Karakterboka: RBK-LSK 1-1

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Grusom B
    Generalissimo Bellisimo
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6248

    Karakterboka: RBK-LSK 1-1

    Herlig stemning på kanarifeltet i Bart City i dag, og liten tvil om hvem som vant tribunekampen. Derimot vant vi ikke på banen, enn så fortjent det hadde vøri. Vi hopper rett på karakterene, jeg må overgi dataen til kvinnfolket siden hun visstnok har noe viktig å bruke den til.

    Hornyboy: 7
    Har to-tre matchvinnende redninger, og har nå i mine øyne etablerte seg som eliteseriens absolutte ener. Denne mannen må få ny kontrakt først som sist. Er en komplett keeper, på tross av enkelte utspark som suger balle.

    Rambo: 3
    Sleit voldsomt med krølle, som plutselig hadde dagen igjen. Gjorde også en forferdelig tabbe han burde være rutinert nok til å rydde opp. Vi trenger ny høyreback, forhåpentligvis en som faktisk kan dette med pasninger til medspillere. Sorry Anders, du veit jeg liker deg, men i år har du ikke vært bra nok.

    Blurkh: 6
    I mine omtaler av steinaldermannen pleier jeg å ramse opp superlativer om hvor sterk kjekken er. Disse har jeg nå brukt opp, så derfor nøyer jeg med med å si at mannen er fryktelig sterk, og veldig god. Gir bort mange frispark, men har også dommerene mot seg fra første spark.

    PSA: 5
    Pål Steffen er solid, og mer er det ikke å si om den saken. Sånn er det.

    Shane: 5
    Løftet seg voldsomt etter århundreverste mot søpla. Pussig at en så rutinert spiller som Roar Strand(tenk om han var født på Kjeller, for en spiller) gikk på pasningsfinta gang på gang. Nok en gang fikk vi prov på at seriens mest venstrebeinte spiller slår bedre innlegg med høyra, noe jeg personlig synes burde være en sak for National Enquirer. God kontroll på Svenning/Kone.

    Brenda: 4
    Hvordan går det ann å ikke score på slike sjanser? Som jeg alltid har sagt etter kamp så langt i år; Simen trenger tid på å spille seg inn. Nå ser det ut som om guttungen har gjort nettopp det, men at det er selvtilliten det skorter på. Førstetouch som en konebanker.

    Kasey: 5
    Stygge balltap kombinert med fantastisk distribusjon. Jobber beinhardt, og klamrer seg vel fortsatt til håpet om at han skal få fornyet kontrakten. Personlig mener jeg vi heller burde kvitte oss med kalle, som har vært elendig siden han kom med enkelte unntak.

    Supergutten: 8 BB
    Bedre med ball enn noensinne, jobber som en bomullsplukker i Virginia på 1800-tallet, og er rett og slett banens absolutte gigant. Hvis han settes ut i neste kamp skal jeg lage ramaskrik på egen hånd. Jeg har påpekt dette før, det er ikke tilfeldig at vi kollapset når Espen ble satt ut. Det er heller ikke tilfeldig at vi er bedre enn Rosenborg på Lerkendal når han blir satt inn igjen. På FM-språket er denne karen det vi kaller "indispensible to the club". Seriens mest undervurderte spiller. Ren klasse.

    Småen: 4
    Er ute av form, men har heller ikke marginene på sin side. Formen kommer tilbake, men kanskje kan en kamp på sidelinja være det han trenger for å komme litt til hektene igjen. Treffer hverken i avslutningene eller forseringene, og da er det fint lite han kan bidra med. Uansett, vi har gull i denne gutten, og vi må ta godt varepå ham.

    Lillebror: 5
    Jobber knallhardt og legger på en fin assist. Du veit hva du får med Bjørnhelge, og noen ganger legges det til litt teknisk briljering oppå. Klassespiller som er litt ute av form, men fortsatt er gull verdt.

