Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Det er jo en spennende tanke, men jeg tror man fort undervurderer hvor høyt det henger å være en del av den sportslige apparatet rundt til og med middels store europeiske klubber. Han som er sjef for jong Ajax har f.eks. tidligere vært både sportsdirektør og trener i flere klubber i æresdivisjonen.
Jeg mistenker at de folka vi eventuelt ville vært interessert i, heller drives av å være del av et kompetent team enn akkurat å være hovedtrener for et eget lag.
Tom Nordlie tror jeg vil være en katastrofe for klubben, uansett hvilken rolle han hadde hatt.
Leker meg litt med tanken på Arne Erlandsen i en rolle tett på Runar. Kall det gjerne en mentor.
Runar er ikke spesielt interessert i at hjelpetrenerene involverer seg i laguttak, så jeg har liten tro på at han ville godtatt å få inn en mentor.
Diskusjonen om en "mentor" til Runar er vel i det hele tatt bak mål? Om klubben skulle komme frem til at Runar har behov for noe sånt, så sier de jo samtidig at han ikke er egnet til å trene et tippeliga-lag og da er det jo kun 1 ting å gjøre - sparke han.
Diskusjonen om en "mentor" til Runar er vel i det hele tatt bak mål? Om klubben skulle komme frem til at Runar har behov for noe sånt, så sier de jo samtidig at han ikke er egnet til å trene et tippeliga-lag og da er det jo kun 1 ting å gjøre - sparke han.
Da bør RBK sparke Brutter'n fort som f... Han har tross alt blitt fulgt opp tett av Eggen og Hansen i snart to sesonger.
Det er av eget valg og noe han ønsket fra begynnelsen. Om Runar skulle bli pålagt en, er nok det litt annerledes.
Tja, ser ikke helt at det er annerledes enn ved en vanlig arbeidsplass. Hvis arbeidsgiveren min pålegger meg noe, så må jeg enten akseptere det eller finne meg et annet sted å jobbe.
For meg virker det som om Runar er flink på feltet, men at det mangler en del på taktikk og ledelse (både under kamp og i det daglige). Det virker ikke som at klubben vil kvitte seg med ham, så da må man se på måter å løfte de svake sidene hans på. Samtaler med og og rådgivning fra mer rutinerte folk kan være en mulighet...
Ikke uenig i at det ville være en ide Rune, og om Runar var ydmyk, og villig til å lære, så kanskje det ville blitt bedre , men ser ikke at Runar ville godtatt det, og tror ikke han er av de som er villige til å lære på dem måten . Men om han da hadde trekt seg, hadde jo det vært like greit, tror ikke akkurat man er tjent med å tviholde på en trener som gjør og uttaler så mye underlig.
Egentlig ser det ut som Runar kunne vært en fin assistent
Det eneste tom nordlie passer som er: norsk landslags trener.
Har, mest på fleipe egentlig, fefflet litt med den tanken jeg og...
Men det etter at vi hadde kvalifisert oss til ett slutt spill....
Kunne ratt blitt medalje, vøtt!!(ironi)
Last edited by Stray Cat; 05.08.2016, 11:10.
Begrunnelse: Fiksa quote
Alt må være bedre enn kyllingen Runar Kristinsson. Er det ikke spillerne hans som er for dårlige, er det klubbens økonomi. Og hvis man kan avlede oppmerksomheten fra egen udugelighet, så trekker man frem dommeravgjørelser også, selv om de viser seg å være korrekte.
Reagerer også på hvor mye Runar tok frem at man scoret 4 mål. Offside var korrekt, og greit nok at dommeren kanskje gjorde feil, men det var jo riktig.
Jeg synes Runes tanke om en mentor er veldig spennende og skjønner ikke helt poenget med å avfeie den. Runar har en del svakheter som for tiden blottlegges i skremmende proporsjoner. Samtidig har han også sterke sider som dessverre ignoreres for tiden.
Mentorordninger som Rune tar til orde for har de siste årene blitt systematisert også i skoleverket, der læreryrket har en del likhetstrekk med treneryrket. Min egen erfaring er at dette kan være svært nyttig når man står med begge beina i gjørma slik Runar gjør nå. Klubben har brukt lang tid på å rydde opp i nok en runde med økonomisk rot; kanskje dette er en løsning også budsjettet kan leve med?
Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!
Først og fremst må man ta grep, ellers viser man ingen tegn til å ta innover seg at man har gjort noe feil. I så fall er det flere enn treneren som bør gå. Få inn en mentor, manager, trener e.l. som kunne hjulpet til er noe man burde gjort for veldig lenge siden. Per nå har det gått så langt at jeg tror ikke det er nok!
Jeg tror Runars væremåte på feltet på sikt er oppbyggende og hensiktsmessig. Jeg skjønner imidlertid at det å trekke frem det som punkt er mer eller mindre verdiløst for tiden, men glem ikke Nordlie!
Sent fra min D5803 via Tapatalk
Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!
Nordlie er ikke en trener jeg ønsker permanent. Men jeg er 100% sikker på at vi hadde plukka mye mer poeng de siste 10 kampene med Nordlie enn vi kommer til å gjøre med RK.
Gi han kontrakt ut året. Da har han kun mulighet til å påvirke klubbens resultater de 10 siste kampene, og ikke kjøp/salg eller noen ting annet. Han er en jo en fin fyr også, og ikke minst veldig dyktig. Han har bevist en rekke ganger at han kan få resultater fra dag èn. Jeg vil jo tro også at Nordlie selv vil huska for å ha redda klubben i 2016, enn den avskjeden hans i 2008.
Spør deg selv nå; Vil du ha 10 kamper til med RK eller 10 med Nordlie? Svaret er enkelt for meg.
Kommentar