Vil vi ha Tom Nordlie?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2564

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
    Dere burde seriøst vurdere å finne et annet lag å heie på.
    Du burde seriøst prøve å kutte ut den forbanna hersketeknikken din som du forpester en hver diskusjon med der andre ikke er enig i "din fasit".

PS: bare å kjøre kort og moderering på meg kjære mod, men tålmodigheten min har tatt slutt med disse simple angrepene med hersketeknikk og oppfordringer til å "finne seg en annen klubb".
    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Fredenburg91
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2013
      • 377

Nordlie har null antenner og er en slitsom fyr, det stikk motsatte av Runar. Forumet flommer over av svart/hvitt-debattanter. Alt er ræva, alt er Runar og Torgeirs skyld så da går for den fyren som er mest ulik Runar.
      Dere driter dere, ut, kort og godt. Det er pinlig å lese her inne for tiden.
      Ikke helt uskyldig når det kommer til svart/hvitt-debattering selv vel? Aldri sett noen mase så mye om stråmenn før. Folk har forskjellige meninger, ingen som driter seg ut ved å si det de mener uansett hvor uenig en måtte være i det som blir sagt/skrevet. Kom heller med noen saklige motargumenter, fremfor å gå på person.

Når det gjelder Nordlie, er jeg ikke helt solgt på tanken om han som ny trener. Selv om han har temperament, fotballforståelse og god erfaring som trener, har han vel vist at han snarere er en "quick fix"-løsning på kort sikt, enn en som bygger lag over tid. En klubb med svak økonomi har ikke råd til å satse på kortsiktige løsninger, men må ta seg godt med tid til å finne en kandidat som har erfaringa, pondusen, motivasjonsevnen, fotballforståelsen og innsikten til å gjøre endringer når det trengs. Jeg har ingen klare kandidater å lansere, da de enten er i klubb eller nylig ble klare for ny klubb. Men det gjelder også Tom Nordlie, som jobber for Skeid. Sikkert mulig å kjøpe han fri derfra, men det koster også cash.
      Last edited by Fredenburg91; 03.08.2016, 22:30. Begrunnelse: skriveleif
      ---------------------------------------------------------------------
      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
      ---------------------------------------------------------------------

Kommentar

• Frode D. Homb
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2003
        • 982

Opprinnelig skrevet av Børge
        Du burde seriøst prøve å kutte ut den forbanna hersketeknikken din som du forpester en hver diskusjon med der andre ikke er enig i "din fasit".

PS: bare å kjøre kort og moderering på meg kjære mod, men tålmodigheten min har tatt slutt med disse simple angrepene med hersketeknikk og oppfordringer til å "finne seg en annen klubb".
        Du går jo på meg som person på twitter, så du er ikke noe bedre selv. Dere går jo på Runar som person også, i tillegg til å skrive ufint om Bjarmann og en skrev ufint om Halvorsen. Når dere selv får fokuset på dere selv, så blir dere helt desperate i arugmentasjonen.

Vi som påpeker dette faktum, får gult kort.

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2564

Du går jo på meg som person på twitter, så du er ikke noe bedre selv. Dere går jo på Runar som person også, i tillegg til å skrive ufint om Bjarmann og en skrev ufint om Halvorsen. Når dere selv får fokuset på dere selv, så blir dere helt desperate i arugmentasjonen.

Vi som påpeker dette faktum, får gult kort.
          Jeg går på argumentasjon. Du mangler argumentasjon og snakker i stede om stråmenn + personangrep. Og den vanvittig usaklige strofen om å bytte klubb.

At man går på Runar Kristinsson som person, er absolutt ikke merkverdig - han er trener. Å diskutere hans stilling og manglende progresjon som trener er nødt til å gå på han som person. Bjarmann og Halvorsen har stillinger som medfører samme fokuset - deres utøvelse av sine stillinger blir diskutert med dem som personer.

Ingen her som er desperate, men vi har en debattant som ikke evner å kunne diskutere med andre som har motstridende meninger og argumentasjon.