    OO: 5
    Misbruker for mange sjanser og mangler fortsatt litt på den absolutte toppformen, men til forskjell fra i fjor er han nå mye mer involvert. Faktisk var han nøkkelen i dag, holdt godt på ballen og har tydeligvis jobbet godt med førstetouchen i det siste. Må treffe bedre på sjansene for å få bedre karakter, men vi må huske at han møtte sjefskjerringa sjøl i dag, fru Riseth. Er det noe det ludderet kan er det å markere tett og vinne hodedueller.

    Datter av en Alkis: 6
    Fikk fikset drakta si av Onkel Frode så hun endelig fikk være fjong i topp også på banen. Ble grusa i alle dueller av samme onkel Frode, og bidro sterkt til at bart var tannløse fremover. Overvurdert spiller som egentlig bare er god på en ting, nemlig timing i avsluttningene. Da er det jo litt kjedelig at hun ikke fikk avsluttet noenting i kveld.

    Arildodildo:5
    Som vanlig et godt innhopp av kong Arild, som er sjef. Kunne fått mer å jobbe med, menmen. Lyser fotballhjerne lang vei. Legende.

    KFL: 9
    Sang uten stans, åpenbart for å gjøre stas på meg. Pissa på tullebukkgroupiesene på motsatt side, som som vanlig var kjemperævva.

    Berntsen: 4
    Blåser unødvendig mye på tullball, men er samtidig en av de få dommerne som har fått med seg at skulder mot skulder ikke er forbudt(ennå, men det er bare fordi Blatter(idiot) ikke har fått med seg denne delen av spillet; og at han faktisk kan spolere også dette). Helt korrekt annulering på den ene avsluttninga til Steffi, ettersom frispark skal taes der forseelsen ble begått, ikke fem meter lenger frem, og fordi Braaten hadde vondt i hodet. Helt greit, men ikke spesielt super. Pirkete som faen.

    Tomtom: 6
    La om til 433 til pause etter å ha åpna i 442 som var bajs, og det funka. Når det er sagt var vi best i seksti minutter i dag(første halvtimen var ikke så bartebra som alle skal ha det til, men vi var svake), og det tyder på at videomedisinen var pedagogisk riktig vare. Spent på om Kalle får ta plassen til Espen Indispensible til helga, om så er blir Erlend illsint. Eller, grusomt sint. Hoho, vittig-meg.

    Konklusjon:
    Vi hadde alle tatt i mot et poeng mot Bart på forhånd, og vi burde tatt alle tre. Jeg registrerer at mange barts er fornærma og vonbråtne, men dem kan brenne. Som tidligere påpekt er barts ålreite folk helt til temaet Rosenborg kommer på banen. Når så skjer er det som om noen hadde festa en sykkelpumpe til egoventilen i ørene deres, og pumpa som Rocco Siffredi på turné i Ungarn. Elendig publikum. Vi var best, og fortjente seieren mest. Ikke la dere lure av morgendagens avis-bart-hype, bullshit. Alt bevis dere trenger på dette er at Espen kommer til å får under fire på alle børser. Vi sleit med kantkombinasjonene og seriens beste spillers dødballer(Sapara, faen så god), men ellers var dette solid, med mange sterke enkeltprestasjoner, da spesielt fra Espen og Hornyboy. Vi dobler imidlertid ikke godt nok på kantene, og her har vi noe å lære av Bart. Systemet er fortsatt ikke helt i boks, men det kommer, forhåpentligvis sammen med en godklump effektivitet. Da vil vi igjen være favoritter, og seriens beste lag.

    God natt.
    Ni principe ni rey...

    D10S!
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #2
    Bra skrevet GrusomB! Rett og slett! Kjipt for oss som ikke kom seg hverken til bart city eller martins grunnet jobb og andre ting. Setter stor pris på et såpass bra og utfyllende referat/karakterbok.

