      Kommentar

                                      • AG-3
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 1081

                                        #99
                                        Jeg bare må fortelle om noe jeg opplevde i dag. Etter å levd meg gjennom tidenes værste mandag med sammenhengende hets fra alle jeg har snakket med, satte jeg kursen mot Indre Østfold etter endt arbeidsdag i hovedstaden. Mentalt dehydrert etter tapet og generellt deppa. På Enebakkveien, rett før Vik, holdt jeg på å kjøre i grøfta! Der, i veikanten, sto ei lita jente på 8-10 år mutters alene i veikanten og vifta med et stort LSK-flagg til alle bilene som kjørte forbi. Som en stolt soldat sto den lille jenta rakrygget og viste flagget til oss! Jentungen viste der og da det vi andre også skal ta med oss videre uansett hva som har skjedd; Mot, ære og stolthet!
                                        Lille Kanarijente: Du redda dagen min! Takk!
                                        Du gjorde nemlig en litt rusten og lei Kanari stolt.

                                        Kommentar

                                        • bingolfs
                                          Medlem
                                          Bøffel
                                          • Apr 2006
                                          • 36

                                          Det handler om å innse at vi har hatt en kjempeutfordring på venstrebacken og det er vel trolig derfor (endelig!) at man har hentet inn kvalitet på den plassen. At Stefanutto var den eneste dårlige i går har jeg gjentatte ganger understreket ikke er tilfelle, men han var den som var absolutt dårligst av de som fikk 90 minutter. RB ga han hele 2 poeng og det er en vurdering jeg er meget enig i!! De andre var dårlige de også, fryktelig dårlig, men igjen Shane utmerket seg. Mon tro om ikke kjøpet av Johnsen fikk han totalt ut av balanse. Den Stefanutto vi så i går minner mye om fjorårssesongen hvor han stort sett slet fryktelig. Det er nå min mening.

                                          Kommentar

                                          Working...