Hva det gjelder Tom Nordlie, så er jeg 100 % sikker på at han har vokst som person og leder. Er fortsatt det at jeg ikke ville sett han som en varig løsning, men tror han ville ledet laget trygt inn til ny kontrakt.

Han er nok en som ville levd opp til "Gi alt" som er et motto. Opplever jo det nå om dagen også, men det innbefatter også tomme løfter....
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

Opprinnelig skrevet av Børge
            Jeg går på argumentasjon. Du mangler argumentasjon og snakker i stede om stråmenn + personangrep. Og den vanvittig usaklige strofen om å bytte klubb.

At man går på Runar Kristinsson som person, er absolutt ikke merkverdig - han er trener. Å diskutere hans stilling og manglende progresjon som trener er nødt til å gå på han som person. Bjarmann og Halvorsen har stillinger som medfører samme fokuset - deres utøvelse av sine stillinger blir diskutert med dem som personer.

Ingen her som er desperate, men vi har en debattant som ikke evner å kunne diskutere med andre som har motstridende meninger og argumentasjon.

Hva det gjelder Tom Nordlie, så er jeg 100 % sikker på at han har vokst som person og leder. Er fortsatt det at jeg ikke ville sett han som en varig løsning, men tror han ville ledet laget trygt inn til ny kontrakt.

Han er nok en som ville levd opp til "Gi alt" som er et motto. Opplever jo det nå om dagen også, men det innbefatter også tomme løfter....
            Jeg gir meg selv sparken fra forumet for de neste tre kampene. Jeg må gå.
            Men før jeg sparker meg selv: Nordlie er den samme som han alltid har vært. Han er superflink teoretisk, men resten er det ikke så mye å snakke om.
            Beklager hvis jeg har såret noen. Jeg vet at jeg går på person, men du er ikke uskyldig du heller.
            Det går også fint an å anføre vektige argumenter uten å antyde at Torgeir er korrupt, Runar er dum eller at Halvorsen er vaklende og uklar.

Kommentar

• holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

Har du sjekka tabellen i det siste, Frode D. Homb? Eller lyver den også?
              Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

• Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

Jeg har fått sparken. Sorry.

Kommentar

• Stray Cat
                  Moderator
                  • Aug 2008
                  • 5918

Moderatormelding
                  Ferietid, men åpenbart ikke for moderatorer.
                  Dette er tråden for diskusjon om hvorvidt Tom Nordli er rett trener, hentet opp fra glemselen av meg ved et øyeblikks dårlig dømmekraft.
                  Tråden befinner seg på hovedforumet og den brukes IKKE til å diskutere eller skjelle ut andre debattanter, uansett hvor lei dere måtte finne på å være.
                  Vil dere diskutere argumentasjonen på forumet så er det opprettet en egen tråd til slikt: http://kfl.no/debatt/showthread.php?...515#post611515

Det er ikke nye, uerfarne forumdeltakere som tråkker over grensa her, dere kan forumet og regelverket så kort hagler. I tillegg får dere i straffelekse å lese FAQ tre ganger før dere skriver nye innlegg.

Stray Cat
                  Moderator
                  For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

Kommentar

• kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2429

Synes det er merkelig i det hele tatt å diskutere og vurdere Tom. Han fikk prøve seg, fikk tilnærmingsvis ubegrensede midler ... og feilet.
                    Han var også del av den gjengen som har medført at vi sitter i det økonomiske uføret vi befinner oss idag. Joda, han tok oss til NM gull, det skal han ha.
                    Men fader hvor mange horrible kamper det var. Fortvilelsen over kvaliteten var faktisk enda større dengang enn nå.
                    Mulig det var vanskeligere å tøyle "stjernene" vi hadde dengang, men han klarte ihvertfall ikke å få frem de beste i spillerne.

Det eneste språket dagens spillere skjønner er penger. Derfor hadde den beste redningsmannen vært Per Berg. Om han kunne feks gitt hver spiller en 50K bonus pr seier.