    Stor tommel opp!
    Last edited by holmiz; 21.06.2007, 23:57. Begrunnelse: referar ble til referat bla
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • techern
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2007
      • 327

      #3
      så kampen på tv2 sport, hørte KFL like mye, om ikke mer enn
      bartene. det er veldig bra keep it up!
      Shut up and focus on the good things

      Kommentar

      • Blogger
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Jul 2004
        • 104

        #4
        Fint dette, men hvorfor skal du bruke alle disse kunstnavnene på spillerene ?

        Forventer du at alle skjønner hva disse navnene betyr ?

        Kommentar

        • Fugla- patriot83
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2005
          • 1241

          #5
          Opprinnelig skrevet av Blogger
          Fint dette, men hvorfor skal du bruke alle disse kunstnavnene på spillerene ?

          Forventer du at alle skjønner hva disse navnene betyr ?
          Uenig, skriv som du skriver Grusom B. Bra skrevet. Godt med litt humor her!
          -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
          Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

          En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

          Kommentar

          • superbøffel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 5611

            #6
            Opprinnelig skrevet av Blogger
            Fint dette, men hvorfor skal du bruke alle disse kunstnavnene på spillerene ?

            Forventer du at alle skjønner hva disse navnene betyr ?
            Har man vært på Åråsen mer enn ett kvarter skjønner man det...
            Enøyd i de blindes dal.

            Kommentar

            • Blogger
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jul 2004
              • 104

              #7
              Men er ikke poenget å skrive så folk flest forstår eller ?
              Er det meg det er noe galt med som ikke aner hvem Datter av en Alkis er ?

              Kommentar

              • Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

                #8
                Opprinnelig skrevet av Blogger
                Men er ikke poenget å skrive så folk flest forstår eller ?
                Er det meg det er noe galt med som ikke aner hvem Datter av en Alkis er ?
                Ja.

                ;-)

                (Det er Steffen Iversen.)

                Kommentar

                • Blogger
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jul 2004
                  • 104

                  #9
                  :-) Kult , har vi signa ham !
                  5 års kontrakt eller ?

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Blogger
                    Fint dette, men hvorfor skal du bruke alle disse kunstnavnene på spillerene ?

                    Forventer du at alle skjønner hva disse navnene betyr ?
                    Tåpelig å bruke alle disse latterlige kallenavnene. Kall meg kjedelig, men bruk ordentlige navn for faen!

                    Kommentar

                    • Gjest

                      #11
                      At forfatteren av karakterboka tar seg kunstneriske friheter når det gjelder spillernes navn er jo hans valg. De som ikke forstår eller ikke liker det kan jo bare skrive sin egen karakterbok.

                      Min bedømming:
                      Jeg synes den er veldig bra skrevet, og er 100 % enig i karaktergivningen.

                      Kommentar

                      • iL
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 10771

                        #12
                        Jeg synes også Søgård var rå, spesielt i 1 omgang. Datt litt sammen i 2. omgang, og skal ha trekk for at han ikke tør å skyte noe særlig selv, og når han gjør det, treffer han sjelden/aldri mellom stengene. For meg en 7'r, men er enig i at det var deilig å se ham herje utpå der!

                        Nå skal S-T-A-R-T (som rævbekå jeg mener menidheden har begynt å synge/rope) slås til søndag.
                        Kanarifugla flyr høyt i år!

                        Kommentar

                        • Blogger
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Jul 2004
                          • 104

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av biggie
                          At forfatteren av karakterboka tar seg kunstneriske friheter når det gjelder spillernes navn er jo hans valg. De som ikke forstår eller ikke liker det kan jo bare skrive sin egen karakterbok.

                          Eller en kan anmode forfatteren til å skrive bedre, slik at enda flere får utbytte av det han skriver.
                          Konstruktiv kritikk heter det...

                          Kommentar

                          • m_skedsmo
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2006
                            • 212

                            #14
                            Bra!