Kommentar

• Trooond
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2015
                      • 1039

Opprinnelig skrevet av kunden
                      Det eneste språket dagens spillere skjønner er penger. Derfor hadde den beste redningsmannen vært Per Berg. Om han kunne feks gitt hver spiller en 50K bonus pr seier.
                      Vet ikke hvordan det var under Tom Nordlie, men flere av spillerne har da gode bonuser for å vinne nå. Vet og om at noen har bonuser for hvert mål som scores mens den enkelte spiller er på banen, så det står nok ikke på den motivasjonen.
                      Mens noen andre av de unge som ikke har reforhandlet, har helt elendige kontrakter, men står på uansett.

Kommentar

• plantemiddel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2012
                        • 821

Vet det er utenfor tema og jeg kanskje er usakelig, men bare et lite tips. Dette forumet har en ignoreringsfunksjon hvor man kan legge inn brukernavnet til de man ønsker å "mute". For debattens del er det mye bedre å legge til brukernavn der fremfor å la ting skli helt ut.

Kommentar

• knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9539

Opprinnelig skrevet av kunden
                          Synes det er merkelig i det hele tatt å diskutere og vurdere Tom. Han fikk prøve seg, fikk tilnærmingsvis ubegrensede midler ... og feilet.
                          Han var også del av den gjengen som har medført at vi sitter i det økonomiske uføret vi befinner oss idag. Joda, han tok oss til NM gull, det skal han ha.
                          Men fader hvor mange horrible kamper det var. Fortvilelsen over kvaliteten var faktisk enda større dengang enn nå.
                          Mulig det var vanskeligere å tøyle "stjernene" vi hadde dengang, men han klarte ihvertfall ikke å få frem de beste i spillerne.
                          100% enig!

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4263

Jeg har ingen formening om Tom Nordlie eventuelt skulle være rett mann for klubben i dagens situasjon. Men det er ganske utrolig at store deler av forumet tydeligvis har vedtatt en gang for alle at Tom Nordlie er ubrukelig. Han er, tydeligvis, ett av få mennesker som det ikke er håp for og som ikke er i stand til å lære eller forandre seg!

Mens noen av de som har det største ansvaret for å ha ødelagt klubben går fri fra det meste av kritikk.

Når det skulle ryddes opp og man hentet et par profesjonelle personer, endte dette med en illojalitet fra blant annet andre styremedlemmer som var så grov at det i en profesjonell organisasjon ville ha medført umiddelbar avskjed. Et par av disse uprofesjonelle og uhederlige personene sitter i styret for klubben i dag!

LSK har vært vanstyrt i minst 10 år! Hvis det ikke finnes vilje til å rydde opp i den gamle dritten, vil klubben aldri mer bli en faktor i norsk fotball!
                            Elska þetta félag

Kommentar

• tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

Et styre med Nordlie og Tommy gjerne Ivar hoff også. Ja takk. Som trenere no no no

Kommentar

• Marit
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2010
                                • 885

Jeg mener at Runar ikke er riktig mann for klubben og at vi trenger ny trener, men skjønner ikke hvorfor de som dras opp som mulige "nye" menn er Arne Erlandsen og Tom Nordlie eller tilogmed Tommy. Det finnes en rekke dyktige trenere som ikke har trent fugla før, og jeg vil virkelig mye heller se en av dem som ny trener. Man må ikke nødvendigvis ha trent klubben tidligere for å kunne redde oss nå.
                                Andas in och andas ut
                                Orkar jag så orkar du

Kommentar

• Funchaloe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2011
                                  • 511

Se sørover i Europa. Det finnes flere ligaer som er bedre ligaer enn den norske, men lønnsnivået likevel ikke er all verden. Eller Championship / League 1 trenere. Circa på nivå med Tippeligaen kvalitetsmessig. Dog blir de nok dyrere enn hvis vi ser sørover.
                                  Custodes
                                  Contra o futebol moderno!

Kommentar

• Dinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2006
                                    • 884

Tom Nordlie vil vi ikke ha. Som flere nevner, han har fått sin sjanse og klarte å sprenge Lillestrøm i fillebiter. Ikke alene selvfølgelig, man han må ta en stor det av det ansvaret. Klubben har vært i austerity helt siden han tok 6 poeng på 8 kamper i 2009 og signerte en haug med dødkjøtt som vi brukte årevis på å betale. I tillegg til personlige dramaer og konflikter. Nei, aldri i livet om han blir LSK trener igjen. Ikke noe personlig mot Tom, som sikkert er en fin fyr, men det kapittelet er skrevet. Ferdig med det.

Arne Erlandsen er en mye bedre profil om vi skal se tilbake på vår fortid etter en reell erstatter til Runar. Både klubb og lag kan sammenlignes med det han tok over på 90-tallet. Ikke at det er en løsning vi burde går for. Men det setter denne Nordlie diskusjonen litt i riktig perspektiv.

Gi meg Der Uwe. Men han er langt forbi det å være interessert i en jobb i Norge. Forståelig nok.
                                    twitter @amundsakis
                                    ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Klubben bør ta et skritt fremover, ikke bakover. Det må bli slutt på å ansette gamle helter, mimring om hvordan det var før og beskuelse av diverse ting som skal sitte i veggene. Virker som de fleste i styre og stell er mer opptatt av å skape et mausoleum over egen karriére og LSK slik det var på 70-80 tallet enn å tilføre klubben sårt tiltrengt utvikling.

Kommentar

• Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3501

Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                                        Se sørover i Europa. Det finnes flere ligaer som er bedre ligaer enn den norske, men lønnsnivået likevel ikke er all verden. Eller Championship / League 1 trenere. Circa på nivå med Tippeligaen kvalitetsmessig. Dog blir de nok dyrere enn hvis vi ser sørover.
                                        Dette jeg har skrevet flere ganger også.
                                        Er mange ekstremt godt skolerte trenere som jobber for store klubber i mindre roller, som absolutt ville tatt en slik sjanse uten at de vil koste all verdens. Jeg tror spesielt tyskere, nederlendere og belgiere kunne passet veldig godt inn, og der er det trenere med solid bakgrunn og utdanning på omtrent alle nivåer. Hadde jeg sittet i posisjon til å jobbe frem den neste LSK treneren, så ville jeg definitivt kartlagt potensielle trenere i disse landene. Det holder ikke å gå igjennom kontaktlista di på telefonen hvis man skal dra frem den beste tilgjengelige treneren for LSK.

Angående diskusjonen rundt Tom Nordlie, så er han en veldig sterk fagperson som definitivt har mer å komme med enn Runar Kristinsson har som trener. Men, det er i mine øyne ikke riktig type for LSK, og var det heller ikke den gang han ble ansatt.

Som Tullebukk skriver over her, så skulle jeg dog gjerne sett han i en annen rolle rundt klubben. Han er jo både en veldig kompetent fotballfaglig mann, men også en person som har medietekke og tiltrekker seg en del interesse.

Kommentar

• Rune
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2008
                                          • 1229

Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Dette jeg har skrevet flere ganger også.
                                          Er mange ekstremt godt skolerte trenere som jobber for store klubber i mindre roller, som absolutt ville tatt en slik sjanse uten at de vil koste all verdens. Jeg tror spesielt tyskere, nederlendere og belgiere kunne passet veldig godt inn, og der er det trenere med solid bakgrunn og utdanning på omtrent alle nivåer. Hadde jeg sittet i posisjon til å jobbe frem den neste LSK treneren, så ville jeg definitivt kartlagt potensielle trenere i disse landene. Det holder ikke å gå igjennom kontaktlista di på telefonen hvis man skal dra frem den beste tilgjengelige treneren for LSK.
                                          Det er jo en spennende tanke, men jeg tror man fort undervurderer hvor høyt det henger å være en del av den sportslige apparatet rundt til og med middels store europeiske klubber. Han som er sjef for jong Ajax har f.eks. tidligere vært både sportsdirektør og trener i flere klubber i æresdivisjonen.

Jeg mistenker at de folka vi eventuelt ville vært interessert i, heller drives av å være del av et kompetent team enn akkurat å være hovedtrener for et eget lag.

Tom Nordlie tror jeg vil være en katastrofe for klubben, uansett hvilken rolle han hadde hatt.

Leker meg litt med tanken på Arne Erlandsen i en rolle tett på Runar. Kall det gjerne en mentor.
                                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

Working...