                            Jeg bor i tromsø, så jeg har dessverre ikke fått anledning til å være på Åråsen på noen år, men det var ikke veldig vanskelig å skjønne hvilken spiller det snakkes om her. SYnes kallenavnene er helt greie, og har ikke noe å utsette på de.

                            Er også enig i at Espen var jævlig god i går. Er ikke så farlig om han ikke er en teknisk gud, han jobber og sliter og gjør en fantastisk jobb. Også enig i at Heinz er kanon, eliteseriens beste keeper, helt klart.

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #15
                              Har du noe å utsette på kvaliteten på selve skrivingen får du komme med det, istedet for å gjemme deg bak halvtomsete syting over kallenavn alle burde forstå hva betyr. Jeg vil uansett påpeke at all kritikk av kvalitet vil bli møtt av et rungende "så gjør det sjøl, FOR FAEN", i tillegg til en tirade over egen fortreffelighet og komplett avvisning av enhver form for negative anmerkninger. Når det er sagt, er det bare å slå seg løs.

                              Mange av kallenavna er så åpenbare at det er helt utrolig om noen IKKE tar dem, mens jeg kan gå med på at det kanskje kan gå litt i surr på lillebror og småen(hvis man er litt ... Fyll inn selv). Uansett brukes ofte fornavna i selve teksten, så også her. Jeg forstår ærlig talt ikke problemet. Er det fordi eventuelle representanter for media, talentspeidere, agenter, etc som mot formodning skulle finne på å lese dette ikke skulle skjønne bæret? Jeg forstår ikke problemet annet enn at det kanskje ikke ser så profft ut som noen tydeligvis foretrekker. "Datter av en Alkis" var en oppfølging av en karakterbok for noen år siden mot et lag fra en liten bydel nede i storbyen, hvor en av spillera, heter visst fredheim et eller annet, hadde en flott assist til Miffe. Steffi var dårlig nok til at hu fortjente lignende behandling som den godeste herr Kompiz.

                              Gøy om noen kunne tenke seg å kommentere innholdet fremfor dustete detaljer(jeg skal imidlertid ta det til etterettning).
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • chrissp
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 2403

                                #16
                                Jævlig bra karakterbok, Grusom B.

                                Selv synes jeg du skriver utrolig morsomt og kallenavnene er jo halve moroa. Hvis jeg ikke tar dem med en gang, er det jo bare morsomt å tenke seg til hvem det. Keep it up!!
                                Bølerkanaris

                                Kommentar

                                • xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

                                  #17
                                  Herlig karakterbok! Er en fryd å lese innlegga dine Grusom!

                                  Eneste jeg har å pirke på er. Du sa at Shane hadde god kontroll på Konan/Svenning. Grunnen til at Svenning var usynlig igår er vel mest sannsynlig fordi han spiller på Viking...
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #18
                                    Xer: Der sier du jaggu noe! Mente selvsagt Øyvind Storflor. Han putta og la inn til kjempesjansa til Bråten, og det var vel alt.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • Ted Nugent
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 851

                                      #19
                                      Morsom bok, men syns Myklebust fortjener mer enn 4, en 6'er hadde vaert riktig mener jeg. Serverer jo blant annet to gullpasninger som Brenne klarer aa misse.

                                      Kommentar

                                      • Fridtjof
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2005
                                        • 2120

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Blogger
                                        Fint dette, men hvorfor skal du bruke alle disse kunstnavnene på spillerene ?

                                        Forventer du at alle skjønner hva disse navnene betyr ?
                                        For ordens skyld;

                                        Forumets karakterbok er en greie, i mangel av et bedre ord, som Grusom B startet, men som andre senere har "kuppet". Grusoms karakterbøker har alltid vært skrevet halvt analytisk og halv som et kåseri. Et av virkemidlene han alltid har brukt, er disse kunstnavnene, som du kaller det. Jeg kan skjønne at du syns det er forvirrende, men det tar virkelig ikke så veldig lang tid å skjønne hvilket navn som er myntet på hvilken spiller.
                                        Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                                        Kommentar

                                        Working...